HEINÄMAMMAT 2008 ~tammikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Kiitos kaikille tuesta.

Mame - täytyy kyllä itsekkin myöntää että ei ihan ollut valmistatuunut siihen np-ultraan, että mitä siellä todella voi löytää. Justiinsa eilen juttelin mieheni kanssa, että ei yhtään osannut kuvitella tälläistä, sitä niin vaan lähti hakemaan varmistuksen terveelle lapselle, mutta toisin kävi (ainakin toistaiseksi varmistusta ei ole tullut), ja kun tosiaan aika moni ei ole valmistautunu siihen. Just mun kaveri jolla on kaksi lasta, kyseli milloin np:t jne. Ja punktiot, sitten vain tokaisi perään että ettehän te siihen mene, kun mahd. downiin noin 1/6000. Enpäs oel vielä ainakaan kaiffarille kertonut että valitettavasti tuo suhdanne nyt 1/5 ja punktioon mennään. Aika moni tosiaan olettaa varmasti hyvää tulosta eikä osaa valmistautua. Tosin onhan se niin, että ONNEKSI niitä parempia tuloksia tuleekin enemmän. Eteenpäin polskutellaan..
 
Ensikertalaiselle toivottelen myös minä voimia!

Tällä on ollut puhetta mahasta, mulla meneillään 14. viikko ja kyllä vaatteiden alta jo pieni kumpu pilkottaa. Uskon kuitenkin, että se vielä on paljon turvotuksesta johtuvaa tosin.

Sukupuolesta, mulla on vahva poikaolo. En kyllä osaa arvailuja mihinkään sen kummemmin perustaa, on vain poikatunne mulla ollut jo parisen viikkoa. Monille on tullut kommenttia siitä, pitäisikö tulokkaan olla tyttö vai poika, meillä kun eka kyseessä, ollaan säästytty noilta kommenteilta. Kunhan on vaan kaikki hyvin, sukupuolella ei väliä!

Mulla oli tänään eka lääkärineuvola. Kaikki oli kunnossa ja sykekin saatiin heti kuuluviin, oli siinä 150 paikkeilla. Painoa oli tullut lisää pari kiloa ja hempat ym. oli ihan kohdillaan. Ei siis mitään ihmeellisyyksiä löytynyt.

Mame, voi kun olit törmännyt surulliseen tapaukseen :hug: . Mikään ei ole itsestään selvää ja täytyykin olla kiitollinen siitä, että itsellä tähän asti kaikki mennyt hyvin. Onneksi myös teillä kaikki kunnossa :) .

Nyt takaisin töiden pariin, mukavaa torstain jatkoa kaikille!

bryson ja papu 13+3
 
Kolmatta jo odotetaan (la14.7), ja nyt sain aikaiseksi liittyä... Ennestään tytöt -03 ja -06. Tämä on Isin "epätoivoinen" yritys poikaa taloon... :) No, kunhan on terve! Silläpä varattiin rakenne-ultrakin. Ei millään jaksaisi odottaa kk:tta... Mutta poinntihan oli ilmoittutua mukaan heinämammoihin, joten onnittelut kaikille odottajille. :heart:
 
Tsemppiä ensikertalaiselle punktioon. Neuvolasta sanottiin meille, ettei noihin np-ultran tuloksiin välttämättä oo uskomista, kun ei henkilökunta oo välttämättä niin osaavaa kuin pitäis eikä laitteet niin tarkkoja, jotta siitä tuloksesta varmasti sais luotettavan. Joka tapauksessa paljon jaksamista, toivotaan tervettä lasta.

ON: Tänään ensimmäistä kertaa tultiin kysymään töissä varovaisesti, että olenko raskaana. Tuli yhtä aikaa sekä ujo että iloinen olo ja menin ihan häkellyksiin, vaikka olinkin varma, että maha näkyy jo kilometrin päähän (luultavasti ei kuitenkaan ihan niin, se vaan tuntuu niin piukealta:)) Olen muuten nykyisin hillittömän tyhmä. En vaan tajua pieniäkään asioita, jotka ennen oli itsestään selviä. Töihin soitti kiukkuinen asiakas, jolle aikaisemmin olisin osannut sanoa vaikka mitä viisasta takaisin. Nyt vain änkytin, puhuin itseni pussiin ja olin valmis hetkellä minä hyvänsä pillahtamaan itkuun. Huoh.
 
paveli rautatabuja ei saisi syödä ensimmäisen kolmanneksen aikana. eli en tiedä mitä tietoa tolla lääkärillä oli...

ensikertalaiselle jaksamista vaikeaan aikaan! toivon että kaikki menee hyvin!!

korvapuusti + pikkupulla rv 15+6
 
Np-ultra ohi :'( Pieni oli ihana, liikkui ja sydän sykki. Niskapoimussa ei mainittavan suurta turvotusta, selkärankakanava ok. Yksi iso hyvin paha ongelma löytyi. Pienellä ei nähty ollenkaan kalloluuheijastetta. Pään koko vastaa viikkoja, mutta nähtävästi kalloa ei ole kehittynyt ollenkaan :'(

Kätilö aloitti tutkimuksen ja melkein heti sanoi, että tässä ei ole kaikki hyvin, että pään muoto ei oe normaali ja lopetti siihe. Heti lääkärille lisätutkimuksiin. Lääkäri ei ensin löytänyt koko päätä. Käänteli ja väänteli, lopulta löytyi ja sai koon vastaamaan viikkoja. Sellaista normaalia rengaskuvioo, mikä päänympärille muodotuu, ei kuitenkaan tullut. Uusi aika 12.2 ja jos kaikki ok, niin ihmettä tarvitaan. Jos tilanne ennallaan, odottaa meitä geneettinen keskeytys. Jos pienikin epäselvyys edelleen asiassa, niin lapsivesipunktio tehdään. Tarkistetaan, löytyykö siitä vastaus.

Tällainen kalloluun kehittymättömyys on kuulemma harvinaista ja puhuivat jo tavasta miten keskeytys tehdään. Mitään muuta vaihtoehtoa ei otettu edes huomioon. Ei edes sitä, että liikapaino saattaa estää näkyvyytttä tms. Pikkuinen kuitenkin heilutti käsiä ja jalkoja, heitti vottia. Suoraan pääntakaa kuvattuna pikkuiset kädet meni kohti suuta ja oli aivan hellyttävä näky.

En saanut pienestä edes kuvaa mukaan, en kuulemma tarvitse sitä. Varmasti olisin tarvinnut, olisin halunnut katsella sitä kotona ja näyttää miehelle. Hän ei päässyt mukaan, kun tuuraajaa ei saatu koulukyytireitille mistään.

Minulle annettiin esite geneettisestä keskeytyksestä, keskenmenon kohdatessa lappunen ja valmistautuminen lääkkeelliseen keskeytykseen esite. Minä olisin halunnut toivoa mukaani siitä, että kallovaste saattaisikin tulla näkyville. Mutta ei. Jos vaikka kyseessä olisi jokin vamma, jonka kanssa tulisi toimeen, niin vähän ihmettelivät, että haluaisin sellaisenkin lapsen synnyttää. Jos trisomia 13 tai 18, niin sehän on selvä ratkaisu niissä tapauksissa. Mutta mutta, pelottaa aivan kamalasti ja en haluaisi millään uskoa, että tämä päivä piti kohdata.

Meillä on 1% mahdollisuus saada yhdessä luomulapsi. Tätä tehtiin 1,8v ja nyt tuntuu, että elämä rankaisee kovalla kädellä. En vain ymmärrä minkä takia. Pieni toivonkipinä elää, sillä lapsi oli liikkuvainen. Mutta jos päässä ei ole kuin iho ja luut puuttuu, niin onhan se selvää, ettei elinmahdollisuuksia ole. Mutta tämä on kuitenkin meidän lapsemme ja hyvin rakas. Luopuminen on tuskaa. Varsinkin, jos näen pikkuisen ultrassa vilkuttelevan vielä silloinkin, kun keskeytyspäätös pitää tehdä.

Olen onnellinen siitä, että minulla on viisi lasta ja edes yksi yhteinen heistä mieheni kanssa. Jostain syystä tälle tuskalle ei nyt löydy mitään lohtua.

Lumi-Marja 12+3
 
Voimia Ensikertalaiselle! On todella rankkaa pelätä vauvan puolesta ja vaan odottaa. Onneksi valtaosa kuitenkin päättyy onnellisesti.

Itselläni kaikki menee tasaisesti eteenpäin. Pahoinvointia on edelleen ajoittain ja päänsärkyä usein niin kuin monella muullakin ilmeisesti.
Neuvolassa kävin ja kaikki oli ok.
Eipä oikeen ole mitään kerrottavaa, siksi taas näin lyhyesti.

Popo 15+5 :heart:
 
Voi Lumi-Marja Kyyneleet silmissä sain luettua viestisi loppuun :'( Voimia ja jaksamisia kovasti :hug: Ihan sanaton olen...

Ensikertalaiselle myös kovasti voimia punktion ja tulosten odotteluun :hug: Toivotaan kovasti, että kaikki kääntyisi vielä parhain päin!

Mame kyyneleet silmissä piti sinunkin viestisi lukea, kun mietin tuota vastaasi tullutta tilannetta. Sitä on niin kovin herkällä nykyään...

Ja sitten vielä vähän omaa napaa... kävin tänään ylimääräisellä neuvola käynnillä kuuntelemassa sydänääniä, kun se koko viikon kestänyt tuhru vaan ylty ja tänään tuli sitten limaklönttejäkin mukana. Äänet löyty onneksi heti ja olivat oikein reippaat :heart: Painonki se ryökäleen th halus tietää ja olin tietysti just syöny itteni ihan täyteen! Mutta kaikki oli siis onneksi ok ja voin taas huokasta helpotuksesta :)

Tännepä ei tällä kertaa sen kummempia, jos taas jatkaisin vaunujen ja rattaiden kattelua, ettei vaan jää viime tinkaan :D

Änkkäpöö ja Toivoilona 14+1
 
Sus soo
Ensikertalainen. Toivon teille kaikkea hyvää!

Lumi-Marja. Teillä on varmasti nyt voimaton olo. Itselläkin silmät kostui kirjoituksestasi. Toivoahan kuitenkin on vielä olemassa eli tsemppiä teille!

Ei odotusaika todellakaan yhtä juhlaa kaikilla valitettavasti ole.

t. Sussoo

PS. Mulla km:n jälkivuoto tiputtelee viimeisiään ja nyt sitten odottelen vaan puuhastelua miehen kanssa :whistle:
 
Lumi-Marja Olen todella pahoillani teidän puolesta ja toivon sitä ihmettä että seuraavassa ultrassa kaikki näkyisi mitä pitääkin,sinulle suuri ja lämmin :hug: jaksaa eteenpäin.

Ensikertalainen sinullekkin lämmin :hug: ja jaksamista tulosten odottamiseen.

Äitee ja tuplat 14
 
todella surullista lumi-marja :hug:
minä jännitän jokaista ultraa aina loppuun asti onko kaikki kunnossa.
voimia myös ensikertalainen tuohon odottamiseen :hug:

oma napa:eilen toinen neuvola, ei mitattu vielä kohdun korkeutta.
hb pudonnut 106 eli rautaa syömään,painoa rv7 tähän päivään 400g.
muuten olo hyvä.
vielä tuosta tukivyöstä,laitoin tiistaina töihin kun maanantaina toi selkä reistaili ja päätä särki loppupäivän.
mut nyt on särky ollut poissa koko viikon kun olen tota tukivyötä käyttänyt.
senttu ja lassilotta 15+6
 
RouvaSumppisuu
Voi Lumi-Marja :'( , viestiäsi oli niin vaikea lukea...toivotaan nyt kuitenkin, että ihmeitä tapahtuu :hug: .

Ensikertalaiselle myös voimia tuohon epätietoisuuteen ja odotteluun :hug: .
 
Voi Lumi-Marja! :'( Kovasti paljon voimia ja isoja :hug: koettelemuksen keskelle! Ikävä kun saitte noin "kylmää" kohtelua.. Suru on taatusti sanoinkuvaamaton, enkä osaa itsekään tämän enempää lohduttaa. Koettakaa jaksaa läpi suunnaton suru! :'(

Räpätäti+papunen
 

Yhteistyössä