HEINÄMAMMAT 2008 ~huhtikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Heipsistä!

täällä lähti mies aamulla leikkaukseen (ranteissa hermot pinteessä), vähän jännittää millanen päivä tulee, ku on tässä näitä supistuksia ollut ja alaselkä taas enemmän sökönä. kaivoin äsken tukivyön jos se helpottais yhtään. nyt ei oo vaan sopiva hetki rikkoa yhtään enempää tuota selkää, ku vähän aikaa ei kai pysty mies paljon avuksi olemaan.

vauvakutsuissa en ole koskaan ollut ja tuskimpa sellaisia kukaan nyt on järjestämässä.

esikoista imetin 3kk, kunnes jouduin/pääsin peräpukamaleikkaukseen, niin loppui imetys siihen. oli niin vahva kipulääkitys tosi pitkään sen jälkeen, ettei voinut niitä popsiessa imettää ja siihenhän se maidontulokin loppui. nyt katsotaan kuinka tällä kertaa käy, kun noi pukamat on jo taas ruvennut vaivaamaan, että onko taas leikkaus edessä. tai siis viimeeks niitä hirtettiin 2 kertaan ja 2 kertaa olin leikkauksessa. ei mikään ihan pikkuvaiva. eli imetän sen mikä mahdollista, mitään en suunnittele etukäteen!

esikoisen synnytys kesti 16h45min, josta ponnistusvaihe 1h45min. ja synnytys käynistettiin raskausmyrkytyksen takia, tyttö (4100g) syntyi rv 41+5. tähän liittyen haluankin kysyä teiltä kellä synnytys on itsestään käynnistynyt, että missä vaiheessa ootte lähtenyt synnyttämään. siis onko mennyt lapsivedet, vai supistusten takia lähtenyt. kuinka kauan on supistellut ennenkun ootte lähtenyt?

mitään lomasuunnitelmia en todellakaan uskalla tehdä. on niin raihnainen olo jo!

välillä tulee mietittyä minkähän näköinen vauva on. mein tytöstä vauvana kaikki sanoi, että ihan isänsä näköinen, nyt on jo alkanut välillä kuulemaan, että on äitinsäkin näköinen.

t-06 28+6
 
Täällä kanssa vuoden 2007 äippäpaketin eilen saannut, tosi kivoja vaatteita...tykkäsin kyllä. Ja yhdyn moneen täällä, ettei se 2008 paketti olis ollu kyllä yhtä mieleinen.
[/b]Synnytys galluppia joku kyseli, niin esikoisen avautumisvaihe kesti 6½h ja ponnistus 56min. Toisen avautumisvaihe oli 5h40min ja ponnistus 9min. Kolmannesta avautuminen kesti 1h15min ja ponnistus 13min. Näistä 2 viimeistä on käynnistetty lapsiveden vähyyden vuoksi vkoilla 38+6 ja 39+1. Esikoinen syntyi vkolla 38+2 lapsiveden menoon. Eli toiveissa olis saada vauva ennen laskettua-aikaa, tosin lääkäri viimesessä ultrassa lupaili kyllä ettei tulis ennen aikojaan tuon kohdunsuun tilanteen mukaan, mut eihän sitä ikinä tiedä miten tässä käy. Saa vähän varpaisillaan olla ton lapsiveden kanssa jos alkaa vähetä...ja liikkeet alkaa tuntua liian kovilta kun vettä ei suodattamassa niitä... Mut nyt nautitaan keväästä ISOLLA mahalla ja koitetaan kärvistellä loppuun asti nää viikot....Olis vaan niin kivoja vaunuilmoja, ja ei oikeen kehtaa lähtee kävelemään tyhjien vaunujen kanssa :LOL:

Mutta nyt sänkyjen petaukseen...on nääs vielä neeki hommat tekemättä!!

Voikaa hyvin heinikset :wave:

Piparminttu 30+6
 
t-06, kyselit synnytyksen käynnistymisestä ja sairaalaan lähdöstä. Mulla meni ensin lapsivedet (yöllä klo 00.40), jonka jälkeen soitin sairaalaan ja kyselin, miten edetään. Koska mua ei supistellut, käskivät kuulostelemaan liikkuuko vauva ja koittaa nukkua yön yli, katsoa aamulla sit tilanne uudestaan. Supistella alkoi pari tuntia vesien menon jälkeen, enkä siinä enää nukkumaan pystynyt. Aamukahdeksalta supisteli viiden minuutin välein ja silloin lähdettiin Kättärille. Koko päivä siellä kärvisteltiin supistusten kourissa ja lopulta vaavi syntyi klo 17.22.

Minusta tuo uusi äp-pakkaus on aika söpö, mutta niin oli viime vuotinenkin. Ei kuitenkaan harmita, etten nyt pakkausta ottanut. On jo niin paljon vauvanvaatteita kertynyt. Äitiyspakkauksen potkupuvut jäi meillä viimeksi kokonaan käyttämättä, kun tuntuivat niin epäkäytännöllisiltä, kun ei ole haaruksissa neppareita. Aina olisi vaippaa vaihtaessa pitänyt riisua koko puku ja vauveli muutenkin huusi koko vaipanvaihtotoimenpiteen ajan aina pää punaisena. Siitä piti siis yrittää suoriutua mahdollisimman nopeasti ;)

En ole tulokkaan ulkonäköä vielä pahemmin miettinyt. Esikolla oli paljon hiuksia syntyessään ja oli tosi jäntevä vauva, vaikka painoa oli vain 3310g. Osaisinkohan semmoista hentoa, siroa, ei-niin-jäntevää vaavia edes käsitellä..

Krissie rv 29+2
 
Moikka mammat!

Meikäläinen oli taas neuvolassa. Oli sijaistäti, mutta ihan mukava sellainen ja asiantunteva yhtälailla kuin vakituinenkin. Sekin oli sitä mieltä, että raivotilassa masuasukki jo on, joten kolmannen mielipiteen jälkeen täytyy sen jo olla varmaa. Kaikki oli muuten kuin ennenkin, eli ihan ok. Sf-mitta menee ihan alakäyrällä, mutta pieni olen muutenkin niin hyvä ettei ole mitään jättimahaakaan. (Sf 25cm rv 30+3) Siitä huolimatta 11kg on tullut painoa raskauden aikana, joten kyllä sitä on tasaiseen tahtiin pulskistuttu.

Joku mietti, oliko se Ievaliina, kummien nimeämisestä, vaikka ei kastettaisikaan. Me tultiin siihen päätökseen ettei valita kummeja. Joka tapauksessa oltaisiin harkittu niitä mun siskoista, jotka jo kuitenkin on tätejä, joten eivät pienokaisen elämästä häviä vaikkeivat kummeja olisikaan. Toisaalta jos kaveripiirissä olisi ollut joku sellainen, kenen oltaisiin tahdottu nimetä kummiksi, oltaisiin ehkä harkittu toisin. Ja meillä lähtökohtana kummille oli se, että mikäli meille sattuisi jotain, kenen haluaisimme kasvattavan lapsemme?

Tätyykin vielä käydä kurkkamass se uusi paketti, vaikka sainkin sen vanhan. Pikkusisko kuitenkin saa uuden. Tosin minä olen sitä mieltä että vanha on ihan hyvä vaikka tyttö tulisikin. Olen jo vitsaillut että puen sen sinisiin vaikka olisikin tyttö! :saint: Meikämamma ei inhoo mitään niin kuin vaaleanpunaista!! :kieh:

Kuullaan taas! :wave:
titta
 
Moi pitkästä aikaa.. Kylläpäs oli viikossa kertynyt tekstiä ku en oo ehtinyt koneelle :D

Synnytyksen kestosta oli juttua: Yhteensä synnytyskesti 11h, josta ponnistus vaihe 45min. Kun lapsivedet meni alkoi saman tien tosi tosi kipeet supistelut ja siitä 6h niin poika syntyi. Olin onneksi valmiiksi sairaalassa ku lapsivedet meni, niin pääsin heti saliin ja ilokaasua vetämään joka auttoi hyvin.

Toi Äitiyspakkaus 2008 on kiva! Ihania oransseja ja ruskeita vaatteita ja perusvalkoisia ja sit toi makuupussi oli ihana :D Mut ei muakaan harmita vaikken ottanut pakkausta ku tuli viimeksikin lopulta niin vähän käytettyä noita pakkauksen vaatteita.

Vauvan ulkonäköä välillä miehen kans mietitty.. Poika on ihan isänsä näköinen ja tää uusi tulokas voi todellakin olla ihan erinnäköinen ku miehen kans meillä on jo kasvotkin niin erinmalliset ja silmät miehellä melko pitkät ja pienet ja mulla pyöreet ja isot =) Ja mä oon tumma ja mies vaalee..

Vauvakutsuja ei oo luultavastikaan tulossa.. Vaikka oishan ne kivat :D

Äippärahan päätös tuli viimeviikolla ja oon tyytyväinen. Äitiysloma alkaa sit tossa 5vk päästä! Hui, kylläpäs aika meneekin nopeesti. Enää max.12vk synnytykseen.

Omaa napaa: Vauva niin ylhäällä et painaa kylkiluihin |O ei kiva ei.. Ja jotenki tunkee pyllyä tai muuta ylöspäin niin kovasti et sattuu! mut hyvä puoli et tietää sit liikkeistä et vauvalla kaikki hyvin..
Väsymystä pukkaa.. ei taida olla rauta auttanut tohon hemoglobiniin.. ja pitäis yrittää enemmän ulkoilla ku on noin nättejä ilmojakin ollut. Niin jospa tämä tästä helpottais.

NiiVe ja pikkuinen 29+4
 
Vauvan ulkonäöstä..Meille ultrassa sanottiin että kauniit kasvot, täällä ollaan sitten tuumattu että onko sitten isän vai äidin kasvot.. Mies tietenkin tuumas että sillä on hänen kasvot , mutta lapset vähän ivaili mieheni nenää..Jospa sillä olis mun kasvot, mutta mieheni hymykuopilla ja luonnonkiharoilla hiuksilla.

Lattialta en enää nouki tavaroita (tyhjä alkoholiton siideri pullo lojunnut vitriinin alla jo toista päivää.. :headwall: )

Kävin neuvolassa kun epäilin että tiputtelis lapsivettä, mutta valkovuotoa se kuulema on.

Ihana kun on lämmin eikä tarvi ku sujauttaa pistokkaat jalkaan , eikä tarvi yrittää tuhertaa sukkia jalkaan.

Itse tunnen itseni isoksi ja jumboksi ja kömpelöksi. Kätílö kehui että hieno maha sinulla ja olen kuulema ihanan näköinen! B)
Olkapäillä jo selvät rusketusraidat! B) Parvkkeella nyt niin kuuma ettei siellä voi olla. B)
 
Tosiaan, paljon tekstiä ilmaantunut, kaikkia ei millään pysty läpi lukemaan (varsinkaan täällä työpaikalla ollessa, omien töiden ohella surffatessa... )
Mutta siis Moi vaan :wave:

Kovasti olette innostuneet vauva vakuutuksia ottamaan. Mulla ei ole käynyt edes mielessä,. Ei ole vakuutuksia noille kahdelle edellisellekään eikä koskaan ole tullut tilannetta eteen että olis edes tarvinut, onneks. Toivotaan ettei nytkään ole tarvetta moiselle.

Mä olen alku ilon jälkeen joutunutkin yllättäen melkoisen tunneryöpytyksen kouriin tuon vauvan sukupuolen vuoksi. outoa ja vähän tyhmääkin, kai.
Poikia talo täys ja piti itsestään selvyytenä että poika tulee nytkin. "Tyttö olis mukava", joskus ajattelin.
No, nyt kun tyttö on tulossa, olen jotenkin etääntynyt koko odotuksesta sikäli, että tuntuu että odottaisi ihan vierasta vauvaa :eek: ja väliostä syyllistänkin itseäni.
Kovasti toki odottaa että vauva syntyisi ja miettii yhä enemmän ja enemmän arkea vauvan ja muiden muksujen kanssa mutta tosi vaikea on käsittää että vauvan on tyttö. Ihan ku sillä olis jotain merkitystä, ei todellakaan!! Ja samall atavalahan niitä hoidetaan molöempia haarovälistä riippumatta.
Kyllä se tästä varmaan tasoittuu. J aihana fiilis valtaa jo mielen kun hypistelee hankittyja pikkuisia mekkoja ja hameita :heart:

Baby showeritkaan ei ole tulleet edes mieleen, enkä kyllä tiedä edes ketä sellaisiin alkaisin kutsua jos jostain syystä sellaiset olisikin. Itse en ole ollut koskaan moisissa- Jenkkilässä yleinen tapakin.

masua kasvatellaan uuden työn lomassa ja ihan hyvin voidaan.
jakselkaahan tekin

T: SmileX ja pampula rv 29+1
 
HELLO MASSUT!!!

Sain viime vuoden äippäpakkauksen aamulla.Aika pliisuja vaatteita,mutta meneehän ne vaikka kotiasuina...

Neuvolassa pyörähdin myös tänään:Täti ei muistanut milloin olisi viimeksi tavannut näin liikkuvaa tapausta,kun mun masuprinssi! :LOL: Pikku herra potki molemmilla jaloilla niin paljon kun pysty,kun häntä yritettiin tunnustella..Ihan selvästi tuleva futari,kun jalkatyöskentely on nyt jo hallussa!!Jalat kuulemma näkyivät aivan selvästi oikealla puolella kyljessä(Sinne mua aina välillä sattuukin tosi paljon. :( ).

Paino oli taas noussut n.800g/vko.Yhteensä jo 13kg! :kieh: Pyysinkin kotiin diabetes-lappusia luettavaksi.Jos niistä saisi jotain vinkkejä painonhallintaan.Suklaata&pullaa yritän ahmia vaan kerran viikossa.Saas nähdä miten onnistuu?
Verenpaineet on nyt pysyneet mulle tosi hyvällä tasolla(104/65) jo pari kuukautta!Huomaa heti,kun ei huimaa jatkuvasti.
SF-mitta oli komea 29,joten aivan yläkäyrälle on Rinssi asettunut!

Tänään sain sairaalalaput kotiin täytettäväksi,mutta ei niissä lapsen nimeä kyselty.Mikä lappu teillä on,mihin laitatte hätäkastenimet jne?Taitaa vaihdella vähän asuinpaikan mukaan tämäkin juttu.

Olen myöskin ihmetellyt,kun neuvolassa ei ole mainittu mitään syn.valmennuksesta.Tänään sain päivämäärät niihinkin "illanistujaisiin",joita on 3 toukokuussa!Sairaalaan ei kuulemma pääse etukäteen tutustumaan... :eek: Odotan jo innolla valmennuskursseja ihan sen takia,että kaikki tutut ovat kertoneet niiden olevan todella puuduttavia&naurettavia tilaisuuksia!Kai siellä jotain fiksujakin asioita käsitellään,kun näin ensikertalaisena kaikki on uutta&ihmeellistä!

Nyt täytyy mennä jatkamaan äippäpaketin kamojen järkkäilyä.Rinssikin jumppaa taas täysillä,auts :)

Mukavaa weekendiä kaikille!!!

T:bella&rinssi 29+1 :heart:
 
synnärille lähdöstä niin esikoisen kanssa meni vedet klo 00 ja heti perään alko supistukset 15-10 min välein. sairaalaan lähdettiin klo 8 jolloin supistukset n 3 min välein. matkaa oli n 3km. olin 4cm avoinna. nyt mietityttää milloin lähteä liikkeelle kun matkaa 50km... ja toinen synnytys. liian aikaisin kun en halua lähteä... mutta en myöskään matkalla synnyttää. mitä mieltä te muut??

pakkaus 2008 en ollenkaan tykkää. pidin 2007 pakkauksesta. eli ei harmita että otettiin avustus rahana.

vauvan ulkonäöstä niin esikoinen oli pieni siro 3190g 48cm tummatukkanen tyttöpeikko joka siis todella söötti ihan kohdusta ulostullessa. useimmat vauvat kun ei ole vaan päät jotenkin hassuja ;) tämä toinen taitaa olla reilusti isompi mahan kokoon kattoessa...

mulla vatsa nyt jo isompi kun esikoista synnyttämään mennessä!! mittasin äsken 96cm. ja kipeä kun mikä! tuntuu että räjähdän kotona! on ollu 2 päivää nyt tämmöstä enkä tajua miten mennä vielä 10 viikkoa jos jokainen päivä näin kivulias :( tuntuu että vauva kohta poksahtaa nahasta läpi :( tehorasvaus aamuin illoin mutta ei se kipuihin auta :(

mies viikon ulkomailla työmatkalla. onneksi mulla enää 2 työvuoroa viikonloppuna ja sitten alkaa loma!! jes!!

nyt lepäämään... huomenna aamuvuoroo.

korvapuusti + pikkupulla rv 30 96cm
 
Titta-83 Mäkään en voi sietää vaaleanpunaista. Oonkin nyt hankkinut vaatteita periaatteella "kaikki värit käy, kunhan se ei ole vaaleanpunainen". Tosin ehkä täytyy pikkuisen joustaa, jos toinen tai kumpikin kaksosista on tyttö. Mun mielestä vaaleansinistä voi pukea tytöllekin, etenkin jos silmät ovat siniset ja piirteet vaaleat. Uuden äitiyspakkauksen (joka minulle lienee tulossa) oranssi ja ruskea tuovat jotenkin mieleen ne vaatteet, joihin minut puettiin 30 vuotta sitten... Värit menettelee, mutta tykästyin kovin tuohon vihreä-valkoraidalliseen kuosiin.

Vähän olen ehtinyt kirjoittelemaan, vaikka melkein joka päivä tulee kurkattua, mitä tänne kuuluu. Omissa kuulumisissa ei ole mitään kovin ihmeellistä. Kaikki on hyvin niin itselläni ja vauvoilla. Terveydenhoitajakin ihasteli tänään, kuinka vaivattomasti pääsen liikkumaan. Olo tuntuu tosi hyvältä, vaikkakin väsy pääsee joskus iskemään. Onneksi voi ottaa vartin torkut työpaikan sohvalla =) . Viikkoja on 27, sf-mitta 32 cm ja kiloja kertynyt 10, joten melkoinen maha alkaa olla verrattuna viikkoihin. Utelevat asiakkaat tuntuvat hämmentyvän aika lailla, kun heille kertoo, että vielä kolme kuukautta olisi laskettuun aikaan. :LOL:

Voikaa hyvin!
 
Mä tykkäsin tosta uudesta äitiyspakkauksesta! Ite en ole vielä pakkausta saanut, mutta luulen että saan tuon 2007 vuoden pakkauksen. Ensin olin sitä mieltä että haluan ton 2007 pakkauksen koska siinä on mielestäni tosi nätti toppapuku, mutta aika samanlainen näkyi olevan myös tossa uudessa. Ja uuden pakkauksen ruskeat ja kirkkaat värit oli mieleen! Mutta aivan sama kai tuo. Yhtä innolla odotan pakkausta kotiin saapuvaksi!!

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

tannuli 27+0
 
Taalla on ollut puhetta jos vauva syntyisikin vahan aikaisessa ja miten kukin on laittanut kaiken valmiisi vauvaa varten. En pitanyt esikoisen kanssa mitaan kiiretta ka ajattelin etta ehtii noita... esikoinen saapui sitten rv 34 eika mitaan ollut valmiina, muutama potkupuku... Vaunut olin maksanut mutta ne odotteli kaupassa noutoa.
Mies oli laitettava kauppaan ostoksille ja kauhulla ajattelin etta mitahan se mahtaa tuoda. Hyvin se selvisi, myonsi kylla menneensa isoon liikkeeseen ja antaneensa ostoslistan myyjalle, joka sitten oli valinnut kaiken. Mies kavi hakemassa myos vaunut missa pikkuinen sitten nukkui ensimmaiset viikot. Sukulaiset laittoivat Suomesta "ensiapu-paketin" vauvalle mutta kamalasti oli hankittavaa silti. Jotenkin parjattiin mutta aika kaoottista aikaa se oli ensimmaiset kuukaudet...
Suosittelen kylla laittamaan tarkeimmat valmiiksi hyvissa ajoin... sita kun ei koskaan tieda. Kakkosen kanssa vaatteet oli pesty ja kaappiin viikattu hyvissa ajoin ja kaikki muukin vain esille ottamista vailla. Ei tarvinnut pariin viimeiseen kuukauteen juosta ostoksilla.
Nytkin olen ollut liikkeella hyvissa ajoin. Melkein kaikki piti hommata uudelleen kun kuopuksen vaatteet ja tavarat lahjoitettiin Oxfamille sita mukaan kun pieneksi kavivat. Eipa silloin arvattu etta niita viela olisi tarvittu ;)

Vauvakutsuista ei ole kokemusta, ei kovin yleisia taallakaan.

Kateellisena lueskelen aitiyspakkauksista... ei ole sellaisia missaan muualla. Tuon 2007 vaatteita olen ostanut kaytettyna, tykkaan kovasti. Jos nyt joku haluaa myyda tuon uuden pakkauksen kelta-oranssit vaatteet niin taalla olisi varma ostaja :attn:

Omaa (.): selka kipuilee ja lantiota vihloo. Maha on kasvanut kovasti viime viikkoina. tallakertaa maha on kylla todella alhaalla verrattuna edellisiin raskauksiin. Mutta niin se tuntuu vauvakin viihtyvan alhaalla. Kovasti pyorii ympari viela, ei tietoakaan etta asettuisi paa alaspain.

Hyvia viikonloppuja kaikille,

musikka ja pumpero 27+
 


Moikka!

Saatiin äitiyspakkauss eilen, se oli 2007 mallia, ja se sopii meille, koska tiedossa olisi poika. :heart: , nyt on edes jotakin tavaraa pikkuselle, tääl niin kiirus rakennusprojektin kanssa, et kaikki muu vähän niinkun jää...huokaus
me ei saatu vauvavakuutusta, joskus voi käydä niinkin, et kaikki ei sitä saa..(oman perussairauden takia). mutta sen saa sittne kun vauva on 4 vuorokauden ikäinen, näin ainakin fennialla.

Kotitöistä, on sellainen tuntuma että niitä ei tällä hetkellä tee täällä enää kukaan....:-(, no sitten kun ihmetellään missä on vaatteet, ja missä on kaikki muutkin niin sitten alkaa jo isommat lapsetkin touhuamaan..Kun vaan muuttamaan päästäis, ja pian.

Turvotusta on nyt jonkin verran, ja nuha alkaa tulla, et kiva kiva..
Hyviä vointeja
toivottelee magia ja möhömaha rv ehkä 29, tai 30?
:wave: :wave:
 
EAK
Moi!

Aamulla mua supisteli kivuttomasti noin 20 kertaa aina noin 1-2 minuutin välein. Soittelin Jorviin varmuudeksi ja kyselin mielipidettä. Neuvontapuhelimen täti sanoin, että tiheestikin saattaa joskus tulla supistuksia. Käski ottamaan uudestaan yhteyttä, jos supistukset muuttuu kivuliaiksi tai tulee jotain vuotoa. Loppupäivästä on sitten supistellut vain harvakseltaan. Luulin, että olisivat kehottaneet lähtemään näytille. Ainakin neuvolatäti sanoi, et jos alkaa tuleen enemmän kun se 5-10 päivässä ni sit pitää tutkia tarkemmin...

Lapsimessuillakin käytiin tänään. Ostettiin Britax Römer BabySafe Plus-kaukalo hintaan 119 euroa. Lisäks ostettiin adapteri, jolla saadaan kiinnitettyä kaukalo vaunuihin halutessamme. Ja tanssimattopeliimme ostettiin toinen matto ni voidaan pelaa kaksinpelejä :)

Kelan täti messuilla sanoi, että tuo uusi äitiyspakkaus tulee jakoon maanantaista eteenpäin. Nyt voidaan siis vihdoin lähettää kelan paperit menemään, jotta saadaan tuo uusi. Katselin vaan pikasesti päältäpäin tuota uuttaa pakkausta. En halunnut tutkia tarkemmin, jotta ois sitte yllätys kun tulee postista. Sitä jään nyt sitten innolla odottamaan.

28+0

 
EAK Mulla kanssa supistelee silloin tällöin enemmän kuin tavallisesti, useinmiten kuitenkin illalla, jos olen päivän touhottanut ja touhunnut ja siten sitten rasittunut jotenkin normaalia enemmän.



Uusi äitiysvaatepaketti on TODELLA UPEA!!!Ajattelinkin, että jos joku haluaa myydä omasta paketistaan vaatteita esim. oranssit ja ruskeat vaatteet sekä peitemakuupussin niin täällä olisi yksi ostaja :attn: :attn: :D kaikkia paketin vaatteita voi kaupata mulle yksityisviestillä
Oli just kyllä minun makuun tuo paketti. =)


Mulla huomenna se kontrolli ultra ja nyt jo jännittää. Saas nähdä kuin hitaasti tää päivä sitten kuluu, aattelin siivota tänään huushollin ett' jos siellä jotain huolestuttavaa näkyy niin silloinhan ei tuu ensimmäisenä siivous mieleen, esim. jos tilanne ei ookkaan muuttunut mihinkään tai jotain muuta vastaavaa.
Enköhän mie jo huomenna sitten kuule sen että koska minut sitten leikataan ja kuinka isoksi tuo vaavi saa kasvaa massussa. Toiv. mahd. kauan.
Mutta huomenna käyn kertomassa kuulumiseni että miten siellä ultrassa meni :ashamed: jännittää kyllä kamalasti!!!
Pipsa ja masuasukki 30+2


 
RouvaSumppisuu
Huomenta! Ja alkuun hehkutusta...tänään korkattu viimeinen kymmenys eli nyt tasan rv. 30!!!

Me käytiin eilen ostoksilla, koko päivä meni mm. kaikkia vauvajuttuja ihmetellessä, vaunutkin saatiin varattua, ja illalla oli kyllä aika tukala olo. Supisteli ihan vietävästi. Eli näköjään täälläkin tuo rasitus saa aikaan noita suppareita, ja vauvan voimakkaat liikkeet myös. Usein on hirveä jytä masussa ja hetken päästä vatsa kovettuu ihan hassun malliseksi ja kiristelee. Täällä on samat suunnitelmat kuin Pipsalla, eli siivota pitäis kun mieskin on pois kotoa nyt aamupäivän (ei ole tiellä pyörimässä...) :D . Niin ja Pipsalle onnea huomiselle, jännää jos saat tietää jo vauvan syntymäpäivän!

Pakkauksesta: ihan kiva näyttää olevan kuten edellinenkin. Meillehän tuli 2006 vuoden pakkaus kun tyttöä odotin ja se oli kyllä silloin väriensä puolesta pieni pettymys, kun oli niin sinivoittoinen. Mutta nythän niillekin vaatteille tulee sitten käyttöä =) . Ja onhan se ihanaa kun pakkaus tulee ja pääsee hypistelemään niitä pikkuruisia vaatteita. Nyt tosiaan otettiin tuo avustus rahana.

Synnytyksen kestosta: alkoi säännöllisillä supistuksilla (yöllä tietenkin), avautuminen 24t, ponnistus 40min (imukuppi avuksi lopulta, onneksi eivät odotelleet kauempaa kun voimat oli jo 100% loppu) , istukan ulostulo 5min. Eli tuo avautuminen oli kyllä h*lvetillistä. Toivottavasti pääsis nyt helpommalla...

Jaahas ja nyt imurin varteen heilumaan, jotta kerkeis vielä pihallekin nauttimaan auringosta B) .

Sumppis ja pikku-B rv. 30 :heart:
 
Heippa kaikille!!

Täälläkin edelleen yhdessä koossa ja kaikki hyvin. Pitkään aikaan en ole kirjotellut, kun meillä tosiaan kone rikki ja uusi saadaan varmaan parin viikon sisään. Joten siis nettipimento jatkuu vielä hetken tämän jälkeen. Kauhiasti ootte kirjotellu ja ihan kaikkia en nyt ehdi lukea, mutta muutamaan galluun voisin vastailla..

Eli esikon synnytys kesti 23h 9min. Supistukset alko illalla klo 22. Sairaalaan lähdettiin joskus kahden jälkeen, kun suppareita tuli n.5min välein ja sairaalassa oltiin n.02.30. Avautumisvaiheen alku oli tuskallisen hidas, mutta sitten kun alkoi tapahtumaan, niin tapahtuikin vauhdilla. Eli avautuminen 5cm->10cm tapahtui reilu tunnissa. Aquarakkulat toimi mulla kaikista parhaimpana kivunlievityksenä ja ammeen nimeen vannon myös. Mitään lääkkeellistä kivun lievitystä en halunnut. Ilokaasua kokeilin, mutta olin siinä vaiheessa jo niin horkassa, että unohdin aina hengittää sitä oikeeseen aikaan ja lopuks heitin koko maskin pois, kun ei siitä mitään apua ollut. Ponnistusvaihe kesti 49min ja päättyi lopulta imuvetoon sydänäänten laskun vuoksi. Poika oli heti todella kiinnostunut ympäristöstään ja pällisteli meitä silmät suurina :heart: Meillä myös pojan pää oli heti ihan pään muotoinen, eikä edes imukuppisynnytyksen takia jäänyt "suipoksi"(mitä kyllä kätilökin vähän ihmetteli). Ja pojan stratekiset mitat olivat 3010g ja 49cm, joten pieni oli, mutta sitäkin pippurisempi :heart: Imetys alkoi meillä silloin ihan hyvin, mutta pari viikkoisena alkoi takkuilemaan jostain syystä (veikkaan että siinä hötäkässä jäi tuo itsestä huolehtiminen vähän turhan vähälle ja se taisi vaikuttaa myös maidon tuloon), joten muutaman viikon tappelun ja rintaraivareiden jälkeen imetys loppui pojan ollessa 5vko. Täytyy nyt toivoa, että tämän toisen kanssa sujuisi vähän paremmin.

äp 2008 on kyllä todella ihana, vaikka täällä avustus otettiin sitten pitkän pähkäilyn jälkeen rahana. Mulla kun on tavaroita yhteensä neljästä eri äitiyspakkauksesta, niin toppapukuja ym. on jo niin paljon, että riittää. Mutta jos joku täällä on innokas kauppaamaan mulle äp:n kestovaippa settiä, niin olisin kiinnostunut (sekä -07 että -08 mallista). Yv:tä siis vaan mulle päin jos niitä jollain ylimääräisenä löytyy (hintatoive myös mukaan).

vauvakutsuja ei mulla (varmaankaan) ole kukaan järjestämässä. Esikoista odottaessakaan ei sellaisia mulla ollut..

Jaahas. Nyt täytyy lähteä poikaa nukuttamaan :wave:

Nelly ja JJ 28+1
 
Pitäisköhän munkin pitkästä aikaa kirjoitella jotain... Tänään tasan rv 30 :)
Kamala turvotus, kädet ja jalat tuntuu ihan kuin ois ilmaa pumpattu täyteen ja nipistelee :/ Närästys ja liitoskivutkin on tuttu homma. Liitoskivut kylläkin kerta kerralta pahempia, kun ihan paukkuu ja mä kiljahtelen...
Tukivyön sain pari päivää sitten fysioterapeutilta, mutta tuntuu että se käynti oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Ei kuulema kuulu niille nuo symfyysialueen jutut ja just sieltä on kipeintä. Pelottaa että se menee taas "rikki" synnytyksessä ja jos tällä kertaa joutuvat sitä korjailemaan...
Ultra on tiistaina, odottelen sitä ihan kamalasti! Jos vaikka vihdoin kertoisivat mulle vähän suunnitelmiaan. Ja painoarvio kiinnostaa kovasti. Tuskin on tämäkään kovin pikkuinen.
Masun ympäryksen oli jotkut laittaneet, mulla on mukavat 120cm :D Voitte kuvitella miltä näytän kun pituutta jopa 152cm...
Verensokereita mittailen ja onneksi ne on koko ajan olleet selvästi hyvät, ei tarvitse niitä ainakaan hermoilla.
Supistuksia on ollut jo kymmenisen viikkoa, nyt on kylläkin pari päivää kummastuttanut sellainen "nipistely" aivan kuin kohdunsuulla tai jossain tuolla sisäpuolella... Täytyypä siitäkin tiistaina sanoa.
Äitiyspakkausta en ottanut, sen tiesin jo aiemmin että ei tarvita sitä. Vaatteita, lakanoita, makuupussi ym. löytyy jo, kestovaippojakin on jonkin verran valmiina ja ne rasvat ja kondomit ostetaan itse :D
Vauvakutsut ois ihana juttu, voi kun joku sellaiset järjestäis mulle, ois ihana yllätys :)
Synnytyksistä tulis niiiiiin pitkät stoorit että jätän väliin kaikkien vuoksi :D

Mitä hankintoja olette vauvaa varten tehneet? Vaatteita on varmaan jokainen ostanut ja vaunutkin varmaan on monella jo hankittu tai tilauksessa.
Mutta oletteko ostaneet jotain erikoista? Tai onkohan hölmöä jos ostan jo tutteja ja ratin vaunuihin :LOL:

Meillä on vielä mietinnässä vauvan nukkumapaikka. Koko ajan mietin ostetaanko kehto, tai pinnasänky, tai ihan vaan satunnaista käyttöä varten matkasänky. Vai onko vielä muitakin vaihtoehtoja..? Luultavasti kyllä käy niin, että meidän välissä nukkuu pitkään, kuten nuo isommatkin tekivät aiemmin :)
 
Hipshei!


Ekka synnytysuni nähty :D Heräsin sitten ja mietin, josko oisin ääneen huutanu ja kirvannu. Tietty ei käyny kippeetä, ko ei voi kokemattomana tietää, mitä se kipu on. Ja sitten toki jouduin kädestä pitäen opettaan lääkäriä, hoitsuja ja opiskeluja Microlaxin käytöstä ja yksityisyyden kunnioittamisesta. :LOL: Oltiin muka OYKS:issä ja lupasin etten koskaan mene sinne enää synnyttään, ko lääkäri haukku minua narkiksi eikä uskonu, että oikeesti synnytän. Sitten se vauva oli parivuotiaan kokoinen, ilmetty minä syntyessään ja kaikki raajat rellotti ko nukella, suorina.

T: pörrö ja vaava 30+1
 
heipis !

rupee pikkuhiljaa kylästyttää tutavapiirin kommentit noista vauva tavaroiden paikoileen laitamisesta..kyllä sä vielä kerkeet aikaa on ...kaikki pitäs käydä läpi kuiteskin ja saada pestyy vielä (silittää en aijo) kaikki kun on vielä tekemättä ja laittamatta *huoh*

oma jaksaminen on taas asia erikseen...pömppis painaa tonne alas päällään ja sitten rupee supistelee ja muuta kipua tulee ..väsymys on taas jotain kauheeta nukutas vaan kokoajan..

sitten menee hermot kun kohta 5v ei osaa ite tehdä mitään (osaa mutta ei viitti) ei pukea ei riisua ja ei minkään näköstä yritystäkään et ite sais tehtyy vaikka osaa hienosti :headwall: :headwall: nuorempi neiti 2v 7kk pukee ite ja tekee ite jos osaa eikä vingu ettei saa pääle tai pois päältä niin kun taas tää 5v...onko muilla samaa ???

äippärahahakemuksen kun vein kuun alussa ei vieläkään ole mitään kuulunnu ..soitin sinne ni sano mamma että menee vielä 2 viikkoa :/ :/ on muka työkiireitä...

neuvola olis 30.4 hemppaa ei ole aikoihin otettukaan etten tiiä pitääkö syödä rautaa vai ei no kait ne sen sitten ottaa jos tarvii...

mutta eiköhän tää romaani riitä jo...

bambiino ja pömppis rv 29+5

 

Yhteistyössä