HEINÄMAMMAT 2008 ~huhtikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Aurinkoista keksiviikkoa!! :D

Hurjasti taas ehtiny tulla tekstiä, tai noh, kyllähän mäkin lukemassa käyn muttei vaan saa aikaiseksi kirjoitella.. Laiskuus iskee!

Mulla oli aika samanlainen fiilis kuin Sumppiksella viimeviikolla, kun tuli nuo verolaput ja myös äippärahapäätös. Ei voi kun olla yhtä hymyä! :D :D Kiva postiljooni! Tosi hyvät palautukset, ja vielä hain siihen kilometrirahat, sitä päätöstä vaan saa odotella vielä. Äippärahaakin tulee tosi kivasti, ei valittamista!

Hui tuota Kojon kaatumista! Onneksi ei käynyt pahemmin, ja otahan nyt sitten varoen!

Mies ei oo lihonu. Se ei varmaan liho ikinä yhtään! |O Menee saranapuolelta sisälle ovesta hyvin huomaamatta! ;) Oon mä sitä kiusannu, et jenkkakahvat on alkanu kasvaa, mut ei se oikeesti mitään liho. Kaippa ikä tekee tehtävänsä joskus silläkin?

Kesälomia ei olla suunniteltu, kun ei oikeestaan tiedä onko miehellä sellasta. Mähän siis olen työttömänä.. On hakenu toista työpaikkaa, ja jos vaihdos tulee sit ei ainakaan oo päivääkään. Ja kun on rakennusalalla, niin kesät on kiireisintä aikaa muutenkin. Eikä taida uskaltaa reissujakaan ruveta tekemään kovin pitkälle, kun on jo neljäs tulolla ja edellinen synnytys jo meni niin nopsaan.. Vaikka toisaalta, onhan niitä sairaaloita muuallakin, eikä kaiketi se nyt sen kummempaa ole synnyttämään mennä jonnekin muuallekaan. Mutta saapas näkee!

Vauvakutsuilla en oo ikuna ollu, enkä pitänyt. Ei kokemusta siitäkään.

Vielä teretulemasta minunkin puolestani uusille, aina mahtuu mukaan joukkoon muhkeaan! :D :flower:

Ja nyt puis, hommia ois vaikka lampaat söis..

Räpätäti+Ninni-Elmeri rv28 (kuopus keksi työnimen! :D )
 
Täällä kanssa, että närästys ei taida johtua mistään ruuasta..se tulee vaan yöllä kun nukahtaa jos ei ole rennietä ottanut "unipilleriksi". Päivällä saattaa myös joskus pikkasen närästää. Toissa iltana en taaskaan muistanut ottaa tabuu niin kauheaan räräsrykseen heräsin hetken päästä.
Toisilla tekee kahvi , mut täällä en tosiaankaan huomannut mitään eroa mistä tulisi.

Nyt lähdettävä käymään kaupassa, saa sen pois päiväjärjestyksestä.
 
Ai nii tosiaan, kummit saatiin eilen sitten päätettyä! Huh, ehditään sit vielä kysyä ennenkö Ninni-Elmeri syntyy.. :D Kuopus tosiaan eilen tuumas, kun isi kysyi minkä niminen se vauva on tuolla äidin masussa, että "No Ninni Elmeri!!". Nimen vääntökin on käynnistetty, se viekin aikansa...

Räpis taas
 
Vauvakutsuja ei ole tiedossa.
Mies on lihonut vähälle aikaa 4 kiloa, :LOL: .

Kaikki ulkopölinä käy nenään ja silimiin.Se alkaa olla kevät ja allergiakausi edessä.
Silti on vaan vääntäydyttävä ulos ,kun ilmat on niin mahtavia. B)

Ukko sai veronpalautusta melkein sata euroa ,mutta mie jouvun maksamaan 66 euroa...Ei tasan käy onnen lahjat.
Pikkumies muksii/potkii välillä todella napakasti kylkiin,niin ,että meinaan ite pompata metrin ilmaan.
Miusta on tullut kömpelö,masu on viimeisessä kolmessa viikossa kasvanut mahottomasti.
Esikoista oottaessa loppuvaiheessa masu oli niin iso ,että törmäilin jokapaikkaan...
Aurinkoista päivänjatkoa!

Ievaliina ja pikkumies 29+6
 
täällä vointi kun junan alle jäänneellä :( esikoinen famun hoidossa koko päivän. sillä vielä vatsa löysällä. huomenna olisi päiväkotipäivä, saa nähä rauhoittuuko vatsa. muuten on oma ittensä, ei kuumetta eikä muuta. esikoinen siis.

vauvakutsuja ei pidetä. ei täälläpäin tapana.

mies ei ole lihonut eikä laihtunut mun raskauden aikana vaikka liikunta onkin jääny meiltä molemmilta vähemmälle.

vakuutuksesta niin päätös saatu ja läpi meni eli heti syntymästä alkaa vakuutus.

lomista niin pidän 4 viikkoa 2008 kesälomaa nyt ennen ä-lomaa. viikko jää säästöön. sen + mitä tienaan ä-loman aikana haluan pitää elokuussa ettei vauva tarvii mennä heti 1.8 päiväkotiin kuten esikoisen. talvilomat joudun varmaan pitää heti ä-loman loputtua huhtikuussa kuten viimeksikin.

nyt sohvalle voimaan pahoin :x

korvapuusti + pikkupulla rv 29+5
 
Heips vaan B)

On tää kevät kyllä niiiiin ihanaa! Harmi vaan että just tänään olo on jotenki tosi raskas ja väsynyt. Aamulla kyllä heräsin ajoissa, mutta nyt oon ihan poikki. Taitaa osittain johtua hb-arvosta... tässä oiski vähän eilisiä neuvola kuulumisia:

rv 27+3
Pissa ok.
Paino 59kg (yhteensä tullut 6,4kg, joskin just ennen raskautta lihosin pari-kolme kiloa)
Verenpaine 112/78
Hb 105 (Pitänee ostaa toisenlaista rautavalmisetetta... )
Sf 28cm
Tarjonta onneksi muuttunut ja vauva on hienosti pää alaspäin :)
Syke 140
Liikkeet ++

Kaikki muutenkin hyvin! Paitsi mulla tosiaan selkä siinä kunnossa, että saikulla oon ollut jo helmikuun alusta ja töihin ei kyllä ole paluuta enää tänä keväänä... siksi päivät välillä tuntuu kovin pitkiltä ja heinäkuu tuntuu olevan jossain ihan super kaukana vielä :p Onneksi on näitä koiruuksia, niin ei silleen oo vapaa-ajan ongelmia...

Kesän suunnitelmia ei olla hirmuisesti tehty... noita koirajuttuja mulla aina on, mutta oon kyllä vähän miettinyt että jää näyttelyt väliin omien koirien osalta, kun enpä taitas edes enää tässä vaiheessa jaksaa juosta kehässä :whistle: Reissujakaan ei olla suunniteltu, kun mies on töissä varmasti koko kesän.

Vauvavakuutus haettiin Tapiolasta ja virkailija oli sitä mieltä ettei pitäis olla estettä saada sitä. Menee kuitenkin "tarkistettavaksi" mun astmalääkityksen vuoksi. Halusimme ottaa sen vakuutuksen joka on sitten voimassa heti kun vauva syntyy, jos vaikka tulee ajoissa tms.

Vauvakutsuja en oo ajatellut järjestää, mutta mistäs tiedän mitä nuo ystävät vielä keksii :LOL:

Nuusis 27+4
 
Nyt kysyisin onko muilla ollut tällaista vaivaa, jotta yhtäkkiä housuihin lirahtaa valkovuodon tapaista nestettä, mutta niin paljon että alushousut kastuu? :ashamed: Tänään tapahtui toisen kerran ja ihmettelen mitä ihmettä tämä on? Täytyy soitella neuvolaan, mutta soittoaika vasta iltapäivällä. Mulla vilahtelee jo mielessä kauhukuvat lapsivedestä. :ashamed: :ashamed:
 
Jemima, mulla ainakin tuo on tuttua juttua! Siis se on ihan valkkaria vaan, eikä pitäs olla hätää. Lapsivesi tietääkseni haiskahtaa hiukka imelälle, ja on ihan kirkasta. Eilen viimeksi lirahteli, ja kyllä se säikäyttää vielä näin neljättäänkin odottavaa.. Mut ei pitäis olla syytä huoleen, toki jos tahdot niin varmista vielä neuvolasta!

Räpis TAAS
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jemima:
:hug: :hug:
Vuoto oli koostumukselta "vesimäistä", mutta ei täysin kirkasta. Tosiaan kasteli alushousut kokonaan. Kyllä säikäytti taas. :ashamed:
Juu, se kyllä kastelee, se vaan lisääntyy yleensä tuon valkovuodon tuotanto, kun kropan kaikki aineenvaihdunta kiihtyy. Kiva jos oli apua.. :)
 
Huh huomenta!
Yövuoro takana. Eikä vielä edes kamalasti ramase. Menin eilen suoraan perhevalmennuksesta klo:19 ja kotiuduin äsken 10.30. Kummasti on nyt semmonen vaihe, että jaksaa painaa töitä, rakastaa ja rajoittaa pikku erityislapsia, vaikka höyry korvista nouseekin. Niin, sikskin niin iloisena, kun töitä tarjottiin äippäloman jälkeen, kun aamulla piti tehä uus soppari omistajanvaihdoksen takia. On ihan tietää, että mahdollisesti vaoi palata vanhaan, vaikka toisaalta meinaan ihan päivätyön etsiä. Ja ko se, että minusta vissiin tykätään töissä.

Vio-la , istuttiin eilen valmennuskaffella vieretysten =)

Olipas sekin kivvaa, ko mies töihin minua viedessään, kertoi haluavansa pitää vanhempainvapaata eikä valmennuksessa myöntänyt, kun kysyttiin, että ei aio tulla synnytykseen. Eli se tuleee, JEEE!!
Joku päivä pitää uskaltautua kysymään siltä, aikooko se ens tiistaina valmennukseen. Myönsi eilisen olleen ihan kiva. Molemmat nyrpistellen sinne lähdettiin.

Nyt vois syyä kaurapuuroa ja kylvettää kilpikonnat.

T: pörrö ja WandaNella 29+4
 
Heips!

Vauvakutsuja ei varmaan kukaan mulle järjestä, enkä ole yksissäkään ollut. Tosin mun muutamasta ystävästä vain yhdellä on jo lapsia ja mekin ollaan tutustuttu, kun viimeisin oli juuri tulollaan maailmaan. Tosin tässä jo heräsi pikkuisen ajatuksia, kun tuo pikkusiskokin odottaa ja toisaalta vois pitää sellaiset tuplakutsut... :saint: Tosin sillä on ollut nyt jo ensimmäisiä merkkejä raskausmyrkytyksestä, etten tiedä mahtaako jaksaa moisia pippaloita enää.. :(

Kotiyöt menee meillä aika hyvin puoliksi. Ukonretale osaa olla tosi ihanakin ja siivoo ja tiskaa ja pesee pyykkiä ja tekee oikeestaan ihan mitä vain. Kukkienhoitoon en ole sitä päästänyt, tappais loputkin, joita mä en ole vielä saanut hengiltä.. :D Ja toisaalta mää sittaas pyrin tekemään oman osani myös ns. "miestentöistä". Vaihdan itse öljyt ja renkaat autooni yms. No nyt tietysti on tuo rajoittava tekijä tossa keskivartalonpaikkeilla, joten mies on joutunut tekemän enemmän raskaita puuhia ja mä olen keskittynyt niihin mitä saan tehtyä.

Lopuksi veilä galluppia: Meillä vain mies kuuluu kirkkoon (ev.lut.). Minä olen 100% ateisti. Tulimme siihen päätökseen, että lastamme ei tulla kastamaan. Olisi kuitenkin kiva pitää pienokaiselle syntymäjuhlat. Onko teillä kokemuksia nimenantojuhlista? Mitä siellä on ollut ohjelmassa? onko nimi paljastettu vasta siellä? Tai pistkää ihan vain ideoita, vaikkette moisissa olisi olleetkaan!

Terv. Titta ja masuasukki 30+1
 
Moi! B) Ihana ilma!! Mahtavaa! :D
Sokerirasituksessa tuli käytyä ja arvot oli kuulemma loistavat. Huh, empä mä pystyis syömisiäni säätelemäänkään. :whistle:
Neuvola/lääkäri oli myös:
pissa puhdas
syke 145-150
liikkeet ++
paino 60,8kg = 4,8 lähtöpainosta
verenpaine 110/67
hb 109
Mites te jotka juotte sitä rautamehua, ootteko kertonu neuvolassa?
Aattelin et vois sitä kokeilla, ku ei noista pillereistä ainakaan ole mihinkään..
SF mitta oli jo 28!!!
Kummallista.. Miten voi olla pieni maha ja korkea sf?? :eek:
Johtuneeko siitä että olen pitkä? (170cm)

Kotitöistä: Aika vähän kumpikaan jaksaa tehä.. nytkin iiiiso sotku! Mies kyllä auttaa tosi paljon.

Miehen lihoamisesta: Jep, kyllä tuokin on massua ja jenkkakahvoja onnistunut kasvattamaan! :LOL:

Vauvavakuutus: otettiin nordeasta. kaikki muutkin siellä..

Vauvakutsut: Vois olla kivat! Mut mahtaiskohan ne kavereita kiinnostaa, hyym.

Ihanaa kevätpäivää kaikille!!! :)

Ines 26+4
 
Hei mammat!

Ja ompa tänne tullut tekstiä, meni varmaan puoli tuntia, että sain kirittyä kuulumiset kiinni!!

Ines, mulla pienehkö maha ja sf huitelee yläkäyrän yläpuolella. Pari viikkoa sitten oli muistaakseni 25,5. Olen melkein 180 cm ja luulisin, että tuo vatsa "hukkuu" tuohon pitkään selkään ja siksi ei ole mikään jätti. Lisäksi lääkäri arvioi, että ihan normikokoinen vauva tulossa, vaikka sf on mitä on. Eli mulla ihan tuo sama ilmiö, suuri sf ja pieni maha. En ole enää stressannut tuosta mitasa lääkärin kommenttien jälkeen.

Vauvavakuutus otettu meilläkin, otettiin Tapiolasta, kun meillä siellä kaikki muutkin vakuutukset ja tarjous oli ok.

Jemina, myös mulla tulee reilusti valkkaria, pikkuhousunsuojat olleet käytössä, kun muuten epämukava olo. Itsekin aluksi hieman panikoin, mutta seuvolasta sanottiin, että voi olla runsastakin vuoto!

Vauvakutsuja en aio järjestää, ristiäiset meillä normaalisti sillä molemmat kuulutaan kirkkoon. Paikalle tulossa max parikymmentä ihmistä. Ajatuksena kyllä mukava, mutta aika ei yksinkertaisesti riitä.

Nyt jatkan vielä hetken opintojen parissa ja sitten täytyy mennä ulos reipailemaan, on niin ihana keli =)

Voikaahan hyvin!

Bryson ja papu 27+2
 
Täällä taas puhuttuani neuvolan terkan kanssa. Eli sain neuvoja seurailla tuota runsasta valkovuotoa. Jos jatkuu hyvin runsaana (=pikkuhousunsuoja läpimärkä ) tai muuttuu värittömäksi tai hajuttomaksi niin sitten tarkastamaan onko kyse lapsivedestä. Kiitos tsemppauksista.
 
Nuista vauvakutsuista vielä..meillä ne on järjestetty silleen että esim. ku viimeksi siskon vauvakutsuja juhlittiin niin äiti ja minä ne järjestettiin, leivottiin kaikki ja varattiin sellanen kiva kokoustila jossa sitten juhlittiin. Vieraiksi kelpaa niin lapsettomat kuin lapsellisetkin ystävät :) minusta ainakin on (kun mulle on kerran semmoset järkätty) ollut ihanaa kun kaikki rakkaat niin koulukaverit kuin lapsuudenystävät, sekä tulevat kummit on kokoontuneet yhteen vielä ennenkuin vauva syntyy. Äitinä sain itse lahjoja kuten myös sitten tuotiin vauvalle vaatteita, joko tai..
Meillä ei sen kummempaa ohjelmaa sen syömisen lisäksi oo järjestetty, no siskon juhliin tilattiin kosmetologi joka teki tulevalle äidille jalkahoidon ja sitten siellä oli ennustaja, jolta sai käydä ennustuttamassa korteista tulevaa . Ne on ollut kyllä kivoja kekkereitä, ja minusta meillä ainakin on ollut sellasia vieraita että ovat innolla tulleet juhlistamaan..
Jos haluat käydä kurkkaamassa niin viimeisimmät vauvakutsut mitä mie oon ollu järjestämässä löytyy täältä :)

http://juhlatar.vuodatus.net/blog/category/Vauvakutsut :)
 
no niin..kirjoitin sitten taas kauhean stoorin ja kun painoin lähetä niin se onnistui taas häviämään johonkin.. :kieh: Eikä ollut ensimmäinen kerta!! en ole pitkään aikaan muutenkaan käynyt kirjoittamassa kuulumisia. On ollut muka taas niin kiirettä. Kaikki kuulumiset olen kyllä käynyt lukemassa. Me ollaas sairasteltu jo 2 viikkoa. Pihalla oltu viimeksi viikko sit. :( JA ulkona on niin ihana ilma. Mutta ei viitti tota tyttöä sinne raahata kun raukalla kuumetta jo kolmatta päivää yli 39. Tänään ollaan menossa taas lääkäriin. Saas katsoa onko mennyt korviin. Mulla itellä kuumetta jo toista viikkoa ja toinen antibioottikuuri päällä. Ei meinaa tauti lähteä sit millään pois. Neuvolassa kävin viime pe ja tässä kuulumiset:
hb.102
paineet:129/82
pissa: puhdas
Liikkeet:++
syke:130-135
sf:21
eli kaikki oli ihan ok. Paineet vähän korkealla, mut johtunee kai tästä taudista.
vauvakutsuista: en ole ikinä ollut, enkä ajatellut pitää.. mutta olis kyllä ihan kiva joskus sellasiin päästä..
Lomista mulla on enään 2 viikkoa töitä ja sit alkaa loma. ja sen perään heti äitiysloma =) ei siis enään kauaa. Mies pitää sit koko heinäkuun ja isyyslomat päälle.
kiloja on kyllä kertynyt miehellekkin sellaset 6 kiloo :LOL:
Vakuutuksesta: meidän piti ottaa sama vakuutus mikä esikolla on, mutta jotenkin aika meni niin äkkiä ja havahduin liian myöhään. Eli enään ei sitä saada. Tarvii siis otta heti syntymän jälkeen.
Kotitöistä: Täällä kyllä minä hoidan suurimman osan. Mies keskittyy telvisionkatseluun ja nukkumiseen :kieh: Kun esikkoa odotin niin hän tarjoutui usein auttamaan kotitöissä, mutta se oli silloin. Kyllä kaikki tiskit, pyykit, ruoanlaitto, imurointi ja kaikki muu siivous jää mun kontolle. Tarvis varmaan ruveta harkitsemaan tiskikoneen ostoa. Kun saa tiskata nykyään ainakin 2 kertaa päivässä ja kaikki muut hommat ja omat työt päälle. on kyllä välillä tosi puhki. Ja varsinkin nyt, kun on sairastellut jo 2 viikkoa silti käynyt töissä ja hoitanut tytön ja kodin.. No kai se ukko joskus oppii.. :|
Nyt tarvii taas alkaa jotain täällä tekemään ennenkuin tyttö herää.. voikaahan paksusti ja ottakaa varovasti, ettei käy noita uhkaavia kaatumisia niinkuin kojolle kävi. ja tervetuloa kaikki uudet mukaan!! :wave:
Paveli ja asukki 27+3
 
RouvaSumppisuu
Alkuperäinen kirjoittaja Pipsa27:
Jos haluat käydä kurkkaamassa niin viimeisimmät vauvakutsut mitä mie oon ollu järjestämässä löytyy täältä :)

http://juhlatar.vuodatus.net/blog/category/Vauvakutsut :)
VAU!!! Et haluis tulla meille leipomaan :whistle: ...siis aivan ihania ja herkullisia leipomuksia sulla tuolla blogissa!

Sumppis vesi kielellä ja pikku-B rv. 29+
 
Täällä ollaan ihan mykistyneinä onnesta :heart: :heart: Hain tänään äityspakkauksen ja nyt sitten hypistelystä ei meinaa tulla loppua ;)
Kaikki on niin ihania ja täytyy sanoa että aikalailla poikavoittoiset värit, mutta sehän passaa meille.
Ihan tuli tippa linssiin molemmilla kun auottiin pakkausta...edellisestä on niiiiiin pitkä aika että kaikki on taas niin uutta. Ihanaa ;)
Sain siis vuoden 2007 pakkauksen ja olen todella tyytyväinen valikoimaan. Ovat viisastuneet vuodesta 2000 jolloin kaikki vaatteet olivat vastasyntyneelle ihan liian isoja 68-74 cm, mutta nyt siellä oli tosi paljon ihan pieniäkin.

Eikä tämän päivän hyvät uutiset vielä loppuneet tähän.. sain äitiysrahapäätöksen pari viikkoa sitten ja ihmettelin minkä takia eivät olleet hyväksyneet 6 kk tuloja (ennen tätä työttömyyttä) kun puhelimessa jo lupasivat. No maanantaina sain sitten aikaiseksi soittaa ja kysästä asiaa ja vastaus oli että on tainnut tulla virhe. Tänään kurkkaisin kelan sivuille ja siellä oli uusi laskelma +500 eur enempi per kuukausi ja se on meille iso raha ;)
Eli suosittelen olemaan kriittinen ja tarkastamaan itse hyvin mitä ovat laskeneet, nytkin oltais hävitty pitkä penni jos olisin tyytynyt heidän mokaansa.

Vauvavakuutus otettu Ifiltä ja myönnetty. Siellä meidän kaikki muutkin vakuutukset.

Vauvakutsuja en järkkää ite ja toivottavasti ei kukaan muukaan ;) Mutta varmasti ovat ihan mukavia.

Lomista ei olla suunniteltu täksi kesäksi juurikaan, pojalle jotain ohjelmaa on keksittävä kyllä.

Kotitöistä mies alkaa pikkuhiljaa auttelemaan enemmän. Voisin sanoa että mä tykkään niin paljon ite touhuta että jaksan kyllä välillä narista kun olen väsynyt ja keräilen toisten sotkuja, mutta pääosin touhuan kotityöt ihan mielelläni itse. Voi olla että kesän lopulla on toinen ääni kellossa ;)
Mies laihtui alkuraskaudesta, mutta nyt on kyllä tainnut tulla muutama kilo takaisin vaikka olisi kyllä voinut pysyä poiskin :LOL:

InesMä join Kräuterbuftsaftia pari pulloa alkuraskaudesta ja sen jälkeen on rautaarvot olleet tosi hyvät. Suosittelen.

Nyt pitäis raahautua töihin... vaik olis kyllä jo kiva jäädä kotiin viikkailemaan pieniä vaatteita ;)

Aurinkoista ja lämmintä päivän jatkoa mammoille!

Vilma-Annika
 
Täällä on voitu oikein hyvin onneksi :)

AinoEinari: Mie ainakin ite menisin kuitenkin käymään siinä rasituksessa. Onhan se hyvä tietää et js ne arvot heittää. Ja voithan kysyä neuvolasta et onko heillä antaa mittaria lainaan muutamaksi päiväksi jos rasitukseen lähtö on vaikeaa.
Vauvan terveydestähän siinö kuitenkin on loppupeleissä kyse...

Miehen lihomisesta: Meillä ei tuo mies liho vaikka sille mitä syöttäisi.

nyt sit saikulla ja muutenkin kotona olijat niin yrittäkää nauttia keväästä. :) Teillähän on kuitenkin useimmilla lupa liikkua niin nythän on saumaa tehä kaikkea sellaista mistä ite kovasti nauttii. Ompelee, maalaa, Käy kirjastossa, kahviloissa, kaikkee mahollista... itekkin olen yrittänyt tän tohinan keskellä hieman rauhoittaa vauhtia ja muistaa nauttia tästä kevään tulosta.

vauva kutsuja ei ole tiedossa ja en ole sellaisissa koskaan ollutkaan. Hauska idea sinäänsä.

Nimijuhlista: meillä pidettiin esikoiselle nimijuhlat kun hän oli 3 vk vanha meillä kotona. Vieraiden saapuessa annettiin käteen kuohuviini lasit ja pyydettiin kerääntymään yhteen.
Mies piteli tyttöä sylissä ja minä aloitin puheen toivottamalla kaikki tervetulleeksi ja lukemalla runon jonka netistä löysin ja muokkasin sen meille sopivaksi. Runon jälkeen sit mies ilmoitti että lapsemme on saanut nimekseen * * * ja nostakaamme malja hänen kunniakseen. Sit juotiin lasit tyhjäksi ja alotettiin kakku kahvittelut. Hyvin leppoinen ja rauhallinen tunnelma oli ja vieraita oli n. 30-40. Oikein mukavat juhlat ne oli :)
Aika samalla kaavalla varmaan mennään tän seuraavankin juhlien kohdalla. Uusi runo täytyy vain sitten jostain metsästää ja se ei varmaan olekkaan niin kovin helppoa...

Nyt täytyy mennä tota esikkoa viihyttään joten moikka taas... :wave:

Kojo 29+0
 
pörrö: No jopas sattui et ollaan oltu vierekkäin! Kiva ku tulee tuttuja sit ens kerralla. Ai sie lähit siitä suoraan töihin vielä!! Ompa kiva, että miehes meinaa vanhempainvapaata pitää ja synytykseenkin tulossa. =) Se oli muuten ihan jännä se video, ku siinä oli aika osuvasti monta juttua kuvattu, mitkä ainakin meillä pitää paikkansa... (Tosin mie en sano ensin, että saat lähteä ja sitten mökötän, aan oon jo ihan suoraan vaatimassa mun kaa kotiin jäämistä, mun kaa yhessä aikasin nukkumaan tulemista television katselun sijaan yms...) Mie ootan kyllä sitä ens kertaa ku puhutaan synnytyksestä. Onhan siitä kuullu ja lukenukkin jotain, mut kiva että käydään sillai järjestelmällisesti läpi ja saa tietää mitkä täällä on käytännöt. Se LKS:n tutustuminen kuulosti niin lyhkäseltä, että siellä tuskin kovin paljon infoa tulee.

vauvakutsuista: Mies jossain välissä totes, että "sullehan pitää pitää semmoset masubileet"! :heart: Olin kyllä ihan otettu ku se on miettiny tollasta. Monestihan noita kai järkkäilee naisporukat, mutta otan kyllä innolla vastaan jos se meinaa meille tyyppejä kutsua tommosiin bileisiin. Eikä siinä mitään vaikkei sitten saiskaan aikaseksi semmosia juhlia, ajatus lämmitti jo kovasti.
En oo ite koskaan ollu vauvajuhlissa, mut joillain kavereilla on niitä ollu. Eka kertaa kuulin joku 5-6 vuotta sitten. Hyvä ystäväni oli muuttanu Jenkkeihin ja hänelle siellä järjestettiin "baby showerit". Tuon jälkeen oon kuullu, et joillain tutuilla Suomessakin noita on ollu. Amerikasta varmaan siis tullu tuo perinne, mutta kaikki äitien hemmotteluhan on vaan ihan ehdotonta plussaa. :D
 
Nopsaan tuossa lukaisin kuulumisia, ja jäi vaivaamaan yksi kysymys... Miksi teidät on määrätty/laitettu sokerirasituksiin? En oo koskaan asiaan perehtynyt ja mulle terkkari sanoi viimeksi, ettei tartte, kun edelliset on ollu alle 4,500 kg. Siis onko muita indikaatioita... :ashamed: ...kysyvä ei tieltä eksy...
Vauvatarvikkeet on kasassa jo edellisiltä, ehkä ne tuplarattaat vielä jostain kaivetaan.
Tuo nuorempi neiti ei kävelystä perusta, istuu mieluummin kyydissä.
Viimeisen viikon aikana on maha alkanut olemaan tiellä ja häiritsemään...ei enää mahdu rakosista kulkemaan kuten ennen. Ja kiireellä on turha koittaa mennä minnekään, alkaa vain supistamaan. On täytynyt opetella varamaan aikaa pienillekin kävelymatkoille.
Ennenaikaisuudesta on käynyt välillä mielessä, että saattaisihan tuo syntyä jo nyt! Toivottavasti asuisi kuitenkin sinne 37 viikon tietämille ainakin mahassa... täytyy pitää jalat ristissä... :LOL:
Juu, nuo sokerirasitukset siis oli mielessä, en jaksa alkaa etsimään tietoa googlaamalla...

Rv 28+2
 
aik
Passepartoutille. Minulle neuvolantäti on vihjaillut sokerirasitustestiä, koska suvussani on sokeritautia kummankin vanhempani puolella. Viimeksi hän sanoi, että minun painon nousuni alkaa hätyytellä ei siis ylittää neuvoloiden ohjeellisia painon nousun arvoja, joten hän jälleen kerran alkoi puhua asiasta. loppujen lopuksi selvisi, etten ole valmis pistämään itseäni, (koska neuvolantätin mielestä sokerirasitustestin raja-arvot hiemankin ylittäneen henkilön tulee päivittäin seurata sokeriarvojaan) niin asia jäi siihen. Lupasin tarkkailla mitä suuhuni laitan. Painoa oli siis tullut rv 27 mennessä + 7kg, lähtöpaino n. 69kg (painoindeksi lähdössä normaali, hieman keskitason yli). ensimmäisen lapsen syntymäpainosta (3,7 kg) ei puhuttu mitään ja ultrassa selvisi että tämä kakkonen on keskimittainen ja hyvin hoikka (kuten ekakin). Sokerirasitustestiin laitto taitaa olla melko herkässä nykyään. Olen jutellut useamman äidin kanssa ja moni on käynyt testissä eikä mitään ole ollut. Riippuu myös paljon neuvolantätistäkin...

Rv 27+5
 

Yhteistyössä