HEINÄMAMMAT 2008 ~huhtikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Heipsan!

OnneksiOlkoon Pipsa27 hyvistä uutisista! Kyllä varmasti oli onnenpotku, että niin hyvin kävi. Nyt vain nauttimaaan masunkasvatuksesta! :flower: =)

Ievaliina olen vähän samassa tilanteessa. En sitten hiukkaakaan tykkää ajatuksesta täysposliinista ja ukko varmasta riemastuisi vauhtiin päästessään. Sekun ei ole tottunut höyläilee kuin kaljuaan joka toinen päivä ja vetelee sen sellaisella vauhdilla, että pelottaakin ajatus päästää se mun alapään kimppuun. Ja mulla on ainakin raskausaikana käynyt sellainen karvoituksenkasvupyrähdys, että ihan kaikki karvat kasvaa nopeammin. Ei mulla milestäni ennen ollut alapäässäkään mitään siistittävää, sellainen teinitupsu ja nyt on ku apina. Ja säärikarvoja sais olla kokoajan nyppimässä ja mahaan mulla on kasvanu sellainen (onneksi blondi) untuvikko, että oikeen itseäkin naurattaa. Onneksi naama on vielä pysynyt karvattomana.. =) Hiuksetkin on pysyneet tosi hyvinä ja kiiltävinä ja on nekin ihan normaalisti kasvanu. Onko muilla moista ilmiötä?

Toivottavasti tänään vähän pilkottaisi aurinkokin!

Titta ja masuasukki 31
 
huomenta pitkästä aikaa :wave:

käytiin eilen taas tarkistukella ja tilanne oli onneksi samana pysyny.
mutta varoitteli et mitää jatka levossa oloa et ei syntyisi ennen 32rv et jäis vauvan vamat mahdollisimman vähäiseksi :|
onneksi mies on vielä nää pari viikkoa kotona melkein joka päivä.

mulle tuli perjantaina ilmoitus sairapäivärahasta ja eipä paljon naurattanut :headwall:
mut soittelin sit sinne kun huomasin et oli käytetty sellaista ajan kohtaa et oli tullu vaan neljän kuukauden työtulo ja kaksi kuukautta vanhemmain kuukautta.
tää on mule hankalaa kun oon ollu viime vuosina osan töissä,sairaslomalla ja äityislomlla vuodesta.
mut ei auta kuin kysyä aina ja yrtittää oikaisua
:p

joku muuten kyseli niistä matkakuluista joita ei aijo hakea verottajalta.
ne kyllä vaikutta siihen äityispäivärahan määrään eli kannattaa tehdä oikaisu asiaan.jos et hae niitä kuluja
mun kaveri sai tosta syystä tosi huonon äitiyisrahan kun kun suuret matkakulut :attn:

seksistäkin on ollu puhe :ashamed:

olisi sitä kiva puuhailla jos ei ois tota vaara kanavan lyhenemisestä.
kyllä me muuten ollaan harjoitettu sitä nyt kun mies on lomalla eikä oo niin väsyny tästä kodin ja työnsä hoidosta

:heart:


mitäs munkin pytää mies tekee toi parturointi :D
hoiti muuten sen viime raskaudessa,mut nyt hankala löytää sitä kahd
en keskistä aikaa siihen :)
pikku neiti pitää huolen siitä js isot pojat myös

taitaa tulla romaani et moikka :wave:


senttu ja lotta 30-4
 
Pipsa27:lle onnittelut ihanista uutisista!! Hienoa että vauva on sinnitellyt itse itsensä turvallisemmin masussa:)

Lääkärissä käyty tänään supistusten takia. Paikat onneksi kiinni kokonaan ja muutenkin alapäässä kaikki hyvin:) Nyt sitten olen sairaslomalla 19.5 asti, jolloin seuraava neuvola. Siellä sitten varataan uusi lääkäriaika, jos tuntuu että töihin on hankala palata.

Vauva oli siinä asennossa missä epäilinkin, eli jalat alaspäin ja pää kohdun yläreunan kohdalla. Vielähän noita viikkoja kuitenkin on jäljellä, että mahtuu vielä hyvin kääntymään!

Nyt mukavaa päiväjatkoa kaikille heiniksille!!!

tannuli 27+4
 
juuh täälä kans pitäs kaataa pusikkoa alapäästä mutta ei ite nää sinne mitään ja ukkoa jos pyytää ni mieleläänhän se parturois kaksimieliset ajatukset mielessään ja jäljestä kun ei sitten taas tiiä :/ :/ pelottaa antaa höylää sille mutta pakkohan se kait on.....

huomenna olis neuvola tietäs jotenkin et miten päin tää vaavi täälä mylertää kun tuntuu et jalkoja ja käsiä olis jokapaikas :LOL: :LOL: eilen heilu koko masu kun hää jytkytti menee.. mutta nyt ruokaa laittaa :wave: :wave:

bambiino ja pömppis rv 30+0
 
Hellurei!!

Älkää kysykö miten, muttä kyllä mä onnistuin eilisiltana siistimään tuon alakerran hurjana rehottavan pusikon itse! Toisella kädellä vähän mahaa eestä ja toisella veetiä sutien! Mies nauroi vieressä, oli vissiin koomisen näköstä.. :LOL: Tarjos apuaankin, ja totesinkin et kattoo ny tarkkaan niin saa siistiä sen sitten ennen synnytystä kesemmällä kun en ite taivu enää! Ja kyllä, karvat kasvaa vauhdikkaammin täälläkin, niin alapäässä kuin muualla. Kainaloita sais siistiä yhtenään, säärissä oikee apinankarva, mahassakin ne kivat untuvat.. Kuuluu asiaan, ja häviävät itsekseen kun hormonit tasoittuu.

Viskasin Äipälle ja AinoEinarille yy:tä niistä vaipoista! :wave:

Pipsallahan on aivan mahtavan hyviä uutisia! Hieno juttu että massun kasvatus saa jatkua eikä pimulla ole hätää enää! Upeaa!! :flower:

Jahas, mun pitäs varmaan tehdä jotakin järkevää, kun sain yllättäen vapaapäivän. Pappa otti molemmat pienemmät matkaansa ostoksille (ei voi ymmärtää ajatuksenjuoksua!! ) ja mä olen nyt koiran kanssa kaksistaan.Lenkkiä ois voinut harkita, vaan yöllä jo alkoi repiä niin kovasti taas vasemman nivusen yläpuolelta, että hyvä kun kylkeä sain käännettyä. Tukivyön laitoin aamusta heti päälle avuksi taas, osaakin olla julmetun ilkeä kipu.. Pitänee ottaa siis rennosti ja levon kannalta!

Räpätäti+ Ninni Elmeri rv28+6 (tästä tasan 10vk kun mun edelliset syntyi.. )
 
Pipsa27 onnea hyvästä tilanteesta :flower:

Mä kävin taas PHKS.sa ultrassa. Käyrääkin ottivat ja poitsulla olikin kova meno päällä, lätkät vaan pomppi mun mahan päällä :D
Painoarvio 1800g eli kuulemma reilun kokoinen mutta ei mikään jättiläinen. Seuraavan ajan sainkin vasta 8 viikon päähän ja silloin saattais kuulema olla toiveita käynnistyksestä..! Ihan aamuajan sain, kuulema varmuuden vuoksi jos vaikka pääsis tositoimiin sitten :xmas: :heart: :D

Marge & Poitsu rv 30+2 :heart:
 
Hienoja uutisia Pipsalla! Varmaan on iso helpotus :)

hemppis1 kyseli vaunujen tilaamisesta ulkomailta. Mä tosiaan ne Phil&Tedit tilasin Englannista ja tällä viikolla niiden pitäisi tulla perille. Oli loppunut se väri, minkä alunperin tilasin ja siksi on toimituksessa kestänyt normaalia pidempään. Kyllä mua silti hieman jännittää, että tulevatko ollenkaan perille :whistle: Ilmottelen sitten kun (jos) ne rattaat saan vihdoin viimein.

Me saatiin lauantaina avaimet uuteen asuntoon ja nyt on koko viikko aikamoista muuttohärdelliä. Tulevana lauantaina olisi tarkoitus saada huonekalut vietyä ja asettua taloksi uuteen kotiin. Nykyisessä asunnossa nettiliittymä pimenee torstaina, joten ainakin pari päivää joudun kärvistelemään ilman teidän juttuja, kääk. Tulee varmaan vieroitusoireita! :p

Krissie rv 29+6
 
Pipsalle Onnittelut ja turvallista loppuodotusta!!!
Pinuskille meillä esikoinen painoi 3100g (syntyi 40+0) ja kakkonen olikin jo "hieman potraampi" 3975g (39+2) ... Odotan siis kauhulla mennäänkö taas kilo eteenpäin... :eek: . Meillä kun noita ultria ei tarjoilla, niin arvailujen varassa tuo koko puoli. No, kyllä se sieltä ulos saadaan! Sisulla! Ei vaan, en voi valittaa kun molemmat synnytykset ovat olleet nopeita ja helppoja n.2h koko tapahtuma, ilokaasulla ja epparilla.
Karvagalluppiin huomasin, että on turkasen vaikeaa siistiä bikinirajat!!! Ei taivu ei sitten millään, naama punaisena ja mahaa sisään vetäen onnistuin epiloimaan pahimmat haroittjat pois, mutta jatkossa saa isukki levitellä sitten veetit... Epiloimalla vaan pysyy pidempään siistinä...
Ja nyt pari päivää on kumartelukin tehnyt hankaluuksia, joten lapsityövoima poimii roskat lattialta... Ja kakkonen opettelee itse kiipeämään portaat 3 kerrokseen... Närästää edelleen joka ilta/yö ja turvottaa... Että onpas tämä raskaana olo niin auvoista :LOL: Onneksi on viimeinen kerta!!! ...toistaiseksi... :D

ILOISTA VAPPUA! :xmas:
Passepartout 29+1
 
Räpätädille on laitettu postia !
MargeSimpson ,siis hui mitä puhut , tai siis kirjoittelet
;) Kääk... seuraava aika ja mahdollinen käynnistys. Noh, onhan sinne vielä aikaa vähän mutta hurjalta tuntui lukea. Eipä mene loppujen lopuksi todellakaan kauan, kun alkaa tulee "meille on syntynyt" -viestejä tänne palstalle. *jännittää*
Nyt pakko yrittää käydä ruuan laittoon saa poppoo jotain lämmintä pöperöäkin tänään.

:wave:
 
pinuski. Kyllähän ne vauvat voi ihan erikokoisia olla. Ystävällä oli esikoinen (tyttö) 3300g ja toinen (poika) 4800g joten erohan oli aivan valtava. Tää nyt kuitenkin taitaa olla ihan ääripäätä etten niinku pelotella halua ;)

Äitylix: Mulle tuli kelan päätökset jo viikossa ja siitä kirjeen tulosta rahat tais olla kahen päivän päästä tilillä.

karvagalluppiin. En muutenkaan harrasta hirveesti tota karvojen ajelua. Joskus pahimmat siistin ja parturoin niitä lähinnä lyhyemmäksi. Ja ainakin vielä oon hyvin nähnyt tonne alas et ei sitä ongelmaa ole. Muutenkaan karvan kasvu ei ole mitenkään normaalista poikkeavaa.

Täällä on supistukset vähentyneet ja liitoskipujakaan ei oikeastaan enää paljoakaan ole. siis nyt mulla tais alkaa tää seesteinen aika tässä raskuadessa ja se on hyvä se. Muutenkin olo on energinen ja musta on ihana kun täälläkin alkaa lumet sulaan ja lämpötila nouseen B)

Kojo 29+6
 
Neuvola kuulumisia:
painoa tullut yhteensä 6 kg.
Hb 126
rr ja pissa ok.
Kohdunpohjan korkeus 28, yläkäyrällä mennään.
syke n. 150
Turvotusta on vähän ilmennyt, neuvolan täti kehoitti juomaan vettä.
Vesi vain ei oikein maistu :(

Viimeviikolla oli sokerirasitus ja sen arvot oli hyvät.

Tänään on viimeinen (kolmas) perhevalmennus kerta, aiheena lapsiperheen arki.

Seuraava neuvola kahden ja puolen viikon päähän varattiin.

Oikea reisi meinaa puutua ja sitä pistelee työpäivän jälkeen. Joskus meinaa oikealla puolella issiäs vaivata, mutta on mennyt levolla ohi. Neuvolan täti kertoi että kohtu painaa ja vaivat johtuu siitä. Onneks olen pärjännyt vielä ilman lääkkeitä ja sairaslomaa.

Karvat saavat täällä kasvaa ja rehottaa alapäässä. Kainaloita ja sääriä olen välillä aina ajellut.

Seksin harrastaminen päättyi meidän perheessä kun 6 kk raskautta tuli täyteen. Se on niitä miehen omituisia juttuja, kuulemma heidän kulttuurissaan tehdään niin ja 40 päivää synnytyksen jälkeen saa taas aloittaa. No en kyllä kaipaakaan koko touhua, ei ole tehnut mieli yhtään koko raskauden aikana. Pakolliset jutut vain siihen 6kk asti.

Täällä aurinko paistaa ja mittarissa on lämmintä 19!!!

anjamarita ja Sara 28+0
 
Kiitos kaunis :hug: :flower: kaikille onnittelijoille :) :heart: todellakin täällä on kyllä ns. synnytty uudestaan :) Tänään ku aamulla heräsin niin ihan oli eri tavalla virtaa touhuilla. ja tietenkin suunnittellaan täällä jo kovasti nuita esikon 2 vuotis synttäreitä ja joo niitä vauvakutsujakin suunnitellaan pidettäväksi kesäkuun alussa :)
On ollut kyllä virtaa touhuta tänään tosiaan vaikka mitä, mutta sitten ku esikko tuossa puoli kaksi nukahti niin kyllä tääki mamma kuukahti tuonne makuukammarin puolelle :) ja isukki pistettiin siksi aikaa käymään kesärenkaitten ostossa ja sekä vappuherkkukaupassa :)
Nuista karvoista voisin sen verran kommentoida, että molemmissa raskauksissa varsinkin tässä vaiheessa on jo vatsan päällä valtava vaalea untuva karva, sekä sitten mulla kasvaa samanmoista untuvaa tuolla leuan kohdassa missä imusolmukkeet ovat :) ei ne nyt oo näkyvät ku oovat ihan vaaleaa ihokarvaa eikä sitä tosiaan ole niin tuuheasti että näyttäis siltä että parta kasvais, mutta sinne tulee kuitenkin ihokarvoja aina raskaana ollessa. En oo kauheasti paneutunut nuihin jalka- ynnä muihin karvoihin, toki niitä ois varmaan saanut leikata sata tuhatta kertaa jo tälle raskaudelle, mutta esim. jalkakarvathan ei niin näy ku on nuita kalsareita pidetty vielä tähän asti, ja pidetään vielä ainakin muutama viikko, meillä kun täällä on vielä reippaasti lunta :)
mutta kun kesä tästä koittaa niin tietenkin sitä tarvii alkaa sitten kuoriutumaan ja ajelemaan säännöllisesti, ihan itsensä takia :) mutta nyt tämä lähtee tuon esikon kanssa katsomaan vassuja navetalle..siellä on taas syntynyt uusi tapaus, ja esikko on jo kovasti mukana niitä hoitamassa ja silittelemässä :)
mukavaa päivänjatkoa toivotellen pipsa ja tehotyttö :) 30+4
 
T-06
Te myös tulitte siihen päätökseen, ettette yritä muista vakuutusyhtiöistä?

Lähivakuutus oli sitä mieltä ettei heillä olisi esteenä toksemi! Päätettiin mieheni kanssa ettei kysellä muista yhtiöistä, koska tapiolaan ollaan oltu tyytyväisiä, ja pidämme siittä ettei joka kerta tarvitse viedä kuitti näytille. Joten kaksi kuukautta mennään ilman vakuutusta, ja toivotaan ettei mitään tule.
Allergiat tulivat esikolle jo kuukauden ikäisenä. Muuten korvatulehdukset ja muut sairaudet vasta kuuden kuukauden iässä. Jokainen vauva tosin omanlaisensa.

Mukavaa vappua jokaiselle!
 
Ihana aurinkoinen vappu luvassa. Eilen hankin pari alkoholitonta olutta iltaa varten :p Miehen siskolle mennään grillaamaan makkaraa :p nam nam

Eilen ostettiin sitten mummin sponsoroimana vaunut. Eli ne Britaxin vigour 3 kolmipyöräiset B) turkoosina. Ihana väri, menee ihan hienosti sitten tulevillakin mukeloilla, oli sitten tyttöjä tai poikia. Turvakaukalo ostettiin samalla, se on tommonen ihana beige, samettikangassomisteilla. Se on tosin ennen Ulpukan syntymää puhki hipelöity... en saa näppejä irti noista vauvan tavaroista.

Sieltä viime viikonlopun lastenmessuilta tuli ostettua tuunattu tutti ja tuttipullo. Tutissa kruunu ( meidän kinggi ) ja tuttipullossa reteä pääkallo ja sääriluut. Jo on meidän jäbä style :LOL: Tai mamma ihan seonnut. No, en voinut niitä vastustaa. Isäntäkin tykkäsi kovasti. Niitä oli jo netistä kateltukkin valmiiksi. Oiskohan ammattini syynä, että olen luiden perään :LOL:

IHANAA VAPPUA kaikille mammoille ja masuille !!!
T: Minttis & Ulpukka 28+2
 
Hauskaa vappua kaikille!

Pipsalle suuret onnittelut, että typy on vapauttanut ittensä kahleista! =)

Mä oon menossa neuvolaan tunnin päästä. Saa nähä onko hemppa taas laskenu, ku tuppaa väsyttään niin pirusti.

rinkinki ja poitsu 31+1
 
mimosa78 eiköhän noissa kaikissa vakuutuksissa ole se, että jos ennen syntymää haluaa vakuutuksen varata, niin pitäis 3kk ennen laskettua aikaa se ottaa? niin meille ainakin meni tuo 3kk umpeen ennen kun tapiolasta tuli kielteinen päätös. en ole jaksanut perehtyä noihin muiden yhtiöiden vakuutuksiin niin tarkkaan. en oikein osannut varautua/uskoa, että sitä tosiaan jonkun edellisen raskaudenaikaisen myrkytyksen takia ei sais vakuutusta, mutta näin sitten kävi. toivotaan tosiaan, että kaikki menis ok, eikä tulla kumpikaan tarviimaan sitä vakuutusta!!

mulla on tänään TYKSiin se aika taas supistusten takia. nyt on kyllä taas muutama päivä mennyt ihan hyvin, ettei ole kun kolme-neljä kertaa supistellut tunnin sisään ja sitä pidän jo ihan normaalina. mutta noi aina säikäyttää, kun kolme tuntiakin putkeen tulee säännöllisesti 3-5min välein ja kipu säteilee oikein selkäänkin!

mua kanssa vihloo lantiota ja jalkoja ja selkää ja...... nyttenkin kaikki paikat ihan juntturassa, kävelen ku joku 90-vuotias mammeli! valivali!

hyvää vappua kaikille!

t-06 29+4
 
Hyvää vappua kaikille! :flower:

Pipsa27lla oli hienoja uutisia. =) Onneksi tilanne ratkesi näin.

Tosiaan huomenna ollaan jo sitten toukokuussa. Ei mene kovin kauan, kun ensimmäiset lähtevät nyytin hakuun. Jännäksi käy, kuka lähtee ensimmäisenä.. :D

En nyt muista mitä muuta piti kommentoida. :ashamed: Omassa navassa ei mitään kummempia tänään. Potkut on siirtynyt tuolle kylkiluiden tienoille, joten jospa poikkiasento kävi asukille jo ahtaaksi.

Jemima 27+3
 
Moikka täältäkin! Aurinko se vaan paistelee! Eilenkin oli niin upea päivä.

Valitusvirttä löytyis täältäkin. Yöt alkaa (ainakin edellinen) olemaan ihan tuskaa. neljä kertaa kävin vessassa ja pyörin ja hyörin eikä hyvää asentoa löydy sitten millään. Olkapäät on jotenkin aina huonosti kun pakko on kyljellään maata. Kun olisivat kierretapeilla kiinni niin vois irrottaa aina sen puolen olkapään minkä päällä yrittää nukkuu. :kieh: Aamulla olkapäät sattuu ja rintalihaksetkin on nyt kipeet. :( Yritin tyynyäkin pistää kaksinkerroin, jos olisi auttanut, mutta sitten rupes niska sattumaan.. MÄ HALUUN NUKKUU MAHALLAAN!!!

Onneksi päivät on näin upeita, niin yölliset tuskat unohtuu, kun alkaa toihuamaan. Kaipa tästä täytyy tallille suunnistaa ja ottaa koira kainaloon, niin ei tarvitse sitä erikseen lenkittää.
Oikein lämmintä ja hauskaa vappua kaikille mammoille masuineen :flower: B)

Titta ja masuasukki 31+1
 

Yhteistyössä