Mä kun olin viimeks ultras ny viime viikolla niin pää ei ollu vauvalla vielä kiinnittynyt. Eilen alko oikeestaan vasta se kipu kävellessä tuonne alas. Vähä niiku pitää jalat leveemmällä kävellä ku normisti...olisko nyt sit kiinnittyny? Lisäks nivuset särkee joka askeleella aika hemmetin kipeesti.
Rennietä saa vetää öisinkin,pissalla ei tarvi enää niin usein käydä...?? Nukkumiset on sitä mitä...tajuttoman levotonta!!
Yhdeltä on neuvola,siellähän se sitten selviää
Mulla onki ny lyhyt matka neuvolaan,tästä on varmaa 200m matkaa
Nyt meillä alkoi satamaan. Oli ihana aamulla herätä kun ei taas ollu heti painostavan kuuma.
Tätä ilmaa mä olen odottanut <3
Aamulla laitoin sairaalalaukun valmiiks,tai puuttuu sieltä ny vielä multa paita ja siteet..
Vuotoaikoja mulla ei ole kyllä yhtään ikävä
Huomenna jos suunnistais lasten kans sit shoppaileen vauvalle sen turvakaukalon. Jotenki tuntuu että pitää saada ny kaikki valmiiks,semmosia enteitä on täs vähä ollu.
Laitoin T:llekin jo eilen viestiä kun vauva oli kovin hiljanen että jos mä joudun synnärille soittaan niin saa varautua siihen että varmasti pyytävät ainakin näytille.
Tänään neiti on kyllä ollu liikkeessä,mutta ei edelleenkään niin paljo ku normisti.
Okei,loppuuhan sieltä tilakin,mutta jotenkin muutenkin liikkeet on paljon vaisumpia...
Niinpä laitoin taas viestiä T:lle että saa alkaa pitää puhelinta yöllä äänillä jos vaikka tulee lähtö.
Mä luotan itseeni sen verran että tiedän koska pitää lähteä.
Ainakin toivottavasti.
Kakkosestahan kun synärille asti pääsin olin jo 7cm auki ja samantien alko ponnistuttamaan,enkä tiedä kerkeskö loppuun asti aukeemaan,koska kielloista huolimatta mun oli pakko työntää,ja olin viä kyljelläni sängyssä jalka pystyssä
ja niin vaan ukko tuli pihalla
Mulla pyörii nyt kokoajan vauva ja synnytys mielessä.
Välillä se synntys pelottaa ihan hirveesti,toisaalta mä mietin että kyllähän sen taas kestää ku tietää mikä palkinto siinä odottaa. Ja kun se todellakin tulee olemaan se
viimenen raskaus mulla!!!
Ja mä edelleen jaksan uskoo että ei tääkää mikää pitkä synnytys tule olemaan,sekin helpottaa jo,ettei tarvisi montaa tuntia,saatikka vuorokautta pakertaa neitiä pihalle.
Ja edelleen mulla on pieni epävarmuus neidin sukupuolesta takaraivossa
En tiedä miksi....mutta olen siis siäisesti valmistautunu myös siihen että siellä olisikin ylläri poika joten sairaalalaukussa on myös kotiintulovaate pojalle
Mun puolesta,jotain sais alkaa jo tapahtumaan.
Mulla on kauhee ikävä vauvaa,sen tuoksua ja sitä kun sen ottaa syliin niin se makaa siinä jalat ihansti kippurassa....:heart: ja kun se itkee,niin kielikin sillä tärisee :heart: näin ollu mulla jokaisella vavvalla....
Jaha,tuli kauhee maratonviesti,poistun takavasemmalle laittaan kuontaloo ja tukkaa neuvolakuntoon !!
Jaksuja mammat!!!!
Nenna ja Iiduska 36+5