***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

Kiitos HennaN tumppuvinkistä. Olenkin tänään menossa sopivasti Helsinkiin ostoksille.

Huh, ilkeän näköiset/kuuloiset haavat Tiinulla ja Anulla.
Mä "jätin" isäni sormet auton oven väliin lapsena, kun hän etupenkillä oli juuri ottamassa turvavyötä ja sormet meni hiukat takaoven väliin ja mä samaan aikaan vahingossa pamautin takana auton oven kiinni. Ovi meni siis ihan kokonaan kiinni ja useita sormia siellä välissä ylimpään niveleen asti..

Touhuamisesta, mä olen päivisin ihan törkeän väsynyt, joten mistään touhuilusta ei usein tule yhtään mitään. Sitten iltaa, tai paremminkin yötä kohti oon taas ihan pirteä.
Toissa yönä mies tuli vessaan ihan unenpöpperössä katsomaan, että mitä mä oikein siellä teen..
Hinkkasin kontillani lattialla vanhalla tiskiharjalla ja mäntysuovalla esikoisen sandaaleja puhtaaksi, kun olin hampaidenpesun lomassa huomannut, että ne näyttää likaisilta.
Ja pitihän niitä ruveta kuuraamaan oikein voimalla keskellä yötä :D Mies vaan kysyi, että "Mitä sä olikein teet, onko sulla joku tarmonpuuska?" Ja meni takas nukkumaan.
Mutta siis ehdottomasti jokainen oman voinnin mukaan. Eihän sillä lapsella pitäisi olla mitään hätää siellä, jos äiti tuntee olonsa hyväksi ja jaksaa hyvin tehdä nyt mitä tekeekin.

Kysyn vielä, että onko kukaan tilannut netistä Carriwell luukkuliivejä?
Mietin tuota kokoa, että oletteko saaneet sopivat liivit, kun noissa ei ole mitään kuppikokoja??
Mä oon siinä rajalla, että tarviinko S- vai M-koon. Mietin vaan sitä, että toi tissien koko vaihtelee suurestikin eri ihmisillä, jotka kaikki on esim. M-kokoa...
 
Seuraa valitusta jälleen!
Eli lääkärissä, apteekissa ja kaupassa käyty ja kyllä otti koville! Lääkäri katsoi haavat ja totesi, että pahat on, antibioottikuurin lykkäsi ennaltaehkäisevästi, joudun kuulema sairaalahoitoon antibiottitiputukseen jos tulehtuvat...eli huolella saa pestä jalkoja ja vaihdella sidoksia. Ja järvivedessä huljuttelun saa kyllä unohtaa eli sitten ei mökillä uida! Sain myös kyynärsauvat helpottamaan liikkumista.
Kaupassa oli sen verran pakko käydä että mun piti hakea isommat sandaalit. Heti kun en siis pääse kunnolla liikkeelle, niin eikös se lykännyt hirveät turvotukset jalkoihin!!!

Noista Carriwellin liiveistä, jossain sanottiin mun mielestä, että kannattaa ottaa ihan ne jotka ottaisi ei raskaana/imettävänäkin. Mä olin ennen raskautta S-M koon väliltä, ehkä enemmän S, mutta nyt tilasin Carriwellin pehmoliivit koko M ja kyllä niissä ainakin vähän väljyyttä on, mutta toisaalta kyllä ne rinnatkin siitä kasvavat... En tiedä oliko tästä mitään apua Rumpnisselle...

Meillä on äitipoli ja ultra viikoilla 12, 20 ja synnytystapa-arvio vkolla 36 jolloin siis myös ultrataan. Näin siis ensisynnyttäjällä. Sitten on lisäksi lääkärineuvola kask tai kolme kertaa raskaudessa terveyskeskuksen puolesta, mutta meidän tk:lla ei ole mitään ultria käytössä eli ne on ihan vaan käsikopelointia.

Nyt valmistautumaan illalla oleviin työpaikan kesäjuhliin!

Tiinu ja Jäppinen 33+3
 
Kuinka nopeasti saitte äitiyspakkauksen? Kelan sivuilla lukee, että pakkaus tilattu 20.5 ja toimitetaan 2 viikon kuluessa. 2 vko meni viime perjantaina (3.5.), eikä vielä tänäänkään tullut postista lappua. Pitääkö jo hermostua? Kehen otan yhteyttä: Kelaan, Reimaan vai Postiin? Kyllä minä uskon saavani paketin ja varmasti taitaa tulla toivomaani 2011 pakkausta, mutta olisi jo ihana pian päästä ihailemaan vaatteita!

Anna+Urmas 34+0
 
Rumpnisse kyseli Carriwellin liiveistä. Mulla on niitä odotusajan liivejä kahdet S-kokoiset, mutta ne on venyneet sitä mukaa kun on rinnat kasvaneet. Nyt kävin hakemassa OZBabystä nuo luukkuliivit ja otin M-kokoiset. Normaalisti olen 70C, joten taulukon mukaan minun olisi pitänyt ottaa S-kokoiset, jotka oli kuitenkin mielestäni ympärykseltä aivan liian pienet (mukana tulee kyllä jatkopalakin).
 
Iltaa!!!

Ajeltiin sitten lasten kanssa porukoitten mökille iltapäivällä. Siellä meni koko päivä ja ihanaa oli. Rannassa vietettiin aikaa eikä edes ötökät häirinneet. Vesi oli lämmennyt kahdessa päivässä aikalailla eikä sieltä ois millään malttanut tulla pois. Helpottipahan hieman tätä väsymystä :) Huomenna tytön kanssa shoppaamaan, jos sieltä viellä jotain kivaa tarttuis vauvalle matkaan.

Muumi ja pikkumies 37+2 :heart:
 
Taidan siispä tilata M-kokoiset Carriwell-liivit. Kiitos kaikille vastauksista :)

Anna, mä ottaisin ekanan yhteyttä Kelaan, että onko pakkausta ylipäätänsä muistettu toimittaa...ja sen jälkeen Reimaan/postiin, jos se on Kelan mukaan laitettu eteenpäin.
Sehän tulee postipakettina ja siinä pitäisi olla seurantakoodi, jos se on lähetty, niin postin tietokannasta pitäisi löytyä tieto siitä missä paketti oikein kulkee.

Meilläkin on nyt telottu itseä tänään, siis lapsi. Kaatui liukuportaissa ja tuli muutaman askelman alas pää edellä. Säikähdin hirmuisesti, mutta tuli vain nilkkaan kunnon haavat ja on ihan turvoksissa; ei voi kävellä sillä kun sattuu. Ehdin jo sanomaan ehkä 5 kertaa, ettei liukuportaissa saa pelleillä! Ja yleensä kuljetan mukana haavojen desinfiointiainetta ja laastaria aina, mutta heti kun niitä ei ole mukana niin jotain sattuu ja sitten etsimään apteekkia Helsingin keskustassa..
Inhottavan näköiset naarmut. Tyttö kaatuilee jatkuvasti, kun on niin kova kiire joka paikkaan :/
No, mullakin oli aina lapsena polvet ruvella kesäisin.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Se olis Tj 24 :O

Mulla on alkanut levottomat yöt. Ei siis paljo nukuta enää.
Maha on tiellä joka kääntees ja siihen sit heräänkin...
Vauva ei enää liiku niin paljon,pari kertaa päivässä saan silti sen 10 liikettä tunnissa talteen...
Ehkä se enteilee synnytystä alkavaksi enne 40 raskausviikkoa,ainakin toivon niin.

Samalla on tullu tässä selväksi että mä voin heittää lopullisesti haaveeni lapsen isän kanssa yhteenpalaamisesta romukoppaan,hän on jatkanut elämäänsä..
Ehkä hyvä näin. Ei tarvi odottaa turhia...Harmittaa kyllä mutta minkäs sitten teen.

Kuumuus alkaa heti aamusta täälä...sisällä päivisin 37 astetta plussaa ja partsilla 45,kiitos lasien mitkä sinne on laitettu..
No,eile yhden kerran jyrähti ja mä olin ihan täpinöis et jes,nyt tulee sade ja ukkonen,mutta kakan marjat,sinne se meni mistä tuliki,samantein.
Sais tulla kyllä,ilma raikastuis,samaten minä :D

Tänään tarvis lähtee hakee uutta imuria,sekin kun yllättäin multa hajos.
Ja eilen tuli mieleen etten ole vieläkään Iidalle ostanut kaukalao :O Ihan totaalinen unohdus tullu sen asian suhteen.
Eli sitä sitten tiistaina pitäs men metsästään..
Ja vähä lisää vaatteita pitäs kans kattella...ja tutit ja tuttipullot.Sit alkaa olee kaikki reilas.

Mut nyt istuun partsille kun se vielä on viilee kunnes aurinko sinne taas alkaa paistaan!!

Nenna ja
 
Täällä ollaan nyt sitten täysiaikaisia! Ja mitään ei tapahdu, vaikka välillä enteilee. Eilenkin supisti päivällä ihan napakasti ja jopa kipeästi pari tuntia, mutta kun menin pitkälleni ja otin päikkärit, niin nehän loppu siihen ne supistukset. PÖH!

Olo on todella tukala ja tuskastunut. Odotan vaan, että tämä helle loppuu. Olen niin turvoksissa, että nilkkoja ei enää ole ja jalat on kuin pahimmasta sydämenvajaatoiminnasta kärsivällä mummolla. Turvotusta on kauttaaltaan koko kropassa ja sitä oli tullut tällä viikollakin 3 päivässsä 500g! :O Kengät ei mahdu jalkaan ja käveleminen on vaikeaa.

Tosin ei pitäisi valittaa, kun täällä on niitä jotka oikeasti loukannut itseään. Joten Tiinulle ja Anulle tsemppiä ja toipumista kovasti!!

Ihan höntti olo jo heti aamusta, vaikka nyt on saanut nukkuakkin, kun esikoinen päätti ilahduttaa vanhempia ja nukkui jopa 7.40 asti. Tällä viikolla herännyt paimillaan jo ennen seitsemää ja äiti ei silloin ole vielä kovin virkeänä. Mutta jospa tämä olo elpottaa kun keli viilenee.

Barbapörrö ja Urkki 37+0 POKS!POKS!
 
Hui mitä tapaturmia on täällä ollut! Paranemista anun sormelle ja tiinun jaloille...

On helle. Mua ei muuten haittaa yhtään, paitsi meillä sisällä on tooodella kuuma. Viime yö meni sekä mulla että miehellä ihan plörinäksi.. Ja mies-raukka vielä joutui heräämään aikaisin aamulla töihin. Tultiin täksi yöksi mun vanhempien luo evakkoon, täällä on ihanan viileää.

Omat olot helteellä.. Kyllähän nämä ilmat turvottaa. Nautin helteestä muuten, olin sekä eilen että tänään ottamassa aurinkoa monta tuntia eikä tuntunut yhtään tukalalta. Katselin just tässä nilkkoja ja jalkateriä, ja turvotus alkaa niissä toden teolla lisääntyä. Joten vaikka helteen ystävä olenkin, ihan hyvä että ilmat huomisen jälkeen viilenee.

Rumpnisse, löysitkö tumppuja? Meiltä puuttuu ne myös ja olen keskiviikkona menossa Helsinkiin.

Täällä ei ole kuin reilut kaksi viikkoa laskettuun aikaan, mutta en yhtään odota vauvaa syntyväksi vielä. Mitään ennakoivia merkkejä ei ole. Vauva kyllä hieman rauhoittunut vatsassa, mutta liikkuu silti useampaan otteeseen päivän aikana ja yleensä kerran yössä myllää. Sairaalakassiakaan ei ole pakattu, olis ehkä aiheellista jo pakata :)

Jotenkin ei tunnu yhtään siltä, että lähiviikkoina lähden synnyttämään. Olen tehnyt yhtä sun toista suunnitelmaa tuleville viikoille, ja aina välillä havahtuu ajattelemaan "ai niin, mähän saatan olla synnyttämässä". Sama homma oli viimeksi... Ihan kuin sitä olis raskaana loputtomiin :D

Mayinga 37+5
 
Täällä poksutaan!!! 35+0!!!! <3

Tämä helle sais loppua ihan oikeesti, hyvä ei oo olla kun kylmän suihkun alla, ihan kamalaa!!! Yöt on yhtä helvettiä, nyt jo toivon et olis aamu, kun ei tiedä missä olis ja miten päin!!
 
Me ollaan miehen kans suurinpiirtein asuttu päivät rannalla ja väriäkin saatu tosi kivasti. Yöt kyllä on yhtä tuskaa kun on niin kuuma, mutta päivällä se kuumuus ei oo nyt jotenki edes haittanu.

Supistuksia on taas alkanu tulemaan enemmän ja ne onki aika napakoita. Eilen illalla ku oltiin grillailemassa kaverin tykönä niin syönnin jälkeen oli pakko lähteä kotiin, kun alko supistuksia olemaan 10min välein, mutta ne siitä kyllä rauhottu ku menin sänkyyn.

Merlina ja muru 36+2
 
Josko minäkin PITKÄSTÄ aikaa kuulumisia kirjoittelisin, vaikkakin hieman työlästä tämä näin kännykän välityksellä onkin...
Kuulumisianne olen kyllä käynyt lueskelemassa, mutta kommentointi on jäänyt...

Jaksut kaikille loppuraskauteen, toisilla on ollut jo pidempään erinäisiä kremppoja... Itselläni vointi ollut keski- ja loppuraskaudesta hyvä, jotain nivuskipua ollut pitkin matkaa ja näyttää aina pahentuvan mitä alempana vauva on. Vauva oli viikko sitten niin alhaalla, että hikka tuntui nivusissa ja supisituksen tullessa tuli painetta takapuoleen... Sit olikin jo muutaman päivän pååstä kääntynyt pää ylöspäin :eek: ja sit taas myöhemmin samana päivänä takaisin... Melkoisen sirpakalta tämä vauveli tuntuu, tai jotensakin "standardivauvalta", niin kuin on olleet nuo edellisetkin (3560g ja 3640g).

Vauvalta puuttuu vielä sänky ja turvakaukalo... Ovat siis kierrosta tulossa, kunhan toimituksen järjestyy :) muuten on aikalailla valmista, yksi kopallinen vielä vauvan vaatteita silittämättä, joku lipasto täytyis kai ostaa kun eivät meinaa mitenkåån mahtua olemassa oleviin säilytystiloihin... Kestovaipat on laiteltu valmiiksi ja sairaalakassiakin alustavasti pakkaillut... Tosin aloin ajattelemaan, että kun täällä
K-HKS:ssä heinäkuu on ruuhkainen, että josko sitä ihan poliklinisen synnytyksen saisi... Tai ainakin varhaisen kotiutumisen...

No, nyt saa kännyllä näpyttely riittää... Toisellla kertaa enempi, jos vaikka pääsisi ihan koneelle...

MimSe 35+5
 
Johan valvottaa |O
Alaselkä on ollut kipeä jo jonkun aikaa mut ei kovin paljoa. Nyt on viikon aikana pahentunut niin et on saanut mies moneen kertaan hieroa tuota alaselkää. Maatessa se menee tosi huonoon asentoon ja tekis mieli kokoajan pyöristää se alaselkä ja vetää jalat koukkuun vatsan päälle, mut eihän se onnistu.
Öisin sit herään siihen kun selkää särkee, eikä millään löydy asentoa. Nytkin oon tunnin kukkunut hereillä, ottanut panadolin ja pitänyt lämmitettyä kauratyynyä selässä. Maatessa myös närästää. Nyt sit syön yöpalaa ja rennietä ja koitan taas kohta mennä etsimään hyvää asentoa... Väsyttää vaikka ei uni tuu!

Cappuccino ja papunen 34+3
 
Omaa napaa: Hassu ongelma: En olis uskonut että tämmöseen ongelmaankin kohtaan raskauden aikana...Mullahan todettiin se raskaudenajan diabetes 3vko sitten. Ruokavalion muutoksen myötä paino on tippunut 3vko aikana tasan 5kg. Olen siis ihan normaalipainoinen ja mun mielestä ei tuo ruokavaliomuutos niin hirveästi ole muuttanut syömisiäni, paitsi nyt herkut pois. Mietin vaan, että onkohan noin hurja painonpudotus normaalia?

Täällä helteet ei ole myöskään päivällä haitanneet, muksujen kans ollaan oltu päivät rannalla...Mutta yöt on tuskaa!!!! En ole viikkoon nukkunut yössä, kun muutaman tunnin...huhhuh...

Minttu-82 ja Ilmari 33+3 :heart:
 
Täällä supisti eilen jostain kolmesta iltapäivällä ihan yöhön asti 10 min välein, mutta ei kipeästi. Yölläkin heräilin napakoihin supistuksiin jotka jatkuvat edelleen, mutta ei vaan kovene ja kipeydy. Joten turhautuneena täällä odotellaan mitä tuleman pitää. Tulisi edes se ukkonen, helpottaisi tämä kuumuus.

Vali, vali, mutta ei nyt jaksa olla positiivisella mielellä.

Cappucinolla ikävän kuulloinen vaiva, jaksamista sinne! Mäkin valvoin aamulla viiden jälkeen jonkun 1,5 tuntia, kun ei vaan uni tullut.
 
Viime yö tuli nukuttua kyllä kun tukki. Mutta yö olikin viileä ku ukkosti ja sato vettä. Ja mulla kans koko eilinen ilta supistelu, tosi napakasti ja välillä 7min välein ja yks supistus kävi _tosi_ kipeää ja mietin jo pitääkö soittaa mies kotia, mutta kylläpä ne sitten helpotti ku nukahinki.

Nyt pitäs ruveta kotihommiin, mutta saa nähä mitä sitä pystyy tekemään, tiskaaminen ja pölyjen pyyhintä saattaa onnistua. Mutta kaikenmaailman kyykkiminen ym. käy kipeästi tuonne häpyluuhun. Olis mukava olla ihan normaalisti ja kivuttomasti...

Minttu oho kylläpä vaan on paino tippunu, hassua jos pelkillä herkkujen jättämisellä noin paljon voi tippua :eek:

Merlina ja muru 36+3
 
Mayinga, Joo! :) Aleksin H&M:ssa, vauvojen osastolla oli valkoisia, ohuita tumppuja.
Myydään kahden parin nipussa ja hinta oli muistaakseni 2,95/nippu!

Helteistä "kärsitään" täälläkin, vaikka ehdottomasti kesäihminen olenkin.
Nyt alkaa vaan olemaan niin painostava toi sää, ettei oikein mitään jaksa tehdä ja sitten tää hikoilu on jotain ihan järkyttävää!
Ja nukkuakin voi vaan alasti ilman peittoja.
Rannallehan sitä voisi mennä, mutta tuntuu operaatiolta lähteä bussilla esikoisen kanssa... ens viikolla saapuu kyllä uusi auto, jolla pääsisin sitten. Turvotusta ei ole, mutta heti jos juo vähän huonommin niin huomaan, että sormus ei lähde sormesta irti. Vettä kuluukin varmaan neljä (?) litraa päivässä.

Ihmeellisiä närästyskohtauksia myös ilmennyt. Siis vedenjuonninkin jälkeen tulee yhtäkkiä kamala polttava tunne palleaan, joka kestää noin 15 sekunttia!
Ja sitten noin Obsidanit, joiden pitäisi hajota vasta ohutsuolessa! Kun illalla ennen nukkumaanmenoa otan sen, niin aamulla kun herään tulee Obsidanit suuhun makuuasennossa!
Ei taida oikein hajota/imeytyä siellä missä pitäisi...

Mä olen tässä toivonut ja puhellut ääneenkin, että meidän vauva syntyis juhannuksen tienoilla. Silloin olis jo 38. rv alkanut.

R&H 35+3
 
Täällä on ollut,ainakin tähän asti,tosi hiljanen päivä,siis vauvalla.
Lukuunottamatta paria kolmee pientä tönäsyä,ei masuasukki ole elämöiny.
Kauppaan kun menin,tuli yks sellanen napakka suspitus mikä tuntu ihan tuolla alamahalla ja nivusissa saakka,ja tullessa pois sieltä,vähän kuin koitti tulla toinen supistus mutta ei sit tullutkaan.

Nyt sitte oon koittanu syödä makeeta. oon syöny suklaata ja jätksii ja juonu paljo ja ollu vaan aloillani,mutta ei auta...ei tule edes sitä 10 liikettä tunnissa...
Mä ajattelin että jos ei neiti ala liikkumaan iltaan mennessä,soitan kyllä synnärille.
Tällä hetkellä vauvalla on hikka,mutta se onkin ainoo "liike" minkä tunnen neidistä...

Vähän kyllä huolestuttaa....
 
nenna, soita vaikka heti sinne! Täällä ainaki sanovat, että jos ei tuu sitä kymmentä liikettä niin soittaa vaan heti, eikä tarvi jäädä kotiin miettimään ja ressaamaan.

Rumpnisse
Minä oon kans puhellu tälle vauvalle, että juhannus olis tosi hyvä aika syntyä :)
 
Nennamäkin kyllä soittaisin jo! Kävin viime raskaudessa äitipolillä kun ei liikkeitä kunnolla tuntunut. No onneksi vauvalla oli kaikki hyvin. Jostain syystä vain oli hiljainen päivä. Ja muistan kun odotin kolmatta lastani niin hällä oli kanssa sellainen päivä että en saanut makean syönnilläkään liikkeitä tuntumaan. Pääsin neuvolaan sydänäänteen kuunteluun ja ne oli reilut 180! Terkkari pisti taksiin siltä istumalta ja äitipolille. Kaikki oli hyvin silloinkin, onneksi. Mutta kumpanakaan kertana en saanut tylyä vastaanottoa vaan päinvastoin sanoivat että parempi on turha reissu.
 
nenna, kyllä mäkin lähtisin käymään synnärillä tai sitte ainakin soittaisin!

Ihanan lämmintä ollut nyt monta päivää! Tosin tietty kun tänään esikoinen lähti mummin seuraksi keskiviikkoon saakka.. niin eiköhän sada sitten vettä joka päivä ja asteet tippuu aina alle 15.. :kieh:
Kerrankin sais ottaa rauhassa aurinkoa ja tehä vaikka mitä, niin ei.. No täytyy varmaan kehittää jotain tekemistä sisällä. ehdotuksia? Luultavasti olkkarissa vaihtuu järjestys, ehkä makkarissakin :D

Viikolla sain kaverilta pussillisen tyttöjen vaatteita, ihanaa saada tuonne vauvan vaatehyllyille vähän sitä punastakin.. Kun tuntui että kaikki oli vaaleeta, vihreetä tai ruskeeta :D
Aikalailla noita 56 kyllä on, tai varmaan kymmenisen bodya ja saman verran housuja.. Sitten alkaa olemaan aika tasaisesti kokoja.

Sairaalakassin ajattelin pakkailla tällä viikolla, tai sen verran kun sitä nyt pystyy pakkaileen... Vaikka ei kyllä lähdöstä ole tietoakaan vielä hetkiin.. Hassua että laskettuaika on JO
3½ viikon päästä! APUA, mihin tää aika on mennyt!

Hankinnoista puuttuu vielä:
- tuttipullojen tutti osat (sen yhden paketin ajattelin ostaa varoiksi, jos tuleekin heti tarvetta..)
- Vauvalle perus rasvaa
- Itelle jotain mega paksuja ja leveitä siteitä :D
- Vanulappuja
- Vauvalle jostain tosi ohkaiset tumput! (olen koittanut katsella, mutta tuntuu että kaikki on tosi paksuja.. )
- Vauvalle vielä muutamat pikku sukat :)
- Ja esikoiselle täytyy ostaa uus peitto että saa sitten tuon pienemmän peiton pinnasänkyyn.

Turvotusta on täällä tullut nyt ihan vähäsen jalkoihin.. voi olla kyllä että muutamana päivänä tuli juotua vähemmän vettä kun normaalisti, et johtuisko siitä? Täyty nyt koittaa koko ajan tankkailla ja jumpata nilkkoja.

SaaBas + Tyyne 36+2 (tj 26!)
 
Nenna: Soita ainakin synnärille!!!

Mökiltä on nyt sitten kotiuduttu. Eilen oltiin tytön kanssa aamupäivästä shoppaamassa ja illaksi sitten lähdettiin vanhempieni mökille yöksi. Vauvalle löysin minäkin ohkaisia tumppuja jesper juniorilta. Maksoi tosin n. 3 euroo pari, mutta ostin siltikin kaksi paria. Ja vaikuttivat tosi hyviltä. Niistä pitemmät varret ja oli pieni kokoisia. Niitä mitä mulla aiemmin on ollut niin ne ei pysynyt yhtään kädessä jos vauva heilui. Muutaman 62 cm bodyn ostin ja yhdet housut sekä velour-takin alesta. Muuten ei kauheesti mitään löytöjä tullut, mutta tulipahan käytyä :)

Mökillä oli ihanaa vaikka yöllä olikin tuskaisen kuuma. Ei sen vuoksi tullut oikein nukuttua. Ja sitten mulle tuli eilen vessassa käydessä ensimmäiset limatulpan riekaleet. Rupesin sitten jännittämään, että niinköhän tässä viellä synnyttämään lähdetään :D Tänään on sitten tullut hieman lisää tuota limaa, mutta mitään muuta oloja ei sitten olekaan. Uimista en nyt sitten varmaan enää hirveesti uskalla järvessä harrastaa, mutta kelitkin viilenee sopivasti. Vettä ja ukkosta saatu iltapäivästä :) Muuten ei muakaan helle haittaa, mutta kun öisin on niin tuskaisen kuuma. Pitäis saada kämppään läpiveto jos meinais edes hieman viilennystä, mutta kun ystäväni itikat saapuvat sitten oikein joukolla kylään ei tämä ole mahdollista :D Alasti joutuu nukkumaan ja ilman peittoa.

Huomenna sitten neuvolaan ja iltapäivästä pääsee jalkahoitoon :)

Muumi ja pikkumies 37+3 :heart:
 
Mä olen tässä ahkerasti kaikkea mahdollista herkkua ny vetäny :D
Ja sain mä neidin liikkeelle,tosin,en niin paljon ku olisin toivonu,mutta että liikkus kumminki.
Huomenna on neuvola ja sanon sitten siellä tästä ja jos huominenki on hidasliikkeinen päivä niin sit soitan synnärille.

Äskön olin lasten kans suihkus varmaa 45min :D ja ihana maksullinen vesi :D
Mutta ainaki tietää mistä on maksanu ja että kuinka kallis vesi täällä on.
Näillä helteillä tulee käytyy päivän aikana melko useen suihkussa...

Mutta nyt valmistaan tenavii aikasemmin unille ku ovat jo monenan iltan menneet vasta kympiltä nukkuun :O

Nenna ja Iiduska 36+4
 

Yhteistyössä