***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Huhtikuussa***

Ihana masu nenna! :heart:

Pieniä 56cm bodyja mulla on ehkä kaksi.Täytyy kattoa sitten lopussa millainen olo on vauvan koosta.En ole kun kerran niitä tarvinnut.Kolmoselle ne ei mahtunut ollenkaan:D

Vkloppuna taas kirppareita kierretty.Mll-kirppis oli aika pettymys vaikka sieltäkin löytyi kivasti isommille tytöille,vauvalle muutama.

Lauantaina kävelin siis kaksi pientä kirppistä ja illalla käytiin vuokraamassa leffat.Tohon vuokraamoon ei ole edes pitkä matka mutta jo tulomatka oli niiiin tuskaa..

Yö oli ihan kauhea ja aamulla heräsin siihen kun itkin kun niin sattui.

Nyt taas supistaa ja pyörryttää,sormet puutuu.Mieskin sanoi että näytän siltä kun olisin viimeisilläni,samallailla kävelen:(.Ja aamulla sanoi että näytän kipeältä.Kipeä olo onkin!
Mutta ei niin kipeä että kiinnostaisi lääkäriin mennä,viimeksi oli niin tympeä kohtelu ettei ihan heti kiinnosta lähteä uudestaan..Onneksi keskiviikkkona on neuvola lääkäri!.

Ihanaa kun on niin kevät!.Tytölle kaivettiin tänään potkulauta jo pihalle:).Pyörä piti tilata kun vanha oli mennyt pieneksi,ihan kivasti hintaa noilla 24tuumaisilla :whistle:

Mutta nyt alkaa taas sattumaan.Kuva päivitystä voisin myöhemmin vielä laittaa,eilen vaihtui viikot!:)
MM itu 27+1
 
Nennalla ja MM:llä ihanat masut!

Pienistä vaatteista: 50cm bodeja 5, 56cm bodeja 13, puolipotkareita ja housuja vain muutamat kumpaakin kokoa, yöpukuja muutamat kumpaakin kokoa. 60cm bodeja 20 :)ashamed:), muita vaatteita n. 10kpl aina kutakin.. Eiköhän näillä pärjätä :) 62cm ylöspäin ei hajuakaan paljon niitä on, jonku verran kuitenki :)

Merlina ja muru 27+3
 
Heippa!

Kivoja kirjavinkkejä olitte antaneet. Pitää ihan ottaa niitä ylös. Vielä ei ennätä lukemaan, mutta toivottavasti sitten kesäloman alkaessa :) Itsellä tulee mieleen Rosa Meriläisen ja Simo Frangenin kirjoittama Nollasta ykköseksi, joka kertoo heidän poikansa ensimmäisestä vuodesta. Ihan kiva kun isän näkökulmakin on mukana. Ja Jari Tervon Kallellaan on myös kiva kirja, sen oon lukenut useammastikin. Lisääkin vinkkejä saa antaa, esim. jos olette törmänneet hyviin ns. tietokirjoihin vauva-aiheesta tai isälle tarkoitettuihin opuksiin. Ajattelin, että voisin jonkun sellaisen ostaa lahjaksi, vaikken varmaan varsinaista "isyyspakkausta" alakaan kokoamaan.

Mulla on ollut ihan ihme päivä. Mulla ei hirveänä ole raskaus tai hormonimyrskyt vaikuttaneet tunnetiloihin tai tunneherkkyyteen, mutta nyt mies lähti kahdeksi viikkoa työmatkalle ulkomaille ja mulla on koko päivän ollut itkussa pitelemistä. Tuntuu, että pieninkin asia saa kyyneleet silmiin :'( ja jos vaikka minkälaisia huolia pyörii mielessä. Pelkään että vauva syntyy tällä välin tai jotain sattuu mulle tai miehelle. Ja samalla tiiän, että tää reaktio on ihan ylimitoitettu, mutta silti vaan puskee pintaan. Tää on niin hassua, kun tavallisesti viihdyn kyllä hyvin yksinkin enkä epäile pärjäämistäni. Kai tää nyt on tosiaan sitä esimakua hormonien myllerryksestä..

Lupus 24+2
 
Mummolasta Mä en koe sitä lasten hoitoon laittamisena jos tyttö menee mummulaan yöksi. Minusta se on tärkeää lapselle. Ainakin itsellä parhaat lapsuusmuistot liittyy juuri mummolareissuihin. Lapsella on oikeus isovanhempiinsa. :) Hauskaahan niillä tuntuu aina olevan.

Olo on välillä aika vaikea. "Mukava" huomata etten ole ainut. Painetta tuntuu alhaalla ja välillä supisteleekin aika kovasti ja kipeästi. Nivuset on myös kipeät päivän päätteeksi. Oonkin tässä miettiny että pitäisköhän olla huolissaan. :/

Ruokana tänään oli uunilohta ja pottua. Nam. :p

Tuittumuru 24+3
 
Meillä syötiin tänään jauhelihakeittoa.
Lapset tykkää :)

Ja myöskin tänään,on koetteu ihan oikee eka supistus.
Siis ei mitään harjotus supparia vaan ihan ehta.
Kyllä ne vaan toisistaan erottaa.
Mutta sen jälkeen ei oo ollunna mittää ja meninki pihalle lapion varteen hakkaan etupihalta jäätä paloiks et sulais vähä nopeemmin samalla kun mun autoon vaihdettiin kesäkummit alle.

Alapiha alkaa oleen suht lumeton tuolta lasten alueelta,ja mulla jo sormet syyhyää et pääsis haravoimaan vaikken siitä pidäkkä.
Tahtoo saada pihan kuntoon ennenku vauva syntyy,sit ei pysty hetkeen mitää tekee.
Puskat on ainaki leikattava maan tasalle heti ku mahollista,ne on jotai ihme puskii jotka levii kulovalkeen tavoin ekan kesäsateen jälkeen :D

Nyt on pakko oikasta sohvalle hetkeks,toi selkä ei oikee tykänny tuost jään taputtelusta :(

Nenna ja
 
NiQ
Anu Ku mulla on toi maha ihan sika-alhaalla ja sit ku ylhäältä päin katsoo niin tossa 10cm navan molemmin puolin on vaan tollanen töppärä eikä takaa päin ja edestä pain tajua ees että mä oon raskaana :D Tosin tyttöä katilö meille arvasi, mutta sanoi että saattaa ne vehkeetki vielä löytyä ku vauvan asento oli huono...
 
Mulla oli esikoisesta niin "poika masu" ku voi vaan olla :D Oli sitten ihan suoraan eteenpäin, ei yhtään sivuilla. Se oli myös korkeammalla kuin tämä. Ja esikoinenhan on tosiaan siis poika.
Ultrassakin saatiin sillon jo poikalupaus ja itellä oli heti poikaolo..

Tässä raskaudessa taas maha on huomattavasti alempana! Ja olisiko hiukan levinnyt sivullekkin(?).
Tyttölupaustahan meille vähän annettiin ultrassa, itelläkin vähän olis tyttöolo.. Mutta saa nähdä miten käy!

Ystävillä jotka ovat saaneet tytön niin on masukin kyllä levinnyt ihan kunnolla! Ja taas poikia saaneet niin masu on ollut siinä edessä.
On myös sellasiakin joilla sitten mahat on olleet samanlaisia tytöstä sekä pojasta.

Onko kukaan muu tehnyt sitä "vanhan kansan" sormus testiä?
 
Mahan mallista, mulla on ihan samanlainen maha kuin esikoisesta, joka on siis poika. Maha on aika korkealla ja edessä, takaapäin ei edes huomaa että olen raskaana. Ja nyt siis 4D -ultrassa näytti vahvasti tytöltä :) Itse en oikein usko noihin juttuihin, koska esim. ystävällä taas oli niin "tyttömaha" kuin voi olla (leveni sivuille) ja poika tuli. Mutta hauskahan noita on spekuloida :)

Tuittumuru, oon ihan samaa mieltä sun kanssa tuosta mummolakyläilystä :)

Vaatteista, nyt on pieniä meillä tarpeeksi! Kävin vielä eilenkin kirppiksellä :p 50 -senttisiä on pari vaatekertaa, sitten 56 cm bodeja 10 kpl, housuja ja potkareita saman verran, 4 yökkäriä... Sukkia yllin kyllin, myssyjäkin tarpeeksi.. Tumppuja tarvitsee lisää, on vain yhdet. 62 cm bodeja 13 kpl, erilaisia housuja saman verran, yökkäreitä 5 kpl :D Olen niin tyytyväinen tuohon meidän lähikirppikseen, aivan uuden veroisia vaatteita 50 snt - 2 e / kpl. Olisinpa tajunnut kirppiksen esikoista odottaessa, ostin melkein kaiken uutena.. Tosin poikien värisia vauvan vaatteita oli huomattavasti vähemmän tuolla.

Vaikea on muuten ottaa huomioon vuodenaikaa vaatteissa.. Jos tulee yhtä kuuma kesä kuin viime vuonna täällä, meillä oli koti ihan pätsi.. Sisällä ei kyllä vauvakaan silloin tule tarvitsemaan kuin lyhythihaisen bodyn. Ulkona taas täytyy suojata auringolta. No, ainahan hankintoja voi tehdä lisää =)

Mukavaa maanantaita kaikille! Täällä vaihtuu viikko.

Mayinga 29+0
 
Viimeksi muokattu:
Anu: Ihana vauvamassu sullakin!
Mä muuten tein eilen se sormustestin, se mukaan olis selvä poika tulossa. :LOL: Itsellä kyllä edelleen vahva tyttöolo, vaikka onkin ihan erilainen raskaus kun kaksi edellistä, joista siis syntyi tytöt. No, se selviää sitten synnärillä kumpi tuli.
Ruokagalluppiin: Tänään oli lounaalla makaronilaatikkoa ja kohta on välipalaksi pannaria kera kermavaahdon ja hillon. :p
Nyt tarvii jatkaa siivousta kun tuo nuorin hoitolapsi nukkuu ja muut katselee piirrettyjä....
Neamma ja masukki 24+5:heart:
 
Hei taas :)

Huhhuh. Mitähän ihmettä tuolla mun vatsassa tapahtuu.. Eilen illalla tuntu niin penteleenmoinen paine todella alhaalla vatsassa. Tänä aamuna alushousut oli ihan märkänä valkovuodosta :O ..ja vauva vetää aivan älytöntä rallia. Hmm..
Tuli viime yö vielä nukuttuakin todella huonosti. Koko ajan heräilin.

vatsan muodosta:Mulla on vatsa muuttanu muotoo.. ensin se oli todella ylhäällä ja levee, ja nyt se on alhaalla, ja semmonen ettei sitä huomaa takaapäin, eikä oikeestaan edestäkään.

Oon huomannu muutamaan otteeseen, että toi vauva tärisee tuolla vatsassa.. :O Googletin sen, ja siellä sanottiin, että se saattaa johtua siitä, että vauva pissaa. Onko muut tuntenu tällästä? Se on ihan selvää tärinää.. Ei se pieni noin nopeasti kyllä pysty potkimaan/lyömäänkään :D

 
Miten toi sormustesti tehdään? Vois kokeilla itekkin :)

Lounaaksi oli tänään kauramannapuuroa, saas nähdä mitä myöhemmin ruokana.

Soittelin neuvolaan ja saikku jatkuu ens viikon keskiviikkoon millon on lääkärineuvola ja sitten taas kirjottelee lisää.

Kohta lähdetää ostaa sitteriä kun se oli Lastentarvikkeessa puoleenhintaan :) Emman semmonen ihan perus mitä olin ajatellu muutenki ostaa.

Merlina ja muru 27+4
 
Ihania masuja teillä! :heart:

Sormustesti näytti poikaa ja niinhän ne ultratkin on näyttänyt.
Eli pujotin oman kihlasormuksen hiukseni läpi ja kävin selin makuulle sohvalle masu paljaana. Kosketin sormuksella navan kohtaa ja nostin sormusen hiuksesta ilmaan noin 5cm korkeudelle ja odotin, että lakaako heilua ympyrää vai edestakaisin :) Ympyrä=tyttö, edestakaisin poika.

Ruuaksi tein (taas) jauhelihakeittoa.

Tärinästä Täälläkin tuntuu välillä tärinää, koskaan en ole ottanut selvää että mistä johtuu. Pissaamisesta? Aika hauska! :D

Hikkakin aika usein vauvalla tuntuu olevan, niin oli kuopuksellakin ja se jatkui vielä jonkin aikaa syntymän jälkeen, eli tuli todella helposti hikka.

Vaatteista ja hankinnoista Meillä on todella vähän vaatetta hankittuna ja kaikki tutit, vaipat, liivinsuojat,pullot sun muut puuttuu. Vois toukokuun aikana viimeistään hankkia loput kun ei tosiaan ole tietoa siitä kauanko vauvaa voidaan masussa pitää : /

(.) Olen tässä nyt tosissaan miettinyt ja tutkaillut noita vihontoja ja pelottaa välillä kovastikin kun ei tiedä yhtään kohdunreunan/kiinnikkeiden tilannetta.. Viikon päästä torstaina taas sairaalassa kontrolli ja toivon todella etten ole liian pitkään odotellut kotona. :( Mitään liikuntakieltoa kun en viimeksi vielä saanut ja olenkin sitten elänyt vielä ns.normaalia elämää..

Nyt kuitenkin keiton syöntiin! :p

Pikkarainen&Sisu 26+5
 
Mä oon kuullut, että poikavauvat tärisee pissatessaan. Ja moni tuttu on sanonut samaa, että just pojat on niitä jotka tärisee. Eikä mun tytöt kyllä ole tärissyt. Nyt en oo ihan varma, jotain tunsin tossa yks päivä, mutta se oli niin äkkiä ohi että en tiedä oliko pissatärinää. Eli jos teille olis sitten tulossa poika, joiden vauva tärisee! ;) Joo, yhtä luotettava kun sormustesti! :LOL:
 

Yhteistyössä