***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Huhtikuussa***

emilien Mulla on tosi runsas valkovuoto ja mun kipu on kokoajan tollasta,pahenee sellaiseksi että tuntuu kun vauva olisi tippumassa sieltä.

Mä olenkin ihan varma että tää vauva ei lähellekkään loppua täällä mahassa ole.En oikeastaan pysty tehdä enää mitään.Tänään pelkkä pyykkien laitto sai aikaan kipeitä supistuksia.Ja ne on KIPEITÄ!!Ja toi vkloppu saäikäytti kyllä..

pikkarainen Mulla tuntuu noi kannakkeet tosi kipeiltä kokoajan.Ne välillä "naksuu" tuolla ja kipu on ihan kauhea..
Kannattaa sunkin ottaa ihan iisisti ennenkuin lääkäri niin sanoo,ihan varmuudeksi! :)

Mä olen niin kypsä tätä raskautta.

Meillä tänään ruokana pekoni-kanapastaa ja kasviksia/salaattia.
Ei oikeen ruoka maistu näiden kipujen takia niin syön välillä jotain pientä.Painokin on varmaan noussut tän liikkumattomuuden takia ihan liikaa!

Mutta eipä nyt muuta tytölle tuli uusi pyörä postissa,lähden laittamaan sen kuntoon ja sit pihalle:)
onneksi tuolla on penkit niin voi istua:)

Anteeksi taas valitus:ashamed: MM itu 27+2
 
Hei munki vavva tärisee :attn:
Mä olen monta kertaa siitä meinannu tän kirjottaa mut en ole koskaan muistanu!!
Se on jämerä tunne,mutta oikeesti,poika pissaa? Mut mul on nyt kaks kertaa ultras sanottu et tyttö siellä on,että jos tää mun neiti sitten pissa oikeen paineella :D
 
Nii.. ku tuol muissa keskusteluissa luki tuosta tärinästä, että vauvat tärisee pissatessa. (ilmeisesti erityisesti poikavauvat, mutta oli siellä puhuttu tärisevistä tytöistäkin) Että niille tulee sellainen "puistatus" pissan jälkeen. En sitten tiedä että johtuisiko se tärinän tunne siitä. Siellä luki myös, että vauvan hermosto ei ole vielä täysin kehittynyt, ja sen takia esim. venytellessään raajat saattaa täristä. Mutta ilmeisesti ainakin yleistä ja normaalia on :D Mä ihan huolestuin siitä, niin oli pakko googletella.

MommysMonsters: Mulla oli eilen myös sellainen olo, että jotain sieltä kohta tipahtaa ulos :O Se paineen tunne oli niin järkyttävän suuri. Mieskin tunnusteli mahaani, ja ihmetteli kuinka se on niin pinkeänä.
Supistuksia mulla ei nyt muutamaan viikkoon ole ollut, mutta jos tuo eilinen oli sitten jonkun asteista supistelua.. :O
Mulla on myös semmonen olo ollut alusta asti, että toi vauva ei tuu tuolla pysymään sinne laskettuun asti. En tiedä miks mulla on tuollainen aavistus, mutta se tuntuu vahvistuvan koko ajan..
 
Moi,

Mullakin just tänään vauva tärisi ja naureskelinkin sitä huonekaverille :) En ollut kyllä koskaan kuullut mistä se johtuu :D

Mahanmuodoista oli myös puhetta. Mulla oli esikoisesta niin poikamaha kun olla ja voi ja tyttö sieltä kyllä syntyi... Sormustesti on näyttänyt mulle aina kahta tyttöä (tehty siis kämmenelle vaikka ei oliskaan raskaana). Lisäks mulle on kaks eri ihmistä ennustanut ja kumpikin sanonut kahta tyttöä. Ja yksi siis jo on, tämä toinen sai ultrassa myös tyttölupauksen...hmmm...

Vaatteista: Mä löysin kivan nettikaupan, jossa myydään osittain omatekosia neulottuja juttuja ja sit kyllä muitakin vauvojen vaatteita jälleenmyyjänä myy. Aivan ihania pieniä kudottuja tossuja ym. Mä eksyin tuonne kun etsin keskosten vaatteita, ja niitäkin tuolta löytyi, en vaan tiedä uskaltaisko niitä vielä yhtiäkään tilata, kun eihän tämä meidän pieni niitä sairaalassa vielä tarvitse ja menee varmasti aikaa ennenkö pääsee kotiin... mutta kieltämättä vähän sormet syyhyäis muutama vaatekerta tuolta ostaa. Olivat vielä aika halpoja moniin muihun keskosten vaatteisiin verrattuna. Tässä vielä linkki Lastenshopare erityisesti ne sen omat neuletyöt oli musta ihania ja halpojakin, varsinkin jos ei satu olemaan mummoa kuka tekisi. Ja näkyi olevan osa kestovaippajutuistakin alessa.

Eipä mulle muuta, keskiviikon ultraa odottaessa :)
Kukkis Ja Eveliina 26+2
 
Viimeksi muokattu:
Ruuasta...Meillä oli tänään perunoita ja jauhelihakastiketta...

Mulla kans vauva painaa alapäähän ihan hirveesti, ja tämä myös aiheuttaa että alapää on ihan hirveen turvonnut!!! Sama on ollut joka raskaudessa ja lääkärin mukaan tämä on vaiva joka vaan pahenee, mitä enemmän raskauksia...

Vaatteista: Minä olen joitakin 62cm ostanut kirppikseltä tai uutena. Vanhoja vaatteita en ole vielä kaivannut varastosta, aattelin sen homman säästää siihen kun loma alkaa... Yhtään en ole ostanut alle 62cm, en nyt enkä ennenkään. Meillä esikoinen oli 4170g ja 53cm, joten ei paljon ois noin pienille ollut käyttöä. Toinen sitten olikin paljon pienempi, mutta hyvin nuo 62cm sillekin meni. Joitakin 56cm on saatu lahjaksi. Ja noissa vaatteissakin on kyllä hirveesti eroja.

Olis jo ensi viikonloppu ja julkaistas se uus äippäpakkaus...Minä hullu olen pitkittänyt noita papereiden viemistä, jotta nään sen uuden paketin...:LOL: Vaikka tykkään kyllä tosi paljon tosta vuoden 2010 mallista. Ja luultavastihan sen saa vaikka vielä venyttäskin papereita.

Meillä esikoinen taas yli 39 asteen kuumeessa, joten työpäivä meni puoli sumussa 3h yöunien jälkeen...

Minttu-82 ja Ilmari 24+4 :heart:
 
Siis ihan pakko oli tulla kommentoimaan tota mahan tärinää. Mulla siis 3 tyttöä ja 2 poikaa. Ja täytyy kyllä sanoa että vain pojat tärisi masussa! Ja mulle kanssa sanottiin että pissatessa tärisee :)

Huomenna käynti siellä yksityisellä lääkärillä. Toivottavasti on hyvä tyyppi ja saan vastauksia mieltä askarruttaviin juttuihin. Mutta palailen tarkemmin käynnin jälkeen.
Ihania masukuvia kyllä täällä on :)
Reppis ja Enni rv 26+5
 
Iltoja taas=)
Viikko makoilua olis takana.Jeiiii! Lääkärillä kävin tänään.. Edelleen sama tilanne,eli ei mtn muutosta kohdunkaulassa. Samassa pysyny edeleen :) Hiieenoa.
Empä sitte ihan turhaan täällä makoile.. Muutenki supistuksia vähemmän, en tarvi edes estolääkettä. Toki kun vessassa käy,niin heti alkaa vatsa kiristyyn ja kauhee paine tulee.:(
Lääkäri meinas vaan tänää,et on tän kevään kävelyt kävelty. Vauvan pää näky ultralla edelleen tuolla ihan alhaalla. Sekin on yksi syy,miksi en saa istumislupaa....
Fysioterapeutti tulee huomenna kattomaan/hieromaan mun selkää. Se ei menaa kestää tätä makoilua!! : / Muttamutta hyvä ja positiivine fiilis itellä ainakin vielä ;) Kun vaan pääsis jossain vaiheessa kotiin. Oman kullan kainaloon nukkumaan :heart:

Vaatteista vielä.. Mulla ei oo melkeen mitään muita ku ne äp-vaatteet. Ihan muutama body ja pari paitaa, jotka ostin jo joskus kauuuan sitten (plussattuani)..Ajattelin,että kerkeehän niitä tässä ostella.. Noo,ehkä laitan miehen asialle. Osaahan sekin,kun antaa vaan toisen yrittää ;)

Mulla ei kyllä oo vauva tärissy.. Mutta hikka sillä on monesti päivässä :D Oikeen ulospäin näkyy, kun toinen hikkaa tosissaan. :) Kovaa myllerrystä muutenkin. Kun olis parempi, ettei niin paljon riehuis,kun sekin kätilön mukaan provosoi tuota mun kohtua supistelemaan enempi. :D

Seiniss ja rinsessa 26+5
 
Seinisipelle voimia makoiluun! Onko siis kuitenkin mahdollista, että pääset vielä raskausaikana kotiin?

Enpä ole tuollaista tärinää huomannut, enkä myöskään tiedä, miltä tuntuu, jos vauvalla on hikka - voisiko joku valaista minua? Muuten kyllä tuntuu potkuja, aika voimakkaitakin jo, milloin mihinkin suuntaan, eli ilmeisesti siellä vielä vedetään kuperkeikkaa...

(.) Saatiin kiva yllätys tulevilta isovanhemmilta:) Rakenneultran jälkeen oli puhetta, että kunnan maksamia ultria ei enää ole, ja 4d-ultra yksityisellä maksaisi melkein 300 euroa. He sitten nyt viikonloppuna ilmoittivat, että maksavat sen, ei tosiaankaan pyydetty :) Ensi viikolla mennään sinne. Ihanaa:heart:

Äitiysrahapäätöstä odottelen, perjantaina pistin paperit postiin... Ja pakkausta tietysti myös. Sitten pääsen pyykkäämään myös nuo jo ostamani vaatteet. Ai niin, sellainen tyhmä kysymys vielä esikoisen odottajalta, että silitättekö vauvanvaatteet? Kun mulle on parikin ihmistä sanonut, että muistathan, että kaikki vauvan vaatteet pitää pestä ja silittää ennen käyttöä... Tietysti pesen ne, mutta onko joku erityinen syy, miksi ne pitäisi myös silittää?

Liisakaisa ja Myyrätyttönen 26+2
 
emilien tää vauva ei ole viel tärissyt, mutta esikoinen tärisi kyllä :) ja tyttö on siis :) mullekkin sanottiin et vauva pissaa sillon, ja niinhän tuo 1 vee tärisee välillä vielkin pissatessaan.. :D

äitiysvaatteita ostin h&m:ltä vähän lisää, pitkänmallisen trikoo paidan, sukkikset, legginssit ja colitsihousut, ihanaa ku on jotaki mikä mahtuu vaivatta päälle eikä purista. ostin myös pari mekkoa/tunikaa, ihan normi puolelta mut menee hyvin masun kans kesälläkin viel :)

aivan ihania masuja ja isoja! ei mul nuin selvä viel oo, ainakaan omasta mielestä. tosi söpöjä vaavimasuja kyll :)

vauvanvaatteet on tullu ostettua kirpparilta, ku on niin halvalla löytyny :D ei voi siis vastustaa kiusausta. tossa eilenkin mies tuumas pyykkiä lajitellessaan et jaa onkos pikku tyllerölle taas uusia housuja, ja pyöritteli vaaleenpunasia ultrasöpöjä 56 senttisiä sukkiksia käsissään :)

oma olo on välillä ihan järkyttävä, välillä tuntuu et en tiiä miten jaksan loppuun asti.. vaikka maha ei ole siis kovinkaan iso, niin vaivoja on kyllä. tuo häpyluu kipu on välillä sietämätöntä! ei voi 1 veetä hyvin kantaa, ja pitää kävellä kumarassa käsi haaroissa...........:'(
toinen mitä ei ollu esikon raskaudessa, mulla pakottaa välillä ihan tosissaan oikeelle nivusen / alavatsan / alaselän tietämille. oikeen säteilee sieltä semmonen kamala pakotus :/

kukkiskin ihanan pitkällä jo :)

mä en silitä vauvanvaatteita, en paljon muutakaan, oon laiska :/ vaan semmoset pakolliset, helposti rypistyvät tunikat ja kauluspaidat :D
siis puhun omista ja miehen vaatteista, en vauvan tunikoista.......:xmas:

ootan ihan mahottomana 2011 äp:tä!!!!!!!!!! onko muut yhtä vauhkona sen kans? 2010 on musta vähän poikamainen, niin haluun sen 2011, kunpa se olis ihana, on se varmasti :)
 
Lääkärineuvolassa käyty ja kaikki hyvin!

Painoa +475g/viikko nyt yhteensä tullut vähän yli 5kg koko raskausaikana
HB 131
verenpaine 111/81
sf mitta 28
sykkeet 120-130

Lääkäri tuumas et iso poika tulossa, ja että eikös teille poikaa lupailtu, mä katoin sen päälle että ei me kysytty!! Se meni aivan vaikeeksi ja mä sanoin että jatka nyt kun alotit, niin meinas et sykkeiden ääni on saapasmainen mikä pojalla normaalisti on ja että tytöllä korkokenkämäisempi.. Mutta ottaa nyt sitten selvää....

Anu ja pikkuinen <3 26+3
 
Heips!

Mä esikoiselta (nytkin osan kerkesin) pesin ja silitin vauvan vaatteet, mutta mulla se oli kyllä ihan fiilistelyä se silittäminen. Saa näpertää niitä kauemmin ja tulee jotenkin "siistimmät". Eikä niitä enää koskaan ehdi sen jälkeen silittämään :D Eli en siis muuten niitä ole sit silitellyt.

Hienoa Seinisipe! Kiva kuulla, että makaamisesta on ollut hyötyä. Mä täällä jännitän jo huomista ultraa!

Kukkis ja Eveliina 26+3
 
Tänään lasten kanssa pidettiin lettukestit, tyttö toivonut jo monta päivää. Tänään töissä helppo päivä niin jaksoi paistella :)

Kukkikselle ja seinisipelle stempityksiä sinne makaamiseen.

Vauvan vaatteet esikoisen aikaan silittelin, kun oli sitä aikaa ja pyykkiä ihan erilailla kun nykyään. Voihan sitä nytkin silitellä, ainakin osan jos jaksaa :D Mutta en tosiaankaan ole yhtään jaksanut viellä koko asiaan perehtyä. Tuolla nuo vaatteet on kasseissa odottamassa loman alkua.

Odotan kauheesti että lumet sulais lopullisesti ja pääsis pihahommiin. Kukkapenkkejä siistimään ja näkis mitä sieltä nousee. Viime kesänä uusittiin yksi kukkapenkki ja tehtiin kivikkokukkapenkki lisää, joten nyt on sitten jännä nähdä miten niissä kukat selvinneet talvesta.

Kauhee mikä väsymys mulla on. Viime viikon loman jäjiltä rytmi sekaisin. Eilenkin olin niin väsynyt ja pahalla päällä. Mies viellä iltavuorossa, joten lasten kanssa olis vaan jaksettava.

Sitten oon alkanut näkee hirveesti unia. Tosi usein ne on joko painajaisia tai sitten sellaisia surullisia. Herään sit siihen kun itken oikeesti.

Nyt pitää lähtee lasten kanssa ulos ja lenkkittämään koirat. Kerkeis viellä illasta kahvakuulaan, jos vaikka sais vähän virtaa sieltä :)

Muumi ja pikkumies 28+5 :heart:
 
Marjutti: Myös minä odotan sitä äippäpakkausta 2011!!! Tosin minä kyllä tykkään tuosta 2010 mallistakin, mutta onhan se uus malli aina uusi. Tosin luulenpa että saan tuon vanhan, aattelin ehkä ensi viikolla viedä paperit.

Ruokana tänään eilisen tähteitä, eli siis pyttipannua!

Minttu-82 ja Ilmari 24+5 :heart:
 
Heippa taas! :)

Mies on ollut koko päivän ystävällään, niin mä oon saanu olla ittekseni koko päivän :) Oon nukkunu jopa päikkärit, ja nyt on herkullisen näkönen omenapiirakka uunissa :heart: Ajattelin palasen verran herkutella.. :)

Tänään ei oo tärinää tuntunut, mutta hikka pikkusella on ollu pariin kertaan :D

Yritin vähän kotiakin siistiä, mutta alko melkein samantien sattumaan häpyluuhun ja alavattaan, niin jäi sitten sekin. Ei uskalla rasittaa itseään.. Jos huomenna yrittäis uusiksi :)

Tulin vaan poksumaan! :) 30 raskausviikko alkaa :heart:
 
Osaako kukaan sanoo noista sykkeiden äänistä et voiko pitää paikkaa, et pojalla on saapasmaiset, sellaiset "kumeat" ja tytöllä korkokenkämäisemmät??? Mua jäi niiiin vaivaamaan sen lääkärin sanat!!!!
 
Pakko oli tota sykejuttuakommentoida :D Tommosesta en oo kuullukkaan ennen,jännältä kuulostaa? Tuntuu vaan,etten oikeen usko noihin.. Enkä siihenkään,että tytöllä korkeempi syke ja pojilla matalampi. Koska niin monesti kuullut,että pieleen menny noi sykearvailut ;) Mutta voii toki pitää paikkaakin. Tiijä noista :confused:

Liisakaisa kyseli kotiinpääsystä.. En tiedä onko se vaan toiveajattelua,mutta jotenkin uskon,että vielä ennen synnytystä pääsen kotiin..Viimeistään sitten 34 viikolla ainakin pääsen,se luvattiin. Jos tytsy ei ole sitäennen tullut ulos.. :/ Jos oikein nätisti lupaan kotona maata ja asutaan vielä aika lähellä sairaalaa, niin luulis, että ne päästäis jossain vaiheessa kotiinkin. Varsinkin jos tilanne ei tästä muutu huonompaan. Mutta sen näkee sitten... :)

Kuulostaa ihanilta nuo teidän ruuat.:heart: Haluis kotiruokaa jo. Alkaa sairaalamössöt tulla ulos korvista.

-Seinissss ja tytsy 26+6 huomenna poksuu! ;)
 
Hei vaan :)

Paljon on tullut tekstiä sitten perjantain!

Vatsan muodosta ja tyttö-/poikasykkeistä
mun esikoisella oli neuvolan tädin mukaan "poikasykkeet", hitaat ja vahvat.
Samoin vatsa oli kuulemma "poikavatsa", takaapäin ei näkynyt että olisin raskaana.
Kaikki tutut povasi poikaa ja synnytyssalissa vielä kätilö sanoi, että "sulla on ihan poikavatsa" sykelaitetta mun vatsaan kiinnitellessään.
No, tyttö sieltä tuli.
Mä en oikein usko noihon tyttö-/poikasyke tai tyttö-/poikavatsa ennusteisiin.
Mun vatsan muoto on nyt taas poikamainen, suoraan eteenpäin, mutta tyttöä ultrassa lupailtiin.

Täälläkin vauva tärisee välillä, sekä esikoinen, että tämä kakkonen.
Ja hikkaa on monta kertaa päivässä.
Joku kyseli miltä se tuntuu? Se on sellainen tasaiseen tahtiin tuleva kop,kop,kop...
Siihen kiinnittää huomiota just sen tasaisen tahdin takia ja tahti on melko nopea.
Mun vauvalla tulee hikotellessa se hikka ihan kahden sekunnin välein ja kun laittaa käden vatsalle, niin sen tuntee käteen.

Esikoisella oli myös sellaista outoa naksuntaa, jota nyt ei ole esiintynyt.
Kyselin silloin neuvolassa mistä se johtuu, muttei tiennyt mitä tarkoitan, eikä osannut arvata mitä se voisi olla. Se oli sellainen "naksahdus"-ääni kerran tai pari päivässä.
Mä itse säikähdin silloin ensimmäisen kerran, että menikö vauvalta luu poikki tai hajosiko kalvot..

Nimi meillä ei ole vielä valmiina..tai no, me ollaan molemmat ihastuttu tuohon "masunimeen", mutta lopullinen nimi päätetään vasta, kun nähdään miltä vauva näyttää.
Mun on paljon helpompi keksiä nimi tytölle ja jos ylläriksi tuleekin poika, niin sitten nimi on kyllä ihan hakusessa.

Aika tuntuu tän raskauden suhteen taas matelevan. Kolme kuukautta vielä!!
Vauvanvaatehankinnat on kyllä vielä ihan levällään. Luulen, että vaatteita on yli tarpeen, mutten ole oikeasti tehnyt mitään inventaariota niistä. Aika paljon olen pessyt ja viikannut pusseihin, josta ne pitäisi vielä järjestää hyllyille.

Ruokana päivälliseksi oli tänään linssi-kasvis-koskenlaskijajuusto-sosekeittoa ja itse tehtyjä sämpylöitä, nam :p
Lounaaksi eilistä liha-makaronilaatikkoa.
Mun mielikuvitus ruokien suhteen on taas hukassa, tai kaipaisi jotain piristysruisketta.
Ruoanlaitto on kivaa, mutta sen keksiminen että mitä tekee on aina tuskaa..
Mayinga joo meilläkin tuo luomu-nauta on ainut liha mitä syödään kotona.
Mies erityisesti on niin tarkka siitä, ettei esim. suostu syömään kanaa ollenkaan eettisistä syistä.
Mä olen iän myötä "relannut" tai "lipsunut" (miten sitä haluaa kutsua :) ) omassa ruokavaliossani niin, että ennen ensimmäistä raskautta olin kasvissyöjä, mutta raskauden myötä tuntui, että on saatava välillä lihaakin ja sitten taas lapselle ei millään kelvannut kasviruoat (tai ne proteiinin lähteet; pavut, linssit jne) ja lihaa ruvettiin sen myötä syömään kaksi-kolme kertaa viikossa ja nyt harvemmin, kun lapsi syö sitä päiväkodissa.

Kirjasuositus, joka siis on faktatietoa raskaudesta..mulla oli jo esikoisen odotuksessa kirja nimeltä Vanhempien käsikirja, Onnellinen odotus, kirj. E. Fenwick.
Ja toi kirja on siis jostain 70-80-luvulta (?), mutta lainasin sen taas kirjastosta, kun se oli esikoinkin odotuksessa. Tieto ja vinkit on vähän hassuja, koska ne on niin "kasaria" :D
Mutta kivaa on se, että siinä käydään läpi kuukausi kuukaudelta raskautta ja vauvan kehitystä.
Muokkaan, toi kirja onkin 90-luvun alusta, mutta ne neuvot tuntuu hirveen vanhanaikaisilta; tyyliin "leikkauta hiuksiisi helppohoitoinen malli" ja mallilla on kuvassa sitten se helppohoitoinen malli :D

Vois olla kiva lukea muutakin kuin faktakirjoja, joten kiitos kirjavinkeistä kaikille niitä laittaneille!

Nyt taidan painua sohvalle katsomaan Tv:ta (eli nukkumaan miehen kainaloon).

Rumpnisse + Hilma 26+5
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! :wave:

Enpä ole tähän huhtikuun pinoon ehtinyt vielä ollenkaan kirjottelemaan, lukemassa muiden kuulumiset vaan ja sitten jo kutsuukin muut hommat :headwall: =)

Eli kiitosta taas Merlinalle minultakin uudesta (no ei nyt enää niin uudesta!) pinosta! :flower:


Omaa napaa sen verran että aika on kulunut reissun päällä, ennen eilistä kotiin paluuta oltiin vielä Tallinnan risteilyllä mun synttäreiden kunniaksi, nyt on kiva taas ihmetellä kotona =)
Viikonvaihteen aikana on lumet aika kivasti sulaneet pihalla ja eilen jo haravalla rapsuttelin pihaa puhtaammaksi kun kaikkea ryönää nurmikko täynnä kun ei kerinnyt syksyllä haravoimaan kun muutettiin tähän uuteen kotiin just ennenku lumet tuli!
Eikä sitä tiedä kuinka kauan sitä vielä jaksaa tuolla touhuta, nytkin kottikärryllisen haravoin niin selkä oli niin tohjona ja voimat poissa että oli pakko lopettaa ja illalla uusiksi.


Ihanaa että kukkiksella on enkeleitä tiukasti matkassa ja vauva pysyttelee masun suojissa vaikka varmasti sulla on kova huoli esim. just keuhkojen kehityksestä. Siellä kun vaan makoilee niin ehtii miettiäkkin varmaan vähän liiankin kanssa ja murehtia enemmän kuin muuten ehtis. :hug:

Seinisipe Oli kans vuodelepopotilas, tsemppiä sinne sullekkin ja hyvä että tilanne on rauhallinen, ainakin kun maltat maata! Kurja jos pelkkä vessassa käynti rupeaa supistaa.

SaaBas Oli laittanut kuvia vauvanvaate-hankinnoistaan, ihan mahtavia! Meillä on esikoiselta tollanen Tutan nallevanupuku, se oli aivan ihana ja on varmaan oikeen kokonen tälle kakkosellekkin oikeaan aikaan.
Laittakaa muutkin hankintakuvia, niitä ois kiva katella enemmänkin. Mä en tähän mennessä ole hankkinut kuin 6kpl 56cm perus valkosia bodyja, kolme lyhythihaista ja kolme pitkähihaista joten ei vielä oikeen kuvattavaa. =)
Jos sais esikoisen pienet vaatteet taksin lainasta jossain vaiheessa niin vois katella mitä oikeesti tarvii.

Kirjasuositus yksi minultakin, Niina With: Se on poika! Kertoo kirjailijan omasta odotuksesta ja vauvan ensi kuukausista päiväkirjatyyppisesti.

Lapsen yökyläilystä Meillä on miehen äiti ainoa joka on poikaa pitänyt yökylässä eikä muita vaihtoehtoja oikeestaan olekkaan jos yön yli tarvii hoitajan. Tai ois tässä muutama muu, mutta anoppi on tähän mennessä ainoa kenen hoteisiin luotan tuon pojan yökylään. Oisko poika ollut lähemmäs 1,5vee kun meni eka kerran ja sujui niin hyvin että nyt tän raskauden aikana on ollut aina miehen iltavuoroviikolla yhden yön hoidossa että minä saan vähän lepoa. Poika siis nyt 2vee.

Masukuvia olette laittaneet ihania :heart:



Nyt kaikille mukavaa viikonjatkoa, me taidetaan lähteä ulkoilemaan!


Jasmin ja aarre 24+3
 
Huomenta!

Olo on kaamea... mahaa kiristää ja pistelee kaiket päivät. Seurava lääkäri on 3.5. mutta ajattelin tänään jo soitella neuvolaan ja kysästä pistäiskö ne lähetteellä tyksiin tutkittavaksi. Pojalla on ollu viime torstaista asti kauhea vesirokko eikä loppua näy... mitkään konstit ei oikeen auta... ja kun poika on nostettava tuoliin ja autoon ja kaikki tekee vaippaan ni alan olemaan aika kuitti.

Sitten mulla on alkanut oikea kylki/ylävatsa pistelemään ihan sairaasti, vauvojen liikehdintä on ollut viimepäivinä b tuotoksia olen tuudittautunut että kyllä se aakin siellä riehuu mutta en vaan tunne... nyt en jaksa enää tätä pohdintaa ja ressaamista.

Sitten on tämä nivusalueen särky... jo niin tottunut, mutta tänä aamuna olikin sitten sillanen herätys että tuntui kuin olisin melonia synnyttänyt... ei hyvä ei hyvä... on tainnu löystyä jo ihan liikaa kaikki paikat.

Hankinnoista. Ei edelleenkään mitään..

kelasta voisin kertoa taas pari valittua sanaa... eivät ole 2 viikossa saaneet laskettua äitiyspäivärahaani... pakkaus kyllä on jo tuloillaan ja huomenna se 140e tilille.

Rahatilanteemme on edelleen surkea... ja eilen jätin yhteydenottopyynnön välittäjälle. Täytyy tässä sitten alkaa radikaaleja muutoksia tekemään kun ei muuten pystytä elämään. Ihan ko tää ei olis ollu muutenki jo vaikeeta ni alkaa nyt säätämään...

toivottavasti muilla on odotus rauhallisempaa <3

Alkaa tän äipän voimat olla aika kortilla millä ei katetta... vitsiä jaksan aina vääntää... :LOL: vaikka tilanne olisi kuinka surkea tahansa.

Ja sitten on se että, tää ympärillä oleva "tukijoukko" perhe ystävät, kummit, kaverit ja tutut... eivät ymmärrä meidän tilannetta. Ja silti vielä tälläkin viikolla yks jos toinenkin lähettelee viestejä voitko lainata muutaman kympin... tässä kuitenkin rahattomana ollaan oltu se 2kk ja ei tää huhtikuu muuta asioita ollenkaan.

Jatketaan taas kun on parempia kerrottavia.

Niisku-rouva + pirpanat
 
POKS POKS POKS 28 :heart:

Ruoka-asiaa Eilen meillä syötiin perunamuussia ja omia lihapullia. Siinä ruoka mikä tekee aina hyvin kauppansa :) Tän päivän ruokaa en ole vielä päättänyt.

Vauvan hikka täälläkin jokapäiväistä. Hassua ja ihanaa :)

Silitys Pitäis varmasti jos jaksais ja kerkeis sellasen ajan itselleen hommaamaan.
Ehkä iltasin olis aikaa,mutta kun se on se ainoo "oma aika" niin ei tee mieli alkaa häärään sitte raudan kanssa. Laiska sen suhteen siis olen.

Mammavaatteet Joo vielä yhet tarttis varmaa ostaa koska nää kolmet mitä mula nyt on,alkaa oleen kaikki liian tiukkoja pitää.
Ahistaa!

Napsumisesta joku puhui.
Mulla oli tuosta nelosesta napsumista aina kutakuinkin tasan viiden viikon ajan.Se alko viikolla 30 ja loppu viikolla 35.
Ja sitä tuli oikeestaan lähes aina kun oli makuulla ja silloinen mieskin sen kuuli. Kyselin kans sitä neuvolasta ja se ollu koskaan siitä kuulukkaan mutta sitten googlettelin niin yleisin vastaus silloin oli että vauva sormilla jotenki teki kalvoille (äänihän kuului tuolta alhaalta) että se napsumisääni siit sit tuli.

Oma olo on ollu ihan jees,edelleen.
Nyt on alkanu oleen vähintään kerran päivässä yks oikee supistus harjotus sellasten lomassa.
Seuraava neuvola olis ens viikolla muistaakseni ja seuraava ultra olis toukokuun alussa. (seuraillaan tota isoo sf mittaa ja kun on monta keskenemenoo takana..)
Närästys on aika ällöttävä tautiloinen joka päivä ja samariinia kuluu,tai rennietä.

Pihaa olen innostunu laittaan kuntoon sen minkä lumien sulamiselta pääsee.Ja jos ei ole sulaneet,mä hakkaan lapiolla jäät rikki ja kiikutan ne piha-alueelta muualle :D
Pakko saada kivetys näkyviin ja puhtaaks,sitten voiki siirtyy ton alapihalle lasten alueelle ja ottaa harava kauniiseen käteen ja heitellä kaikki rikkinäiset lelut pois.
Pari puskaa meni eilen matalaks ja tänään tarttis ne vielä ihan maantasolle katkoa.
Sit ku alkaa oleen ampiaisia (joita kammoan ihan fobiamaisesti) ja sun muita kusiaisia (mitä noiden puskien juuris on hirveesti) kierrän noi paikat kaukaa :D Pakko siis tehdä nyt kun vielä voi.

Lisäks pihaan pistää ostaa aitaverkkoa koirille että saavat olla pihalla enemmän ku viime kesänä.
Täs kumminki niin paljon koiria lähialueella että koirat on joko pidettävä liekassa pihalla (mistä en pidä) tai sitten niiden on saatava olla pihahäkissä. Aidan tulis mennä koko piha-alueen ympäri,mikä olis lastenki kannalta turvallisempaa. Kiirettä siis pitää ennenku vauva syntyy.
Niin ja lupasin muksut viedä hoploppiin ennenku vauva syntyy koska sit ku möykky on maailmas,en ihan heti lähe sen kanssa tommosiin paikkoihin.

Eipä täss sit kai muuta...

Jaksuja mamma!!!

Nenna ja
 
Täälläkin vauva hikkaa päivittäin, mutta tuota tärinää en oo huomannu.

Silitys, en oo silitelly noita vaatteita, pessyt vaan ja laittanu laatikoihin. Voisinki joistaki ottaa tässä kuvia joku päivä.

Oon tänään ja eilen yrittäny soittaa neuvolaan eikä oo vastannu, aina vaan tuutannu varattua, nyt sitten viitti sanoa kaupungin vaihteesta, että siellä on linjat rikki ja huomenna pitäis toimia -.- Venyy ja venyy sen sairaslomatodistuksen vieminen töihin...

Eilen alotin kutomaan vauvalle peittoa, millon lie kutonu viimeks jotain, mutta hyvinpä tuo sujuu :D

Merlina ja muru 27+6
 
Heips, pikaisesti ultrakuulumiset (tarkemmat löytyy blogista).

Eli vauvan uusi painoarvio 950g, melkein siis kilo! vauva on muutenkin virkeä ja voi hyvin, masussa näkyi, että oli vettä saanut taas vähän nieltyäkin :) Muuten ei kyllä vettä näkynyt yhtään. kohdunsuu kiinni ja kanavaa 4.7cm. Perätilassa edelleen ja sektoidaan viimeistään n.32 viikolla jos nyt sinne asti ilman infektiota selviäisin. Valkovuodossa kuulemma pieni "aromi", joten otti bakteeriviljelyn. Sanoi kyllä, että se vanha verikin voi sen aiheuttaa. Mutta odotetaan nyt vastauksia sitten siitä.

Kukkis ja Eveliina 26+4
 
Päiviä!

joo-o,mä ny saikkuilen sit mammaloman alkuun saakka.kohdunsuun tilanne pysyny hyvänä,onneksi.ja supparit ei enää vaivana.ilmeisesti puikkokuuri auttoi:) mutta tää selkäkipu on niin jäätävää,ei armoa anna.eilen oltiin vauvan tulevien kummien työnä kylässä,ja se kaffipöydässä istuminen vain oli mun selälle liikaa.makasin sit soffalla kotona loppuillan.

täälä kotona nyt selkäkipu pysyy aisoissa,ku voin maata soffalla vähän väliä.isommat on koulus päivät ja oon 2.5veen kans sit kotona.ja onneksi tää kuopus on niin "helppoa" sorttia.ei tarvi juuri "mua" missään.syö ite,käy pissalla,leikkii jne...laiskan äidin lapsi!;) iltaisin sit paikkaan huonoa omaatuntoa ja kokkailen kaikkee hyvää lapsille jne...ja onneksi iskä on paljo pihalla pienimmän kans.kämppä kyl rupee näyttään siltä,et kodinhoitajan saa soittaa...;)kuopuksen leluja ja muuta tavaraa joka paikka täynnä.no,tää on ny tätä aikaa:)siivotaan sitten joskus:)

muuten olo o.k.liitoskipuja aikalailla ja närästystä välillä.ja joo,maha tärisee välillä hassusti!ja poika on mahassa.en muista onko tytöistä tärissy tai aikasemmista pojista....sykkeistä ollu jotain spekulointia.....mulla ollu kaikista samat sykkeet;)135-145 ja molempia sukupuolia syntyny samoilla lukemilla.vattan koot ja mallit ollu myös aikalailla identtiset.

vaatehankintoja oon aikalailla tehny,varsinki ny ku ei voi tyttöjen omia hyödyntää...kirppareilta ja myös uutena ostellut.tuplarattaat haettiin viikko sit.käytettyinä.ABC-Desingit 3-pyöräset,99e ja oli hyvännäköset:)saman merkkiset on tälle vauvalle tulevat yhdistelmätki jotka n.7-vee sit ostettiin uutena 199e:)halvat ja hyvät ollu.ammehoitotaso ostettiin käytettynä (30e) ja gracon isofix turvakaukalo(30e),oli kuin uusi,ihana marimekko-kuosi:)ja hyvin näytti siihen mahtuvan vielä toi meidän 2.5 veekin..itte oisin ollu valmis maksaan siitä paljo enemmän,mutta toisilla ei näköjään oo rahasta puutetta,ku myyvät nii halvalla.no,se oli mun onni.

nyt,mä jatkan karkinsyöntiä,loikoilua ja telkan vahtausta...jos,vaikka iltaa kohden piristyis niinku mulle yleensä käy:)

Taiska&Toukka 29+2
 

Yhteistyössä