***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Huhtikuussa***

Niin paljon puhuttu äitiyspakkaus ekana..
Mun mielestä on hirveen tylsä, haalari on kokoajan vain harmaampi. Oikeastaan en haluaisi mitään tuosta pakkauksesta.. :D
Mielestäni kivoin on myös ollut 2008 pakkaus, joka meillä onkin esikoiselta.. Silloin kun laitoin hakemuksen heti kun mahdollista :D En edes tajunnut että uusi julkaistaan pian.
Mutta otin siis rahana nyt ja tyytyväinen päätökseen. :) Ainakin olen saanut kaikki sellaisia vaatteita jotka ovat mieleeni ja tarpeellisia.

Mahan muoto on mielestäni poikamainen.. tai ei ainakaan omasta mielestä oo levinnyt yhtään. Vaikka tyttöä on enteilty tulevan.
Tämä maha on vain huomattavasti alempana kuin pojasta.. Ja olen sellaistakin kuullut että tyttömahat on aina alempana..(?)

Mammavaatteita en ole ostanut yhtiäkään. Kaverilta sain ison kassillisen paitoja ja muutamat housutkin oli :) Paidat enemmäkin kesäpaitoja, joten eikun lämpösiä kelejeä odottelemaan.

Kotihoidontuesta joku kyseli.. Mä laitoin ensin kelaan ihan sen pakkaus/raha, vanhempainraha ja lapsilisä hakemuksen.. niistä tuli päätös ja sitten viikon(?) kuluttua tuli postissa kirje jossa oli tarkistushakemus kotihoidontuelle. Siitäkin on nyt tullut päätös.. Joten saan sen minimi äippärahan ja sitten hoitolisä joka oli joku 170€.. Tampere lisäähän ei saa jos on vanhempainvapaalla, muiden kuntalisistä en tiedä :D

Omaan napaan..
Tänään soitin sinne neuvolaan labra tuloksista.. kun neuvolan täti halusi ottaa bakteeri testin(?) kun oli pissassa proteiinia, lisäksi ollut runsasta valkovuotoa. Se bakteeri testi oli sitten negatiivinen, joten ei mitään mörköjä pyöri tuolla alakerrassa :D
Ekalla lääkäri kerralla (rv 12 :D) sain lähetteen klamydia testiin, kun tuo mies vaihtu.. Ja muutenkin se on hyvä testata aina raskaana ollessa kun on ilmainen :D (kaikki hyödyt irti kaupungilta). Olin sitten unohtanut koko homman ja nyt sitten tein senkin testin joka oli myös negatiivinen.
Ei sitten löytynyt syytä miksi pissa oli "plussan puolella"..
Sen kontrolli ultran aikakin tuli postissa 4.5 näkee taas pikkuisen. Ja käsi sydämellä toivon että se kalkkeutuma (golfpallo) on kadonnut sieltä sydämestä. Sitte jos vielä näkis että kumpi siellä köllöttelee. :heart:

Liikkeistä vielä, täällä on niitä rauhallisempia päiviä. Että ei niitä liikkeitä ihan niin voimakkaita tule paljoa, kuitenkin se 10liikettä/tunti helposti. Sitte on taas sellasia päiviä, et tuntuu olevan koko ajan jokku bileet :D Liikkeet näkyy hyvin/selvästi silmällekkin.

SaaBas + "tyyne" POKS 28+0
 
Heippa, pitkästä aikaa!

On ollut niin paljon ohjelmaa, ettei ole kerinnyt palstailemaan paljonkaan, mutta nyt sitten sain sen kevät flunssan ja kurkku kipeenä istuskelen koneella. Harmittaa vietävästi kun just viime viikolla sain sellaisen liikuntainnostuksen että olisin mielelläni jatkanut hyvin alkanutta puhtia!

Äippäpakkauksesta uus on ihan liian tylsä, liian harmaa! Toivon et saisin viel sen 2010 pakkauksen, mut se jää nyt nähtäväks!

Mahanmuoto Meillehän lupailtiin sitä poikaa ja mun maha roikkuu kyllä tosi alhaalla. On alusta asti roikkunut! Edessä on kaikki, joten takaapäin ei edes tietäis että raskaana ollaan.

Liikkeistä ne on aiheuttanut mulle nyt huolia. Meidän vaavi on alusta asti ollut tosi rauhallinen ja on sitä vieläkin. Välillä mietin et onko liiankin rauhallinen! Ei todellakaan täyty toi 10 liikettä/tunti. Hyvä jos kahtena tuntina vuorokaudessa tulee ne 10 liikettä täyteen, eikä sen enempää juuri koskaan. Oon miettinyt et pitäiskö mun tosissaan huolestua, mutta vielä en ole mihinkään lähtenyt kun eihän ne liikkeet ole mitenkään radikaalisti muuttunut aiemmasta. Oikeestaan meidän pikkuinen on pitänyt bileet vaan yhtenä iltana jolloin tunsin enemmänkin liikkeitä ja se oli joskus puoltoist viikkoa sitten!
Tuntuu jotenkin kauheelta kun kaikilla muilla tuntuu olevan tosi liikkuvaiset vaavit masussa ja meillä ei liiku mihinkään. Tulee sellanen olo että onko hänellä kaikki hyvin sielä masussa!

Vauvavakuutus haettiin ja saatiin if:itä. Kauheen kallis, mutta on sitten mulla mielenrauha!

Muuten meillä menee hyvin. Mitään kipuja eikä vaivoja ole! Paikat tuntuu kestävän hyvin. Silti odotan kesälomaa ja äippälomaa. Jotenkin tuntuu että toi psyyke tarvitsee sen loman töistä. Ei vaan jaksa enää samalla tavalla orientoitua töihin kun ennen!

Ruokana tänään oli kotitekoista kiinalaista eli kana kung po (tai sinnepäin) ja riisiä. Ja illalla herkutteltiin feta-pesto piirakalla ja lisäks omenapaistos vaniljavaahdolla!

Nyt on kyllä viimeaikoina tullut herkuteltua ihan liikaa, viimeviikolla varmaan joka päivä! Toisaalta oon huomannut et jos oon tehnyt jotain liikunnallista päivällä niin sit on koko sen päivän ihan tajuton nälkä! Ja viimeviikolla kävin joka päivä lenkillä, kahtena päivänä yli 10km, ja yhtenä päivänä tein puoltoist tuntia lumitöitä kun yritin metsästää meidän kadonnuttta terassia lumikasan alta!

Pyörän ajattelin ottaa talvisäilöstä ja jahka flunssa helpottaa niin alan sitä taas käyttämään! Hiukan kyllä pelottaa että mitä siitä tulee, mut täytyy vaan olla super varovainen!

Tiinu ja Jäppinen 25+3
 
Tiinu, mä myös välillä miettinyt liikkeitten vähyyttä ja vauvan rauhallisuutta. Toki joka päivä tunnen liikkeitä, mutta ei varmasti 10 liikettä / tunti useinkaan saisi täyteen, jos alkaisi laskemaan. Mulla on tosin istukka edessä ja olen koettanut rauhoitella itseäni, että se kenties vaimentaa suurimman osan liikkeistä. Molemmissa ultrissakin vauveli pötkötteli rauhallisesti unillaan eikä antanut mitään urheilu- tai voimistelunäytteitä. Kai se on vaan luotettava, että kaikki on hyvin, kun muita aiheita huoleen ei ole tullut ilmi.
 
Täällä onneks liikkeitä tuntuu ja paljon, tosi vilkas kaveri. Sillon ku tuntu vähemmän, niin silti tuo 10liikettä/tunti tai voisko sanoa jopa että 10 liikettä/10min täytty aina ku alko laskemaan. Ne liikkeet oli vaan jotenki paljon hennompia. Mutta luulisin, että vauva oli jotenki sellasessa asennossa, ettei tuntu. Koska eilen tuntu koko päivän kunnon liikkeitä ja mahakin on mielestä taas noussu ja normaalin muotonen.

Mulle tuli eilen rakenneultrasta lasku, vaikka terkkari sano sillon _helmikuussa_ että laittaa lapun sinne ettei tarvi maksaa. Noh sainpa soittaa sitten eilenki neuvolaan, tällä viikolla oon joka päivä soittanu :D Onneks se terkkari myönsi, että on unohtanu ja aiko lähettää heti sinne sairaalaan infoa.

Merlina ja muru 28+2
 
Mikä mahtava keväinen päivä ulkona onkaan, aivan super ihanaa :)

Tänään ollut siivouspäivä. Koko perheen voimin siivottiin koko kotia oikein urakalla. Järjestelin varaston ja kannoin talvikengät sinne ja toin kesäkengät tilalle. Pesin lasten talvikamppeita. Ikkunat on nyt pesty ulkoa ja muutama ruutu sisältäkin puhdistui :) Verhojen vaihtoa ja niiden pesua. Matot ja petivaatteet on viellä tuulettumassa ulkona, mutta joutahan nuo tuolla viellä roikkua. Ihanaa kun koti puhdas ja pihallekkin näkee :) Tosin alaselkään sattuu nyt sitten kun koko päivän tuohunnut :(

Liikkeistä: Kyllä tuo 10 liikettä tunnissa tulee kun rauhoitun, mutta touhutessa ei tule tai ainakaan en niitä huomioi. Välillä on päiviä kun asukas rauhallisempi ja välillä taas mahassa käy oikea pyörre :) Minullakin istukka edessä ja liikkeitä sen takia jää vähemmälle.

Muumi ja pikkumies 29+2 :heart:
 
Voi grrrrrrrrrrrr....Kirjotin pitkät pätkät ja kaikki hävis....

Liikkeistä: Täällä mahassa asustaa melkonen duracell-pupu. Koko ajan on liikkeessä. Esikoinen oli samanlainen ja nyt se on itse rauhallisuus, tosin täysi urheiluhullu. Kakkonen taas oli tosi rauhallinen mahassa ja nyt on melkonen ukkeli täynnä menoa ja meininkiä...

Ruuasta:Me ollaan menossa koko perhe pitkästä aikaa tänään ulos syömään. Meillä on semmonen tapa, että kun jollakin on synttärit niin käydään ulkona syömässä ja sankari saa valita paikan. Tällä kertaa paikan valitsin minä, sillä keskiviikkona tuli mittariin 29v! Päivällä jo herkuteltiin mummujen ja pappojen kanssa kinkkupiirakalla ja juustokakulla...Joten jatketaan vielä herkuttelua...

Äippäpakkauksesta:Oli minunkin mielestä poikamainen. Mutta en valita ollenkaan. Minun mielestä kun kerran ilmaiseksi saa, niin olkoon ihan sama millasia vaan. Vien maanantaina paperit kelaan, saa nähä kumman saan, luultavasti vanhan. Mutta ei väliä kumman, molemmista tykkäsin.

Vaatteista: Minä en ole laittanut vielä mitään valmiiksi. Haluan saada ensin nämä kaikki talvikamineet alta pois ja sitten vasta uutta tilalle. Aattelin, että sitten kun kotia jään rupeen laittaan. Vielä 5 viikkoa töitä, apua mihin tämä aika menee????

Minttu-82 ja Ilmari 25+2 :heart:
 
Aivan ihana ilma ollut taas tänään.
Koko päivä meni pihalla niinkuin meni eilinenki ja menee ainakin vielä huominen pihatöiden merkeissä mutta sitten onkin piha siistitty lehdistä kokonaan.

Mä huomasin täs yks päivä että mulle on ilmestynyt nyt se linea negra.
Tosin en tiedä onko navan alapuolella kun en sinne näe,mutta navasta ylöspäin on serllanen haalea mutta selvästi näkyvä viiva. :)

Mäkään en tykääny tuosta 2011 mallin pakkauksesta joten onneksi olin kiireissäni ja tilasin sen viime vuoden mallin.

Täälläkin on vauvalla välillä hiljasia hetkiä,jopa niin että alkaa miettimään onko kaikki hyvin.
Isoja potkuja ei juurikaan usein tule,tuonne alamahaan kylläkin semmosta näpertelyä.
Kunnon asennonvaihtoja en muista edes tunteneeni mutta se 10 liikettä per tunti saan ainakin iltaisin,koska silloin on sellanen hetki et kerkeen itse oleen aloillani sen aikaa :D
Uskon silti että kaikki on hyvin,ainakin toivon kovasti niin.
Synnytystä on tullut mietittyä nyt enemmän,aikaa kun ei enää hirveesti ole.
Miten nopeesti tää aika onkaan menny!!!!
Välillä vauva painaa tuonne takapuoleen niin lujaa että meen ihan kaksinkerroin kivusta,eihän se supistus voi siellä tuntua,jos se sitä olisi???

Olo on nyt muutaman päivän ollu tosi kömpelö.Liekö sittenmaha alkanut taas kasvamaan mutta esim kengät ja sukat on jo vaikea laittaa jalkaan...mitä se sit on loppuvaiheessa....
Onneks tulee kesä,vaikka sitten liikkuis avojaloin tai vaan läpsyttimet jalassa.

Niin ja mä muuten tosiaan ostin sen sängyn torstaina mutta eihän niitä ollu varastossa,mutta toimitus onneksi luvattiin keskiviikoksi,eli sinne asti kun jaksan odottaa nin hyvä juttu.

Jaha,mutta nyt taidan hiljakseen alkaa menemään nukumaan,monen tunnin ulkoilut ottaa ihan voimille näin yhtäkkiä :D

Jaksuja mammat!!!!

nenna ja
 
Helou... Tänään ollaan vietetty 8h sählyhallilla esikoisen sählyturnauksessa...Siihen päälle vielä serkun tytön 1v kemut...Huhhuhh...Nlyt kyllä tuntuu paikoissa...Aattelin huomenna soittaa neuvolaan ja pyytää sitä mun lääkäriaikaa aikaisemmaksi. Mulla ois se kahen ja puolen viikon päästä. Nyt tuo painon tunne tuolla alapäässä alkaa kuitenkin oleen ihan mahoton ja lisäksi alamaha on kipeä koko ajan. Silloin viime lauantai-iltana supisteli muutaman tunnin ja nyt sen jälkeen alamahan kipu on ollut päivittäistä. Sen lisäksi tänään on tullut vähän ruskehtavaa vuotoa... Onko kellään muulla ollut vastaavia vaivoja???
Rupesi heti kaikki maholliset kauhukuvat pyöriin mielessä...:'(

Minttu-82 ja Ilmari 25+3 :heart:
 
Minttu soita heti huomenna ja yritä nyt ottaa ihan rauhallisesti eli lepoa vaan! Luultavasti kaikki on hyvin, mutta parempi katsoa (eli levätä) kuin katua!

Liikkeistä nyt kun olen ollut pakotettu lepäämään flunssan vuoksi niin olen huomannut, että vauva liikkuu paljon enemmän. Iltaisin monottanut nyt ihan kunnolla. Näin ei kuitenkaan ole silloin kun olen itse koko päivän liikkunut, ihan kuin vauvakin olisi väsähtäneempi mun liikunnoista! Vai onkohan vaan niin, että niitä liikkeitä tulee kyllä tasaisesti, mutta mä en vaan rekisteröi niitä kun olen itse liikenteessä. Ja kiitos kaikille liikkeistä kommentoineille!Heti tulee parempi mieli kun saa hieman vertaistukea!

Tiinu ja Jäppinen 25+5
 
Minttu-82 soita huomenna heti aamusella sinne neuvolaan.
Meillä ainakin lääkäri halusi heti ottaa kasan kokeita ja selvittää syyn tuolle painon tunteelle ja supistelulle. Ja katsoa että paikat on mallillaan (eli kiinni). Mieluummin soitto turhasta.

Sitä paitsi tuo painon tunnehan on todella uuvuttavaa, vaikka siihen kipuun helposti "tottuukin".
Mulla muuten auttaa lämpö viemään pois sitä painetta, tai ainakin on helpompi rentoutua esimerkiksi iltaisin.

On muuten hirmuisen vaikea koettaa ottaa rauhalliseti tuolla pihalla kun on näinkin mahtavat kelit. "Sairastaa" saisi vain sadepäivinä... :p
 
Iltaa!!

Nyt on virvottu ja äänestetty :).Sisällä käydään taas vaan syömässä ja nukkumassa kun niin ihana ilma!.Kesällä varmaan syödäänkin pihalla,sisälle vaan nukkumaan:D

Joo on tosiaan hankala ottaa iisisti,toi monen tunnin ulkoilukin käy voimille.

Mutta ihan omaa nyt aluksi!.Olo ei ehkä enää niin hankala(kopkop):).Tai sitten vaan tottunut noihin kipuihin,tai ihan vaan AURINKO tekee kipulääkkeenä ihmeitä!

Vauva on kasvanut ihan hulluna.tähän asti ollut sellainen olo että vauva on pieni eikä tulisikaan kovin iso.Mutta nyt tosiaan kasvanut niin että kokoajan on kylkiluut iiiihan hellänä,hankala istua!
Ja saan nyt jo vauvan kantapäästä tai jalasta kiinnii!.

Vaaleja samalla seuraan.Oma ehdokas meni onneksi läpi!:)

Sokerilitkua kävin juomassa perjantaina,eka arvo oli normaali muut saan maanantaina:)

Kivoja ruokavinkkejä taas tullut:).Meillä syöty;tortilloja,omia lihapullia+täysjyvä spag+kasvikset.Huomenna jauheliha keittoa.

Kevään ensimmäiset grilllimakkarat grillattu :p.Tänään taas pakko grillata!Ja on mulla muutama nikolaikin :p

Ihan vaan tälläinen pika päivitys:).Kylkiin taas sattuu niin ettei oo kiva istua.Masu kuvia ei nyt iole tullut otettua mutta kivasti lepää tossa jalkojen päällä kun istuu:D

Vointeja!
MM itu 28+1
 
Täällä on kyllä vauva ollu tosi hiljanen tänään :/ Pitää yrittää saaha se kyllä vielä liikkumaan... Muutenki ollu vähän inhottava tunne alamahassa, saas nähdä häätyykö huomenna soitella neuvolaan.

Miehen kans ollaan tehty tänään voileipäkakku, kun vie sen huomenna toivottavasti tulevaan työpaikkaan, teki sinne opinnäytetyön ja ollut monta kesää töissä ja lupas kakun viedä kun on valmis :) Samalla käy jonkun pomon kanssa siellä juttelemassa, toivon niin että pääsis töihin. Tosin siellähän on toimihenkilöt lomautettuna just nyt... :/

Merlina ja muru 28+3
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Lukenut oon tiiviisti, mutta nyt ei ole tullut kirjoiteltua.

Liikkeistä Musta se on just noin, että kun on itse liikkeessä, ei juuri tunne vauvan liikkeitä. Kun sitten rauhoittuu istumaan/makaamaan, alkaa masussa tapahtua (tai tosiaan huomaa sen paremmin). Mä tunnen parhaiten liikkeet kyljelläni maatessa. Tuntuu, että silloin vauvalla on eniten tilaa touhuta.

MM Kiva, että kivut ovat nyt olleet vähäisempiä! Aika mahtavaa, että olet jo pystynyt nappaamaan vauvan jalasta kiinni :)

Minttu Soita ihmeessä nlaan! Hyvä tutkia tilanne, vaikka mitään akuuttia ei sitten olisikaan. Saa ainakin itse mielenrauhan.

Kävelystä ja pyöräilystä Itse jätin viime raskaudessa pyöräilyn n. 2-3 kk ennen laskettua aikaa. Tuntui, että masu alkoi olla tiellä ja sykekin herkästi nousta. Mulla kun on sellanen pakkomielle, että on pakko aina ajaa lujaa. En jotenkin hallitse semmosta sunnuntaipyöräilyä :) Kävely alkoi olla ekassa raskaudessa supistusten takia hankalaa n.vkolla 30>. Tässä raskaudessa supparit alkoi jo puolivälin jälkeen.

Omaa pötsiä Mulla on nyt ollut jatkuvia, kivuttomia harkkasuppareita, joiden mahd. aiheuttajaksi paljastui streptokokki-B Nyt oon antibioottikuurilla ja toivon, että supparit laantuu, koska on tosi turhauttavaa ettei voi tehdä oikein mitään. Suppareita tulee seisomaan noustessa, portaita kävellessä, kotihommia tehdessä. Grrh... Painoa tullut 8 kg ja nyt voisi mun puolesta tahti hiljentyä siinä suhteessa. Onneksi paikat pysyneet lekurin mukaan ennallaan, joten siitä ei toistaiseksi tarvi murehtia.

Äitiyspakkaus Tylsempi on kuin viimevuotiset, ja poikamainen tosiaan. Musta on tosi huono, että esim. hyvä imetys-opas on jätetty siitä pois. Mulla oli mm. ko. opas mukana sairaalassa esikon kanssa ja sain kyllä siitä apua. Tuntui, että aika heikoilla olisi ollut TYKS:ssä, jos olisi jäänyt vain kiireisten kätilöiden imetysohjauksen varaan. Etenkin, kun sitä oli tosi monentasoista ja heillä oli keskenäänkin erilaiset mielipiteet esim. siitä, saako käyttää rintakumia vai ei jne. Aika ihmeissään sitä oli ensikertalaisena siinä "pyörityksessä"...

Jaahas, kello käy...pitääpi taas palata paremmalla ajalla!

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille hippusille ja mammoille!

Pihlamaria & Hippula 26+3
 
Kiitos kaikille ihanista viesteistä! :hug:

Menin aamulla töihin ihan normaalisti ja soitin kaheksalta neuvolaan ja selitin tilanteen. Kätilö oli kauhuissaan kun olin töissä ja passitti välittömästi kotia makuuasentoon. Pissanäytteen kävin matkalla antaan ja huomiseksi sain lääkärin. Ottaa niin päähän, että ette voi uskoa. Tekis mieli vaan itkeä. Tiedän, että mun olisi pitänyt hiljentää tahtia, mutta kun en osaa!!! :'( Nyt pyörii kaikenlaiset ajatukset päässä laidasta laitaan. Siitäkin on niin huono mieli kun muksut on tarhassa ja minä kotona...:'( Oon ollut nyt tässä raskaudessa fyysisesti niin hyvässä kunnossa, ja nyt jos tähän tulee kertapysähdys, niin voi huhhuh!!! Tiedän tottakai, että vauva on tärkein, mutta silti tämä sairaslomalle jääminen ottaa koville!!! Noh toivottavasti tämä nyt olisi vaan joku esim. hoidettavissa oleva tulehdus tms. Mieheni jo tuossa kerkesi mua moralisoimaan, että onko työ sulle noin tärkeetä, että menee tämän edelle. Noh ei tietenkään ole, mutta tämä pysähtyminen vaan ottaa niiiin koville.

Sori tämä valitusviesti...
Minttu-82 ja Ilmari 25+4 :heart:
 
Mä olen täällä herkistelly tän aamupäivän.
Liekö siihen sitten syynä se että synnytys on oikeesti niin lähellä jo.
Olis niin ihanaa odottaa tätä ihmettä kaksin.
Päivä päivältä mä olen lähempänä sitä totuutta,että vauva ei saa isää.
Ja hiljakseen se alkaa jopa pelottamaan.
Ja mä pelkään synnytystä,yksin siellä....haluun äkkiin kotiin sieltä kyllä sitten.
Onhan tää mies kuvioissa mukana,käy joka päivä täällä,ollaan tosi hyvis ja joskus ihan läheisiskin väleis.
Mutta mä tiedän että lapsen suhteen sen ajatus ei ole muuttunut.
Hän ei edelleenkään halua olla isä tälle lapselle,ei halua mitään oikeuksia lapseen,ei halua olla läheinen lapsen kanssa.
Ehkä mä pelkään että musta tulee luotaantyöntävä lapsen synnyttyä.
Aina rakkaus ei vaan riitä.
Ei ainakaan yksipuolinen.
Mä yritän ajatella kaikesta, hirveen positiivisesti.
Mä haluan nauttia tästä mun viimeisestä raskaudestani ja nautinkin toki.
Olis vaan niin ihana jos en olis tässä niin yksin.
Mä en asiasta puhu,en valita.
En ole ottanu asiaa enää puheeksi miehen kanssa.
Josku vaan herään haaveistani,haaveista joissa kuulisin ne maailman ihanimmat sanat,"vauva on meidän"...
Mutta tämä vauva on vain minun...
Joskus vaan ajatukset lentää ja itku on herkässä.
Mä olen yrittäny niin paljon,yrittäny olla enemmöän täydellinen hänen makuunsa..mutta kun mikään ei riitä..
Sori nyt tälläne kauhee valitustunnepurkausvirsi..
On vain niin ikävä..

Nenna
 
Viimeksi muokattu:
Älä Minttu suotta syyllistä itseäsi. Itsekin olen kokenut tosi vaikeana rajan vetämisen siihen, milloin pitää pysähtyä ja ottaa rauhallisemmin ja milloin krempat on asiaan kuuluvia. Toivotaan, että pikaiseen selviää, mistä on kysymys ja että kyse on jostain ohimenevästä ja hoidettavasta asiasta.

Nennalle myös jaksamisia. Aivan ymmärrettävää, että välillä kaipaisi toista ihmistä rinnalle jakamaan odotuksen ilot ja murheet. Omalla kohdallani epäilen, etten pystyisi tuossa tilanteessa miestä edes säännöllisesti ja jatkuvasti tapaamaan, jos kuitenkin tietäisin, ettei se jaa samoja näkemyksiä vauvan ja tulevaisuuden suhteen. Helpompi minulle olisi sitten katkaista välit kokonaan. Oot sinä kyllä vahva ja epäitsekäs!

Omaa napaa. Viikonloppuna kävin kirpparikierroksella ja paljon löysinkin pienelle vaatetta. Tähän mennessähän en ole kuin muutamia vaatekappaleita hankkinut, joten nyt on vähän levollisempi mieli, kun on sentään jotain valmiina pientä varten. Äitiyspakkauksen laitan tilaukseen heti kun saan nuo paperit täytettyä. Sama minulle, tuleeko uusi vai vanha pakkaus. Kumpikin aika perussettiä mielestäni, mutta varmasti siellä on myös paljon hyödyllistä. Kirppari-ja kauppakierroksen jälkeen särki kyllä taas selkää ja nivusia antaumuksella. Pitäisi vissiin malttaa vähän pienemmissä erissä harrastaa jalkojen päällä olemista. Tänään on onneksi vapaapäivä, jonka olen ajatellut pyhittää lähinnä levolle ja lepäilylle, niin jaksaa taas kolme seuraavaa päivää töissä. Sittenhän onkin edessä pääsiäisloma ja mieskin palaa kahden viikon työreissulta :) Kuukauden verran vielä muuten töitä jäljellä. Jään nimittäin toukokuun lopussa kesälomalle ja siitä sitten juhannuksena äitiyslomalle. Sitä odotellessa :)
 
Nenna: Uskon, että on todella raskasta henkisesti odottaa yksin. :hug: Jospa se mies muuttaisi mielensä kun näkee pikkuisen. Toivotaan näin! Jokainen lapsi ansaitsee isän, mutta ilmankin kasvaa hienoja ihmisiä!
Minttu: Voi kun kurja tilanne, koita nyt vaan jaksaa lepäillä! Toivottavasti syy selviää ja olisi hoidettavissa.
 
Minttu Mä niin ymmärrän sua! Itsekkin olen vähän ylitunnollinen työntekijä ja töistä on vaikea jäädä pois vaikka oikeesti syytä olisi! Ja sitten just toi pysähtyminen on niin raivostuttavaa! Mä en meinaa malttaa millään odottaa että tää flunssa :snotty: menis ohi vaan koko ajan tekis mieli olla touhuamassa jotain, mennä vaikka ulos pihaa siistimään tai ihan pikkuselle lenkille vaan! Ja jos ei muuta niin mielummin vaikka silitän pyykkiä kuin ihan vaan olen!
Kauheeta valittaa varsinkin kun täällä on jotkut joutunut olemaan jo vaikka kuinka kauan vuodelevossa! :ashamed: Tsemppijaksamista teille kukkis ja seinisipe!

Nyt mä taisin hermostuttaa muutkin liikekyselylläni! Kyllä se vauva varmasti illalla taas aloittaa bileet merlina!

Ja nennalle henkistäjaksamista! Tosi raskasta sulla, ihan varmasti! Mä nostan sulle hattua, en nimittäin tiedä oisko musta tohon!

Ruokana: kirjolohisuikaleita piparjuurikermakastikkeessa ja muussia+keitettyä parsakaalia ja etikkapunajuuria! Nam! Mies syökööt mitä syö kun ei kerran kala kelpaa ;)

tiinu ja jäppinen 25+6
 
Tiinu: Mä en myöskään tunne vauvan liikkeitä usein, johtuu varmaan siitä kun olen koko ajan liikenteessä. Kun menee makuulle, ne tuntuukin tosi hyvin. Mutta ei siis tosiaan tunnu aina se 10 liikettä tunnissa. Sama oli edellisessä raskaudessa ja terve, rauhallinen tyttö syntyi. =)
Mä olen miettinyt, että en ota sitä äitiyspakettia. Haluaisin ostaa uudet yhdistelmävaunut, vanhat on niin raskaat ja kömpelöt työntää. Ajattelin sellaisia, joissa olisi kääntyvät etupyörät. Joko kolme tai neljäpyöräiset. Niin ja tahtoisin, että niissä olisi kova vaunukoppa. Olisko jollain kokemusta mitkä olisi hyvät? Tai linkkejä missä myydään? Käytetyt mielummin tai edulliset uudet...
 
No niin, nyt ottaa päähän: sokeriarvoista 2h jälkeinen on koholla. Mä en tajuu. Olen syönyt suhteellisen terveellisesti, paljon vihanneksia ja vähän makeaa. Te, joilla on arvot olleet koholla, onko sillä ollut seuraamuksia. Esim. vauva syntynyt isona? Nyt on niin kiukku olo, että ei ole todellista.

Vauva on liikkunut viikon ajan tosi vähän. Jopa niin vähän, että välillä olen todella huolissaan siitä, mikäs pientä väsyttää. Josko se tuosta vielä intoutuisi taas. Oisko kääntynyt niin, että kasvot on selkärankaan päin.
 
Tää vauva on kyllä ollu tosi vilkas, mutta nyt taas tänään ja eilen ei montaa liikettä oo tuntunu, samoin viime viikolla oli ke-to :/ Noh keskiviikkona neuvola...

Mulla ei kestä tää selkä tehä yhtää mitään,ja tää kämppä räjähtää käsiin. Mies ei viitti mitään tehä. Nytki lähti vaan salille ku pyysin jotain tekemään. Ei vissiin ymmärrä, että en oikeesti pysty, haluaisin kyllä. En ees uskalla aatella mitä sitten tapahtuu jos tulee kielto tehä yhtään mitään. Nytkään kun en oikeen sais tehä mitään "raskaampaa", esim. imuroida. Ja kaikenlisäks on alkanu supistelemaan ihan joka päivä, välillä "kiristää" tosi ilkeen tuntusesti :/

Olispa jo heinäkuu....

Merlina ja muru 28+4
 
Minttu onneksi sait lääkärin jo huomiselle ja toivotaan koko sydämestä, että kaikki kuitenkin hyvin! :heart:

Liikkeistä mulla on myös istukka edessä ja välillä tuntuu, ettei koko päivänä tunnu liikkeitä, illalla sit kun käy pitkälleen, niin onneksi tuntuu, mut ei tosiaan mitenkään säännöllisesti eikä vieläkään kovin vahvana eli ei päällepäin vielä kovastikaan tunnu eikä näy, että maha heiluisi.

Äitiyspakkauksesta laitoin paperit Kelaan pari viikkoa sitten ja tänään tuli pakkaus, oli onneksi 2010 pakkaus, musta ihania värejä (meille annettiin rakenneultrassa poikalupaus) ja aika paljon oli uudistusta v. 2008 pakkaukseen, joka oli esikoisella. Ihanaa hipelöidä noita uutukaisia pikkuvaatteita, kun muuten ei varmaan tuu kauheesti osteltua uutena mitään, kun esikoisen vaatteet on kaikki tallella ja ollaan lisäks saatu käytettynä tutuilta lisää vaatteita tulokkaalle.

Vauvavakuutuksesta IFIltä haettiin sitä odotusajan vakuutusta ja päätöstä odotellaan.

Miehen kanssa piti tänään mennä kattelemaan kaukaloa... no niinhän siinä kävi, että ostettiin sekä kaukalo että tuplat, molemmat Brio. :) Viime viikolla varattiin toisesta lastentarvikeliikkeestä vauvankehto, esikoinen nukkuu vielä pinnasängyssä eikä pinnasänky mahtuis meidän makkariin eikä oo järkeä ostaa toista pinnistä, kun siinä vaiheessa kun vauva kasvaa kehdosta ulos on esikoinen jo varmaankin siirtynyt nukkumaan lastensänkyyn, joka saadaan esikoisen kummeilta, kun heillä jää omilta lapsilta sänky ylimääräiseksi.

Merlina älä muuta sano, miksei ole jo heinäkuu...

skorpioni ja masu-nasu 25+6
 
Viimeksi muokattu:
:wave: Pikainen iltatervehdys täältäkin!

Aurinkoiset kevätpäivät pitää kyllä niin hyvin tämänkin mamman tuolla pihatouhuissa ettei koneella ehdi istumaan juurikaan =)
Paha tapa vaan haravan varressa ajatella että ihan vähän vielä ja sitten lopetan vaikka selkä ois jo miten kipeä ja muutenkin ihan voimat loppu :headwall:
Hommaa on niin paljon eikä malta lopettaa!

Minttu Toivottavasti huominen lääkärireissu sujuu hyvin ja kaikki oisi kunnossa! Älä turhaan itseäsi mistään syyllistä ja nyt vaan sitä lepoa :hug:

Nennalle Paljon voimahalauksia ja tsemppiä, kun tää odotus kumppaninkin kanssa on ajoittain niin kuluttavaa niin en varmasti voi edes kuvitella miten rankkaa se sinulle välillä on kun joudut kantaa vastuuta yksin :hug:

Äippäpakkaus 2011 Oli minustakin poikamainen vaikka en mielelläni luokittelekkaan mitään värejä/kuosia sukupuolen mukaan. Silti, poikamainen =) No, poikaahan meille on povattu ja kai sen pakkauksen otan, pitää ruveta papereita täytteleen kun tarkoituksella halusin odottaa ja katsoa että millanen paketti tälle vuodelle.

Anulle Tsempit sokerirasitukseen!

Pyörän Kaivan minäkin esiin huomenna ja ajattelin heti polkaista sään salliessa keskustaan hieman shoppailemaan, poika on menossa yökylään anopille =)

Liikkeistä Täälläkin masussa on ahkera liikehtijä. Sikäli se on huono juttu että jos vähänkin on rauhallisempi päivä niin heti itse huolestuu kun muuten potkuja satelee jatkuvasti. Vaikka tietää että vauva vaihtaa asentoa tai yksinkertaisesti viettää lepopäivää niin silti ei voi olla ajattelematta että onko kaikki hyvin.

Kirpparikierrosta Tein tänään minäkin ja löysin sen täälläkin mainitun Eve Hietamiehen Yösyöttö-kirjan hintaan 4e! Viimeksi kun törmäsin siihen kirpparilla niin pyynti oli 10e enkä raaskinut ottaa vaikka on pitkään pitänyt jostain kirja lainata, nyt sit lähti mukaan =)


Nyt iltapesut ja sitten jos kattois ton Kotikatsomon koti-ikävä leffan ykköseltä.

Voimia taas odotukseen joka mammalle!


Jasmin ja aarre 25+1
 

Yhteistyössä