***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Huhtikuussa***

Liikkeistä täällä on myös niitä hiljaisempia päiviä, varsinkin jos itse on ollut koko päivän liikenteessä.. Mutta yleensä sitte kun rauhottuu illalla niin alkaa masussakin sellanen rumba että :D
Välillä ihan tuntee kuinka vauva tunkee vain toiselle puolelle peppua(?), et varmaan venyttelee tai jotain.. kun yhtäkkiä tulee sellanen paine/kiristämisen tunne joka on vain toisella puolella mahaa sillee hassusti :D

Kirppareista itse olen kans tehnyt kivoja löytyjä halvalla :) Kaupoistakin on tullut ostettua jonkin verran..mutta enemmän tosiaan kirpparilta tulee mukaan hyvä kuntoisia vaatteita halvalla.
Tänään taas tutkimaan ainakin yksi iso kirppis ;)

Pyöräilyä tuli harrastettua esikoisen aikana ihan viimeisille päiville asti.. enkä tuolloin ollut mistään syke jutuista kuullutkaan(?!), koska tuli kyllä painettua niin lujaa kuin jaloista vain lähti :D Ja ihan terve poika syntyi.. :heart:

Neamma kyseli vaunuista.. itse ostin esikoiselle uudet Firkon f7-yhdistelmävaunut, kovalla kantokopalla, isoilla hyvillä ilmakumipyörillä. (T:mi Koskimki - Lastentarvikkeita suoraan maahantuojalta!) Tuolloin hintaa oli joku 320€, että aika samoissa on pysynyt.. Lisäksi tuo on aika halpa vieläkin 330€ kun siihen sisältyy kuljetus :)
Noita näkyy nykyään paljon ainakin Tampereella.. Meillä ei vaunuissa ollut mitään vikaa, kaikki toimi niinkuin pitikin.
Niin ja hyvin kulki joka säässä, ei haitannut vaikka oli lunta enemmänkin..

SaaBas + "tyyne" 28+4
 
Viiminen koneellinen vauvanvaatteita on pyörimässä.. Hitsi noita on paljon... 62cm-> vaatteet ei edes mahdu tuonne lipastoon, pakko laittaa vielä jonnekkin säilytykseen. Tänään on pakko raivata tilaa kaappeihin, ja jos saisin otettua ylimääräsestä sohvasta kuvan ja pistettyä sen jonnekki myyntiin.

Vauva varmaan on ollu kääntyny kun potkut tuntunu ihan alas, kun monta viikkoa tuntu ihan kylkiluiden alla, ja nyt potkii oikeaan kylkeen. Jos tuo istukka sitten niin paljon vaimentaa liikkeitä.

Kirppareista mä en oo löytäny mitään. En sitten yhtikäs mitään. Tosin täällä onki vaan yks, ja aina näyttäny vaatteet olevan aika huonokuntosia kalliilla hinnalla :/ Mutta onneks oon suurimman osan vaatteista saanu. Ite oon sitten ostanu tuttaa aina kun on ollu hyvä alennus ja hm:ltä pari juttua...

Merlina ja muru 28+5
 
liikkeistä hiljasempia päiviä on, mutta monesti vauva alkaa potkuttelemaan iltaa kohti enemmän :)

yölläkin kun heräilen esikon kanssa, niin monesti sillon alkaa kunnon möyriminen vauvallakin :)

kirpparit teen monesti löytöjä, mut en viiti aina ostaa :p
muutenkin tuota vaatetta, esikolta, ja jo ostettuja ja äp:kin.. ja ainahan vauva saa uusia tutuilta lahjoina :)

äp musta oli ihan kiva. puku oli kyl harmaa, niinku oli esikollakin -09 pakkauksessa, mutta ei tuo niin paha ollut :)
pussi ihan kiva ja jotkut vaatteetkin aivan kivoja, kun yhdistää valeenpunaseen.

venytän hakemuksen vientiä et tuo uus tulis..

kohta neuvola, tänään onkin ollu rauhallinen aamu, 1-vuotias on ollu minun äitin kans kyläreissussa.
ilmottelen myöhemmin neuvolakuulumiset :wave:
painoa on varmasti tullut.............:ashamed:
 
Huomenet :wave:

Tai onhan tässä jo oltu hereillä, mutta ei millään koneet käynnisty |O

Me ollaan taas niin matti myöhäsiä joka asiassa että oikein kiukuttaa. Mulla on 23. päivä takaraja että sihen mennessä pitää olla hankittuna se vauvavakuutus ja mun mies hoitaa aina meidän vakuutus asiat. No nyt hän on taas koko päivän niin kiireinen omine töineen, että tiuskis vaan puhelimessa jotain jonnin joutavaa :kieh:

Joku sitä puheli että kun saa vakuutuksen saa myös mielenrauhan olen itsekkin sitä mieltä. Ja varsinkin kun vauvoja on kaksi ei ikinä voi tietää miten synnytys menee. Aikaisemmilla lapsilla ei ole ollut vakuutusta ja nyt kun sen tahdon ni sekin on niin hankalaa.

Liikkeistä tunnen aika ikävästi b-vauvan liikkeet alapäässä. jotenkin liian alhaalla jos näin voi asian ilmaista. Toisen vauvan peppun tunnen kylkiluiden alla :heart: mutta muuten A- vauveli edelleen tosi rauhallinen ja potkut taitaa suuntautua enemmän selkään ja B-vauvaa kohti.

Supistuksista Sunnuntai aamu ja aamupäivä meni sohvalla maatessa ja siltikään ei meinannut loppua!
Sen jälkeen ei sit taaskaan ole ollut mitään sen kummallisempaa. Onneksi.

Huomenna olisi sokerirasitus :kieh: ja ens ti neuvola ja siitä viikko ni pääsee taas ultraan :D toivottavasti sen jälkeen alkaisivat ottamaan tiheemmin ultraan. On tämä henkisesti raskasta olla 1kk tiedottomana vauvojen tilanteesta. En tiedä miksi. onhan muutkin ja itsekkin aikaisemmin ollut pelkästään niissä normi ultrissa ja tarkastuksissa. Miksi nyt tahdon tiheämpää seurantaa... onko minusta tullut tämän yksinolon aikana huomionkipeä?!?!? En tiedä vaikeaa on selittää tilannetta kun ei itsekkään ymmärrä mistään mitään.

Yksinololla tarkoitin sitä kun olen ollut jo 3kuukautta kaiket päivät yksin kotona miettien ja pohtien jokaista kolotusta ja pistelyä.

Niisku-rouva + pirpanat

 
Vakuutuksista: Meinataa nyt ekaa kertaa ottaa se ennen syntymää. Tähän asti on otettu vasta 2kk syntymän jälkeen. Meillä on kyllä vakuutukset maksaneet itsensä takaisin, että en mieti hetkeäkään sen ottamista. Varsinkin esikoisen kohdalla, kun on allergioita ja atooppista ihottumaa, niin kaikki rasvat ym. on korvattu. Samoin kaikki testit on saatu tehdä yksityisellä.

Kirpparit: Minäkin olen joitakin löytöjä tehnyt, vaatetta pikkuiselle. Kauheasti ei ole ollut aikaa kierrellä, mutta aina kun olen käynyt jotain pientä on matkaan tarttunut.

Kahen maissa on lääkäri...Kädet kyynerpäitä myöten ristissä, että kaikki ok!!!

Minttu-82 ja Ilmari 25+5 :heart:
 
Heipsan!

Sokerirasituksessa olin eilen ja meni ihan hyvin. Join litkun nopeasti, eikä tullut huonoa oloa tms. Ihan kivuttomasti meni koko homma, kun oli ostanut pari lehteä mukaan. Tänään sain tulokset ja kaikki arvot oli tosi hyvät! Oikeastaan erinomaiset, mikä on tosi kummallista. Painoa on tullut jo 13kg ja nyt bmi menee jo 31:ssä (ennen raskautta 27). Terveellistä ruokaa syön mutta suuria määriä ja jäätelöä oon syönyt ihan tuhottomasti :ashamed: Ja muitakin herkkuja kyllä... Olin ihan varma et nyt se kostautuu ja narahdan :D

Viime viikko meni nopeasti, enkä ollut niin kipeä kun aikaisemmin. Mulla on supistellut rasituksessa tosi helposti mut nyt on helpottanut?! Vointi on oikein mainio, ainakin just nyt! Maha on kasvanut viime viikkoina huimaa tahtia ja on jo aikamoinen pallo! Kouluhommia ois vielä kuukauden verran, ennekuin pääsee rentoutumaan ja odottamaan täysillä.

Lapsimessuilla käytiin ja esikoinen tykkäs. Mukaan tarttui kantoliina 10 eurolla! Ja pari lastenkirjaa esikoiselle ja tutteja vauvalle. Äitiyspakkausta kävin kans katsomassa. Ajattelin odottaa toukokuulle, kun laitan hakemuksen, vaikka olihan se vähän harmaa. Haluan ehkä silti sen uuden.

Cappuccino ja papunen 26+5
 
Sokerirasitus ohi ja litku oli jopa oikein juotavaa!! :DD
Tulokset:

0h saa olla 5.3, mulla oli 5.3!!!
1h saa olla 10, mulla oli 9.1
2h saa olla 8.6, mulla oli 6.5

Mitenköhä tuo paastoarvo joka oli justiin tuon 5.3, niin tuleekohan siitä jotain seuraamuksia?? Tuo oli joku toinen neuvolantäti joka mulle noi arvot sano, ja ei oikein tiennyt juuta eikä jaata....
 
emilien huikeet viikot! :D

neuvola takana,
viikot: 25+6
paino: +1167/viikko :whistle: yht. tullu viitisen kiloa.
paineet ok
hemppa 114, pittääpä hakea rautaa
tarjonta luultavasti rt
sykkeet n. 140

asiat siis ok, paino vähän humpsahti nyt kerralla, mut kokonaisnousu kuitenki mun mielestä aika kohtuullinen, esikosta oli enemmän tässä vaiheessa tullu kiloja.

seuraavaks lääkäri parin viikon päästä.
 
Huh, onpas tullut paljon juttua :)

Täällä se seesteinen keskiraskaus on jo ohitettu... Nivuskivut, närästys, turvotus ja uusimpana palleakipu ovat tulleet jäädäkseen. Tuosta palleakivusta olisinkin tiedustellut, onko sitä kenelläkään muulla? Rintojen alla tuntui kuin olisi vanne jota joku kiristelee :)

Liikkeitä tuntuu ihan kiitettävästi. Varsinkin kun teen istumätyötä, niin Onervan mielestä istuessa on ilmeisesti hiukan huono olla, joten täytyy monotella koko työpäivän ajan... Liikkeellä ollessa on yleensä ihan rauhallista, mutta iltaisin sitten taas ennen nukkumaan menoa alkaa kunnon tsempalot :D

Viime viikolla kävin neuvolalääkärissä ja oli aika lähellä ettei laittanut loppu ajaksi saikulle. Mä kun joudun työssäni reissaamaan jonkin verran ja sen lisäksi istumaan koko päivän aloillaan, niin se sitten aiheuttaa varsinkin tuota turvotusta ja nivuskipuja. Lupasin vielä sinnitellä, mutta laskelmoin nyt että toukokuun alussa voisin jo antaa periksi, silloin ei menisi saikkukaan Kelan päivärahoille vaan saisin loppuun asti sairasajan palkkaa. Myös sokerirasituksessa tuli käytyä ja sieltäkin kaikki arvot onneksi reilusti alle rajojen.

Noista vakuutuksista sen verran, että kannattaa olla ajoissa liikkeellä (hyvä sanoa tässä vaiheessa...). Meillä kesti Pohjolassa päätöksen saaminen yli kuukauden siitä kun toimitin heille tarvittavat paperit. Päätös tuli viimeisenä mahdollisena päivänä. Alkoi olla jo hätä kädessä, kun soittelin Pohjolaan useampaankin kertaan sillä viikolla...

Viikonloppuna pyörähdettiin miehen kanssa paikallisella MLL:n kirppiksellä. Mitään ei tarttunut mukaan, kun suurin osa myynnissä olevista oli vaatetta ja sitä meillä nyt tuntuu jo olevan ihan riittävästi :p

Supistuksia en ole vieläkään bongaillut, siis edes harjoitussuppareita...

Pari kertaa olen nyt käynyt neuvolassa pyörällä, matkaa kertyy suuntaansa n. 2,5 kilsaa. Masu tuntuu vähän ikävältä pyöräillessä, mutta kun hiljaa menee niin kyllähän tuo vielä luonnistuu :)

Joku kyseli vaunuista. Mä olin jostain saanut päähäni, että on pakko saada Hartanit ja nehän meille sitten tuli pitkällisen pohdinnan jälkeen. Kovasti yritin itselleni muitakin vaihtoehtoja tarjota, mutta nuo vaan tuntuivat omilta :)

Vielä olisi reilu pari viikkoa seuraavaan neuvolaan, saa nähdä tulenko sieltä sairaslomalapun kanssa takaisin. Pomolla olisi siinä vähän ihmettelmistä...

Aurinkoista tiistaita mammat =)

HennaN & Onerva 27+4
 
Täällä edelleen flunssaa ja se oikeestaan paheni vaan viime yönä! Nyt ihan hirveä yskä ja limaa henkitorvi täynnä! Jouduin jäämän töistä kotiin ja nyt täällä kiukuttelen sohvalla maaten! Näen ihan kauhuskenarioita siitä kuinka paljon lihon nyt kun en pääse liikkumaan. Olen aina kontroloinut painoani liikkumalla, koska syömisistä on paljon vaikeampi luopua :p!! Nyttenkin on sitten lohturuokaa (irtokarkit, suklaa ja jäätelö) mennyt ihan huomattavasti! Täytyy sitä nyt jotenkin kipeää oloa kompensoida ;)!

Mies kävi vuokraamassa mulle kaks romanttista leffaa ja haki samalla 7-veljestä lankaa, että saan tehdä niitä isoäidin neliöitä sitä vauvan peitettä varten! Niin, että ei ajan nyt ihan pitkäksi uskois käyvän, mutta mutta kun haluaisin siivota ulkovaraston ja vaatekaapit, istuttaa kukkasia ja haravoida pihaa!! Ja kaiken lisäksi mulla on mukamas joku kiire niiden kaikkien tekemisessä, ihan niin kun pelkäisin et vauva syntyy just enkä oo kerennyt tekemään asioita joita olin ajatellut tehä ennen vauvan syntymää! Ja syntymän jälkeenhän ei voi enää tehdä yhtään mitään... :)

Mulla on vasta parin viikon päästä se sokerirasitus ja mä kyllä vähän pelkään narahtavani! On meinaan tullut herkuteltua niin paljon enemmän kun normaalisti! Ihan kuin raskaus ois vienyt multa kaiken itsehillinnän ruuan suhteen!

Kelalta tuli paperi! Olin unohtanut laittaa tilinumeroni hakemuksiin! Hups, sama pää kesät talvet!

Millonkohan muuten mahtaa ne esitäytetyt verotiedot tulla? Eikö ne joskus näihin aikoihin ole niitä ensimmäisiä alkaneet lähettelemään???

Tänään muuten huomattiin meidän koiran kanssa kun sohvalla maattiin sylikkäin että kyllä se Jäppinen sielä vaan liikkuu! Hassua miten mä en ollenkaan ollut tuntevani mitään vaikka mahan päältä näkyi ihan selvästi miten vauva liikkus! Koira seuras kuonollaan vauvan pepun(?) menoa ja oli ihan hoomoilasena että mitä siinä oikeen tapahtuu! Ihana näky:heart:!

Tiinu ja Jäppinen 26+0 (POKS)
 
Henna meilläkin pakkomielteenä Hartanit ja nyt on sitten tilattu topline x:t!
Joo ja mäkin huomaan, että on oikeestaan hassua mutta kun vaan jaksaa liikkua niin mitään kipuja ei tule. Heti kun on muutaman päivän istunut niin johan tuntuu joka paikassa!

Vakuutuksesta vielä, lähinnä niisku-rouvalle ja miksei muillekkin matti myöhäsille, jotka sen vielä haluaa! Eli meilläkin toi aika olis tullut täyteen tän kuun 26. päivä joten if:n täti laitti hakemuksen kiireellisenä/pikana menemään. Vieläkään ei ole tullut lappuja/laskua kotiin, mutta virkailijatäti oli niin ihana että soitti mulle kotiin ja kertoi että hakemus on mennyt läpi ja se on jo voimassa vaikkei papereita vielä ole tullut! Tuli tosi hyvä mieli että niin hyvin meitä huomioitiin!
 
Pitkästä aikaa täällä kuulumisia lukemassa, ootte sen verran aktiivisia etten ihan kaikkea jaksa lukea :D Enemmän on tullu oltua tuola Facebookin Heinämammojen puolella.

Kirppis On tullu aina koluttua kirppiksiä ja paljon löytäny uusia/uudenveroisia vaatteita,vaipparoskiksen,pinnasuojaa ym. Kaupasta tullu ostettua muutama uus vaate,harsoja ym.

Vaunut Ostimme uutena Emmaljungan city crossit ( Charleston) jalkapeitteellä ratasosa. Ja citykoppa ja hoitolaukku löyty vähän käytettynä värinä pro lime.
Seisomalauta vielä ostettava ja jos raaskis hommata sen Delux hoitolaukunki.

Kaukalo Graco logico s 2010 väri Air.

Hoitopöytä,sitteri ja Koala riippumatto vielä hankkia. Meillä siis puoltoista kerroksinen ok-talo ja yläkerrassa on makkarit niin sen vuoksi tuo riippumatto ostetaan tähän alakertaan. Saa vauva siinä nukkua,varsinki sillon ku mies töissä.ei tarvi aina ravata yläkerrassa ku toiset on alakerrassa.
Fisher Pricen Vauvakeinu on myös ostettu,se löyty niin edullisesti että kannatti.

Ultra ja lääkäri Rakenne-ultrassa kysyimme sukupuolen ja jätkä näytti sitten pippelin ja kivekset äidille ja isille :heart:
Viime viikolla oli lääkärinla ja sielä oli myös ultraus,vauva kasvaa keskikäyrällä.
Ens kuussa sitten kaks ultraa, toinen keskussairaalassa ja toinen neuvolalääkärissä.

Eiköhän tuossa ollu vähäksi aikaa,myöhemmin sitten lisää. :)

Keiju ja Onni Rv 25+3
 
Henna kyseli tuosta pallea kivusta. Sekin on närästys. =) Täällä myös tuttu vaiva, välillä korventaa ruokatorvessa (niin kuin normaali närästys) ja välillä on järjetön kipu tuossa pallean yläosassa. Rennie auttaa ainakin minulla.

Supistuksia tulee täälläkin aina välissä. Eilen kävikin sitten jo niin kipeää että olin lattialla kaksin kerroin. Huomenna on onneksi lääkärineuvola. Meinaa vain tulla kiirus. Kuun loppuun mennessä pitäis muuttaa, mutta miehellä on niin kiirus töissä ettei tuo jouda kaveriksi pakkaamaan. Eikä mulla ole ketään muutakaan jota pyytää avuksi. :headwall: Eli raskaita laatikoita pitää ainakin siirrellä.

Hankinnoista on suurin osa vielä tekemättä. Päätin jo odotuksen alkuvaiheessa etten ota äitiyspakkausta ja tyttöjen jäljiltä olen ehtinyt melkein kaiken antaa/myydä pois. Nyt olenkin kirppiksiä kiertänyt ja joitain löytöjä jo tehnyt.

Hellunmartta ja Eemeli 28+2
 
Täällä supistelee päivittäin, huomenna nähdää onko tehny mitään tuolla alhaalla, toivottavasti ei!

Mulle tuli veroehdotus jo viikko sitten, 500e palautuksia :)

Täällä on ollu niin ihanan aurinkoinen ja lämminpäivä tänään. Kohta on kesä <3
 
Tiinu: Meille tuli verolaput tänään, palautuksia tuli molemmille, ONNEKSI!

Lääkärikuulumiset: Kaikki oli loistavasti!!!! Pissanäytteessä oli jotain häikkää, mutta lääkekuuria ei kuulemma tarvi. Normaalia neuvolakertaa ei ollut ollenkaan, lääkäri vaan tutki ja ultrasi myös. Äiti sai kiitosta erittäin hyvässä kunnossa olleista vatsalihaksista (ohohhoh), kuulemma näkyy että liikuntaa harrastaa. Sehän oli kiva kuullu...:LOL: Sf-mitta on hurjat 29 ja lääkäri ei meinannut uskoa silmiään. Ultrassa vastas viikkoja 27+5, joten pari viikkoa isompi...Vauvan paino 1010g... Kahden viikon päästä uusi lääkäri, jossa tarkistetaan vauvan koko. Mutta pääasia oli, että paikat oli kiinni ja kaikki hyvin!!!! Huomenna pääsen takas töihin ja liikuntaa saa kuulemma jatkaa samaan malliin!!!! Jiiiiihaa... Niin joo ja se ruskea vuoto sunnuntaina...Voi kuulemma johtua ihan siitäkin vaan että olin koko päivän jalkojen päällä ja join huonosti...Limakalvoista vissiin tihkunnu, sillä istukka ja kohtu oli ok.

Minttu-82 ja Ilmari 25+5 :heart:
 
:wave:

Minttu Hieno juttu että kaikki on kunnossa ja pääset taas touhuamaan entiseen malliin! =)

Tiinu Juu, viikko takaperin saapui meille verolaput, ihan kivasti tulee palutuksia, onneksi! Pikaisia paranemisia ja lepoa sinne!

Niisku-rouvalle tsemppiä sokrurasitukseen.


(.) Tänään siis kaivoin pyörän varastosta ja poljin keskustaan shoppaileen kun muksu lähti mummilaan hoitoon. Aivan ihana oli mennä viilettää pitkin katuja ja hyvältä tuntui mahankin suhteen =)
Myöskin yksi pesty ikkuna lisää päivän saldona. Mä oon tällanen hiljaa hyvää tulee eli en jaksa kaikkia pestä samaan syssyyn, on niin hankalat ikkunatkin että tää yksi kerrallaan on hyvä tahti =)
Miehen kans heiluteltiin peittoja aamupäivästä ja sen seurauksena alamaha kipuillut koko päivän : /


Jasmin ja aarre 25+2
 
Taas uus vaiva tullu, häpyluu on nyt kyllä niin kipeä, että huh huh. Miten sitä pystyy olemaan 10 viikon päästä jos jo nyt pelkän kaupassa käynnin ja vaatteiden viikkausten jälkeen alaselkään, nivusiin ja häpyluuhun sattuu tosi paljon ja on liitoskipuja (kai? tosi alhaalle mahaan käy, kun esim. vaihtaa asentoa) sekä päälle vielä supistukset... Ootteko te muutki näin "vaivasia"? :confused:

Huomennapa olis sitten lääkärineuvola :)
 
Taas uus vaiva tullu, häpyluu on nyt kyllä niin kipeä, että huh huh. Miten sitä pystyy olemaan 10 viikon päästä jos jo nyt pelkän kaupassa käynnin ja vaatteiden viikkausten jälkeen alaselkään, nivusiin ja häpyluuhun sattuu tosi paljon ja on liitoskipuja (kai? tosi alhaalle mahaan käy, kun esim. vaihtaa asentoa) sekä päälle vielä supistukset... Ootteko te muutki näin "vaivasia"? :confused:

Huomennapa olis sitten lääkärineuvola :)
 
Huomenta kaikille!

Mulla alkoi maanantaina kesäloma, mutta niin paljon kaikenlaista puuhaa tuntuu olevan ettei koneella ehdi istua :) Tästä sitten suoraan äitiyslomalle, eli LOMAA aina laskettuun aikaan asti - jes!

Vaunuista, me tilattiin taas Saksasta Gessleinit, sieltä saa ne puolet halvemmalla kuin Suomesta. Ovat nyt matkalla tänne. Esikoisella oli nuo Gessleinit ja hyvät olivat tehdä pitkiä vaunulenkkejä :)

Liikkeistä, täällä tuntuu yleensä liikkeitä tasaisesti pitkin päivää ja yötä, ei ole tarvinnut pitkään aikaan huolestua. Toki erilaisia päiviä on, vilkkaampia ja rauhallisempia. Luulen että asento ja edessä oleva istukka vaikuttaa.

Pyöräilystä, mun pyöräilyt tapahtuu sisätiloissa eli edelleen ohjaan 3 tuntia viikossa sisäpyöräilyä :) Lisäksi sauvakävelen ja käyn salilla. Ajattelin nyt ottaa uimisen mukaan ohjelmistoon. Näitä kaikkia pystyn hyvin tekemään kun on sykemittari ja pystyy valvomaan, ettei syke nouse liian korkealle (minkä se helposti tekee, pienet on vastukset sisäpyöräilyssä). Vointi mulla on mainio toistaiseksi, ei mitään kremppoja tai kipuja. Nautin todella tästä hyvästä voinnista!

Veronpalautuksia olisin saamassa 500 €.

Hankinnoista, vaatteita meillä on nyt yllin kyllin, 56 cm ja 62 cm. Sain vielä viikonloppuna kolme kassillista ystävältä.. Nyt ei enää yhtään pientä vaatetta meille. Ihan hirveästi ei enää muutenkaan ole hankintalistalla ruksaamattomia kohtia, mikä on hyvä.

Kiva että Minttu sai noin mukavia kuulumisia! =) Mulla on yhdeksältä perusneuvola, saa nähdä onko hb noussut.

Tänään lähdetään mökille Pääsiäisen viettoon, eli palaan koneen äärelle ensi viikolla! Mukavaa Pääsiäistä kaikille! Ja tsemppiä vaivojen kanssa kärvisteleville.

Mayinga 30+2 (JO!)
 
POKS 29+0 :heart:

Mullekkin tulis palautuksia jopa komeet 1900e mutta valitettavasti vouti vie.
Vanhat töppäilyt on maksettava ei maha mittään.

Tässä aamusella haetaan se mun uusi sänky joka vihdoin eilen tuli liikkeeseen.
Nyt en ehdikkään siis muuta kirjottelemaan,palailen illemmalla taas paremmin kommentoimaan kaikkia mitä muistan!!

:heart::lla nenna ja
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei!
Kivat veronpalautukset myös tänne tulossa, reilut 1100 €, mutta ne pitää käyttää jouluun ja loput säästää hoitovapaata varten.. Ettei tarvii mitään ylimäärästä kivaa kyllä suunnitella :)

Täällä kanssa edelleen närästys jokapäiväisenä vaivana, ihan jatkuvasti! Mulla ei niinkään polta, vaan tuo etovaa oloa ja röyhtäisyjä ja nousee ylös.. Rennietä palaa! Esikoiselta ei ollut ollenkaan! Ja toinen vaiva mikä on, niin mun sattuu kävellessä (varsinkin istumisen jälkeen) joka askeleella tuonne johonkin emättimen sisään. Tuntuu, että olis spagatin (vai mikä onkaan) tehnyt ja paikat revähtäneet! Onko kellään mulla tällästä?! En oikein mietäisi näitä liitoskivuiksikaan..?
Esikoiselta ei tätäkään ollut, mietin, että onkohan tuolla paikat löystyneet niin paljon, että nyt tällästä on. Esikoiselta sitten olinkin muuten aika hajalla joka paikasta! Tällä kertaa kokonaisuudessaan olen voinut paremmin.

Harkkareita muutamia joo joskus. Aika vähän. Tuntuu, että henki tavallaan salpaantuu samalla :)

Mäkin aloitin viime viikolla pyöräilyn ja se sopiikin mulle paljon paremmin kuin kävely! Viime raskaudessa en juuri liikkunut mihinkään, mahakin oli silloin koko ajan kovana. Kylpylässä olimme viime viikonlopun ja uinti ei tuntunutkaan niin hyvältä kuin olin luullut! Maha kovettui ja just sen jälkeen oli tuota alapääsärkyä kävellessä.

Eilen laitoin äitiyspakkauksen hakemuksen, saas nähdä kumpi tulee. Oikeastaan ihan sama, kuoseina tykkäsin enemmän 2010, mutta uudessa olis enemmän ja pieniäkin vaatteita. Tosin mahtuukohan ne 50 koon edes päälle kun esikoinen oli 51,5 cm..

Entinen anoppini ultrasi tuossa viime viikolla ihan ilmaiseksi ja vauva vastasi mitoiltaan n. viikkoa isompaa, ihan samanlailla kuin esikoinenkin. Painoa hällä olikin reilu 4 kg, eli varmaan samaa luokkaa tämäkin.

Mullahan oli kans sokereissa paastoarvo just sen rajan eli 5.3 ja joudun nyt mittaa kotona sokereita loppuun asti kaksi päivää viikossa, niinä päivinä kuudesti. Mikkelin sairaala on kuulema niin tarkka näistä.. Että riippuu kai sairaalasta mitä ne vaatii toimenpiteiksi. Ja vauva on sit syntymän jälkeen tästä syystä sokeriseurannassa pari kolme päivää.

Milja ja vaavi 28+6 huomenna poksuu!
 
Heipä hei! :)

Neuvola kuulumisia:

Viikkoja 30+1
Painoo lisää viikko: 1000g (Hui! :D 4kg oli tullu)
Turvotusta: vähän.
Paineet: Ok.
Hemppa: 126
Sf: 25
Tarjonta: Rt
Syke: 140 :)

Pissassa oli proteiinit koholla, ja huomenna tarttee viedä labraan pissanäyte.. Onko muilla tämmösestä kokemusta? Alko pelottaan, että tää on nyt jotain raskausmyrkytyksen alkua.. :O ..kun ei tosiaan oo minkäänlaisia oireita pissatulehduksestakaan.. : /
Ja kun ei mulla valkovuotookaan mitenkään epätavallisen paljoa tuu, et en usko et johtuis siitäkään..

Emilien ja pikku prinsessa 30+1 :heart:
 
Heissan kaikille!
Kävin siellä yksityisellä lääkärissä ja oli kyllä hyvä käynti. Vauvalla kaikki hyvin ja istukka oli siirtynyt pois kohdunsuulta. Vauva kasvaa nyt keskikäyrällä, mutta edelliset isot lapset huomioon ottaen lääkäri tuumasi että ei tästäkään mikään 3.5kg tule. No sen näkee sitten taas rv 37 painoarviossa että käynnistelevätkö. 2 edellistä kun käynnistetty koon takia. En kyllä siihen hommaan haluaisi enää. 3vrk meni kumpanakin kertana ennenkuin mitään tapahtui. Huh.

Seuraava neuvolakäynti on ensi viikolla. Joudun uudestaan sokerirasitukseen, koska kotimittaus arvot paastojen kohdalla heitelleet. Painoa mulle ei ole tullut vielä yhtään! Heh. 10kg kyllä on tullut joka raskaudessa joten eiköhän se pikkuhiljaa ala kertyä. Turvotusta kun rupeaa olemaan niin...

Suppareita ja liitoskipuja on jonkun verran ollut. Tuota häpyluun kipua ei vielä. Yleensä se ilmestyy kyllä lopussa kun paikat rupeaa valmistautumaan synnytykseen.

Pissasta oli juttua... Yleensä pissatulehduksessa nitr ja leuk on plussalla. Nitriittejä siksi kun e-coli aiheuttaa suurimman osan tulehduksista. Leukkareita kyllä tulee pissaan herkästi jos ei hyvin pese ja jos vähänkin valkovuotoa tulee näytteeseen. Verta voi näytteeseen tulla tietty menkkojen aikana ja jos alapäässä on naarmu tai jotain niin sekin kuulemma vaikuttaa. Proteiinit yhdistetään raskausaikana juuri myrkytykseen. Jos prot on yhdellä plussalla niin sitä ei täällä meillä päin tulkita plussaksi. Pitää kuulemma olla selkeästi plussa. Mutta jos verenpaineetkin nousee niin kyllähän ne seuraa sitten tarkasti. Mulla verenpaineet nousseet aina 3vko ennen synnytystä. Aika jännä ilmiö. Neuvolassa aina hötkyyvät, mutta olen sanonut vain että ennakoi synnytystä, nou hätä :)

Meidän asuntoasia junnaa vaan paikallaan. Siis oishan tuo kiva muuttaa ennen heinäkuuta, viimeistään heinäkuun alussa. Tulee vaan kiirus, kun kohdekin puuttuu :(

Hankinnat täällä on jo kutakuinkin valmiina. Ihania vaatelöytöjä kyllä tekee aina välillä ;)

Reppis ja Enni rv 28 tasan!
 
pissan proteiinista, mulla oli myös viimeksi plussan puolella.. ja piti myös toimitta näyte labraan, tutkivat että ei ole mitään bakteereja..Muuten kaikki muut mittaukset oli kohillaan tuolloin. Mulla on ollut nyt runsaampaa valkovuotoa, mutta ei mitenkään haittaavasti niin kai senkin takia halusi testata. Mitään ei kuitenkaan ollut.
Esikoisen aikaan oli myös kerran koholla, mutta silloin ei tehty mitään.. oli sitte taas normaalit jatkossa.
 

Yhteistyössä