Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

helise On niissä kiekoissa paljon eroa ja eron huomaa aloittelijakin nopeesti. Mitä taitavampi pelaaja, sitä vaikeampi kiekko voi olla. Vaikeammalla kiekolla heittäminen on siis haastavampaa, mutta pidemmät heitot mahdollisia. Kaksi kiekkoa ois alkuun aika bueno(draiveri ja putteri), mut kyllä yhdelläkin saa tuntumaa. Draiverit on pitkiin heittoihin ja putterit puttauksiin :) Ai niin ja onhan olemassa lähestymiskiekotkin! Ja sit tietty on tsiljoonia erilaisia draivereita, puttereita ja lähestymiskiekkoja, joissa niissäkin on eroa :D

Ja joo, pelaajilla pitäs olla omat kiekot... Voiskohan olla fiksua, et ostatte kaksi aloittelijan draiveria tai lähestymiskiekkoa ja kokeilette pelaamista niillä (eli puttaatte myös niillä ) Tai en sit tiiä, minkä hintasia ne aloittelijan paketit on, joissa on 2 tai 3 kiekkoa... Mut sen tiedän, et kiekot on kaupoissa tosi paljon kalliimpia kuin netistä tilattuna!! Kysäisen mieheltä vielä kiekkovinkkejä aloittelijalle, kunhan tulee kotia.

Tossa laji pähkinänkuoressa: http://www.frisbeeliitto.com/mita_onf.html
Parhaiten pääsee jyvälle, jos on joku joka neuvoo heittotekniikkaa, sillä lentoa tulee äkkiä lisää kymmeniä metrejä, kun saa kiinni tekniikasta. Netistäkin löytyy varmasti vinkkejä!

Joo ja täähän liitty ihan tosi oleellisesti odotusaikaan :LOL: :LOL: Mie taisin vähän innostua aiheesta, vaikken itsekään oo monta kertaa pelannut! Pahoittelen, että meni ihan OT...

Aurinkoista päivää kaikille!

A + Mytty 39 + 2
 
Huh huh, voitte muuten uskoa, että oli tekeminen kun tuolta sivulta 5 lähdin lukemaan näitä juttuja...ja silti tää viimenen sivu meni vähän niin ja näin lukiessa..ei jaksa enää keksittyä ku varmaan 1,5h istunut ja lukenut näitä sivuja..

Suuren suuret onnittelut Laura, Susanna, JP-78, Omenaruusu ja Kardemummma. Ja suuresti tsemppiä kaikille kärvistelijöille ja toivottavasti supistuksista kärsivät ovat päässeet jo tositoimiin

Ananas siitä oli ollut puhetta ja mie syön kyllä ihan purkkiananasta, olkoot siinä vaikka mitä metallijäämiä..eihän tässä mualimassa mitään uskaltas syödä jos kaikkee rupeis pelkäämään...

Häistä Ollut myös puhetta... Omistakin on kohta jo kaksi vuotta... ja pukua en heti pesuun vienyt ja lopulta kun sen pesuun asti sain ni ei se puhtaaksi lähtenyt, siinä oli kyllä nokea, nurtsia, hiekkaa ja sen sellasita kun meillä oli rantahäät..Mutta saa kaikkine likoineen roikkua sitten vaatehuoneessa...muistoja ne on nekin :heart:

Sitten erittäin oma napaista tekstiä...

synnytystapa-arvio Oli tosiaan mitä oudoin ja vähän jäi sellainen outo fiilis kun en nyt edes tiedä onko vauva kiinnittynyt tai mitä..mutta näillähän se on mentävä mitä on annettu..ja perjantain stressaamisen jälkeen olen saanut jo mieleni rauhoittumaan ja osaan jo vähän järkevämmin tilannetta ajatella ja olishan se tosiaan lääkäri sanonut jos jotain olis pielessä... Ja mitä parhainta, sokereita ei tarttee enää mitata :D ihan turhaan ylipäätään moinen touhu aloitettu..pikkasen ketutti kun sen kuulin..siinä kuitenkin sai melkein 2kk asiasta stressata ja terkka ei ikinä osannut miun kysymyksiin vastata....
ja Pai80 kyseli onko miule tehty sokerirasitus ni kyllä on ja sillon oli arvot 0h 4.8 1h 5.3 2h 5.0 ja tää oli rv 26 paikkeilla, arvot siis tuolloin mitä parhaimmat...ja tällä hetkellä jos tehtäs ni varmaan olis korkeemmat arvot, mutta oletettavasti vielä rajojen sisällä joten en jaksa huolehtia ja lääkärikin oli sitä mieltä, että ei ole RD:tä

vauvan liikkeistä miulakin aikas paljon on liikkeet vähentyneet ja jossain välissä olin jo ihan kunnolla huolissani mutta kyllä se pieni mies siellä liikuskelee..lähinnä venytyksiä ja möyrimistä, ei enää niinkään potkuja... Ja kipeetä ne tekee toisinaan

Sairaalakassista Nyt olen jo keräillyt erilaisia tarvaroita yhteen kasaan, mutta vielä puuttuu tavaraa enkä ole mitään laukkua löytänyt tavaroille..vauvan vaatteet on odottelemassa ja mies tuo ne sitten sairaalaan...turvakaukalonkin imuroin valmiiksi

miehen sairaalassa olo ei todellakaan varmaan ole mahdollisuutta meillä perhehuoneeseen eikä toisaalta meille ole vastaavaa hyötyä kun mies ei pysty kuitenkaan yötä olemaan sairaalassa kun meillä on tuo karvamuppe eikä ketään hoitamaan sitä, ni miehen pitää tulla sitten kotia koiraa päästämään ulos ja olemaan sille kaverina, raukka on niin sosiaalinen ja varsinkin isin perään..

Mitäs mie vielä itestäni tänne valittelisin... Kaiken mualiman ässiä on kyllä nyt kokeiltu ja edelleen ei supistuksia, eilen seksin jälkeen oli vähän sellainen epämukava olo, mutta meni äkkiä ohitse..eilen elokuvissa tuli harkkasuppareita, mutta nekin meni nopeesti ohitse... Pienen pinnasänky on nyt valmis, pitäs vaan patja ja lakanat saada laitettua ni sittenpä meillä oikeesti rupeis olemaan kaikki pientä varten valmiina...tulis nyt vaan pihalle..rupee tää mamma olemaan jo NIIN kyllästynyt tähän odottamiseen varsinkin tällaisessa kuumuudessa!!!!

Nyt jos lähtis ruokaa väsäilemaan uuniin...

Rae ja Nyytti 37+4

P.S aikas omanapainen tuli koko tekstistä, mutta välillä on omaa oloaan päästävä valittelemaan :D
 
SMSM sovitaan niin, että kipeydyt vasta uimakoulun ja miehen työn jälkeen, sillähän se hoituu :LOL: :LOL: . Mun pojalla on vika peli ens viikon torstaina (jos eivät jatkoon pääse, mikä ei ole todennäköistä ) klo 11.30, et sen jälkeen vois ruveta sitten tosi toimiin :D . Mieskin on tilannut synnytyksen perjantai-illalle tai lauantaille (kävis parhaiten töiden kannalta), joten se pe-ilta 16. pv kuulostaa hyvältä :) .

Heidik mä en ole saanut minkäänlaista painoarviota koko raskausaikana.

Neuvolassa käyty. Nyt terkka ei onneksi vaikuttanut niin epävarmalta kuin viimeksi. Kaikki ok, paino tippunut muka 800g. Tosin oli eri vaaka (ja eri terveyskeskuskin), joten tiedä häntä. Verenpainekin oli kaikkein alhaisin, mitä koko raskausaikana on ollut, hyvä! Varattiin aika ens viikon keskiviikolle. Tarjos aikaa jo maanantaille, mutta ei käynyt, kun pojan pelit on aamupäivällä.

Yöllä ei oikein taas saanut nukuttua. Oli kuuma ja välillä heräsin kipeisiin supistuksiin. Noh, kai tää tästä, toivottavasti ens yönä uni taas maistuis.

Sherine + muru rv 38+3
 
Oujee! Neuvolassa käyty punnituksessa ja paino on pojulla noussu kolmessa päivässä mukavat 84 g, syntymäpainoon enää 51 g :) Eli vois vaikka rentoutua :D

Huh huh, kohta jos sais syötyy päiväruoan niin vois mennä lepäilemään vaikka tunniks, kahden jälkeen tulee vauvaperheyksiköstä käymään joku nainen..

Laura ja poju 9 pv
 
Näyttää aika vahvasti siltä että eiliset synnytyksen alottelijat ovat päässeet tositoimiin, kun eivät ole mitään käyneet kertoilemassa / kiroilemassa. Tsempit heille B)

Täällä sitten vähän nukuttiin. Heräsin 11.45, tietty olin pitkin aamua jo hereillä mut tuollon rupesin vasta kattomaan kelloa. Yöllä oli taas niin helkkarin kuuma et hiki vaan valu. Ihan tuskaa ! Pitäis yrittää saada mies johonkin ulkoilemaan kunhan tulee töistä, saa nähdä onnistuuko mitenkään. Hermo kyllä menee jos jämähtää taas vaan kotiin. :headwall:

Tänne ei mitään uutta. Pitäis varmaan noita vauvan liikkeitä käydä tunnustelemaan. Jotenkin hiljasta ollu tässä heräämisen jälkeen. :/
 
Mitäköhän muuten meinaa kun Vantaan kaupungin nettisivuil lukee seuraavasti:

Raskausviikot 41 Käynti terveydenhoitajalla, sikiön tarjonta, ohjaus jatkoseurantaan.

Pitääköhän olla 41 vkoa täys vai 40+ jotain et laitetaan jatkoseurantaan ?
 
Tunsin ensimmäisen kipeän supistuksen 1.7. klo 0.50. Vähän tämän jälkeen kuului kohdusta napsahdus ja pomppasin pystyyn sängystä. Hipsin vessaan, mutta lapsivettä ei epäilyksistä huolimatta vielä tullut. Supistuksia tuli vessareissulla lisää ja aina vain kipeämmin. Menin takasin sänkyyn ja sanoin miehelle, että lähtö taitaa tulla. Odotin muutamat supistukset ja kyttäsin kelloa. Tuli Mieletön fiilis, tänään on SE päivä, itketti ja nauratti samaan aikaan ja KOSKI. Pyysin miestä nousemaan ja kasaamaan tavarat, istuin taas vessassa, kun lapsivettä alkoi tulla tipoittain. Ihanaa, vesi oli kauniin vaaleanpunaista, juuri sitä oikeaa. Mies soitti äitinsä lapsenvahdiksi, vuorasi autonpenkin jätesäkein ja pyyhkein ja niin lähdimme kohti Kotkaa. Matkalla supistuksia tuli 3 minuutin välein ja pyysin miestä soittamaan synnytyssaliin, jotta voivat valmistautua tuloomme. Matkalla näkyi valtavia salamoita ja pisaroi vettä, nämä asiat muistan matkasta. Saavuttuamme synnytysosastolle klo 02.30 kätilö otti minut vastaan ja vei tutkimushuoneeseen. Lapsivesi valui kuumana pitkin jalkoja ja supisti todella kipeästi. Kävin vessassa, vaihdoin sairaalavaatteet ja pääsin vuoteelle, jossa kätilö teki sisätutkimuksen ja totesi minun olevan vain sormenpäälle auki. Vauvan pää kellui, ei siis ollut ollenkaan kiinnittynyt. Sisätutkimuksen aikana lapsivettä ryöpsähti ulos valtava määrä, jota kätilökin ohimennen ihmetteli. Olin hetken aikaa käyrällä, josta minut sitten ohjattiin miehen kanssa saliin. Sain OxyNormia ja Para-Tabsia kipuihin. Aloitin samalla harjoittelemaan ilokaasua. Kivut kuitenkin yltyivät sietämättömiksi ja sain mini-spinaalipuudutuksen, joka auttoi todella hyvin avautumiskipuihin ja selkään, muttei häpyluun etuosan hirvittävään kipuun. Mini-spinaalin laiotn jälkeen olin jo 6 cm auki, tämä kaikki tapahtui siis vajaassa tunnissa. Klo 04.00 kätilö laittoi minulle Agua papuloita häpyluun päälle, jotka hieman auttoivat kipuun. Kipu johtui ilmeisesti hermopuristuksesta.

Kello 04.30 lääkäri tuli laittamaan minulle kohdunkaulan puudutteen, koska kohdunkaulasta oli jäänyt tiukka rengas jäljelle. Sisätutkimuksen aikana lapsivettä tuli taas aivan valtavasti ja kätilö sanoi, että minulla on ollut kyljet aivan täynnä vettä, siksi vauva kellui. Ilokaasua vedin uudelleen yltyviin kipuihin ja mies juotti vettä pillillä. Muutaman kerran harjoittelin ponnistamista kyljellään.

Kello 05.30 olin jo täysin auki, jolloin huomattiin, että edellisessä synnytyksessä murtunut häntäluu olikin paksuuntunut, eikä vauvan pää mahtuisi kunnolla tulemaan. Lääkäri ehdotti imukuppia eikä siinä tilanteessa paniikin noustessa ollut vaihtoehtoja. Paikalle tuli toinen kätilö. Jalat nostettiin telineille, alakerta lääkärille, minä pidin kiinni polvitaipeista ja yritin ponnistaa Lääkäri pumppasi imukuppia ja veti, pumppasi ja veti, minä ponnistin ihan miten sattuu, kun ei tuntoa alapäässä enää ollut. Kätilö leikkasi välilihaa. Pelotti aivan hirveästi, tärisin ja ponnistin. Pamahti, häntäluu oli murtunut uudestaan. Kätilö huusi, että ponnista, nyt ei enää leikkaukseen lähdetä! Minä ponnistin kuin heikkopäinen ja yhtäkkiä vauva oli ulkona. Liukui kuin vesiliukumäkeä ulos kohdusta. Itkin hysteerisenä, mutta onnesta. Kätilö leikkasi napanuoran verikokeiden takia, putsasi vauvan ja niin saimme oman pienen pojan syliimme. Tunne oli aivan uskomaton. Tässä hän on yli kahden vuoden odotuksen jälkeen. Aivan täydellinen pieni poika, hän jolla on omat suojelusenkelit taivaassa.


Parin tunnin päästä syntymästä vauvalta katsottiin happisaturaatio, jossa oli jotain vikaa, sykekin oli aivan liian matala. Hänet vietiin luotamme kiireellä lastenteholle. Myöhemmin kuulimme, ettei pojalla ollut hengenhätää. Keuhkokuvaa odotettiin ja sydämen ultraamista. Pääsin osastolle yhden hengen huoneeseen. Mies lähti kotiin lasten luo.

Samana iltapäivänä pääsimme katsomaan poikaa. Hänellä oli nenämahaletku ja kanyyli. mies ja lapsen saivat antaa nenämahaletkusta pikkuveikalle maitoa. Seuraavana päivänä poika pääsikin jo vauvalaan ja lauantai aamuna pääsin hakemaan hänet luokseni osastolle. Sunnuntaina meidän molempien vointi oli hyvä ,joten pääsimme kotiin. Elämä kotona on verkkaisaa ja vauvatuoksuista, juuri sellaista kuin sen pitääkin olla. Saimme elämämme ihanimman hääpäivälahjan :heart:

omenaruusu ja pikkuveikka 4pv
 
Tuohon piti lisätä, että kätilö sanoi, ettei ollut koskaan ennen nähnyt, että minun kokoisestani ihmisestä tulee noin pitkä lapsi (56cm) ja aivan älyttömän suurella lapsivesimäärällä :)

Nyt vaipanvaihtopuuhiin!

Ainii, onnea kaikille vauvan saaneille tasapuolisesti, hiljakseen lueskelen pinoa, tsemppiä kaikille, joilla ponnistus on vielä edessä päin.
 
Tukalan lämmintä maanantaita..

Johan sitä on kohta oltu 9 kuukautta raskaana niin olihan se jo aikakin, että raskaushormonit alkaa vaikuttaa..Minä joka en koskaan itke, niin eilen tuli itku ihan ilman syytä. Miehelle kerkesin sanoa, että kohta tulee itku ja sit hanat aukes..Mutta paras taisi olla kuitenkin tänään, kun koiran kanssa tultiin aamulenkiltä. Laitoin koiran tonne takapihalle, niin eikös se ollut tuolla pihan "koristealtaassa" uimassa ja itkuhan siitä tuli.. :'( Ja syy taisi olla niinkin fiksu, että en pysty sitä kantamaan enään sisälle suihkuun, painoa sillä kun yli 30 kg..Että näin..
Helise taisi huolia, että ei ole muita Koksiin menossa synnyttämään. Täällä ollaan, tosin ehkä joskus elokuussa..Siltä ainakin vaikuttaa..Diili on kyllä babyn kanssa tehty, että kaks viikkoa pitää vielä pysytellä sisällä..Ikävää se ois iskää Venäjän puolelta töistä kotiin ootella, jos lähtö tulis etukäteen..
Mutta täällä ei tämän kummempaa..Hormonihirviöksi ehtii vielä parissa viikossa tulla.. :LOL:

Riikkis & maha-asukki 37+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja SMSM:
Hei, oottako muuten huomanneet, et nää heinämammojen jakautumiset näyttää aikalailla osuvan viikonlopulle? Viime viikonloppuna oli ryysis jussin aikaan ja nyt näyttäis taas olevan :LOL:.
Eikös jalkapallon mm-finaali oo nyt tulevana viikonloppuna? Jos olis oikeen ärsyttävä vaimo, ni vois todeta tunti-kaks ennen finaalin alkua, et nyt tulis sit lähtö ja saman tien :kieh: Äiteelle tuota ehdotin, ni se totes et olis sit kaks toooosi tyytyväistä miestä, meen isä kun hälyytetään lapsenvahdiks ku lähtö tulee. (äiti tulee varmaan kans, muttei kykene yksinään, sillä taas keuhkoissa jotain feelua, vissiin jääny nestettä siitä toukokuisesta keuhkokuumeesta)


Chili, en usko et lähdetään, jollei tuo ulkoista itteään tässä tän viikon aikana. Jos tosiaan menee sinne 16.7 saakka, ni mulla on tuolloin synttäreille lähtiessä vielä tikit mahassa (kun sillon 16.7 on se sectio). Ja ainoana meidän perheen kortillisista joutuisin ite ajamaan.. Et tuskin mennään. Vaan voishan tuo meen mamma pyllähtää hämmästyksestä, jos mökin pihaan kaarrettais synttärikahville :LOL: 4pv leikkauksen jälkeen..

Laura kiva kuulla, että paino on lähteny nousuun!

Pai
en tiiä, mut veikkaisin, et pitää 41viikkoa olla täynnä ennen seurantaan laittoa. Kuitenki 38-42 on normaaliaikaista ja vasta 42+ ollaan liian pitkällä.. Että tuskin heti lasketun ajan jälkeen laittavat sen kummempaan seurantaan?

Kiitos Omenaruusulle synnytyskertomuksesta, hurjalta kuulosti mutta kuten jo sanottu, on palkinto mitä parhain. Toipumista synnytyksestä, häntäluun kuvittelisin ainakin olevan kivulias.. :hug:

Täältä ei vaan malta pysyä poissa (ja jos malttaakin, on kirittävää paljon, siihen tahtiin tekstiä tulee).

Kepsukka ja masukki 38+3
 
Anteeks omanapainen juttu mut täällä taitaa olla synnytys käynnissä:D!!!!
Ysin jälkeen alko supisteleen ensin hetken 20 min välein ja sit 10 min välein ja välillä tais tulla 5 min väleinkin. Nyt viimenen tunti tullu 10 min välein.. ja on ensimmäisiin verrattuna jo kipeempiä.. kävellä vie just ja just pystyy supparin aikana mut pitää ajatella vaan hengittämistä...
Tayssiin soitin ja siellä oltiin kerrankin mukavia:) Sano suoraan että jos pystyt kotona oleen niin ole että turha tulla ku siitä laskutetaan:) Kysyin että onko synnytys sen mielestä käynnissä niin sano että jos sulla on tullu pidemmän aikaa suppareita 10 min välein niin kyllä on:) Että suihku h... johan supisti..auts!! helpottaa oloo siis. Sinne sit tunnin parin päästä tai ku olo on sen mukanen!

Toivotaan nyt että tää tästä lähtee kunnolla tuleen! Tahtoo jo saada oman nyytin syliin:)

Chili ja neiti 39+5 :heart: :heart:
 
Chili25 Tsemppiä ja koita kestää vielä hetkinen ettei tulis turhaa reissua sairaalaan.

Minä paraskin sanomaan ! Varmaan riittää tunti 5 min välein supistuksia niin mä lähten kiljuen sairaalaan ruinaamaan kipulääkettä.
 
Synnytystapa-arvio tehty ja sektiopäiväksi tuli 15.7. eli 10 päivää pitäs vielä saada vauva pidettyä mahassa. On tosi alhaalla,päätä oli vaikee saada ultrassa näkyviin, kanavaa jäljellä sentti ja sormelle on kohdunsuu auki. Verenpaineet pilvissä ja tulehdusoireita edelleen, samoin valkuaista ja turvotusta joten seurataan nyt sit raskausmyrkytysoireitakin :/ :/ Ei olis enää pitkä aika kuitenkaan. :) kohta tää on ohi!

Onnea synnytykseen Chilille ja muillekin tositoimiin pääseville :wave:

Kääkkis 36+6
 
Soitin Taysiin ja sieltä ne kysyi et mitä ollaan lääkärin kans sovittu ja sanoin että mulla oli varmaan minuutti aikaa miettiä haluanko pt-synnytyksen vai sektion ja että lääkäri sanoi et voin silti vaikka lantio kuvataan niin mennä sektioon että eivät pakota alatie synnytykseen. No toimistotäti jätti lapun lääkärin pöydälle et soittelee mulle päin kun sanoin et on jo 37+3 et pitäis varmaan jo varata aika siihen suunniteltuun sektioon, saas nähdä vastusteleeko lekuri ajatusta mut mä nyt varaan sen sektion ja toivon et vauva päättääkin syntyä oikeen päin et kääntyis nyt!!!

Sika kuuma, tuli tuossa imuroitua...pitäis varmaan syödäkin jotain aamupalan jälkeen oon vetänyt vaan spriteä :whistle:

Huomenna menen katsomaan työkaverille vauvaa :heart: mietin juuri et jaksanko kävellä 2 km vai pitääkö pummia mieheltä auto huomiseks...niin ja pitäis varmaan ostaakin pikku-miehelle jtn!

Voimia kaikille ja kiitoksia synnytyskertomuksista :D

Fiinukka ja käpy 37+3
 
Omenaruusulle iso kiitos synnytyskertomuksesta. Onpa ollut kokemus, ja tosiaan varmaan ainakin toi häntäluu on kyllä kipee.

Heidik, mä olen saanut ekan painoarvion terkkarilta rv 37+6. Ultralla mulle ei olekaan sitä tehty. Ja mulle on nyt myös 4 terkkaria sanonut, että aika ponteva tapaus, tai vaikuttaa olevan lihaa luiden päällä, tai muuta tällasta, joka ilmeisesti tarkoittaa, ettei mikään hoikka lapsi olis. Tänään sain painoarvion n. 4 kiloa.

Tekstiä tänne tulee kyllä aivan valtavasti. Ihan on pää pyörällä, kun en aiemmin tänään päässyt lukemaan. En muista muuta mitä piti kommentoida, mutta tsemppiä kaikille synnyttämään lähteneille/lähdössä oleville!

Saga 40+2
 
kappas vaan,kääkkänällä samana päivänä la kuin mullakin. =) :D
mulla on se synnytystapa-arvio vasta 38 viikon jälkeen,tai eihän siihen enää ole kuin reilu viikko,mut kuiteski.

saapa nähdä mitä ne siellä sanoo mun sokeri arvoista,ovat meinaan joka mittaus päivä olleet nyt koholla,aina siis päivässä joku arvo ollu yli rajan.antaakohan ne kaikille sokeri mammoille käynnistys ajan tai sektio ajan?

lapsia käytetty tänään uimassa,lämmintä taas sen 27 astetta.voi kun itekki pääsis pulahtaan kylmään veteen,tekis terää.

maha asukki taas pitäny elämää parin päivän ajan ihan urakalla.tietääpä ainaski että siellä ollaan kunnossa.meinaan vaan,että sattuu aikalailla ne sen muljahdukset.

vaan eipä tässä muuta....heippa.

virpi ja asukki 36+6
 
No niinpäs onkin Virpi1980, sullakin poika tiedossa? :heart: Aika myöhään teillä kattovat, mutta käytännöt tuntuu vaihtelevan tosi paljon paikkakunnittain. :)
Täällä kans poika muljauttelee ikävästi päätään tuolla häpyliitoksessa, tuntuu aina siltä että soljahtaa pois sieltä.. :x Jaksamisia helteisiin! Taidan kanssa lähtee viemään muksut biitsille B)
 
chili25 Onnea matkaan, toivotaan että tänään pääsisit tosi toimiin..;)

Ja Omenaruusu kiitos synnytyskertomuksesta:) Aina alkaa mieli herkistyä kun lukee miten toiset ovat oman pienokaisensa saaneet tähän maailmaan..:)
 
Täällä ilmoittautuu PALLOMAHA :wave:

Kylläpä täällä tapahtuu :D Onnea Olivialle ja Chilille vauvanhakuun :heart:

musta tuntuu oikeesti, että oon täällä viimesten joukossa :whistle: vaikka mun piti olla niin, etten ajattele lähtöä, mutta jotenkin vaan miettii, että miksei täällä tapahdu mitään! Viime yönä kylläkin heräsin 2kertaa tosi kovaan kipuun, kävin vessassa ja luulin jo että vedet menee, kun tuntu painetta niin alapäässä, vessareissujen jälkeen oonkin päässy kunnon uneen... Täällä sitä ollaan "elämänsä" kunnossa... :kieh:

Pitäis mennä miehen avuksi nostelemaan pihakiviä, jos sais taas aikaseksi jonkinnäkösiä suppareita :whistle:

Ihana hellepäivä, vaikka auringossa hiki virtaa ja olo käy tukalaksi.. Äsken tuli veettyä 2litraa mansikoita :p

pojat on pihalla vesisotaa ja kauhee kirkuminen kuuluu sisälle asti :LOL:

Kiitos MattilanMammalle ja Omenaruusulle synnytyskertomuksista ;) :heart: Ja onnea molempien perheille prinsseistä :heart: :heart:

Päivänjatkoja :wave:


Maamin ja Toivo-Justiina 39+3 :heart:
 
Autto ensimmäinen 3/4 lääke. Aika tehokasta. Supistaa 4 min välein mutta ei satu muutaku selkään vähän vihkoo. Odotellaan että alkaa kipeytyyn. Pelottaa vaan sellaine homma että mun äiti ei oo tuntemu supistuksia kipeinä yhdessäkään synnytyksessä ja kaikki kestäny 3 tuntia ehkä mua oteta täällä tosissaa.
 

Yhteistyössä