Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Puuuhh... Supistuksia tulee 5-9 minsan välein ja ne kestää noin 45 sekkaa kerrallaan. Jänskättää, tuleeko lähtö aamuun mennessä vai meniskö nämä vielä ohi. :) Selvästi ne kipeytyy koko ajan, mutta saas nähdä. Pessimisti ei pety, joten veikkaan, että nämä vielä loppuu kuin seinään.

Nyt koirien kanssa lenkille. Tuun lukeen Mattilanmamman synnytyskertomuksen sen jälkeen ajatuksen kanssa. :) Onnea vielä paljon sinne! :flower:
 
Olivia Jee, pääset hakeen nyytin kotiin:) Oon niin kade sun säännöllisille supareille :LOL:

Täällä ei oo nyt vähään aikaan ollu pahempia kipuja :kieh: Hieman alaosastoon tulee painen tunnetta ku istuu sohvalla taikka pallolla. Neiti taitaa olla niin alhaalla että painaa päällään. Mutta ei oikeen muita kipuja:( Mutta voihan tää tästä vie muuttua, mut tuskin...

Kommentoin huomenna paremmin teijän juttuja nyt pitää mennä vie suihkuun ja sit maate. Alkaa himan väsyttää ku viimeyönä nukkunut yhteensä viis tuntia 1-2 tunnin pätkissä |O

Chili ja neiti 39+4 :heart: :heart:
 
Kiitos MattilanMamma kertomuksesta! Johan oli jäppinen sitten pitänyt vauhtia lopulta..

Ja joo, yhes koos ollaan, edelleen. Vaan rupee ahdistaa, armonaikaa 12pv jäljellä.. No, sille nyt mitään mahda, joten kaipa sen murehtiminen on aika turhaa (vaan millä sitä sais oltua harmittelematta).

Mun äidinäidillä olis 70vee pippalot 20.pv. Ei taida musta olla lähtijäksi, jos sinne sektioon päädytään sit 16.7. Harmittaa pikkasen vaikka kuulemma ihan vaan kakkukahvit pitää.. Matkaa tulee melkein 300km/suunta, että en uskalla alle viikon ikästä rasittaa niin paljoa.

Olivialla kuulosti meni jo hyvältä, toivottavasti pääsette matkaan! Tsemppiä koitokseen! Vaikka pakko tunnustaa, että kateus kurkkii nurkan takana, otakko mukaan Jorviin :kieh:

Meen kuopus söpösteli tänään :heart: Vauvalla oli hikka ja tuo 2v painoi päätään mahaa vasten, joka nikottelun kohdalla nosti kasvoja ja nauro toooosi suloisesti. Ihmetteli kovin, miten vauvalla voi olla hikka mahassa ja entistä enemmän kummasteli, kun hikka loppu.. Osaa se olla suloinen välillä!

Ihme unia sitä näkeekin. Pötkötin sängyssä selälläni ja vauva nosti päätään alavatsalta ylemmäs, painoin sitä takas lantion sisälle.. Ei ilmeisesti halunnu olla pää laskeutuneena ja tunki vastaan. Lopulta koko pieni oli ihan ihon pinnassa niin, että ilmeet ja kaikki näky ihon läpi. Sitä sitten silittelin aikani, kunnes heräsin.. Jälkikäteen ajatellen aika karmiva uni, mut siinä oli kuitenkin tosi positiivinen ja herkkä fiilis eikä herätessäkään olo ollu ku ihastunu.. Unessa vauva oli tosi pieni ja siro, vaikka sen tietääkin olevan aikamoinen pötkäle jo.

Kepsukka ja masukki (38+2)
 
Kepsukka Mukaan vaan! :D Nyt käyt hölkkäämässä sellasen 5 km lenkin, niin johan alkaa supistaakin ja ehdit hyvin mukaan.

Supistuksia tulee nyt 5-7 minsan välein ja selkeesti kipeytyy. Taidan kokeilla seuraavaksi suihkua ja jos ei ala helpottaa parin tunnin kuluttua niin soittelen Jorviin. Ei taida olla tosi paikka vielä lähelläkään, kun hyvin jaksaa kirjoitella tilannekatsausta 2+:aan. :D

Jotenkin en millään jaksa uskoa, että tosi ois kyseessä vielä. Taitaa mennä harjoituskierroksen piikkiin.
 
Olivia muista et jos ottaa niin kipeetä ettet kotona pärjää, niin Jorviin vaan.

Kiva meil on keskiviikkona lämminvesikatkos 8-14, täytyy toivoo ettei nyt kuitenkaan sillon alkais tulee kipeitä supistuksia :D
 
Termiitti82
munkin pitää kirjotella, tuli hirveä tarve tietty kun täälläkin jotain tapahtuu!
tähän asti siis pelkkiä harjoitussuppareita ja olo mitä mainioin. nyt tunsin muutaman kipeen vihlasevan supistuksen ja niitä edelsi ikäänkuin rymähdys, ihan kuin vauva olis laskeutunu johonkin..?! sitten tuli pakottava tarve päästä vessaan ja suoli tyhjenikin ihan kunnolla.
oisko tää jo alkua tai sitten vauvan laskeutuminen aiheutti tämmösen, outoa. ja toisaalta oon ihan innoissani että tulisko se sieltä jo vaikka oo aatellut että viikon päästä ollaan samassa kasassa vaikka tasan viikko laskettuun.

huomasin muuten etusivulta että yllättävän moni heinäkuinen on saanut ajoissa tai ajallaan vauvan vaikka yleensä ne taitaa mennä yliajalle. mulla esikoinen syntyi 40+5 mutta tästähän lääkäri veikkas että vois tulla ajoissa, saapi nyt nähä tapahtuuko mitään.
mielessä ahistaa vaan että papalla menee 2 tuntia matkoihin kun tulee esikoisen seuraks kun lähtö tulee, eli tarvii oikeesti ennakoida ajoissa, esikoisen synnytyksen kesto kun oli 6,5h.

-Termiitti tasan 39-

mut nyt ei kyl taas tunnu mitään... :|
 
Kiitos MattilanMammalle synnytyskertomuksesta. Johan oli hurja lopetus!

Olivia, tsemppiä ja onnea matkaan jos nyt yöllä lähtö tulee.

Pai, tavallaan mulla on sellanen olo koko ajan niinkuin olisin jotenkin ulkopuolinen tässä tilanteessa. Synnytystä ylipäätään tai synnytyskipuja on hirveen vaikee kuvitella, kun ei ole mitään kokemusta mistään sellasesta. Sama koskee myös sitä äitiyttä. Sitäkin on niin jotenkin vaikee kuvitella, että millasta se sitten oikeesti on, että siinäkin asiassa mä vaan odotan jännityksellä. Mut musta kuulostaa hirveen "loogisilta" noi sun ajatukset.

Saga 40+2
 
Soittelin Jorviin ja kyseessä voi olla alkava synnytys tai sitten vasta "harjoituskierros". Käskivät odottelemaan rauhassa kotona ja tulemaan sitten näytille jos kipu alkaa olla sietämätöntä tai tulee paniikki tms. Mä oon varmaan jossain Jorvin synnärin mustalla listalla kun soittelen sinne jatkuvasti. :D

Lähden tuonne sohvalle nyt katsoon telkkaria ja odottelemaan joskos nämä supistukset vielä loppuis. Mitään hinkua mulla ei ole sinne Jorviin - tapan mielummin aikaa kotona ja meen sitten jos on oikeesti tarpeen.

Kiitos myötäelämisestä kaikille. :) Tuun raportoimaan huomenna, miten kävi!
 
Termiitti82
ja kaikki kirjotukset hävis :kieh:
eli ei oo silmällistäkään nukuttu, supistaa vasenta puolta kankkua ja reittä noin 10 minsan välein, mutta ei sietämättömästi. suoli jatkaa tyhjentymistään.
mietin soittaako papalle vai ei, ei viitsis turhaan hälyttää sitä yli sadan kilsan päästä keskellä yötä.

olivia, eikäs meillä ollut sama laskettukin, 11 päivä :LOL:
hassua että täällä samaan aikaan ollaan.

-Termiitti-
 
Mulla loppui sitten unet vaihteeksi puol seiska, heräsin eikä enää tullut uni. No eipä siinä, valvotaan sitten.. Mietin, että lähtiskö vaikka ulos kävelylle kun nyt vielä ei ole kovin kuuma. Kirjastoki aukee vasta klo 10, sinne pitää palauttaa muutamia kirjoja tänään. Kirppari aukeis klo 9, siellä vois käydä, mutta pari tuntia tosiaa vielä ennenku aukee. Tai ehkä vois nyt mennä pyöräilee ja sitten kymmenen maissa kävellen kirjastoon. Sekin kuulostaa ihan kivalle vaihtoehdolle.

Heräilin pitkin yötä siihen, että maha oli ihan kova. Karsee fiilis nousta sängystä istumaan kun maha on kova kuin kivi ja sit pitää ponnistaa sängystä ylös, meillä on tosi matala sänky.

Pai80: Mulla on vähän samanlaisia fiiliksiä kun sulla, ne iskee ihan puun takaa eikä joka päivä edes tunnu typerälle mutta välillä kyllä. Ja toinen ajatus mikä mua itteänikin ihan inhottaa on, kun tulee olo etten mä tätä lasta halua, en mä halua alkaa äidiksi, en mä halua työntää vaunuja tai että mä haluan mun entisen kropan takas. Mutta luottavaisesti uskon, että nää on ihan normaaleja ajatuksia. Toivottavasti on :)

tsemppiä sitä tarvitseville! :)
 
Huomenta!

Jee, jopa seiskaan asti pystyin olee "unilla" :D Oikeesti oli hyvä saavutus multa ja nyt jo kahdet vähän paremmat unet takana päin- mahtavaa!

Täällähän tapahtuu vaikka mitä yhdellä sun toisella. Aurinko selkeesti houkuttelee heinävauvoja maailmaan lämmöstä nauttimaan =) Jännäillen odottelen uutisia Termiitiltä ja Olivialta!Mutta hei: on tää vähän epäreilua, kun etuilette! :D Eiks tässä hommassa vois olla sellaset vuoronumerot lasketun päivän mukaan!? Ois kaikista selkein... :D

heliseTäällä on kanssa aina pähkäilyä, et miten nää aamut kuluttais. Vois mennä viikko-ostoksille, mut Prismakin aukee vasta ysiltä. Ehkä meen sinne taas vähän ennen ysiä mummojen kaa odottamaan, et ovet aukee. Viimeks kävi näin, kun luulin, et se aukeis jo kasilta... Ja mulla on muuten kannsa noita ajatuksia, viimeksi eilen :/ Siis odotan niiiiin paljon tätä pientä ihmettä saapuvaksi, mut sit välillä iskee sellainen olo, et tätäkö minä nyt oikeasti haluan?? Ja just tuo, et ei, ei, ei, en halua vielä äidiksi, enkä oo valmis sellaiseen sitoutumiseen. Mut sit sisimmissä on onneksi kuitenkin sellainen olo, et näin tän kuuluukin mennä ja kaikki kyllä järjestyy. Itse pistän nää olot sen piikkiin, et on niin karsee pelko perseessä kaikesta uudesta ja jännästä! :eek:

Täällä oli tosiaan pari päivää sitten sellanen olo, et ehkä vois jopa tällä viikolla tulla lähtö. Nyt taas ei ollenkaan. Ainuut kipeät"supistukset" on vasemmassa ranteessa, joka kipeytyi eilisen tenniksen rystyistä :LOL: Mut tää kipu ei taida kyllä synnytystä edistää mihinkään suuntaan...

Kuka se kirjoittelikaan frisbee golfista? Suosittelen kyllä kokeilemaan! Mie hurahdin viime kesänä lajiin. Tänä kesänä oon kuitenkin skipannu, kun pitkissä heitoissa tulee niin kokonaisvaltainen kropan käyttö ja vielä aika repäisevällä liikkeellä. Kysyn vaan, että millä logiikalla käyn sitten tennistä lätkimässä?!! :headwall: Mutta itse asiassa aattelin, et tänään vois vähän käydä frisbeetäkin heittelemässä.

Jos sitä touhuis vähän kotosalla, veis koiran koirapuistoon ja sit menis kauppaan. En herättäis terassilla fiilistellyttä yökukkujaakaan ihan hirmu aikaisin. :heart: Itse en taas jaksanut mukaan lähteä. Tällä hetkellä tuntuu ihan fiksulta nukkua niin paljon kuin suinkin saan unta...

A + Mytty 39 + 2
 
Termiitti82
hö. neljältä sitten sain nukutuksi ja yhessä koossa ollaan, mikä pettymys :(
näköjään samalla tavalla tehään tää kun esikoinenkin, supisteli silloin kolme yötä etukäteen ihan kunnolla ennen kuin pääsi tosi toimiin.

Jenniiille tsemppiä ja toivottavasti se olivia pääsi edes tosi toimiin!

nyt hammaslääkäriin!

-Termiitti-
 
Onkos täällä ollut huonounisia mammoja, kun oli niin paljon tullut kirjoituksia puolen yön jälkeen :LOL:, ite oon sillon ollut autuaasti jo untenmailla. Tosin heräsin sit aamusta aikasin.

Kardemummalle jaksuja. Eihän se kiva ole, kun ette perhehuonetta saaneet, mutta lohdutuksena sanon, et onneksi se sairaalassa olo ei yleensä kestä kuin muutaman päivän. :hug: Itkuhan siinä meinaa itelläkin tulla, kun mies lähtee sairaalasta ja lapsiakin on ikävä.. itellä tää ikävä on vielä edessäpäin.

bambinalle zemppiä tähän päivään, jos ei ole jo lähtenyt nyyttiä hakemaan. Toivotaan, että kaikki menee nyt hyvin.

Pauliinalle kans zemppiä vauvan hakuun, tosin taitaa olla jo vauva kainalossa.

Fiinukka Vielähän se kerkee kääntyä. Ite menin esikoisesta käännytykseen rv 37+5 ja oli silloin itse kääntynyt - tosin senkin jälkeen voi vielä kääntyä takaskin, mutta itellä ei enää kääntynyt. Ja kuten joku tuossa kommentoikin, niin perätilassakin voi ihan hyvin synnyttää. Kaverini sinnytti esikoisen perätilassa ja sen jälkeen on synnyttänyt 3 lasta rt:ssa. Hän on sanonut, että toi perätilasynnytys on ollut kaikkein helpoin. Itse ajattelin esikoisen aikaan, et jos vauva ei käänny, niin synnytän perätilassa, kuten kaverinikin. Mut jokainen tekee kuitenkin niin kuin parhaaksi näkee ja tuntee. Vaikea ketään neuvoa, kun jokaisella on omanlainen tilanne.

Solnushkalle kans onnea matkaan, vaikka taitaa sielläkin jo olla käärö kainalossa :hug: .

hiipi Mulla kans tullut noita kestosuppareita ja ne sit välillä lähtee nopeestikin pois, välillä kestää koko päivän - tai ainakin siltä tuntuu. Makuulla ollessa lähtee täälläkin pois.

Huono olo joku tais mainitakkin, et vois johtua liian vähäisestä juomisesta ja itekin kallistun omalla kohdallani tuohon. Se yks ilta viime viikolla kun en pystynyt uimahallilla juomaan - mummo soitti ja puhu koko ajan ku uimakoulu kesti niin jäi juominen siinä ajalla väliin... tuloksena huono olo, joka meni ohi, kun join paljon ja söin. Eikä sitä ole sen jälkeen näkynyt... siis sitä huonoa oloa :LOL: .

ephs oon miettinyt tota sun niciä, et tuntuu niin tutulle. Ollaankohan aikaisemminkin kirjoiteltu odottavien pinossa? Oletko kenties odotellut vauvaa syntyväksi marraskuussa 2003 tai toukokuussa 2005?

maidon herumisesta mulla kans varmaan heruu maito paljon paremmin kuumalla ilmalla.. saunassakin rupee tuleen helpommin, muulloinpa ei ole yöpuku tai paitakaan kostunut. Esikoinen synty talvella ja hankalampi sillon oli saada maitoa tuleen, ku toisen lapsen kohdalla joka syntyi kesäkuussa... ja olikin oikee intiaanikesä sillon 2005 - huh hellettä. Mut maitoakin piisas :LOL: . Eikä tarvinnut vauvallekaan juuri pukea muuta ku vaippa ja jotain ohutta vaatetta päälle.

zeenah en ole ikinä vauvaa yöllä röyhtäyttänyt. Pieni kun on rinnalle nukahtanu, niin en raahtis toista herättää röyhtäileen. Joko vauva on nukkunut loppuyön meidän keskellä tai olen siirtänyt omaan petiin ja sitten on unia jatkettu. Näin ei häiriydy kenenkään yöunetkaan. Ei muuta kuin anna pikkuisen jatkaa unia ja äkkiä untenmaille itekkin, niin jaksat paremmin pyörittää arkea :hug: .
Ja hienostihan teillä kuulostaa arki lähteneen käyntiin. Itelläkin on toi tisuttelusessio kestänyt aina n. 30 minuuttia ja siinä ajassa on molemmat rinnat tyhjentäny... eli 15 min per rinta - näin taisivat esikoisen aikaa OYS:sakin ohjeistaa eli et 15 min imetystä per rinta.

LA:sta Tuntuu jotenkin hullulta katsoa laskettuja aikoja nyt, kun joillain on tosiaan la loppukuusta. Ite kun olen kahden aikaisemman kohdalla ollut tuolla häntäpäässä (la 25 pv ja 26 pv) ja ovat lopulta syntyneet seuraavan kuun puolella. Nyt tuntuu jotenkin oudolta, kun la onkin aikaisemmin puolenkuun maissa... :LOL: .

maidon noususta alussa ei varmaan kannata hirveetä tressiä ottaa. Alussa pienelle riittää aika vähäinen annos ja pikku hiljaa tisulla roikkumalla pieni tilaa lisää maitoa. Ja maitohan tosiaan nousee kunnolla rintoihin vasta muutaman päivän kuluttua synnytyksestä, joten älkää tressatko imetysasialla - se tressikin voi huonontaa maidon tuloa :hug: . Ja tota maidonkerääjää olen ite kyllä kotona käyttänyt yötä päivää toisessa rinnassa imetyksen aikana ja ottanut kerääjään tulleen maidonkin talteen pulloon - antanut sen sitten päivän mittaan vauvalle. Jossain vaiheessa yritin maitoa pakastaakin, mutta meidän lapset eivät pakastettua maitoa juoneet.. se haiskahti ja maistuikin jotenkin raudalle...

auringosta täälläkään ei paleta kovin herkästi auringossa. Jos aurinkovoidetta laitan, riittää tosi alhaiset suojakertoimet. Eilenkään ei tullut rasvattua itteä ollenkaan, vaikka olin melkein koko päivän ulkona. Rusketun tosi herkästi ja oiskohan itelläkin syy palamattomuuteen ja ruskettumiseen siinä, että sukujuuret isän puolelta ovat espanjasta... tosin siitä on tooooossssiiiii pitkä aika, mutta tummuus näyttää suvussa pysyneen... kohtalaisen hyvin. Mut niille jotka herkästi palaa niin ehdottomasti hyvät suojakertoimet ja kovasti rasvausta sekä mattia auringonottoon.. - paraskin puhumaan.. meikäläinen, joka mieluiten olis ulkona vain aurinkoisella säällä..

Laura-vm86 Zemppiä imetykseen, toivotaan, että se lähtee sujumaan alkuhankaluuksien kautta paremmin. :hug: .

Chililläkin kuulosti tosi lupaavalle, toivottavasti sielläkin on jo nyytti kainalossa :hug: .

Rae89 onnittelut, teillä taitaakin olla nyt kaikki valmistelut valmiina vauvan tuloa varten.

Itelläkin alkaa sairaalakassi olla kutakuinkin kuosissaan, vain viimehetken tavarat puuttuu. Vauvan sänkykin on valmiina ja vaatteet jne. Turvakaukalo pitäs vielä hakee kavereilta ja itkuhälytin/radiopuhelin ostaa, mut sen kerkee myöhemminkin.
Ja sit nää suuremmat hommat... ikkunat pitäs pestä sisältä ja väleistä - mies pesi ne jo ulkoa, kun en uskalla enää emännän jakkaran päällä kiipeillä, sit pitäs siivoilla noita paikkoja.. jotka ei taho millään pysyä kunnossa noiden kahden tuholaisen jäljiltä :LOL: , sauna pitäs pestä, leipoa ja tehdä ruokia pakkaseen... ja la oli??? viikon päästä :LOL: . Joku lyllertäjä taitaa luulla itestään turhan suuria :LOL: varsinkin näillä helteillä... Taitaa jäädä tekemättä suurin osa - tai sit mies ne tekee... jopa ton leipomisen (ei ois eka kerta ku mies leipoo porkkanapiirakkaa tms.).

Olivia hei, ethän nää voi meitä pettää... nykkö nää lähet ja meidän piti täällä vielä viimeisinä huudella toisillemme... :LOL: . Ja hienosti huutelin Oulun murteella...
Ei ku oikeesti hei onnea matkaan ja tervetuloa takas nyytti kainalossa :hug: .

MattilanMamma kiitos ihanasta synnytystarinasta. Rankka synnytys sinullakin takana, mutta onneksi kaikki meni kohtuu hyvin :hug: .

Sherine juu, malttamattomaksi tässä alkaa tosiaan itekin käydä, kun kaikki lähtee synnyttään. Vaikka ei itelläkään mikään kiire vielä ole - vauva on tilattu ens lauantaille eli 100710. Pitäs vielä pojan tän viikon uimakoulut keretä käydä ennenkuin lähtö tulee :LOL: .
Ny vaan tuli huolenaiheeksi, kun olen yleensä tullut tosi kipeeksi jo eelluspäivänä eli silloinhan se olis perjantai nyt... ja pojalla illalla vielä uimakoulua. Et mitenkäs tää perjantain uimakoulu hoidetaan ku äippä on kipeenä ja iskän pitää hieroa äippää. Ja mitenkäs miehen työpäviä perjantaina, pitääkö olla pois töistäkin jne. Hullu mikä hullu :LOL: :LOL: :LOL: , aivan kuin lapsia voitais tilata tietylle päivälle :LOL: :headwall: :headwall: :headwall: .

Termiitillä kuulosti kans lupaavalle, mut luinki tossa just, et vielä oot yhtenä kappaleena. Mut toivotaan, ettei tarttis kovin kauaa kärvistellä enää.

helise herttileijaa - vieläkö nää pystyt pyöräileen...? Minä luovutin jo aikapäivää sitten ku se oli niin tuskasta ton ison mahan kans ja vois se olla jo aika koomisen näköstäki meikäläisellä, ku pitäs haarat levällään polkee :LOL: :LOL:

Pai, Rouva Saga, helise ja Tridian Noi taitaa olla ihan normaaleja ajatuksia, jotka jokainen äiti käy jossain vaiheessa läpi ekaa oottaessa ja vielä myöhemminkin toista, kolmatta jne. odottaessa. Kuten myös loppuajan paniikki... et hei vieläkö tän voi palauttaa jne. Itelläkin välillä tuntuu, et kyllä sitä on hullu, kun tähän härdelliin vielä 3. halusin.., et vieläköhän tän vois palauttaa...
varsinkin sillon nää ajatukset nostaa päätään, kun on huono päivä ja lapsetki vaan tappelee :headwall: :headwall:. Mut parempana päivänä on taas toinen mieli ja odottaa pientä innolla :heart:
Ja hyvin se alko tääkin päivä... poika nous pylly eellä ja heti oli narinarinari... :LOL:

Jenniii-88 onnea matkaan ja tervetuloa takas nyytin kans :hug: .

ON: kyllä se on tää olo jo tukala. Yöllä on hankala nousta vessaan, pitää käyttää pöytää apuna ylösnousussa ja kaappeja matkan varrella tukena, et pääsee vessaan asti. Mieski näyttää joka kerta heräävän, kun lähen vessaan... yleensä ei oo tarvinnu käydä ku kerran yössä, mut viime yönä kävin varmaan 3 kertaa. Ja joka kerta tulee kissa mukana juomaan vessaan, sillä kun pitää olla vessan lavuaarin pöydällä juomakippo - ja vaatii aina vielä tuoreen veen siihen :LOL: .

Eilen auringossa taisin oikein hikoilla ekaa kertaa elämässäni. Mulla ei yleensä kovassakaan auringonpaisteessa iho hikoa - oon niin kuiva tyyppi
:LOL: , mut eilen oli ohtaki hikimärkä - muista kohdista puhumattakaan...
Mutta en valita, tykkään auringosta ja lämpimästä kuin kissa lämpimän uuninpankon päällä makoilusta.

Sit mulla on ollu jo jonkin aikaa polttelua navan oikealla puolella - tosi tympeen tuntunen ku aina silloin tällöin on tunne, kuin joku polttas navan vierustaa. Onko kellään muulla tällasta?
Eilen illalla ku nousin sohvalta ylös kävi tosi kipeetä tähän polttelukohtaan ja sitä poltteliki tosi pitkään illalla ku menin nukkuun, enkä meinannu saada unen päästä kii. Oonki ruvennu aatteleen, et voisko tolla kohtaa olla istukka ja se jotenki kipuilee? Ei mulla aiemmissa raskauksissa oo tällasta ollu.
Samaten alaosastossa tuntu tosi kipeelle illalla, mut nyt olo taas ok. Eikä mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen, et ois lähtö tulossa. Nälkä vaan kurnii suonissa, joten pitäsköhän lähtä aamupalalle.
 
Todella lämpimät onnittelut kaikille vauvan saaneille!!!!!! =)

Ja tsemppiä kaikille, joilla h-hetki on käsillä:)

:wave: täällä ilmoittauttuu myös yksi, joka on vielä yhdessä koossa.. ja vahvasti epäilen, et ollaan vielä elokuun puolellakin.... Alkaa olemaan jo HIEMAN malttamaton olo, ja tukala.. tahtois vaan saada pikkuisen syliin...
Mä varmaan sitten yksinään täällä huhuilen vielä elokuussakin ja pidän yksinpuhelua :D Eli jos jollaan on ylimääräisiä supistuksia, niin täällä otetaan vastaan... :LOL:

Kiitos synnytyskertomuksista:) mukava lukea niitä:) Tosin välillä kun niitä lukee, alkaa oma lähenevä (toivottavasti:D) synnytys pelottamaan/jännittämään..:)

Painoarvio. Oletteko saaneet omalta neuvolatädiltä minkäänlaista painoarviota? siis ei ultrassa, vaan silleen, et kädellä on kokeillut... Kun viimeksi (rv36) kysyin edes jonkunlaista suuntaa-antavaa painoarviota, niin sanoi, ettei vielä tässä vaiheessa uskalla mitään sanoa.. Olisi vaan kiva tietää minkäkokoinen vauveli siellä on.. niin mietin, et missä vaiheessa ne osaa sanoa sitten jonkunlaista painoarviota???

Lisää kommenttia myöhemmin:)
 
Nii ja tärkein unohtu 39+0 POKS

*MUOKS*

heidik86 En ole saanut minkäänlaista painoarviota sitten rakenneultran. Ei siis mitään hajua minkäkokoinen vauveli meille on tulossa. Mutta kun sisarukset ovat olleet 3840g ja 53 cm sekä 4070g ja 53 cm - niin uskon, että iso tästäkin tulee - vielä isompi kuin sisarensa. Ja siitä kertoo jo paljon isompi mahakin kuin aikaisemmissa raskauksissa - että tää onki sit varmaan jo valmis esikoululainen syntyissään :LOL:.
 
Olivia81 toivotaan että siitä lähtö vielä kuitenkin tulisi ja jennii88:lle onnea matkaan!! =)
SMSM en ole ollut kummassakaan listoilla :) esikoisesta olin kesäkuu 09 jutuissa, tosin tuolla perhekerhon puolella :)

kiitokset mattilanmammalle synnytyskertomukesta, mukavan vauhdikkaasti mennyt:)

täällä ei vielä kasseja pakkailla..aattelin tossa ehkä ens viikol laittaa valmiiks. Nyt keskitytään keittiöremontin tekoon..eilen lähti kaappeja ja tuli korkee pakastin tilalle..seuraavaks lähtee seinä ja tulee saareke tilalle. sitten siirrrytäänkin kodinhoitohuoneen puolelle kaappeja vaihtelemaan..pientä pesänrakennusta viime hetkellä;)

la olis 25.7 ja isäntä kovin kyseli saako/voiko lähteä neste rallyynn 31.7..saas nähä kuin käy..pääseekö. meiltä on sinne aikasmoinen matka kuitenkin kun Salossa asutaan. sielt ei ihan hetkes tulla jos lähtö laitoksel tuleeki vast sillo:)

*37+1*
 
Tunnin pyörälenkki heitetty ja kissan viikset siellä mitää viilee ollut :LOL: varjossa näytti olleen jo +26, onneksi mulla oli vesipullo mukana. Hiki vaan virtasi kun tää mamma eteenpäin puski, hah!

Tridian: Mä sitä frisbee golfia mietin :) En tiedä siitä lajista juuri mitään, oon vaan nähnyt kun muut pelaa. Mutta niitä kiekkojahan on erilaisia niin onko sillä sitten miten suuri väli, että millaista käyttää? Ja tarviiko jokainen pelaaja oman kiekon vai miten se yleensä menee? Tänään jos saisin miehen mukaan niin vois käydä jostain sen frisbeen ostamassa ja sitten vois mennä testaamaan, ainakin sais olla ulkona auringossa lisää :)

Jenniii88: Hei rutkasti tsemppiä, vaikka oot varmaan jo mennyt mutta kumminkin! Ja tervetuloa tosiaan vauvan kanssa takas :)

SMSM: Mulla on lainassa mun veljen mummomallinen pyörä niin sillä pystyn vielä polkemaan. Millään muulla en, tarttee olla selkä suorana ja tarpeeksi matala runko ja ne tossa veljen pyörässä on. Kieltämättä ei pyöräily enää kovin kivalle tunnu, pitää just sillee vähän jalat auki polkea, mutta välillä käyn silti lenkillä. Pääsee polkemalla pitemmälle kuin kävellen :) Nopeudessa ei hirveesti taida olla enää eroa, niin hidasta alkaa polkeminen olla :LOL:

Nyt ehkä suihkuun jos jaksaa, sitten kirjastoon ja kirpparille ja sitten sitä kiekon metsästystä mahdollisesti. Huomenna ois neuvola ja 40viikkoa täynnä.

Mä aion yrittää tunkea itteni yhtiin kivoihin sortseihin tänään, pitää jättää napit auki, mutta ehkä jos toppi ois tarpeeksi pitkä niin kukaa ei huomais mitään... Oon kyllästynyt tähän minivaatevalikoimaan, aina samat housut jalassa vaan ja kun ulkona on niin kuumaki nii ei huvita pukea polvimittasia sortseja. Katsotaa tuunko kohta itkemää ettei mun suunnitelma sortseista toiminut, heh!

helise ja pötsihirmu 39+6 :D
 
Nyt pyörähtäisi taas uusi viikko käyntiin...

Enää kaksi viikkoa sektioon... Millä tän ajan saisi kulumaan?

Onnea matkaan Olivialle! On varmaan jo lähtenyt, kun ei ole enää täällä ilmoitellut mitään.

Samaten Jenniille, toivottavasti ei tarvitse kauaa kärvistellä, vaan saavat synnytyksen käyntiin.

Saga ja muut, mullakin alkaa olla välillä sellainen olo, että pelottaa, että mitä sitten kun vauva on syntynyt? Ja maailmanmenokin on on alkanut hirvittää, esim dokkari ruoan loppumisesta, haluanko tuoda pojan mellakoimaan ruoan perässä? Ristiriitaista, että on niin tuskaista olo, että tulisi äkkiä vauva ulos, ja taas välillä miettii, olisiko sen parempi vaan jäädä vatsaan turvaan... Kaiketi kuuluu asiaan.

Meillä mies jo suunnittelee varpajaisiaan...

Kiitos synnytyskertomuksesta Mattilanmamma, toivottavasti olo paranee pian!
 
Huomenta heinä mammat:)

Täälläkin edelleen yhdes koos:( Supparit tai ne selkä poltot loppu tosiaan illalla... Nukahdin heti ku sänkyyn pääsin ja ekakerran heräsin pissalle puol viis. Eikä mitään ylimääräsiä tuntemuksia... Aamulla heräsin sit miehen kelloon 7.00 nousin sit pisulle ja ku istuun pääsin niin housuihin lorahti jotain.. vessaan ku menin niin alushousut oli tosi märät piti siis ihan vaihtaa.. ja sänkyynkin jäi pieni märkä läntti.. Mut kyllä mä silti vahvasti uskon että oli ihan valkovuotoo ja eilisen iltapäivä s:n nesteet :LOL: Nyt on vähän poltellu reisiä ja alamasua mut ei oikeen muuta. Tahtoo niiiiiiin jo päästä tositoimiin:D Hullua ku oikeen ootan kunnon supareita ja kipua :LOL:

Hirveesti tullu taas tekstiä.. mut yritän parhaani mukaan jotain kommentoida:D

Olivia tais päästä lähteen tosi toimiin:) Kateeks käy mutta on se ihanaa ku tulee vauvoja meijän pinoon:D

Pai Yritän kans ajatella että vie meen torstaina neuvolaan sillon on 40+1 ja laitetaan lähete äpolille yliaikaiskontrolliin. Mutta silti sitä koko ajan miettii tuntemuksiaan että olis tää nyt sitä yms.... Niiiiiin ärsyttävää!!!!! :kieh: Joo ja täälläkin tullu nyt ajatuksia siitä että voisko tän vielä palauttaa. Et en mä halua alkaa heräileen yöllä ku nukkuminen on niin kivaa:) Ja synnytys on alkanut pyöriin ny todenteolla päässä. Mut onneks ne kaikki sit unohtuu ku neiti möyrii masussa:heart:

MattilanMamma Onnea vielä kerran pienestä pojasta :heart: Ja iso kiitos synnytyskertomuksesta:) Vauvantuoksuista ihanaa arkea teidän koko perheelle :flower: =)

millanen Ihanan huomaavainen mies sulla :heart: Arkipäiväiset huomion osotukset ja pienet lahjat on kyllä huippuja:) Mekin oltiin miehen kans eilen ihan vaan kotosalla vaikka kovasti olis tehnyt mieli jotain tehdäkkin. Mut onhan se lakanoidenkin heiluttelu tekemistä :LOL: :LOL:

Kepsukka Voithan vauvan voinnin mukaan katsoa sitten lähettekö synttäreille. Mun pikkuveikka oli kahden viikonikäsenä jyväskylän ajoissa (rallit siis) Tosin oltiin asuntovaunulla ja äiti tai joku oli pääsääntoisesti veikan kans sisällä. Teidän kuopus oli ollut aika ihuna vauvan hikalle :heart: Ihan nousi hymy korviin ku luin:) Ja sun uni mitä mahtavin:LOL: Mitähän sitä oikeen alitajunnassaan miettiin ku näkee mitä hulluimpia unia:D

helise Mä kans olin virkeenä jo seiskan aikaan. Olis varmaan pitänyt mennä miehen puolesta töihin se oli meinaan ihan unessa vie. Sulla kans kovat suunnitelmat päivälle. Mä kans suunnittelin tossa päivääni ku muuten hajoon tähän hemmetin kyttäämiseen :kieh: Hieman kyllä hirvittää mihkään kaupoille lähtee mutta eiköhän siellä ihmiset ymmärrä jos alan puuskuttaa kovasti :LOL: ja tajuavat sit soittaa ambulanssin jos siltä näytän:D
Joo ja tiedän kans ton tuneen ku nousee vessaan ja maha ihan kova.. Tuntuu että se ei mahdu mihkään ku ei anna niinku yhtään periks. Meilläkin on vie matala sänky.. huhu!!



Jenniii Tsemppiä sulle vauvan haku reissuun:) Mä en nyt oo ainakaan vie tulossa sun seuraks. Mut toivottavasti päivän aikana tapahtuu ihme ja pääsen kans lähteen tayssiin. Törmäillään sit siellä :LOL:

Termiitti Voimia sulle kans epämääräsiin suppareihin:) On vaan niin ärsyttävää mennä nukkuun ja odottaa lähtöö ja aamulla onkin vie kotona :kieh: Vai kolme yötä supiseli sulla esikoinen.. voih! Mitenkä tollasta jaksaa? Ääk!!

SMSM Eipä oo täällä tosiaan vie nyyttiä sylissä:( Toivottavasti pian olis oon niin malttamaton:) Tiedän tunteen kun miettii että koska vauvan olis hyvä syntyä.. hullua tosin ku eihän sitä voi tilata millekkään päivälle. Tosin sekstiossa ja käynnistyksessä kyllä vaikka käynnistyskään ei aina tuota toivottua tulosta just sille päivälle.
Vessaan nousemiset on yöllä kyllä ihan tuskasia. Nousin vie alkuviikosta aina jalkopäädyn kautta ku pinnis tukkii mun puolen aika tehokkaasti. Mut ku alko tuleen tukalia hetkiä kovan pissahädän ja huonon asennon kanssa. Niin on parempi nousta omalta puolelta ja sit vaan nostella koipia vähän enemmän että pääsee pinniksen ohi. Tuskaista on tämäkin mutta hieman nopeempaa ei tuu niin paniikki että pissaa housuun :LOL: :LOL:

heidik Mulle neuvolatäti teki painoarvion vaan ihan sen perusteella ku ultralla oli katottu et painaa 2,9kg niin lisäs siihen et tulis painoo lisää 200g/viikko. Et jos tällä viikolla syntyis ku on LA niin painais n. 3,6kg Tän teki tosiaan sijainen ja oma neukkutätikin sano että pieni vauva mutta pitkä:)

Mut nyt tää menee jatkaan hommia:) Pitäs pyykkiä pestä ihan urakalla ku joku on käyttänyt kaikki mun alushousut :LOL: :LOL: Tosin tällä kelillä saa vaatteita vaihtaa koko ajan ku hikoilen ku pien porsas :LOL:

Ps: Muuten jos ässiä haluaa käyttää niin paras niistä on kyllä se kaikista mukavin:D Mulla alko ne selässä tuntuvat poltot eilen aikasta heti ässäilyn jälkeen. Että taitaa tänäänkin mennä ässäilyks:LOL:

Chili ja neiti 39+5 :heart: :heart:
 
Heips!

Juuri tulin neuvolasta. Kaikki oli hyvin, paitsi turvotusta ihan sairaasti :|
Siitä huolimatta mun paino on tippunut viikossa 2 kiloa! Ja nyt en oo popsinut ananasta :)
Se alkoikin jo tulla korvista ulos :x

Meille on tullut kotiin "uusi lemmikki" - poika tuli eilen sisälle ja metsässä pyörimisen jäljiltä sen vaatteisiin oli tarttunut sisilisko. Se oli kipittänyt kivasti pianon alle ja nyt sitä elikkoa ei löydy mistään :/
Kiva yllätys jossain vaiheessa luvassa, kun se pelmahtaa näkyville - not :x

Neuvolassa jo veikattiin vähän jotain käynnistyksen suuntaan. Oon kuitenkin punnertanut jo 2 kpl 4,5 kiloista lasta tähän maailmaan, joten ei varmaan anneta kasvaa niin isoksi.
Oliskin, mä oon niiiiin kypsä! Ja tää turvotus on jotain ihan kamalaa. Näillä jaloilla ei oikeasti voi kävellä kunnolla, eli se siitä liikunnasta (nyt kun uintikin on kielletty :( )

Keskiviikkona on äitipoli. Siellä aattelin pyytää sisätutkimusta vaikka ruuvimeisselillä. Neuvolassakin ihmeteltiin, kun kohdunsuuntilannetta on viimeksi katsottu rv.8+3!
Mä käyn varmaan ostamassa teltan ja leiriydyn sairaalan pihalle. Olo on edelleenkin vattuuntunut, kiukkunen ja väsynyt :/
valivali-listaa voisi jatkaa pidemmältikin, mutta säästänpä teidät enemmiltä vuodatuksilta...

T:vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 37+1
 
Olivia81 Oikein paljon onnea koko perheelle pikku tytöstä :flower: :heart:

Sherine
SMSM sovitaan niin, että kipeydyt vasta uimakoulun ja miehen työn jälkeen, sillähän se hoituu :LOL: :LOL:
Tää oiski oikein hyvä homma, sovitaan näin :LOL: :LOL: .

Laura-vm86 Hienoa, että pikkuinen kasvaa ja vahvistuu. Niin se vauva-arki alkaa sujumaan ja mammallaki maitoa riittää, kun ei turhaan ressaa :hug: .

yliaikaisuus Mulla ainakin oli toisesta lapsesta vasta rv 42+1 sovittu OYS:aan yliaikaisuuskontrolli, et siel oisivat sit päättäneet, et mitä tehdään. Käynnistetäänkö vai odotellaanko vielä. Onneksi tähän ei tarvinnu mennä, kun typy päätti syntyä rv 42+0 :LOL:.

Chili25 tais lähtä tositoimiin - zemppiä Chilille matkaan, vaikka tuskin on enää tätä lukemassa... voipi olla jo nyytti kainalossakin.

bambina sulla sitten taitaa mennä pitemmän kaavan mukaan tää, voimia :hug: .

Täällä kans vauva liikkunut eilen ja nytkin harvinaisen paljon, kun oli jo ainakin viikon päivät aikalailla hiljaiseloa..

omenaruusu voin vaan kuvitella kivut 2. kerran murtuneen häntäluussa. Auuttsss. :hug: Ite oon lapsena pulkkamäessä murtanu häntäluun ja se oli kipeä.. ei istuttu sillä pyrstöllä vähään aikaan.

turvotus lisäänty täällä entisestään eilisen Oulussa asioilla käynti ja shoppailu -reissulla. Et nyt on jalkoina sit vieläkin enemmän kahta puupökkelöä muistuttavat kintut. Ei kuitenkaan vielä pingota mistään, eikä oo kippeet tms. Mutta järkyttävät halot :LOL: :LOL: . Kohta saa heivata kihlasormuksenkin pois... jäljelle jää sit enää vihkisormus, joka yleensä on mennyt sormeen läpi raskauden.
Nii ja juotu on täälläkin kyllä tooossiii paljon, mut ei auta mitään tohon turvotukseen. Päviä kuluukin juodessa ja vessassa hypätessä :LOL: .

katjamari87 vielä ehtii mukaan ja tervetuloa joukkoon. Päivitin tietosi tuonne 1. sivun listaan. Tohon Oulaskankaan sairaalaan en minäkään lyhennettä löytänyt - sehän on ppshp:n yksi sairaala, kuten OYS:kin.

ON: eilen ihmettelin mammojen yökukkumista ja täällä sitä nyt ite sitten kukutaan :LOL: . Heräsin vessaan ja on niin älyttömän kuuma, et ei meinaa uni enää tulla, joten ajattelin kokeilla täällä roikkumista jonku aikaa, jos vaikka sitten uni tulis.
Tänään ois heti klo 8 neuvolakin... saa nähdä mitä täti tuumaa turvotuksesta.
 

Yhteistyössä