Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

ironlady Millasissa lukemissa sulla paineet pyörii ? Mä oon kans ravannu Jorvissa samasta syystä ja nyt viime viikon tulos oli että jatkoseuranta neuvolassa ku ovat pysyneet niin hyvinä... (Alapaine vähän alle 100:ssa).
 
Huomenta!

Onnea Pauliinalle ja Solnushkalle vauvanhakuun!

Ehkä kaikki kääntyy hyvin päin ja Bambinallakin alkaa tapahtua ihan itsekseenkin!

Kardemumma, voi hitsi, yritä kestää, Tyksissä on varmaan niin täyttä, ettei kukaan saa perhehuonetta, kun niistä on tehty kahden hengen huoneita. Mutta mäkin pelkään joutua siihen kolmen hengen huoneeseen ja kuumuus siellä ahdistaa jo etukäteen. Keskimääräisesti maito nousee kunnolla neljäntenä päivänä synnytyksestä, että älä vielä ole kokonaan suru puserossa, mutta ymmärrän kyllä tunteen, sillä olen itse aikamoinen murehtija.
 
Jaahas, POKS 39+0! Eikä mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, eli Pain kanssa ollaan varmaan siellä Jorvissa viikolla 42+0 käynnistyksessä. :x

hiipi Mulla tulee kans tuollaisia kestosupistuksia paljon. Oikeestaan jos yhtään enenpää puuhailen, niin tulee oikein napakka (kivuton) supistus, joka ei oikeestaan lopu ennen kuin meen makuulle. Tosi tylsiä. Niitä tulee myös aina kun istuu pystyssä pidempään, esim. ulkona syömiset on tosi tuskaisia niiden takia.

kardemummmalle unohdin eilen kommentoida, että älä ota liikaa stressiä maidon tulosta. Niin kuin mekkala sanoi, siinä nousussa voi mennä useampikin päivä! Varmasti alkaa kohta sujumaan. Toivottavasti pääsette pienen Sulon kanssa pian kotiin sairaalasta. :)

Toivottavasti Solnushka on jo sairaalassa tositoimissa. Kuulostaa yöllä kuitenkin homma edenneen. Ja ironladykin saattaa joutua tositoimiin ensi viikolla!

Tässähän käy kohta niin, että oon yksin täällä kasassa kun muut jakautuu niin vauhdikkaasti. :D Mullakin on alapaineet nousseet nyt ihan pysyvästi tuonne 90-100 tienoile, mutta asialle ei nyt tehdä mitään niin kauan kuin pissa on puhdas jne. Kun nyt ei enää nousis ylemmäksi.

Aamupalalle ja sitten ulos ihastelemaan aurinkoa ja ehkä vähän shoppaileen kestovaippoja.

Olivia & (varsin hyvin masussa viihtyvä ) Vauveli 39+0
 
Olivia81 meillä onkin näköjään melkein sama LA, minä poksun huomenna 39+0. Ja taidan minäkin sitä perää pitää tässä pinossa.. joten taidetaan pitää kohta pinoa pystyssä kahdestaan :LOL: , voipi Virpi olla 3:na, jos ei meidän treffit ens lauantaille toteudu :LOL: . Voi aika tylsäksi käydä keskustelut loppua kohti... joko?... eikö vieläkään..? jne. :LOL: .

Mutta jos lähtis itekki tonne ulos, ku koko muu perhe siellä jo on.
 
solnushka on päässyt kans varmaan jo vauvanhakuun :heart:

olivia mä pidän sulle seuraa, kun muut saavat vauvansa... Eipä täälläkään mitään ihmeellisiä oireita, mitä nyt menkkajuilintaa! Imuroidessa rupee kylläkin supistelemaan, mitä ei oo nuitten kahen aikana tapahtunu... Mutta en jaksa enää miettiä koska syntyy, syntyy kun on valmis ja mä suunnittelen vaan ohjelmaa, niin aika kuluu, jospa se lähtö tulis sitten sieltä ihan yllättäen! :whistle:

Huonoa oloa pukkaa jälleen.. Viime yönkin pyörin ja mahaa väänsi... 3kertaa käyny vessassa ja nukkunut sellasta koiranunta..

Olis niin ihanaa olla vaan ja kärtsätä itteensä auringossa... Nooh, tänään vielä jos passais vieraita ja ens viikon ottas ihan lunkisti ja eikös ens viikoksi luvattu helteitä, että kerkeen vielä kärtsäämään nahkaa.. B)

Vauvauutisia odotellessa :heart: :)


Maamin ja Toivo-Justiina 39+2 :heart:
 
voi voi voi,stoppia nyt mammat,en haluu olla viimenen!!!!!pitäs vissiin liittyy elokuisiinkin,niin siellä voisin sitten olla etupäässä :LOL: vaan eihän sitä tosiaan tiiä milloin se lähtö tulee,mulla kun on sitä vikaa,et se tulee sitten yks kaks ja vielä yöllä.aamuun mennessä ovat syntyneet.kaikilla on menossa nyt 39-40 viikot.apuva.mulla ei etes vielä 37 oo täynnä.enhän mie oo yhtään kateellinen,en.....tylsää.

lapset oottaa uimaan pääsyä,täällä kamala helle päivä taas,kolmissa kymmenissä huitelee.itehän en siellä oikeen voi olla auringossa,mulla iskee ihan hirvee olo melkeen välittömästi.pitäs vissiin vaan kokoajan juoda juoda ja juoda,joka ei sekään mulla taho onnistua.

tänään taas sokerien mittailu päiväkin,saapa nähdä pysyykö kurissa arvot.tuntuu että nykyään ne aina heittelee kun mittailen niitä.

plaah.ruokaa vissiin tarttis väsätä ennen uinti reissua.kummallista kun ukkeli aiko olla juomatta kovin kauheita jussin jälkeen,niin johan ne eilen taas naapurin isännän kans innostu.kömpi sänkyyn vasta siinä yhen aikaan.eilen illalla kattelin leffaa olkkarissa ja kuuntelin että ulkona kuuluu piipaa.poliisit siellä sitten jahtasi mopopoikaa pillit päällä,kuulemma veti ihan tuosta meijän eestä,vaan niin se poika pääsi karkuun,oli mopoaan viritelly melkosesti koska ajoi tota pururataa pitkin ihan sika kovaa ja ei ne pollarit pysyny perässä.tällästä täällä.
 
**POKS 37** lopultakin täysiaikasia,vaikka ei niin täyspäisiä;)
täällä kyllä tapahtuu hirmu paljon lyhyessä ajassa, ei meinaa perässä pysyä kun ei ehdi koneellle kovinkaan usein:)
ite kun joskus lopultas pääsee synnyttämään niin eihän täällä ole enää ketään siinä vaiheessa:) Heinäkuu kun tuli ni kaikki lähtee rynnimmäl synnärille :LOL: (pientä kateellisuutta;)

Paljon Paljon onnea muillekkin poksahtaneille joita en vielä ole onnitellut!! :flower: :heart:

jos nyt muistan oikein niin kardemummalle tsemmpiä imetykseen..itellä esikoinen syntyi sektiolla torstai illalla ja tiistaina kun kotiuduttiin ni sillon vasta alkoi maito nousemaan ja nousi kyllä koko viikon edestä..mut se on normaalia sit taas noissa sektioissa. Muistan vaan sen epätoivon tunteen kun ei saa vauvaa ruokittua ja rauhalliseksi, hänki vaan huus kaik yöt, eikä heti tajuttu että nälkäänsä vaan raukka huusi...onneks se siitä helpottaa, viimeistään kotona kun ei ole niin kovia paineita kun on hoitajat vieres paapomassa. Kotona saa ihan rauhassa omalla tavallaan kokeilla ja testata mitä toimii. aluks on tietty ihanaa kun ovat siinä auttamassa ja opastamassa mut ite sen sitten huomaa mikä itellä toimii ja mikä asento mis ei nännit oo niin kovilla. Kainalo ote oli meil hyvä ja sit et tyyny vauvan alle ja vasemmal kädel ohjasin rintaa ja oikeel kädel tuin vauvan päätä..se toimi kaikkest parhaiten, ei tullu tissit kipeeks=)

JP-78:lle ja vaimolle :hug: voimia, onneks ei mitään vakavampaa ollut kyseessä! Huoli ja ikävä varmasti kuitenkin suuri, oishan sitä uutta tulokasta ihana pidellä koko ajan sylissä ja halailla vaan :heart:

Hauskaa lueskella miten kaikkien synnytykset etenee, lähes reaaliajassa tulee infoa..voi hyvin olla hengessä mukana:) ja ihanaa että kaikilla on suht hyvin kaikki menny, toivottavasti näin menee myös jatkossa meidän muidenkin kohdalla :)

Oliko täällä muuten Salon synnärille menijöitä??
 
Nyt se on sitten laskettu päivä takana ja ilmeisesti toi oli nyt se virstanpylväs, jonka jälkeen mäkin alan menettää toivoni. Tähän asti on ollut ihan rento olo sen suhteen, että tulee kun on tullakseen, mutta nyt tuli jostain paniikki, et ei se aio tulla itekseen ollenkaan. Voihan vihtori!

Solnushka tai olla jo siellä haikaranpesässä. Paljon onnea ja voimia koitokseen, vaikket varmasti tätä enää luekaan. Teidän pienelle taitaa tulla synttäripäiväksi tää 4.7., jota meillä mies on koko ajan toivonut. Olis kuulemma helpompi muistaa syntymäpäivä ku olis sama ku yhdysvaltain kansallispäivä :) Seuraava mahis on sit kuulemma 7.7. jos halutaan, että isäkin muistaa pojan synttäripäivän tarkalleen :)

Saga 40+1
 
Solnushkalle tsemppiä, tosin vauvahan voi jo kainalossa olla mut kumminkin!

Kardemumma kiva kuulla kuulumisia, koitahan jaksaa erossa miehestä. Jos rintakumeilla alkaa imetys sujua hyvin, elä huoli.. Voi olla, että kun vauvan suu hiukan kasvaa ja se saa kunnolla rinnasta kiinni, ei kumia välttämättä tarvita enää väliin.

PT ja sectio/alatiesynnytys
kummaa toimintaa nykyään. Esikon kohdalla ei enää edes yritetty kääntää, ku huomattiin niin myöhään. Kuitenkin lääkäri painokkaasti suositteli leikkausta, koska oli 1. esikoinen, 2. painoarvion mukaan 3800g. Kertoi arvion olevan suuntaa-antava ja että ei uskalla suosittaa alatietä riskien takia.. Päin vastoin että olis painostanu alatiesynnytykseen, painosti lempeästi mutta varmasti leikkaukseen.. Että näin, sillon oltiin kättärillä.

Tsemppiä odottelijoille, ei paljoa lohduta mut jos kaikki muut rynnii hirmu kiireellä synnärille nyt heti alku kuusta, ni jospa siellä olis sit rauhallisempaa, kun meidän muiden vuoro tulee? :D

Kuumuudesta piti muistuttaa, että joillain nousee & heruu maito paljon paremmin helteellä. Et jotain iloa siitäkin.

Eilen oltiin rannalla reilut 2h, keskipäivän kuumuudessa, eikä kukaan meidän pesueesta kärähtäny! Teki niin mieli mennä uimaan, mutten rohjennu. Monelta täällä jo uinti kielletty ja sit ei toi meikäläisen uikkari nyt kovin hehkeä ole (2osanen, normaalisti 2-3 vaatekokoa liian suuri) joten ei huvittanu järkyttää täyttä rannallista väkeä. Ehkä sit jos olis ollu pienempi rantsu tai vähempi porukkaa?

Siivoamaan, miks sitä pitääki tehä jatkuvasti? Koko ajan joku sotkee, kuka??

Kepsukka ja masukki 38+2
 
Heippatihei,

nyt on eilisestä hesan reissusta selvitty. Lähdettiin tosiaan matkaan silloin viiden maissa ja takas tultiin yöllä kolmelta, että väsytti! Matkoilla autossa vähän poltteli, mutta keksittiin laittaa auton pepunlämmitin päälle. Se kuumensi siis sen istuimen ja myös selkäosan ja kivut hellitti. Pitää muistaa toi ku tulee lähtö synnärille, ehkä se lämpö siinäki auttais. Mut sen penkin piti kyllä kuumeta aika paljon ennenku se oikeesti autto.

Nyt on vähä menkkajomotusta, mutta ei se kummempaa. Eli eipä tässä taideta vieläkää olla menossa. Hirvittää että mäki oon kasassa vielä heinäkuun puolivälissä, jos menis 2viikkoa yli niin oisin kasassa vielä 20pv tätä kuuta. Mä en halua!

SMSM: Kyllä meki vähä mietittii, että uskaltaako lähteä ajaa niin pitkää matkaa. Mutta otettiin taas sairaalakassi mukaan ja oishan sitten siellä päässä hätätapauksessa päässyt sairaalaan myös. Mutta eipä mitään tapahtunut, ei viikko sitten myöskää kun oltii siellä korkeasaaressa. Perillä sain kyllä paljon kommetteja "uskalsit vielä lähteä", ja ihmiset hämmästy kun kuuli että laskettuun aikaan on pari päivää aikaa, heh :)
No ainakaa matkailu ei näytä vauvaa saavan ulos, mikähän täällä tepsis..

JP-78: Oi, miten ikävältä kuulostaa! Paljon voimia teille :hug:

Solnushkalle voisin vaiks olla pikkusen kade... murr. Mutta siellä varmaan ollaan jo tositoimissa, hienoa! :)

Nyt on kyllä tosi kuuma, varjossaki jo +28, en voi ees kuvitella mitä se on auringossa. Nyt pitäis tälle päivälle keksiä jotain tekemistä, ehkä vois mennä vaiks jäätelölle kaupunkii. Pieni kävelylenkki sinne vaikka ja ulkoilua vähäsen.

Laskettuaika ylihuomenna, tuus jo vauva hei!

helise ja pötsihirmu 39+5
 
Joo..todellakin tuntuu, että maito nousee nyt helteellä oikein urakalla. Kun imettää toisesta rinnasta, niin toinen saattaa samalla päästää kans maitoa. On mulla se maidonkerääjäkin olemassa, mutta tuota tapahtuu yleensä yöllä ja en jaksa silloin pelleillä kaikenmaailman systeemien kanssa.

Miten muuten muut, joilla jo kokemusta tuosta imetyksestä. Jos yöllä imettää makuullaan, nousetteko aina ylös röyhtäyttämään? Itsellä tuo lapsi ei koskaan muutenkaan juuri röyhtäile vaikka kuinka yrittää ja aina nukahtais esim. yöllä rinnalle. Tuntuu hullulta alkaa sitten toista röyhtäyttämään (jos jo nukkuis kuin enkeli), vaikka olen sitä välillä tehnytkin. Mites muut? Ohjeita? Kokemuksia? Kiittäen!! :flower: =)

Muuten menee ihan hienosti täällä. Välillä ollaan oltu päiväsellä hereillä jo jopa 3 tuntia! Vähän vielä nuo bilirubiini arvot huolena, mutta parempaan suuntaan menee.

Onnea taas vauvaantuneille ja tsempit vielä helteissä kärvistelijöille! :)
 
Täällä poksutaan sunnuntain kunniaks 38+0! Isi odottelee kuin kuuta nousevaa, että posahtaisin ja pääsisi lomille. Itepäinen on vaavi, eikä oo kummemmin merkkejä antanut. Supistelee kyllä pitkin päiviä silloin tällöin, välillä vähän tuntuvasti mutta pääosin ihan olemattomasti. No, mulla ei ole vielä mikään kiire minnekään. Ens viikolla lääkärineuvola ja tahtoo tietää vauvan olevan edelleen oikein päin. Sitte tuleekin onneksi seuraavalle viikolle oma terkka töihin ja voisin senkin kansa mielellään raatailla vielä synnytyksestä ja haaveilemastani vesisynnytyksestä erityisesti, joten mielellään olisin vielä sen reilun viikon kasassa :)
Sen kummempia vaivoja ei oikeastaan ole. Närästystä vähän enemmän, mutta Rennie auttaa eikä tarvi ottaa edes joka päivä. Yöt on tietty hankalia, mutta nehän liene jatkuvat vähän eritapaan hankalina synnytyksen jälkeen, joten... :)

Tsemppiä kaikille! Pitää mennä kattoon kun tuo kakkonen heräs päikkäreiltä!!

Punaposket ja Tuhina 38+0
 
Imetyksestä: mullakin sattui ton esikoisen imettämien aluksi ihan sairaasti, aattelin ettei tästä tuu ikinä mitään. Rintakumien kanssa mentiin muutamat ekat päivät, olisko sitten ollut neljäs päivä synnytyksestä kun kokeilin taas vaihteeksi ilman kumia eikä yllättäen sattunutkaan enää yhtään. Lampaanrasvavoide oli ihan ykköstä. Sitten sitä imettämisen iloa riittikin vähän toista vuotta =) . Toisaalta se oli aivan ihanaa, toisaalta taas nyt jo etukäteen ahdistaa ajatus suihkutisseistä, rintatukoksista ja rintsikoiden pitämisestä yötä päivää sen about vuoden... mut onhan se toki niiden vaikeuksien arvoista.

PT:stä: En nyt viitti alkaa uudempaan kertaan kehumaan perätilasynnytyksen ihanuutta, mutta muistakaan ny kumminkin että se voi sujua ihan hienosti, kuten allekirjoittaneella. Tietenkään lääkäreiden ei pitäis painostaa suuntaan eikä toiseen, kun valinta on muutenkin vaikea. Mut kyllä niitä lääkäreitä kannattaa kuunella, kysellä niiltä kaikkea mahdollista ja etsiä itsekkin asiasta TIETOA (ei huhuja) ja tehdä päätös vasta sitten. Voi se normaalisynnytyskin sitten päätyä kumminkin leikkaukseen, kun joku sitäkin pointtia pt:n kohdalla mietti. Hyvähän se on tietty tässä nyt sanoa kun omalla kohdalla meni hyvin... synnytyksen kokonaiskesto oli vajaa 11 h, ponnistusvaihe 20 min, vauva syntyi hyvässä hapessa ja oli kaikin puolin terve. Tunnustan silti että oon iloinen, että tämä uusi tulokas on (kai) raivotarjonnassa, ei niin kiva lisäepävarmuudentunne tuosta perätilasta tulee, eipä sille mitään voi. Tsemppiä asian kanssa pähkäileville!

Hikoiluttaa täää helle, aamulla meinas päätä särkeä mut se meni panadolilla ohi. Muutenkin välillä vähän kumma olo... , mut ei pahemmin supistele eikä mitään, saapa nähdä kauanko tässä vielä ootellaan. No, jospa ens viikon aikana jotain alkais/laitettais tapahtuun.

Hepuli 40+3
 
Nopeasti vaan Zeenahille: Nykyään kai on ohjeena, että rintavauvoja ei välttämättä tarvitse röyhtäyttää. Varsinkaan, jos mitään suurempia mahavaivoja ei ole. Mä en ole yöllä koskaan röyhtäyttänyt. Parempi vaan, kun molemmat saa nopeammin unesta uudelleen kiinni.
 
Pai80 mun alapaineet on kans siinä just sadan alapuolella. Mun lääkitystä on nyt nostettu parin viikon sisällä kaksi kertaa eikä mitään muutosta eli nyt syön 4x100mg.
Mullahan vaikuttaa toi mun tausta; molemmilla vahemmilla verenpainetauti ja itsellä ollut muutama vuosi takaperin lääkitys korkeaan verenpaineeseen.
Synnytyksen jälkeen joudun sisätautiosastolle lisätutkimuksiin, epäilevät jotain kroonista tautia (en tällä hetkellä muista mikä sen nimi oli :LOL: ) mut lääkkeillä kuulemma hoidettavissa olisi.

Olivia en kyl oikeasti usko että käynnistystä aloittavat vaan seurataan ja lisätään lääkitystä :attn: ei noi paineet niin pahat vielä ole ja olo on muuten aika hyvä ;)

Oliko se SMSM joka listaa päivittää? (ei millään muista) :headwall: mut voisi lisätä sinne eli ensimmäistä odotetaan, Jorvissa olisi tarkoitus synnyttää, laskettu aika on 28.7. ja poikaa on lupailtu :heart:

Mukavaa hellesunnuntaita kaikille!
 
ironlady Juu mulla nostettiin kans reilu viikko sitten Albetol annosta 3 tablettiin päivässä. Nyt ei oo juurikaan tullu kotona 100 alapaineita. Eikä Jorvissa puhuttu mitään et pitäis alkaa käynnistämään vielä näillä arvoilla. Kaipa niiden pitäis olla korkeemmat tai sitten tulla jotain näitä muitakin oireita ja varmaan pitäis todeta se itse myrkytys. Ja sekin on niin hullua et ku on ohjeet et jos tulee kaks kertaa kotona peräjälkeen arvot yli 150/100 niin yhteys Jorviin, varsinkin jos jotain muita oireita. Sit ku sinne soittaa, niin vastaus on ettei toi nyt niin huolestuttavaa oo, ku ei oo näköhäiriöitä yms... Ota näistä sit selvä.
 
Mulla on jo yhdeksäs (? en osaa laskee) päivä synnytyksestä eikä vieläkään kovin kummosesti oo maitoo noussu, joten älä kardemummma huoli! Joka kerta alotetaan syönti et annan syödä rintaa niin pitkään kun haluaa mikä on ollu n. tunti ja sitten pullosta lisät päälle. Kaippa sitä maitoo rupee enempi tulemaan.
Ja rintakumeilla mennään täälläkin, tosin nyt huomasin, että kun on hetken imettäny sen kumin kanssa, nänni muotoutuu sopivaks ja vauva saa syötyä ilman sitä :) Eli saatan jopa kohta päästä eroon tuosta.

Vaikka maitoo ei kauheesti roisku, joudun laittamaan maidonkerääjän toiseen tissiin, eilenkin tuli toisesta rinnasta päälle 10 ml kun imetin toisesta..

Pitää tänään yrittää tehä syöttöpunnitus pojalle niin vähän sais osviittaa paljonko sitä maitoo nyt tulee.. Ainakin aamulla oli yökkäri ihan märkä kun poika rupes vähän önisemään, eli tissit reagoi ääneen :LOL:

Laura ja vauva 8 päivää
 
Ihan vaan tulin fiilistelemään, 39+0! :) Ja oireiden perusteella tää osallistuu kans niihin 42+0 käynnistelyihin... :LOL: Noh, katsotaan, mitä viikko tuo tullessaan ja mitä ny verenpaineet ja muut arvotkin näyttävät. :)

Imetyksestä; meillä esikoisen kans imetys oli niin tuskaa alussa, että jos se lapsi vaan jaksoi syödä ja nukahti syönnin päälle mun viereen, niin ei mulla käyny mielessäkään, että olisin sen siitä herättänyt röyhtäilemään. Ei ollut hänellä tapana siis muutenkaan röyhtäillä tai pulautella ylimääräisiä, niin annoin yleensä nukkua sen aamuyön loput vieressäni. Useinmiten kun heräsi siihen, kun yritettiin omaan sänkyyn nostaa.

Mukavaa kesäsunnuntaita kaikille! Ja vettä pullossa mukaan, jos jonnekin aikoo mennä!! :)
 
Eilisestä selvitty kunnialla,paitsi että vaikka rasvoin itseäni 3 kertaa suojakerroin 20 olevalla rasvalla... :headwall: Auringossa olin siis n 6 tuntia.. Eli parin tunnin välein...
Nyt olen punainen kuin rapu... :$

Liian kuuma kommentoidakseen mitään enempiä.

ps.mustikkamuffinssit uunissa..;)
 
Kiva kuulla, että en ole ainoa, joka painiskelee/on painiskellut näiden asioiden kanssa. Välillä pikkuneiti nukahtaa oikein nätisti tuonne vaunukoppaan, kun hänet sinne nostaa, mutta välillä alkaa semmonen äkinä, että oksat pois. Haluaisi tietty nukkua äitin kainalossa raasu!! :heart:

Itellä tuo imetys lähti kyllä yllättävän hyvin käyntiin. Ei ollu mitn kipuja tosiaan maidon noustessa ja alkoi tulemaan jo laitoksella. Vaavi on kohta saanu syntymäpainon kiinni..vielä 30g on vailla. Käytiin Oysissa ja samalla punnitsivat..oli 2 päivässä tullu 100g lisää takaisin painoa, elikkä varmasti taitaa tarpeeks ruokaa saada!! :LOL: Tosi nopsaa syö tuo meidän pikkunen kyllä...koko sessio kestää molempine rintoineen yleensä max 30min. Joskus väsähtää aiemminkin, mutta eipäs tuo taida haitata, kun paino nousee kummiski noin kivasti jo!

Omaa ja pikkusen napaa tulee nyt aika tavalla... Maailma pyörii nyt niin tuon nyytin ympärillä!! :heart:
 
Kylläpä meni taas niin nappiin syöminen et itku pääsi..
Yritin imettää, ei suostunu syömään kun ihan pikkusen, raivosi vaan, söi sit pullosta 60 ml ja yrjös ne kaikki päällensä kun yritin rueta röyhtäyttämään...
Noh, nyt söi kuitenki 20 ml ja nukahti.. Uus yritys myöhemmin.. Vaan ei hitto kun voi paha mieli tulla..
 

Yhteistyössä