Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

LauraVm86 Voi hitsi, pitää siis pitää jalat visusti ristissä, jottei Myttynen tuu ruuhka-aikaan :LOL: Eikös noi suviseurat oo vaan viikonlopun ajan? Jos tää tulis sit, kunhan suviseuralaiset saadaan ensin kotiutettua :D

Nopeesti on kyllä teillä Laura ja Marta masut lähteneet kutistumaan. Tässä on siis toivoa ehtiä pukeutua kesän aikana muuhunkin vaatetukseen kuin tunikoihin ja paitoihin mallia teltta :D

Joo... Tää löysi nyt keinon siihen, miten ollaan odottamatta ja miettimättä tulevaa synnytystä. Valitettavasti. Kyseinen keino tuli ihan puun takaa ja toivon, et ois siellä puun takana pysynytkin. Toisin sanoen kuulin lähipiiristä ikävän asian, joka nyt pyörii mielessä 24/7 ja pistää taas uskon ihmisiin koetukselle. :( Mielummin oisin kyllä stressannut tulevaa synnytystä kuin tätä asiaa, mikä nyt pyörii mielessä. Onneksi on ihana mies, joka tekee kaikkensa, etten miettis asioita, joille minä en mitään voi. Jos sitä pistäs nenänsä tonne aurinkoon ja yrittäs vähän nauttia tästä mielettömästä päivästä, ei ne murheet murehtimalla lopu.Puuh.

A + Myttynen suurenmoinen, ihana lahja ja uskomaton yllätys, jota en malttaisi enää odottaa :heart: 39
 
Alkuperäinen kirjoittaja virpi1980:
Löysin 3kpl imetysliivejä 10e/kpl,oli todella edulliset,merkkiliikkeestä ostin,anita merkkiset ja kahdet abesita tai sinne päin.sitten ostin 2 eri imetyspaitaa,nekään ei ollu kuin 14e/kpl.sitten löysin itselle ihanat kävelykengät ja lapsille vaikka mitä vaatetta ja hiusjuttuja.oli ihanaa....

mutta kylläpä olinkin illalla naatti,22 aikaan olin ihan tokkurassa jo.menin siinä 23 aikaan nukkumaan,ja alkoiki heti kamala närästys,pyörin sinne aamu 3 asti,sen jälkeen olen nukkunu vähän,heräilin pariin kertaan vessaan ja kello soi aamupalalle vähän ennen 8.kuumaki siellä oli nukkua,ei osattu käyttää sitä ilmastointi laitetta.kaikinpuolin kuitenkin ihana reissu.
Hei, pitää udella, et mistä löysit noin edullisesti imetysliivejä ja -paitoja? Pitäs käydä itekki ostamassa.

Noissa hotelleissa ei tahdo toi ilmastointi pelata.. on tullu itekki se huomattua jo useampana kesänä peräkkäin ja viimeksi nyt Jussina, ku oltiin Vaasassa hotellissa 2 yötä. Eka yönä pidettiin ikkunaa auki, mut torilta kantautu tappelun äänet turhan hyvin 4. kerrokseen :( . Toisaalta kuulune toisena yönäki vaikka oli ikkuna kiikki... mut hiki tuli ja sai pyöriskellä sängyssä. Muutenki sängyt oli vähä turhan pehmeitä tätä olotilaa silmällä pitäen.

Pitääköhän lähtä käymään tankkaamassa masua ja sit taas tonne ulos - siellä on aivan ihana auringonpaiste - ai että mää nautin lämmöstä ulkona - en sisällä :LOL: hikoilusta. Mies tossa laatottaa terassia ja lapset leikkii ulkona - ei houkuta toi pölyjen pyhkiminen sisällä itteäkään...
Vauvan sängyn sain aamulla laitettua valmiiksi ja vessan siivottua - johan tossa oli urakkaa tälle päivälle :LOL: . Jos sitä illalla sit taas siivoilis, ku ötökät hyökkää ulkona kimppuun...
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvaantuneille!!! :hug: :flower:

Nyt taas neiti kutsuu ja äkisee tuolla vaunukopassa!! Lisää siis myöhemmin! :) ei meinais millään nukkua muuta kun vain vieressä imetyksen jälkeen. Siihen sammuu kuin saunalyhty mutta kun siirtää sänkyyn/koppaan, niin äkinä alkaa. Joskus sammuu siihen mutta yleensä pakko ottaa uudestaan tissille. Mikähän avuksi...? Tykkään siis ite imettää makuullaan. Ja tuntuu vaavillekin parhaalta, koska ei mee masuun ilmaa läheskään niin paljon kuin muissa asennoissa. Mutta tosiaan..palailen! =)
 
Lähdetään käymään miehen kanssa oysin reissu.. mua on koko päivän supistellu kipeesti n.7-10min välein, aamu 7 lähtien. Tuossa 11 jälkeen tuli limatulppaa ja supistelut senkus jatkuu, melko kipeitä ovat jo.. ja supistukset kestää noin minuutin :) että jospa vauva ois viimeistään huomenna maailmassa.

pauliina ja veikko rv39+6
 
Päivää istuttu parvekkeella auringossa ja luettu maailman huonointa kirjaa, luin sen sillee hyppimällä. Mulla on kirjojen kans ongelma, että vaikka ois miten huono tahansa niin en pysty jättää kesken ja sitten vaan pompin.
Seuraavaksi taidan alkaa lukee joko narniaa (katotaa monenteeko kirjaa ehdin ennenku vauva syntyy) tai sit ois myös semmonen kuin "kaipauksen aika" odottamassa. Oon kirjaston suurkuluttaja :)

Nyt suihkuun, karsee hiki ja nihkeys tuli auringossa. Sitten lähtää kohti helsinkiä ajelee, tehdää iltareissu sinne ja moikataa kavereita samalla. Autossa saa istua taas 2h suuntaansa. Ei tänäänkää juuri mitää supistuksia tms. Ainoastaa kivuttomia vatsan kovettumisia..

Ja mulla kans on huono olo vaivannut! Tänää mietin jo että onko joku mahatauti tulossa, mutta ei sit kai kuitenkaa. Yököttää vaan.

Mukavaa päivän jatkoa muille siis :)

helise ja pötsihirmu 39+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja helise:
Nyt suihkuun, karsee hiki ja nihkeys tuli auringossa. Sitten lähtää kohti helsinkiä ajelee, tehdää iltareissu sinne ja moikataa kavereita samalla. Autossa saa istua taas 2h suuntaansa. Ei tänäänkää juuri mitää supistuksia tms. Ainoastaa kivuttomia vatsan kovettumisia..
helise ja pötsihirmu 39+4
Huih... Helise - tohit vielä lähtä noin pitkälle matkalla... ite en ehkä enää tohtis. Mut onhan niitä sairaaloita silläkin matkalla, jos lähtö sattus tuleen. Meillä vaan ois ongelma, et mihin lapset, jos ollaan reissun päällä.. ja en haluais kovin kauas jäädä synnyttään, et mies ja lapset pääsee äippää ja vauvaa kattoon.
 
Helise ja muut, joilla huonoa oloa. Mulle tulee ainakin tosi helposti nestehukka, siis vaikka en olis raskaanakaan, ja siinä on oireena just toi kuvotus ja huono olo. Koittakaa, et jos joisitte enemmän, jos vaikka auttais.

Saga 40+0
 
SMSMostin ne paidat siitä keskustan anton&nina/doris liikkeestä,olivat alessa,muutama siihen vielä jäi,molemmat ovat pitkä hihaisia,mutta mie voin ne hihat kesällä kääriä ylöski.ihan ohutta oli se kangas kuiteski.
Sitten ne liivit on kans siitä keskustasta bette alusvaate myymälästä ja siellä oli aivan upea myyjä neiti,nuori vaalea hiuksinen,joka kantoi mulle liivejä koppiin ja ite sai vain kokeilla,se sitten sanoi aina mitkä on hyvät jne....sitten ne anitan liivit oli muuten ovh 36e,niin sain ne tosiaan 10e....ja kahdissa liiveissä ei ollut kaaria,yhdissä oli.olin ihan onnessaan tekemistäni löydöistä,ennen kaikkea näistä liiveistä juuri.naurettiin sen myyjän kans että olin hyvään aikaan liikkeellä.oli siellä sitten triumphin yhdet kaarettomat tosi hyvät liivit,mutta hinta 30e ja samoin toiset saman merkkiset,20e...päädyin kuiteski niihin 10e liiveihin,sainpas useammat samaan hintaan.mulla olis nyt 5 kaikkiaan nuita imetysliivejä,pärjääköhän sitä niillä sitten,i think so...

meillä kans kuulu siihen hotelliin iltaelämä rotuaarilta,vaikka oltiin 6krs.ei niin kuitenkaan häiritsevästi,alakerran yökerhosta kans hieman se jumputus kuulu sinne.mutta tosiaan mua häiritsi enempi se hemmetin närästys/kuumuus.ja seki tietty ettei ollu oma ihana sänky.....

voi onnea matkaan pauliina

niin niitä vaan tulee ja kovaa vauhtia.itse todellakin mahdan olla viimeisenä siellä sairaalassa vauvaa tekemässä,jokohan kaikki oysiin menevät äiteet on synnyttäny?eikö höh,smsm ei oo vielä ainaskaan.....mäki jo haluun,voitte kuvitella mitä kärsimystä tää on kun vedän sitä häntäpäätä...lukee vaan kun kaikkien muitten vauvat syntyy ja itellä pysyy visusti masussa.

kamala monsteri sieltä varmaan syntyyki kaikenlisäksi kun painoarvio oli 35 viikolla jo sen 2.9kg...menee sinne 4-5kg huiteille....plaah.toivon täällä sormet ristissä että syntys ennen viikkoa 39.ei ehtis niin kasvaa kovasti enää.nooh,puolitoista viikkoa niin sitten on mullaki se synnytystapa-arvio.
 
voi kyllä se totta oli mitä epäilin,kaikki muut paitsi minä ja smsm ollaan oulun mammoista enää vaavit masussa.kääk ja sullaki vielä toista viikkoo mua ennen se la......yhyy.sovitaan me treffit sinne oysiin vaikka 7.7....mulle sopis.tai 10.07.he hee.(toivossa on hyvä elää)
 
Alkuperäinen kirjoittaja virpi1980:
voi kyllä se totta oli mitä epäilin,kaikki muut paitsi minä ja smsm ollaan oulun mammoista enää vaavit masussa.kääk ja sullaki vielä toista viikkoo mua ennen se la......yhyy.sovitaan me treffit sinne oysiin vaikka 7.7....mulle sopis.tai 10.07.he hee.(toivossa on hyvä elää)
Juu, sopii mulle. Sovitaan reffit OYS:aan ja huudellaan sit toisiamme siellä :LOL: . Toi 10.7 sopis hyvin, niin ehitään nois lasten uimakoulut saada päätökseen. Eli viikon päästä nähdään sit OYS:ssa :LOL: .
 
Kiitokset kaikille tsemppauksista ja onnitteluista!

Ei sitten täälläkään alkanut pienen tytön alkutaival ihan odotetusti. Kätilö kävi mittaamassa vauvan happisaturaation ensimmäisen kerran joskus yhdeksän aikaan illalla. Arvo oli jo tuolloin vähän alhainen, joten mittaus tehtiin uudelleen joskus yhdentoista aikaan, eikä muutosta parempaan ollut tapahtunut. Joskus puolenyön aikaan vauva alkoi olla todella itkuinen ja kärttyinen, jolloin sovittiin, että vauva viedään lastenhuoneeseen tarkkailtavaksi ja lisäksi kätilö kysyi TAYS:sta toimintaohjeita. Vähän ennen kolmea kätilö tuli sanomaan, että happisaturaatio on huonontunut entisestään ja ambulanssi on tilattu siirtämään tyttö TAYS:n lastenosastolle.

Saimme jäädä miettimään, että lähteekö toinen ambulanssin mukana Tampereelle, vai odotammeko aamuun ja menemme sitten yhdessä. Vaimo oli kuitenkin niin hyvässä kunnossa, että päätimme lähteä molemmat jo yöllä omalla autolla TAYS:iin. Kokonaisuudessaan vaimo ehti olla sairaalassa vain n. 13 tuntia ennen uloskirjautumista.

Ambulanssimatka oli mennyt hyvin, eikä muutenkaan ollut mitään suurempaa hätää, kun vihdoin pääsimme TAYS:iin kuulemaan uusimmat uutiset. Lääkäri oli tutkinut tytön ja kuunnellut keuhkot ja sydämen, eikä niistä löytynyt mitään vikaa. Lisäksi tytöstä oli otettu verikokeita ja myöhemmin aamulla selvisi, että tulehdusarvo ei ole käytännössä ollenkaan koholla (n. 7). Sitten jäätiin odottamaan aamupäivällä otettavaa keuhkokuvaa ja sen tuloksia.

Keuhkokuvastakaan ei löytynyt merkkejä mistään tulehduksesta, mutta keuhkot olivat kuulemma kosteat, eli niihin oli jäänyt lapsivettä. Se kuivuu sieltä itsestään ajan myötä, joten tällä hetkellä ei anneta mitään lääkitystä. Tulehdusarvoa, verenpainetta ja verensokeria seuraillaan ja tyttöä pidetään keskoskaapissa saamassa lisähappea niin kauan kuin tarve vaatii. Pääsin jo kerran ruokkimaan tyttöä pullosta ja vaihtamaan vaippaa. Rintaruokinta voidaan aloittaa vasta sitten, kun lisähappea ei enää tarvita.

Keuhkokuvan tulosten tultua päätimme lähteä kotiin nukkumaan, itse olin valvonut siinä vaiheessa melkein 30 tuntia, vaimo onnistui muutaman tunnin nukkumaan ennen lähtöä Tampereelle. Kohtapuoliin lähdetään taas sairaalalle katsomaan pientä potilasta.

Pistän juttua synnytyksestä joskus myöhemmin, ensin oli saatava purettua tämä eniten mieltä painanut asia. Kyllähän tuo epätietoisuus melkoisen järkytyksen aiheutti, kun pikkuneitiä lähdettiin viemään keskellä yötä happikaapissa kiireellisenä kuljetuksena yliopistosairaalaan. Onneksi nyt näyttää siltä, että tästä selvittiin säikähdyksellä. Ikävä on silti mieletön, eikä se sairaalassakaan täysin helpota, kun syliinkään ei voi toista tällä hetkellä ottaa.





 
kyl kyl,10.07 olis loistava päivä synnyttää,sehän olis miehen lomaki just silloin alkanut ja olis vielä lauantai niin sais muksutki paremmin hoitoon.

meillä lähtee 2 vanhinta muksua mummun ja papan kans bulgariaan sunny beachille 24.7 ja ovat siellä viikon.silloin ei tarttis kuin yhelle muksulle hoitajan.

SMSM:mikä sun etunimi on?ootko meijän facebook ryhmässä?vois vähän paremmin pysyy perässä,satutaanko oysiin yhtaikaa.
 
Onnittelut uusista pikkuisista!!
Ja jaksamisia ja voimia teille JP-78 ja Susanna!!
Kiitos myös heille, jotka ovat synnytystarinoitaan kirjoittaneet! Niitä lukiessa orientoituu ihan erilailla siihen omaankin edessä olevaan koitokseen. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja virpi1980:
kyl kyl,10.07 olis loistava päivä synnyttää,sehän olis miehen lomaki just silloin alkanut ja olis vielä lauantai niin sais muksutki paremmin hoitoon.

meillä lähtee 2 vanhinta muksua mummun ja papan kans bulgariaan sunny beachille 24.7 ja ovat siellä viikon.silloin ei tarttis kuin yhelle muksulle hoitajan.

SMSM:mikä sun etunimi on?ootko meijän facebook ryhmässä?vois vähän paremmin pysyy perässä,satutaanko oysiin yhtaikaa.
Olen FaceBook -ryhmässä. Alussa jo nimeni yhteydessä nimimerkin paljastin, mut se ei enää näkynyt. Kävin eilen laittaan sinne Keskustelut - esittelyt osioon uudelleen nimimerkin. Ja tänään vielä päivitin kuvankin, ehkä siitä paremmin tunnistaa kuin tuosta lapsuusaikaisesta kuvasta, joka mulla ennnen oli naamakirjassa. Käytkö sieltä kattomassa, etten liikaa paljasta täällä itteäni :LOL:.
 
Voimia JP-78:lle! Kuten Susannallakin, vauva on varmasti parhaassa mahdollisessa hoidossa. Varmasti on rankkaa joutua heti eroon pikkuisesta. Pauliinalle onnea matkaan!

Tultiin juuuri Itäkeskuksen ostoshelvetistä. Ihmeellisen hyvin jaksoin. Käytiin Ruohonjuuresta ostamassa vähän lisää luomuharsoja pari ihanaa pehmoista bambuista lisäimua, bambuisia liivinsuojuksia ja vielä yksi pakkaus Ruskovillan liivinsuojuksia. Nyt luulisi pärjäävän. Intouduin ensimmäisestä äitiyspäivärahasta niin paljon, että ostaa täräytin vielä Manducan kantorepun, jota monet ystävät on kehuneet. Kantoreput olivat -30%. Tämä tiedoksi pääkaupunkiseutulaisille, jos kiinnostaa. Siellä oli Ergo-reppuja ja Manducaa. Manducasta ei ollut värinä kuin luonnonvalkoista.

Lisäksi kävin suorittamassa henkkamaukalta pari imetyspaitaa ja yhden topin. Voi luoja miten vihaankaan kauppakeskuksia. Rupeaa ahdistamaan ihan hillittömästi. Ja tän kölin kanssa ei oo kovin herkkua taapertaa eteenpäin. Lopulta alkoi puristamaan aika kireästi, mutta ei mitään oikeita supistuksia. Höh. Yksi kiva suihkuverho löytyi - näyttää juuttikankaalta, mutta on jotain polyesteria. Katsotaan miten toimii.

Nyt pyykkikone pyörimään ja sitten jättimäisen jätskikulhon kanssa terassille.

Montakohan hurmaajaa tämä vuorokausi tuo tullessaan..? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marta:
Pitäisi laittaa villikset käyttökuntoon, mutta meillä on niin älyttömän kuuma, että tuntuisi ihan hullulle laittaa vauvalle ne jalkaan
Hullultahan se tuntuu aluks, mutta usko pois, sisävaippa+villikset on vilposammat ku sisävaippa+pul-kuori saatikka kertis. Meillä kuopus nukkuu sisävaippa+villis yhdistelmällä eikä valita kuumuudesta, ei oo peppu hionnu yöllä tms. Ja esikko oli ekan kesän helteet vallan villapöksyissä..

Pauliinalle tsemppiä matkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja SMSM:
Huih... Helise - tohit vielä lähtä noin pitkälle matkalla... ite en ehkä enää tohtis. Mut onhan niitä sairaaloita silläkin matkalla, jos lähtö sattus tuleen.
Mun pitäs lähtee viikon päästä maanantaina käymään Raumalla (espoo-rauma-espoo = aika monta kilometriä), mutta tosiaan arvuuttelen, että uskaltaako sitä lähteä. Eniten mietityttää, että jollei pääsekään takas, kun yksinäni (tai kuopus tulee varmaan mukaan) oon lähdössä. No, murehditaan sitä sit viikon päästä, eihän sitä tiedä vaikka sais tän natiaisen pihalle ennen tuota..

JP-78 :hug: :hug: jaksamista..
 
Hei taas!

Jos tässä välissä kerkeis sitä synnytys tarinaa kirjoittelemaan :D

Eli maanantaina 28.6 menin osastolle käynnistystä varten.
Ekaksi ootettiin KGT-käyrää vajaa tunti jolloin suppareita tuli itekseen jo 10 minuutin välein mutta kivuttomia ja sitten klo9.15 sain puolikkaan cytotec-tabletin.
10.15 kävi lääkäri tutkimassa kohdunsuun tilanteen ja se oli 1½cm auki ja kanavaa vielä 1cm jäljellä....
Siinä piti vaan odotella että mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään...

Supistukset tiheni ja ihan vähän tiukkeni, siinä 12.30 taas KGT-käyrää jossa näkyi että suppareita tuleee 5-3 minuutin välein jotaka oli vieläkin melko kivuttomia.
Kerta suppareita tuli kuitenkin sen n. 3kpl/10min niin en enää saanu uutta tabletin puolikasta ettei supparit menis liian rajuiksi ja piti taas odotella että voimistuuko ne vai laantuuko.
No supparit alkoi sitten laantunaan ja otin siinä sitten muutamat kyykkyyn ja ylös jumppaa että vähän saisi lisää tehoja supistuksiin.
Vähän aikaa torkuin kerta ei koskenut mihinkään..
Klo 15.10 tunsin kun pöksyisssä lämpeni ja aloin sit siinä tunnustelemaan että menikö vedet???
WC.ssä kävin ja jouduin vaihtaa vaatteet kun housut kastui kokonaan joten ilmoitin siitä kätilölle joka kävi ottamassa strepto-näytteen ja totesi että kyllä sieltä vettä hulahtelee...
Siitä saikin supistukset vauhtia ja olin n. 1½ tuntia käyrällä... 3-2 min välein oli jo supparit sitten kun sanoin ettäolis parempi siirtyä synnytyssaliin että saa jotain kivunlievitystä.

17.15 mentiin saliin jossa nuori kätilö otti meidät vastaan ja kyseli heti että mitä olen ajatellu kivunlievityksen suhteen. Sanoin että tietysti kaikki mahdolliset tänne :LOL:
( olin päättänyt että tässä "viimeisessä" synnytyksessä en meinaa kärsiä... )
Sain glugoositipan käteen raskausdiabeteksen takia.
Ekaksi laitettiin kohdunsuunpuudute klo 17.30 ja se ei auttanu tällä kertaa yhtään :/

Spinaalin kätilö tilasi ja sitä sai odotella 45minuuttia kun oli päivystysaika jo lääkärillä, sain spinaalin sitten 18.30. ja lisäksi keittosuolatippaa ja verenpaineen mittauslaitteen toiseen käteen turisemaan.
Se pudutuksen hittolainen jäi kuitenkin toispuleiseksi ja supistukset tuntui oikealla puolen mahaa niin v.. mäisesti mutta minkäs mahtoi.
Siihen jäätiin miehen kanssa odottelemaan ja kätilö käski soittaa kelloa kun painetta alkaa tuntua perässä...
Klo 19.09 käskin ukon soittaa kelloa kun jotain tuntui peräpäässä, kätilö tuli heti ja tutki tilanteen joka oli että vauvan pää oli jo ihan "huulilla" tulossa.
Alapäässä ei tuntunut yhtään miltään, sieltä oli kaikki tunto mennyt vaikka mahassa supparit tuntui kipeänä.

Poika syntyi sitten 3min ponnistuksella klo 19.13 :D :heart:

Sain vauvan heti rinnalle ja imettämään aloin kun vauva oli 15min ikäinen =) ja syötin 45minuuttia, kätilö lähti muualle..
Kätilö tuli takaisin ja mittasi vauvan joka painoi 4125g ja oli 51cm pitkä, py 36.5cm.
Verensokerit oli syötöstä huolimatta vain 2.3 joten poika piti viedä lasten teho-osastolle valvontaan...

Sitten kahviteltiin ukon kanssa kahdestaan ja kävin suihkussa.
Päästiin vielä ennen synnyttäneidenosastolle menoa katsomaan vauvaa teho-osastolle jossa poika pötkötteli keskoskaapin lämmössä. Sokerit oli kuitenkin ollu hyvät kun oli pullosta lisämaitoa saanut :)

Tiistaina kävin katsomassa vauvaa klo 11 teholla joss pika oli päässyt tavan tarkkailuhuoneeseen. Samalla lääkäri tarkisti pojan ja totesi että ihan terveet tuloksen on saanu ja voi siirtyä minun luo osastolle..
Poiak tuotiin vierelle 14.15 =) :heart:
Osastolla mittailtiin vauvan sokereita ensimmäinen päivä jotka oli hyvät lisämaidon ansiosta ja toisena päivänä ei enää lisämaitoa tarvinut antaa kun lakoi maito nousta omasta takaa :)

Torstaina vasta lääkäri teki kotiinlähtötarkastuksen ja saatiin lupa lähteä kotiin... en pitäny turhan kiirettä poislähdöllä niikuin viimekerralla...

Kotona olo on sujunut ihan hyvin =)



ONNEA SYNNYTTÄNEILLE!!! :flower: :flower:

amati ja "Masa" 6vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja virpi1980:
SMSM:täytyypä käydä sieltä tsekkaan,juu ei täällä kannata liikoja paljastella.

olisikin hienoa jos ihan tosissaan törmäis synnärillä,vaikka ois samassa huoneessaki,vai ootteko aatellu ottaa perhehuoneen?
Ois kyllä kiva "törmätä". Ei olla ottamassa perhehuonetta. Ihan 3 hengen huoneessa olen ollut joka kerta synnyttämässä. Ekalla kerralla oli 2 huonekaveria, tokalla kerralla 1 huonekaveri, jolle oli tehty sektio. Sektioäidit käsittääkseni laittavat yleensä yhden hengen huoneisiin, mutta tuolloin ei ollut tilaa yhden hengen huoneissa. Hyvin kyllä juttuun tultiin ja auttelin tätä äitiä, kun hän ei päässyt liikkumaan moneen päivään.
 
Onnea kaikille vauvaantuneille :):)

JP :hug:

Käytiin tänään koko perhe yhdessä monta tuntia ostoksilla :) Pikku mies ei välittänyt mitään kaupoissa kiertelyistä tai autossa matkustelusta, tyytyväisenä nukkui koko reissun :) Kävin ostaan mikrosterilisaatiolaitteen, mutta piru vie se ei mahu meän mikroon :headwall: :headwall: Toivottavasti saan rahat takas siittä, pitää maanantaina viedä se takas liikeesseen ja ostaa sähkökäyttönen, en kerennyt kuin pahveista ottaa pois...

Dana88 & Poitsu 9 pv
 
SMSM:minä olen ollut 2 ekassa synnytyksessä perhehuoneessa ja kolmannessa olin 3 hengen huoneessa,johon minut kärrättiin neljänneksi aamuyöstä,onneksi siitä sitten samana päivänä pääsi kotiin 2 äitiä.joten jäin siihen kaksin sellaisen ulkomaalaisen äidin kanssa joka ei puhunut suomea eikä englantia lainkaan.muistaakseni kätilölle puhui saksaa,oli niillä hieman kommunikointi ongelmia.nyttenkin pärjään sen muutaman päivän sellaisessa useamman hengen huoneessa.

toivottavasti ei oysissa ole kamala ruuhka silloin kun sinne itse suuntaa,ihan sen takia että sais kaikki kivunlievitykset heti kun niitä on vailla.mulla kuiteski sen verran nopeita ja rajuja synnytykset että en halua kärsiä kokoaikaa...tokasta synnytyksestä jäi niin kamala kuva,kun en ehtiny saada mitään lievitystä,oli vain kestettävä....kolmannessa sain sen ihanan spinaalin,ja voi mikä ihanuus se on!vie kaiken tuskan....suosittelen sitä ainakin uudelleen synnyttäjille.
 

Yhteistyössä