Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Pieni suuri poika syntyi 10. hääpäivänämme 1.7 klo 5.45. Strategiset mitat ovat 3810g ja 56 cm, pipo 35cm. Synnytys oli nopea ja hurja kokemus. Kirjoitan tarinaa, kunhan kotiudumme.

omenaruusu ja maailman paras häälahja
 
Kiitos kaunis synnytyskertomuksista- täällä aukes hanat :'( Ihana lukea noita, kun alkaa myös tajuta pikkuhiljaa, että itselläkin lähtö voi olla lähellä milloin vaan.

Itse asiassa toivoin jo salaa illalla, että oisin tehnyt viime yönä "kardemummat"(=vähän oireita ja suoraan tosi toimiin) :D Ja kun eilen illalla oli jotenkin omituinen olo monella tapaa...Olin illalla tosi levoton ja samoin oli koira! Itse asiassa Myttykin oli oudon levoton, en muista milloin se ois ollut noin vilkas. Lisäksi illalla vihloi alaosastoa ihan jatkuvalla syötöllä ja harkkasupparit tuntui jotenkin oudoilta. Paha olokin on ollut pari päivää ja ei oo unikaan oikeen tullut.Viime yönä nukuin pinnallisesti jonku 7 tuntia ehkä 7 heräämisellä... |O Onkin aika hehkee olo just nyt. Mut ei muuta. Ei siis tullut lähtöä vielä...Jotain kuitenkin tuolla alhaalla selkeesti tapahtuu =) Jokohan kardemummalla on Sulo sylissä? Kovasti täällä jännäilen...

bambinalle valtava säkillinen voimahaleja :hug: Kuulostaa tosi piinaavalta ja ahdistavalta, ettei tilanne ole edennyt mihinkään. :( Toivottvasti siihen saataisiin mahdollisimman pian muutosta!

susannalle myös jaksamisia ja halit.En osaa edes kuvitella, miten suuri huoli siitä omasta pikkuisesta voi kasvaa.. Toivottavasti hän pian voi paremmin.

omenaruusuOnnea pitkästä pojasta! =) Mahtava ajoitus pikkumiehellä! :heart:

Lähtisköhän sitä voivottelemaan sohvalle. OKsettaa koko ajan. :| Varmaan unen vähyydestä johtuvaa.Huhhuijakkaa... Onko muuten mitään vinkkejä siihen, miten osaisi olla odottamatta? Oon koko ajan yrittänyt ajatella niin, et tän masun kanssa mennään ainakin rokkiin asti: mitään ei tuu tapahtuu ainakaan kahteen viikkoon. Oon yrittänyt touhuta kaikkee ja olla ajattelematta, mutta nyt sit kuitenkin huomaan, et oon alkanut odottaa, et milloinmilloinmilloin??!!! :D Kun jotenkin mulla on sellanen olo, et ens viikolla on Mytty sylissä...Jos tää meniskin käynnistykseen asti, niin tulee piiiiiitkät vkot näillä odotusfiiliksillä :/ Eli "miten olet odottamatta/ajattelematta"- vinkkejä otetaan vastaan =)

Ai niin ja eilen tajusin, ettei mulla oo mitään hajua siitä, miten edetään koiran kanssa kun lähtö tulee! Omat vanhemmat ottas sen hoitoon, mut se pitäs viedä siis 200 kmn päähän :/ Ja ihan vieraassa paikassa se turhautuu aika nopeasti. Pitäs vissiin jotain suunnitelmia tehdä...

Ai niin ja rouva saga Oon todella tehnyt töitä, et unohtaisin nyt gradun muutamaksi kuukaudeksi ja kuten sanoit, se ois tässä tilanteessa fiksuinta ja myös täysin sallittua. Teen parhaani asian suhteen =) Oon vaan tosi ankara itselleni ja lisäksi melkoinen suorittaja: aina pitää pystyä enempään ja parempaan, mikä tarkoittaa sitä, et mun on vaikea ottaa rennosti. Eilen juteltiin miehen kanssa ja yritetään nyt yhdessä haudata gradu syksyyn asti. Pitää vaan luottaa siihen, et sen viimeistely on mahdollista, vaikka kuvioissa onkin pieni ihme. Kun syksyllä/ennen vuodenvaihdetta sen on vaan yksinkertaisesti pakko valmistua :/ Mut se on sit syksyn asia- nyt keskityn Myttyyn =) Ja niistä häistä....On tosiaan ihanaa, että ne on edessä päin. Jossain vaiheessa mietittiin, et mennäänkö vaan "salaa" naimisiin, mut sit yhdessä tuumin todettiin, et molempia harmittas. Eli ens vkolla käydään ainakin katsastamassa yksi hääpaikka :heart:

Nyt sohvalle.

A + Myttynen 39 pokspoks
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!! :)

Bambinalle jaksuja käynnistyksen kanssa,toivottavasti maanantaina alkaa jotain tapahtumaan.

Mua supisteli eilen koko päivän, välillä ne hävis ja sitten tuli uudestaan... mutta tuosta 9-23 supisteli ja sitten yöllä ei supistellut, tai ainakin sain nukuttua, hyvä niin. Heti kun aamulla heräsin alko taas supistelut ja ne on tulleet 5-10min välein... vieläkään en elättele toiveita sairaalaan lähdön suhteen, mutta katellaan! Huomenna onkin laskettuaika,että jos nyt tulee vauva niin tarkka baby sieltä on tulossa...

Talo valmistuu kohisten,tänään tulee yläparveke ja terassi valmiiksi.. alkuviikosta laittavat pellit katolle, sitten talo alkaa olla ulkoa valmis..

jos lähtis katteleen mitä hommaavat tuolla talolla, ja herättelis esikoisen, se vielä koisii!

pauliina ja veikko rv39+6
 
susanna kiitos synnytyskertomuksesta! Rankka kokemus sulla, onneksi aika kultaa muistot ;)

Omenaruusu Onnea koko perheelle pojanPallerosta :heart: Olipas pitkä poitsu ;) voisko parempaa häälahjaa saada :D

tridian mulla on kans taas tuota huonoa oloa.. ja meijänkin masukki oli eilen iltana nukkumaan mennessä tosi "levoton", liikkeet teki ihan kipeetä kun niin biletti.. :whistle: itekin oon muutaman yön ollut levoton ja heräillyt vähän väliä.. |O

esikoinen täyttää tänään 7-vuotta :heart: syntyi klo.12.57.. Kovat juhlat tiedossa.. Pitäiskin ruveta kuorruttamaan kakkua ;)

Kardemumman uutisia odotellessa ;)


Maamin ja Toivo-Justiina 39+1 :heart:
 
kardemumman uutisia FB:stä

Sulo syntyi 3 minuuttia ennen keskiyötä, eli 2.7. Rv39+4. Synnyttäminen oli hauskaa ja hurjaa. Nyt nukutaan kainalokkain ? Voi laittaa 2+lle..

Onnea hurjan paljon :heart: :heart: :heart:
 
Huomenta,

eipä auttanut nukkkuminen, ugly betty tai jäätelö tähän mun suunnattomaan ärsytykseen. Mikä mua vaivaa... Ärsytyskäyry on ihan huipussa, tiedossa tylsä päivä, vaikka on aurinkoa luvattu mutta ei tekemistä. Argh.

Mutta rutkasti onnea omenaruusulle ja kardemummalle! :flower:

Maamin82.lle hauskaa esikoisen synttäripäivää :)
 
voi ihanaa, onnea kovasti JP-78:n, omenaruusun ja kardemumman perheille! mahtavia uutisia :) täällä odottelemme kovasti tarkempia kertomuksia, kunhan siihen tulee sopiva hetki ja teillä voimia. ei kiirettä.

paljon tsemppiä bambinalle ja muille, jotka ovat jo kyllin kärsineet. sekä meille muille, jotka ei myöskään enää maltettaisi odottaa.

mun kaveri ehdotti, että heittäisin rasiallisen tulitikkuja pöydän viereen ja sitten noukkisin ne yksitellen rasiaan. sen jälkeen voi kuulemma synnyttääkin. sillä oli kuulemma toiminut :) toisaalta totesimme myös, että olemme sen verran skeptikkoja, että sattumalla on varmasti sormensa pelissä aika pitkälti. itse en oikein usko noihin poppaskonsteihin, mutta johonkin akupunktioon tai vyöhyketerapiaan saattaisin uskoakin ja ehkä homeopaattisiin lääkkeisiin. itse ajattelin suoriutua akupunktioon, jos näyttää siltä, että alkaa mennä lähelle kahta viikkoa yli. en ole tosiaan mikään lääkkeiden kovin suuri ystävä.

täällä on kanssa tylsyyttä ja ärtymystä ilmassa. tosin mies on tänään kotona ja ajateltiin mennä vielä tekemään jotain hankintoja vauvalle sekä mahdollisesti ostamaan suihkuverhoja tänne meidän uuteen kotiin. miten lähes kaikki kaupassa myytävät suihkuverhot voi olla niin helvetin rumia? mennään varmaan katsomaan marimekon valikoima ja ehkä stockalle. jos jollain on hyviä vinkkejä - otan mielelläni vastaan.

osaisiko joku kertoa, että paljonko sellaisia pestäviä liivinsuojia kannattaisi olla? jos tästä on jo kirjoitettu, niin multa on mennyt ohi. niitä voisi nimittäin hankkia tänään lisää. sain kaverilta kaksi paria ja ostin itse kaksi paria ruskovillan suojuksia, jotka ovat paikassa X tässä muuttolaatikkojen täyttämässä asunnossa :)
 
Kiitos synnytyskertomuksesta Susanna ja hyvä, että poika on paranemaan päin :flower:

Paljon onnea omenaruusu ja kardemummma!

Täällä kanssa samat fiilikset kuin helisellä. Tylsyys huipussaan ja kaikki ärsyttää! Mä oon tosi miellyttävää seuraa täällä kotona :kieh:
 
Rae89 Harmi, että lääkärikäynnistä ei jäänyt oikein positiiviset muistot. Ne tahtoo nuo monet lääkärit käsitellä asiakkaita kuin liukuhihnalta, vaikka niin ei saisi olla. :hug: Mutta ei sulle taida kuitenkaan kovin isoa vauvaa olla tulossa kuten Rouva Sagagin totesi, joten ei kun onnellista loppuodotusta sinulle.

Ennu Varmasti tuo SF-mitan kasvu johtuu eri mittaajasta. Mullakin se nousi heti kun oli eri mittaaja, mutta meni takas entiselle käyrälle, kun tuli oma täti takas.

mekkala Täällä ainakin on alkaneet näin loppua kohti käydä vauvan liikkeet tosi kipeeää... milloin se yrittää punkea itteään jaloilla kyljestä ulos, milloin peppua navan yläpuolelta... Ei taida masussa olla enää kovin tilaa ja vauva siellä venyttelee, mikä ei äidistä tunnu kovin kivalta.

Ihania synnytyskertomuksia ollut täällä - ihan tässä herkistyy :'( , kiitos niistä. Olikohan Martan synnytyskertomus, joka oli melkein kuin oisin lukenut omaa synnytyskertomusta esikoisen ajalta.
Lauralla on kyllä ollut hurja synnytysreissu, mutta onneksi kaikki meni hyvin. Ja kuten Lauralla, niin itelläkin limatulpan menon jälkeen on kohta saanut lähtä synnyttäänkin kahden aiemman lapsen kohdalla, joten limatulpan menoa odotellessa täällä... :LOL:
Susannalla kuulosti olleen kans aika rankka synnytys, mutta palkinto on mitä parhain. Toivottavasti saatte pikkuisen pian kotiin :hug:

Oikein paljon onnea JP-78:lle ja vaimolle pienestä prinsessasta :flower: :heart:

omenaruusulle oikein paljon onnea pienestä prinssistä :heart: :flower: , tai no eihän tuo oikeestaan mikään pieni ole... hurjan pitkä mies - hui =) . Onnittelut myös hääpäivän johdosta - hyvä ajoitus pikkuiseslla.

Tridian mulla oli kans keskiviikko iltana pahoinvointia ja mietin jo, et pitääkö perua kesäteatterireissut kaverin kans. Mut tiiä sitten johtuko siitä, et oli nälkä ja janoki... Söin kunnolla ja join paljon niin se meni ohi. Outoa vaan kun ei ole aiemminkaan ollut pahoinvointia koko raskaudessa niin nyt tuli huono olo...

bambinalle kovasti voimia ensi viikkoon, jospa käynnistys viikonlopun jälkeen alkaisi tuottaa tulosta :hug:

maamin82 onnittelut 7-vuotiaalle ja mammalle voimia synttäreiden laittoon, ei ole helppo juttu enää näillä viikoilla... Meillä esikoinen täyttää 7 v. joulukuun alussa.

kardemummalle oikein paljon onnea :flower: :heart: , se oli sitten menoa, kuten meinattiinkin eilen :LOL: .

Päivittelen kaikki syntyneet tuonne listaan samantien.

ON: olipahan alaosasto eilen illalla tv:tä kattoessa jo niin maan perusteellisen kipeä... mikään asento ei ollut hyvä ja sama yöllä. Hampaat irvessä sai kylkeä kääntää :kieh: - jospa se vaikuttas kypsyttävästi tuonne alaosastoonkin... Arggghhh.

Nyt ois tytön uimakoulu loppu ja suositeltiin jatkouimakouluun meidän 5 v:sta, ei tarvi nyt olla joka päivä klo 16 uimahallilla, mut ens viikolla alkaa pojan uimakoulu pari tuntia myöhemmin, huomattavasti helpompi aika meille.
Kaupasta en vielä mehukeittoa ostanut, mut suolapähkinöitä ostin - pysysköhän ne paremmin sisällä synnytyksessä?
Ja jos päivittelis nyt noi tiedot ja lähtis aamupalalle.. tää mamma heräs vasta puol tuntii sitten - mieski tossa käväs - jahas äitiki on herännyt :LOL: .
 
Sherine: Mua kans itteeni oikein ärsyttää, että mua ärsyttää ja käyttäydyn kun idiootti. Äksyilen vaan ja pompin seinille. Siis tosi ihanaa seuraa hei! Nyt pitäs äkkiä jotain tekemistä keksiä. Toisaalta ois hyvä jos satais vettä kaatamalla niin vois vaan kattoa jotain sarjoja, mutta kun ulkona paistaa aurinko pilvettömältä taivaalta..
Suunnittelen täs jopa helsingin reissua, vastahan siel viikko sit oltiin mutta siinä ois jotain tekemistä. Tai mitä sitä sit hesas tekis. Mut ainaki matkoihin menis tunteja..
 
Onnea JP, Omenaruusu ja Kardemummma :flower:

Bambinalle Voimia! :hug:

Täälläkin on ollut pahaa oloa liikkeellä. Eilen oksetti kovasti ja nytkin koko ajan huono olo. Mäkään en oo koko raskausaikana kärsiny oikeastaan yhtään pahoinvoinnista, jännä et nyt tulee...
Tänään oon koko päivän ihan itsekseni kotosalla. Meinaan ottaa oikeen iisisti B) . Teen kotihommia jos jaksan, jos en ni sit vaan möllöttelen :D .
 
Paljon paljon onnea Omenaruusulle ja Kardemummalle! Olispa mullakin yhtä tottelevainen vauva kuin Kardemummalla. Eilen yritin hänelle jutella, että äidistä olis ihan ookoo, jos tulisit nyt jo pian aikaisemmin...

Kiitos synnytyskertomusten kirjoittajille, niitä on mukava lukea!

Smsm, joo ei ne liikkeet koko aikaa satu, mutta etenkin illemmalla vatsa on kipeä ja just tuonne oikean rinnan alle sattuu vauvan venyttely tms.

Unet vaan tuntuvat huononevan, ainakin kun hellettä luvattu huomiseksi +30 astetta... No, sitten mua vaan näkyy täällä öisinkin ja täytyy nukkua silloin kun väsyttää tarpeeksi. Alkaa olla sellainen fiilis, ettei enää jaksa yhtään ylimääräistä ja haluaa vaan olla mahdollisimman mukavasti kotona. Sitten ärsyttää kaikki hoidettavat asiat. Osta vielä tätä ja sitä tuolta ja sieltä...
 
Kovasti paljon onnea JP-78, kardemummma ja omenaruusu!

Solnushka, olen samaa mieltä, että miks ihmeessä lähes kaikki suihkuverhot on aivan kaameita. Mä olen viimeks ostanut suihkuverhon edelliseen asuntoon reilu 3 vuotta sitten, ja meinasin repiä pelihousuni. Sokokselta silloin kuitenkin löysin sellasen bambukuvioisen, mikä saattaa kuulostaa aivan kaameelta, mutta mä tykkäsin siitä loppujen lopuksi hirveesti, ja lähes harmitti kun nykyisessä asunnossa ei tarvita suihkuverhoa. Se oli ihan sitä merkkiä mitä suihkuverhot lähes joka paikassa on. Mut kannattaa suhtautua niihin niin, ettei heti tyrmää kaikkia vaan miettii kaks kertaa jokaisen kohdalla, ni saattaa sieltä joku hyvällä tuurilla löytyä. Ja ehdottomasti sellanen pehmeä ja konepestävä kantsii valita! Noista liivinsuojista en yhtään tiedä, että kuinka paljon niitä pitäis olla. Mä ostin 5 paria kirjavia samalla ku tilasin vaippoja, ja sit mulla on 2 paria valkoisia äitiyspakkauksesta. Nyt oon miettinyt, et noi kirjavat ei ollu ehkä hirveen käteviä, jos näkyy sit läpi valkosista paidoista, kun suurin osa imetysliiveistäkin on sellasia mistä näkyy tummat värit läpi.

Saga 40+0
 
OMENARUUSU JA KARDEMUMMA suuret onnittelut lapsukaisista! :flower:

huonosti nukuttu ja erittäin hikinen yö takana ja nyt pitäis jaksaa lähtee sinne Helsinkiin viel käppäilee huoh. saa nähdä kauan viihdyn sillä reissulla...

aurinkoista ja toivottavasti kaikille ei niin hikistä lauantaita..:)

Millanen ja Pippuri 36+2
 
Onnea JP-78 tyttären syntymästä!

Kiitos Lauralle synnytyskertomuksesta. Hurjan kuulosta, mutta loppu hyvin kaikki hyvin.
Samaten oli mukava lukea Susannan kertomusta, voimia pienen toipumista odotellessa!

Voimia Bambina! koita jaksaa!

Mekkala
tietyt liikkeet tuntuu tosi ikäviltä. Välillä natiainen työntää kantapäätään kyljestä niin, että ihan sattuu tai pyörittelee päätään, jollon tulee pieniä vihlasuja alavatsalle/lantioon. Että kyllä ne liikkeet jo ilkeetä toisinaan tekee täälläkin.

Omenaruusulle oikein paljon onnea maailman parhaastä hääpäivälahjasta! Osui ihanasti oikeaan päivään.. :heart:

Kardemummalle tätäkin kautta onnitteluja! Kuulumisia odotellessa..

Tridian ihan samaa ongelmaa täälläkin, eli ei oikein mitään vinkkiä "odottamatta olemiseen". Huomaan, et vaikka ollaan missä ja tehdään melkein mitä vaan, ajatukset karkaa synnytykseen. Jollei muutoin, ni leikin ajatuksella, miten toimia jos ko. tilanteessa menee lapsivedet..

Yöllä tuli hikoiltua ja nukuttua niin, että selkä jumittaa nyt ihan kunnolla. Mulla tosi harvoin jymähtää selkä nukkumisen takia, mut kait tällä odotuksella on sit vaikutus siihenkin.
Pojat hinkuu rantsuun, joten kaipa sinne täytyy könytä..
Kepsukka ja masukki 38+1
 
Onnea miljuunasti kaikille jakaantuneille perheineen :heart: :flower: :flower: :flower: !!!

Kiitos me9jabonus. Nyt leikkas tälläkin mamskulla :D !

Mä oon ihan kuolla v*****kseen! Kaikki tuntuu ärsyttävän, vaikka tässä ei ois mitään syytä ärsytykseen. Äsken juttelin äidin kanssa puhelimessa ja rupesin noin vaan kollaamaan :/ .
Sitten taas rupes ärsyttämään, että olikohan mun pakko äidille alkaa noin vaan ilman syytä itkemään puhelimessa :ashamed: .

Kuumia aaltoja on ollut aamusta asti, joten ne tekee varmaan niin ärtsyn olon. Eilen valittelin kun ei supistanut ollenkaan-illlalla sitten oli taas pari tuntia selkä liekeissä ja nukuin ihan tosi huonosti. Aamulla sama meno on jatkunut, mutta ihan laimeana iltaan verrattuna. Mun pitää kanssa raahautua rantaan lasten kanssa. Mä meen mopolla ja lapset pyörillä. Voin olla kiva näky paksun mahan kanssa mopon satulassa :D
Vauva onkin tottunut jo vaikka mihin koneiden ääniin :D

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 36+6

 
Joku kyseli et mitenkä se maha palautuu, tässä kuvat rv 35+5 ja 7 vrk synnytyksen jälkeen:

Vähän oon räjähtäneen näkönen kuvassa mut ei se mitään :)

Tridian Nyt on pkksllä ruuhkaa et piättele vielä :D On kuulemma suviseuralaisia synnyttämässä ja muutenki on kiire aika :)

Huh huh tätä vauva arkea :D heräsin kasilta ja tuossa äsken kerkesin toista kertaa tänään istumaan tähän paikalleni. Kohta pitäs koittaa syyä ite äkkiä ja herättää poika syömään.

Laura ja poju 7 vrk
 
Heipä hei! Täällä herkistellään Oprahin parissa. Miehet nukkuu ja itse pillitän silmät päästäni,kun oprahissa on juttua erilailla syntyessään vammaisista lapsista, jotka kuitenkin on selvinneet elämään. Muutenkin herkistyn aina tuollaisia tarinoita kuullessani ja nyt erityisesti.

Lämpimät onnittelut omenaruusulle, kardemummmalle sekä JP:lle pienistä prinsseistä ja prinsessasta :heart:

dana meilläkin on pojalla nyt tuo imukausi menossa. Yöllä syö 2-3h välein ja päivällä saattaa tunnin väleinkin välillä haluta tissille. Ja sitten kun noin usein syö, niin puolet syötöistä vaan vähän luputtaa ja sitten sylkäsee tissin pois suusta. Välillä meinaa hermostuttaa, että jos kerran haluaa syödä, niin söisi sitten, mutta tuskin tämä vaihe kauan kestää. Viime viikolla pumppasin yhtenä päivänä toisen rinnan tyhjäksi ja annoin maidot pullosta, kun meni rinnan pää niin pahasti rikki. Sai levätä yhden päivän ja paranikin sitten nopeammin.

Palautumisesta nyt kun on kaksi viikkoa synnytyksestä, niin mun maha on samassa kuosissa kuin ennen raskautta. Ei ihan yhtä kiinteä tietenkään, mutta yhtä litteä. Ja samat vaatteet menee kuin viime kesänäkin. Jumpan meinasin aloittaa sitten syksyllä, nyt kesällä saa vaunulenkit hoitaa kunnon kohottamisen. Ja mitään hyppelyä ja juoksuahan ei suositella aloitettavan ennen kuin lantionpohjan lihakset on palautuneet. Niitä saisi alkaa harjoittaa 24h synnytyksen jälkeen, mutta mulla tuo alapää oli kyllä sen verran kipeä, että ihan vasta muutaman päivän olen voinut niitä treenailla.

Meillä on nyt muutamana aamuna ollut pojalla kovin hankalan tuntuinen elämä, kun vatsaa on kipristellyt. Ihmettelen kovasti sitä ajankohtaa, kun yleensähän vauvat kai itkeskelee mahakipuja enemmän iltaisin...tai näin olen ainakin aina luullut. Meillä yöt menee hyvin nukkuessa, mutta tänäänkin Myyryläinen söi kuudelta ihan kunnolla, sitten siitä tunnin välein pientä kitinää ja tissittelyä, kitinää ja hyssyttelyä. Liikkeeseen rauhoittuu, mutta sitten kun nukahtaa ja laittaa sänkyyn, niin kohtaa jo taas alkaa alaleuka väpättää. Äiti neuvoi juomaan fenkoliteetä, joka edistää maidon eritystä. Kuumaa vettä, teelusikallinen fenkolia ja yksi kamomillateepussi. On ihan hyvääkin vielä. Josko se helpottaisi pienen vatsanväänteitä. Vähän räkäisen oloinenkin on pikkuinen ollut nyt pari päivää. Pitää alkaa opetella niistäjän käyttöä, niin saisi röörejä vähän auki.

Kestokokeilutkin ollaan aloitettu nyt ihan kunnolla ja meillä saldo on kestot-pampers 2-2. Eli kahdet ohivuodot molemmilla. Yöt mennään kertseillä ja päivät kestoillaan. Pitäisi laittaa villikset käyttökuntoon, mutta meillä on niin älyttömän kuuma, että tuntuisi ihan hullulle laittaa vauvalle ne jalkaan
 
Marta. Mulle kätilöt neuvoivat silloin esikoisen aikaan vinkin tuohon nenän puhdistamiseen:

Ota 1 ruutu vessapaperia, taita se puoliksi ja siitä vielä puoliksi. (eli nyt 4 kertainen arkki).
Ota vessapaperipalaa taittoreunasta kiinni ja ala pyöritellä sormien välissä spiraaliksi. (kärki ei saa olla terävä). Reunaliehukkeet jäävät ulkopuolelle "liehumaan".
Kun paperitollo on valmis, sitä pyöräytetään muutaman kerran sieraimessa ja se "nappaa" räät mukanaan. (Ja sitä ei siis työnnetä minnekään vauvan nenänieluun asti :) ), mutta ei myöskään niin, että ei ulotu nenän sisälle ollenkaan. Homma on nopeasti ohi- ja nenä puhdas. On paljon helpompi, nopeampi ja kivuttomampi kun niistäjällä.

Samalla kikkakolmosella oon putsannut myös omat korvat ja on ihan 100% mukavampi kun topz-puikoilla :)

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 36+6
 
heipparallaa =)

täällä kotiuduttu oulun reissulta,oli mahtavaa olla siellä miehen kanssa kaksin.pääsi valmiiseen pöytään illalla sekä aamulla ja sai shoppailla ilman kiirettä kaupungilla.rahaakin sain menemään,ostin vaikka ja mitä.
Löysin 3kpl imetysliivejä 10e/kpl,oli todella edulliset,merkkiliikkeestä ostin,anita merkkiset ja kahdet abesita tai sinne päin.sitten ostin 2 eri imetyspaitaa,nekään ei ollu kuin 14e/kpl.sitten löysin itselle ihanat kävelykengät ja lapsille vaikka mitä vaatetta ja hiusjuttuja.oli ihanaa....

mutta kylläpä olinkin illalla naatti,22 aikaan olin ihan tokkurassa jo.menin siinä 23 aikaan nukkumaan,ja alkoiki heti kamala närästys,pyörin sinne aamu 3 asti,sen jälkeen olen nukkunu vähän,heräilin pariin kertaan vessaan ja kello soi aamupalalle vähän ennen 8.kuumaki siellä oli nukkua,ei osattu käyttää sitä ilmastointi laitetta.kaikinpuolin kuitenkin ihana reissu.

onpas sitä päivän aikana tullut vauvoja paljon,onnea hirveästi kaikille tuoreille vanhemmille :hug: :flower: :heart:

sanoinhan kardemummalle että vauva sieltä on tulossa,kävi samallalailla kuin mulla edellisessä raskaudessa itse asiassa,että aamulla alkoi selkäpoltot ja illalla lähtö tuli sairaalaan. =)

täällä todella upea ilma ulkona,oikea helle,mutta itseppä en siitä voi nauttia,ei puhettakaan että voisin olla ulkona,heti tulee kamala olo.alkaa huimaamaan ja heikottaan.parempi siis kun pysyy sisällä.sais vaan äkkiä tän vauvelin ulos,että ehtis itekki nauttimaan ihanista ilmoista

mutta nyt juomaan jotain.

virpi ja vaavi 36+4

B) B)
 
VALTAVASTI ONNEA JA HALAUKSIA JA RUUSUJA KAIKILLE VAUVAN JO SAANEILLE! Perästä tullaan toivottavasti pian! :heart:

Eilen illalla reipas kävelylenkki aiheutti jotain pieniä tuntemuksia ( kipeitäkin ) mahassa mutta se siitä sitten kun päästiin kotiin ja sohvalle |O

Lumo ja rakkauspakkaus 38+3
 
kardemummalle ja omeruusulle valtavan isot onnittelut tätäkin kautta! :heart: :heart: Synnytyskertomuksia odotellessa... :)

Muuta ei taas ehdi kommentoimaan kun pitää juosta ympäri kaupunkia milloin minkäkin jutun perässä... Tsempit kaikille hellepäivään! :)

Olivia & Vauveli 38+6
 

Yhteistyössä