Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Hei mammat!

Multa on tullut jo pariin kertaan lapsivettä. Makasin sängyllä ja luin kirjaa ja yhtäkkiä hulahti housuihin jotain lämmintä. Eipä tarvinnut miettiä, että mitä se oli. Nyt se on sitten menoa joka tapauksessa 12 h sisällä. Apua!!! Soitin hädissäni Haikaranpesään ja tenttasin, että miten vihreää tai ruskeaa sen veden pitää olla, että pitää tulla heti, kun siteessä on kuitenkin vähän sellaista hailakan punertavaa tai rusehtavaa se vesi, mutta sitä se ilmeisesti voi ollakin. Osaako joku auttaa tässä asiassa ja kertoa kokemuksia. Jos kärsii muuten olla, niin voi olla aamuun saakka kotona.

Tää tuli jotenkin ihan puun takaa, kuitenkin. Voi kun pystyisi rauhoittumaan nyt vähän. Toistaiseksi ei vielä supistele yhtään.

Solnushka
 
Solnushka Huisin jännää! Sieltä se pieni alkaa nyt tekeen tuloaan. :) En valitettavasti osaa tuohon lapsivesiasiaan kommentoida ollenkaan, mutta kyllä ne varmasti ois sut pyytäneet näytille Haikaranpesään, jos ois huolenaihetta.

Koita ottaa rauhallisesti vielä (juu, helppo sanoa täältä!) ja kerätä voimia supistuksia varten. Paljon tsemppiä matkaan!
 
virpi1980 Mulle on kyllä sattunut ihan hyviä huonekavereja OYS:ssa. Ja pahempaa ruuhkaakaan ei ole ollut, kun ekan sain joulukuussa ja tokan kesäkuussa. Mutta toivotaan tosiaan, ettei nyt heinäkuussa ole kovin ruuhkaista siellä... henkilökunnallakin kun lomat pyörii... Ja kivunlievityksinä mulla on ollut ekassa synnytyksessä epiduraali ja tokassa kohdunkaulanpuudute - molempia voin lämpimästi kans suositella. Veivät kyllä kivut mennessään ja sai vähän nukuttua & kerättyä voimia..

Solnushka Lupaavalta kuulostaa sielläkin.. tohon lapsivesiasiaan en minäkään osaa kommentoida muutakuin mitä perhevalmennuksessa on sanottu ja mitä kätilökin sulle sano. Mulla kun ei ole koskaan lapsivedet menneet vaan aina ovat puhkasseet kalvot, kun on paikat olleet riittävästi avautuneet...

 
JP kovasti jaksamista teille ja vauvalle!

Ja Solnushka, sullahan on jännät paikat. Vaikuttaa siltä, että meidän treffit ei olekaan viikon päästä :) Voi kun mullakin alkas itsestään kuitenkin jossain vaiheessa. Sulla ilmeisesti toi shoppailu toimi sitten. Mäkin olen mm. siellä itiksessä käynyt, mutta ei ole mulla ainakaan toistaiseksi toiminut. Täytyykin mennä uudestaan sinne Ruohonjuureen katsomaan niitä lisäimuja. Vaippoja siellä tutkailin joku päivä, mutta nyt oon tajunnut, että varmaan noita imujakin pitäis olla ylimääräisiä. Mulla ei oo kuin pari.

Saga 40+0
 
Kirjotan kännykällä niin en kykene synnytyskertomukseen vielä.. Tää eka vuorokausi on ollu vuoristorataa.. Ei saatu perhehuonetta ja musta on sydäntäsärkevä erota miehestä illalla. Imetys on ihan hakusessa sekä mulla että Sulolla. Rintakumin kaa onnistu joten kuten tänä iltana. En tajunnu miten tämmönenkin vois stressata näin hitosti. Eli onnen rinnalla myös ahistuksen tunteita.. Kahen ventovieraan kaa pienessä huoneessa ja hiton helteistä ja tukalaa. Mutta toi pieni on siis niin ihana että itku tulee. Oon ihan sekasin, nukkunu parin viime vuorokauden aikana ehkä 2 tuntia. Huh.
 
onnea taas kaikille vauvan saaneille!! ja kovasti tsemppiä niille, joilla alku ei nyt ihan ole mennyt oppikirjan mukaan, mutta hyvä kuitenkin että ei mitään hengenvaaraa ole kuitenkaan... :hug: :flower:

taas lyhyesti vaan omasta (masentavan ahdistavasta) tilanteesta... limatulppa taisi irrota tänään. tai mun mielestä se ei voi olla muuta kuin sitä, koska en voi kuvitella että mun kehosta jotain muuta tollasta voisi tulla. sehän itessään ei vielä tarkoita mitään, mutta onpahan nyt jotain ainakin tapahtunut sairaalan ulkopuolellakin, että josko alkuviikko toisi sitten jotain tulosta... sitä jäädään odottelemaan! :wave:
 
[/b]Pauliina taisi jäädä sille tielle ;) Onnea vauvanhakuun :heart:

Solnushka supparipuhallus täältä ja tsemppiä synnytykseen ;)

Bambina siellä kuullostaa kans lupaavalta.. Supparipuhallus myös sinne :whistle: ;)

Virpi mä kans tykkäsin tuosta spinaalista, aivan taivaallinen!!! ;)

synttärit onnellisesti takanapäin, mutta kyllä on mamma väsyksissä.. koko päivä tullut tepasteltua ja passattua vieraita :whistle: Huomenna tulee vielä kamuja, mutta onneksi vain 4lasta, niin eiköhän homma hoidu helpolla :whistle:

kardemumma kiva kuulla teistäkin! Tiedän tunteen, kun mies joutuu lähtemään sairaalasta, kyllä on joka ilta itkut väännetty :'( ja vielä kun joutuu lapsista olemaan erossa, tressaan sitä jo valmiiksi.. Toivottavasti imetys alkaisi sujumaan! ;)


Maamin ja toivo-justiina 39+1 :heart:
 
Solnushkalle onnea matkaan ! bambina, sullakin kuulostaa tosi lupaavalta :)

Mä en oikein tiedä mikä mulla on tän päivän ollu. Mä oon vaan nukkunut, en oo jaksanut tehdä oikein yhtään mitään. Oon jo pelkästä väsymyksestä väsynyt :/ , vattuuntunut ja h****tin kiukkunen.

T:vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 36+6

 
Alkuperäinen kirjoittaja vatsakasilmanvauvaa:
Solnushkalle onnea matkaan ! bambina, sullakin kuulostaa tosi lupaavalta :)

Mä en oikein tiedä mikä mulla on tän päivän ollu. Mä oon vaan nukkunut, en oo jaksanut tehdä oikein yhtään mitään. Oon jo pelkästä väsymyksestä väsynyt :/ , vattuuntunut ja h****tin kiukkunen.

T:vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 36+6
Hei just olin alkamassa tilittämään samanlaista päivän sisältöä ku sullakin. Mä oon oikeesti noussu joskus puol 10 aamulla ja ihan aamusta asti tympiny ja väsyttäny. Oon torkkunu ja välillä nukahtanu. Kiukuttanu, surettanu jne, jne. Piti tehdä viikonloppuna miehen kans jotain ku on näin ihana kelikin, mut vielä mitä. Neljän seinän sisällä ollaan oltu koko päivä.
Vauvakin on ollu ihan kokoaika liikkeessä ja jotenkin levottoman olonen, liekkö sitten vaistonnut että äiti on vähä kiukkunen tms ? Vai enteiliskö jotain lähtöä...? Tuskin.

Mua on alkanu nyt pelottamaan et mun kroppa vaan pettää mut, eli synnytys ei lähde käyntiin itekseen vaan menee sen kaks viikkoo yli. Tässä on nyt 3 kuukautta oltu kotona. Kaks niistä supistusten takia, ettei vauva syntyis liian aikasin. Ja nyt oon saanu jostain päähäni ettei mitään sitten tapahdukkaan ku pitäis.

Sori kauhee valitustilitys jälleen...
 
Bambina, onnittelut limatulpasta! Eiköhän se sullakin ala synnytys käynnistymään sitten viimeistään seuraavalla käynnistysyrityksellä!

Kardemummma, tosi ikävää, että ette saaneet perhehuonetta. Toivottavasti nyt kuitenkin se imetys lähtis sujumaan paremmin, ni jos sitten tulis parempi mielikin.
 
Heips ja Onnea kaikille vauvan saaneille!

Olin to Taysissa ulkokäännöksessä ja se oli inhottavaa+ osastonylilääkäri oli tosi kovakourainen tehdessään sisätutkimusta ja kaiken lisäksi vauva ei kääntynyt :( Siitä loppu päiväksi surua ja itkua miehen kainalossa. Lääkäri oli perätilasynnytyksen kannalla, ylläri kun tays yrittää kuulemma saada sektio % pienemmäksi. Kohdunsuu on auki kahdelle sormelle ja kuulemma kypsä, vauvan painoarvio 2600g. Soitan maanantaina Taysiin ja ilmoitan et haluan suunnitellun sektion, koska 20% päätyy kuitenkin sektioon ja vauvalle siinä on aikamoisia riskejä! Eilen kävin vielä lantion magneetti-kuvauksessa ja se oli outoa!

Helvetin helvetti...harmittaa sikana koska olisin halunnut synnyttää normaalisti ja en edes ajatellut joutuvani tälläiseen tilanteeseen :kieh:

Toivottavasti tapahtuu ihme ja käpy kääntyy itse :heart:

Fiinukka ja käpy 37+1
 
täällä odotellaan suppareita... on tullu tasan kolme. täytyy toivoa, että niitä alkaisi tulla enemmän. sain syötyä äsken vähän uusia perunoita ja graavikalaa. nyt keräillään tavaroita siihen sairaalakassiin :) uskomattoman paljon tavaraa näyttäisi olevan lähdössä mukaan. täytyy varmaan tilata muuttoauto :LOL:

vettä on tullu useampi yösiteellinen. ehkä suurin osa siitä tuli jo. rauhoittelivat, että sitä tulee koko ajan lisää eli ei kannata huolestua vauvan puolesta. tein äsken liikelaskentaa ja hyvin tuli kymmenen täyteen jo jonkun 20 minuutin kohdalla - vähän alkoi jo huolestuttaa.
 
Solnushka Kuulostaa lupaavalta toi sun tilantees. Taitaa tulla lähtö tänä yönä. Koita keräillä voimia että jaksat sitten pusertaa. Tsemppiä.

Mäkin haluun jo !
Mut oon niin 42+0 menossa käynnistykseen ettei tosikaan.
 
Alkohan niitä heinävauvoja ilmestyyn rytinällä :D

Nyt yheksän päivää sektiosta, niin täällä on alkanut hormoonit hyrrään :LOL: Tekis mieli, kummallakin, mutta vielä ei ihan taida uskaltaa. Haavaakaan kyll ei arista ollenkaan tai vatsaa :whistle:

 
Fiinukka Sulla sentäs lääkäri tutki, mulla vain ultralla katsoi että pt on ja sitten alkoi vaivaamaan masua kovasti.PUHUMATTA MITÄÄN! Hetken päästä luovutti ja alkoi inttää että pt synnytys pitäs olla ok kun olen niin pitkä!!!!Eikä tehnyt mitään koko arviota saati tutkinut tarkemmin! Veti isot herneet nenään kun sanoin että en halua pt synnytystä, lähti pois ja lähtiessään tokaisi että viikolle 39 sektio. Eli keskiviikkona se sitten on. :heart: (4 yötä enää)
Näin Oys:ssa...
Kyllä sinäkin sen saat kun vain pyydät, ei voi kukaan pakottaa siihen. Joku mulle sanoi, että yrittävät ympäripuhua jo ihan rahankin takia, synnytys halvempi kuin sektio... tiiä sitten.

niin ja onnea kaikille äideille ja vauvoille :flower:
 
Hurjasti onnea kaikille vauvan jo saaneille :flower:
ja kovasti jaksamista kaikille, joilla pienten kanssa huolia :hug:

Itse päivän viettänyt saaressa ja nyt on mukavan raukea olo jos vaikka sais nukuttua hyvät unet.
Viikolla oli neuvola+lääkäri ja muuten kaikki ok, mut nostettiin taas verenpainelääkitystä kun paineet eivät meinaa enää pysyä aisoissa. Lääkäri meinasi, että eivät Jorvissa kauaa kattele vaan pistävät vauhtia synnytykseen eli hiukan jännittää ensi torstain käynti. Tosin lääkitystä voi vissiin vieläkin lisätä..
On muuten mukava lukea synnytyskertomuksia, kiitos niistä =)
Ironlady 36+4
 
täällä on koettu supistuksia, mutta aika epäsäännöllisiä toistaiseksi. on ollut kaikkea väliltä 5-15 min. kyllä alkaa olla jo aika kipeitä nuo viimeisimmät. jumppapallo tuntuu olevan aika hyvä rentouttaja - sänky taas ihan vihonviimeinen. ei taida lepäilystä tulla enää mitään.

no nyt tuli taas 7 minuuttia edellisestä - sitä ennen meni 13 min. ota nyt sitten tuosta selvä.

voimia meille kaikille!
 
täällä vielä aikani kuluksi kirjoittelen. nyt on ollut suppareita useampi tunti ja 5 min. väleinkin melkein kaksi tuntia. toistaiseksi on menty pelkän äänen voimalla, mutta kyllä sattuvat. sääliksi käy naapureita, kun kuuntelevat koko yön tätä ölinääni. jos ei tihene supparit ennen seitsemää, pitää soittaa kättärille, koska 12 h on raja vesien menosta, milloin ottavat sisään. pari kertaa oon yön aikana sinne soittanut, mutta täällä vielä kärvistellään. nyt täytyy taas mennä - suppari tulee...
 
Jännältä kuulostaa Solnushka!Voimia vauvanhakureissuun! :hug:

Täällä vihdoin ja viimein kohtuullisesti nukuttu yö, jee :) Nyt vaan odottelen, et aika menis ja kehtais herättää miehen, et voitas lähtee aurinkoiseen saareen pienelle retkelle :)

A + Myttynen 39 +1
 
Aurinkoista huomenta kaikille!!

Enpä ole taas aikoihin kirjoitellut mutta lukemassa käyn päivittäin :ashamed:

ONNEA vauvan saaneille ja tsempitykset niitä juuri hakemaan lähteville :flower: =)

Ihanaa on kyl lukea synnytyskertomuksia, niin omanlaisiaan jokainen.. Itsellä ei ole vielä lähtö lähellä jos tuntemuksiin on luottaminen. On todella "oireeton" olo mikä tietysti on vaan hyvä koska se edellinen raskaus oli kivulias ja pitkään.
Ainoa mitä nyt olen pistänyt merkille niin sellaisia kestosupistuksia on paljon ja ne kestää siis aikasta pitkään puristaen vatsan kivikovaksi. Olo on silloin tukala.. Onko muilla näitä supistuksia?? en muista tällaisia viime raskaudesta, sillä on niin uusi juttu mulle.

Eilen valvottiin miehen kanssa jopa 23 asti ja mietittiin nimeä tulokkaalle. Me ei siis tiedetä kumpi sieltä olisi tulossa joten tytön ja pojan nimiä käytiin läpi ja muutama varteenotettava vaihtoehto sieltä löytyi ;)
Yö menikin sitten pipariksi, poika heräili jo neljän jälkeen ja kukkui yli viiteen, simahti ja heräsi 06.15 :headwall: Hoh hoijaa! Nyt täysi tohina päällä ollut jo hyvän aikaa. Tää on niin tätä.. ELÄMÄÄ!!

Hyvää ja erittäin kuumaa sunnuntaita mammoille B) Muistakaa juoda tarpeeksi!

hiipi 36+6
 

Yhteistyössä