Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Tridian: Okei, kiitos infosta! :) Me käytii tänää ettimässä noita kiekkoja, mutta aika huonoin tuloksin: Anttilassa oli semmonen aloittelijapakkaus hintaan 40e, missä oli 3eri kiekkoa ja hongkongissa oli yks kiekko 13e. Mutta mitää ei sit ostettu kun ei oltu varmoja, että mimmonen nyt ois hyvä.. Anttilan pakkauksessa se draiveri oli semmonen samanlainen aikalailla kun perus frisbee ja sit taas honkkarissa se oli semmonen jämäkämpi ja painavampi. Pitää vielä siis netistä tutkia, että mitä matskua sen kiekon kantsis olla.
Mun veljellä on yks draiveri, aattelin että ellei muuta niin meen sen lainaa ja sit testaamaan. Haluan kokeilla sitä kovin! :) Tosin mun veli vannotti, etä kiekkoa ei sit heitetä puuhun tai vesiesteeseen mikä on siellä puistossa...

Omenaruusulle kiitos synnytyskertomuksesta, mun korvaan kuulostaa tosi hurjalta menolta mutta en ehkä osaa ajatella että mikä on hurjaa ja mikä ei, kun ei ole omaa kokemusta vielä :)

Chili25: Uu josko se nyt sit ois menoa! Ihanaa! Jännää! Voimia ja intoa matkaan :)

Täällä on taas huono olo, tänään oon kyllä varmaan ihan oikeasti juonut liian vähän vettä. Normisti juon helposti sen 3litraa näin kuumalla, mutta tänää on jotenki ollu ällötys päällä ja sitten oonki liian vähän juonut. Mahaki jotenki oudon kipeä, vähän ku ois ripuli mut ei sit kummiskaa. Ääh.
Ja maha tykkää kovettua taas, ei se niin kipeetä tee, mutta tukalaa.

Tulis ne kunnon supparit ja vauva, mäki haluun jo hommiin!

Kaveri tänää sano kun törmättii, että ihan ihme miten voin vaan kävellä rauhassa kaupungilla ja sanoa että huomenna on la. Se ois kuulemma ite hermona.. Jotenki mulla on vaan niin turta olo jo, että ei jaksa stressata sitä ite synnytystä. Sattuuhan se varmasti mutta saanpas ainakin sitten sen vauvan sieltä syliin toivottavasti :)

No josko nyt tällä viikolla sit syntyis, eikö suurin osa synny 40+2? Jossain vauva jutussa tais lukea niin, vai muistankohan väärin..
 
Helise ja Tridian, muakin kiinnostais toi frisbeegolf. Päästiin sitä kokeileen syksyllä "häämatkalla" Haikon Kartanossa joillain varmaan ihan halpisfrisbeillä, ja mä olin siinä huonokin, mutta silti se oli tosi kivaa!

Helise, täällä on nyt toi 40+2 meneillään, eikä ketään näy olevan tulossa maailmaan. Toivottavasti ei toivo ole vielä kokonaan menny..
 
kiitos synnytyskertomuksista ja taas kovat tsempitykset niille, jotka on vauvan hakumatkalla! =)

huhhei, muilla vaan tapahtuu mutta ei mulla, vaikka kuinka yritetään... :kieh: tänään taas lääkitty ja joo, supistelee kyllä mutta ei oo saanu mitään aikaseks tuolla alapäässä, joten ihan yhtä tyhjän kanssa! :headwall: huomenna yritetään tipalla, sit jatkosta en tiiä. menee NIIIIIIN hermot! ja kun puukon alle en haluais... :(

38+1 :heart:
 
Tsemppiä kaikille sitä kaipaaville :hug: !

Kiitos synnytyskertomuksista, kiva lukea "tositoimistakin". :)

Täällä hiki valuu ja kaikki ennallaan. Vedessä puljasin lähemmäs tunnin tänään B) .

Odotan & Emppu rv 37+0 poks! :heart:
 
FB:stä Olivian kuulumisia:

"Ihanan täydellinen rakas tyttäremme syntyi tänään rv 39+1 klo 10.51! Pienokaisen mitat 3250 g ja 51 cm. Vanhemmt onnesta sekaisin. :) Saa laittaa 2+lle. Myöhemmin lisää!"
 
Frisbeegolfista-motonetissä on ainakin niitä kiekkoja ja sitä peliäkin myytävänä :)
On varmaan sellainen halpisversio (olikohan hintaa vajaat 40?). Ja niitä frisbeitä myydään erikseenkin. Harmi, kun meidän juniorit ei innostuneet pelistä :/

Mä en oo jaksanut tehdä tänään mitään- en kerrassaan mitään :(
Oon vaan nukkunut. Viime yö meni ihan pipariksi ja nukuin vaan 3 tuntia.
Lisäksi oon vaan itkenyt. Mulla ei oikeasti ole mitään syytä edes itkuille, mutta hanat on vaan silti auki. Neuvolassakin piti tänään silmäkulmia pyyhkiä :/

Ruoka ei oo maistunut tänään ollenkaan. Supistuksia tulee ja menee, mutta ei mitään säännöllistä. Näinköhän se menee tämäkin yö valvoessa?

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 37+1

Synnytystarinoita on ihana lukea. Mä kollaan vaan kahta kauheemmin täällä, kun on jo muutenkin tosi herkillä.
 
oliko jollain muulla sektiota tehty aikasemmin? ootteko huomannu onko haava mitenkään vihoitellut/ilmoitellut itsestään nyt loppuvaiheessa??
mulla vuosi ja 1kk sektiosta ja aikas kovin tekee kipeetä nostaes, asentoo sängys vaihtaes ja välil ihan kävelles=( inhottavaa...lääkärin mukaan on ihan ok ja ei este normi synnytyksel mut kyl pikkasen alkanu jännittään et kuin kipeeks se oikeen voi vielä tulla kun 3vk viel LA:kin jälellä...toiv ei maha enää kasvais ettei sen takii venyis ja kipeytyis enempää!
Piti muuten vinkata jos joku sektioon menee ni kannattaa varata kotiin sorbact nauhaa! tekee tosi hyvää haavalle,etenkin näin helteillä. ei tulehdu ja paranee nopeest! apteekist tai neuvolast saapi!

onkos muilla loppukuussa LA olevilla vielä mitään ihmeempiä oireita? meillä tais olla sama LA Vatsakasilmanvauvaa kanssa? ja tais siin olla muutama muukin mut eipä nyt äkkiseltään muista noista nimimerkkejä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ephs:
oliko jollain muulla sektiota tehty aikasemmin? ootteko huomannu onko haava mitenkään vihoitellut/ilmoitellut itsestään nyt loppuvaiheessa??
mulla vuosi ja 1kk sektiosta ja aikas kovin tekee kipeetä nostaes, asentoo sängys vaihtaes ja välil ihan kävelles=( inhottavaa...lääkärin mukaan on ihan ok ja ei este normi synnytyksel mut kyl pikkasen alkanu jännittään et kuin kipeeks se oikeen voi vielä tulla kun 3vk viel LA:kin jälellä...toiv ei maha enää kasvais ettei sen takii venyis ja kipeytyis enempää!
Piti muuten vinkata jos joku sektioon menee ni kannattaa varata kotiin sorbact nauhaa! tekee tosi hyvää haavalle,etenkin näin helteillä. ei tulehdu ja paranee nopeest! apteekist tai neuvolast saapi!
Voisko noi vihlasut johtua arpikudokseen muodostuneista kiinnikkeistä? Mulle sanottiin kuopuksen synnytyksessä, et supparit saattaa tuntua pahoina alavatsalla just kiinnikeiden takia. Ja nyt tässä odotuksessa on ollu tuota haavan tienoilla tuntuvaa vihlontaa välillä..
Kiitos nauhavinkistä, pitääkin käydä hakemassa varmuuden vuoksi. Tässä ollaan ku tulisilla hiilillä, vaikka pieni päättäskin itekseen lähteä syntymään, pitää toimenpiteen olla niin kovin oppikirjamainen tapaus, et on mahdollisuutta alatiesynnytykseen, etten jaksa uskoa kovin tuon toteutumiseen. Pahoin aavistelen, että leikkaukseen joka tapauksessa päädytään..

Chilille tsemppiä!! Tais lähtö tulla, kunnei enää mittään oo kuulunu?
Piti tulla palstalle kurkkimaan, kellä lähtö koittaa tänään ja niinhän sitä joku onnekas löytyi ;)

Olivialle vielä tällekin puolelle onnittelut!

Bambinalle voimia! Koita jaksaa piinaavan pitkää käynnistelyä :hug:
 
Termiitti82
Onnea Olivialle kovasti tytöstä!!
hienoa että edes toinen meistä pääsi tosi toimiin!

mulla on keskellä mahaa pystyssä 25cm mittainen arpi vatsan avauksesta eikä mulla oo ollut mitään kiristystuntemuksia siinä mutta kai se riippuu sitten siitäkin mistä kohdasta on avattu ja miten päin, sekä että taitaa olla henkilökohtasta miten ihmisille niitä kiinnikkeitä tulee. tosin ei tuo nyt kaunis ole, aika venyneen näköinen.

tänään ollut outo päivä, mutta ei mitään ihmeempiä supisteluja, vauva liikkuu tosi paljon :eek:
vaikka ei ole moneen viikkoon näin liikkunut. outoa.
viime öisen jälkeen oon varma ettei tää täältä vielä ole tulossa, saisi kyllä tulla, nyt kun pitäisi arvion mukaan olla jo ehkä yli nelikiloinen.
sanottiinko sitä niin että sitten kun synnytys on käynnissä niin vauvan ei pitäisi liikkua vai onko jollain tästä jotain tietoa? aloin miettimään että ihan kuin ne vauvan kovat liikkeet ois aiheuttanu niitä kankku reisi supisteluja viime yönä...

-termiitti-
 
Onnea Olivialle :heart:

Pyrstö on todella kipeä, häntäluu kun murtui nyt jo toista kertaa synnytyksessä. Oman lisänsä kipuihin tuo normaalia syvempi epparihaava. Tikit kiristää inhottavasti. Turvotus on onneksi jo laskemaan päin. Sain osaston lääkäriltä "punaisen reseptin" eli OxyNormia kipuihin. Hyvin harvoin tuota antavat kotiin asti reseptillä, koska se luokitellaan huumausaineeksi. Vauvalle tuosta ei ole onneksi mitään haittaa. Ilman lääkettä en kyllä kotona kipuineni pärjäisi.

Synnytys oli tosiaan aikamoista menoa ja varmaan puolet tapahtumista jäi hämärän peittoon. Pelko ja helpotus jäivät päällimäisiksi tunteiksi, jotka kyllä muistan lopun elämää. Onneksi ympärillä oli jämäkät ja erittäin ammattitaitoiset henkilöt. Kätilö käskytti ja minä tein, tai ainakin yritin tehdä niin kuin käskettiin. Näinhän se yleensä nopeissa ja kivuliaissa synnytyksissä menee. Sitä kyllä jälkeen päin ihmettelin, kuinka paljon minuun piti kipulääkettä taas mättää, jotta toivottu teho saavutettiin. Kätilö nauroi, että se määrä olis riittänyt 60 muullekin synnyttäjälle.

Poika kasvaa kohisten ja maito riittää onneksi hyvin. Vähän turha kuuma on vaan pienelle, pelkässä vaipassa nukkuu nytkin :heart:
 
Samaa sanon mäkin, että tosi hiljaista tänään ollut palstalla! Onko tosiaan niin moni aktiivi jo vauvaantunut... Taitaa olla. Ja osa on vauvanhaussa. Voih, tänne me jäädää hännystelijät :)

Käytii sit kummiski uudellee siellä hongkongissa ja ostettii mulle ja miehelle molemmille draiveri-kiekot frisbeegolfia varten. Rata oli illal niin täys ja oli siel paljon myös turhia hengaajia korien luona, nii aateltii että mennää vasta huomen aamusta testaamaan. Oon innoissani! Jotain ihan uutta pääsee testaa, huippua! :)

Mulla on jalkapohjat ja jalkaterät jotenki turpeina. Puristaa ja kiristää ja varpaat onku nakit. Sattuu! Päkiöihin sattuu kans kun kävelee, ne on ihan kuin kumia vaan. Tässä illan aikana alko sattumaan, ei nää päivällä tämmöset ollut.

Huomenna sitten neuvolaan piipahtamaan, saapis nähdä miten monesti sielä vielä käydään..

Niin ja olivialle onnea täältäkin! :flower:

Eipä tässä muuta sitten kaiketi, voisi suunnata petiin lukemaan vaikka jos uni tulis.
 
Suuret onnittelut Olivialle! :flower:

Helise, kyllä noi jalat tosiaan turpoo näillä keleillä, vaikka mitä tekis. Mulla on iltaa kohden niin kauheet pallot, et ihme tosiaan, et ei oo vielä sattuneet mitenkään. Mut mulla on ainakin, et mitä enemmän on jaloillaan päivän aikana ni sitä enemmän turvottaa. Vettäkin oon juonut ihan hulluna, mut ei tunnu auttavan.

Saga 40+3
 
Heippa, vieläkö ehtii porukkaan mukaan yksi heinäkuussa (toivottavasti..) synnyttävä? Sivusta oon seuraillu jonkin verran ja nyt sitten päätin kirjautua. Saas nähä osaanko edes kirjoittaa oikeaan kohtaan :) Niin tosiaan LA olis 18.7. Oon 23v kahden lapsen ( 1 ja 2 vuotta) äiti ja synnytyssairaalana Oulaskangas, kirjainlyhenne ei nyt kyllä tule päähän sitten millään.
 
No joo... se siitä tekstistä. Kirjoittelin pitkät pätkät, mut niin ne vaan lens bittiavaruuteen. En enää jaksa... joten lyhyestä viersi kaunis:

Olivialle ja koko perheelle oikein paljon onnea pienestä tytöstä.

katjamari87 Tervetuloa mukaan joukkoon. Päivitinkin jo tietosi sivun 1. listaan.
 
Chili25 Tyttömme syntyi 5.7. 39+5 klo 22.17 painoo 3820g ja 51cm pitkä:) Äiti ja isi ovat rakastuneita? Äiti ei vaan malta nukkua:) saa laittaa kaksplussalle.

Oikein paljon onnea koko perheelle :flower: :heart: :heart:
 
Huomenta

Kylläpä niitä vauvoja nyt alkoi tulemaan kun alkuun päästiin.
Onnittelut vielä tätäkin kautta kaikille tuoreille äideille. :heart:

Täällä alkoi taas vaiheeks eilen illalla päänsärky. Panadol tuntui yöllä auttaneen, mut nyt heti aamusta taas särkee. Otin tossa toisen Panadolin ja jos ei auta niin täytynee soitella päivällä neuvolaan.

Yö oli taas ihan tuskasta ku oli niin hemmetin kuuma, vaikka jokainen ikkuna ja parvekkeen ovikin meillä auki.
Lisäksi pari kertaa yöllä otti tosi kipeesti tuolta jostain tosi tosi alhaalta, mutta eipä se sitten alkanu jatkumaan niitä paria kertaa enempää. Nytkin välillä vihloo tonne alavatsalle. Nyt elättelen toiveita et täälläkin alkais ne oikeet synnytyssupistukset joku kaunis päivä ja pääsis tositoimiin jo vihdoinkin.

Juu tuntuu ettei juominen paljonkaan auta tohon turvotukseen. Mulla ei nyt oo vielä mitkään megaturvotukset, mutta kuitenkin löytyy ihan omiks tarpeiks asti.
Ahdistaa nyt tää päänsärky. Täytyy kait se vielä yrittää levätä vähä lisää, josko se menis vaan ohi.

Kerrankin on ajankohtainen hellevinkki Iltasanomissa:
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/terveys.asp?id=2190451&pos=no-tu

 
Täällä kans turvotus vain lisääntynyt, jalkojen tilalla kaksi puupökkelöä ja juominen ei kans auta mitään. Eilen Oulussa asioilla käydessä ja shoppaillessa turvotus vaan lisäänty kävelyn myötä... saa nähdä mitä neuvolan täti tuumaa.

Kohta pitäs lähtä ajeleen neuvolaan, mies on isompien lasten kans sen aikaa kotona ja nakkaan sen sit töihin.

Hellepäivä taas tulossa... tykkään kyllä lämpimästä ja masu onkin saanut mahtavan rusketuksen :LOL: . Mut ku pitäs leipoa ja tehdä muitakin hommia sisällä, niin ei oikein nää helteet nappaa niitä hoitamaan...

Mut nyt sinne neuvolaan..
 
HUOMENTA |O =)

Chilin perheelle ONNEA tytöntylleröstä :heart: :heart:

outoa herätä näin aikasin :whistle: melkein tullu vedeltyä hirsiä tonne kymmeneen, kaippa sitä on sitten hyvin nukuttu yö takana ;)

[/b]katjamari87 tervetuloa joukkoomme :flower:

Ihana aurinkoinen päivä näyttäisi olevan, jos keittelis kahvit ja menis terassille juomaan :p

Maaginen 40viikkoakin lähestyy... :D


Maamin ja Toivo-Justiina 39+4 :heart:
 
:flower: Onnea Olivia81 ja Chili25 pienistä tytöistä :flower:

Tervetuloa joukkoomme katjamari87 :)

Sanokaas te olenko liian herkkä, ku loukkaannuin miehelle siitä, että suunnittelee ensi viikonlopuksi reissua puolentoista tunnin ajomatkan päähän mökkitontille hommiin. Ihmettelin eikö voi lykätä tuota siksi, kun vauva on syntynyt. Tuntuu niin kurjalta ajatus, että synnytys käynnistyisi ja mies olisi noinkin kaukana. Voihan tämä neljäs tulla vaikka kuinka nopeaan loppujen lopuks. Pahinta on tunne, että saunanrakennus menee mun ja vauvan edelle. Mut tosiaan sanokaa te dramatisoinko asiaa?
Mulla on kohdunsuu 2cm auki ja paikat pehmenneet, lääkäri sanoi, että synnytys voi alkaa koska vain.

Päpsy ja pikkunöösi 37+5
 

Yhteistyössä