Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Synttärikemut takanapäin, pakko tulla tuulettelemaan... :D Huhhuh, kyllä on vaan rankkaa näin kuumalla ja vielä viimesillään raskaana :whistle: Siis täällä ainakin on tosi kuuma, aurinko paistaa pilviharson läpi! Ei saisi valittaa... Huomenna vetäsen kyllä minishortsit jalkaan ja pienen topin/bikinien yläosan ja paistattelen päivän auringossa, välillä voi tietty joutua käymään suihkussa, jos oikeen hikoaa.. Mä otan ihan lunkisti siihen asti että vauva on maailmassa ja NAUTIN kesäpäivistä :D

mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa kaikille :wave:
 
SMSM Kiitos! :flower: (ikää en muistanut mainita eli 35 vuotta)

Pai80 joo aika ristiriitaisia ohjeita olen minäkin saanut, ei voi todellakaan tietää miten pitäisi toimia. Kummallista on myös miten erilaisia toimintatapoja eri sairaaloissa on :/

Mulla ei ole minkäänlaisia oireita et synnytys lähestyisi, joten oletan myös olevani täällä vielä heinäkuun lopulla ja todennäköisesti elokuun puolelle menee kun niin loppukuusta on toi laskettu aika ;) vielä jaksaa odottaa kun kaikki on niin vaiheessa täällä kotona.
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: Ja jaksamisia niille joiden vauvat on joutunut kaikkee ikävää kokeen.

ON herätty 03.45 ku supisti ja kaamee kakkos hätä. No takas sängyyn ja yritin laskee suppareiden välejä. Jotka tuntu enemmänkin selässä. Välillä poltti mahaa ja se kovettu. Välien laskeminen todella vaikeaa ku ne tuntu koko ajan välillä vaan laimeempina. klo 5-6 sain nukuttua ku taas heräsin kipuun ja kakkos hätään. Sänkyyn menin takas mut oli jotenkin tosi levoton olo joten nousin ylös. Kivut taas jatku ku pisti sohvalle maate. Puol kasin aikaan yritin vie nukkua mut en voinut maata kummallakaan kyljelläni ku vasempaan kylkeen alko hetki maattua koskeen ihan helvetisti. Kipu jäi hetkeks vaikka nousi ylös mut helpotti sit. Aikani kipua kuulostelin ja soitin sit vähän ennen ysiä tayssiin et mitä voi olla. Sieltä sanottiin että ota lääkettä mut meillä ei oo joten käski menee kuumaan suihkuun että on luultavasti supistusta. Olin suihkussa n. 15min. sie masu vaan kovettu. Kokeilin mennä maate ja se sit onnistu et kipu ei ollu enään niin paha. Sain sit hetken nukuttua. Klo 11.30 herättelin miehen ku oli niin tylsä aamu yksin. Ei ihmeempiä kipuja koko päivänä hieman vaan levoton olo. Klo 17 alko taas poltto selässä ja välillä kiristää mahankin puolta. Pallon päällä oon istunut ja pyörittänyt. Ei voi taaskaan oikeen mitään välejä laskee ku särkee kokoajan. Maha on taas iltapäivän aikaan toiminut kahdesti. Toivottavasti tää olis nyt menoo:) Olis kiva vaan tietää että onko tässä nyt synnytys käynnissä vai mitä tää on. Tayssiin vaan on ihan turha soitella ku ei sinne huolita kuiteskaan vielä:( Jatkan siis pallon päällä pyörittelyä. Suihkuun ei oo tarvinnu vie mennä ainakaan kipujen takia hiki on kyllä kaamee..

Anteeks tämä omanapainen sepustus..:ashamed: Tuun kommentoimaan sit jos tästä ei mihkään lähdetä.. eli luultavasti klo 23.00:(

Chili ja neiti 39+4 :heart:
 
Pitää täältä välistä huudella, että yhdessä kasassa hyvin tiivisti ollaan, ei mitään merkkejä siitä, että tää haluis tulla ulos...

Lueskelen tein jutut ja kirjottelen sitten paremmin, nyt mennyt kotosalla miehen kanssa ollessa ja vähän niinkun nauttiessa mahdollisesti viimesistä ihan kahdenkeskisistä hetkistä piiittkkkiiinn aikoihin..sen verran saatiin aikaan, että pienen pinnasänky on nyt valmis, tai siis enää kasausta vailla, jee

Mutta palaamisiin huomenissa..tää mamma lähtee taistelemaan kuumuutta vastaan sohvalle kera sipsien ja dipin :LOL:

Rae ja Nyytti 37+3
 
Tsempit Jenniille ja Chilille! Vauvanhaku lähestyy :)

Mäkin täällä ilmoittaudun yhdessä kasassa olevaksi. Supistuksia tulee useita päivässä ja kipeitä ovat, mutta ei tästä lähtö tule vielä pitkään aikaan, jos vanhat merkit pitävät paikkansa.

Mä olen tänään saanut jopa sairaalakassin pakattua, laitettua vauvan sängyn valmiiksi ja kävin asentamassa turvakaukalon jalustan autoon. Jee, edistystä. Nyt alkaa olla kaikki vauvan tuloa varten valmiina. Vielä kun jaksais noi kylpyhuoneen seinät ja lattian jynssätä. Kauankohan mä olen senkin kanssa jahkaillut. Noh, inspiraatiota odotellessa.

Sherine + muru 38+2
 
Yhtenä täälläkin edelleen. Yllättäen :D

Aamupäivällä käytiin tosiaan Kauppatorilla ja nyt illalla anoppilassa mansikkakakulla. Ja painon nousua ei voi estää...

Masu kovettuu aina välillä ja ottaa jopa kipeetäkin, mutta eipä sitten muuta... Ylihuomenna jo 39+0.

Tää kuumuus on kyl tuskastuttavaa. Tulee taas vähän pitkä viikko ku mies on töissä päivät ja ite ei oikein kotoa mihinkäään pääse, eikä uskalla yksin kovin pitkälle lähteäkkään. Saa nähdä kykeneekö ja jaksaako toi mies mihinkään enää töiden jälkeen lähtee. Prkl jos en saa sitä liikkeelle, alkaa menee hermo ihan tosissaan tähän sisällä kökkimiseen.

 
millanen: Mä kans palan auringossa vaikka ois mitkä suojakertoimet päällä. Nyt mulla on käytössä kerroin 30, mutta on ollut myös korkeampia ja silti palaa.. Ja silti sitä vaan haluaa olla auringossa ja ruskettua :) Tänä kesänä ei ole vielä niin karrelle mennyt, että ois nahka lähtenyt mutta sekin on koettu monesti ja itkut itketty sen takia. Auts pelkkää ajatusta!

chili25: Lupaavalta kuulostaa sullakin! Jei! :)

Aika moni kellä on la samoihin aikoihin mun kanssa on jo vauvansa saanut tai sitten on aika kynnyksellä, niinku chili taitaa olla. Voih miksei täällä nyt mitää tapahdu...

Tänään oon päivää paistatellut parvekkeella, syönyt jätskiä ja käyny kerran lenkillä. Kuuma on, mutta tykkään silti niin kesästä! Himottais pukea omat lyhyet farkkusortsit jalkaa, mutta ei ne mee nyt mahan kans kii. Voih :/

Mulla tuntuu välillä, että nivusesta vetää suonta. Aika hurja tunne. Ja sit oikeen pakaran yläpuolella taitaa joku hermo olla vähän puristuksessa kun välillä aika ilkeesti juilii sieltä.

Mutta ne supistukset, missä ne on?!
 
Yhes koos täälläkin :D Kaikkia mahdollisia ässiä on kokeiltu, samoin lenkkeilyä, tennistä ja sen semmosta. Mut ei vielä mitään merkkejä. Tosin masu kovettuu aiempaa hurjemmin ja useammin. Tänään käytiin anoppilassa ja anoppi kertoi jännittävänsä mun synnytystä enemmän kuin yhtäkään omistaan :LOL: Kysäisin sitten, että jos hoidat ton jännittämisen mun puolesta,niin otatko kaikki synnytyskivutkin; lupas ottaa! :D Sitten soittelin sille tänään ihan muuta asiaa ja toinen vastasi ihan tohkeissaan, kun oli jo aatellu, et nyt se lähtö on sit tullu! Ihana! :D Mut nyt pötköttää ja odottelee, jos se uni tulis tänäänkin ajoissa ja jaksais huomennakin nauttia tuosta ihanasta kelistä ja tosiaan näistä viimeisistä hetkistä kahdenkesken. Tää päivä on ollut aivan mahtava!!

A + M 39+1
 
Jei! Mulla on tullut kipeitä supistuksia noin 10 minsan välein parin tunnin ajan. =) Eli mun kroppa ehkä joskus osaakin synnyttää vauvan? Kaikessa rehellisyydessä täytyy sanoa, että supistukset kestää ehkä n. 20 sek kerrallaan ja kipu ei edes ole yhtä paha kuin menkkakivut, mutta oon jo ihan onnessani kun ekaa kertaa tulee selkeesti kipeitä supistuksia. Tätä sitten mun tuurilla jatkuukin sinne rv 42+0. :headwall:

SMSM Voidaan tosiaan tässä kohta puolin huhuilla toisillemme tyhjässä pinossa "Ookkonää vielä täälläää...?", "Oookkonää jo synnyttänyy...?!", "Onko täällä kettään...?!". Huomaa, että tämä täytyy ehdottomasti tehdä Oulun murteella. :D

Mulla on ollut ihan outo päivä, välillä masentaa tosi rankasti ja tekis vaan mieli kiukuta ja itkee. Välillä taas naurattaa ihan tolkuttomasti ilman mitään syytä... Oonkohan saanut auringonpistoksen? Niin, ja kaikki juomat maistuu ihan saippuavedelle, mutta sitä ei varmaan voi selittää liialla auringolla?

Käytiin tänään Linnanmäellä ihmettelemässä elämänmenoa ja tuli mieleeni, että saiskohan synnytyksen käyntiin, jos kävis pari kiekkaa heittään siellä Kirnussa? ;) Ainakin sen katsominen alkoi jo etomaan... Huomenna ois tarkoitus mennä tallustelemaan Korkeasaareen muutamaksi tunniksi. Mutta nyt sohvan pohjalle telkkua katsoon...

Olivia & Vauveli 39+0
 
Olivia81 Jee ! Nytkö alkaa sullakin sitten tapahtumaan !? Mä en oo vieläkään pongannut moista säännöllisyyttä, vaan sellasta epäsäännöllisyyttä et joo supistelee säännöllisesti joka päivä...
Mä suunnittelin kans viime viikol vaik mihin härveleihin menoa siel Lintsil, mut eipä tän mahan kans oikein mihinkään pääsis. Ja oishan se näkykin :LOL:
Että käynnistystä odotellessa, parempi ku asennoituu siihen et menee viel 3 viikkoa niin eipä tuu pettymyksiä (vaikka pakko myöntää et kokoaika tuijottaa la:ta).
 
Oi nyt tekis mieli tennistä tai sulista pelaamaan kun tridian mainitsi tenniksen! Ja yks mitä haluisin mennä tekee on frisbeegolf. Meillä on tässä ihan lähellä puisto, jossa ois ne maalitki. Tarvis vaan sen frisbeen..

Ja kaikista eniten: bodypump! Siitä mä unelmoin joka päivä...

Kattelin tota meidän listaa ja huomasin, että koksissa synnyttäviä ei taida olla mun ja omenaruusun lisäksi muita - ja omenaruusu teki temput jo. Mä oon niin yksin!
No onhan siellä muita mammoja, mutta ei täältä. On mulla huolen aiheet, hyvät hyssykät :LOL:

Tylsää, tää on niin turhaa turinaa taas..
 
HEIPÄHEI

Siis meille syntyi poika (kuten pitikin) 30.6. Sain sen näpyteltyä fb:seen sairaalassa, mutta hienosti tieto tuli tännekkin.

Vedet meni, edellisiltapäivänä. Ei supistuksia. Kun mies tuli töistä me mentiin sairaalaan, kun sieltä niin käskettiin. Minut otettiin osastolle. Yöllä alkoi sitten jotain supistuksia tuntua, mutta niissä meni jopa tunti väliä. Mutta sen verran kipeitä olivat että joka kerta kun sellainen tuli heräsin unesta (mikä on muuten jo saavutus.. mä en herää helposti)
Aamulla jatkui sama meininki. Supistuksia tuli, mutta TOSI harvoin. Alettiin puhua käynnistyksestä, kun vesien menosta oli jo aikaa. No kuitenkin asia lykkääntyi. Supistukset alkoi tihenemään, puoleen tuntiin jopa. Kello oli kymmenen kun supistuksia tuli kahdenkymmenen minuutin välein. Tässä vaiheessa kävin altaassa lillumassa tunnin verran.
Jonka jälkeen suunnistin huoneeseen jonne mies tuli yllättäen katsomaan tilannetta. Mä ajattelin että soitan vasta sitten kun tarvii tulla. Heti kun mies tuli, alkoi supistella kymmenen minuutin verran. Kello oli kaksitoista. Siirryttiin saliin. Tsekattiin alapään tilanne 4cm auki, kanavat jäljellä. Oli tosi hidasta tuo aukeaminen siihen asti.
Supistukset oli järkeä vievän kipeitä joihin hörnin ilokaasua. Kätilö kysyi pärjäänkö sillä ja auvoisasti kehuin että kyllä. Kunnes seuraava supistus tuli, nopeammin kuin edelliset, ja niin kovana että minulta lensi oksennus. Ilokaasun ilot loppui siihen. Olin jo ollut tuskissaan, mutta nyt TOSI tuskissa. Siirryttiin sängylle, kätilö puhui pcp-puudutteesta ja sen jälkeen mahdollisesta spinaalista. Sanoin ottavani kaikki mitä mahdollista. Heti perään tulikin gyne laittamaan puudutetta. Mutta sitä ei voitu laittaa. Olin yhdeksän senttiä auki. Gyne sai sormensa pois vehkeistäni.. Ja heti tulikin ponnistuksentarve. Sanoin että nyt työnnätyttää, ja pää oli ulkona. Kätilö herrasiunasi, ja sanoi ettei saa ponnistaa vielä. Sitten muutama tuskainen sekuntti ja kätilö antoi luvan ähkäistä. Minä ähkäisin. Ja siihen syntyi poika.
3480g, 50cm pipo 34cm. Täyden kympin poika.
Kätilö oli ihmeissään kuinka nopeasti kaikki sitten tapahtui kun se alkoi tapahtua. Siihen meni reilu tunti. Ponnistusvaiheeksi kirjattiin minuutti.
Synnytys oli äärimmäisen raju, todella kivulias ja se aiheutti minulle laskeumat. Lisäksi minusta edelleen tuntuu kuin persiiseen ois työnnetty halko.
Mutta kaikki ne unohtuu niiksi hetkiksi kun katsoo tuota pientä. Hän on hurmaava :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nopea pikkumies :D

***

KAMALASTI ONNEA kaikille muille vauvansaaneille ja niille jotka vielä odottaa.. No hyvää kannattaa aina odottaa!!

T: Mattilanmamma ja Mattila ikää tänään 4 vuorokautta :heart:
 
Tässähän alkaa itsekin käymään malttamattomaksi, kun niin monella synnytystä enteilee. Oliviallakin jo mukavasti oireilee :)

Oikeesti ei olis kyllä mikään kiire. Ens viikolla olis kampaaja (sinne on pakko päästä!) ja sitä seuraavalla viikolla pojan Hesa Cup.

Huomenna neuvolaan sille vastavalmistuneelle, plääh :/
 
Pai80: Todellaki taitaa! Koko aika kun on koneella niin tässä palstalla tulee käytyä, uteliaana ja ehkä vähän kateellisena tsekkailen onko uusia vauvoja tullut. Mutta ihanaa, että niitä vauvoja nyt syntyy, syntyis se omakin niin ois vielä ihanempaa :) :heart:
 
Helise Mä en yleensä pala milloinkaan,johtunee geeneistä. Oon aika papu muutenkin, eikä tarvi kun nähdä aurinko telkkarissa ni tarttuu jo puol astetta rusketusta pintaan... :kieh: Äitin biologinen isä kun on Kreikkalainen niin sieltä puolelta sitten tulee tuo helposti värin tarttuminen. En pidä ite rusketusta mitenkään kivana asiana,ennemmin olisin vaalea,tai ihan hieman päivettynyt kun ihan papu.. :| Mutta nyt ei oikeen ollut muita vaihtoehtoja kun istua siellä auringossa kun puistoiltiin kulkueen jälkeen, toivotaan ettei nahkat nyt ihan kuitenkaan lähde... :$

Tänään illalla sain aikaseks pakattua jo vähän tuota sairaalakassia vihdoin ja viimein... :LOL: Siel on nyt Pippurille vaatteet kotimatkalla molempia kokoja varmuuden vuoksi eli 50cm ja 56cm pitkähihaset bodyt ja housut,pikku pikku sukat ja tumput + pipo... :heart:
Ja itselle pakkasin valmiiks hygienia tarvikkeita,shampoo + hoitoaine, suihkusaippua ja rasvaa plus teitty hampiharja ja tahna. En oikeen muuta keksiny sinne viel änkeä.. :D
Itelle vois tietty varmuuden vuoks pakata mukaan alushousut mutta kun noita imetysliivejä ei ole edelleenkään tullut ostettua koska en uskalla ostaa etukäteen,sillä tän kokoset maksaa niin paljon ettei viittis hukka ostoksia tehdä..:( Mutta oon kyllä ajatellut ottaa mallia jostain muustakin palstalaisesta joka kertoi "jättäneensä" sairaalan seksyt verkkopöksyt jalkaan..;) TOIVOTTAVASTI en ole nähnyt unta tästäkin asiasta... :LOL:
Niin ja lähtiessä laitan päälleni varmasti lökövaatteet jo ihan vaan matkalle joten niissä sitten aion myös kotiutu. Ja kun kerran sairaalasta saa lapselle vaippoja tarpeen mukaan niin kyllä tuo kotimatka menee yhdellä vaipalla joka on sitten jo siellä sairaalassa laitettu:)
Samoin kuin liivinsuojat äideille sponssaa sairaala,joten sieltä ajattelin päälle jättää kotimatkan ajaksi kertakäyttöiset,saa sitten nähdä millä saan ne pysymään... :D Luovaa ajattelua tullaan tarvimaan koitutuksen yhteydessä... B)
Hmm,olikohan sit viel jotain muuta.. Kameran akun laitoin tänään lataukseen kun se oli loppumassa ja puhelimen laturin heitin jo laukkuun myös..:)
Neuvolakortin tarviin tietty myös sinne matkaan mutta se kulkee tuolla mun käyttölaukussa muutenkin nykyään jokapaikkaan mukana..:) Eiköhän siinä sitten ollukkin jo kaikki tarvittava:)

Ollaan tänään vietetty miehen kanssa ihanaa päivää..:) Aamupäivästä heiluteltiin vähän lakanoitakin ja sitten me käytiin tänään jumbossa ( taas kerran pyörin siellä siis...:D ) syömässä ja vähä kattelee alennusmyyntejä,ja kaupassa käytiin ja päätettiin että teen meille mustikkamuffinseja ja niistä tuli super hyviä! Söin jo 4 niitä... :whistle:
Pakko pitää sormet kurissa kun on tiistaina se toinen lääkärin käynti neuvolassa ettei siellä sitten olis ne sokerit plussalla kun edellis kerralle ne oli jo tasoittuneet ja pissa oli puhdas,ja tää turvotus johtuen kuumuudesta omalta osaltaan varmasti nostaa taas painoa huimasti.Kotivaa´alle en ole edes uskaltatunut vaikken ole syönytkään mitään sellasta mistä sitä painoa erityisesti vois tulla...
Tuo ukkeli ollut muutenkin viime päivinä ihan huomaavainen ja pitänyt oikeen super hyvänä mua,silitellyt masua vähän väliä ja ollut niin ah SUPER<3<3<3
Tänään se oli ostanu mulle yllärin ku kävi kirjakaupassa pyörimässä sillä aikaa ku mä katoin vaatteita. Betty Boop kynän,viivottimen,terottimen ja kumin,kun tykkään tehdä ristikoita..;)
Ei ollu itku kaukana kun olin niin otettu... :LOL:
Mä sitten ostin puolestani sille bodyshopista Hamppukäsirasvaa oikeen kunnon putkilon kun sen kädet menee töissä aina niin kauheeseen kuntoon:) Oli sekin otettu lahjastaan... :D

Tiistaina mennään yhden omakotitalon näyttöön,ja ollaan puhuttu että tehdään siitä tarjous mikäli se näyttää myös paikan päällä hyvältä,se oli molempien työmatkan kannalta täydellisellä paikalla 30min molemmille työmatkaa,mulla tosin enemmän kilometrejä mut melkeinpä vaan motaria;)

Mutta nyt on tullu taas kirjoiteltua niin pitkään ja omaa napaa vaan ja ainoastaan AGAIN,että taidan hypätä hetkeks tohon sohvalle viel jos vaikka jotain ohjelmaa löytyis telkkarista ja sit suihkun kautta nukkumaan,Matsui pitää hyvän huolen kun mies on yön töissä..;)
ps. Se Matsui on sitten se uusi tuuletin ennen kun joku saa päähänsä jotain muuta.. :saint:

Millanen ja muffinseista innoisaan masussa koko illan pomppinut Pippuri 36+3


Muoks. Kiitos synnytyskertomuksesta Mattilanmamma..:)
 
Kiva kyllä lukee noita synnytyskertomuksia. Monenlaisia on jo mahtunut mukaan. Välillä meinaa taas alkaa iskee pieni paniikki ku lukee noita vähä ei niin suunnitellun / kuvitellun mukaan menneitä-synnytyksiä.

Mulla on nyt taas iskeny sellanen tosi outo fiilis tän kaiken suhteen. Siis on jotenkin fiilis et kattelis itteään jotenkin ulkopuolelta, tai siis silleen etten se ole minä joka on raskaana ja kohta menossa synnyttämään ja tulee äidiks ! Siis sellanen todella epätodellinen olotila. En ymmärrä mistä se tulee. Onks se sitten jotain pelkoa ettei kaikki meniskään hyvin ?
Onks muilla ollu näitä fiiliksiä ja millä näistä pääsee yli ? Varmaan synnytyksessäkin oon silleen etten se oo minä joka siinä ähisee.
 

Yhteistyössä