Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Ihanan aurinkoista päivää kaikille :)

Nukahdin viime yönä joskus yhden jälkeen, heräsin neljän maissa sairaaseen supistukseen ja vessahätään ja tuskissani könysin vessaan ja olin varma, että lasken alleni :D no en sit kuitenkaa. Sit taas petii ja nousin lopulta kasilta ylös.

Aamupäivän ratoksi kattelin taas yhden leffan ja sitte kävin 1,5h lenkillä. Aika rauhalliseen tahtiin sai mennä, matkaa kerty ehkä joku 5km vaan, mutta oli siinä paljon mäkistä maastoa - ja pari vaatekauppaa, jossa tsekkasin vauvanvaatteet.

Turvakaukalo-asiaa mäkin pyörittelen. Mietin, että jos veis ton vanhan mikä saatii vaikka lastentarvikkeeseen ja kysyis mitä ne on siitä mieltä.. Oiskohan se tyhmää? Kuinkahan paljon on käytössä ihmisillä v.2003 käyttöön otettuja kaukaloita? Vai pitäskö vaan tilaa se uus, samalla tilattes ehkä meille telkkari. Miehellä on ollut viimeksi telkkari kun se oli 12v ja mulla kun olin 18v. Nyt ois ehkä ihan kiva semmonen saada.

Tatuointia oon mäki miettinyt. Mut ehkä enempi haluisin rastat :) Mun veljellä on koko kyljen kokoinen iso ja värillinen haukka-tatuointi. Sit sillä on myös arpitatuointi, ihankuin ois joku karhu raapassu. Ne on kyllä hienon näkösiä!

Sairaalakassia on täällä kovasti meinattu pakata. Tänään ois tarkoitus ihan oikeasti se tehdä :) Jotain hyvää syömistä ainakin sinne ja hygieniakamat. Ehkä myös muutamat omat alkkarit, vois melkein ostaa muutamat uudet, nii jos ne pakkais kassii sitten. Katsotaan mitä kivaa löytyy kaupasta :)

Aaa mulla on tänää ollut maha kivikova kanssa, välillä pikkusen hellittää mut melkein koko aika kova ku mikä. Ja alamahaa jomottelee. Joskos jotain siellä tapahtuis :)

Mut mäkin kaipaisin noita bambinan kyselemiä paikkojen pehmitysvinkkejä, niin haluisin kesäkuuvauvan :)

aaaargh

Kiitos onnitteluista. Pikkumies viisivee kiittää myös. Mutta on se NIIIIIIIN mahdotonta menoa että.. Mutta neuvolasta psykologintesteihin lähetettä kun jätkältä puuttuu toi keskittymiskyky. Ja se joutuu itsekkin kärsimään siitä.

Limatulpasta Juurikin edellä mainittu viisvee syntyi niin, että ensin tuli veristä limaa, edellispäivänä, ja seuraavana aamuna olikin syntynyt. Että NeLa Huomenna vois olla hyvä päivä :D Tsemppiä!

Ja pitäisköhän tässä tosiaan sitä sairaalakassia miettiä? Tai juu, yks päivä etsin kassia ja löysin sinne imetysliivit. Ja ne on edelleen tossa, siis kassi ja ne imetysliivit siellä. Pelkästään :LOL: Hyvät on pakkaukset...

Koko aamu on mennyt juostessa. Nyt jo väsyttäis. Mä olin menossa kahteentoista asti koko aamun siitä varttia vaille kahdeksasta. Ja sitten kotiin tullessa olikin kakkukahvivieraat JO PIHASSA :whistle: :p Voi kun korpes, kun kaikki oli hujan hajan... No, ei voi mitään.. Onneks oli oma äiti, mutta se musta se pahin vieras onkin..

Luonnon oma prostaglandiini taitaa olla tehokkain kotikypsytysmenetelmä, joten MIEHET töihin!! Jossain tosin oli, että sitä "itteään" pitäis kohdunsuulle saada 2 litraa kerralla, jotta se vastaisi vaikkapa cytotec-tablettia.

Jumppapallo on kans hyvä, auttaa vauvaa laskeutumaan oikeaan asentoon ja avaa näin myös sitä kanavaa.

Nyt jatkan ompeluhommia!

Maamin ja Mattila ja muut tatskahaaveiset Pakko kommentoida sjokisena tota tatuointijuttua sen verran, että nimenomaan ton torikeskuksen tatskaajan duuneista oon kuullu paljon huonoa. Siskollani on siellä otettu tatuointi ja se on hakattu liian syvälle niin, että tatuointi kohoaa tosi paljon lämpötilavaihteluista (aurinko, sauna, uiminen).
Semmoistahan ei tapahdu jos tatuointi on tehty hyvin ja oikeaan syvyyteen ihossa.

Sjoen tatuoijista en ole muutoinkaan kuullut kauhean hyviä juttuja. Jos haluaa pysyvät värit ja kauniin kuvan niin kannattaa mun mielestä hakeutua jonnekin muualle tatuoinnin ottamaan, esim. Tampereelle. Sen verran tiiän näistä jutuista, että lähipiirissä on useampikin täyteen tatuoitu henkilö, jotka eivät kauheasti näille sjoen tatskaajille kumarra... Itsellänikin on tatuointeja ja komppaan ystäväpiirin mielipidettä. Kantsii harkita, varsinkin jos haluaa isompaa kuvaa (niissä virheet on suuremmaksi esteettiseksi haitaksi).

Äh harmitus sentään!

Saatii just se korkeajalkainen kehto meille kans lainaa, mutta voi kääks. Se on suunniteltu semmoselle parille, jossa mies on yli 2m pitkä ja nainenki ainaki sen 1,7m. No mä oon alle 1,6m ja mies just ton 1,7m. Tulee selkä aika koetukselle kun sieltä koittaa vauvaa syliin noukkia, se on niin korkea että huh..

Ehkäpä otan suosiolla äitiyspakkauksen käyttöön ja kehto saa olla koriste nurkassa tms :) Pitää testailla. Ja eihän sitä voiskaa käyttää kun siihen asti kunnes vauva alkaa liikkua, eli ehkä jotain 6kk luokkaa korkeintaa.. Joten sitten siirrytää pinniksee.

Nojoo, turhaa tää taas, mut pakko valittaa, höh :/

Lääkärineuvolasta kotiuduttu (kotimatkalyllerrys vei noin tunnin, ja sen aikana nautin Kismetin, rasian Stockan leipäjuusto-melonisalaattia - oudon hyvä yhdistelmä muuten - ja Magnum Classicin, hiih!).

Verenpaine OK, painoa tullut reilussa kahdessa viikossa reilut kaksi kiloa (OMG, oikeasti, mitä v*ttua, pakko olla turvotusta, koska sitä on nyt tullut käsiin ja jalkoihin -- ja sitä lääkärikin veikkasi), pissa puhdas..

Alatutkimus alkoi hieman nolosti :LOL: "Täällä on vähän vessapaperia.." No kainny, kun ryntäsin lääkäriin hirveen hikisen Helsingin-keikan jälkeen valkkaria valuen ja yritin tehdä jotain hätäsiistimistä neuvolan vessassa ennen käyntiäni.. Niin liiskaantui sit puolet veskipaperista kiinni alapäähän. Ei hitto :D No joo.

Mutta voitteko uskoa (no ehkä voitte, mutta itelle tää tuntui niin jännältä ja huisalta):
kohdunsuu pehmeä ja auki sentin eli sormelle! "Pää tuntuu." Eli RT. Joskin "kohdunkanava yhä 3 senttiä, joten ei tää täältä heti oo tulossa. Katotaan sitten ensi kuussa". Hmph :( En siis ois kesäkuuvauvaa saamassa, mutta ehkä toi oli vaan arvio ja kai sellaset voi heittää?

Koko käynti kesti taas semmosen 5 minuuttia. "Voit pukea housut jalkaan."

Mitään painoarviota ei tullut, joten tän suhteen mennään ihan epätietoisuudessa mennään tän suhteen koko raskaus, ilmeisestikin.

Ai niin, olin jo pakkaamassa laukkua ja nousemassa ovelle, kun (melko ilmeetön, mutta ei varsinaisesti tyly) lääkäri vielä huikkasi: "Normaali lantio. Normaali alatiesynnytys."

Shelvä! Oon ihan fiilareissa tosta pehmentymisestä ja avautumisesta, mutta viikkoja ois siis vielä kai edessä.. Taas kerran mietin, että jos se lääkäri voi tosta noin kutitella mun lapseni hiuksia, niin miten hitossa se synnyttäminen voi olla niin kovin vaikeaa? Se jätkähän on ihan tossa!

kardemummma & Sulo
36+3

Alkuperäinen kirjoittaja kardemummma:

Alatutkimus alkoi hieman nolosti :LOL: "Täällä on vähän vessapaperia.." No kainny, kun ryntäsin lääkäriin hirveen hikisen Helsingin-keikan jälkeen valkkaria valuen ja yritin tehdä jotain hätäsiistimistä neuvolan vessassa ennen käyntiäni.. Niin liiskaantui sit puolet veskipaperista kiinni alapäähän. Ei hitto :D No joo.

Ää voi itku mitkä naurut nyt tuli :LOL: Mut hei, tää on mun pelko kans ollu nois tarkistuksissa, että koskahan siellä on vessapaperia mytyssä :D

Alkuperäinen kirjoittaja helise:
Alkuperäinen kirjoittaja kardemummma:

Ää voi itku mitkä naurut nyt tuli :LOL: Mut hei, tää on mun pelko kans ollu nois tarkistuksissa, että koskahan siellä on vessapaperia mytyssä :D

Se oli niin kauheeta! :D Sitten koitin siinä jalat "jalustimissa" lääppiä pimpistäni niitä paperinroippeita, vaikken yhtään edes nähnyt, missä niitä on. Kuvottavaaaaaaa! :eek: (Sori, teitä varmaan kiinnostaa kuulla näin viehkoja stooreja..) No, koitin miettiä, että kyllä tän alan lääkärit on nähneet IHAN kaiken mahdollisen.

Mitä, miks tää boldaa kaiken!

Hei, onko teillä millaisia, minkäkokoisia ja minkämerkkisiä hoitolaukkuja? Itse en tiedä niistä mitään, ja nyt pulpahti sekin sitten mieleen, kun toisaalta tuo hoitolaukuksi aikomani vanha marilaukku on aikas pieni loppujen lopuksi sisätiloiltaan ja siinä ei ole vetskaria estämässä ylimääräisten käsien pääsyä esim kukkarolle tms... Ja toisaalta hoitolaukussa olis mukana semmoinen kätevä hoitoalusta...

Please, infotkaa omista valinnoista!

Voi kun hassua sun kanssa, Kardemumma... Sulla muuten tais se synnytystapa-arvio olla Luolavuoressa? Mulla kun taas on Tyksissä äitiyspolilla. Ja siihen iloon olis yli kaks viikkoa.

Kiitos kardemumma! Päivän parhaat naurut!!

Limatulppaa tais tulla ykköseltä osastolla käynnistellessä. Tuli veristä jotain.. Kakkoselta käynnistellessä en muista koko asiaa. Olisiko tullut ennen kun käynnistettiin kalvojen puhkasulla ja siihen oli ihan valmiina paikat?

Kestoilusta Olen itsestäni ylpeä ja olen tilannut huutonetistä uusia Babyland- kestovaippoja. Luin hyviä käyttökokemuksia niistä ja hinta on aika halpa ja tuntuivat vielä olevan aika lailla helppokäyttöisä. Ilmeisesti nämä on niitä AIO-vaippoja :D Kolme on tulollaan ja yhdestä on vielä huuto sisällä. Jos tykkään niin ajattelin sitte netistä tilata vielä lisä satsin :)
Vois käyttää tuolle 2-vuotiaallekin ehkä päivällä, kun ei se vielä ole potalle oppinut... eikä ihan heti opi kun ei äiti viitsi panostaa yhtään asiaan kuin hurraamalla kun se istuu potalle edes housut jalassa :)

Punaposket ja Tuhina 34+4

Kiitosta vaan täältäkin Kardemumma hyvistä nauruista, ihanan hassu vessapaperifarssi, vois kyllä satttua kelle vaan... meidän 5-vuotias halusi kauheesti tietää mitä äiti täällä tyrskii, mutta ei nyt ihan kaikkea selitetä :) .

Mä pääsen vielä huomenna keskusäitiysneuvolaan vaavin painoarvioultraan. Sitä kasvuahan ultrattiin rv. 28 mun tyroksiinilääkityksen vuoksi. Isohko oli, muttei mikään jätti sentään, nyt sitten vielä tarkistetaan mikä on tän hetken tilanne. Ihanaa päästä vielä kurkaaan vaavia, jotenkin vaan jännitää enemmän kuin noi aikaisemmat ultrat, vaikkei pitäis olla mitään syytäkään moiseen jänskäykseen. Esikoinenhan oli perätilavauva, joten ihan kiva kun se tulokkaan asentokin nyt sitten varmistuu, rt pitäis neuvolan mukaan olla.

Täällä olikin monta 37+0 poksujaa tänään, kiva seurata samoissa menevien kulumisia
=) .

Pitäisi kai minunkin sitä kuuluisaa kassia alkaa pakkaan... mutta kun aina mietin että tartten vielä niitä kamoja sieltä, että kuiteskaan eivät pysy siellä sairaalakassissa tilpehöörit... no ehkä ne vois pakata joita tietää ettei enää tartte...

Alkuperäinen kirjoittaja mekkala:
Voi kun hassua sun kanssa, Kardemumma... Sulla muuten tais se synnytystapa-arvio olla Luolavuoressa? Mulla kun taas on Tyksissä äitiyspolilla. Ja siihen iloon olis yli kaks viikkoa.
Eikun mulla oli itse asiassa mun neuvolassa Brahenkadulla eli keskustassa. Luolavuoren paikka on se, missä on ultraääniyksikkökin? Tuolla mun neuvolahuoneessa oli ultralaite, mutta ei se sillä mitään tehnyt.

Hmph, mullakin on tyroksiinilääkitys, mutta ei oo sen johdosta ultrailtu mitään ylimääräisiä kuten Hepulilla. Epistä!

Ihanaa, Kardemumma :LOL: . Toi vois hyvin olla tosiaan käyny kenelle vaan.

Mulla alko aamu yli-iloisella mielellä. Käytiin ostelemassa vkonlopun ruokatarpeet kaupungista, rahanmenoa ei voi estää... Kaikki hävisikin kotoa sen jälkeen kuin pieru saharaan. Mä käytin tilanteen hyväkseni ja huudatin PMMP'n levyn läpi raparperipiirakkaa leipoessani. Tajusin tuossa myöhemmin että naapurit eivät varmaan ilahtuneet yhtäpaljon epävireisestä laulustani, oli ikkunat auki koko konsertin ajan :D .

Mun maha ei taida digata tästä Leipuri Hiiva-vaiheesta... Maha on tosi kipeä ja sekaisin. Alkaa muistuttaa alkuraskautta, jolloin mahavaivat oli pahimmillaan. Mua kun tuo ärtynyt suoli on jo useamman vuoden vaivannu. Pitäis vaan malttaa vahtia syömisiään, mutku mutku mutku... :ashamed:

Have a nice evening!

Huoh.
Oli pitkä ja tuskanen matka,7,5h autossa istuen. Pidettiin kyl matkalla taukoja 3 kpl ja käytiin syömässäkin,mutta kun tuo Pippuri masussa päätti alkaa toisinaan mylläämään oikeen huolella ei asentoa meinannut oikeen löytyä. Jos ei Pippuri myllännyt ni sit särki alaselkää..:( Nyt onneks perillä ja ei tarvi ennen juhannus viikkoa istua niin pitkäks aikaa takas autoon..:)

Neuvolassa tänään aamulla oltiin toisen perhevalmennuksen jälkeen ja kuulumiset oli vähän kiikun kaakun.Mä joudun nyt sitten olemaan ens neuvolaan asti erityistarkkailussa ruuan suhteen. Pitää välttää sokeria ja syödä terveellisesti ja ennemmin useasti pieniä annoksia kun ne sokerit oli taas kahdella plussalla pissassa.. :headwall: Eilinen karkkihimo puuska tuskin auttoi yhtään asiaa..:( Liikuntaa pitää alkaa harrastamaan jaksamisen mukaan ja tarkoitus ei ole saada aikaan supistuksia,vaan pientä hengästystä jos vika johtuisikin vaan siitä että munuaiset joutuu raskauden aikana th:n mukaan niin kovalle koetukselle kun joutuu kaiken suodattamaan että saattaa heittää sitten sokerit pissaan..

Täältä reissusta kun ollaan kotiuduttu niin joudun menee antaa labraan viel uuden paasto arvon sokeritesteihin,jos niissä on havaittavissa viel jotain.

Mutta tässä uudet kuulumiset jos jotain kiinnostaa...
rv: 33+0 (30+6)
paino: +1120g/vko ( +60g/vko)
turvotus: + ( - )
RR: 107/72 (105/70)
pissa: sokerit ++ muuten puhdas ( sama)
sf: 29cm (27cm)
lapsiveden määrä : N ( N )
tarjonta: RT ( RT )
syke: 130-150 (140)
liikkeet : ++ ( ++ )

Eli siis painoa tullut PALJON,ja verenpaineet on edelleen pienessä nousussa...
Ehkä tää tästä kun oikeesti lopettaa herkuttelun ja alkaa sitten yrittää liikkua enemmän..

Mutta nyt pakko mennä pitkäkseen että jos nää kivut menis pois...

Palailen kirjottamaan taas lisää kun on parempi olo...

Millanen ja Pippuri 33+0

Hei semmonen kysymys muuten, että miten paljon teillä joilla vauvat on jo kiinnittyneet niin vauvat liikkuu? Väheneekö liikkeet siinä jotenkin selkeesti vai ei? :)

Tuli vaan mieleen, mulla tuskin on kiinni vielä, mutta pohdin. Vauva on nyt pari päivää ollu pikkusen hiljasempi, mutta liikkuu kyllä että huolestunut en ole :)

mä oon ainaki huomannu ku viikko si kiinnitty että vähemmän on liikkunu.. samoin on tullu juostua vessassa kun maha sekasi, limatulppaa tullu myös... sanoin neuvolassa siitäkin kun housuja joutuu välillä vaihtaan kun kastuu vähäsen, sanoivat että pitää seurailla tiistaihin asti mutta eikös siinä oo joku tulehdusriski kumminkin?

jenni ja broitsu 36+3

Iltaa, pikapäivitys.
Sain melkein puhtaat paperit labrasta, proteiinia ei ollut eikä sokereita pissassa :) Sappiarvot ok, maksa-arvot nousussa, tarkkailaan jatkossa. Jos ihon kutina lisääntyy niin testit otetaan uudestaan.
Nyt telkkaria katoon.
prkl. mies meni juomaan reissussa, vaikka peti olla vesilinjalla liikenteessä :kieh: saa nähä mitä reissusta tulee, misä kunnossa tulee takas kotiin ja milloin :(

Alkuperäinen kirjoittaja Jenniii-88:
sanoin neuvolassa siitäkin kun housuja joutuu välillä vaihtaan kun kastuu vähäsen, sanoivat että pitää seurailla tiistaihin asti mutta eikös siinä oo joku tulehdusriski kumminkin?

Mäkin epäilen että lapsivettä tulis toisinaan. Sen verran on märkää ja "kirkasta" ollut. Varmaksi kun en osaa mitään sanoa niin olettaisin että ei ole järin vaarallista jos ei "lorisemalla" tule :LOL: .

helise Meillä oli viikko sitten vauva aika hyvin jo kiinnittynyt. Kuulemma pää vähän heilui vielä. Liikkeitä tuntuu mun mielestä aika paljon. Silloin tällöin voi olla hiljaisempi päivä, mutta tuolla vasemman kyljen puolella heiluu pienet polvet ja kantapäät aika reippaasti. :)

kardemummma Ei voi kun nauraa tuolle sun lääkärikäynnille. :LOL: Sattuuhan noita! Joskus vessapaperia jää baarissa kengän korkoon, joskus neuvolalääkärissä vähän ylemmäksi. :D

Sain tänään vauvalle sitterin, rintarepun ja itselleni rintapumpun. Nyt ei sitten tosiaan tarvi enää oikeestaan mitään hommata ennen syntymää.

Kauhee väsy --> sohvalle nuokkuun...

Olivia & Vauveli 35+4

HERKUT maistuu täälläkin ja painoa tullut jo nyt enemmän kuin kummassakaan aikaisemmassa raskaudessa :ashamed: 1kg viikkoa kohti on suunnilleen ollut painon nousu...

TURVAKAUKALO on täälläkin hankittu ja nyt kokeillaan recaron kaukaloa,kun autosta löytyy jo yksi recaron istuinkin. Esikoinen siirtyi korokkeelle,kun takapenkille ei mahdu kahta turvaistuinta+kaukalo...tyttö saa vielä istuimessa istua 1-2 vuotta varmaan.

HOITOLAUKKUNA täällä tullaan käyttämään vauvalehden mukana tullutta laukkua jossa sisällä myös siihen kuuluva matkahoitoalusta. Muiden lasten kanssa oli ihan erikseen ostettu hoitolaukku joka sopi väritykseltään sillon käytössä olleisiin sisarusrattaisiin. Se oli ehkä hieman tilavampi,mutta muuta eroa en huomannut ja tähän nykyiseenkin mahtuu tarpeellinen mukaan.

TATUOINTI löytyy minultakin ja haaveissa olisi vielä joku tatuointi josta löytyisi lasten nimet tai jotain =)

KESTOILUA meinasin kokeilla itsekkin ja olen hankkinut aluksi jonkin verran samoja imse vimsen kestoja joita äitiyspakkauksestakin tuli. En varmaan täysipäiväisesti kestoile,mutta ainakin osittain voisin yrittää...kokemusta niistä ei vielä ole joten aika uusi asia minullekkin...

NUKKUMINEN täälläkin levotonta...vessaan saa mennä 1-3 kertaa ja välillä hereillä muutenkin,mutta hyvää harjoitusta taas tulevaan =)

LIIKKEITÄ tuntuu paljon ja välillä meinaa pikkumies tulla masun läpi jo ilman tulevaa sektiotakin... :D

Onko täällä muita joille on tehty joskus sektio tai olisi nyt tiedossa? Jos jollekkin on tehty,niin kauanko teillä kesti toipua siitä ja kuinka pitkään olitte sairaalassa? Millainen kokemus se oli muuten?

äiti -79- ja vauva 34+5

Hirvee vuori tuota vauvapyykkiä :ashamed: Ehkä saan joskus nuo pestyä.Äitiyspakkaus oli kyllä ihana,ja sitä just purettiin miehen kanssa :)
Odotan 4:ttä ja en ole koskaan omistanut hoitolaukkua :LOL: Olenko jotenkin outo..en aio nytkään sitä hankkia :saint:
Minulla oli vauva viime neuvolassa kiinnittynyt,ja liikkuu kyllä vieläkin paljon,jaksoi poika potkia 2,5h sinkkuelämää elokuvankin tänään kokonaan :LOL:
Kiinnittymisen huomaa siinä,että poika työntää ja pyörittää päätä alas,ja vihloo ihan per...sti :ashamed:
hipsu

Yhteistyössä