Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Ihme aamukukkumista teillä!? No, mulla on täältä toisesta suunnasta sitten, aamulla kyl väsyttää..

Onnea täysiaikasille!!

Alkuperäinen kirjoittaja maamin82:
kepsukka eikö käytettyä turvaistuinta sais lastentarvikkeesta?? Täällä Seinäjoella lastentarvikeliike myi käytettyjä istuimia ja ne on tarkastettuja!! Välillä on huokeaan hintaankin ;)
Eipä oo tullu mieleenkään. Kiitos vinkistä! Täytynee katsastaa, kunhan vaan pääsis liikenteeseen ilman lapsia mutta kiitos tuo puoliso mukaan..
Reimalla olitte aikeissa käydä. Toivottavasti löytyy hyviä hintoja, viimeks ystävämyynnissä (tms) oli kaveri käyny ja palaili aika tyhjin käsin kotio, ei kuulemma kannattanu shoppailla niillä hinnoilla. Edellisvuonna toi meillekin kasan talvihaalareita tosi halvalla.

Limatulpasta
(ällövaroitus!) esikoisen kanssa tuli sellanen peukalonpään kokonen, vihertävä, suht kiinteä klimppi. Kuopuksen kohdalla en tiiä, ku eivät näyttäneet. Tuli siis vasta kalvoja puhkottaessa. Nyt ei oo näkyny vielä mitään. Kuten jo sanottuakin, voi limatulppaa irrota pikkuhiljaa tai kaikki kerralla, 2h tai 2vk ennen synnytystä, että siitä ei oikeen voi mitään päätellä..

"Ihana" kuulla, että muillakin lapset on enempivähempi hankalia välillä. Mietin tänään, että voihan se olla tuon meen isomman venkoilut jotain oireilua tän pienen syntymän lähenemisestäkin, mistäs sitä tietää..

SMSM pitkästä aikaa :wave: Mullakaan ei ole sairaalakassia pakattuna vielä, ei itelle eikä vauvalle. Meillä on yhä pienimmät vaatteet varastossa, eli niitä ei oo ees pesty.

Kardemumma
voi vessapaperi sentään :LOL: ihanaa! No, totta tuokin, että on ne kaiken jo nähny.. En yhtään ihmeissäni olis, vaikka itellekin noin olis käyny, mut lekuri ei vaan ois kehdannu huomauttaa.
Jee, auki oot, kyllä se sieltä tulee! Ja hei, arviot voi heittää aina, ei noi voi mitenkään veikata synnytyspäivää, oli sit paikat missä kunnossa tahansa. Avautuminen voi mennä rivakastikin, vaik olis ihan ummessa ja sit toisinki päin tietty..

Jihaa, me saadaan meen uus auto kuun lopussa. Tosin pitää sanoo sit Jorvissa siel arviossa, ettei voida leikata ennen sitä :D ku ei mahduta muuten koko poppoo yhtä matkaa kotia.. Meillä ei istuimet mahdu tuonne nykyiseen (kaukalo+istuin+selkänojallinen koroke) joten oli "pakko" vaihtaa isompaan. Nyt on sit 7hengen auto, että tuon puolesta ei olis estettä neljännelle, mut muutoin ei kyl oo tulossa. Just tänään tuli puhe, ku kaveri kysy, et jos tää onkin poika ni mitäs me sit? No, sit on 3poikaa ja sillä hyvä..

Nukkumaan, et päästään taas huomenna puistoilemaan jäppisten kanssa. Nuo viihtyy siellä ulkona niin hyvin ja saa itekin vähän seuraa. Ötyjä naiset! Nukkukaahan aamulla enempi, ku kuuteen!! Ei saa herätä ennen kukkoa...
Kepsukka ja masukki (poks poks 35+0, ku kerta perjantain puolella jo ollaan)

Heips kaikille!

Kardemumma, mä oon täällä hirnunu ääneen sun lääkärineuvolakokemukselle :D

Mua on ruvennut jännittämään kesälomasuunnitelmat, lähinnä laivamatkat tuolla rv. 38 + -tienoilla :) . Tarkoitus olisi viipyä muutama vrk. Suomen ulkopuolella.

Ja nyt uutena kuvioihin on tullut närästys (sitä se varmaan on)? Viime yönä kesken unien (ÄLLÖVAROITUS) vatsahapot & iltapala suihkusivat nenästä ja suusta noin vaan :x
Ruokatorvea ja vatsaa poltteli koko yön ja tuntui aika tukalalta :( . Eilen juuri kehuin ystävälle, kuinka ei sitä vaivaa ole ollut, niin eikös vaan heti seuraavana yönä :/ ...

Ihanaa perjantaita ja alkavaa viikonloppua kaikille! Täällä on ainakin lupaavan näköinen ilma- aurinko paistaa ja taitaa tulla kesäinen päivä :)

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 33+5

Huomenta kaikille.

Heitin tossa miehen töihin ku on suoraan töistä menossa johonkin saunailtaan. Täytyy varmaan kohta mennä yrittämään lisäunia.

kardemummma
Toi vessapaperi-juttu oli kyl huikee :LOL:

Hirmunen väsymys taas. Yö meni kääntyillessä ja supistellessa taas vaihteeks. Särkee ihan joka puolelle kroppaa tällähetkellä.

Vauvan kiinnittymisestä ainakin oli puhetta. Mulla terkkari yritti kokeilla jotain tosta alavatsalta, mut masu oli niin kovana et en oikein tiiä saiko mitään tolkkua. Ei kyllä sanonu mitään et onko kiinnittyny vai ei. Tietty jos ois kiinnittyny niin se selittäis nää muuttuneet liikkeet.

Täytyy palailla myöhemmin asiaan, unettaa ja jomottaa siihen malliin...

kardemumma Voihan vessapaperi! :LOL: Mutta hei vau, sulla on sentään alhaalla tapahtunut jotakin! Tää on vielä ihan kiinni ja kiintee- ei oo varmaan vähään aikaan tulossa. Mut toisaalta se on vaan hyväkin, jos Mytty tosiaan ainaa vasta sen reilu kaksi kiloa. Pikkiriikkinen saa mielellään kasvaa vielä masussa :heart:

kepsukka Turhauttavaa on tää aamukukkuminen. Väsyttäs kyllä, mut ei vaan tuu uni. |O Nytkin jäi unet taas superlyhyiksi, kun oli pakko vaan nousta ylös, kun ei sängyssä pyöriminen kiinnostanut.

vatsakasilmanvauvaa Närästys on kyllä kamalata :x Mulla on ei-raskaana ko. vaivaa ihan kamalasti, mut jostain kumman syystä nyt raskaana tuota vaivaa ei ole juurikaan ollut! :eek: Jos ei halua heti turvautua närästyslääkkeisiin, voi myös kuivat kaurahiutaleet auttaa! Eli lusikallinen tai pari kuivia kaurahiutaleita suuhun, pureskellaan ja niellään alas. Tosi herkullista joo, mut mulla joskus riittää nuo "lääkkeeks". :)

Kohta tulee seuraava heinävauva- en malta odottaa! :) Näin viime yönä omasta pienestä jo unta: yritin koko unen ajan pukea sitä ja vaihtaa vaippoja, mutta toinen möyrys niin paljon, ettei siitä mitään tullut. Mies oli aiemmin pukenut sille liian vähän, eikä pienellä ollut ollenkaan sukkia ees jalassa. Ja oma ystäväni sitten kokeili vaavin varpaita ja sanoi, et kannattaa laittaa sukat: vauva voi kuolla, jos sillä on liian kylmät varpaat :eek: Jotta sellasia unia sit tällä kertaa. :D

Jos sitä yrittäs heräillä pikkuhiljaa ja menis aamupalan tekoon. Ihanata vkonlopua kaikille!

A + M (35+6)

Täällä toinen huono yö takana, en tainnut nukkua ollenkaan. Iltapisulla tuli melkoinen limaläjä (kämmenen kokoinen) paperiin ja se vei kyllä unet tehokkaasti. Alkuun alamahaa jomotti ja pari supistusta tuli, mutta sitten se hiipui ja täällä ollaan edelleen. Esikolta limatulppa tuli n. vkoa ennen synnytystä ja kahdesta seuraavasta en ole sitä bongannut ennen kuin sairaalassa. Alkaa jänskättää :D Tänään olis kyllä kaunis päivä synnyttää.

Voi Kardemummma, tuo on varmaan jokaisen naisen painajainen. Ainakin itellä on käynyt mielessä, että mitä jos alakertaan onkin jäänyt paperia. Nyt varsinkin, kun karvotuksen siistiminen on mitä on, voi helposti jäädä paprua mukaan. Kuinkas te muuten menette synnyttämään, luonnollisessa tilassa vai saatteko vielä siistittyä alapäätä. Minun on pakko mennä ihan naturel, koska en millään saa enää alakertaa siistiksi. Ehkäpä henkilökunta on todellakin nähnyt kaikkea :kieh:

huomenta kaikille :wave: :wave:
tänään ois kaunis päivä synnyttää eikös niin :whistle: yön olen nukkunu ku tukki mut taas aamusta alkaen nää menkkajomotukset selässä ja vatsassa jatkuu.... :kieh: ei oo kiva ku sit pinna on kiree ku viulunkieli ja tiuskin kaikille :headwall:
noh jos yrittäis aatella positiivisesti ettei täs nyt enää kauaa mee :|

kokeiltiin eilen sitä kivointa s:ääkin mutta mun osalta saa olla, kun se sattuu :eek: oiskohan paikat auki enemmän tai jotain??? onko kellää ollu samanlaista? tuntuu samalta ku synnytyksessä kun kätilö tutkii paljon auki ja se sattuu/ tuntuu inhottavalle...
kardemummalle myötätunto :hug: ja anteeks mut tilanne todella koominen :LOL: :LOL:

nyt aamukahvia :D
NeLa ja lassi 36+3

Heippa!

Mun mielestä jokainen päivä ois hyvä päivä vauvan syntyä, nyt on jo viikkoja 36+5. Eilen oli neuvola ja kaikki kunnossa edelleen, tosin pieni on pt:ssa, tosin nyt on selkä toisella puolella mitä on ennen ollut.. Vauva liikkuu hyvin, ja varsinkin silloin jos kävelen taikka syön..ja ne liikkeet sattuu!! Verenpaine oli vähän koholla mun normaaliarvoista,mutta mulla ne on aina n.kuukaus ennen la:ta alkaneet nousta,nyt oli alapainen n.80. Tiistaita tässä vaan ootellaan, kun on se aika oysiiin,ja kuulee voiko vauvaa yrittää kääntää ja mitä sitten...?? hb oli jo yli 120, ei uskos väsymyksen määrästä :D mutta rautaa ei oo enää pakko syyä.. :) otan jos muistan.

hoitolaukusta. Mulla ei oo koskaan ollu varsinaista hoitolaukkua. noiden aikaisempien aikaan oon kantanu vaihtovaatteet ja vaipat, ja ym. tarvitsemat tavarat sairaalasta saadussa liberon hoitolaukussa.. tai jos on pitemmälle lähdetty niin repussa. En nytkään meinaa hommata varsinaista hoitolaukkua,laitan johonkin laukkuun vaan tarvittavat tavarat.

Mua eilen illalla närästi pitkästä aikaa, join sitten maitoa puoli lasillista ja jo helpotti :) Se ainakin mulla toimii..

pauliina ja veikko rv36+5

Huoh, taas poksutaan ja eikös 34 ollutkin yks tärkeä etappi keuhkojen kannalta?

Hahaa paperia alapäässä, hauska juttu :LOL: (ei tosin sillä hetkellä varmaan)

Tilaisin Saksasta turvakaukalon(testattu) ja hoitolaukunkin sieltä kun oli vaan 24,90 sellainen ruskea.

2 tuttua on parhaillaan Taysissa synnyttämässä ja kuulemma kaikki synnytyssalit on varattu ja kauhee ruuhka, jes!

Mua toi närästys vaivaa muutaman kerran viikossa, ei joka päivä..en tiedä miksi näin. Olin tuossa 3 päivää saikulla ja tänään taas töissä, ensi viikolla enää 3 päivää jee! Mulla kans aina silloin kun maha toimii niin se on sekaisin :( Oon aina ison hädän jälkeen pyyhkinyt myös baby-puhdistuspyyhkeellä ja laittanut sit bebanthenia niin on tuo peräpukama-vaiva pysynyt aisoissa!

Ensi kertaa äidiksi-kirja Suosittelen lämpimästi, mielenkiintoisia juttuja, paljon mm. imetyksestä ja isillekin paljon kaikkea, myös historiaa jonkun verran. Kirjassa lääkäri suositteli maidonkerääjiä koska kuulemma ei tee hyvää et nännit on lytyssä rintsikoissa ja sit mahdollisimman paljon olla tissit paljaana! Korosti myös paljaan ihon tärkeyttä imettäessä!

Fiinukka ja käpy

Höh, mulla on jalat ja kädet turvonneet nyt kahtena iltana niin, etten ole ennen nähnytkään. Ja ei ne edes palaudu kunnolla päivän aikana. Oikein ihoa kiristää, jalkoja särkeä ja melkein ei luita tunne päältä. Lisäksi pientä ärsyttävää päänsärkyä. Inhottavaa.

Tänään lähdetään viikonlopuksi Hkiin vähän humputtelemaan, mutta tuo turpoaminen vähän pilaa menoa... Parhaan ystävän luo yöksi miehen kanssa, huomenna tiedossa shoppailua ja Ateneumin Onerva näyttely. Lisäksi olis mahdollisuus iltaan aiheella viimeistä kertaa kunnolla viihteellä. Oltaisiin ystävän kanssa menossa Kaivohuoneen kesäkauden avajaisiin huomenna illalla. Saa nähdä jaksaako, haluaisin kyllä.

Sunnuntaina aamulla lähdetään takaisin kohti kotia, mutta poiketaan siskon kautta. Otan ompelukoneen sieltä lainaan joksikin aikaa. Mulla olis jo kankaat yhden vauvan pussilakanan ja tyynyliinan ompelua varten. Lisäksi poikkaisen pari vauvan lakanaa ja päärmään ne uudestaan vaunuja ja korikehtoa varten. Ensi viikolla saan siis sitten surruutella kotona koneella pitkästä aikaa.

Mekkala 34+1

ei mitään uutta,kaikki arvot kohdallaan,joten ei kun odotellaan :)
Maha kulkee vähän alakäyrällä 28,5 oli sf-mitta,mutta kyllä tämä pötsi on mulle tarpeeksi iso..painoa oon saanut kerättyä jo 14kg..joten kaise kaikki on vaan silkkaa läskiä :ashamed:
Mä oon yrittänyt järjestää tilaa vauvan kamoille,ja täällä on talo ihan kaaoksesa kun tavaraa tulosssa ja menossa.En saa tätä ikinä kuntoon :headwall:
hipsu 33+5

mekkala Se Atskin Onerva-näyttely on lumoavan ihana, suosittelen! Eli joo kipin kapin sinne! (Ja viihteelle toki myös!)

Mulla on myös ollut nyt turvotusta viimein, ja tää on kyllä inhaa. Eilen tais olla hiessä ja helteessä pahimmillaan. Ei vielä illallakaan sormet meinanneet koukistua muuttumatta aivan valkoisiksi :eek:

Lisäksi nivuskipu on tullut jäädäkseen, kai tää nyt johonkin liitoksiin liittyy ("liitoksiin liittyy", heh). Ehkä musta ei tuukaan sitä supermamaa, joka lähtee synnyttämään suoraan pumppitunnilta, vaan joudun vähitellen lopettaan ton Motivustelun.. :( Tää on suorittajalle kova paikka, kun ei ookaan kuolematon :p Mutta en saisi valittaa, koska nyt on tosiaan 36+4 meneillään, jos nää raskausvaivat alkoi NYT, niin mun "raskaushan" kestää korkeintaan viitisen viikkoa. Ekat 36 meni heittämällä. Ei ollenkaan paha.

Onkoa tietoa, korreloiko oman äidin synnytykset mitenkään oman kaa? (Mitä luultavimmin vastaus on toki: voi olla, mutta ei välttämättä..)
Juttelin eilen mun äidin kaa puhelimessa mun ja veljeni syntymistä/synnytyksistä. Mä oon syntynyt viikkoa ennen LAta, veli jopa kolme viikkoa etuajassa. Mun kohdalla äiti meni synnärille klo 06 aamulla ja olin ulkona maailmassa klo 09. Veljen kanssakin meni vain hieman kauemmin.
Aika on ehkä hieman kullannut muistoja, koska äitini mukaan "ei se synnytys ees sattunut missään vaiheessa kauheasti". Ehkä taustana on tää sen ikuisuuslausahdus: "Jos on kokenut elämässään yhdenkin kovan migreenin, kaikki muu on lasten leikkiä." Mutta mä en oo kokenut yhtäkään kovaa migreeniä... :x (Mutta te migreenipotilaat voitte repiä tästä iloa, kenties?)

Viikonlopuksi tuttavapariskunnan kaa mökille, taas, saaristoon, taas, tänään. Herkkuja ja chillailua, jee. Luotan eilisen lääkärin "Katotaan sit ens kuussa" -lausahdukseen ainakin tän weekendin ajan. Ei tule Sulo ulos seuraavaan 48 tuntiin.

Olikohan noi kuuluisat viimeiset sanat? :LOL:

kardemummma & Sulo
36+4

Ps. Oon päättänyt etten hae mistään vauvakamaliikkeestä hoitolaukkua, mutta perustelen silti hoitolaukun konseptilla jonkun ihanan uuden kassiostoksen itselleni :LOL: Näin tänään esim. kaupungilla komean isän lykkäilemässä vaavia rattaissa, joissa roikkui Puman sporttinen, tosi tyylikäs nahkalaukku, joka oli selvästi heillä siis hoitolaukkuna. Eli kai mikä tahansa sopivan väljä kassi on oukei!

Kardemumma: Mä kans tolla hoitolaukku verukkeella sain itelleni uuden laukun B) Semmonen vihreä marimekko, missä on puita, aikas söpö musta :) ja menee se toki sit miehelläkin, jos haluaa sitä hoitolaukkuna käyttää. Ne liikkeiden omat hoitolaukut on ihan super kalliita! Eli kivoille laukkukaupoille vaan ;)

Sai syötyä pojalta salaa jätskin, hyvä minä jälleen!

ruokapaikat: Valaiskaapa mua vähän, kun käytiin pari päivää sitten syömässä yhdessä astetta paremmassa paikassa, mutta ei siis missään öky. Aukioloajaksi oli merkitty klo 19 asti ja ymmärrettiin, että siihen asti tarjoillaan. Tilattiin vähän ennen tuota seitsemää ja tarjoilija sai meidät savustettua ulos puolen tunnin sisällä siitä. MIKSI IHMEESSÄ NE TARJOILEE vielä noin, jos kerran ei sitte saa rauhassa syödä? Piti erikseen sanoa sille, että poika syö vielä kun yritti viedä lautasen edestä.. mies söi osan lasten ruuista. Ärsyttävää. Muutenkin sitä niin nuukailee ja sitte kun menee niin joku perhanan takakireä akka suunnilleen kyttää vieressä ja poimii lautanen kerrallaan haukkana keittiölle. Pistin palautetta ravintolaan, mutta ei ole tullut vastausta. On joskus aiemminkin menyt suunnilleen samoihin aikoihin, eikä ikään ole ollu tuollaista palvelua.

limatulpasta Sitä taisi tulla tuossa vähän paperiin siivouksen päälle, kun oli rusehtavia viiruja.. no se siitä. Säikähdin ensin vähän, mutta ei vissiin sen kummemmin syytä.

Hoitolaukuksi hankin kaupasta sellaisen isohkon olkalaukun, kun musta se on oikeesti kätevä, kun on aina pakattuna valmiiksi pienemmille vaippoja ja vähän vaihtovaatetta ja hetken päästä myös pilttejä ym. Eipä sillä mitään välttämätöntä tarvetta silti ole :)

Nukkumisesta Oon nyt nukkunu tosi hyvin (tietty pakolliset vessareissut) viikon ajan. Aivan uskomatonta. Harmittaa kun ma neuvola klo 8... aiemmin heräsin aina klo 7 aikoihin eikä uni enää tullut, tänäänkin puoli kymmeneen. Ja vastaavasti jaksaa sitte tuon isukin kanssa istua vähän iltaa jos siltä tuntuu. Tosi kivaa vaihtelua tämmöinen!

Punaposket ja Tuhina 34+5

Voihan ärsytyksen ärsytys taas vaihteeks. :headwall:
Vauva on ollu taas tosi paikallaan, jotain pientä liikehdintää havaittu.
Tosin nukuin 12.30 asti ja sen jälkeen ollu ite aika paikallaan joten siitäkö johtuu ettei vauvakaan vielä heräile... Argh :headwall:
Täytyis kait se alkaa taas jossain vaihees tekemään sitä pirun liikelaskentaa.
Mä oon varmaan vähä hysteerinen, mut outoo ku välil ollaan niin vilkkaita että ja sitten taas hiljasempia päiviä.
Täytyy kait se ruveta tekemään jotain kotihommia ja poiketa vaik jätskiostoksilla.

Tänään rv 37+1 oli keskusäitiysneuvolassa kasvuseurantaultra, aikamoinen jötkäle siellä majaileekin... vauvan painoarvio oli tällä hetkellä 3584g (+- 500g, klunks!) ja laskettuun aikaan on sentäs vielä lähemmäs 3 vkoa. Tulokas tajuaa sentään olla pää alaspäin, toisin kuin esikoinen aikoinaan, joten ehkä tästä kumminkin selvitään jollain lailla.

Nyt ei muuta kuin kaikki ässät peliin että vauveli keksisi alkaa haluta jo ulos, ihan valmishan tuo jo taitaa olla... lääkäri meinasi että ensi viikolla passaisi syntyä, noin niinkuin kokonsa puolesta. Kohdun suulla sen sijaan ei ollut erityisen valmista, joten kaitpa tässä saa vielä tovin kärvistellä ja miettiä otsa rypyssä vauvelin kasvutahtia. Vai on TAYSissa nyt niin ahdasta, kiva sit mennä johonkiin käytävälle makaan ja kärsiin... jees.

Onks muilla mammoilla kuuma? Tänään siellä ultrassa läääri ihmetteli oikeen kahteen otteeseen kun valitin kuumuutta, ilmastointi pöhötti viilennystä täysillä ja tunsin kyllä viileän ilmavirran, mutta niin vain hikoilutti ja oli niin kauheen kuuma koko ajan... yleensä oon semmonen vilukissa että ei pahemmasta väliä, kesät talvet nukun villasukat jalassa :LOL: .

Heis!
kardemummma :LOL:

Mulla on Emmaljungan (ihan perusmusta) ja Brion hoitolauku ( http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/1936/pl ) Mutt tästä viel haaveilen, http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/4264/pl josakin vasta näin ton tarjouksessa. Tosin oishan se ihan mukava hankkia viel joku muu kiva laukku, jota voi myöhemmin käytää käsilaukkuna :D oon siis hieman laukkufriikki :whistle:

On aivan törkeen kuuma :kieh: vaatteet liimautuu ihoon kiinni. Käyn kohta pistää bikiinit niskaan, niin ei ehkä hiostais niin paljoa.

Täällä on supistanut eilisestä illasta lähtien aika kiitettävästi, nyt tosin vähän rauhoittunut. Kävin lenkkillä kaupassa ostaan jätskiä, niin sain hyvät kipeät supparit aikaiseksi ;) Tänään aattelin viel vähän siivota, tekis mieli mennä konttaa saunan lauteiden alle peseen lattiaa :LOL: Tuli vähän semmonen olo, että syntyis jo. Mun puolesta sais syntyä jo tänään! Ei jaksais oksentaa enää. Ens viikon jälkeen vois ottaa todenteolla vauvanhäätö konstit käyttöön.

Miestä ei näy vieläkään kotona, tuskin ovat ees lähteneet ajaan kotia kohti.Alkuperäisen suunnitelman mukaan niiden piti lähtä liikenteeseen 12 mennessä, eivät olleet vieläkään lähteneet, kun soitin tunti sitten. Naisetko muka hitaita lähteen :headwall:

36+0 *poks*

Dana88 & Pikkune 36+0

Täällä on eilen otettu jos sun vaikka minkälaista S:ää käyttöön ja kyllä niillä suppareitakin aikaan sai, mutta eipäs vaan tarpeeksi. =) Käytiin oikein reippaalla lenkillä eilen, joka kyllä supisteli ihan kiitettävästi ja sitten vielä saunan kautta sänkyyn! ;) Ihan kiva ilta oli joo, mutta ei ollut vielä ainakaan lopputulos se mitä toivois. Ja eikä tässä nyt mikään kiire ole, mutta kun lääkärikin eilen puheli, että vois vaavi ihan hyvin jo tulla maailmaan, niin eipä se haittaa vaikka sitä vähän koitta avittaa! =)

Ihanan lämmin päivä tosiaan...näyttää mittari vissiin 22! Enkä ole vielä edes tuskastunut tähän lämpöön, outoa! Ihanaa kun on viikonloppu edessä. Ens viikolla ohjelmassa hammaslääkäriä ja neuvolaa (taas!!)!! Toivotaan, että ei kovin monessa neuvolassa enää tartte käydä!!

Viikonloppuja! B)

Zeenah ja pikkunen 37+1 :heart:

Dana88: Oi toi punanen on just semmonen minkä haluisin, mut se on tosiaa vähä hintava nyt.. Ehkä jossain välissä jos tulee ihan super todellinen tarve, nyt on toi marimekon kassi kumminki :)

Muuten jos ei ole tommosta oikeaa hoitolaukkua,jossa on hoitalusta mukana, niin mites esim kaupungilla/puistossa/tms vaipan vaihto? Onko ihan joku muovitettu frotee hyvä vai mitä siinä vauvan alla kantsii pitää? Oon tosiaan niin ensikertalainen ettei rajaa :headwall: :)

Oon tänää ollut reipas keittiössä: aamulla tein peruna-aurinkovihannes-koskenlaskija-keiton ja nyt on pullataikina turpoomassa. Aion tehdä kolme rahka-vadelmahillo täytteistä pitkoa, nam!

Ja lenkilläki kävin, jes!

Illaksi onki luvassa ihan löhöilyä, mies lähtee treeneihin niin mä kattelen leffoja - vuokrasin kolme leffaa :D

Mä ostin tämmösen hoitolaukun:
http://www.lastentarvikepikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=342&iid=1661

Mukana tuli vaipanvaihtoalusta ja sisusta oli valkonen. Hintaa oli yhdessä liikkeessä 59 eur. Ihan sikahinnoissa noi kyl on, mut onpa nyt kunnollinen.

Meinaako muut suojailla omaa sänkyä synnytyksen jälkeen ? Ite meinasin laittaa omalle puolelle lakanan alle muovifroteeta jos kauheasti vuotelee verta ja sattuu vaikka side falskaamaan yöllä.

Voi hitsi meikä aatteli alkaa tekeen tommosen http://www.sleepingbaby.net/jan/Baby/man-tai.shtml saa nähä miten käy, kun en oo mikään käsityöihminen :D Tuolanen vastaava neliöliina maksaa jotain 80 ? lastentarvikeliikkeessä huhhuh, en ihan halua moisesta kokeilusta niin paljoa maksaa, jos liinailu ei onnistukkaan.

helise Niitä hoitoalustoja myydään erikseenkin, ainakin lastentarvikkeessa oli irtoversiona :)

Pai80 Ihana näköinen laukku :) Ite oon nyt jo laittanut varan vuoksi omalle puolle sänkyä muovifroteeta, ihan siltä varalta, jos vaikka lapsivedet menis sänkyyn niin sänky ei mee pilalle.

Vauvanhäätöyrityksien kans kannattaa olla tarkkana.. Voi meinaan olla, että baby tulkitsee ässät ja muut väärin, eikä koekaan että olis turvallista syntyä. Synnytyksen käynnistymisen syytä ei tiedä kait kukaan, siis että miksi luomusti käynnistyny synnytys käynnistyy.. Voisin kuitenkin kuvitella, että ihmiskeho toimii samaan tapaan, ku muilla nisäkkäillä. Elukoilla synnytykset alkaa monesti yöllä, jonkun tulkinnan mukaan siksi, että emo on rentoutunu ja stressitön + ympäristö on turvallinen. Turvattomassa tilanteessa ei voi jälkeläisiä saada ja siksi eläimet ei synnytä "väärään paikkaan". (ja kait niillä on vähän paremmat vaistotkin synnytyksen alun suhteen) Eli sauna ja seksi varmaan ihan ok, jos oikeesti rentouttaa kroppaa. Mut siivoamisen kanssa voi olla vähän niin ja näin.

dana88 Toi voiskin muuten olla ihan hyvä jo tässä vaiheessa.

Huh, onpas ollu taas päivä. Vauva ollu laiska liikkumaan. Ja supistelee vaikken oikeasti oo tehny yhtään mitään kokopäivänä. Mä ihan oikeesti toivon ettei tää mee yhtään hetkeä ainakaan yliaikaseks jos tää loppuaika on tätä lisääntyvää kipeetä supistelua ja vauva vaan kököttää paikoillaan ja välillä sitten ilmottelee jotain...

Yhteistyössä