Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Hoitoalustasta.. Meillä tulee pyöriteltyä nuo tenavat koko vaippaiän sylissä. Siinä siis vaihtuu ainakin pissavaipat, kakat mielellään muualla jos sattuu tuleen sotkua, mutta siis tämä on hyvä konsti niin kotona kuin vierailla tai puistossa. Toisen reiden päälle niska-hartia seutu ja toisen pylly. Siinä sitten jalkoja nostamalla ja laskemalla ja käsillä nostelemalla ja pyörittelemällä menee melko nätisti pienempi tai isompi vauva :)

Morjens mammat! Aamu oli mitä ihanin ja nyt on pari tuntia tullut vettä oikein kunnolla. Hmmph. :/ Kävin aamutuimaan jalkahoidossa ja olihan ihanaa! Nyt vaan pitäis muistaa rasvata noita varpaita niin ois nätit koko kesän. :)

kardemummma pelasti mun päivän tuolla jutulla, että migreenin jälkeen synnytys ei oo mitään. :D Tää on nyt mun pelastava oljenkorsi! Migreenissä tosin meinaa haljeta pää - epäilen, että synnytys halkaisee ihan muita paikkoja. Gulp!

Me ostittiin Emmajungan hoitolaukku vaunujen yhteydessä ja jostain syystä mua ottaa nyt suunnattomasti pattiin, että se on samaa väritystä kuin vaunut... Tilasin alunperin eri värisen kassin, mutta tehtaalta tuli väärä ja ajattelin sitten tyytyä siihen. En tosin ole täysin sisäistänyt vielä, miten hoitolaukut eroaa normaaleista laukuista. ;)

Kepsukalla oli hyvä pointti tuosta synntyksen käynnistymisestä. Siihen ei taida tosiaan normaaliraskaudessa olla itsellä kauheasti sanottavaa, milloin se alkaa mutta kivahan niitä ässiä on harrastella. ;) Miinus tietty se siivous - sen voi korvata vaikka shoppailulla! Näin taannoin dokkarin, jossa kerrottiin, että yksi teoria on, että synnytyksen käynnistää vauvan keuhkojen valmius. Eli kun keuhkot on valmiit niin ne antaa jonkin tiedon istukalle, jonka toimint heikkenee ja sen seurauksena alkaa oksitosiinin eritys (vai olikohan oksitoniini ensin ja istukka sitten?!). Hyvin taas keskityin. :D Mutta joka tapauksessa epäiltiin, että keuhkojen kypsyys ois laukauseva tekijä. Mutt varmaa tietoahan tästä ei tosiaan ole. Aika jännää, ettei sitä ole pystytty selvittään.

Täytyis mennä laittaan Euroopan kalleimmat lohimedaljongit grilliin. Meinasin saada sätkyn Citymarketin kassalla kun tajusin, että kaks medaljonkia maksoi 19?! En kehdannut enää siinä vaiheessa jättää niitä pois. Parempi olla hyviä! Grr...

Onnittelut muuten kaikille 37 poksuneille täysiaikaisuuden johdosta. :) Jännääjännää!

Olivia & Vauveli 35+5

Kuumuudesta Täällä hiki lentää, huh! Koko ajan on tosiaan liian kuuma. Inhottaa meikata ku tuntuu et ei pysty edes puuteria laittamaan hikipisaroiden sekaan :( .

Mä oon nyt alkanu turpoamaankin. Tänään lensi kihlasormus hyllyyn. En millään halunnut luovuttaa, mut pakko kai se on hyväksyä et norsuks tässä ollaan hyvää tahtia muuttumassa :/ .

Koko päivän on sattunut alavatsaan. Jotenkin ollu hankala päivä kaikinpuolin, kiukuttaa. Äh, taidan mennä sohvalle kerjäämään säälipisteitä. :LOL:

Täälläkin on sattunut alavatsaan ja tohon lantioon tänäänkin.
Vauva tossa liikuskeli ja tuntu et pistää lantion palasiks. Sattu niin saamaristi.

Mulla on kans kuuma. Pakko pitää parvekkeenovea auki, vaikka ulkona viileä ja sataa.

Pai, voi apua toi sun laittama linkki. Mä en varmaan uskalla näyttää sitä miehelle.
Täytyy nyt vielä katsoa oma vointi uusiksi lähempänä matka-ajankohtaa, että onnistuukohan meidän reissu. Anoppilassa mentäis käymään koko perheen voimin ja ois tavallaan sekin aika näille isommille lapsille ennen vauvarumbaa.

Mulla on kanssa ihan hillittömän kuuma. Kävin äsken taas uimassa ja olipas ihanan pirteä olo sen jälkeen. Uikkarit on vielä päällä, kun pesen niitä "ainokaisia" vaatteita, mitkä tällä hetkellä tuntuvat sopivilta päälle ja säälle :)
Onneksi on kuivausrumpu, niin ne saa nopeasti taas käyttöön. Mä oon tosi laiska shoppailija enkä viitsi enää uusia telttakoon kaapuja kaappiini haalia ;)
Se ässä jää ainakin loppukarkeloista pois.

Nyt taidan mennä laittamaan saunaa päälle ja odottelemaan miestä töistä :heart:

T:vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 33+5

dana88 Huih... Kuulostaa erikoiselta toi mustelma.
Miten muuten sulla kävi ? Joko mies on tullut kotiin vai vieläkö on reissullaan ?

Täällä taas palaa pinna. Mies tosiaan 100 km:n päässä saunaillassa ja eilen illalla pyysin et tulis ajoissa kotiin ja lupas et vois tullakkin jne... Joopa joo ! Ois taas pitäny arvata. Tossa tuli viestiä et ovat pk-seudulla, mutta baariin lähti. Että näin paljon oli taas mun toiveella merkitystä ! Se ei tunnu tajuavan et oon ollu yli 2 kuukautta enimmäkseen yksin kotona !

Pai80 Tulihan tuo kotia vihdoin, vain kuusi tuntia sovitusta aikataulusta myöhässä :kieh: Ryypiskelyksihän ja baareiluksi tuo reissu meni, vaikka toisin oli sovittu. Piti muutaman tunnin verran antaa tyypin kuulla kunniansa, ennen sopua. Noh juhlipa mies varpajaiset etukäteen. palo reissun takia moneksi kuukaudeksi "iltalomat" Sovinto S pisti supistaa ihan kivasti :LOL: Jospa sitä sais käärön syliin vkl aikana.

Itekki oon aikalailla ollut vuoden vaihteesta lähtien kotona ja kyllä se kyrsii kun toinen tulee ja menee samalla lailla kuin ennenkin, kun ite on pitänyt jumittaa kotona. Noh nyt voidaan yhessä jumittaa.

Huomenna pitää käyä reissu lastentarvikeliikeessä, käyn tutkaileen liinavalikoimia ja kattoon mallia tuohon mun käsityöprojektiin.

Dana88 & Pikkune 36+0

HUOMENIA ;)

Kardemumman neuvolakokemuksesta sai mukavat naurut :LOL: Päivän piristys :D

hoitolaukuista kivan näkösiä laukkuja teillä! Mulla on musta marimekon klassikko laukku ja sillä ajattelin pärjätä, oon viimeksikin pärjännyt ;)

Reiman tehtaanmyymälästä tein hyviä löytöjä :D Ostin vauvalle kotiutumislakin (tutan) ja potkarit (äitiyspakkauksen) ja ne oli vaan 1?... Isommille pojille reiman sadetakit ja pienemmälle vielä reiman syyslakin!! Vauvalle olis ollut ihania välikausihaalareita 25?, mutta kun ei varmaksi tiedetä sukupuolta, niin en uskaltanut ostaa..

Tampereen reissu meni hyvin.. Puskassa piti käydä kerran pissalla :LOL: Pylly meinas tulo matkalla hieman puutua, ei sen pahempaa! Edellispäivänä kyllä jomotteli alamahaa kokopäivän ja ajattelin että uskalletaanko lähteä mihinkään, mutta onhan sielläkin sairaala!! No onneksi ei kuitenkaan synnytys käynnistynyt, jo TAYSISSAkin ruuhkaa :LOL:

Ikeasta löytyi kaikkea kivaa... Uusia sisustusjuttujakin saatiin kotia :D vauvalle ostin harsoja 2pakettia ja pussilakanasetin! Niitä pesin vielä eilen illalla kun kotiuduttiin! Pitää lähtee kyllä pian uudestaan!!! ;)

särkänniemi huono päivä valittiin, kun vettä alkoi tihuuttamaan melkeinpä heti.. Kerkis nuo pojat kuitenkin veivuuttamaan monessa laitteessa! Kertaakaan ei oo ollut näin huonoa säätä, kun ollaan huvipuistoissa oltu, harmi! IHUNAAIHUNAA Delfiinit tuli nähtyä ja ihan yhtä ihania kuin ennenkin :heart:

Ensi kesää ja särkänniemen reissua odotellessa :D Ikeassa pitää kyllä päästä käymään ennen ensi kesää, se on jämpti! ;)

Lauantaipäivää :wave:

Maamin ja Toivo-Justiina 36+1 :heart:
Ps. Eilen poksuttiin!

Ikean keittiöistä kenelläs täällä oli sieltä keittiö???? Vai muistanko aivan väärin???? Meillä mies innostui keittiörempasta ja ihasteli siellä keittiöitä, vaikutti hyvälaatuisilta.. Minkähän hintaluokan??? ;)

Huomenta!

Tää nukkui puoli ysiin- siis puoli yhdeksään yhdellä vessakäynnillä: Halleluja! :D Aivan mahtavaa! Ja pakko tilittää tänne ssynnytysuni: eli synnytin pikkiriikkiset kaksoset ihan tuosta noin vaan kotosalla. Kun olin ne synnyttänyt, puin niille vähän päälle ja jatkoin kotihommia muina miehinä. Parin tunnin päästä tuli mieleen, et pitäsköhän kuitenkin soittaa sairaalaan. Kun enhän mie muistanut edes katkaista niiden napanuoria! :LOL: :LOL: Että sellasta tällä kertaa. En synnyttänyt tällä kertaa takapuolesta vessanpyttyyn niin kuin yhdessä synnytysunessa... Tsiisus :LOL:

dana88 ja Pai80 Hitto noita miehiä! :headwall: Ottaa aivoon tommonen toiminta. Toivottavasti ne herää viimeistään siinä vaiheessa todellisuuteen, kun teillä on pienet nyytit sylissä :heart: Täällä viime kerran keskustelu teki ihmeitä ja nyt ollaan taas enemmän samalla aaltopituudella..

turvakaukaloistaKäytiin eilen lastentarvikkeessa ja hitto et se Maxi Cosin kaukalo on loistavan oloinen ja helppo kantaakin. Baby safe plussassa se vauvan asento tuntuu jotenkin pystymmältä kuin monessa muussa. Mut en mie raaski tuota maxi cosia ostaa :/ Uskaltaiskohan käytettynä? Eilen melkein ostin huuto.netista, mut en sit uskaltanut huutaa ja nyt huuto on jo kiinni.

hoitolaukuista Mulla on emmaljungan sport versio samaa väriä kuin vaunut eli silver check. Miusta on helpoin, et on koko ajan se sama laukku käytössä ja tuo oli tilavan oloinen, joten ostettiin se samalla kuin kaikki muukin. Ja koko paketista sain muuten alennusta jonkun 150 euroa Mikkelistä, kun Joensuussa ei olis antanut alennusta ollenkaan!!!

Hei mie tahdon jo sen vauvan tähän syliin! Mie tahdon silittää, suukotella ja hoivata sitä pientä. Tahdon, että se köllii mun masun päällä tyytyväisenä ja tuhisee pieni nenä väristen. Tahdon kuulla sen itkun (älkää muistuttako elokuussa, että olen joskus kirjoittanut näin :D )ja nähdä sen ensimmäisen hymyn. Tahdon olla jo äiti!! Tuletule heinäkuu, en malta odottaa enää.

A + Myttynen 36 POKS!

Täällä on kans taas nukuttu pätkissä.
Mies kotiutui kolmen jälkeen. Se siis on sen käsitys ajoissa kotiin tulemisesta... Yö meni sitten pätkissä ku itellä särki ja toinen kuorsas niin perhanasti.

Alkuperäinen kirjoittaja maamin82:
Ikean keittiöistä kenelläs täällä oli sieltä keittiö???? Vai muistanko aivan väärin???? Meillä mies innostui keittiörempasta ja ihasteli siellä keittiöitä, vaikutti hyvälaatuisilta.. Minkähän hintaluokan??? ;)
Meillä. On vuosi sitten tehty remppa ja meillä on mustavalkonen keittiö. Suosittelen, hintansa puolesta varsinkin. Miinuspuolena on, et ainakin Espoon Ikeasta piti ite hakea varastosta listan mukaan tarvikkeet, eli sai laskea tarkkaan saranat ja vetimet ja muut, ku kassiin lappas. Noutovarastosta haettiin ovet, eikä tajuttu niitä tarkistaa yhtä hyvin -> oli 1 väärä ovi.. Eli tarkkuutta!
Noissa on 25v takuu (poissuljettuna tietty jotain, mut kumminki) Kannattaa ehdottomasti käyttää Ikean sivuilta löytyvää keittiösuunnitteluohjelmaa, aika helppokäyttönen ja samalla saat tietoon hinnan ja näät keittiön kuvina. Me teetettiin parissa keittiöliikkeessä suunnitelma, jotta saatiin vertailuhinta + vinkkejä keittiön ratkaisuihin. Tuon Ikean ohjelman avulla oli helppo pyörittää erilaisia versioita ja kokeilla, miltä mikäkin kaappi/laatikko leveys vaikuttaa. Päädyttiin suosimaan vetolaatikoita ja oon tykänny paljon. Tsemppiä keittiösuunnitteluun!

Eilisilta oli inhaa, koko ajan kuvottava oo vaikkei mitään syytä. Sellanen tuskanen, mikään asento ei oo hyvä ja kaikki ahdistaa. Itkuinenkin ku mikä.. Vaan ohi onneks meni ja tänään jo paljon parempi fiiliskin. Pitäs jotain saada aikaan, ennen ku tuo puolisko häipyy saunailtaansa, nyt ketuttaa, et menin antamaan luvan lähteä. Poikien kanssa ollu koko viikon ni sit vielä viikonloppukin menee niiden kans keskenään. No, ei voi mitään, ehkä illalla sais sit kaivettua ompelukoneen? Jotenki vois yrittää hyödyntää "vapaaillan"..

Kepsukka ja masukki 35+1 (heh, joku nainen kysy eilen kaupassa raskausviikkoja ni olin ihan pihalla, piti miettiä tosi kauan et tajus mitä se edes kysy saatikka et olis muistanu vastausta)

Itse olen onneksi säästynyt nuilta tuntemattomien uteluilta vielä toistaiseksi. En koe kovin mukavaksi alkaa ihan ventovieraille selittelemään asioitani. Toki muutama mummmo on kaupassa katellu sen näköisesti että olis halunnu udella ja kommentoida, mutta olen varmaan ollut melko luontaanpoistyöntävän oloinen!! :LOL:

Voi että teitä, jotka joudutte miehiänne kotia odottelemaan ja yhteiset suunnitelmat ei pidä!! :| :/ Kuulostaa tosi kurjalta. Meillä ollaan molemmat käyty viimeksi viihteellä lokakuussa, eikä ole tarvetta kummallakaan ollut sen jälkeen lähteä. Eilen mies herttaisesti jo tiedusteli, josko olisin hänelle kuskina tänään kun mennään tuttavapariskunnan kanssa syömään ravintolaan. Aikoi riehaantua sen verran, että tilaa joko yhden tai kaksi ruokaolutta!! :LOL: Mukavaahan se on että elämä on itsestään muokkaantunut sopiville raiteille, eikä ole tarvinnut tästä asiasta kinastella! :heart:

Ihanaa kun vielä ainakin arska paistaa!! B)

Zeenah ja pikkunen 37+2 :heart:

Piti oikeen kattoa Zeenah missä synnytät, meinaan Tampereella ei paista arska, vettä lotistaa jo toista päivää... No, sehän oikeestaan sopiikin tämmöselle "kuumakallelle", kiva oli kuulla että muitakin hikoiluttaa.

Eilisestä ultrasta innostuneena kokeilin jo kaikkia ässiä vaan eipä tehonnut. Ei se synnytys taida olla vielä lähimaillakaan. Paras olla kauheesti vielä odottelemattakaan, koskapa silleen voisi tulla aika pahan kerran pitkäksi viikkojen vieriessä :| .

Hepuli 37+2

Heissan mammat,

Uskotteko, että nyt oon mennyt lopullisesti sekaisin! Mulla on sellanen ruutupaperi, johon merkkaan verenpaineet kotona (pvä, klo ja paineet). Tänään mittaillessa paineita huomasin, että oon viime päivien kohdalle merkinnyt mitä sattuu päivämääriksi. Ensin on ihan normaalisti 6.6. ja 7.6. mutta sitten seuraavat onkin 8.8., 9.8. ja 10.10.! Siis ei tähän oo muuta selitystä, että aivot sulaa! :LOL: Mahtavaa, että oon pari päivää sitten elänyt lokakuuta... :headwall: Luulen, että ne neuvolassa huolestuu enemmän noista mun päivämäärämerkinnöistä kuin verenpaineista!

Tridian Meillä on kans Emmaljungan Duo Edget silver checkinä ja sport -mallisina. Saitteko omanne ihan vaivatta kasaan? Meillä meni varmaan kaks tuntia sitä kootessa, mutta kivalta näyttää nyt pystyssä. Niin ja tosiaan meillä kans tuo sama hoitolaukku. Ilmeisesti se pehmee läpyskä laukussa on hoitoalusta? =)

maamin82 Mulla ei itsellä ole kokemuksia Ikean keittiöistä, mutta oon sattumalta kuullut paljon suosituksia niistä viime viikkojen aikana. Ilmeisesti hinta/laatusuhde on hyvin paikallaan.

Mietin tässä yksi päivä muuten, että onpas kiva kun Zeenahin vauva on pysynyt masussa tänne asti. :) Tilanne kuulosti niin hurjalta jo joskus sillon kun raskausviikkoja oli vasta päälle 20 ja nyt pieni on jo täysiaikainen. Niin se lepäily kannatti!

Pakasteessa ois minttujätskiä... Taidan antaa houkutukselle periksi ja tehdä ison jätskiannoksen ja lähtee katsoo dvd:ltä vaikka Frendejä. Ja illalla mennään leffaan katsoon Sinkkuelämää 2. Toivottavasti ei supista kauheesti leffan aikana... Ja täytyy varmaan laittaa katetri, etten pissaa alleni kun kestää kuitenkin pari tuntia. :D

Mukavaa lauantaita - muistakaa ottaa rennosti!

Olivia & Vauveli 35+6

Hellurei mammat!

En ole taas saanut moneen päivään rustattua mitään, josko nyt jotain... Puolet jää kyllä taas varmaan kommentoimatta... :)

Hoitolaukusta mulla oli kuopuksen kanssa käytössä Vauva-lehden tilaajalahjana tullut laukku ja se pelitti 2-vuotta meidän tarpeisiin ihan hyvin, kunnes vetoketjut meni rikki. Nyt pihistelin hoitolaukun kanssa ja ostin Graco-merkkisen, oiskohan maksanut vähän alle 30?. Se on jo käytössä ja tosi hyvältä vaikuttaa. Paljon pikkutaskuja ym., olen tyytyväinen. Mä en oikein ikinä ole noihin laukkuihin osannut panostaa, ei kuulu intohimoihin :) .

dana mulla on ollut nyt kaksi kertaa selittämätön mustelma samassa kohtaa jalassa. Ja siis ihan järjettömän kokoinen mustelma, vaikka en ole jalkaa satuttanut. Ihan ihmeellistä! En ole kyllä neuvolassa muistanut kysyä asiasta.

KUUMA on mullakin koko ajan. Mitään ei tarvi tehdä ja jo hikipisarat lentää, yöks!

Maamin harmi, kun oli sateinen päivä Särkänniemessä! Toisaalta silloin ei ole paljon jonoja laitteisiin? Kiva, kun teitte ostosreissulla hyviä löytöjä! Mun tyttö oli luokan kanssa Linnanmäellä retkellä viime viikolla ja kävi niin harmillisesti, että tyttö tuli kipeäksi n. tunti saapumisen jälkeen ja mä jouduin hakemaan sen pois :( . Tyttö oli tosi pettynyt, kun olivat niin kovasti keränneet rahaa retkeä varten ja sitten kävi näin. No, eiköhän tuo vielä tänä kesänä pääse Lintsille ja varmaan Särkänniemeenkin.

Äh, en muista mitä muuta piti kommentoida, eikä jaksa selata taaksepäin.

Meille on pitkästä aikaa koko poppoo kotona, kun mies ja isommat lapset palautuivat eilen reissuiltaan. Mies ja keskimmäinen olivat ulkomailla reissussa ja esikoinen mun siskon luona Treen kulmilla.

Mä oon vihdoin saanut tällä viikolla näitä kotihommiakin tehtyä. Pesin ikkunat (huh, mikä homma, meil on 5h+k ja kaikissa huoneissa väh. kaksi ikkunaa), sulatin pakastimen, pesin parvekkeen ym. Olipahan tosiaan hommaa, mut nyt saa olla tyytyväinen. Raparperipiirakankin sain äsken väännettyä, nam! Nyt voiskin sitten lepäillä synnytykseen asti . :)

Maha alkaa kyllä olla jo aika iso ja ei ole kyllä yhtään laskeutunut. Tooosi ylhäällä on vieläkin. Supistukset on ollut nyt vähenemään päin :/ . Eli käy vissiin niin kuin kuopuksen kanssa, että kipeät supparit alkoi n. vkolla 17 ja rupesivat vähenemään lasketun ajan lähestyessä ja raskaus meni viikon yli |O . Noh, kuhan ei vaan tarttis käynnistää, niin hyvin ois asiat.

Mut nyt vähän lepäilemään, kun kuopuskin on päikkäreillä :wave:

Sherine + muru rv 35+1

Heips!

Tampereella satelee :/ Kävin tänään ostaan patjan pinnasänkyyn ja nupit, kohta se on ihan valmis! Tajusin et mulla ei oo sopivaa lakkia vauvalle kaikki liian isoja, täytyy käydä ostaan.

Raparperipiirakka on uunissa ja tuleva kummisetä tulee uuden tyttöystävänsä kanssa kahville =)

Taysissa kuulemma vielä ruuhkan lisäksi räjäytellään, vähän väliä tulee räjäytysvaroituksia ilmeisesti putkiremppaa tekevät! No toinen tutuista sai ainakin eilen vauvan 3850kg ja 51,5cm poika oli 2 viikkoa yli la:n. Oli kolmas lapsi ja synnytti taas ilman kivunlievitystä, aikamoinen sissi!

Jep mut hyvää lauantaita kaikille!!!

Fiinukka ja käpy 34+1

Äää tää mamma kyl menettää hermonsa nyt. Tää viikko on mennyt tosi nätisti, mutta tää kuumuus ja hikisyys ja mahan suuruus saa mut hulluksi. Ulkona on kunnon myrsky ja lämmintä vaan se +13 taas, silti hikoilen ku mikäki ja kaikki vaatteet on päällä inhottavia. Äh äh äh.

Lohdullista silti, että muilla on sama ongelma, vaikkei se kiva vaiva olekaan :)

Tänäänki oon jo kahdesti käynyt suihkussa, silti hikee pukkaa ja olo semmonen inhottavan kuumeinen - tuntuu, että ois tulossa flunssa.

Mut eipä auta. Tänään illemmalle kaverin kans kahville, jos se piristäs tätä päivää ja sit sen jälkee ois tiedossa grillausta, jos vaan jaksan. Tänään on ollu myös super väsynyt olo, sen ajan kun en valita kuumuutta niin oon vaan maannu sohvalla ja lukenu tai nukkunu. Outoa.

Suussa on koko aika paha maku, semmonen ummehtunut ehkä..
Kärsiikö muut pahasta mausta suussa?

Anteeksi tää valivali-purkaus, myöhemmin jotai iloista sit :)

Kylläpä meni aikaa lukiessa tekstit! Alkuviikon olin kaverin luona Turussa ja sit on ollut vaikka minkälaista kyläilyä täällä kotipuolessa, etten ole ehtinyt tänne oikein käymään.

Kardumummmalta sai kyllä viikonlopun makeimmat naurut, vaikkei tilanne tapahtuessaan ole varmaankaan ollut yhtään huvittava.

Eilen neuvolassa sain terkkarin tekemäksi painoarvioksi 3,4-3,5 kg. Eli aikamoista mötkälettä odotellaan. Toivottavasti alkais viimeistään lasketun ajan tienoilla syntyä, ettei ihan jättiläiseks kasvais. Kardemummma säkö sanoit, ettet saa mitään painoarviota? Eikö sun terkkari tee sitä edes käsikopelolla? Täältä samoilta seuduilta kun ollaan niin ei mullekaan mitään muuta tulla antamaan, mutta kyllä mä uskoisin, että ellei nyt ihan vastavalmistunut terkkari ole itsellä niin eiköhän ne osaa arvioida noinkin aika hyvin.

Huomenna lähdetään miehen kanssa huvikseen yhdeks yöksi Tampereelle, että jos joku keksii jotain kivaa sadepäivän tekemistä sieltäpäin, niin ilolla otan vinkkejä vastaan! Niin ja onks siellä keskustassa mitään kivoja lastentarvikeliikkeitä esim. noita kestovaippoja silmällä pitäen?

Saga 37+0 eli täysaikaisuuden puolesta jötkäle vois syntyä :)

Terveiset Hgistä!

Ollaan palauduttu miehen kanssa ostosreissulta keskustasta, ja huomaan ettei voi yhtään pysyä täältä poissa. Kaikenlaista tuli matkaan mukaan, mutta kaikkein mukavinta oli, että viihdyttiin tosi hyvin yhdessä, yleensä jos mies on mukana shoppailemassa, niin äkkiä tuskastuu...

Käytiin syömässä sushia, ja uskallanko täällä tunnustaakaan, mutta vetelin lohimakeja, ovat vain niin suussa sulavia.

Suomenlinna jätettiin sään takia nyt sitten välistä, eikä sinne olisi kyllä jaksanutkaan. Nykyisin on niin vaivainen, ettei kauheasti jaksa matkoja kävellä tai mahaan sattuu ja jaloissa tuntuu. Onerva näyttely oli tosi kiva, suosittelen.

Nyt vähän lepoa, niin illalla taas jaksaa...

Hoitolaukusta, tähän asti olen itsekin ajatellut, että lukioaikaisella vaunujen väriin täydellisesti sointuvalla marilaukulla mennään, mutta sitten kun kokeilin ahtaa sinne varusteita, niin tuntui todella pieneltä. Ja pitäisi myös hankkia se erillinen pieni hoitoalusta, mikä taas hoitolaukuissa tulee mukana. Löysin netistä kyllä yhden kivan vaihtoehdon ja mieskin näyttää tykkäävän siitä, niin tilataan varmaan se. Joku Luna merkkinen.

Löydettiin Stockalta muuten sellainen periaatteessa ässän malline vauvan kylpytuki. Varmasti tuli nyt turhake ostettua, mutta vauva saa maata siinä kylvyssä puolipystyssä asennossa kangastukea vasten eikä liukastele kädellä ja siinä saa itse molemmat kädet vapaaksi kylvettämiseen. Meille tuntui kätevältä, kun miehenkin mielestä se oli heti hyvä ajatus, muuten on aina rahanmenon suhteen kriittinen. Yksi ystäväkin taisi aikaisemmin suositella sellaista, mutta heillä se taisi olla Etolasta.

Täällä vettä sataa ja aurinko paistaa, huomenna takaisin kotiin...

Moikkelis!

Susanna, Hepuli, Fiinukka ja muut tampereen suunnalta olevat Suosittelen ehdottomasti liittymään tälläiseen kaksplussan kerhoon kun Pipariporras 03-alue (jos et siis ole jo liittynyt) Todella aktiivinen kerho ja saa varmasti kavereita.
Jos kiinnostaa niin laittakaa yv:tä nikille Hari Mao ja kertokaa että haluatte pipariportaan kerhon salasanan:)
Olisi myös todella kiva nähdä teitä ihan livenä kun onhan tässä jo monta aikaa palstailtu ja jaettu keskenämme kaiken moisia asioita. Ainakin viimeistään sitten kun vauvat on syntyneet:D

Nyt tuli vain tälläinen ilmoitus viesti. Ehkä illalla tulen kommentoimaankin jotain:D

- Chili ja neiti 36+3

Yhteistyössä