Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)



30.6
Cabo..............toinen..................nkl...............33v.
tuulie..............esikoinen.................................28v.
Marika75s.......esikoinen.............Hyvinkää........24v.

1.7
Minotchkin.........toinen................Jorvi...........37v.
Zeenah.............esikoinen.............OYS...........24v.
susanna85.........esikoinen...........TAYS.........24v.
Marta..........esikoinen............SKS..........28v.
omenaruusu.......kolmas..............KOKS.........32v.
Hepuli...........toinen........TAYS...........39v.

2.7
Tipu Topakka......kolmas................??.............??
helise.............esikoinen.................KOKS........22v.
Duudlari..........toinen................TAYS............35v.
Kellokanerva......viides............TAYS
Star86...........kolmas & neljäs..........SatKS....23v.
Solnushka.........esikoinen..........KOS.............33v.

3.7
Rumo.................toinen...............Kättäri........23v.
Rouva Saga........esikoinen.........Kättäri........30v.

4.7
Nuu82............esikoinen...............PHKS.........27v.
Sadee80.......neljäs...............HYS..............29v.

5.7
pauliina82...........neljäs..............OYS...........27v.
kopkop....................??................??..............??
Kardemumma......esikoinen..........??...........28v.
FunkyMama........toinen.............Jorvi..........29v.
Ellunaa................toinen............SATKS........20v.
Samanta.............kuudes...........PKKS..........39v.
Amati............seitsemäs.......PKKS.............37v.
Mattila........kolmas........SeKS..............29v.

6.7
tyhmäblondi73.....toinen............TAYS.........36v.
Kanelitäti............esikoinen............??...........24v.
jenu........esikoinen.............TAYS..............18v.
Madrigal........kolmas............OYS..............31v.
NeLa..............kolmas............KYKS..............25v.



7.7
Chili24...........esikoinen.........TAYS...............25v.
Muffin.............neljäs..............HYS................36v.
Liplatus..............??..................??..................??
jendde.........esikoinen........Kättäri.............18v.

9.7
Mamcelli......kolmas.............TYKS.............25v.
dana88.........esikoinen.........OYS...............22v.

10.7
jonttu79........kolmas.................................30v.
Ennu.............toinen..............SATKS...........29v.
Heta-h..........toinen................??...............35v.
mammaksi2010......esikoinen.......VKS.......31v.
monkki.......esikoinen...........SAS
Tridian.......esikoinen...........PKKS.............25.

11.7
Maamin82.....kolmas.............SEKS............27v.
Olivia81......esikoinen............Jorvi.............29v.
Menia.........toinen..................TAYS.................26v.

12.7
Nedra...........kolmas............TYKS.............26v.
SMSM...............kolmas........OYS...............39v.

13.7
elmeri99...........kolmas.........TYKS...........37v.
Piah78...........neljäs.........K-PKS.............31v.
dalailama.......esikoinen..........OYS
Pai80..........esikoinen............Jorvi.............29v.

14.7.
Lumo.............esikoinen....Hyvinkää...........20v.
Marza1970......toinen.........Porvoon aluesairaala......39v.
Tiuhti-81...........kolmas..........KYS............28v.



16.7.
Musta Pantteri....??................??....................??
Toka0710...........toinen.........NKL...............33v.
Kepsukka.........kolmas.........Jorvi............27v.
Ninzuliini..........toinen................??..................27v.

17.7.
Pennonen80......neljäs........KPKS...............29v.
Sherine..............neljäs........NKL..................33v.
Hexuli................viides.........kättäri..............26v.
äiti-79..........kolmas..........Porvoo............30v.

18.7
EricaH...............toinen........TAYS.................28v.
Punaposket82....kolmas......KPKS..............27v.

19.7
Bambina...........esikoinen.......??................26v
Jonskuu84...........??.............PHKS............25v.
Bebek..........esikoinen .......Kättäri...........23v.

20.7.
Aranel.............toinen...............PS..............22v.
Kaneli77........esikoinen............??...............??
Emmy83...........toinen........Porvoon sairaala........26v.

21.7.
Mekkala.......... esikoinen..........TYKS...............29v.
Sussu80...........esikoinen...........NKL................29v.
Miranha............esikoinen...........SEKS..............27v.
Ärrieri...............kolmas............KSKS..............33v.
Retuli82............esikoinen......TYKS...............27v.


22.7.
Von Lin Lin........toinen...........kättäri..............31v.
Rae89..............esikoinen...........??................20v.
Laura-vm86....esikoinen.............PKKS...........23v.
Taatu..............esikoinen.............TAYS...........26v.
Päpsy79...........neljäs................TAYS..............30v.
Tessu77..........?.................NKL.................?



23.7.
Fiinukka.........esikoinen...........TAYS............26v.
heidik86.........toinen............KYS

25.7
Pikkumyy-82....ensimmäinen......??................27v.
Sitruunapippuri....toinen..............??...............26v.
Vats.ilm.vauv......viides...............KYS................33v.
Hipsu79...........neljäs................KSKS..............30v.
ephs.........toinen.............SAS...............25v.

26.7
Stemia.............toinen............Hyvinkää..........27v.
Odotan.........esikoinen............EKKS............23v.
Hiipi..................toinen..........KHKS............28v.

27.7
Sirri81..............toinen..............OYS................28v.
kääkkänä.......viides.................E-KKS.........33v.
Hiipi...........toinen.............K-HKS.............28v.
Virpi1980.........neljäs.........OYS.................29v.

28.7
Sankkuli............kolmas...........SATKS.............29v.
IituPiitu77.........esikoinen.............??.................??
zirppa................toinen..............KOS...............24v

29.7
Äitx2................kolmas...............EKKS...........28v.
Juuliai...............toinen..................??.............29v.
Millanen...........esikoinen............Kättäri..........23v.




30.7
Anastacia78........toinen............K-HKS.........31v.
xitian83............esikoinen...........Kättäri.........26v.
pauii...............esikoinen............VAS

31.7
äippä-77.........toinen.......PHKS.............32v.


Aika vielä hukassa
Marie1981.......toinen................??................??
Espoir..................??...................??................??
Kesäkurmitsa...toinen.................??................??


isän näkökulmaa joukossamme edustaa JP-78.

Tuplavauvoja kasvattavat:
Liplatus
sussu80
Star86
:heart:


SYNTYNEET PIKKU IHMEET:

17.4 Kausa....rv. 26+2, 870g ja 34cm.

 
huomenta B)
marta laitoin sulle yv:tä :)

se olis tänään POKS 35 :heart: :heart: :heart: :heart:
vielä kun viikon ainakin pysyisi yhdessä kasassa niin aina parempi :D mun äiti kyllä veikkaili et tänään olis hyvä päivä syntyy...

pitäis maalikauppaan lähtä ja ruveta lautoja maalaamaan, ihanaa!!! mä oikeesti tykkään siitä kovasti, (hullu mikä hullu) :LOL:
sain eilen hiustenpidennyksen ja oon niin innoissani uudesta tukasta et en tiiä kauan tää kestää täs päässä kun kokoajan tulee räplättyä uutta tukkaaa :LOL:

kaunista päivää kaikille ja ihanaa alkavaa kesäkuuta :attn: :attn: :attn:
 
Huomenta :flower: Se olisi sitten virallisesti kesä :). Mies heräsi töihin jo 5.30 enkä itsekään saanut enää unta. Pyörii vaan muuttoon liittyvät asiat ja maalien värit päässä. Eilen tehtiin kaupat ja nyt sitten alkaisi armoton siivoaminen, pakkaaminen ja kantaminen. Mutta onpahan puuhaa.

Synnytysjuttuja olitte kirjoitelleet. Itse en ole kovin paljon miettinyt miehen roolia synnytyksessä paitsi että olla mun tukena. Sen, millaista tukea kaipaan, näkee vasta sitten kun on tosi kyseessä. Tässä vaiheessa on vaikea sanoa, haluaako sitä, että mies hieroo, tsemppaa vai on vain ihan hiljaa lähellä. Pari asiaa olen tosin tehnyt hänelle selväksi. Ensinäkin se, että kun supistus tulee, niin silloin muistuttaa hengittämisestä ja jos huudan tai kiroan, niin ei missään nimessä sano, että älä huuda tai älä kiroile. Tähän mies totesi, että roiku vaikka ikkunaverhossa jos se saa olon tuntumaan paremmalta, hän ei siinä tilanteessa tule sanomaan, miten olla ja mitä voi tehdä. Hyvä niin.

Sitten niistä opiskelijoista. Meidän sairaalassa niitä ei varmaan juurikaan ole, ainakaan näin kesällä, mutta mun puolesta saa tulla katsomaan synnytystä. En kuitenkaan halua opiskelijaa tekemään mitään toimenpidettä. Eli katsoa saa, muttei koskea.

Synnytys on taas alkanut mietityttää enemmän eilisen synnytystapa-arvion jälkeen. Mulla kuulemma hyvä ja joustava lantio, että sen puoleen ei ongelmaa, mutta koko on nyt vähän kysymysmerkkinä ilmassa. Ultran mukaan painoarvio tällä hetkellä on jo 3,2kg. Pää ja luumitat on ihan viikkoja vastaavat, mutta maha on edelleen pullea. Ja niinhän se oli siinä rakenneultrassa rv 19, että pää ja reisi vastasi viikkoja, mutta mahan ympärys oli 20+5. Lääkärikin meni ihan hämilleen ja mittasi kahteen kertaan, kun ei kuulemma mahan koon perusteella olisi uskonut, että noin iso vauva siellä majailisi. Uusi aika on 21.6, kun mulla la on 24.6. Katsotaan silloin kokoa uudelleen jos olen vielä yhtenä kappaleena. Toivottavasti en ole!! Sanoin miehellekin, että turha on nyt kenenkään tulla sanomaan, etten saa osallistua muuttamiseen, vaan pitää ottaa rauhallisesti. En ota! Mä haluan tämän lapsen ulos itsestäni alle nelikiloisena. Ja jos ei ole vielä syntynyt, kun seuraava aika on, niin sitten toivottavasti käynnistävät saman tien, vaikka normioloissa en sitä käynnistämistä, kyllä haluaisi. Pakko myöntää, että aika paljon sain hammasta purra, etten olisi käynyt itkemään, kun tuon koon kuulin. Vaikka tiedän, ettei se koko ole ratkaiseva tekijä synnytyksen sujumisen kannalta (olen itse ollut alle 3kg, mutta naamatarjonnassa enkä meinannut syntyä ollenkaan), niin silti alkoi pelottaa. Mutta ei sen enempää valitusta tästä asiasta.

Aurinkoista päivää kaikille!
 
Huomenta kaikki!

Aivot on jopa rekisteröinyt, että on jo kesäkuu :D

Tämän ja huomisen päivän, kun vielä jaksaisi sinnitellä, niin alkaa äitiysloma! Kyllä tässä onkin sitten ollut tekemistä, että on jaksanut loppuun asti käydä töissä (ja arvostaako sitä ketään, luultavasti ei).

Marta kyllä sellanen nelikilonenkin vaaveli voi ihan hyvin syntyä alatietä *lohduttaa* Ja oli ainakin helppo hoitaa vauvaa, kun oli vähän reilumman kokoinen :)

Nela maalaaminenhan on hyvinkin rentouttavaa hommmaa, et musta oo ainakaan lainkaan hullu tai sitten täältä löytyy samanlainen :p
 
Marta Kiitos taas jälleen kerran uudesta pinosta ja jospa se tein vauvvli "älyis" tulla vähän aikasempaan ni ei olis sitten niin iso mötkylä synnyttää :hug:

Niinhän se vaan kesäkuu jo vaihtui, hui miten aika menee nopsaan. Kohtahan sitä on jo heinäkuu ja sitten saadaan käydä synnyttelemään vauvvoja, toki joillain oli la jo kesäskuun puolella.. Jännnäillään miten moni kesäkuun nuppuseksi syntyy :)

Nukkuminen on itselläänkin jo vähän haastavampaa..illalla ei meinaa uni tulla ja nyt yöllä useemman kerran heräsin ja melkein poikkeuksetta käyn joka yö 4-5 välillä vessassa...Pitkään ajattelin tänää aamuna nukkua vaan kuudesta lähtien kelloa vilkuilin, mies nous seittemältä ja sitten pieni mies alko hikkailemaan ja itte nousin 8.15... Ja nukkumaan menin varmaan tuolla puolen yön aikaan, että ei himu "ravitsevat" yöunet...

Neukku olis tänään..kaksi sokeriarvo ollut vähän pielessä, tosin lukemani perusteella ne ei ole niitä hälyttäviä arvoja joten saas nähdä mitä sanoo neukkutäti.. toisekseen miusta tuntuu, että tämä kaveri masussa olis kääntynyt, viimekksi nimittäin oli rt, nyt mitä lie... Ja samalla pelkään, että tässä jotain jättiläistä kasvatetaan masussa..mutta täälläpäin on turha yrittää päästä ylimääräiseen ultraan pelkän oman pelon takia vaan varmaan pitää se 3 viikkoa sinne synnytystapa-arvioon odotella..tuskaista ja turhauduttavaa!!!! :'(

Joskohan sitä lähtis tämän päivän ruokaa jo tuonne jääkaappiin valmistelemaan..niin pitkä valmisteisen ruuan valitsin, että ennen neukkua ei ole mitään mahkuja sitä syödä, pitää esivalmistelut tehdä ennen neukkua ja laittaa uuniin ja syödä vasta neukun jälkeen :LOL:

Rae ja Nyytti 32+5
 
Äää olipa taas yö. Miten nukkuminen voiki olla niin hankalaa, normisti se on lähestulkoon mun lempipuuhaa :) Nukahdin joskus puolen yön jälkeen ja heräsin jo 5.15. Voih. No onneksi on valosat aamut niin piristää.

Ajattelin tällä viikolla varata itelleni parturiajan, ainakin kuivia latvoja pois ja ehkä jotain muutakin. Mulla on melko pitkät hiukset, reilusti yli selän puolivälin.

Mietin myös että onko ok mennä ripsien ja kulmien kestovärjäykseen raskaana.. Pitää ottaa selvää, oon muutamana viime kesänä käyny aina kerran. Olen niin laiska meikkaamaan ihan ympäri vuoden, mutta kesäisin tykkään että ripsissä ja kulmissa on vähän väriä.

Ja tosiaan kesäkuu, hui ens kuu on meidän kuu!

Ja hah tajusin että onhan mullakin jo äippäloma käynnissä, hyvä kun on ite perillä näistä. Mäkin huomasin kun papereita selasin,että jaahas :)

Mulla on muuten ihan ihme tunne tavallaan vasemman reiden sisäpuolelle, ehkä jopa melkein pakaran lähellä: Ihan kuin ois siellä jalan ja lonkan yhtymäkohdassa joku iso paise tms, mikä jännästi painaa. En siis oikeasti ajattele, että on paise, mutta mietin että voisko vauva olla sitten alhaalla jotenki ja se ois se paise tms. Hassu tunne kumminkin :)

Olipa taas omaa napaa..

Mutta kivaa päivää! :)
 
Huomenta ja hyvää kesää!!

Ihanaa, kun on jo kesäkuu. Täällä on nukuttu yö hyvinkin levollisesti eilisen supistusmaratonin jälkeen. Yhdeltätoista olin nukahtanut ja puoli neljän aikaan kävin vessassa muutaman supparin säestämänä ja sitten heräsinkin vasta vähän ennen kahdeksaa. Taitavat nuo supparit olla sen verran ytyä tavaraa jo, että vievät voimia. Mitenköhän niitä tällä rapakunnolla kestää vaikka 10 tuntia, kun 3 tunnin jälkeen olen jo ihan finaalissa. 9 päivää täysiaikaisuuteen, sitten aloitan kevyet jumppatuokiot, pallo mulla tossa onkin jo valmiina ja sen päällä oon istuskellut ja vähän venytellyt. On muuten hyvä keksintö tuo jumppapallo.

Uusia inhottavia vaivojakin löytyi. Oikean jalan nivusessa on joku hermo puristuksissa. Välillä ei meinaa ottaa jalka alle ollenkaan. Sattuu kun kävelee ja joudun avaamaan jalan ihan auki sivulle, että kipu loppuisi. Onko muilla ollut samanlaista vaivaa?

Toinen on sitten tuo vessassa käynti. Vauvan pää on jo niin alhaalla, ettei pissaamisesta meinaa tulla mitään, taitaa olla lopun alkua sekin vaiva :LOL:

No nyt tämä omanapainen ja vaivainen lähtee lääkitsemään itseään, ettei vallan tukehdu. Kivasti alkoi noi heinätkin kukkimaan :snotty:

omenaruusu 35+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja omenaruusu:
Huomenta ja hyvää kesää!!

Ihanaa, kun on jo kesäkuu. Täällä on nukuttu yö hyvinkin levollisesti eilisen supistusmaratonin jälkeen. Yhdeltätoista olin nukahtanut ja puoli neljän aikaan kävin vessassa muutaman supparin säestämänä ja sitten heräsinkin vasta vähän ennen kahdeksaa. Taitavat nuo supparit olla sen verran ytyä tavaraa jo, että vievät voimia. Mitenköhän niitä tällä rapakunnolla kestää vaikka 10 tuntia, kun 3 tunnin jälkeen olen jo ihan finaalissa. 9 päivää täysiaikaisuuteen, sitten aloitan kevyet jumppatuokiot, pallo mulla tossa onkin jo valmiina ja sen päällä oon istuskellut ja vähän venytellyt. On muuten hyvä keksintö tuo jumppapallo.

Uusia inhottavia vaivojakin löytyi. Oikean jalan nivusessa on joku hermo puristuksissa. Välillä ei meinaa ottaa jalka alle ollenkaan. Sattuu kun kävelee ja joudun avaamaan jalan ihan auki sivulle, että kipu loppuisi. Onko muilla ollut samanlaista vaivaa?

Toinen on sitten tuo vessassa käynti. Vauvan pää on jo niin alhaalla, ettei pissaamisesta meinaa tulla mitään, taitaa olla lopun alkua sekin vaiva :LOL:

No nyt tämä omanapainen ja vaivainen lähtee lääkitsemään itseään, ettei vallan tukehdu. Kivasti alkoi noi heinätkin kukkimaan :snotty:

omenaruusu 35+5

ihan on samat vaivat täälläkin :LOL: ja nimenomaa oikea jalka joka ei oikein toimi :whistle:
 
Kesäkuu! Apuvaaa! Puuuhh... Breath in, breath out.

Näin viime yönä unta, että neuvola lähetti mut korvalääkärille vielä viimeiseen tarkastukseen. "Kaikkien täytyy käydä korvalääkärin tarkistuksessa siinä vaiheessa kun vauva on valmis syntymään". Mun ajatuksenjuoksussa ei ole enää mitään järkeä...

Martalle iso kiitos uudesta pinosta!

Jospa aamukahvi sais aivot toimintaan... |O

Olivia & Vauveli 34+2
 
Hui kauhistus, se ois sitten jo kesäinen kuu :D Vallan nopiaan tämä aika menee... Olenkin tästä kohta lähdössä kaverin kanssa käymään kirpparilla ja leluliikkeessä. Tartteis noita pienen pieniä vaatteita vielä hommata, niitä kun on vain ykköskappaleita. Isompia onkin sitten jo kertyny enemmälti.

Teidän kanssasisarien hormonipurkaukset on antanut hymyn aihetta täällä... käyn kuitenkin päivittäin lukemassa jutut, olen vaan itse niin laiska kirjuuttelemaan. Täällä myös on ollut itkuherkkyyttä, varsinkin vkloppuna tuntui että kaikki kaatuu päälle. Ja tosiaan meidän synnytysvalmennus oli perjantaina, katsottiin sellainen VHS-pätkä synnytyksestä neuvolan aulassa miehen kaa kaksistaan. Heh. Ja arvatkaa kuka pillitti siellä kun vauva pääsi äipän kainaloon :LOL: Onneksi ei ollut mikään yleisöllinen tapahtuma, ois ollu sillon oikein kiva parkua.

Mutta aurinkoista päivää kaikille toivotellen, jos vielä käyttäis koiruuden pihalle ja lähtis kohta menoilleen. Se on moi moi :wave:

retuli ja Önni-poika 32+6
 
Aurinkoista kesäkuun huomenta myös täältä!

Mulla myös unet vaan huononee ja vähenee... Alkaa pikkuhiljaa verottaa tätä omaa jaksamista aika lailla |O Tekis mieli heittää gradu roskikseen ja palata siihen joskus hamassa tulevaisuudessa. Mie en vaan millään jaksais enää miettiä sitä :( Haluisin keskittyä pikkuiseen ja itseeni. Mut kai se on pakko vielä pari viikkoa tsempata...Vai onko? Puuh. Helpompihan se nyt on tehdä, kun pikkuvauvan kanssa, muttakun... :headwall:

Nyt tuli vaan omaa. Ei oo päässä muuta kuin tuo gradu ja ahdistus.

Joka tapauksessa mukavan päivän toivotukset myös täältä! :)

A + M (34+3)
 
Tridian Eihän sitä gradua ole pakko tehhä jos se siltä tuntuu. Se kaveri joka nyt sai vauvan, oli kans vannonut että tekee gradunsa loppuun ennen vauvan syntymää.. Sittenpä kävikin niin, että hänelle tuli se raskausmyrkytys ja joutui luopumaan ajatuksesta. Tosin hänen ajatusmaailmansa oli niin hyvä:" Ei tässä kyllä ihan vähään aikaan töihin olla menossa ni sama kait tuo vaikka gradu ei valmistunutkaan!"
Tarkoitan vaan sitä, että jos se tuntuu ylivoimaiselta jätä se tekemättä. Jos stressaat hirveesti sitä ni ei se vauvalekkaan ole hyvästä. Itse huomaan, että jos vähääkään stressaan ni vauva liikkuu huomattavasti vähemmän.. Nytkin stressaan neukkua ni ei muutamaan päivään ole montaa liikettä tuntunut. Mutta hirveeseti tsemppiä siule :hug:

Ai miten niin miula ei muka ole elämää?!?! Joka hemmetin välissä täällä lukemassa josko uutta juttua olis tullut ja sitten kommentoimassa aina joka väliin :LOL:
 
Hah nyt sen keksin!

Mähän olen kanssa miettinyt josko en palaiskaan enää terkkariopintojen pariin ens vuonna. Mietin muita vaihtoehtoja ja eteen tuli hätäkeskuspäivystäjä.
Jestas, oon aina halunnut palomieheksi, jep, mutta se ei onnistu typerän merkinnän takia mun papereissa. Ja se harmittaa ihan hurjasti!

Jotenka tää tyttö rupes miettii, että oisko musta toihin hätäkeskukseen - ihan varmasti ois!

Onkos meissä ketään kellä ois alasta työkokemusta?

ei muuta, aika turhaa mutta kerroinpa teille kun mies on pääsykokeissa enkä voi sille intoilla :)
 
Tridian Sullahan on gradu kuitenkin sen verran hyvässä vaiheessa, että mitä jos ottaisit sellaisen hyvin rennon asenteen, että teet just sen verran, minkä jaksat? Ei se gradu siitä kärsi vaikka viivästyiskin pari kuukautta. Vai oliko niin, että teet parityönä jonkun kanssa? Oli miten oli, oon sama mieltä kuin Rae, ettei kannata uuvuttaa itseään sen kanssa! Mullakin gradu oli hollilla kuukausikaupalla ihan vaan sen takia, että oli niin nätti kesä. :D Rannalla maatessa saa yllättävän vähän tehtyä... :whistle: Ja nyt 5 vuotta myöhemmin, ei kaduta ollenkaan, etten saanut sitä pakettiin 3 kk aikaisemmin. Eli nauti vaan viimeisistä raskausviikoista rennosti hyvällä omatunnolla!

Rae89 Ei mullakaan tunnu olevan elämää kun täällä roikun! Ainoa rajoittava tekijä on se, etten pysty istuun kauheesti.
 
Tällä kertaa mä kävin ihmettelemässä toukokuun pinoa ku on niin hiljasta :snotty:

Täällä on taas nukuttu ihan liian vähän ja tosi huonosti. Meni vaan taas niin hermo tohon mieheen ja sen reissuihin. Yritin taas vaihteeks jutella (jep, yöllä !) saa nyt nähdä tuottaako tulosta vai ei. Alkaa vaan turhauttamaan ku aina saa olla jauhamassa samoista asioista uudestaan ja uudestaan.
 
Nyt on sitten kesäkuu! Ensi kuussa siis tapahtuu viimeistään...

Oltiin eilen vimpassa perhevalmennuksessa ennen synnytystä, sen piti lastenneuvolan terkka. Kysyin vaatteiden ym pesusta etukäteen, ja hän neuvoi pesemään vain vaatteet ym vauvan iholle tulevat, toppavaatteita ei esimerkiksi tarvitsisi. Joten päätin, että pesen vaatteiden lisäksi vaippaharsot ja lakanat. Asia ratkaistu siis omalla kohdallani, helpotuksen huokaus.

Äitiyslomaan tasan kaksi viikkoa... Huomenna olisi neuvola. Valitettavasti oma kiva terkka jäi kesäksi vuorotteluvapaalle, ja siellä on uusi kasvo vastassa. Kivaa vaihteeksi, että mies pääsee mukaan.

Helise, Tridian, niin se täytyy tehdä mikä on itselleen oikein ja hyvältä tuntuu. Toisaalta ymmärrän, että voi harmittaa gradun kanssa, jos oli ajatellut sen nyt rykäistä, eikä tarttis enää myöhemmin siihen palata. Mutta oman voinnin ja mielialan mukaan täytyy mennä. Muakin harmittaa, etten keväällä sairastelun takia saanut töissä niin paljon aikaiseksi kuin olin etukäteen ajatellut, mutta se nyt meni näin, sille ei voi mitään ja täytyy olla ottamatta turhaa syyllisyyttä sellaisesta itselleen kannettavaksi. Vaan nauttia tästä ajasta, kesäsätä ja vauvasta!

Täällä on liitoskivut tulleet kuvioihin, yöllä herään jo monesti, että taytyy vaihtaa kylkeä ja samalla lantio tms rutisee... Eilen illalla join kylmää mansikkakeittoa ja poika sai hepulikohtauksen mahassa :) Löysi sitten käsillään jonkun paikas, joka otti tosi kipeästi mulle häpyn kohdalle. Virtsarakon puristelu on huomattu kivaks touhuksi jo aikaa sitten. Onko muilla ollut samaa?
 
mekkala: Siis mitä mitä voiko vauva puristella virtsarakkoa, vau! En tiennyt!
Vai ymmärsinköhän ihan väärin pikku aivoillani tän jutun :D Mulla on päivittäin sitä, että vauva jotenki pönkee itteään tai muuten vaihtaa asentoa ja silloin meinaa aina pissat tulla pöksyyn. Siis se on tavallaan semmonen isku virtsarakkoon, vihlasee ja tuntuu että nyt lirahtaa, apua! Ja tää kans tykkää käsiä viskoa tuolla alhaalla, hassua kun ennen ne oli vaan jalat mitkä tossa ylhäällä vipelti niin nyt huomaa myös käsien liikkeitä, aika hellyyttävää että pikkukaveri on jo niin iso, että sillä on voimaakin :)
 
Musta vaan tuntuu et vauva yrittää tunkea päätään aina vaan alaspäin. Tosi pirullisen tuntusta. Viimeyönä tyyppi taas tais painaa jalkojen hermoja ku sattu niin saamaristi koipiin pitkin aamuyötä.
 
Heis, empäs sitten hokannut, että nyt on jo kesäkuu oon päivän lueskellut toukokuunpinoa :ashamed:

Helise mä ainakin olen ihan normaalisti värjännyt kulmia ja ripsiä kestovärillä. Muuta poikkeuksetta värjäyksessä en huomannut kuin, että väri ei pysy yhtä hyvin kuin aikaisemmin.

Itellä lähtee järki mun ihon ja hiusten kans :kieh: ne rasvottuu ihan pirun nopeasti, saa asua suihkussa, jotta ois ees hetken freezin näkönen.

Miehenrooli synnytyksessä
: meille tulee sektio, niin tärkeintä taitaa olla, että mies on läsnä ja on vauvan kanssa, kun itteä kursitaan kokoon ja viedään heräämöön.

Meinaako kukaan ottaa synnytykseen/sektioon mukaan omaa musiikkia? Aateltiin polttaa levylle kummankin suosikkikappaleita, joita voidaan sitten kuunnella sektion aikana. Pojalle pientä aivopesua musiikin suhteen pienestä pitäen :LOL: jazzia ja rockia :p

Täällä kanskaan ei ole mitään elämää; meän pino on mulla aina koneella auki :D reissatessa tulee luettua kännykän kautta kuulumisia.

Ei pahemmin kyll aika kulu täylevossa :/ pitäis vaan pötköttää, mutt kotitöitä haluisin tehä. Meillä miehen kans on täysin erikäsitys millanen on siistiä, itteä ärsyttää huomattavasti pölykoirat ja muu sekasorto, miehen käsitys siististä taas on suurpiirteinen :kieh: eli kämppä voi miehen mielestä olla ihan täyskaaoksesta huolimatta "siisti" ärsyttää :kieh: Tänään sitten poltin pinnani, mies on vapaalla ja mitään ei tapahdu :kieh: aloin siivoon ja peseen pyykkiä, kivuliaita supistuksia siinä sitten tuli lopputulokseksi. Sitten vasta mies tajus, että sen on pakko siivota ja tehä kotitöitä, että ei vaan voi siirtää ja siirtää.

Pai Meillä mies kans vieläkin lähössä sinne pirun tampereelle. Sovittiin, että katotaan mitä ne meinaan lääkärissä/neuvolassa mun ja vauvan kunnosta perjantaina, jos vauva on lähiaikoina tulossa niin mies ei lähe reissuun. Reisun tarkoitus olisi kestää yhden yön yli, torstaiaamuna mies lähtis ajamaan kohti tamperetta ja perjantaina aamupäivästä takas kohti oulua. Ite jäisin kotiin ja meän yhteinen ystävä olisi "päivystystilassa", jos tarvitsisin kyydin sairaalaan tai muuta. Ja mahollisesti kaks mun tyttökaveria vois olla meillä yötä silloin. Noh näkeempä loppuviikosta mikä on tilanne.

Ite oon tullut siihen tulokseen, että tää poitsu saa ulkoistaa itsensä musta ennen heinäkuuta. Juhannuksen tienoilla ois sopiva aikaa, viikkojakin alkais oleen silloin +38. Pikku hiljaa alkaa oleen mitta täynä raskaana oloa, oksettaa ja supistaa koko ajan :kieh:


Munkin piti tehdä päättötyö valmiiksi koulusta tämän kevään aikana ja käydä mahdollisimman paljon kursseja :ashamed: mutt eipä ne asiat mennyt niin kuin piti, pahvointi ja supistelut piti koko kevään aika hyvin sairaslomalla.
Tridian ota vaan rennosti sen gradun kans, kyll sä kerkiät sen myöhemminkin tehä, raskaus on muutenkin stressaavaa aikaa niin eipä siihen taida tarvita enää yhtä lisästressin aihetta.


Keksis jotain fiksua tekemistä, supitelut alko pikku hiljaa helpottaan, vatsaa vaan viel kosketusarka :|

Dana88 & Pikkune 34+4
 
dana Meillä on sama, miehen mielestä on ihan siistiä ku lattioilla on kilo tolkulla hiekkaan ja villakoirat bilistää ympäri olkkaria... Itte ku rupee siivoon ni tulee tukala olo, mutta mieskään kun sitä ei tee

Juu elikkäs nyt on neukussa käyty ja tässäpä tuloksia

32+5 (31+0)
Paino: -204g (+767g)
Turvotus: - (-)
RR: 106/67 (113/78)
Pissa: -/- (-/+)
Hb: - (124)
Sf: 31 (30)
Tarjonta: RT (RT)
Syke: 140 (140)
Liikkeet: ++(++)

Elikkäs siinpä oli miun kuulumiset. Sokereita ei siis nyt ollut pissassa, mutta mittailut jatkuu silti, tosin nyt tarttee mitata vaan 1xvko sen 8xpvä ja sit ilta-arvoja mittailla vähän useemmin ku ne tahtoo olla vähän noususuuntaisia, mutta siis ei mitään hätää tällä hetkellä.. Hieman sain moitteita siitä kun vain mittauspäivinä olen syönyt säännöllisesti, MUTTA puolustelin itteeni ja sanoin, että kun en normaalistikkaan ole tottunut niin monesti syömään ku pitäis...edelleen tosin herkkuja harkitusti..
Ja lähtetteen laittoi synnytystapa-arvioon...

[/b]Kysymys synnytystapa-arviosta Te ketkä olette jo käyneet tai kyselleet mitä tuleman pitää ni mitä kaikkea teille on kerrottu???? Miule nimittäin sanottiin, että 20min ennen aikaa pitää mennä ni ottaavat sydänkäyriä pikkaselta, sit on ultra, lantion mittaus emättimen kautta ja sit peräsuolen kautta... Mites muut, onko tätä peräsuolen kautta teille tiedossa? Olin kyllä vähän jotain tuollaista ounastellut, mutta kovasti toivoin, että ei tulis tuota tutkimusta...Noh, pienen miehen parhaaksihan nämä kaikki tulee, joten se on vaan kestettävä... Tosin mies ei ollut hirmu tukeva asiassa, naureskeli ja rupes ehotteleen kaikkee häröö jos ois vieressä ollut ni turpaan olisin vetässyt, nyt oli turvassa puhelimen toisessa päässä...

Mutta tämmöstä tänne..nyt uunin eteen kuolaamaan ruokaa :LOL:
 
Kuinkas moni on muuten menossa tuonne synnytystapa-arvioon? Oonko ymmärtänyt oikein, ettei se ole rutiinijuttu kaikille, vaan tehdään ainoastaan jos takana on sektio tai on jokin syy olettaa, ettei vauva mahtuis normikautta (esim perätila)?

*Muoks* Mitenhän muuten mahtaa Liplatus jaksella? Joko jakauduit kolmeksi? :) Kuulosti sen verran vauhdikkaalta meno masussa pari päivää sitten.
 

Yhteistyössä