Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Hei,

Mulle ollaan tekemässä synnytystapa-arvio viikolla 36 (kutsu kävi...), kun pieni köllöttää toistaiseksi tiiviisti jalat alaspäin. On lisäksi vielä iso-pieni, joten sillä sitten varmaan haluavat kontrolloida. Minulla ei aiemmin ole siis mitään sektioita ja ihan normisti kait tämäkin raskaus on mennyt :)
Isoja nuo isommat sisaruksetkin olivat syntyessään, joten en jaksa olla huolissani muusta kuin tuosta perätilasta. Painavin "heppuli" on ollut syntyessään 4560g ja 51 cm pitkä. pienellä pysyi kaula piilossa ensimmäiset puolivuotta :LOL: , mutta synnytyksistä ehdottomasti helpoin!

Ihanan helpottunut olo, nyt on työtkin saatu päätökseen :) . Aika hyvin ajoitettu, äitiysloma alkaa 16.6. :)

Pitää lähteä taas uimaan, eilen pesin ihan hulluna mattoja laiturilla ja maalailin äp-laatikko-pedille alustaa...kyllä tää nyt vaikuttaa jo niin pesänrakennusvaiheelta.

Mitähän sitä pakkaisi tuohon sairaalakassiin? Mulla on ihan onneton versio vasta kassista valmistumassa: meikkipussi ja vauvalle vaatekerta :D
Shampoot & muut saa kyllä sairaalasta- enkä viitsi sinne kemikaaleja hirveästi kuljettaa. Mies tuokoot loput...sitten joskus kun aika koittaa. Nyt tää tyttö hilpasee järveen!
Aurinkoista viikkoa kaikille!

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 32+2
 
Mullakin on synnytystapa-arvio. Täälläpäin vissiin ainakin kaikilla ensisynnyttäjillä on se.

Kuudeks ois meno tuohon neuvolaan ekaan valmennukseen.. Mitähän lie siellä..?

Ei tällä kertaa enempää.

Laura ja vauveli rv 32+5
 
Miuta ei ole tolle listalle ole ilmaantunut vaikka kirjoittelin kanssanne jo viime kuunkin, mutta en anna sen häiritä =). (vihjis vaan, että la 1.7, toinen, TAYS, 39 vee) Melkosen vaikuttava lista, heinäkuussa poksahtelijoita siis riittää...

Onko kellään muulla tullut vielä mitään limatulpan tapaista? Meinaan mulla oli nyt pöksyyn tupsahtanut melkonen klöntti (anteeks vaan herkävatsaisille :LOL: ). Ei siitä kai kannata vielä kauheasti innostua, koska viime kerrallakin moisista "merkeistä" kului vielä viikkokaupalla aikaa synnytykseen.

Pai, mäkin tunnen selvästi kuinka vauva punkee päätään aina vaan alaspäin eikä se kauhean kivalta tunnu. Eka kerta tämmöstä mulla, kun eka oli ja tuli perätilassa.

T: Hepuli 35+5
 
Täällä Helsingissä ei tehdä synntystapa-arviota, ellei ole mitään poikkeavaa. Vaikka siis tässä ensisynnyttäjiä ollaankin. Ja tämähän sitten jotenkin vähän ärsyttääkin, vaikka toisaalta kyllä luotan neuvolan ammattitaitoonkin siinä, että osaavat epäillä jos jotain epäilemistä on.

Marta, mä täällä kans jo salaa pelkään isokokoista vauvaa. Mitään ultralla tehtävää painoarviota ei ole tulossa, mutta käsikopelolla sellanen kuulemma tehdään. Viikko sitten kun kysyin asiasta niin terkkari sano, että jos nyt pitäis arvioida ni hän sanois, että ihan vähän alle 3 kiloo olis poika. Tuolloin oli se pari päivää vajaa 6 viikkoa laskettuun, joten jos lapsi kasvaa sen 200 g/viikko ni laskettuna olis reilu 4 kiloa. Ja sitten vielä kun musta tuntuu, että syntyy yliaikasena, ni mä oon pian jo paniikissa tosta koosta.Tosin ens viikolla lupas terkkari antaa vähän mietitymmän painoarvion. Eli toivotaan, ettei ole 3,5 kiloo ens viikolla!

Tänään oli lääkäri ja kohdunkaula on kiinteä ja 3 cm, eli sama tilanne kuin raskauden puolivälissä. Ei siis merkkejä mistään syntymiseen viittaavasta. En ole sitten varma onko toi hyvä vai huono asia tässä vaiheessa. Onko teillä käsitystä?

Äitiyspakkaus on saapunut postiin, jee! Huomenna pitää se hakea.

Ihanaa kesäkuuta muuten kaikille! Täällä on ainakin tänään ollut säänkin puolesta todellinen kesä.

Saga 35+3
 
Hyvää alkanutta kesäkuuta kaikille! B)

Hitto, ei enää mitään muistikuvaa mitä piti kommentoida :eek: . Oon ollu muutenkin ihan koomassa pari päivää. Illalla hampaita pesiessäni tuli yks kaks mieleen "Passeli osto- ja myyntireskontra". Tänään mies sanoi auto-ajelulla että "tuossakin on leikkipuisto". Pakko oli kysyä uudelleen että mitä. Onneks kysyin ku kuulin että "tuossa asuu Heikki Hursti". Alan olee jo kyllästynyt tähän tyhmyyteen! Miehellä tosin on hauskaa :LOL: .

Tänään käytiin ostaa Empulle puutuvia tavaroita. Kyllä paloi rahaa, mut voi voi kun nyt on hyvä mieli :heart: . Vielä puuttuu saa itkuhälytin, mutta se saadaan luultavammin käytettynä.

Eilen illalla tuli eka kipeä supistus, auts. Aika jännä fiilis.

Odotan ja Emppu 32+1
 
Moi!

Mulle ei oo koskaan tehty synnytystapa-arviota.. nyt on jo neljäs raskaus menossa :) Tosin kaks ekaa olikin ihan normikokoisia neitejä syntyessään, 3630g ja 3770g. ja kolmas oli 4220g, ihan normisokereilla, tosin kaikki muksut on syntyneet rv41.. ja alakautta,eikä oo ollu ongelmia. kahden nuoremman aikaan ei ees tullu mitään "urheiluvammoja" :D

Huomenna ultraan kattomaan vauvan tarjontaa, ja to ois lääkärineuvola. vähä jänskättää onko tää vieläkin perätilassa vaiko ihan "oikein päin"....

Pitäs vissiin lähtee kuivuneet vaatteet viikkaamaan kaappiin.. aika tylsä päivä ollut :/ ei minkäänlaista supistusta ees tullut, vaikka imuroin koko talon ja luutusinkin. Siitä sen huomaa,että laskettuaika alkaa lähestyä kun supistukset loppuu :D

tintti ja Ville rv35+2
 
mäkin tosiaan ymmärsin, että jo kesäkuuta mennään!! :LOL:

synnytystapa-arviosta... täällä asiasta ei ole vielä puhuttu ja luulen että se ei kaikkia koske. me siihen varmaankin joudutaan, sokereiden ja ison vauvan takia. mutta tosiaan vielä ainakaan ei ole ollut puhetta... saas nähdä koska ottavat puheeksi. :/ huomenna neuvola ja ens tiistaina taas kontrolliköynti ä-polilla...luulis et sitten viimeistään tulee jotain päätöksiä.

ON: lyhyesti ja ytimekkäästi...insuliinit haettu ja otettu käyttöön. :ashamed: v*tuttaa.

33+2 :heart: :heart: :heart:
 
synnytystapa-arviosta Täällä ei vissiinkää tuollasta tehä olleskaa jollei ole jotain erityissyytä, enkä mä kyllä hetkeekää epäile etteikö tuolta mun ihanan pienen lantion uumenista mahtus yli nelikilonenki .. :D

Sairaalakassista: kaipa se pitäs jo pakata ku jo kerran on ollu tuo papun syntymä lähellä.
Joskus keväällä sanoin itelleni että kesäkuu kun vaihtuu ni sit pakatan, mut nyt onki jotenki tosi vaikeeta se pakkaus.
Tosi tyhmä olo ku ei mitää saa aikaseks.. :headwall: Mieski jo kyselee että koska meinasit pakata.
Mä oon aatellu että pakataan sinne isilleki yks vara t-paita ku mä varmasti onnistun laattaa sen päälle.. :D
Omat sisäkengät otan kanssa, toisin sanoen ostin uudet kroksit ja niillä meinaan laahustaa sairaalassa. Taas tuolla viime käynnillä tuli muistutus että ne sairaalan tossut ei sovi mun jalkaan yhtään, oma koko on 38 ja sielä 41 puristi vielä, siis kun se jalkapöydän yli menevä osa on mulle ihan liian pieni..

Vauva painaa täälläkin tosi alas, itse asiassa just eilen sanoin miehelle taas että on se helvetin kiva ku tuntuu että joku pyörittelee puukkoa alakerrassa ja joku yrittää punkee beffan kautta ulos.
Mietin tässä just sellastakin että voiko ummetus johtua siitä että vauva painaa jotain paikkoja umpeen. Mun maha ei meninaan meinaa ollenkaa toimii vaikk ajuon paljon jne..

Sitten sellasta olen miettinyt että onko muilla sellasta että kämmenet alkaa kutiaa ja niihin ilmestyy sellasia valkosia laikkuja? Kun mulle tulee sellasia aina välillä, siis huomaan että kädet niin ku punertaa ja sitten tulee valkosia laikkuja ja alkaa kutina.. Mistähä johtuis?

Mä olen nyt tampereella kun mies meni AC/DC: keikalle...odottelen sitä täällä sen veljellä ja mietin että pitäsköhän lähteä kauppaan ostaa jotain hyvää.. :D
Oon niin ilonen miehen puolesta ku on tuota bändiä fanittanut jo mooooonta vuotta ja nyt vihdoin pääs kattoo livenä.
Itse tykkään kovasti sellasesta tyypistä kun cascada ja sillä on keikka syyskuun lopulla helsingissä, vähän miehen kanssa puhuttiin että mä pääsisin sitten sillon sille keikalle ja mies menis mun äidille pojan kanssa.. Saa nähä voiko sitä pientä vielä sitten jättää, siis toisin sanoen pystynkö mä jättää sitä.. :ashamed:
 
Taitaa aikas paljon vaihdella tuo synnytystapa-arvio juttukin eri paikkakunnilla...Toivon, että jättäävät miun takamuksen rauhaan :/

Nyt on vaihdettu sisäkukkiin mullat ja ulos laitettu monen moneen paikkaan kukkasen siemeniä itämään, se on eri asia tuleeko niistä mitään :LOL:

Tuosta neuvolakäynnistä unohtui vielä mainita, että kaveri on tosiaan rt:ssä, mutta ei vielä ole kiinnittynyt, pääsee pää liikkumaan ihan reilusti vielä..ja sekös tuntuu :eek:
 
Hihhei tää mamma kävi parturissa, lähti kuivat latvat pois ja sitten vähän kerrostettiin. Lyheni hiusten pituus pikkusen yli 20cm, se harmittaa, mutta ainakin nyt on hyvinvoivat hiukset hetken aikaa :)

Mulla on nyt tänä pe lääkäri äippäpolilla ja viime kerralla sanottiin, että tällä kertaa katotaan myös sitä synnytystä. En tiedä sitten, että meinasko ihan synnytystapa-arviota vai mitä.. Pikaisen arvionhan teki jo viime viikolla lääkäri, silleen pintapuolisesti testasi että mahtuu vauva syntymään.

Mutta hyi yök, jos tää peräaukon kautta tehtävä häntäluun testaus pitää paikkansa! :x
Mulla viime viikolla testas lääkäri ihan emättimen kautta myös häntäluun.. Pikkusen teki ilkeetä, mutta siinä se meni. Mutta kai aika paikkakunta ja lääkäri kohtainen juttu.

Sairaalakassi on täälläkin ihan tekemättä, ois ehkä syytä sitä kattoa. Haluan kumminki omat shampoot ainaki mukaa, mulla on niin kenkut hiukset että jos on epähyvä shampoo niin hiukset on ihan hevosen harjaa.
Mutta haluaisin uuden kassin, se vois olla sitten myös ns hoitolaukku. Eli siis tää on syy saada uus, isompi kassi :whistle:

Nyt syömään perunaa!
 
Hyvä,että joku muistutteli omien kenkien mukaan ottamisesta sairaalaan.. mulla ois jääneet muuten varmasti kassista, pitää ne muistaa laittaa kassiin heti tänään tai huomenna viimeistään :) ne sairaalan kengät on kauheita! muita omia vaatteita en meinaa sairaalassa kuitenkaan imetysliivien lisäksi käyttää. mä oon osan kassia pakannu vauvan kotiutumisvaatteet, itelleni imetysliivit, ja kotiin paluuvaatteet... ristipistotyön (mitä tuskin tulee tehtyä, kokemusta on...mieluummin sitä vauvaa siellä kattelee) ja bepanthenia.

 
Wuhuu kannattaa hermostua miehelle! Menetin hermot miehelle, kun ei siivonnut vaikka oli sovittu, että siivo kun on vapaata. Annoin tulla ihan tuutin täydeltä tekstiä ja demostoroin vähän siivousta, mieshän siitä sisuuntui ja siivos koko kämpän. Nyt kämppä kiiltää ja on pölytön :D Kyllähän se vähän purnas, ku imurointi on niin "inhaa" mutt oli erittäin tyytyväinen lopputulokseen :D

susanna85 mulla kans kutisee käet ja jalkapohjat, ja niissä tosiaan on niitä valkosialäikkiä ja iho muuten on ihan kirkkaan punanen. Itekki oon miettinyt mistäköhän se johtuis.

Mäkin otan sairaalakengiksi melkein aidot crossit :D ite en osastolla viimeks ees saanut kenkiä, kun heillä ei satu oleen mun kokoa. Lastenosastolta ois löytynyt :whistle: (koko: 33-35 )

Tänään kävi sukulaispoikia kylässä ( 6.v, 2.v ja 7kk ) heän kans touhutessa meni muutama tunti ja nyt väsyttää :x ja supistaa :/ tuli kyykittyä ja nosteltua kahta pienimpää :headwall:

menis leikkii lahnaa sohvalle ja syömään karkkia :p

Dana88 & Pikkune 34+4
 
....edelleen yhtenä palana, joka kasvaa huimaa vauhtia :LOL: Nyt alkaa tuntua tämä oma olo raskaalta, tähän asti on mennyt melkolailla siinä sivussa. On toki ollut pieniä vaivoja, mutta nyt esim istumasta nousu käy jo työstä.

Eilen olleen kivun jälkeen masussa on ollut hyvinkin rauhallista, taisivat löytää paikkansa. Äsken suihkuun mennessä huomasin että jotain sinkuvaa valkovuodon tapaista tuli, mutta ei siitä sen enempää :x Tänään olen siivonnut tuulikaapin, käynyt rautakaupassa, aamulla labrassa ja vaikka mitä muuta ja masussa ei ole tuntunut juuri mitään. Näin ne huijaa "vanhaa" konkaria :D

Nyt pitäis viikata viimeset pyykit ja kömpiä peiton alle. Martalle jättikimppu :flower: uuden pinon ansiosta. Taisin aamulla kävästä vanhaa lukemassa ennen kuin sytytti, että nyt mennään jo kesäkuuta.

Kauniita unia itse kullekin.
 
Odotan iso kiitos! Jotenkin vähän alakuloinen olo ollut nyt illalla, mutta sain hyvät naurut sun jutuista :).

Rae mulla tehtiin tutkimus vain emättimen kautta ja jostain syystä ei otettu edes sitä sydänkäyrää. Eipä sillä, että olisi voinut mitään peräsuolen kautta tutkiakaan...on taas pukamat ärtyny siihen malliin, että ei naurata yhtään. Ja tosiaan täällä meillä tehdään se automaattisesti jokaiselle ensisynnyttäjälle.

Nyt illalla oli meillä synnäriin tutustuminen ja siitä jäi ihan hyvä mieli. Tosin kyllähän se taas asiaa konkretisoi ja jännitystä lisää, mutta hyvä oli käydä.

Nyt iltapesulle ja unille. Pitkä päivä ollut ja sen kyllä jaksamisesta ja kipuilusta huomaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Tällä kertaa mä kävin ihmettelemässä toukokuun pinoa ku on niin hiljasta :snotty:
Tajusit sentään ennen puoltapäivää, toisilla siihen valaistumiseen meni koko päivä :LOL: onkohan mun aivotoiminta jotenki häiriintyny ton toukan ansiosta? Lohdullista, että danakin on puolet päivästä ihmetelly vanhaa pinoa!

Mekkala täällä kanssa tuo natiainen runnoo virtsarakkoa. Tuntuu tosi ikävältä.. Mut en oo ajatellu, että se sitä varsinaisesti puristais, vaan että joko nyrkkeillee tahi potkii (tuntuu et tuo vaihtaa oloaan parin päivän välien tai sit on poikittain)

Synnytystapa-arviosta Kaipa se jotenkin kuntakohtasta on, ei pk-seudulla tehdä ku niille, joiden kohdalla syytä epäillä jotain häikkää (perätila, ahdas lantio, iso lapsi tms) ja sit jos on sectioita takana. Esikko käänty perätilaan loppuvaiheessa ni rv 38 passitti neuvola mut tarkastukseen, jossa sitten päädyttiin sectioon. Jos oltais yritetty alakautta, olis lantio kuvattu röntgenillä, et varmasti mahtuu. Mutta kokoarvio vauvasta oli niin lähellä neljää kiloa, ettei annettu yrittää. Kuopuksen kanssa ei käyty missään sen kummemmin, nyt mennään mut lähinnä vaan sopimaan leikkausajankohdasta. Aika on vasta 21.6. että sitä odotellessa.. Mut sillon saa sitten tietää synnytyspäivän ja ilmeisesti pääsee ultrallakin kurkistamaan kaveria.

Helise kiitos vinkistä, perustellaanpa miehelle, miksi on PAKKO hankkia uus hoitolaukku. Ja vinkkejä otetaan vastaan hyvistä, muttei kuitenkaan sairaan kalliista laukuista. Toiveina vaalea sisus, muutoin ei värillä väliä, tarpeeksi pikkutaskuja/lokeroita ja sit yks isompi tila..

Pitäs ennen koisimaan menoa kylvää hajuherneen siemenet, laittaa pari mansikantainta purkkiin ja selvitellä vähän vapaaehtoisjuttuun liittyviä papereita ja sähköposteja (urakka ei tosin tänään lopu, vaikka kuinka uurastaisi, sen verran sumplittavaa on). Että ehkä mä meen taas puolenyön jälkeen koisimaan, toivotaan ettei pojat herää 6.40 kuten tänään. Jos edes 8.30? Kun ei mua illalla väsytä, mut aamulla sit senkin edestä. Tänään haettiin niille Ikeasta paksut verhot, et sais vähän pimennettyä makkaria, pitää lyhentää niitä ni saa sit kokeilla, onko mitään apua aamuherätyksiin.

Mukavaa kuunalkua, jakaudutaan maltillisesti jottei liian aikaisin. Vaikka eipä se pitkään odottelukaan herkkua ole!

Kepsukka ja masukki 33+4
 
Ai niin, piti jo aiemmin vinkata teille, mut unohtu. Jos puuttuu vielä pinnasänky ja kaipailee edullista, niin Ikealla on Family-kortilla tarjouksessa Hensvikin pinnis. Mielestäni ihan nätti sänky, eikä tosiaan oo paha hinta, 49e kun normaalisti 129e.
 
Voi ei!

Se mun mattojen pesu ei tainnutkaan olla kovin hyvä idea. Aamukolmesta asti on supistellut ja tuntuu ihan siltä, kun ois pissatulehdus päällä :( . Vauva vielä onnistuu potkimaan tuonne rakon suuntaan :| . Eipä kovin iloisissa merkeissä tämä päivä ole alkanut. Täytyy varmaan ruveta soittamaan synnärille "toimintaohjeita". Oon ainakin juonut tosi paljon ja ottanut panadolia. Tuntuu, etten vaan kestä siihen asti kun tk aukeaa.

Kepsukka, kiitos pinnasänkyvinkistä. Onkohan tuo miten kauan tuon hintainen? No nythän mulla on aikaa vessareissujen välillä käydä katselemassa...

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 32+3

Lisätty: No niin, nyt on soitettu. Ei auta kun kärvistellä tk:n aukeamiseen asti ellei supparit muutu säännöllisemmiksi.
 
Sairaalakassista Kai sen vois pakata, nyt kun äitiyslomakin alkaa vihdoin. Mä otan kyllä kotiutumisvaatteet (sekä mun että vauvan) turvakaukaloon ja mies saa tuoda sitten mukanaan, kun kotiudun pikaisesti vuorokauden kuluttua juhannuksena :D (ja varmasti on ihan turha toivo). Toisaalta olisi hyvä, että syntyisi vasta la:na, koska kotona on kaikki ihan hujan hajan ja puolet tavaroistakin puuttuu.

Hui eikai vatsakas aio alkaa synnyttämään jo :) Mä en saanut kyllä edes 2 tunnin ruohonleikkuulla yhtään supistusta aikaiseksi...hmm..
 
kanssa pakkaan vauvan kotiintulovaatteet turvakaukaloon,mies sitten tuo sen kun päästään kotiin =)
Ens viikolla on meillä lapset lomalla ja mummolassa ja silloin laitan kaikki vauvalle valmiiksi,en ole laittanut mitään :LOL: Ja tosiaan meillä on tuon 3-vuotiaan vaatteet vielä vauvan lipastosssa ja ne siirrettävä pojan omaan huoneeseen.
Meillä jyllää joku flunssavirus,kohta vien kuopuksen korvat tarkastutttamaan lääkärille :ashamed:
Itselläkin kurkku tosi kipeä ja nenä vuotaa..veto pois muutenkin :headwall: Ja tässä on kevätjuhlaa yms.pakollista menoa mitkä on pakko jaksaa istua läpi :headwall:
hipsu
 
Hepuli laitoin sut listoille. Tosiaan, kuten rouva saga kirjoittikin, niin yv:nä, kun laittaa päivitykset, niin tulee varmimmin päivitettyä. Muuten ne pyynnöt hukkuu, kun on niin aktiivinen pino :).

Ja tosiaan sitten etenkin, kun vauvat alkavat syntyä, niin ne päivityspyynnöt yv:nä.

Sairaalakassia pitäisi kai alkaa miettiä täälläkin. Tällä viikolla pitää jo alkaa pakkaamaan muuttolaatikoita, niin olisi sitten tavarat valmiiksi katsottuina jos lähtö tulee kesken muuttopuuhien. Tuntuu jotenkin ihan järkyttävälle, että LA on kolmen viikon päästä, kun tässä on jo niin kauan odotettu.
 
Dana ja Susanna: Ottaisin pika pikaa neuvolaan yhteyttä, koska kutina, erityisesti käsissä ja jalkapohjissa on oireena raskaushepatoosissa, joka vaatii tarkempaa sikiön seurantaa ja jostain syystä nostaa kohtukuoleman riskiä, joten yhteyttä neuvolaan ja lähetettä verikokeisiin!

Neuvolassa kävin eilen ja kaikki ok. Ketoaineet oli pissassa plussalla kun olin kurataudissa alle ja paino tippunu, mutta nehän kuuluu tuollaiseen mahapöpöön helposti. Olen aloittanut Iron Vital F nimisen nestemäisen raudan. Hemppa oli nyt 130, mutta kuivumahan sitä on nostanut. Mä hengästyn niin helposti ja pulssi on korkea, joten lisäraudalle on varmaan käyttöä. Maha tuntuisi tuota kestävän, joten toivottavasti helpottaa oloa.

Punaposket ja Tuhina 33+3
 
Huomenta mammat!

Pikainen tervehdys täältä muuttohelvetin keskeltä. Uusi kotimme on nyt maalattu lähes valmiiksi ja sitten pitäisi ruveta siirtämään tavaroita. Tokihan on niin, että tilaamamme sänky on edelleen Italiassa, sohvaa ei ole vielä löytynyt ja aika moni muukin asia on aivan vaiheessa. Pakkaaminenkaan ei oikein onnistu yksin paitsi joidenkin vaatteiden sullominen jätesäkkeihin. Mies on remppahommissa ja yrittää käydä töissäkin jossain välissä. Kaverit oli hyvin mukana viikonloppuna, mutta harva niistä pääsee arkisin keskellä päivää mitään auttamaan ja itsellä alkaa voimat loppua iltaa kohden. Toivottavasti saataisiin nyt kuitenkin muutettua ennen kuin vauva syntyy.

Tänään oli toinen neuvolalääkäri. Rouva Sagalle täytyy todeta, että ainakin Kallion neuvolassa on molemmilla lääkärikerroilla saanut painoarvion. Riippuu varmaan siitä, onko ultralaitteet vai ei. Tiedän, että kaikissa neuvoloissa ei valitettavasti ole. Tänään oli myös oikein mukava lääkäri ja sain ilokseni kuulla, että möyrijämme on edelleen pää alaspäin. Olin jo ihan varma, että tyyppi on survonut itsensä johonkin perätilaan, kun on niin kovaa möyrimistä ja mylläystä harrastanut viime päivinä. Oli oneksi vain "upgradannut" itsensä raivotarjonta ykkösestä kakkoseen :)

Vauvan kaikki mitat olivat viikkoihin nähden aivan keskikäyrällä, paitsi paino (2 700 g) oli vähän alle - mikä ei haittaa mua ollenkaan, kun ei kuitenkaan ollut mitenkään hirvittävän alhainen. Totesin vaaan lääkärille ja miehelle, että sehän tarkoittaa sitä, että äiti voi edelleen syödä jätskiä huoletta joka päivä. Lääkäri nauroi, että jätski on kyllä tärkeää, kun siinä on sitä kalsiumia :) Kohdunsuu oli kiinni, joten nyt saisi vielä mennä uimaan. Pitänee käyttää tämä tilaisuus hyväksi, kun olin jo ihan möttöksissä, että koko kesänä ei pääse uimaan. Ainakin meidän neuvolantäti sanoi, ettei viimeisen kuukauden aikana enää suositella, eikä niin kauan synnytyksen jälkeen kun on vuotoa. Jos tulee hirvittävät helteet, niin saattaa kyllä mieli muuttua...

Oliko täällä kellään kokemusta vesisynnytyksestä? Siis veteen synnyttämisestä? En muista kirjoitinko siitä jo viimeksi, mutta olisi aivan mahtavaa, jos voisi synnyttää veteen. Ensisynnyttäjillä se on kuulemma todella harvinaista, mutta ei mitenkään mahdotonta. Valitettavasti niitä ammeita on ainakin Kättärillä vaan yksi per osasto ja ovat varmasti suosittuja myös pelkästään kivunlievityksessä. Matkaversion saisi kuulemma vuokrata Aktiivinen synnytys ry:ltä. En ole saanut aikaiseksi kysellä varaustilannetta tai mitään muutakaan. Goolailin vähän ja löysin netistä tällaisen:
http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?products_id=1219&cookiecheck=1
ja harkitsen vakavasti tuollaisen ostamista. Kantokassi kainaloon ja amme mukaan sairaalaan. Siinähän sitä voisi liota kotonakin ennen sairaalaanlähtöä tai sitten terassilla kuumina kesäpäivinä :) ja myöhemmin lapsi voisi sitten pitää sitä uima-altaana. En tiedä, onko mopo nyt lähdössä lapasesta lopullisesti, mutta luulen, että päätös on jo vähän niin kuin tehty - amme tilaukseen vaan :LOL:

Huomenna olisi synnytyssuunnittelutapaaminen kätilön kanssa. Ehkä se kätilö voi vielä tarvittaessa palauttaa mut maanpinnalle ton allasasian kanssa tai sitten ei...

Vaunuja ei ole, ammetta ei ole, hoitopöytää ei ole... Ehtiihän tässä vielä... Täällä on menty myös hormonimyrskyissä aallonharjaa ylös ja alas. Vähän helpottaa kun tuo muutto on vähän edistynyt ainakin siellä uuden kodin päässä. Jossain vaiheessa olin ihan itku kurkussa, että me ei saada vauvalle mistään mitään vaatteita, mutta sekin huoli näyttää nyt väistyneen. Ystäväni oli pakannut meille mielettömän kassillisen vaatteita, kestovaippoja, liivinsuojia, vanhoja vauvalehtiä jne. Nyt pitäisi ruveta vaan pyykkihommiin. Sain myös opastuksen kantoliinan sitomiseen ja harsojen taitteluun :) se kantoliinahan oli todella helppo sitoa. Pienille kuulemma joustavat trikoiset on parempia kuin joustamattomat. Mitenkäs kestovaippailusta kokemusta omaavat - oletteko käyttäneet niitä riisipapereita vai ette? Kannattaako hankkia varmuuden vuoksi?

Nyt täytyy jatkaa pakkaushommia. Menipähän taas aika omanapaiseksi tämä homma. Kardemummalle terveisiä, että hommat jatkuu täälläkin mammalomasta huolimatta. Loppuviikko pitäisi jaksaa tulkkaus- ja hostaushommissa. Toivottavasti sitten helpottaa.

Kaikille paljon voimia, mihin niitä sitten ikinä tarvitsettekin - nukkumiseen, supistuksiin, puutumisiin, graduun, miesten kestämiseen jne.

Aurinkoa päiväänne,
Solnushka & möyrijä 35+5
 
Nyt on antibiootit käytössä. kyllä se ihan pisutulehdus on :| . Se ne suppailutkin aiheutti. Tästä ei oo suunta kun parempaan päin. Taidan lähteä nukkumaan, kun on tuolta aamukolmesta asti tauti pitänyt hereillä...

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 32+3
 

Yhteistyössä