Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Täällä taas valittamassa...

Illasta ruennut enemmän koskemaan tuonne alaosastoon ja muutekin mahaa puristaa ihan kivasti...lisäksi miula on tuossa oikeen kylkikaaren kohdalla kipeä paikka (ollut jo ennen raskautta) ja se nyt vielä vihottelee... Ja kaiken tämän lisäksi ennen iltapalaa sokerit 5.7 (pitäs olla alle 5.5) ja siitä sitten hirveen itkukohtauksen sain pöydässä ni mies ei ollut moksiskaan, luki vain lehteä pöydän toisella puolella...sekös vielä pisti itkettämään enemmän :'(

Taitaa pitää lähtee tuonne suihkun puolelle itkeskelemään ja sitten nukkumaan..josko huominen olis parempi päivä
 
Hei,

koulun kevätjuhlasta palattu, ja taitaa lapset nukkua :) kivat juhlat oli,vaikkakin salissa oli tosi kuuma!

Tänään kävin naapurikunnassa ultrassa, vauva on edelleen perätilassa. Huomenna on lääkärineuvola, mistä vissiin lähtee sitten lähete äippäpolille kääntöyritykseen, toivottavasti onnistuu! sectiota en halua jos ei oo aivan pakko!! ultran tehnyt lääkäri lupaili tästä 4kiloista, jos laskettuna aikana syntyy ja vielä isompaakin jos raskaus menee 2viikkoa yli, ei tarvii ainakaan 50cm vaatteita käydä shoppaileen :D Huomenna sitten neuvolakuulumisia!

Mulla on ainun rintapumppu. mutta se ei oo kovin hyvä useimpien mielestä. Mä en oo kovin montaa kertaa ees pumpannu maitoa, ja se on hyvin riittäny ja maitoa on herunu ihan hyvin. kahden ekan kanssa oli myös ainun ja kolmosen kanssa oli aventin käsikäyttöinen,jolla ei ees sen vertaa herunu kuin ainun kanssa.. oikeestaan oon pumpannu vain muutamana päivänä sairaalasta pääsyn jälkeen kun maito tahtoo pakkautua rintoihin kun nousee ja rinnat tuntuu tosi kipeiltä.. siks oon vaan pumpannu ettei tulis rintatulehdusta. Mitenhän noita rintoja pitäs sitten suojata kun imettää? siis tuulta vastaan? Siitäkään ei oo kokemusta, kun isommat on syntyneet talvella ja oon vaan kaunaliinan sitonu rintojen ympärille kun on menty ulos vähän kovemmilla pakkasilla.

Jos lähtis iltapesulle ja koisimaan, isäntä meinas mennä vielä peltoja ruiskuttamaan tälle iltaa..

pauliina ja veikko rv35+3
 
Riisipaperista joku kyseli. Meillä ollu ihan vastasyntyneellä, mut en oo kokenu kovin tarpeelliseks tai edes näppäräks. Toiset tykkää. Noista vaan varotuksena, että vaikka paketinkyljessä lukis, et voi laittaa pönttöön, ni ei voi! Märkälujapaperi kestää jopa konepesuja (muutamaankin kertaan) eli tukkii viemärit. Kompostiin voi laittaa, muttei kaupunkien yleiseen biojätekeräykseen.

Kantoliinoista meiltä löytyy sekä trikoinen että kudottu, trikoista oon tykänny käyttää vastasyntyneen/pienen vauvan kanssa, mut isommalla kudottua. Tosin nyt tuo kudottu on tullu niin tutuks, että voi olla ettei trikoista tule käytettyä lainkaan. Sidontoja kannattaa tosiaan harjotella etukäteen, peilin kanssa.. Pari nyrkkisääntöä auttaa asiaa, joten kantoliinakanavan sivuille mars ;) sieltä löytyy myös hyvät kuvalliset ohjeet eri sidontoihin..

Ristiäiset varmaan vasta elo-syyskuun vaihteessa, elokuun muut viikonloput niin tukotentäys, ettei repee millään. Kaksi virallista kummia + yksi kummisetä joka ei kirkkoon kuulu olis tarkotus vauvalla olla. Nimestä ei vielä hajuakaan, riippuu varmaan paljon sukupuolesta?! :D

Kaksi tyttöpovausta tänään saldona. Mutta ihan vaan mahan perusteella ja intuitiona saatuja, voiskohan noihin luottaa ja hakea pari rimpsumekkoa? Tosin itelläkin aika vahva tyttöfiilis, mut voi olla vaan toiveen takia.. Muille veikkailtu sukupuolta?

Rae :hug: koitahan kestää sokerit ja isännän tunteettomuus! ei mukavaa..

Kardemumma: ei enää töitä, eihän?!

Solnushka
: tosi edullisen tuntunen tuo allas! Tosin ilmapumppu ja sit se vedenpoistopumppu pitää kait kans hankkia, mutta ei ollu kallis tuo altaan hinta. Jos tuntuu, että vesisynnytys on haaveena, luulen et hankkisin itelleni tuon. Esikon kanssa oli määränpää haikaranpesä, minne ei sit päästy perätilasektion takia ja kuopuksen kohdalla olivat laittaneet bmi-rajan "pääsyvaatimuksiin" joten ei edes haettu tuonne. Jorvissa oli onneks allas käytössä, oli avautumisvaiheessa ihana. Tutustumiskäynnillä kysyin allassynnytyksestä, ei tyrmännyt ajatusta totaalisesti muttei kovin suopeastikaan siihen suhtautunu. Osasyy varmasti vaan yhdessä altaassa ja toisaalta se on kätilölle varmaan melkonen haaste? Eipä päästy kokeilemaan, mutta vaihtoehdosta olin kyllä ottanu selvää (just aktiivinen synnytys ry:n kautta). Pidetään peukkuja että saat sen vaihtoehdon, mitä sitten loppupeleissä eniten toivot!

Nukkumaan? mitä se on? vaan pakko kohta kömpiä sänkyyn, et pääsee aamulla noiden hulivilien kans liikenteeseen..
Kepsukka ja masukki 33+5
 
Hei,

Nyt on jo parempi vointi. Joku kyseli kantoliinoista. Minulla oli kuopuksella kudottu sellainen ja oli ihan loistokeksintö! Netistä löytyi hyvät ohjeet solmimiseen ja itse liinan ompeluun. Tein liinan itse ja myin sen käytön jälkeen naapurille, joka "koekäytön" jälkeen tykästyi liinaan kovasti. Sen alla oli ihan tosi helppoa imettää vauvaa vaikka keskellä kaupunkia ilman, että kukaan tiesi asiasta mitään :)

Meillä on kanssa ristiäisiä suunniteltu. Tätini kastaa varmaan pienokaisen, kuten aiemmatkin :heart:
Ristiäiset pidetään todennäköisesti kotona tai sitten itse kastetilaisuus idyllisessä kivikirkossa ja sen jälkeen tänne kotiin syömään ja kahvittelemaan. Kotia pidän kyllä ykkösvaihtoehtona.
Ajankohtaa ollaan mietitty sen verran, että mahdollisimman nopeasti "kesäaikaan" haluttaisiin pitää ristiäiset. Minä haluaisin, että itse kaste suoritettaisiin ulkona :heart:

Mutta nyt pitää mennä hörppimään aamukahvia ja sitten istuttamaan tomaatteja...

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 32+4
 
Huomenta :wave:

mä olen ajatellut pitää ristiäiset mahdollisimman nopeesti ja meidän pihalla :D tarjottavana vaan mansikkakakku ja kahvit... yksinkertaista ja noipeeta, en voi sietää mitään tärkeileviä pukujuhlia :ashamed:

olen ihan pää jumissa kun oon viime yönä nukkunu vaan kahdella herätyksellä :eek: normaalisti kun oon ollu melkein tunnin välein hereil... niin outoa :LOL:

mutta päivänjatkot kaikille tämä lähtee nyt mummille aamupalalle :D

NeLa ja Lassi 35+2
 
Huomenia!

Poksumassa täällä jälleen, se olis jo huimat 36+0!

Neuvola olis iltapäivällä, pitää vaan mennä vieraaseen neuvolaan, kun oma on kiinni :|

Eilen luulin jo, et tää vauveli ois heittänyt itsensä perätilaan, kun väänsi ja käänsi niin mahdottomasti. Nyt jalat vispaa kuitenkin kylkiluiden alla ja hikka tuntui yöllä alavatsalla, joten eiköhän vatsassa olla edelleen pää alaspäin, onneksi.

Närästys on hieman hellittänyt ja vatsakin tipahtanut alapäin,josko olis nyt jo pää kiinnittynyt. Vauva ei enää minusta pyöritä päätäänkään nin ahkerasti kuin ennen, hyvä sinänsä, koska se sattui.

Stressiäkin kehitin itselleni. Meillä ei ole kunnollista pinnasänkyä vauvalle. Yksi suvussa kiertänyt kävi näytillä, mut oli niin kolhiintunut, että se olis pitänyt hioa ja maalata, ei kiitos. Sitten mies oli ostamassa siistiä pinnistä työkaverilta, mutta siitä olikin yksi pinna haljennut ja melkein poikki, joten ei kiitos sillekin. Ikeassa olis se edullinen pinnis ovh 129e ja nyt 49e, mut toi ajomatka ei oikein houkuttele :/ No ehkäpä meidän vauva sen sängyn joskus saa...

omenaruusu 36+0
 
Huomenia,

Aamun neuvolakuulumisia näin alkuun,

Rv 34+4 (32+2)
Paino +744 g/vko (-140g/vko)
Rr 137/98 (132/96)
Hb 113 (-)
Sf 30 (28)
Tarjonta Rt (Rt)
Vauvan syke 140 (130)
Liikkeet ++ (++)
Pissa puhdas (puhdas)

Olin ihan oikeessa kun epäilin hb:n tippuneen ja aloitin rautakuurin maanantaina. Mulla oli vielä tammikuussa hb 151 ja nyt 113, eli ei ihmekään, että tuntuu voinnissa. Vauveli majaili edelleen raivotarjonnassa ja oli jo vähän kiinnittynytkin. Pää liikkuu kuulemma hieman vielä. Eli kaikki ok. :)

Rintapumpusta oli juttua ja mä meinaan ostaa Ainun sähkökäyttöisen pumpun. Myyn sitten eteenpäin raskautuville kavereille, jos ei tule käyttöä.

Kepsukka Tosiaankin tuntuis siltä, että kantoliinan sidontoja on hyvä treenailla etukäteen. :D En meinannut saada edes tuota pehmolelua pysymään kyydissä! Espoossa taitaa olla jopa kantoliinatukihenkilöitä, jos menee ihan sormi suuhun... Luulen, että aloittelijan tyypillinen virhe on, ettei sido liinaa tarpeeksi napakasti.

Pai80 Tullos kertomaan sitten äippäpolikuulumiset! Toivottavasti paineet on pysyneet kurissa ja kohdunkaulat yms ennallaan.

vatsakasilmanvauvaa Kiva kuulla, että vointi on parempi! Antibiootit alkaa onneksi potkiin nopsaan. :)

Näin viime yönä unta, että mun hammasta alkoi särkeen ja sain ilta-ajan lääkärille. Kun menin lääkäriin, niin se tuumas, ettei mun hampaissa ole mitään vikaa, "mutta noita sun rintoja pitää kyllä kiristellä". Sitten se teki mulle rintojenkohotuksen ja tuli vielä kotiin kyseleen miehen mielipidettä lopputuloksesta. :LOL: Unista huomaa kyllä hyvin mielenterveyden kaikkoamisen...

Aamukahvia tahtoo nyt!

Olivia & Vauveli 34+4

P.S. Joudun viettämään aamun verenpainemittarin kanssa seurustellen, kun neuvolan mittauksissa oli niin korkee Rr (eka mittaus 147/104). Mun pitää soittaa th:lle puolen päivän jälkeen kotimittauksen tulokset ja sitten katsotaan, mitä tehdään. Ihan ok:lta vaikuttaa luvut kotona. Neuvola on ilmeisen PELOTTAVA paikka, kun mulla paineet nousee siellä aina kattoon...
 
Eilen taa poksuttiin nyt jo 35+1 Enään olis 5 viikkoa laskettuun aikaan, HUI!!!

Nevolassa ja lääkärissä tuli käytyä heti aamu tuimaan. Ja eiä sie kummempia, pissa ok, verenpaine ok, paino oli laskenut vähän.
Lääkäri teki synnytystapa-arvion ja kyllä mahtuu alakautta vaikka 4,5kg :LOL: Mut toivotaan että ei nyt ihan niin isoks kasvais. Tunnusteli vatsan päältä että on pieni vauva että tuskin vielä 2,5kg. Mut sit ultran mitauksien jälkeen painoo olis nyt 2,5kg:) Jes, nyt on jo kivan kokonen vaikka syntyiskin. Neiti on edelleen rt:ssä. Onneks ku pelkäsin jo että on kääntynyt. Pää on tiukasti alhaalla millä on kiva tökkiä äitiä niin että meinaa tulla pissat housuun :LOL:

Eilen oli miehen synttärit ja tein ruokaa ja mansikkatäytekakun:D Ja annoin isyyspakkauksen lahjaks. Mies tykkäs kyllä kovasti:) Illalla lähettiin vie katsastaan uusi Ikea.. Ja voi jösses ku olin illalla poikki!! Sanoin miehellekkin että tännne tuun seuraavan kerran ku vauva on syntynyt ku ei enään jaksa. Mut jos tää ei meinaa millään syntyä niin sit lähen kiertään Ikeaa ympäri :LOL:

Kommentoimiset jäi nyt taas vähiin :ashamed: mut tuun paremmalla ajalla uudestaan.

Ps: Pakko myös tunnustaa että ei mullakaan oo muuta elämää ku tää palsta :LOL: Joka päivä käyn uudet tekstit lukeen ja roikun täällä ihan taukoomatta :LOL: Oon vaan hieman laiska kommentoimaan :ashamed:

Nyt kattoon telkkua ja silittään:D

- Chili ja neiti 35+1 :heart: :heart: :heart:
 
Moi!

Meillä poksutaan tänään 33! Tasan kuusi viikkoa, niin vauva on sitten ulkona... Sektioaikaa ei meillä vielä ole, saadaan se varmaan synnytystapa-arviossa heti juhannuksen jälkeen, mutta viikkoa ennen la sen tekevät.

Pelottaa... Kuusi viikkoa tuntuu tosi lyhyeltä.

Onko teillä enemmänkin kokemuksi Avent isis ja Ainun rintapumpuista? Olisi kiva kuulla. Mulle on sitä isistä kehutti todella paljon ja monelta suunnalta. Miehen sisko, jolla on 1,5kk vanha tytteli, päätti ostaa sellaisen mun suosituksesta eilen, kun tyttelille ei näytä kelpaavan korvike. Hänellä oli Ainun käsikäyttöinen, muttai ei ollut yhtään tyytyväinen siihen. Ajateltiin, että jos mä sitten tarvitsen pumppua, niin mahdollisesti saan sen sitten häneltä ja osallistun hintaan. Sain kyllä omalta siskolta viisi vuotta vanhan Ainun käsi/sähkökäyttöisen, mutta en ole kuullut siitä mitään hyvää.
 
Huomenta!

Solnushkalle
jaksamista muuttopuuhiin. Sama edessä täällä ensi viikolla. Huomenna on parketin hionta ja lakkaus valmiit ja sitten voidaan mennä siivoilemaan. Mies oli eilen käynyt jo katselemassa mitä hionta sai aikaan ja sanoi, että mielessään monesti kiitteli mua, kun väen väkisin vaadin sen hiomisen :).

Kantoliina ja rintapumppu
on hommattuna, mutta en kyllä yhtään osaa tuota liinaa vielä sitoa. En ymmärtänyt harsojen taitteluohjeistakaan mitään, ennen kuin youtubesta löysin videon, missä tehdään origamitaitos. Noista vaipoista muutenkin, niin ajattelin itse leikata fleecestä sellaisia kuivaliinoja ja korvata niillä ton riisipaperin. Ajattelin, että sellainen pieni fleecepala on helpompi huljuttaa puhtaaksi maitokakasta kuin koko vaippa.

Tänään olisi suunnitelmissa kampaaja ja lainan nosto. Rahan menoa ei voi estää! Nyt ruuan laittoon, että saan sen uuniin ja pääsen kävelylle. Mullakin pieni lenkki 30-40 min. nyt ollut rutiinina. Välillä menee ilman mitään kipuja ja ongelmia ja välillä saa puuskuttaa ihan kunnolla, kun mahaa kiristää.

Mukavaa päivää kaikille!

Marta & Myyryläinen rv 37 poks :)
 
Hei vaan.

Täällä kanssa yks, joka roikkuu täällä kyllä ihan jatkuvasti. Välillä yritän vilkuilla gradua, mut jostain kumman syystä tää on paljon mielenkiintoisempaa. Ois pitänyt tehdä gradu näistä keskustelupalstoista- oishan tääkin linkittynyt kasvatustieteisiin! :LOL:

Rintapumppu Eilen kattelin kirppiksellä semmosta, mut ei mulla oo niistä mitään hajua tai tietoa, et millanen pitäs olla tms. Mie aattelin, etten hankkis etukäteen vaan jos tartten ni hankin sitten. Ehkä vois valmiiksi katsoo, mikä on hyvä ja sit pistää miehen ostoksille, jos tulvin yli äyräiden :D

Rae89 :hug: Toivottavasti olosi on tänään parempi. Maltahan lepäillä riittävästi, jos kovin kipuilee!

pauliina82 Oon myös miettinyt tuota rintojen suojaamista. Nyt kun on ollut vähän kylmemmät ilmat, niin jo taas nipistelee aika lailla kivuliaasti. Kai sitä pitäs jotkut toppaukset hankkia- ihan kuin ei muuten näyttäs tissit jo hervottoman kokoisilta :LOL: Pitäsköhän pistää äiti huovuttamaan lampaanvillasta lämmikkeet... :p

kantoliinasta Mulla on kaverilta lainassa trikoinen liina, mutten oo vielä perhetynyt siihen lainkaan. Ehkä mie tänään illalla vietän aikaa kantoliinan ja pehmonallen kanssa. :)

Olivia81 :LOL: Mahtava hammaslääkäriuni!Mitä mies kohotuksesta tuumi? :D

ristiäisistä Meille ei tuu ristiäisiä, kun kumpikaan ei kuulu kirkkoon. Nimiäiset kyllä pidetään, hyvin pienimuotoiset ja rennot sellaiset. Oon aatellut, jos pidettäis ne anoppilassa. Ruoka tulis grillistä ja puvun takit ja juhlamekot ois jätetty kotiin. Paikalle vaan se kaikista lähin piiri.

Yksi mitä ei olla vielä päätetty, on "kummit" ja tuleeko sellaisia.
Jotenkin tuntuu teennäiseltä, mut sit kuitenkin herttaiselta ajatukselta, et ois pari sellaista lähintä aikuista meidän vanhempien lisäksi. Ongelmaksi nousee myös se, ketä ne olisi. Tää on miehen sisaruskatraan ensimmäinen lapsi ja tiedän, et sen sisko ja veli ois haltijakummiudesta otettuja. Mut sit en tiedä, ketä pyydettäis mun puolelta. Siskoani en halua, koska en koe häntä läheiseksi, enkä koe saavani häneltä tukea, mitä kaipaisin. Soitin toissapäivänä ja puhelun jälkeen oli taas niin paha mieli, ettei mitään järkeä. Veli ja sen vaimo olisi tietty yksi hyvä vaihtoehto. Siitähän sisko vetää herneen nenään, mut ihan sama.
Tai entä jos pyytäis molemmilta vaan ystävän? Jättäis sisarukset "ulkkopuolelle", kun ne muutenkin on tässä jollain tapaa mukana. Mutta onko pakko pyytää myös ystävän avopuolisoa? Minusta se tuntuis oudolta, koska oon tavannut häntä vaan pari kertaa ja mun mies ei kertaakaan. Puuh, on vaikeeta!

Myttynen on ollut eilisillasta peiton heilutuksen jälkeen kovin hiljainen :/ Yöllä meni tän päivän puolelle, kun odottelin sen liikkeitä. On se nyt aamulla vähän muhkunnut, mut ei niin paljon kuin normaalisti. Onneks tänään on neuvola, niin voin siellä sit sanoa. Voisko se olla taas vähän laskeutunut ja siksi liikkeet erilaisia ja vaisumpia?

A + M 34+5
 
Kotona äitiyspolin jälkeen.
Olipa vähän liukuhihnatohtori tälläkertaa.
Just häthätään katto ultralla et vauval kaikki hyvin, painoarvio oli nyt 2,5 kg.
Eikä tutkinu mitenkään muuten, ku ei tässä vaiheessa kuulemma olla enää kiinnostuneita kohdunkaulan yms tilasta. Onks vähä outoo ? Vai tuntuuko musta vaan siltä ?
Voinnin ja terveen järjen mukaan elämistä. Hyvä ois jos viikkoja saatais se 36 kasaan, mut eipä nuo nytkään enää ala estelemään jos päättää tulla. Jatkoseuranta omassa neuvolassa ja seuraava käynti äitiyspolilla 2.7. jos ei sitä ennen tuu mitään.
Tietty on helpompi hengittää ku periaattees voi tehdä mitä haluaa kunhan vaan seuraa vointia. Täytyy soittaa tänään terkkarille jatkoajoista ja kysyä mitä mieltä on siitä ku mul ois 11.6. lääkäriaika neuvolaan. Sielhän kuitenkin varmaan tehdään se synnytystapa-arviokin.

Mä oon kans ihan koukussa tähän palstaan, varsinkin ku oon yksin kotona niin on jatkuvasti auki ja käyn lueskelemassa uudet jutut. Kommentointi on viimeaikoina taas jääny vähemmälle. Mutta jospa siinäkin yrittäis ryhdistäytyä.

Kantoliinaa en ole hankkinut, enkä varmasti hankikkaan. Vielä ehtii mieli tietty muuttumaan monta kertaa. Jotenkin mulle tulee sellanen olo et jos sidonkin sen väärin ja vauva vaik putoaa tai tukehtuu sinne.

Ristiäisistäkin oli juttua. Miten nopeesti ne ensinnäkin täytyy pitää ? Jos siitä nyt alotetaan. Vauva kastetaan kirkossa, mut kahvit on varmastikkin sitten kotona. Kun ei paikalle ole tulossa kun molempien vanhemmat, mun sisko perheineen ja kummit (joista ei vieläkään ole oikein mitään hajua).

Nyt voikin ruveta tulemaan loppuviikot kalliiks, ku mamma pääsee vähä kaupoille kattelemaan ja hankkimaan loppuja vauvatarvikkeita.
 
Tridian Tuli tuosta sun peiton heiluttelusta mieleen et eipä lääkäri sanonu tälläkertaa mitään et ois kiellettyä, eli kait se on sit niin et mitä ei erikseen kielletä on sallittua ? Kantamiset ja saunankin voin jättää väliin... :LOL:
 
hei!

meinattiin kastua tytön kanssa,kun käytiin kävelemässä,eikä ees kovin kauas ehditty.. ja siihen se sadekin melkein loppu :/ höh. 12 aikaan ois se lääkärineuvola.

Ristiäisistä. nehän pitäis pitää 2kk sisällä vauvan syntymästä, tai ainakin nimi ilmoittaa maistraattiin. Tietty voi olla poikkauksiakin.. Me meinataan ristiäiset pitää kotona, uudessa kodissa. varmaan elo-syyskuun vaihteessa,tai riippuu milloin vauva oikein syntyy. mutta viimeistään syyskuun puolessa välissä..Kummit pitäis vaan päättää.. pitäs löytää 2 kirkkoon kuuluvaa kummiehdokasta. Papiksi toivottavasti saadaan sama joka on kastanut meidän 3 isompaakin muksua :) hänen pitäisi tässä kesän aikana tulla takas meidän seurakuntaan töihin. Väkeä ristiäisiin varmasti tulee aika paljon (ainakin 30 ihmistä kaikkineen)ja ois kiva jos ois vielä hyvät ilmat,että kahvitella vois osaksi ulkona.

Mua on alkanu kauhistauttamaan jos joudun sectioon.. se haavan paraneminen pelottaa sikana ja ne mahdolliset tulehdukset.. mieluusti alakautta synnyttäisin ja ihan raivotarjonnasta. Jospa tää vauva saadaan käännettyä tai se perätilasynnytys onnistuu.

Täällä on muuten koko terveyskeskus kiinni 14.6. alkaen neljä viikkoa, sinä aikana on neuvolakäynnit naapurikunnassa. Sinne on sama matka meiltä kun oman kunnan terveyskeskukseen. ja se th tuntu paljo mukavemmalta, kun oon käyny hänen luona 3 kertaa tässä raskaudessa ultrattavana. hän onkin ihan oikea kätilö kun omassa kunnassa on vaan terveydenhoitaja.

Meinas aamusella olla alaselkä kipeä ja supistella kipeesti,mutta ne loppu..eipä ois haitannu vaikka ois jo päässy oysiin ja saanut vauvan synnytettyä. sunnuntaina tulee jo 36 viikkoa täyteen.

pauliina ja veikko rv35+4
 
PikkuRuun kantoliina on tallessa kakkoselta ja meinasin sitä kokeilla tälle kolmosellekin. Kakkonen ainakin viihtyi liinassa hyvin.

Ristiäiset Meille on aina sanottu, että vauvan pitää olla vähintään 5 vkon ikäinen ristiäisissä. Kummit on jo valittu, mutta ei vielä pyydetty. Isot kekkerit on taas tiedossa, kun lähisukua on aika paljon. Mä kyllä tykkään onneksi leipoa ja järjestää juhlia.

Pauliina Mulla on takana hätäsektio ja tosi nopeasti paranin, oikeastaa nopeammin kuin alatiesynnytyksestä. Leikkaushaavan suunnalla taitaa olla aika paljon tekemistä paranemisen kanssa. Mulla toi haava on pystyssä, en sitä häpeä eikä haittaa vaikka bikineitä käyttäessä arpi näkyykin, se on osa mun elämää.
 
Kepsukka, kiitos tiedosta ton riisipaperin suhteen. Olen jo yhden paketin ostanut, mut pitää harkita palauttamista, koska eihän tossa nyt järkeä oo, ettei sitä voi pönttöön heittää. Menee käyttö aika hankalaks kyllä sitten.

Onko kellään muuten kokemusta tai mielipiteitä niistä pestävistä eli ei-kertakäyttöisistä kuivaliinoista. Oliskohan sellanen kätevämpi kuin pelkän vaipan suihkuttelu?

Kantoliinoista ootte jutelleet. Sattuuko kukaan tietämään mitään kantopusseista? Tollasta Hotslingsiä netistä katselin. Vaikuttaa niin kätevältä ku ei tarvitse sitoa erikseen mitenkään ja mahtuu pieneen tilaan, että voi aina kuljettaa laukussa. Eikä ne kantoliinakankaat ole aika isoja kuitenkin jos laukkuunkin päivittäin tunkee?

Ristiäisistä. Teillä tuntuu niin monella olevan valmiit suunnitelmat jo tästäkin. Meillä ei ole mitään, enkä ole vielä edes päättänyt kastetaanko meidän poikaa vai ei. Mies jätti asian mun päätettäväkseni. Ja mä en vaan osaa päättää!

Vatsakasilmanvauvaa, kiva kuulla, että sulla on jo parempi olo. Mulla on vuosien saatossa ollut noita tulehduksia ihan vaivaksi asti, ja tiedän, että se jos mikä on kamalaa. Onneks nyt on mennyt jo pari vuotta ilman, kop kop..

Mekkala, omakohtaista kokemusta ei noista rintapumpuista ole, mutta Avent Isis käsikäyttöinen on jo ostettuna. Töiden puolesta olen siihen tutustunut, ja niitä viime vuosina todella paljon myynyt, ja ainakin yleinen mielipide vaikuttaa olevan, että ihmiset on siihen hirmu tyytyväisiä. Ja monet ovat sitä mieltä, että käsikäyttöinen on yhtä tehokas kuin sähkökäyttöinen, eli sähkökäyttöinen kannattais ostaa vain jos pitää pumpata niin paljon, että käsi tosiaan väsyy siinä hommassa. Tietenkään, vaikka suuri osa ihmisistä Aventin pumpuista tykkääkin, ei se silti tarkoita, että se sopis kaikille. Itse kuitenkin uskon, että sillä on ainakin hyvät edellytykset onnistua.

Tridian, mun mielestä kannattaa ottaa kummeiksi tai haltijakummeiksi vain sellaiset ihmiset, jotka oikeasti haluaa. Eli en ottais avopuolisoa, jos en häntä oikeastaan tunne. Tyhmin on tilanne sitten siinä vaiheessa, jos sun ystävä eroaa viiden vuoden päästä ja sitten tavallaan hänen exänsä on sun lapsen kummi lopun elämää. Niitä haltijakummeja nyt ei kai niin kirjata mihinkään virallisesti, mutta jos ottaa kuitenkin sen asian samalla tavalla kuin peruskummiuden. Niin ja täällä ainakin lapsi tuntuu liikkuvan välillä kovinkin aktiivisesti ja välillä todella rauhallisesti. Eli mikäli nyt jotain liikettä tunnet, niin eikö se niin ole, että se riittää. Mulle ja eikö jollekin muullekin oltu neuvolassa sanottu, että jos vauva on jo löytänyt hyvän asennon, niin voi helpostikin köllötellä siinä pitkiä aikoja lähes paikallaan.

Eilen hain äitiyspakkauksen, tai mies haki, ja tosiaan niinkuin netistäkin luin niin sille Kushies Ultra Lite vaipalle ei suositella nestemäistä pesuainetta. Mistä ihmeestä sellanen voi johtua, kun kaikille muille kestovaipoille tunnutaan nimenomaan suosittelevan nestemäisiä pesuaineita, kun niissä ei ole sitä zeolittia?

Saga 35+6
 
Poksumaan..taas!:) ...silti tuntuu, että aika MATELEE!!

Ristiäisistä. Meillä tulee ristiäisiin ainoastaan kummit, ei isovanhempia, eikä ketään muitakaan. Elikkäs meitä on siis niinkin iso poppoo sitten juhlimassa kuin 6 aikuista ja pikkunen! =) EI olla vielä mietitty koska pidetään, mutta uskoisin, että elokuun lopulla. Tarkoitus olisi käydä kirkossa kastamassa lapsi ja sitten keittä noille 4 vieraalle kahvit! Ihanaa kun tietää jo nyt että tuo asia ei tule aiheuttaa minkäänlaista stressiä! =)

Sitten kysyisin, onko muilla häntäluu kipeä? Minulla on niin kipeä,että tosi vaikea istua ja istumasta ylös nouseminen sattuu iha pirusti... :( inhottava vaiva...ja mistähän tuokin sitten oikein johtuu... Mullakin viime yönnä ekaa kertaa kipeät sormet nivelistä...toivottavasti ei tule jatkumaan tuo vaiva.

Itsekin annoin eilen pienen isyyspakkauksen miehelle ja oli oikein otettu. Sitten illalla käytiin kattoon se Sinkkuelämää-elokuva porukalla.. perushömpää, ihan viihdyttävä! =)

Mulle tulee neuvolakäyntejen välillä tässä nyt taas 2,5 vkoa vaikka terkka erikseen mainitsi, että nyt aletaan syynmäämään tarkemmin, tyyliin melkeen joka viikko. Noh, ens kerta on siis neukkulääkäri kun viikkoja on se tasan 37..elikkäs tasan viikon päästä.

Eipäs kummempia, kuin taas oikein mukavaa loppuviikkoa!

Zeenah ja pikkuneiti 36+0 :heart:
 
zeenah Mulla on myös häntäluu ja oikeesti kaikki alakerran luut kipeinä. Mulla tosin häntäluu on murtunut viime synnytyksessä ja on vähän väärässä asennossa, joten senkin takia se kipuilee. Panadolia olen joutunut ottamaan.

Äsken mittasin verenpaineen ihan vaan vertailun vuoksi kun kohta on neuvola. Olikin sitten pompannut kotilukema 130/78 kun on ollut 110/68 pitkän aikaa. Se myrkytyspeikko takoo takaraivossa koko ajan.
 
No niin nyt sitten peruttiin loppuraskauden lääkäriaika kokonaan neuvolasta.
Ens viikolla sitten terkkarille meno.
Täytyy nyt vielä sitten jutella et miten noi synnytyshommat ku siskolla ja äidillä molemmilla päädytty sektioon. Siskolla ei synnytys edennyt ja äidillä ei lähtenyt edes käyntiin vaik kaks päivää käynnistettiin (sitten todettiin että liian ahdas lantio).
 
Pai80 mun äidillä ja sen siskoilla kaikilla on ahdas lantio, niille on tehty sektiot tai ollut vaikeat alatiesynnytykset. Mulle tehdään suunniteltu sektio noin viikko ennen laskettua aikaa. Synnytystapa-arviossa todettiin lantio ahtaaksi.
 
Neuvola kuulumisia:

RV 32+6

Hb - (127)
Pissa ok (ok)
Verenpaine 116/70 (118/67)
Paino +327(+266)
SF 31(26,5) käyrä vähän heittelee kun eri mittaaja
Liikkeet ++(++)
Syke +140(+135)
Tarjonta RT(poikk?) Pääalaspäin oli kääntynyt :)

Uusi ja kolmas terkkari oli tosi kiva ja kolmen lapsen äiti, joten turhaan olin negatiivinen ja onneksi silloin heinäkuussa kun joudun menemään kaupunkiin neuvolaan niin tämä nykyinen ja entinen terkka ovat siellä töissä, sanoi myös että pyrkii tekemään kotikäynnin ja ainakin jos lapsi ei ennen aikojaan synny niin sit käynti menee elokuulle.

Seuraava neuvola onkin sitten 1,5 viikon päästä. Sanoin et en ole tehnyt liikelaskentaa kun liikkuu niin paljon ja sanoikin et ei tarvi jos liikkuu paljon et ainoastaan lopussa jos tuntuu että ei liiku.

Oon kans kuullut et Avent isis ois hyvä rintapumppu, itse taidan ostaa sit vasta jos tarviin. Tasidan tilata saksasta uuden turvakaukalon, matkasängyn jne. tuolla edullisia, alv tulee päälle ja toimituskulut 15,95? muistaakseni http://www.mytoys.de/myToys-de/KID/de-mt-start/

Fiiinukka ja käpy 32+6
 
dana88 Juu. Mä kysyin terkkarilta et onks jotain synnytystapa-arvioita tms, niin sano ettei sellasii tehdä jos siihen ei oo mitään erityistä syytä. Täytyy nyt ens viikolla vielä jutella ja kertoo et pelottaa et käy itelle sama ku äidille ja siskolle.
 
Pai80 juu kannattee sanoa äidistäs ja siskostas. Itekkään ei meinannut eka päässä koko arvioon, piti tarpeeksi kauan vaakuuttaa lääkäriä, ennen kuin pisti lähetteen. Ite halusin just arvion tehtäväksi äidin ja sen siskojen kokemusten vuoksi, ja senkin kun en tosiian oo mikään isokoikoinen.
 

Yhteistyössä