Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Fiinukka, mulla on tässä menossa tosi turhauttava kokemus Saksasta tilaamisessa. Ei silti, etteikö suurin osa tilauksista varmaan sujuis ihan hyvin, mutta mä olen nyt enemmän kuin älyttömän tyytyväinen, että kaikki välttämätön ja hintava päätettiin ostaa ihan kaupasta. Eli jaanpa nyt teillekin mun turhauttavan tilauskokemuksen (antteksi jo valmiiksi, että tästä tulee pitkä paasaus):

Tilasin helmikuun lopussa pingpong-online.comista kolme lisävarustetta meidän Teutonian vaunuihin. Piristävän väriset sisäkankaat vaunukoppaan ja rattaisin ja sitten sellasen työntäjän käsien lämmittimen talveksi. Kaikkein eniten olen odottanut tota sisäkangasta vaunukoppaan, koska en tykkää nykyisestä oikeastaan lainkaan. Ensimmäisten tietojen mukaan tilauksen piti lähteä kolmessa viikossa. Kun ei ollut kuukaudessa lähtenyt, kirjoitin firmaan sähköpostia, että missä mennään. Vastasivat heti, että lähtee vielä samalla viikolla. Pariin viikkoon ei tapahtunut mitään ja laitoin taas sähköpostia, johon vastasivat heti, että mikä on viivästyksen syy, ja että lähtee seuraavan viikon alussa. Taas meni useampi viikko ja toukokuun alussa laitoin taas sähköpostia, johon en saanut vastausta. Toukokuun puoleenväliin mennessä olin laittanut kolme kyselyä, joihin ei oltu vastattu. Toukokuun 26. päivä tuli kuitenkin automaattiviesti, että lähetys on lähtenyt. Sain paketin tiistaina tällä viikolla, ja juuri eniten odottamani vaunukopan sisäkangas oli väärän värinen ja ruma, ja siis eri mitä olin tilannut. Laitoin heti tiistaina sähköpostia, ja kirjoitin kissankokoisin kirjaimin, että odotan vastausta keskiviikkoaamuna. Eilen ei mitään alkanut kuulua, joten soitin sinne Saksaan päivän aikana 6 kertaa. Ei vastattu, ja automaattiviesti toitotti, että soita myöhemmin uudelleen, tai "to get emidiate service, send an e-mail". Ja siis olen nyt kuukausi sitten lähettänyt ekan sähköpostin, jonka jälkeen ei ole yhteenkään tullut vastausta! Eilen sitten laitoin vielä illalla sähköpostin, jossa jo kirjoittelin, että pian on pakko ottaa yhteyttä Euroopan kuluttaja-asiamieheen. Vieläkään ei ole tullut mitään vastausta ja mä en enää kertakaikkiaan tiedä mitä voisin tehdä. Turhauttaa tosiaan kun ei ole mitään paikkaa mihin voisi mennä puimaan nyrkkiään tai yleensäkään mitään kanavaa selvittää tätä asiaa.

Saga 35+6
 
ai että mä nautin olla raskaana ja kahden taaperon kanssa kotona sekä erityisesti siitä että omistan ADHD koiran :kieh: :kieh: voisin opikeesti tappaa ton koiran vihaan sitä just nyt niin paljon!!!!!!!!!! kyllä ymmärrän että mun vikaa kun se ei pääse lenkille kun joku idiootti lääkäri kieltää mua tekemästä yhtään mitään....

jätin siis koiran kotiin aamulla tunniksi yksin niin oli sillä aikaa tuhonnut kahdet verhot ja verhotangot, paskonut lattialle ja vierashuoneen sänkyyn, sitte tallonu siinä paskassa ja hyppiny seiniin ja ikkunoihin... sitte vielä kaupan päälle oli kunnon kusilammikot vierashuoneen sängyn päällä ja lattialla.....
jätin sisälle siksi kun se ei enää pysy tossa pihalla vaan kiipee aidan yli karkuun, tulee kyllä takasin mut... hihnassa pysy vielä viimeviikolla mut nyt sit pistää hihnat poikki ja painuu karkuun.... |O |O |O |O |O |O |O |O |O

noh nyt oon saanu kaikki paskat ja kuset siivottua ja pyykkikone laulaa, ukkokin sai kuulla puhelimitse kunniansa ihan ku se ois sen vika että koiral on pikkasen virtaa.... :ashamed:


huh!!! mitäköhän vielä.... :headwall:
 
Iltapäivää siskot,

täällä tuli onneksi muutama tunti väliä työhommiin. Hyvä niin, voi lepäillä (ja pakata). Tänä aamuna oli tosiaan siellä Haikaranpesässä (rouva saga huom.) se synnytystapakeskustelu. Oli tosi mukava tunnin rupeama kätilön kanssa. Pakko kyllä sanoa, että on se nyt ihme homma, jos tuollaista ei muka pystyttäisi ainakin kaikille ensisynnyttäjille tarjoamaan sairaalasta ja yksiköstä riippumatta. Sinne oli pitänyt täyttää sellainen esilomake, jonka pohjalta sitten keskusteltiin kaikesta. Kätilö suhtautui kunnioittavasti mun suunnitelmia kohtaan, vaikka tietysti todettiin jo tutuksi tullut "ei kannata suunnitella liikaa, kun mitä tahansa voi sattua". Oli mukava jutella kokeneen ammattilaisen kanssa, joka kertoi itkevänsä edelleen melkein joka kerta ollessaan mukana synnytyksessä. Me ollaan miehen kanssa sellaisia itkupillejä, että molemmat oli taas tippa linssissä, kun kätilö kertoi omasta liikutuksestaan :) Saa nähdä tuleeko meidän synnyttämisestä mitään, kun molemmat vaan itkee koko ajan :LOL: Mitä tulee Haikaranpesään, niin en mäkään olisi tiennyt siitä ilmoittautumisesta, ellei raskaana oleva ystäväni olisi siitä vinkannut. Eivät pahemmin ainakaan neuvolassa tunnu sitä mainostavan, mikä on valitettavaa, kun ilmeisen monet olisivat kiinnostuneita.

Kätilö muuten kehui sitä Bebesin allasta ja Haikaranpesästä löytyy letkut ja poistopumputkin valmiiksi. Nyt mua ei enää pidättele mikään sen altaan ostossa. Jos joudutaan ruuhkan takia jonnekin muualle, niin onpahan sitten vauvalla jo uima-allas valmiina, kun sihen ikään joskus varttuu.

Martalle tsemppiä myös muuttoon. Mukava tietää, että joku muukin kärvistelee samoissa puuhissa ja sullahan oli se laskettu aikakin vielä ennen mua... Toivotaan, että saadaan muutot alta pois ennen vauvoja. Vaikeaahan tämä on, kun pitää muilta pyytää koko ajan apua, kun on itse aika sellainen toiminnan ihminen...

Kiitos kommenteista riisipaperin suhteen. Mutta mikä se kuivaliina sitten on? Oon ihan pihalla... Voi kunpa osaisinkin itse kutoa kantoliinan. Piti ommellakin vaikka mitä unipusseja ja lakanoita vanhoista pehmoisista pussilakanoista ja flanellipyjamista, mutta eipä ole näkynyt... Hyvä, jos saan verhot ommeltua uuteen kotiin.

Meillä ei ole vielä ristiäisten eteen tehty mitään. Kummejakaan ei ole pyydetty vielä, eikä niitä kaikkia olla edes päätetty. Mies pyytää parasta ystäväänsä ja sen vaimoa. Mä mietin vielä "omiani". Yksi ystävä pyydetään "erikoiskummiksi", kun asuu ulkomailla. Varsinaisiksi haluan sellaisia ihmisiä, joilla on aikaa ja mahdollisuus kuulua aktiivisesti lapsen elämään muulloinkin kuin antamalla lahjoja synttärinä ja jouluna. Papiksi ajattelin pyytää jotain tuttuani. En ole vielä miettinyt, että pidetäänkö kastetilaisuus kirkossa vai kotona. Ehkäpä sitäkin ehtii vielä miettiä. Nää jää varmaan mun kontolle, kun mies ei kuulu kirkkoon. Nimiä on mietitty vino pino, mutta sopivan löytäminen voi olla yllättävän vaikeaa. Mies on ruotsinkielinen ja pitää enemmän sellaisista kansainvälisistä nimistä. Itse taas tykkään enemmän vanhoista nimistä - niin suomen- kuin ruotsinkielisistäkin.

On tuo kyllä aikamoista teillä, joilla vaihtuu neuvolantäti koko ajan. Eilisen lääkärineuvolan yhteydessä käytiin jollain toisella terkkarilla ja se oli jo tarpeeksi shokeeraavaa, vaikka täti olikin ihan ok. Se meidän oma on jotenkin niin tuttu ja turvallinen ja harmittaa jo nyt, että siitä joudutaan luopumaan sitten kun vauva on syntynyt. Toivottavasti saadaan tilalle joku yhtä ihana. Luulisi, että siitä olisi kaikille hyötyä, että sama neuvolantäti hoitaisi, eikä koko ajan vaihdettaisi. Miten siinä ikinä voi syntyä mitään luottamussuhdetta, että voisi tarvittaessa puhua mistään vakavammasta. En ymmärrä.

Ai niitä kestovaippojako pitäisi pestä nestemäisellä pesuaineella? Mä pesen pyykkini melkein aina pesupähkinöillä, mutta niistähän voi keitellä sellaista nestemäistä ainetta, jos joskus jaksaisi kokeilla. Toisaalta eipä niissä liene mitään zeoliittiakaan. Saa nähdä, lähteekö vauvan kakkapyykit niillä pähkinöillä vai tarvitseeko ruveta käyttämään ihan "oikeita" pulvereita. Toisaalta sitten voi liotella niitä sappisaippuavedessä. Mä en voi sietää mitään tuoksuvia pyykkipulvereita. Ainoa mille pyykki saa haista on raikas ulkoilma ja erityistapauksissa mäntysuopa :) Mitenkäs, jos niitä kakkavaippoja liottelee jossain ämpärissä, niin laitetaanko sinne etikkaa vai mitä ettei haisis niin pahasti? Osaako joku kokeneempi neuvoa?

Jahas, taidan lähteä koiruuden kanssa ulos. Eilen heikotti aika lailla ja jäi ulkoilut aika lyhyeksi. Josko sitä nyt jaksaisi paremmin.

Voimia kaikille! Kukas se oli jolla aika mateli? Mä voisin vaihtaa :LOL: tää menee vähän turhankin nopeasti.

Solnushka 35+6
 
Joo siis hirmuset erot tuntuu olevan sairaaloiden ja kaupunkien välillä miten valmistetaan synnytykseen.
Mä oon menossa Jorviin synnytämään ja tuntuu et ihan kylmiltään joutuu tän vauvan puskemaan maailmaan. :(

Minkäs tuomion Olivia muuten sai verenpaineiden suhteen ?
 
Just joo ja sellanen neuvolakäynti... Ei taida olla tädillä ihan kaikki inkkarit kanootissa :eek:

Rv 36 (huokaili, et paljonkohan se nyt on kun en ( terkka itse siis ) viitsinyt koneelta katsoa)
Painon muutos +300g
turvotus -
RR 122/76
Pissat -- ( nippa nappa kuulemma, ehkä vähän protskua, oma terkka katsoo sit ensi ti tarkemmin, ei viitsinyt uutta testiä tehdä)
Hb 119 (kaksi kertaa mittas, kun ekalla sai vaan 101 ja valitti ettei oikein kai osaa ottaa hb:a
SF 32
Tarjonta ( no en nyt tiedä, kun voi olla miten päin vaan?? siis häh? onneksi on lääkäri ens viikolla)
Syke 138
Liikkeet ++

No nyt sitten odotetaan ensi viikon tiistaihin, et pääsen omalle terkkarille ja neuvolalääkärille.
Kiva vaan, jos tää onkin pyörähtänyt perätilaan, oli kyl ihan utopistinen käynti.

omenaruusu 36+0
 
Solnushka Onpa kurja juttu, kun teillä th vaihtuu lapsen synnyttyä. Meillä jatkaa sama th sitten vauvankin neuvolakäynnillä ja ollaan kyllä tosi tyytyväisiä. Aivan ihana nainen, jolla on aina aikaa kysellä kuulumisia ja fiiliksiä ja kaikki huolet ottaa vakavasti. Meillä menee joka neuvolakäyntiin aina sellainen 45 minsaa. :)

Pai Verenpaineet laski kotona niin, että alapaine pysyy alle 90. Haluavat mut kuitenkin neuvolaan maanantaina antamaan pissanäytteen ja mittauttaan vielä paineita. Ei kuulemma sais neuvolassakaan aina olla alapaine yli 100. Sehän tarkoittaa, että ne sitten muutenkin korkeella kun innostun/jännitän. En tosin käsitä, miten muka jännittäisin neuvolassa. :D Miksi muuten sun viimeinen neuvolalääkäri peruuttiin? Äippäpolikäyntien takia?

omenaruusu Voi hyvänen aika, millainen th!! Miten voi olla mahdollista, ettei osaa ottaa hb:tä tai tunnustella vauvan asentoa? Ihan karseeta touhua!

NeLa Voi koiruutta! Uskon kyllä, että meinaa järki lähtee! Meillä käy koirat kans kierroksilla kun en pysty lenkittää niitä normaalisti. Onneksi meillä on koirapuisto tuossa vieressä, käyn siellä melkein päivittäin juoksuttaan noista energiat. Meillä nuorempi hurtta puri pienempänä melkein kaikki listat palasiksi ja vähän seinääkin. Nyt se se on onneksi lopettanut ja korjataan nyt kaikki kerralla. Mutta kyllä muutaman kerran tuntui siltä, että hermot pettää totaalisesti.

Masussa on taas hikka. :heart: Meidän pikkaisella on nyt ollut useamman kerran päivässä. Onkohan sieltä tulossa pieni ahmatti (äitiinsä tullut...)? :)
 
Olivia81 Hyvä et paineet pysy kotona hyvissä lukemissa. Mulle ei oo kyl sanottu oikein mitään tohon ku terkkarilla on kohollaan, kai se sit on sitä et jotenkin jännittää. Ja hyvä et pyysivät kontrollikäynnille ettei salakavalasti pääse tulemaan mitään häikkää.
Multa peruttiin se neuvolalääkäri tosiaan sen takia ettei ruveta ärsyttämään kohdunkaulaa yms enää sisätutkimuksella lisää. Vähän omituista kyllä mun mielestä, ku ehkä ois ollu ihan kiva jutella lääkärin kans siitä synnytyksestä jne. Mut täytyy tosiaan ottaa asia esiin ku meen ens viikolla.
Juu ja siis ihan paras on toi et äitiyspolille on aika 2.7. ja la on 13.7. Ku yleistähän on et vauvat syntyy +/- 2 viikkoa lasketusta ajasta... :/
Onko sulle puhuttu mistään synnytystapa-arvioista ? Entä muuten synnytyksestä neuvolassa ? Mua nimittäin alko nyt sitten taas vaihteeks ahdistaa pelkkä ajatuskin että joudun ns. kylmiltään synnyttämään. Kahdella valmennuskerralla ei hirveesti valmiuksia saanut.
 
Pai Juu, mäkin mietin tuota sun äippäpoliaikaa, että meneepäs lähelle LA:aa ja tuohonhan on vielä kuukausi. Mutta sunhan täytyy kans heti mennä oma-aloitteisesti Jorviin, jos alkaa nousee paineet.

Mulle ei käsittääkseni tehdä synnytystapa-arviota, kun vauva on niin tukevasti jo raivotarjonnassa ja lantiostakin pitäis mahtua isompikin mukula ulkomaailmaan. :) Tuota arviota ei kai pk-seudulla tehdä automaattisesti? Ei ainakaan ole ollut mitään puhetta neuvolassa. Meillä th kyselee joka käynnillä onko tullut synnytykseen liittyen jotain kysymyksiä/huolia. Jokos sä varasit ajan Jorviin tutustumiskäynnille? Me ollaan menossa ens tiistaina. Jospa siellä sais jotain konkreettista apua synnytyshuoliin?

Kysyin muuten th:lta tänään, kuinka ruuhkaista Jorvissa on nyt ollut kun Tammisaari on kiinni jne. Kuulemma pari viikkoa sitten oli niin täynnä, ettei joku ollut mahtanut synnyttään, mutta ei osannut muuten sanoa tilanteesta. Pitää vaan luottaa, että jos Jorvi on täys, niin mahtuu Naistenklinikalle tai Kättärille. :D
 
NeLa Tuo teikäläisen terroristi kuulostaa ihan samalta ku meidän koirimus pienenä..tuhos vaikka mitä ja kuset ja paskat oli useemman ku yhen kerran lattialla ku sen vähäksi aikaa jätti yksin.. Nyt kummiskin rauhottunut (heinäkussa käyttää 2v ), mitä nyt välillä protestoi..esim muutama päivä sitten puri poikki isännän sandaalin remmin ja teursti pehmolelulehmänsä :LOL: Mut tsemppiä siule, tiijän varsin hyvin miltä siusta tuntuu :hug:

Omenaruusu No johan on oikeesti ollut käynti, ei paljoa luottamus herää tuollaisen neukkutädin luona käydessä!!

ON: Eilen illalla TAAS miehen kanssa keskusteltiin näistä miun mieltä askarruttavista asioista, mutta eipä taaskaan paljoa edistystä ole havaittavissa..kiltisti se kuuntelee ja kaikkea lupailee, mutta toiminnan taso on toista..pitää kattoo miten sitten vauvan synnyttyä.. sanoin kyllä, että jos ei meiniki muutu ni minä en pitkään tätä touhua katsele!!
Äsken pitkät tovit sohvalla makailin ku pikkanen ollut masussa hyvin hiljaa...sain sitten liikettä, mutta seuraavaksi säikähdin onko pieni kääntynyt perätilaan ku liikettä tuntui vain alamasulla..mut sit hikka kummiksin tuntuu samalla tavalla tuolla alhaalla ku ennenkin joten kait tämä herra vielä rt:ssä on...
Ulos ei koiruliinin kanssa olla päästy koko päivään ku ensin satoi vettä ja nyt sitten ukostaa :( Verensokereita mittailen taas tänään ja koko aika hirvittää, että ne arvot on liian korkeita ja en uskalla juuri mitään "herkkuja" syödä... Olo on hirmu epäonnistunut kun nuihin sokereihin tuli häikkää vaikakin ei se miusta itestäni ole kiinni ja edelleen pelkään vauvan olevan liian iso viikkoihin nähden... Pitkä aika vielä 3 viikkoa odotella ultraa :'( siellä jos toteevat hirmu isoksi ni kyllä pyydän käynnistystä!!!

Rae ja Nyytti 33+0 POKS!!!!!
 
Olivia81 Juu siis pitää soitella neuvolaan tai Jorviin jos rupee paineet nousemaan. Yks ilta jo paniikissa soittelin sinne Jorvin suuntaan ku paineet tosi korkeella ja päätä särki. Ohje oli et ota Panadolia ku ei ne nyt NIIN korkeilta kuulostanu (vaik yläpaine yli 140 ja alapaine tais olla 100). :/
Ei olla vielä varattu sitä tutustumista. Aattelin et sit varailen ku on se 35 viikkoa täys eli ens viikolla sitten. Toivottavasti sieltä tosiaan saa jotain jeesii siihen paniikkiin mikä meinaa jo iskee.
Pienen lisämausteen antaa kyllä tää sairaaloiden ruuhkaisuus, ku oon asennoitunu et synnytän Jorvissa niin voi mennä vähän pasmat sekasin jos joutuukin muualle. Ihan kiva ois päästä kuitenkin sairaalaan synnyttämään ja et sais olla siel niin pitkään ku tarvis, ettei 2 vrk päästä oltais potkimassa pihalle.
Miten voikin kokoaika tulla lisää ja lisää stressattavia asioita ? :headwall:
Nyt sitten kun tulevat isovanhemmat sai tietää et pakkolevot kumottu, alko taas hirvee hiillostus ja kysely et millos tuutte mökille.
 
Rae89 Voi sua noiden sokereiden kans :hug: Älä nyt syyllistä itteäs liikaa !
Mulla oli tilanne et esim. työpaikkalääkäri oli jo valmiiks päättänyt et jos ja kun oon joskus raskaana niin ihan varmasti tulee raskausajan diabetes ku oli tuota lähtöpainoa liikaa jne. Mutta ei tullut, arvot oli hyvinkin ok.
Ku ei noille sokerihommille voi vaan mitään. Yrittää parhaansa mukaan kattoa mitä syö+juo ja mittailee sokereita. Ja jos ne nyt menee 0,2 yli niin ei kait se nyt NIIN maailmanlopun vakavaa ole ? (en tiiä näistä jutuista mitään...) Eikä nyt varmasti kaikkia herkkuja tartte lopullisesti iteltään kieltää.
 
NeLa, johan teillä on koiruudella ollut vähän ylimääräistä energiaa ja protestimieltä siinä mausteena. Itse olen kanssa ollut jo vähän helisemässä meidän pennun (jo 6 kk) kanssa, kun ei meinaa perässä pysyä, kun se vetää niin innoissaan. Onneksi alkaa vähän rauhoittua ja mies on käyttänyt myös sitä enemmän ulkona, kun itse en pääse enää lyllertämään niin reippaasti.

Mitenkäs koirien omistajat, onko teidän kaikkien haukuilla jo aiempaa kokemusta vauvoista? Miten aiotte toimia, kun tulette nyytin kanssa kotiin sairaalasta? Olen itse yrittänyt opiskella tätä asiaa paljon netistä ja itse jaksan uskoa, että kaikki menee hyvin, mutta kyllähän se silti jännittää. Sen olen ymmärtänyt, että olisi hyvä, että koira on kotona odottamassa kun vauva tulee, ettei sitä tuotaisi myöhemmin paikalle, jolloin se voisi todeta, että joku on tullut ja vienyt sen paikan. Meillä kun ei siis lapsia ole entuudestaan, niin onhan tuo pentu nyt ollut vähän niin kuin vauva. Onneksi on tavannut joitain kavereiden ja pihan pikkulapsia, joihin näyttää suhtautuvan todella nätisti ja varovaisesti. Vähän aikaa haisteltuaan ja pussailtuaan menee omiin oloihinsa. Jostain luin, että se on hyvä ensireaktio, jos on vähän välinpitämätön. Kai se olisi myös hyvä saada sille sairaalasta etukäteen haisteltavaksi joku vauvan vaate tai vaippa.

omenaruusu, johan oli sulla neuvolakäynti. Mulle tuli tosta lähinnä mieleen joku sketsihahmo, vaikka sua ei tilanne varmaan naurattanut pätkääkään. Onneksi pääset taas omalle terkkarille ja lääkäriin.

rouva saga, pelkään niin paljon, että meillä on edessä joku samanlainen episodi meidän tulevan sängyn kanssa, vaikka se on tilattu ihan liikkeestä ja kaikkea. Nyt sitten odotellaan, josko se joskus saapuisi Italiasta Suomeen... Toivottavasti saat jotain kuria niihin uhkailemalla sillä kuluttaja-asiamiehellä.

Toi pääkaupunkiseudun synnytyssairaaloiden tilanne on mun mielestä tosi kuumottava. Heinäkuu on kuulemma ruuhkaisin kuukausi, vaikka joku väitti myös elokuun olevan. Kyllähän se olis kiva tietää, minne menee synnyttämään. Vaihtareitahan on kuitenkin neljä: NKL, Kättäri, Jorvi ja Hyvinkää.

Tuli vielä mieleen se, mitä se kätilö sanoi siellä synnytyssuunnittelupalaverissa: kannattaa syödä rautaa nyt, vaikka muuten ei olisikaan sitä tarvinnut. Silloin synnytyksessä tuleva verenhukka (litrakin on kuulemma ihan normaalia) ei vedä niin huonoon kuntoon, jos on rautavarastoja olemassa. Toipuu nopeammin. Tämäkin tyttö lupasi kiltisti ottaa rautamenhua päivittäin, kun tähän asti olen ottanut huikkaa muistaessani (eli todella harvoin).

Kuinka paljon te olette ajatelleet ottaa vieraita vastaan sinne sairaalaan? Mä en välttämättä haluaisi sinne ketään, vaan tutustuisin mielelläni rauhassa uuteen ihmiseen. Onneksi Husissa on vierailuaika vaan klo 18-19. Halutessaan saa kuulemma ottaa kanttiinissa vieraita vastaan vaikka koko päivän. En taida haluta. Tulkoot sitten meille kotiin ja tuokoot paljon pullaa, kakkua ja muita herkkuja mukanaan :)

 
Solnushka Ite aatellut nuista sairaalavierailuista, että en halua kuin miehen sinne. Mutta taitaa olla aivan mahoton homma estää kummankin vanhempia sielä käymästä, muille sukulaisille aivan ehoton kielto vierailuille. Kavereille ollaan nyt jo ilmoitettu, että sitten kun ollan kotiuduttu niin sitten passaa tullaa kattoon pikkuista.

Kiva jos Oyssiin ei mahu synnyttää, jos on ruuhkaa täälä taitaa lähimmät vaihtoehdot olla Oulaskankaan sairaala ja L-pks. En kyll oo koskaan kuulunut, että joku ois tuolta käännytetty pois. Nyt kesällä ilmeisesti ei ole niin ruuhkaa tiedossa kuin aiemmin, kun lähialuesairaaalat ovat kesän auki eivätkä kiinni niin kuin yleensä. Voi olla jopa mahdollista saaha perhehuone :)

Tänään alkoi äippäloma virallisesti, en enää oon sairalomalainen :)

Rae89 tsemppiä sokereiden kans


Taidampa pistää koneen nyt pois, joku näköhäiriö silmissä, en oikeasti nää mitä teen tai kirjoitan nyt, ihan kuin en pystyis tarkentaa näköä ollenkaan :eek:

dana88 & Pikkune 34+6

p.s huomenna neuvola
 
Tervehdys täältäkin :wave:

Nettipimennossa oltu melkein kolme päivää :whistle: Pitipä lukea muutama sivu tekstiä ja puoliakaan en muista.... :whistle:

Marta kiitoksia uudesta pinosta :) Hurjaa, kesäkuu jo ;)

nela ei kyllä naurata teidän koiran yllätykset... Meidän koira oli kans kamala tuholainen puoli vuotta sitten vielä!! Ja kyllä on monet itkut väännetty, kun koira on kiristänyt hermoja :whistle:

solnushka meidän koira on tottunut pieniin lapsiin ja nähnyt vauvojakin aina välillä, mutta onhan se varmaan ihan eri asia, kun vauva tulee taloon pysyvästi! Vaunut kun tuli taloon n. 2kk sitten niin makoili niitten vieressä kokoajan yötä päivää, päivystäen :D Kun saavutaan sairaalasta kotiin niin pitää varmaan päästää koira kunnolla nuuskuttamaan vauvaa...

Täällä alkoi tänään [/b]mammaloma :heart:

Vauvanvaatteet on vielä pesemättä, sairaalakassi pakkaamatta :whistle: Vauvan kotiintulovaatteet laitoin valmiiksi, pesua odottamaan :whistle: Pinnasänkyäkään en oo vielä laittanut valmiiksi, mutta ehkä mä vielä kerkiän ;)

Pesänrakennusviettiä odotellessa :whistle:


Maamin ja Toivo-justiina 34+6 :heart:
 
Ihanaa, kun jaksatte kirjoitella! Itteäni laiskottaa, ei saa oikein mitään kirjoiteltua...

Kiitos Martalle uudesta pinosta! Se on tosiaan jo kesäkuu, ihan hurjaa miten aika on mennyt :eek: =)

Mäkin oon miettinyt tota rintojen suojaamista, kun ei ole ennen kesävauvaa ollut. Herkimminhän se rintatulehdus taitaa tulla just tossa alussa, kun rinnat pakkautuu maidosta. Ja sen ei tarvitse olla kuin pieni tuulenvire joka sen aiheuttaa, vaikka muuten oliskin lämmin päivä.

Kovasti tsemppiä muuttajille! Me muutettiin viimeksi, kun odotin kuopusta viimeisilläni, ei ollut helppoa ei...

Toivottavasti olis tosiaan sairaalassa tilaa sitten heinäkuussa. Mähän valitsin nyt synnäriksi Naistenklinikan, vaikka kolme isompaa ovat kaikki syntyneet Kättärillä. Nyt mä oon sitten jostain syystä alkanut katua valintaa :headwall: . Oon mäkin ihan pimeä... jotenkin vaan pelottaa, että jos siellä vaan tuputetaan lääkkeellistä kivunlievitystä ja onko siellä miten tarjolla ei-lääkkeellistä (esim. kaurapusseja tms.). Sinne altaaseenkin tahtoisin niin kovin, mutta Naikkarilla taitaa olla niitä vaan yksi. Kai sen sairaalan vieläkin vois vaihtaa, mutta annan varmaan kuitenkin olla näin.

Mullakin olis vielä kaikkea pientä osteltavaa, mutta taidan jättää kesäkuun puoleenväliin, kun palkka tulee. Vauvan vaatteet on sentään pesty ja kaikki isommat hankinnat ihan reilassa. Kauhee määrä olis kaikkea kotihommaa rästissä, mutta mitään en saa aikaiseksi ja sekös sitten ärsyttää :kieh: . Joten sitä kuuluisaa pesänrakennusviettiä odotellaan täälläkin...

Mäkin oon nähnyt ihan pimeitä unia. Toissa yönä näin, että mulla meni minimaalinen osa lapsivedestä viikolla 34 ja maha valahti ihan löysäksi, ihan kuin kohtu olisi tyhjentynyt kokonaan. Yritin sitten paniikissa tunnustella, että missä kohtaa vauva on, mutten löytänyt. Sitten tajusin, että sairaalakassi on pakkaamatta (tulee vissiin jo uniinkin, kun oikeasti en ole edes ajatusta suonut koko kassille) ja aloin paniikissa etsiä tavaroita kasaan. Tietenkään mitään tavaroita ei siihen hätään löytynyt ja paniikki vain yltyi. Sen jälkeen heräsin ihan hiestä märkänä :whistle:

Yöunet on täälläkin mennyt ihan surkeiksi. Vaikka menen illalla väsyneenä nukkumaan, uni ei vain tahdo tulla. Pyörin ja hyörin ja hyvää asentoa ei löydy millään. Ja yöllä pitää herätä monta kertaa asentoa vaihtamaan. Alkaa olla aikas väsynyt tämä mamma :|

Nyt viihdyttämään kuopusta :wave:

Sherine + muru rv 33+6
 
Nopeasti tulin vain kommentoimaan mitä muistan:)

NeLa: Kuulostaa vähän tutulta tuo koiran käytös.. :/ Itselläni on mennyt tämän raskauden aikana hermot useammankin kerran tuohon meidän koiraan.. nyt EHKÄ hieman rauhoittunut, ja vähemmän tuhoa enää aiheuttaa.. Että ymmärrän hyvin tuon tilanteen:) Tsemppiä ja voimia koiruuden kanssa! (sitä kyllä välillä tarvitaan, ja paljon :D)

Raelle tsemppiä miehen ja sokereiden kanssa!:) ja kaikille muuttajille/remppaajille tsemppiä myös:)

Sairaala ja vieraat: KYSissä ei ainakaan osastolla saa vierailla muut kuin lapsen isä ja sisarukset. Eli ketään muuta ei edes päästetä sisälle, lasin läpi voi pikkuista näyttää ainoastaan, jos joku tulee katsomaan :) Eli se rajaa jo hyvin nuo vieraat :D (ainakin esikoisen kohdalla kys:issä oli tällainen käytäntö...:)

Mutta, pitää lähteä lepäilemään.. selkäkivut/supistukset edelleen vaivana... :/ Vois se heinäkuu tulla jo.. :) (vaikka kaikki järjestelyt onkin pahasti kesken..)
 
dana88 Mä oon kans hoitanut migreeniä Buranalla ja nyt kun ei saa enää ottaa ibuprofeiinia, niin lääkäri neuvoi menemään päivystykseen hakemaan lääkityksen kun kohtaus iskee. Toivottavasti helpottaa pian!
 
tänään ensimmäistä kertaa liikkumista on tuntunut todella vähäsen..yrittänyt härnäillä kaveria hiukan hereille mutta ei mitään :'( olen oikeesti sekoomassa kohta, pelkään niin paljon että jotain viel tapahtuu näin loppupuolella :'( alkaakohan seinät kaatuilemaan päälle :eek:

35+4
 
tyhmäblondi73 Varmaankin jos stressaat pienen liikkeistä ni liikkuu sitäkin vähemmän ja jos liikkeitä tuntuu edes jotain ni varmasti kaikki on hyvin. Kehotan sinuu nyt ottamaan rauhallisesti ja nukkumaan yön yli ja katsomaan mitä se huominen tuo tullessaan. Tietysti jos sinuu ihan hillittömästi pelottaa ja tuntuu siltä, että jotain pahaa olis pienelle käynyt ni lähde käymään näytillä, ei se pahaakaan tee =) Mut nyt vaan rauhotut :hug:

Kiitos suuresti kaikille tsemppaajille en tiijä miten pahasti pää leviis jos ei tänne palstalle sais aina käydä kirjottelemassa ja purkamassa sydäntään, kiitos :flower:
 
Täällä on kans ollu hiljasempi päivä tänään. Viikon toi tyyppi möyri ihan hulluna ja nyt on sitten ollu hiljasempaa. Jotain pientä vaan.
Täytyy tossa parit sokeripalat ottaa suuhun ja juoda mehua ja sitten sohvalle makoilemaan.
Täällä kans on alkanu pelottamaan ihan hulluna et pikkuselle tapahtuu tässä vaiheessa jotain :'(
 
tyhmäblondi ja Pai myös, kokeilkaa juoda jotain makeaa mehua tai syökää iltapalaksi jotain makeaa. Käykää sen jälkeen lepäämään kyljelleen ja pistäkää vaikka radio vatsan päälle soimaan. Rentoudutte siinä samalla itse ja heppuli voi antaa itsestään merkkejä.

Mulla on huomenna neuvola- vähän toi puntarille nouseminen jänskättää...

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 32+4
 

Yhteistyössä