Fiinukka, mulla on tässä menossa tosi turhauttava kokemus Saksasta tilaamisessa. Ei silti, etteikö suurin osa tilauksista varmaan sujuis ihan hyvin, mutta mä olen nyt enemmän kuin älyttömän tyytyväinen, että kaikki välttämätön ja hintava päätettiin ostaa ihan kaupasta. Eli jaanpa nyt teillekin mun turhauttavan tilauskokemuksen (antteksi jo valmiiksi, että tästä tulee pitkä paasaus):
Tilasin helmikuun lopussa pingpong-online.comista kolme lisävarustetta meidän Teutonian vaunuihin. Piristävän väriset sisäkankaat vaunukoppaan ja rattaisin ja sitten sellasen työntäjän käsien lämmittimen talveksi. Kaikkein eniten olen odottanut tota sisäkangasta vaunukoppaan, koska en tykkää nykyisestä oikeastaan lainkaan. Ensimmäisten tietojen mukaan tilauksen piti lähteä kolmessa viikossa. Kun ei ollut kuukaudessa lähtenyt, kirjoitin firmaan sähköpostia, että missä mennään. Vastasivat heti, että lähtee vielä samalla viikolla. Pariin viikkoon ei tapahtunut mitään ja laitoin taas sähköpostia, johon vastasivat heti, että mikä on viivästyksen syy, ja että lähtee seuraavan viikon alussa. Taas meni useampi viikko ja toukokuun alussa laitoin taas sähköpostia, johon en saanut vastausta. Toukokuun puoleenväliin mennessä olin laittanut kolme kyselyä, joihin ei oltu vastattu. Toukokuun 26. päivä tuli kuitenkin automaattiviesti, että lähetys on lähtenyt. Sain paketin tiistaina tällä viikolla, ja juuri eniten odottamani vaunukopan sisäkangas oli väärän värinen ja ruma, ja siis eri mitä olin tilannut. Laitoin heti tiistaina sähköpostia, ja kirjoitin kissankokoisin kirjaimin, että odotan vastausta keskiviikkoaamuna. Eilen ei mitään alkanut kuulua, joten soitin sinne Saksaan päivän aikana 6 kertaa. Ei vastattu, ja automaattiviesti toitotti, että soita myöhemmin uudelleen, tai "to get emidiate service, send an e-mail". Ja siis olen nyt kuukausi sitten lähettänyt ekan sähköpostin, jonka jälkeen ei ole yhteenkään tullut vastausta! Eilen sitten laitoin vielä illalla sähköpostin, jossa jo kirjoittelin, että pian on pakko ottaa yhteyttä Euroopan kuluttaja-asiamieheen. Vieläkään ei ole tullut mitään vastausta ja mä en enää kertakaikkiaan tiedä mitä voisin tehdä. Turhauttaa tosiaan kun ei ole mitään paikkaa mihin voisi mennä puimaan nyrkkiään tai yleensäkään mitään kanavaa selvittää tätä asiaa.
Saga 35+6
Tilasin helmikuun lopussa pingpong-online.comista kolme lisävarustetta meidän Teutonian vaunuihin. Piristävän väriset sisäkankaat vaunukoppaan ja rattaisin ja sitten sellasen työntäjän käsien lämmittimen talveksi. Kaikkein eniten olen odottanut tota sisäkangasta vaunukoppaan, koska en tykkää nykyisestä oikeastaan lainkaan. Ensimmäisten tietojen mukaan tilauksen piti lähteä kolmessa viikossa. Kun ei ollut kuukaudessa lähtenyt, kirjoitin firmaan sähköpostia, että missä mennään. Vastasivat heti, että lähtee vielä samalla viikolla. Pariin viikkoon ei tapahtunut mitään ja laitoin taas sähköpostia, johon vastasivat heti, että mikä on viivästyksen syy, ja että lähtee seuraavan viikon alussa. Taas meni useampi viikko ja toukokuun alussa laitoin taas sähköpostia, johon en saanut vastausta. Toukokuun puoleenväliin mennessä olin laittanut kolme kyselyä, joihin ei oltu vastattu. Toukokuun 26. päivä tuli kuitenkin automaattiviesti, että lähetys on lähtenyt. Sain paketin tiistaina tällä viikolla, ja juuri eniten odottamani vaunukopan sisäkangas oli väärän värinen ja ruma, ja siis eri mitä olin tilannut. Laitoin heti tiistaina sähköpostia, ja kirjoitin kissankokoisin kirjaimin, että odotan vastausta keskiviikkoaamuna. Eilen ei mitään alkanut kuulua, joten soitin sinne Saksaan päivän aikana 6 kertaa. Ei vastattu, ja automaattiviesti toitotti, että soita myöhemmin uudelleen, tai "to get emidiate service, send an e-mail". Ja siis olen nyt kuukausi sitten lähettänyt ekan sähköpostin, jonka jälkeen ei ole yhteenkään tullut vastausta! Eilen sitten laitoin vielä illalla sähköpostin, jossa jo kirjoittelin, että pian on pakko ottaa yhteyttä Euroopan kuluttaja-asiamieheen. Vieläkään ei ole tullut mitään vastausta ja mä en enää kertakaikkiaan tiedä mitä voisin tehdä. Turhauttaa tosiaan kun ei ole mitään paikkaa mihin voisi mennä puimaan nyrkkiään tai yleensäkään mitään kanavaa selvittää tätä asiaa.
Saga 35+6