Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Migreeni onneks meni ohi 1g parasetamolilla ja unella, näköhäiriöt katos myös migreenin kadottua, onneks :) Nyt olo ihan hyvä, kun nukkui muutaman tunnin päikkärit.
Pitkin iltaa vaan on supistellut inhottavasti ja vatsa toiminut aivan liian hyvin ( vetänyt sisukset ihan ripulille )

Olo aivan hikinen ja hiostava, vaikka just kävin suihkussa :kieh: Saa nähä mitä tulee yöunista, kun nyt jo hikeä pukkaa pintaan :headwall: eikait se auta kuin nukkua ikkuna auki ja tuuletin päällä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Espoossa taitaa olla jopa kantoliinatukihenkilöitä, jos menee ihan sormi suuhun... Luulen, että aloittelijan tyypillinen virhe on, ettei sido liinaa tarpeeksi napakasti.
Ja pk-seudulla on jonkun verran liinailijoiden treffejä, jos tuntuu hankalalta ottaa yhteyttä johonkuhun yksittäiseen tyyppiin. Ja luulet muuten varmaan aika oikein! Oisko uskalluksen puutetta vai mitä, mut riittävän tiukkaan harva kai ihan ekoja kertoja osaa sitoa. Sidonta kun tuppaa löystymään käytössä. Toinen on, että liinaa ei levitetä tarpeeks joko kantajan tai kannettavan osalta eikä sidonta näin ole tukeva. Mutta eipä ne muksut sieltä liinasta ihan hevillä putoa tai sit toinen ääripää on se tukehtuminen, mitä Pai pähkäili, että nou hätä, ei sekään kovin todennäköstä ole..

Marta
Etukäteen tuosta fleecestä varotan.. Meillä toinen kestoili tyytyväisenä vain fleecepintaisten vaippojen kanssa ja toisella ei iho kestänyt lainkaan. Että ei sovi kaikille, mutta toisaalta, mikä tässä maailmassa aina kaikille sopiikaan. Nuo irtoliinat on kyllä aika näppäriä maitokakkavaiheessa, helppo käsisuihkulla huuhtoa kakat pönttöön.

Pai ja muutkin ristiäisiä miettivät kastejuhlasta aika kattava sivusto, tosin mun mielestä vähän sekava, mut sisällöltään ok.

NeLa :hug: :hug: Kuulostaa tutulta tuo koiran turhautuminen, jollei saa tarpeeks liikuntaa! Että sympatiat vaan sinne, koita jaksaa!

Fiinukka ootko varma et tulee alv:t saksan tilauksiin päälle? ku eikö eu:n sisällä saa tarvaraa tilata kuinka paljon vaan.. Jos esim. jenkeistä tilais, ni sit mut tuleeko eu:stakin?? Joka tapauksessa, kiitos linkistä!

Alkuperäinen kirjoittaja Solnushka:
Ai niitä kestovaippojako pitäisi pestä nestemäisellä pesuaineella? Mä pesen pyykkini melkein aina pesupähkinöillä, mutta niistähän voi keitellä sellaista nestemäistä ainetta, jos joskus jaksaisi kokeilla. Toisaalta eipä niissä liene mitään zeoliittiakaan. Saa nähdä, lähteekö vauvan kakkapyykit niillä pähkinöillä vai tarvitseeko ruveta käyttämään ihan "oikeita" pulvereita. Toisaalta sitten voi liotella niitä sappisaippuavedessä. Mä en voi sietää mitään tuoksuvia pyykkipulvereita. Ainoa mille pyykki saa haista on raikas ulkoilma ja erityistapauksissa mäntysuopa :) Mitenkäs, jos niitä kakkavaippoja liottelee jossain ämpärissä, niin laitetaanko sinne etikkaa vai mitä ettei haisis niin pahasti? Osaako joku kokeneempi neuvoa?
Pähkinät käy hyvin! Saattaa joitain vaaleita kankaita harmaannuttaa, mutta käyttäjänä varmaan tiedätkin sooda ym. konstit noihin.. Ei tarvii keitellä liuosta, jollei halua.
Liottamista ei enää nykyisin varsinaisesti suositella, muttei sitä kyllä kielletäkään, paitsi PUL-kuoria ei sais liotella etikkavedessä. Etikkaa voi lorauttaa hajunsitojaksi jos haluaa. Kuivasäilytyksessä voi käyttää erilaisia öljyjä (esim. kangasnenäliinaan laittaa eteeristä öljyä ja nenäliina pyykkikorin laidalle/kanteen kiinni -> tuoksuu paremmalta). Esikon vaippoja säilöin etikkavedessä 10l ämpärissä, mut meillä oli päältä täytettävä kone, eli ämpäri oli helppo tyhjentää suoraan koneeseen (ylim. vesi vaan eka viemäriin). Sivustatäytettävä kun hommattiin, loppu liottelut lyhyeen, oli sen verta ällöä tunkea litimärkiä vaippoja käsin koneen luukusta sisään.
Sappisaippua ja muut saippuat ei toimi fleecekuivaliinoille, menee fleece tukkoon eikä pissa pääse enää läpi imuosiin. Eli ei saippuaa niille! Ja pesuaineen saippuapitoisuus kannattaa noiden kanssa tarkistaa (pähkinät käy myös fleecelle). Zeoliitti ikäännyttää pesukonetta kertymällä rumpuun ym. ja saa vaipat pölisemään kuivina. Voi myös ärsyttää vauvan ihoa. Eli siksi kait noita nestemäisiä pesuaineita suositellaan. Mutta niissäkin on eroa, eli ei kaikki käy vaipoille (kestovaippainfon pesuainetietokanta!!!)


Solnushka
meillä on tultu kotiin sairaalasta siten, että minä oon tullu ovesta ensin, vauva vasta mun ja koiran tervehdysten jälkeen. Esikoisen kohdalla oli meidän rotikkarouva mun vanhemmilla hoidossa, kun mies oli sairaalassa perhehuoneessa mukana. Tultiin isännän kanssa ekaks tervehtimään koiraa ja mun isä odotti vauvan kanssa ulkona. Sit vasta nyytti sisälle, turvaistuimeen pääs koira vapaasti haistelemaan (tosin liian rajua pussailua oli pakko pikkasen rajottaa, toinen ei happea meinannu pusuilta saada). Vauva otettiin "yhdessä" riisuttavaks ja koira sai tohottaa siinä mukana. Kuopus vastaanotettiin samaan tapaan, ensin minä sisälle tervehtimään elukat ja sit vauva kotiin. Nyt aiotaan toimia samaan tapaan. En tuota koiraa niin mieti, mut nuori kolli kyllä mietityttää. Kissa täyttää elokuussa vuoden eikä oo ikinä vauvoja nähny, lapsia tietty kylläkin.. No, aika näyttää.
Sairaalasta vois miehesi tuoda kotiin jonkun vaatteen tms. joka haisee sekä sulta että vauvalta. Ja nyt vois olla syytä aloittaa koiran vähempi huomiointi, mikäli se saa huomiota kovinkin paljon.. Ettei tule vauva samaan aikaan taloon, ku huomio vähenee.
Ottakaa koira mukaan puuhiin samalla tavalla ku ennenkin, älkää ainakaan sulkeko toiseen tilaan, kun vauva on läsnä jne. siitä ei hyvää seuraa.

Oho, tulipa romaani! Hups..
No, omassa navassa nyt ei sen kummempaa, samaa tuskastuttavan hidasta matelemista. ötyjä!
K+masukki 33+6
 
Solnushka, kuulostipa kivalta toi keskustelu kätilön kanssa. Ihme se kyllä on, ettei tuollaista pystytä kaikille ensisynnyttäjille suomaan. Riisipaperistakin käytetään mun mielestä kuivaliina nimitystä, mutta ainakin kestokuivaliinat ovat sellaisia, joita käytetään samaan tarkoitukseen kuin sitä riisipaperiakin, mutta on tehty sellaisesta materiaalista, että tuntuu aina kuivalle vauvan peppua vasten. Eli riippuen vaipan materiaalista joko pitää tai ei tarvitse käyttää mikäli halutaan vaipan tuntuvan vähemmän märältä. Niin ja se nestemäinen pesuaine sopii kestovaipoille yleisemmin kuin jauhe just sen zeolittittomuuden takia, kuten Kepsukka jo mainitsikin. Joissakin nestemäisissä on tosiaan sitten taas liikaa eli yli 5% saippuaa, joten ne ei käy sitten sen takia. Mutta pesupähkinät käy ihan missä muodossa tahansa, ja olen ymmärtänyt, että mikäli suurempiin tarhroihin laittaa sitä sappisaippuaa niin toimii tosi hyvin. Juu ja nuo huonekalutilaukset on muuten tosi kivoja myöskin. Niissä ei kans mitkään deadlinet tunnu ikinä pitävän paikkaansa! Toivottavasti saatte sängyn kuitenkin kohtuullisessa ajassa. Ei muuten auttanut uhkailu ainakaan siinä mielessä, että olisi tänäänkään tullut mitään sähköpostivastausta. Pitää ehkä luovuttaa ja tyytyä siihen, että on ostanut jotain mitä ei halunnut eikä tule käyttämään, eikä saa sitä mitä olisi halunnut. Jos vaan jaksan niin yritän kyllä ottaa selvää noista kuluttaja-asiamies jutuistakin. Ei varmaan auta meidän asiassa mitään, mutta jos edes joutuisivat johonkin mustalle listalle.

Likaisten vaippojen säilytys. Just tänään oltiin perhevalmennuksen vauvan hoito osiossa ja siellä oli pari vauvaperhettä mukana. Toinen äiti kertoi, että säilyttävät likaisia kestovaippoja kannellisessa vedellä täytetyssä astiassa, eivätkä laita sinne muuta mukaan kuin vettä. Kuulemma joskus sitä sappisaippuaa suoraan vaippaan jos on oikein likainen vaippa. Mutta kuten Kepsukka jo kirjoittikin niin mäkin olen kuvitellut, että kaikkien tahrojen kohdalla lioutus vain pahentaa asiaa. Miten Kepsukka jos nuo vaipat kuitenkin huuhtoo käsisuihkulla niin kuinka paljon ne haisee kuivasäilytyksessä ilman noita öljyvirityksiä?

Kepsukka vielä sulta kyselisin, että et säkään mitään järkevää selitystä keksi sille, että tolle äippäpakkauksen Kushies Ultra Litelle ei suositella nestemäistä pesuainetta? Mua tosiaan hämää tää homma kyllä.

Vieraat sairaalassa. Mä en ole edes tajunnut ajatella koko asiaa. Enkä mä tiedä mitä mieltä edes olisin siitä. Kai se riippuu aika paljon kaikesta. Huh, pitääkin varmaan vähän miettiä tätäkin. Että tietää mitä vastaa jos joku kysyy.

Omenaruusu, johan on ollut kiva neukkukäynti sulla! Onneks niitä käyntejä tässä vaiheessa on aika usein niin pääsee sitten pian vähän normaalimmalle käynnille.

Kepsukka ja Fiinukka, tossa meidän surullisen kuuluisassa Saksan tilauksessa tuli veroa päälle, mutta vaan muutama prosentti. Saksan vero oli pienempi kuin Suomen, joten se erotus sitte lisättiin hintoihin.

Saga 35+5 (taisin tänään jo aiemmin kuvitella, että oli perjantai ja laitoin 35+6 :))

 
huomenta kaikille :D

Nyt eilisestä toivuttu, kyllä oli verenpaineet taivaissa ja sai se suuttumus aikaan supistuksiakin :/ noh illalla oli jo parempi mieli ja kävin metässä juoksuttamassa tuota koiruutta ja tänä aamuna ennen ku mies lähti töihin niin kävin kävelyllä :D
kiitos kaikille tuesta, tuollakin koiruudella kun on ikää vasta n.6kk joten sekin selittää tuota käytöstä paljon....

mut joo, mä en osaa noihin kestovaippa juttuihin kommentoida mitään :ashamed: olen kyllä osittain siitä kiinnostunu mut en usko että meillä toimisi... :ashamed: :ashamed:

vieraista sairaalassa: mä itse tykkäisin että olisi vieraita mut jos vanhat merkit paikkansa pitää niin yksin siellä saan olla suurimman osan ajasta... kun monikaan ei viitsi tulla, vaikka mua se vaan piristäisi... :headwall:

Osaisko teistä kukaan sanoa saako lapsen kastettua seurakunnan jäseneksi jos kumpakin vanhemmista eronneet kirkosta? olen tätä asiaa yrittäny selvittää mut en saa seurakunnasta ketään kiinni :/

ON: ei mitään!!!! olen jopa leikannu nurmikkoo ym hommia tehny niin ei mitään.... sanoinkin miehelle että "lassi" on nyt sen verran ittepäinen ettei tuu ulos ominee kun ei annettu tulla silloon kun oli tulossa :LOL:

NeLa ja Lassi 35+3
 
Kakkavaipoista Serkku laittoi muutaman tipan teepuuöljyä (antiseptinen) kannelliseen ämpäriin veden sekaan ja säilytti vaipat siellä ennen pesua, tietysti ylimääräiset huuhtoi käsisuihkulla pois.
Alv No siellä niiden nettisivuilla oli kaikkien maiden alvit ja sain sen käsityksen et alv pitää maksaa mut en ainakaan maksanut kun juuri ne hinnat mitä nettisivuilla oli...en tiiä.
Koirat ja kissat Niin ihania kun lemmikit ovatkin ja mä oon ihan yli pöpö-kammoinen, mut onneks meillä ei ole eläimiä ja porukoillakin vaan pikkuinen mopsi, en kestäis jos koira menee nuolemaan vauvan naamaa, muutenkin ne karvat ois jotain aivan karseeta ja tutuilla on iso bokseri ja se kuolaa niin että niiden koko kämppä on sellaisen kuivuneen kuolan peitossa, hyi helvetti!
Liikkeistä Kannattaa mennä vasemmalle kyljelle makaamaan ja laskea et tunnissa tulee ne 10-15 liikettä jos on hiljaista, just terkka sanoi et kyll ne sit yleensä tulee. Mulla taas meni melki koko yö valvoessa, tuntuu et vauva liikkuu ihan älyttömästi, ajattelin jo et onko se epänormaalia :/
Vieraat sairaalassa Joo no meikäläistä ei tarvi tulla kenenkään katsomaan saatika vauvaa, meinaan Tays on tosi ehdoton tässä asiassa. Serkku on työharjoittelussa Taysissa ja olis eilen mennyt katsomaan kaveriaan ja pääsikin käytävälle, kun hoitaja heti hyökkäs kimppuun ja ajoi pois! Tylsää, mä olisin halunnut meidän äidin katsomaan vauvaa :ashamed: Mutta varmaan ovenraosta vilauttaminenkaan ei käy, helvetti!

Ai niin tänään taas POKSUTAAN 33
:heart:

Fiinukka ja käpy 33
 
Hitsiläinen mä saan kohta hepulin ton pikkusen takia. Tyyppi kyl eilen illallla anto merkkejä itestään. Mutta tänä aamuna ei taas vielä mitään. Voikohan vaan olla niin et on väsy ku on riehunu monta päivää ettei sitten viitti pahemmin olla hereillä ja potkia ? Täytyy tossa vetää vähä limua ja jotain karkkia josko se siitä heräis tai sitten kahvilla.
 
Mekkala: Oi ihanaa, vauvakutsut! Olispa mullakin :)
Tosin mulle jäi aikanaa vähän paha maku mun omista polttareistakin eli yllärijuhlista eli en tiedä miten sitten ois vauvakutsujen laita. Polttareissa oli toki kaikkea periaattessa kivaa, mutta ei ne ollut ollenkaa mun oloiset jutut ja jotenkin sitten veti mielen matalaksi, vieläkin harmittaa kun sitä ajattelee. Mut ehkä jos ois vauvakutsut niin jospa ne ois sitte enempi munlaiset, ehkä vois pitää myös itte jotku illanistujaiset.. :)

Kastejuhla
: Me ei kuuluta ev.lut kirkkoon, joten meille tulee nimiäiset tai siunaustilaisuus, mikä kuulostaa ihan hautajaisilta, mutta kumminkin. Nimistä ei vielä hajuakaan, enkä ole kyllä aikaakaan näille juhlille uhrannut. Uskoisin silti, että pienellä porukalla mennään. Niin ja kummejakaa ei ole vielä päätetty, vaikka ne ei ookkaa semmoset ihan oikeat kummit mutta siis periaatteessa kummit kumminki. Täytyy sitä alkaa pohtia kanssa.

Vieraat sairaalassa: Me ei haluta sinne muita, ainakaan nyt näillä näkymin. Ehkä se johtuu ihan siitä, että kun on eka lapsi kyseessä niin on kaikin puolin aika epävarma olo vauvan hoidon suhteen. En sitten halua siihen ketään arvostelemaan ja tuijottamaan vieraan. Ehtii ne sukulaiset vauvan nähdä kotonakin sitten, kun kutsutaan. Jos muistan oikein niin KOKSiin saa muutenki mennä vaan vauvan isä + sisarukset ja sitten isovanhemmat. Mutta en ole varma.. Ollaan silti sanottu jo sekä mun että miehen vanhemmille että ilmotetaan kun saa tulla.

Omia juttusia..
Tänään ois äippäpolikäynti yhdeltä, mun pikkuveljen valmistujaiset kolmen jälkeen ja sitten vielä grilliruokakutsut seiskalta mun miehen isän luona. Eli aikamoista menoa koko päivä ja paljon ajamista kun pitää naapurikaupunkii ajaa tunnin verran per suunta tota polia varten.

Vähän yritin sanoa, että en välttis illalla enää jaksais mennä grillaamaan, mutta mennään nyt sit kuitenki. Ollaan varmaan vaan vähäsen aikaa, koska huomenna sitten taas on kaverin ylioppilasjuhlat täällä kotikaupungissa ja toisen kaverin valmistujaiset Helsingissä. Eli huomennakin ajetaan paljon jos tonne Hesaan nyt lähtään, pitää kattoa huomista vointia.

Muuten oma olo on ollut melko hyvä. Tosin oon mennyt nyt niin kevyellä tahdilla ettei tosikaa. Toissapäivänä pyöräilin pari kilsaa ja se ei ollu mukavan tuntuista. Ens viikolla saakin alkaa sitten kevyttä liikuntaa oman voinnin mukaa, jeees! Ajattelin ihan vaan pikkukävelyjä ja ehkä jotain pallojumppaa tehdä kotona. Ja sitten mulla on kirjastosta lainassa Fitmama-dvd, odottavan äidin liikunta ennen synnytystä tms niin sen vois tsekata.

Mut nyt suihkuun, että saa tän päivän kunnolla käyntiin.

Kivaa ja aurinkoista päivää!
 
Tyksiin ei myöskään taida vierailla olla asiaa,tiukensivat niitä säädöksiä ja ainakaan alkuvuodesta sinne ei päässyt kuin vauvan isä ja sisarukset,niin juu ja isovanhemmat.Eipä silti,jos kaikki sujuu hyvin,niin mielummin melkein tulen pian kotiin ja otan sitten kotona vieraita vastaan.

Kohta pitäisi viedä nuo muruset kesäkerhoon ja mulla on 3 tuntia ihan omaa aikaa käytettävänä.Taidan tulla kotiin ja olla tekemättä mitään järkevää. :D Illalla parin ystävän kanssa katsomaan Sinkkuelämää.

Eilen soitettiin tk:sta ja mun viimeinen lääkärintarkastusaika peruttiin,noh sain neuvolan kautta sittten uuden ajan,nyt se on sitten vasta rv 37:llä.Seuraava perusneuvola on sitten rv 36 just laskin,että ei niitä käyntejä niin mahdottomasti tule kertymään,nyt on menossa 34+4 ja 5 kertaa on tähän mennessä. :D
 
Nyt on neuvolareissu takana...

Onneksi pieni oli kääntynyt raivotarjontaan :) . Tunsin kyllä eilen moottoriveneessä aallokossa, että pieni on poikittain ja sattui ihan piip-sensuroitu. Samalla muljahti oikein päin. Pissitulehdus varmaankin aiheuttaa mulla vieläkin supistuksia. Neuvolassa ihmettelivät, kun en saanut yhtään sairaslomaa. Tässä oon yrittänyt kitkutella ja tilanteeseen on kaiketi helpotusta luvassa- sain lääkärille ajan nyt aamupäivälle.

Muuttajille tsemppiä kovasti urakkaan!

Sairaalan vieraista. KYS:ssa vieraat saavat tulla osaston ulkopuolelle lasiovien taakse- isä ja sisarukset saavat vierailla osastolla vapaasti. Minusta tosi hyvä käytäntö. Mie en varmaan kestäis, jos silloin kun yrittää levätä, niin huoneessa ramppaa ventovieraita. Tai jos kätilöt puristelevat vatsaa ja kurkkivat housuihin vuotoa ja keskustelevat synnytykseen liittyvistä asioista niin en välttämättä haluaisi jakaa yksityiskohtia ventovieraille :/ .
Samoin imetykseen liittyvät asiat- tissit paljaana huoneessa vastaanottamassa huonekaverin vieraita - ei kiitos! :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 32+5
 
Huomenta!

Helise, oli tosi ihanat vauvakutsut eilen. Ja ihan yllätyksenä oli järkätty mulle. Yks ystävä, jonka kanssa oli eilen illaksi sovittu muuta, niin käskikin istumaan autoon ja ajettiin yhden toisen ystävän luo. Siellä olikin sitten pöytä koreana suolaista ja makeaa, lahjapöytä ja vihreitä ilmapalloja ja vihreä autonmuotoinen juliste, johon oli kirjoitettu Welcome Mr (miehen sukunimi) Junior! Aluksi otettiin lasit skumppaa ja syötiin ja sitten avattiin lahjoja. Ei ollut mitään kummempaa ohjelmaa tai mitään ns amerikkalaisia tapoja kuten vatsan mittaamista yms, mikä sopi mulle tosi hyvin. Eli juteltiin ihan normaalisti kaikkien kanssa ja oli mukavaa. Lahjaksi saimme mm ison vaippakakun, jossa on vaippoja, harsoja, sukkia ja puhdistuspyyhkeitä. Nyt ei vaan millään haluaisi purkaa sitä... Lisäksi nenäfriidan, kipsin vauvan kädenjäljelle, body shopin voidetta vauvalle ja pehmolelun.

Kepsukka, kiva kuulla tietoa sulta noista kestovaippajutuista, kun itse olen ihan ulalla niiden kanssa, mutta haluttaisiin kokeilla kyllä. Mulla on nyt valkoisia vaippaharsoja valmiina 20 kpl ja niihin siis tarvittaisiin vielä kuorivaippa ja snappi? Riisipaperista sain nyt siis sellaisen kuvan, ettei olisi käytännöllinen, kun ei voi huuhtoa vessasta alas. Olisiko jotain muuta jota sen sijasta voisi käyttää, ettei koko harsot olisi heti läpimärät. Ja origamitaitos olisi mahdollisesti pitävin harsojen kanssa? Lisäksi ajattelin ostaa muutaman aio vaipan ja yhden taskuvaipan yms lisäimut ehkä bambua, ja lähetä niillä liikkeelle. Ja miten se kuivasäilytys kannattaa järjestää? Ei ainakaan ensilukemalta tuo kakkaliemi ämpärissä kiehdo... :)

Koirat ja kissat, no meillä on erittäin karvainen koira kotona, joka on kyllä hyvin lempeä luonteeltaan, joten en usko vaikeuksiin sen ja vauvan kanssa. Voipi kestää koiralla vähän aikaa tottua itkuun kyllä. Eläinlääkärillä oltiin rokotuksessa tiistaina ja samalla kyselin vauvan tulosta, eläinlääkäri sanoi, että kannattaa antaa koiran tutustua vauvaan läheltä, mutta liiat nuolemiset ja vaippojen perään jos on, niin reilusti kieltää vaan. Ja osoittaa tervehtimisjärjestyksellä, että vauva on ennen koiraa. Lisäksi olen kuullut tuon, että sairaalasta tuo vaatteen haisteltavaksi ennen kotiintuloa. Me ei olla allergisia, ja omalla kohdallani uskon siinä yhdeksi tekijäksi sen, että meillä oli tosi karvainen koira ollessani pieni, mulla on mennyt 15cm koirankarvaa ruoansulatuskanavasta läpi vauvana jne. Tämän uskon vahvistaneen vastustuskykyäni aivan toisella tavalla kuin bakteerien välttäminen, sama meininki meillä on myös oman lapsen kohdalla ajatuksena. Maailmaa kaikkine bakteereineen ei kuitenkaan voi torjua, ja lastenlääkäritkin sanoo, että terveen vastustuskyvyn saavuttamiseksi lapsen olisi hyvä pari kertaa päivässä nuolaista kengänpohjia, niin iljettävältä kuin se kuulostaakin. Eli siinä mielessä karvat ja kuolat on meillä tervetulleita, ja kuolaa siitä tulevasta pikkumiehestäkin taitaa tulla ihan kiitettävästi. Ja pissaa vielä päälle, kuten yhtenä yönä näin unta.

 
Eipä juu eilen paljon neuvolassa naurattanut ja varsinkin se "ehkä" perätilassa kommentti aiheutti unettoman yön... Hikka tuntuu kyl alavatsalla ja dopplerilla sydänäänetkin löytyi alhaalta, joten eiköhän siellä majailla edelleen pää alas päin. Onneksi tiistaihin on lyhyt aika. Ai niin ja kuulin, että tämä eilinen terkkari onkin koulutukseltaan kätilö!?!

Tämä veijari pitää myös pitkiä taukoaja liikkeissä. Saa ihan tosissaan välillä töniä ja kääntää kylkeä, et jotain edes tapahtuisi. Mä luulen kyllä, vauvat kerää nyt viimeisillä viikoilla voimia tulevaan koitokseen, etteivät sen takia paljon ylimääräistä liiku. Ja eipä tuolla vatsassa ole enää kyl tilaakaan möyriä.

Tänään on sitten kakkosen viimeinen eskari/päiväkotipäivä. Melkein viiden vuoden ihana päiväkotiura päättyy ja alkaa ansaittu pitkä kesäloma. Aika haikea on olo ainakin äidillä :'(

Aurinkoista viikonloppua kaikille! B)

omenaruusu 36+1
 
Vaipoista mä olen tehnyt harsoihin vanhoista pyyhkeistä lisäimuja, jotka voi sitten sujauttaa sinne keskustaitoksen väliin (origamissa). Sitten on niihin äippäpakkauksen kosteussuojia ja parit villikset, niin voi testailla, kumpi parempi. Samoin siis tein niistä pyyhkeistä lisäläpät niihin äippäpakkauksen imsevimseihin. Sit mulla on Nalle-vaippoja tilattu erilaisia noin 6kpl. Muitakin on, mutta ne on sitten isompia.

Säilytys itseäni ei tosiaan kiehdo vedessä lilluvat vaipat ja ajattelin, että ostaisin sellaisen sukkien kuivatusjutun, johon ne käytetyt vaipat ja harsot voisi laittaa roikkumaan, että enimmät tuotokset kuivuu. Siitä sitten pyykkikoriin (varmaan ostan vaipoille oman). Ja siksi meinasin noita fleece-kuivaliinoja juurikin leikellä, että ei tarvi koko vaippaa suihkuttaa kakkoja putsatessa. Luinkin tuolta infon sivuilta, että joillain ei peppu sitä kestä ja voi olla vaikea saada kakkoja suihkutettua pois, joten siksi teen niistä irtoliinoja nyt aluksi.

Pesusta
pesupähkinöitä mullakin on ostettu, mutta en ole vielä niitä kokeillut. Ostin vaippapyykille nestemäistä Erisania, kun siinä on erikseen mainittu, että käy kestoille.

Sitten vierailijat sairaalassa täällä ainoastaan isä ja aikaisemmat lapset pääsee huoneisiin, kun osastoja yhdistettiin ja tilat pieneni. Muut vieraat saa tulla sitten päiväsaliin katsomaan vauvaa. Tämän johdosta siis riippuu aika paljon omasta kunnosta, että kuinka paljon vieraita haluaa sairaalaan. Ei varmaan kyllä muita pahemmin olisi tulossakaan kuin isovanhemmat. Mennessä näkee sitten.

Meilläkin on mahassa ollut tavallista hiljaisempaa muutaman päivän. Ja kyllä se vaan huolestuttaa, vaikka liikkeitä on ja liikelaskenta tulee täyteen. Tässä yksi syy, miksi todella odotan jo synnytystä, että pääsisi tästä mahan tutkimisestä eroon. Toki niitä stressin aiheita ja pelkoja on jatkossakin, mutta on ne helpompi jakaa muiden kanssa, kun vauva on maailmassa ja muutkin hänet näkevät ja voivat ilmaista mielipiteen, pitääkö jostain olla huolissaan vai ei.

Mutta nyt pitää lähteä ulkoilemaan, kun aurinko paistaa :) Mukavaa päivää!!
 
hei en pysy enää teidän tahdissa!!!! :wave: nytkin meni tunti kun luin pikaseen viimesimmät sivut kun en oo ehtiny kahteen päivään koneelle... :p

ristiäisistä... kyllä on aika monella jo selvät sävelet. me ei olla mietitty muuta kun nimee, ja siinäkin on vielä vähän hommaa... ;) vähän ehkä mietitty että missä voitais pitää ja tuleeko niistä isot vai pienet juhlat, mutta mitään päätöksiä ei olla saatu aikaan. odotellaan ehkä rauhassa, että saadaan pikkuinen ensin maailmaan, ennen kun ollaan hänelle jo juhlatkin järjestetty! :D mutta voishan sitä jotain kyllä jo alkaa suunnittelemaan.

sairaalan vieraista ilmeisesti on vähän yritetty rajoittaa, mutta en ainakaan ole kuullu, että ketään olis pois käännytetty. kyllä mä toivoisin että saisin vähän aikaa ite tutustua vaaviin (miehen kanssa), mutta toivoisin toki kyllä vieraitakin, tulevat isovanhemmat ja omat sisarukset sekä ehkä muutama paras ystävä. mutta saapi nähdä nyt sitten...aika lailla kesälomasesonkia meidän LA, joten en tiedä vaikka olisivat lomamatkoillaan!

kantoliinan käyttöä haluisin opetella, mutta vähän arkailen...

ON: samaa sokerivalitusta kuin rae:lla... insuliinit nyt käytössä ja tuntuu että vaikeempi saada arvot kohilleen! :eek: prkl sentään! ahdistaa... mutta ens ti taas ä-poli ja ajattelin kyllä jo ottaa puheeksi, että koskas tämä sitten synnytettäis. koska kokoa tulee koko ajan lisää, enkä haluu 8-kilosta puskee pihalle! :kieh: kun sektiotakaan en haluis. :ashamed:

näin muuten sellasta unta, että nela oli laittanut tänne kuvia, kun pikkuinen oli eilen syntynyt ja se oli tyttö! :LOL: ja sillä oli valtavasti tummaa tukkaa! :D heh, vaikka en täällä ehdi käydäkään monta kertaa päivässä, niin taitaa palsta kuitenkin olla mielessä alituiseen... :p

33+5 :heart: :heart: :heart:
 
Huomenta kaikki

dana Onpa kiva kun migreeni helpotti! Se tunne on aina ihan taivaallinen. :) Toivottavasti supistuksetkin helpottaa. Oothan muistanut juoda tarpeeksi?

vatsakasilmanvauvaa Ihan älytöntä, ettet saanut saikkua virtsatietulehduksen kanssa... Mitähän on lääkärillä pyörinyt päässä? Ei sullakaan varmaan monta päivää enää ole töitä jäljellä?

mekkalalla on ollut ihanat vauvakutsut! Suurin osa mun lähimmistä ystävistä asuu niin kaukana, ettei taida olla toiveita kutsuista. Tosin eipä mun kaveripiirissä ole ollut tapanakaan pitää niitä (itse asiassa kauhean moni ei oo saanutkaan lapsia vielä ).

Pai, tyhmäblondi ja muut liikkeistä huolehtivat Mun mielestä kannattaa mennä äippäpolille, jos tosissaan alkaa tuntuu siltä, ettei vauva liiku. Meillä on ainakin neuvolassa ja perhevalmennuksessa koko ajan korostettu sitä, että vauvan liikkeiden pitää tuntua ja jos ei, niin sitten mukisematta tarkistuttamaan tilanne. Toisaalta itselläkin on päiviä, kun vauva on kyllä liikkunut, mutta liikkeet on paljon vähäisempiä kuin muulloin. Sitten miettii, että onko sitä ihan neuroottinen jos lähtee äippäpolille. Toisaalta mielummin liian herkästi tarkistuttaa. :) Katsoin muuten just Vatsasta maailmaan, jossa kätilö sanoi, että liikkeitä pitäisi tuntua 10 tunnin aikana ainakin 12. Musta se on kauheen vähän! Kovasti vaihtelee ohjeet maittain.

Marta on kauheen reippaana kestovaippojen kanssa. :) Mäkin haluaisin, muttei ole mitään hajua, miten noiden kanssa pääsis alkuun. Taidan tänään ottaa asiakseni lukea noita kestovaippainfon sivuja ihan ajatuksella.

Vieraat sairaalassa ei innosta muakaan kauheesti. Mielummin käyttäisin sen ajan vauvan kans tutustumiseen ihan rauhassa. Plus en halua appivanhempia tai muita tuijottelemaan kun opettelen imettämistä. :D HUS:in sairaaloissa saa tosiaan isä ja vauvan sisarukset vierailla vapaasti, muilla vierailuaika on muistaakseni klo 18-19 ja suositus oli, että korkeintaan 2 vierasta kerrallaan.

Koirien suhtautuminen vauvaan ei hirveesti huoleta, koska nuo rekut on niin hyväluontoisia otuksia. Tosin ne ei paljoa ole olleet tekemisissä vauvojen kanssa, joten ihan taatusti ovat ihmeissään ja hermostuneita ensimmäiset päivät kun vauva tulee kotiin. Ajattelin niiden antaa rauhassa haistella vauvaa kun tullaan sairaalasta (kunhan ovat rauhoittuneet) ja sitten alusta lähtien tehdä selväksi, että vauva on "laumanjohtajien erikoissuojeluksessa" ja ettei sen lähellä riehuta, eikä hypitä vastaan tms. Aika paljon olen kuullut muilta spanieleiden omistajilta, että koirat alkavat äkkiä suojelemaan uutta tulokasta ja esim vahtivat päiväunilla jne. :)

Ja tosiaan, niinkuin mekkala mainitsikin, nykykäsityksen mukaan lemmikit perheessä on paras suoja allergioita vastaan.

bambina oli nähnyt unta NeLasta. Itse oon nähnyt jo kahtena yönä unta Raesta! :LOL: Ensimmäisessä unessa Rae oli samassa synnytyssairaalassa ja toisessa muuten vaan huiteli menemään. Miten niin me vietetään liikaa aikaa täällä palstaillen?! :LOL:

Tulipas tarinaa taas. Nyt koirien kansa puistoon - ulkona näyttäis olevan taas oikein kiva ilma.

Olivia & Vauveli 34+5
 
Että osaa yöt olla yhtä tuskaa...viime yönäkin kävin useemman kerran vessassa ja sitten vaan toisinaan ihmettelin ja katselin kelloa...ei kiva :/

Eläimet ja vauva Meillä on tuo koirimus ja luonteeltaan on mitä hempein, mutta saas sitten nähdä miten käyttäytyy ku vauva tulee.. On tähän mennessä nimitäin tuo koira ollut meidän vauva ja on tottunut olemaan huomion keksipiste..itse tosin olen vähän vähentänyt koiran paijailua, koska luonnollisestikkin se vähän jää sitten ku on vauva..miehen siskon kaksoset kun oli kylässä ni niitä innolla nuuskutteli ja ihmetteli, mutta miehen sisko kun EI tykkää koirista ni se oli sitä kieltämistä koko aika..mutta siis hieman mustasukkainen oli näistä kaksosista ja vähän yritti vauvaojen ollessa lattialla yli kävellä kun häntä ei huomioitu, mutta meni sitten omiin oloihinsa kun käski edestä pois..Eli nyt sitten vaan odotellaan, mutta eiköhän kaikki mene hyvin :)

Vieraat sairaalassa Kuten vatsakas jo sanoi ni KYS:iin ei saa tulla kuin mies ja sitten jos on muita lapsia jo.. Toki siellä käytävällä saa käydä morjestamassa, mutta vauvaa ei sitten saa viedä osaston ulkopuolelle, joten ei sinne kenenkään toinna tulla. Ja tuskin tuleekaan, koska kaikki tutut asuu ihan huomattavan matkan päässä sairaalasta joten ihan saadaan miekkosen kaa kahelteen olla tai siis kolmistaan ;) :heart:

Mekkala Oi miten ihana yllätys nuo vauvakutsut!!! =)

bambina Mie päätin nytten, että seuraavan kerran mittailen sokereita VASTA ens viikolla..tosin jos vkl syön jotain erikosita ni sitten tietty 1h mittaus mut muuten vasta ens viikolla..kyllä stressaa hirveesti se mittailu... Ja pelottaa odotella sinne rv 36 asti sitä ultraa..pelkään että masussas on sillon jo joku 3kg möllykkä..sillon kyllä haluan käynnistyksen jo ennen LA:ta

ON: Täällä tuulee ihan mielettömästi..ei tuonne ulos kehtaa mennä ku eihän tuolla pystyssä pysy perskeles...masentaa olla sisällä koko aika...
Eilen lajittelin vielä nuo viimeiset vauvan vaatteet ja otin pesuun vielä 62cm ja isommat laitoin pahvilaatikkoon odottamaan pikkusen kasvamista... Ei nimittäin mahdu minnekkään jos isompia vielä pesee..Nyt sitten olis vielä muutama koneellinen vauvan pyykkiä ja se oli melkeensä sitten siinä, urakka ohi :D
Huomenissa olis kait tarkotus mennä vielä shoppailemaan ja katsomaan josko löytyis vielä pienelle jotain ja ite pitää niitä imetysliivejä vielä etsiskellä...yks liike on vielä käymättä mutta siellä hintataso n.50e/kpl rintsikat...eikä nyt oikein olis moisia rahoja laittaa....
Hieman mietin miten perin tää vauva täällä masussa oikein on ku liikeet tuntuu muihin päiviin verrattuna vähän erikohdissa, mutta toivottavasti vielä viihtyy vain pää alaspäin..ei tartteis kyllä enää rueta kääntyilemään...

Miehen kanssa keskusteltiin synnytyksestä ja mie tällä hetkellä nyt tosiaan pelkään, että taa vauva on ihan liian iso ja toivon, että vois tulla tuolla heinäkuun alkupuolella jo pihalle, sitten ku se rv 38 on täynnä... Mies tyynesti vaan tuumas:" eikö se ole parempi, että se vauva on siellä niin pitkään kun haluaa, jos se haluaa olla siellä viikolle 42 asti, ni sitten on, ihan hyvin sinä sellasen 5kg vauvan synnytät, eihän me nyt aikasemmin aleta käynnistämään!" Voitte hyvin uskoa, että meinas ukon näkökyky olla vähän vaarassa.. Mieshän se tätä vauvaa jalkovälistään puskee ulos ni TOKIHAN hänellä on sananvaltaa siihen käynnistetäänkö vai ei jos vauva on hirmu iso... odotan vaan innolla mitä helvettiä se suustaan päästää sitten synnytyksessä!!!

Joo vaan josko taas tämän romaanin jälkeen lähtis tekemään jotain fiksua..varmaan pesemään pyykkiä jos entiset on kuivaneet...kyllä nämä miun päivät on sitten aina NIIN jänniä :|

Rae ja Nyytti 33+1
 
Eilen oli siis ensimmäinen perhevalmennus ja katsottiin se samainen synnytysvideo jossa ihan puhuu kanki kovana olemisesta... :D Yksin repeily aiheutti pienen punan naamalleni... :LOL: Enpä viitsinyt siinä sitten alkaa kertomaan että kun tätä asiaa on naureskeltu keskustelupalstalla jne...:D Joten yritin vaan niellä mölyt ja loput höhötyksyt mahaani.. :D Siellä tuli huono olo kun oli niin hemmetin kuuma siel huonees,joten istuin sit tuskanhiki naamalla ja join yli 0,5l vettä ni ei paljon auttanu..

Sieltä kun päästiin käytiin hakemassa postista Pippurin pinnikseen patja ja petari:)
Ja sit matkattiin kotiin hakemaan Pogo kyytiin ja mentiin Viikkiin poistattamaan tikkejä. Haava oli parantunut hyvin ja huolissaan oli kun oli painoa tippunu 1kg sillä parissa viikossa. Koira oli luuta ja nahkaa kun se tuli kotiin sairaalasta leikkauksen jälkeen ja nyt sentään on luut piilossa,eli pikkusen toi lihasmassa lähteny kaverilta... :eek: On noi sen takajalat kyllä ihan erikokoisetki... Muutenkin ennen onnettomuutta oli todella lihaksikas Whippet:iksi. Noo kunhan nyt on kuvattu sit 24.6 uudelleen toi jalka ni sit saa alkaa pikkuhiljaa normalisoitumaan ton liikunnan suhteen ja tietty pitää alottaa varovasti mut odotan kyllä että sen sais päästää juoksemaan ihan vapaana kun se sitä niin rakastaa<3

Tänään aamulla kun heräsin niin oli molemmista tisseissä kuivunu maitotipat nännien päähän..:D Ja mökillä kun oltiin niin oli oikeesta tissistä tullu oikeen sellanen läntti lakanaan.. :LOL:

Olin eilen päivällä niin väsyny ku joutu heräämään jo 7 että olin nukahtanu sohvalle läppäri syliin ja heräsin siihen että kuolaa valu leukaa ja kaulaa pitkin tisseille,ja oli sitten muuten aika lätäkkö ehtiny valua... :headwall: :LOL: :LOL:

Auto saatiin vihdoin myytyä ilmeisesti! JEE :) Maanantaina pitäis tulla ostaja hakemaan tuo pois. Nyt saa sitten ihan rauhassa kattella niit farkkuja:) Isä olikin jo kysellyt sen kaverilta jolla on autoliike että farmareita meiän tytölle ja siel o alkaen 3000? ylöspäin farkkuja myynnis ni pitää maanantaina mennä kattomaan että onko siel mitään mielestä:)
Eipä me muuten mahduta oikeen mitenkään tonne autoon jos lähdetään pidemmälle matkalle kun kyytiin pitää saada koira,vaunut,tavarat,lapsi ja me ite viellä. Koiraa kun en halua pitää takapenkillä vauvan kanssa vaikka onkin kiltti otus.. Joten tuo farmari auto on mun mielestä luonnollinen ratkaisu siihen:)

Eilen poksui viikotkin r 32+0 eikä sitäkkään saanu aikaseks tulla tänne ees mainostaa..:D

Unista näin viime yönäkin taas hyvin sekavaa unta,mulla oli oranssi paita päällä ja hirvi alkoi jahtaamaan mua vaikka heitin sitä kengillä päähän.. :whistle: Ja kun otin paidan pois se ei nähnyt mua mukamas enää.... :LOL:

Koira ja vauva keskusteluun sen verran lisään itse viellä että mua kyl vähän jännittää että miten meillä alkaa homma toimimaan kun toi Pogo on niin innoissaan KAIKISTA lapsista ole ne isoja tai pieniä että miten sen sais sitten suhtautumaan ihan rauhallisesti Pippuriin.. On Pogo nähnyt ja ollut tekemisissä ihan pientenkin kanssa sillon kun mun kummipoika oli ihan pikkunen( alle 6kk),mutta sillon oli koirakin kuitenkin aika pentu ite viel ni oli pienempi joten se vaan nuoli innoissaan Joonaa..:D Nykyään kun tolla on tapana yrittää päästä mahdollisimman lähelle köllimään jos ite pötköttää lattialla että se toisinaan kävelee vähän päällä.. :$ No ei auta muu kun pitää tiukka kuri siinä asiassa että kun Pippuri on lattialla niin Pogo ei mee samalle viltillle tms.

Tänään ajattelin lähteä käymään Mäntsälässä kattomassa kavereita jos siel vaan joku on kotosalla..:D Kun tuo mies nyt lähtee viel tänäänkin ( oli jo eilisen päivän taas ) Riksuun sitä Valianttia laittamaan,eilen ne oli saanu maalattua sen konepellin ( ed. omistaja oli tehnyt siihen "hienot" amisliekit ihan sudilla,joten hiomista oli........:D ) ja tänään ne menee nyt sit asentelemaan viel jotain sinne.. En sen tarkempaa jaksanut udella..:D

Mutta tää mamma lyllertää nyt tekemään aamupalaa,Masu nimittäin tuntuu tunkeutuvan hurjaa vauhtia ulos..:D Ja tunnen olevani hikinenvalas :heart: :LOL:

Millanen ja Pippuri 32+1
 
mekkala ihana yllätys nuo vauvakutsut :heart: ihania lahjoja myöskin ootte saanut :heart:

omenaruusu täälläkin oli tosi haikeeta, kun ensin kuopus lopetti päiväkodissa ja sitten eskarilainen :'( Siellä oli niin ihanat hoitotädit ja ihana paikka koko päiväkoti ;) Viimestään kahden vuoden päästä kuopus aloittaa eskarissa siellä, että sitä odotellessa!

vieraista sairaalassa Seksissä ei saa vierailla kuin isä ja sisarukset.. synnyttäjien tahto, kuulemma kysely tehty sairaalassa.. Harmi, mä taas tykkään, että siellä käyny vieraita, kun parikin päivää tuntuu ikuisuudelta siellä... :kieh:

Meijän vauva kyllä möyryää tosi paljon.. ja nyt on tullut mukaan nää mahan puolelta toiselle liikkeet, hauskaa :LOL: viime yönäkin heräsin siihen, että oli kovat bileet menossa! tuntuu ettei oo vieläkään rauhottunu!

Poks pooooks poksis 35+0 :heart: :heart:


Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:


maamin ja toivo-justiina 35+0 :heart: :heart:
 
Heis, neuvolassa käyty jälleen reissu, laskin tuosta mun kortista niin mulla on ollut yli 18 neuvolakertaa :whistle:

rv: 35+0 ( 33+4 )
paino: -140 g (+187g )
turvotus: +
rr: 110/ 75 ( 118/80 )
pissa: muuten ok, mutta ketoaineet ++
hb: 113 ( 107)
sf: 32 ( 30 )
tarjonta: rt
syke: +

Vauvan sykkeet oli epäsäännölliset, ne kuulosti ihan oudolta, terkkari kuunteli niitä aika kauan. Meni aikansa ennen kuin ne tasoittu 140 pintaan, meinas pistää lähetteen äippäpolille... Maanantaina uus neuvola, jossa kuunnellaan uudestaan sydämenäänet. Nyt pitää levätä ja harrastaa liikelaskentaa.

Vatsa on yhä kireä ja kipeä :kieh: Nestettä oon koettanut juoda mahdollisimman paljon ja syödä, harmi vaan osa kaikesta mikä kurkusta menee alas tulee myös ylös :headwall:

Dana88 & Pikkune 35+0
 
Hei!

Kävin tuossa tunnin kävelylenkillä. :) josko tää pieni sais vauhtia tulemaan maailmaan ;) En oo moneen kuukauteen käyny juuri muualla kuin postilaatikolla kävelemässä.. mutta hitaasti menin nyt kuitenki.. Kuopus lähti isänsä kanssa traktorilla töihin, niin mä pääsin kävelemään. Ei tuo 3v. jaksa pyörällä vielä niin pitkiä lenkkejä polkea, että äiskä sais liikuntaa..

Eilen oli lääkärineuvola. Lähti äippäpolille lähete tästä perätilasta. Lääkärin mukaan mulla on hyvänmallinen lantio,että isompikin vauva siitä pääsee ulos. Toki on,kun oon 4220g vauvan sieltä puskenu ulos, tosin pää eellä. Kaikki arvot oli hyviä :) sf-mitta on ollut nyt 3kerralla sama, 31cm. Tippunu jo alakäyrän alapuolelle. Sisätutkimuksessa mulla oli kohdunsuu 1cm auki, mutta kanava kiinni. Illan oli supistuksia kun käytiin Oulussa. ja tänä aamunakin on ollut, ja ihan kipeitä on olleet.. mutta vois vielä kipeempiä olla ja mennä ne lapsiveet niin tietäs että saa pian vauvan ulos.

Oysissahan on vierailuajat kaikille, jopa isälle ja isoille sisaruksille. tai jos on perhehuone isähän saa siellä olla koko ajan. isovanhemmatkin saa lisäksi käydä vierailuajalla. Eipä sinne muut varmasti oiskaan tulossa. ja mun isä ei ainakaan tuu, kun asuu sen verran kaukana.

Pitäis vielä nuo muutamat kestot pestä vauvalle,jos niitä tulee käytettyä. minulla on myös kertiksiä jo vauvaa oottamassa. Nuo mun kestot ei riitä mihinkään... kattoa kumpia tulee käytettyä..

pauliina ja veikko rv35+5
 
Mooorning mamas!

Pitkästä pitkästä aikaa nukuin 10 tunnin yöunet ja olo on fantastinen. Äsken keitin kardemummakahvit ja lapsonenkin innostui kofeiiniannoksestaan. Maha liikkuu 20 senttiä oikealle ja vasemmalle, julkisella paikalla tää hieman jopa hävettäis :D Tänään en mee työhuoneelle ollenkaan, tralalaa! (Piti muutenkin lopettaa siellä käyminen äitiysloman alettua, mutta ei oo oikein onnistunut..)

Voi kun tätä tekstiä on sikana, pitäis olla joku muistiinpanopapru että muistais kommentoida ihmisten juttuja. Mitäköhän kaikkea oli..

Ristiäisistä
Kaikilla on näistä säädöksistä ihan omat muistikuvat :D Mä oon melko varma, että asia on niin, että nimi pitää ilmoittaa maistraattiin 2kkden sisällä, mutta ristiäiset saa pitää vaikka silloin kun vauva on 2 päivää vanha tai 2 vuotta vanha. Siis ihan koska vain. Se maistraattipapru on se virallinen osuus ja vain sillä on aikarajat. En mä nyt toki tiedä, miksi joku pitäisi 2-vuotiaalle ristiäiset, mutta noin hypoteettisesti..
Ja juu, kaikki pitävät ne tyylillään. Mä rakastan yli kaiken juhlien suunnittelua ja järjestämistä ja erityisesti ruuanlaittoa, joten siksi mietin jo menua sun muuta nyt.. Kaupasta samana aamuna haettu kääretorttupitko ajaa ihan saman asian, jos haluaa päästä helpolla. Tunnelma on tärkein, ja se ihanainen vauvahan sen huomion siellä kuitenkin varastaa. Muuten kaikki varmaan toivoo vain rentoa tunnelmaa! Meillekin tulee vain (?) me, meidän sisarukset, vanhemmat, isovanhemmat, kummit ja pari tätiä ja setää, mutta jos esim. kummit roudaa puolisonsa ja lapsensa mukana, niin siitä tulee se 30 helposti. Ei sentään yli. Toiveissa olis tietysti aurinkoinen ilma, niin voitais olla mun äidin asunnon takapihalla.
Ajattelin ostaa kummeille samppanjapullot kiitokseksi, vaikka se ei varmaan ookaan mikään tapa.

Kestoilu
Paniikki nousee, kun muut kestoilijat on näin kartalla kaiken suhteen ja pyykkää ja ompelee ja opiskelee asiaa.. Onneks ystäväni eilen rauhoitteli mua, että "saahan" sitä vaikka käyttää siinä sivussa kertiksiä tai vaikka kokonaan ekat pari kk ja siirtyä sit rauhassa kestoihin kun alkaa hahmottaa homman. Oon ottanut jotenkin vähän liian vakavasti koko touhun, ikään kuin joku absoluuttinen päätös pitäis tehdä jo sairaalassa, ja yhdestäkin kertisvaipasta mut poltetaan roviolla :LOL: Niiden käyttöön ois kuitenkin pyrkimys.
Me käytetään pesupähkinöitä ja toisinaan Ecover-nimistä hippipyykinpesuainetta, joka oletettavasti on tuoksuton ja hellä (täytyy tosiaan tiedustella pyykkivastaavamieheltäni).

Mattilalle nimi! Ottakaa Iivari, oon ihan katkera kun se on musta yks ainoita ihania pojannimiä ja se jää meiltä käyttämättä.. :D tietty nimimieltymykset on täysin yksilöllisiä. Mun äidin mielestä esim. meidän lapsi tulee teininä vihaamaan Sulo-nimeään. Mä taas sanoin, että se on varmasti tyttöjen keskuudessa suuri valttikortti :) Miten ihanaa ois ihastua helposti lähestyttävään Suloon ja kirjoitella äikänvihon uumeniin sen nimeä kaunokirjoituksella, aah..

Olin jo luopunut koko sitteriajatuksesta, koska niiden hyödyllisyydestä ollaan montaa mieltä ja koska ainoat hienot oli Baby Björnin ja maksaa 129 euroa.. Mutta eilen näin ystävääni, lapsen toista kummia, ja sain siltä lainaan Baby Björnin sitterin! Roudasin sen pääkaupunkiseudulta Turkuun kätsässä kantokassissa bussissa, jee. Toi kuosikin on OK, tollasta pientä mustavalkoruutua, ihan raikas.

Ens viikolla aion ostaa ammeeksi tällasen Flexibathin:
Nyt joku tietty sanoo, että toi on ihan paska :D mutta mun pari ystävää on kehunut sitä kovasti. Sen saa siis taitettua helposti ihan littanaksi joten ei vie tilaa kylppärissä, ja voi pakata mukaan jos tarttee johkin, ja kuulemma ystäväni 4-vuotias poikakin mahtuu vielä mainiosti lutraamaan tuolla, eli käyttöikä on pitkä. Maksaa ainakin täällä Turkusessa tommosen 35-40 euroa.
Kai kaikki Turun seudulta käy säännöllisesti kuolaamassa Baobabin lastenvaatteita ja muita roinia? aijaiaijajiaijai :heart: Niin ihania, niin kalliita.

Ja tää palsta tosiaan koukuttaa! Olin tosiaan eilen Helsingissä hillumassa, joten en ehtinyt kirjotella, mutta luin juttujanne moneen otteeseen päivän aikana kännykällä. Ja nimimerkitkin pyörii päässä. Mulla menee jostain syystä Pai ja Rae välillä sekaisin, kun on kolme kirjainta ja kummastakin tulee mulle jotkut ruokaherkut mieleen (Rae=joku suklaarae tms! :LOL: ), ja jostain syystä myös dana ja bambina, koska danasta muistan aina että on pieni ja hentoinen, ja bambina taas tuo merkitykseltään mieleen pienen ja hentoisen.. Mutta kyllä niistä teksteistä aina sitten erottaa kirjoittajat!

Viikonloppu alkaa, mökille lähtö! Sitä ennen salille lukemaan naistenlehdykät pyörän selässä. On tää länsimaisen ihmisen elämä kyllä idioottimaista, kun menee johonkin ilmastoituun halliin polkemaan pyörää paikallaan, kun on oma pyöräkin ja ulkona paistaa aurinko. Voi hesus :LOL:

kardemummma & Sulo 35+3

Ps. Olenko hieman lapsellinen, kun en ikinä pääse yli tuosta että jonkun keskussairaalan lyhenne on SEKS. En koskaan muista sitä, ja luin maaminin juttua huuli pyöreänä, varsinkin kun kirjaimet ei ollu isolla.. Seksissä ei saa vierailla kuin isä ja sisarukset.. synnyttäjien tahto, kuulemma kysely tehty sairaalassa.. Harmi, mä taas tykkään, että siellä käyny vieraita, kun parikin päivää tuntuu ikuisuudelta siellä...
Ja aiheeseen liittyen: TYKSiin pääsee vain tuoreet isovanhemmat, ei edes tuoreet sedät ja tädit saatika kaverit. Ja varmasti vauvan sisarukset, jos sellaisia olisi.
 

Yhteistyössä