Mooorning mamas!
Pitkästä pitkästä aikaa nukuin 10 tunnin yöunet ja olo on fantastinen. Äsken keitin kardemummakahvit ja lapsonenkin innostui kofeiiniannoksestaan. Maha liikkuu 20 senttiä oikealle ja vasemmalle, julkisella paikalla tää hieman jopa hävettäis
Tänään en mee työhuoneelle ollenkaan, tralalaa! (Piti muutenkin lopettaa siellä käyminen äitiysloman alettua, mutta ei oo oikein onnistunut..)
Voi kun tätä tekstiä on sikana, pitäis olla joku muistiinpanopapru että muistais kommentoida ihmisten juttuja. Mitäköhän kaikkea oli..
Ristiäisistä Kaikilla on näistä säädöksistä ihan omat muistikuvat
Mä oon melko varma, että asia on niin, että nimi pitää ilmoittaa maistraattiin 2kkden sisällä, mutta ristiäiset saa pitää vaikka silloin kun vauva on 2 päivää vanha tai 2 vuotta vanha. Siis ihan koska vain. Se maistraattipapru on se virallinen osuus ja vain sillä on aikarajat. En mä nyt toki tiedä, miksi joku pitäisi 2-vuotiaalle ristiäiset, mutta noin hypoteettisesti..
Ja juu, kaikki pitävät ne tyylillään. Mä rakastan yli kaiken juhlien suunnittelua ja järjestämistä ja erityisesti ruuanlaittoa, joten siksi mietin jo menua sun muuta nyt.. Kaupasta samana aamuna haettu kääretorttupitko ajaa ihan saman asian, jos haluaa päästä helpolla. Tunnelma on tärkein, ja se ihanainen vauvahan sen huomion siellä kuitenkin varastaa. Muuten kaikki varmaan toivoo vain rentoa tunnelmaa! Meillekin tulee vain (?) me, meidän sisarukset, vanhemmat, isovanhemmat, kummit ja pari tätiä ja setää, mutta jos esim. kummit roudaa puolisonsa ja lapsensa mukana, niin siitä tulee se 30 helposti. Ei sentään yli. Toiveissa olis tietysti aurinkoinen ilma, niin voitais olla mun äidin asunnon takapihalla.
Ajattelin ostaa kummeille samppanjapullot kiitokseksi, vaikka se ei varmaan ookaan mikään tapa.
Kestoilu Paniikki nousee, kun muut kestoilijat on näin kartalla kaiken suhteen ja pyykkää ja ompelee ja opiskelee asiaa.. Onneks ystäväni eilen rauhoitteli mua, että "saahan" sitä vaikka käyttää siinä sivussa kertiksiä tai vaikka kokonaan ekat pari kk ja siirtyä sit rauhassa kestoihin kun alkaa hahmottaa homman. Oon ottanut jotenkin vähän liian vakavasti koko touhun, ikään kuin joku absoluuttinen päätös pitäis tehdä jo sairaalassa, ja yhdestäkin kertisvaipasta mut poltetaan roviolla
Niiden käyttöön ois kuitenkin pyrkimys.
Me käytetään pesupähkinöitä ja toisinaan Ecover-nimistä hippipyykinpesuainetta, joka oletettavasti on tuoksuton ja hellä (täytyy tosiaan tiedustella pyykkivastaavamieheltäni).
Mattilalle nimi! Ottakaa Iivari, oon ihan katkera kun se on musta yks ainoita ihania pojannimiä ja se jää meiltä käyttämättä..
tietty nimimieltymykset on täysin yksilöllisiä. Mun äidin mielestä esim. meidän lapsi tulee teininä vihaamaan Sulo-nimeään. Mä taas sanoin, että se on varmasti tyttöjen keskuudessa suuri valttikortti
Miten ihanaa ois ihastua helposti lähestyttävään Suloon ja kirjoitella äikänvihon uumeniin sen nimeä kaunokirjoituksella, aah..
Olin jo luopunut koko
sitteriajatuksesta, koska niiden hyödyllisyydestä ollaan montaa mieltä ja koska ainoat hienot oli Baby Björnin ja maksaa 129 euroa.. Mutta eilen näin ystävääni, lapsen toista kummia, ja sain siltä lainaan Baby Björnin sitterin! Roudasin sen pääkaupunkiseudulta Turkuun kätsässä kantokassissa bussissa, jee. Toi kuosikin on OK, tollasta pientä mustavalkoruutua, ihan raikas.
Ens viikolla aion ostaa ammeeksi tällasen Flexibathin:
Nyt joku tietty sanoo, että toi on ihan paska
mutta mun pari ystävää on kehunut sitä kovasti. Sen saa siis taitettua helposti ihan littanaksi joten ei vie tilaa kylppärissä, ja voi pakata mukaan jos tarttee johkin, ja kuulemma ystäväni 4-vuotias poikakin mahtuu vielä mainiosti lutraamaan tuolla, eli käyttöikä on pitkä. Maksaa ainakin täällä Turkusessa tommosen 35-40 euroa.
Kai kaikki Turun seudulta käy säännöllisesti kuolaamassa Baobabin lastenvaatteita ja muita roinia? aijaiaijajiaijai :heart: Niin ihania, niin kalliita.
Ja tää palsta tosiaan koukuttaa! Olin tosiaan eilen Helsingissä hillumassa, joten en ehtinyt kirjotella, mutta luin juttujanne moneen otteeseen päivän aikana kännykällä. Ja nimimerkitkin pyörii päässä. Mulla menee jostain syystä
Pai ja
Rae välillä sekaisin, kun on kolme kirjainta ja kummastakin tulee mulle jotkut ruokaherkut mieleen (Rae=joku suklaarae tms!
), ja jostain syystä myös
dana ja
bambina, koska danasta muistan aina että on pieni ja hentoinen, ja bambina taas tuo merkitykseltään mieleen pienen ja hentoisen.. Mutta kyllä niistä teksteistä aina sitten erottaa kirjoittajat!
Viikonloppu alkaa, mökille lähtö! Sitä ennen salille lukemaan naistenlehdykät pyörän selässä. On tää länsimaisen ihmisen elämä kyllä idioottimaista, kun menee johonkin ilmastoituun halliin polkemaan pyörää paikallaan, kun on oma pyöräkin ja ulkona paistaa aurinko. Voi hesus
kardemummma & Sulo 35+3
Ps. Olenko hieman lapsellinen, kun en ikinä pääse yli tuosta että jonkun keskussairaalan lyhenne on SEKS. En koskaan muista sitä, ja luin
maaminin juttua huuli pyöreänä, varsinkin kun kirjaimet ei ollu isolla..
Seksissä ei saa vierailla kuin isä ja sisarukset.. synnyttäjien tahto, kuulemma kysely tehty sairaalassa.. Harmi, mä taas tykkään, että siellä käyny vieraita, kun parikin päivää tuntuu ikuisuudelta siellä...
Ja aiheeseen liittyen: TYKSiin pääsee vain tuoreet isovanhemmat, ei edes tuoreet sedät ja tädit saatika kaverit. Ja varmasti vauvan sisarukset, jos sellaisia olisi.