Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Siis oonko mä jotenkin ihan yksinkertainen kun en käsitä noita kestovaippajuttuja?! Esim nuo 2009 äitiyspakkauksessa tulleet vaipat - onko ne niitä kuoria, jotka vaatii sisälle esim harson? Tai tuossahan on kahta mallia... Onko toinen itse vaippa ja toinen kuori? :ashamed: Mua oikeesti nolottaa kun en käsitä. Taidan tilata kasan niitä all-in-one vaippoja ja aloittaa niistä..
Et oo yksinkertainen, darling! Mäkin alan vasta nyt päästä jyvälle, kun oon vähän opiskellut. Mun mielestä ä-pakkauksessa on niitä "sisäosia" (ok, ei tää termistö oikein luonnistu vieläkään..) ja kuoria, eli ei tartte mitään harso-origamitaitoja lisäksi :D Eli vain se "pehmeämpi osa" (froteemainen) vavvaa vasten ja sitten se "muovimaisempi" osa päälle. Kaksi osaa siis. (Nyt joku on sillee et "Ei herrajjumala ei, olet käsittänyt aivan väärin! Ihan mahdollista sekin :LOL: )
Mäkin aluksi luulin, ettei mun ÄO riitä kuin niihin all-in-oneihin, mutta jos sulla on esim. ylimääräiset parisataa, niin osta FuzziBunz -setti jossain ihanissa väreissä/kuoseissa, aluksi kokoa S. Niissä on kaksi osaa, mutta hyvin käsityskyky riittää hahmottamaan, miten käytetään. Niiden pitäis olla vielä parempia kun nää ImseVimset. Tosin aion eka ite koittaa näillä mennä.

Huh, olikohan meidän vika mökkiviikonloppu ennen vavvan tuloa.. Mulla on vasen nivunen ja häpyluu kipeät, ja asennon vaihtaminen sat-tuuuuu! Mitä tää oikein on.. Ja vähän voimaton fiilis ja sormetkin kipiät. Raihnaisuuuuus! Oltiin alustavasti kutsuttu yks ystäväpariskunta meidän mökille (tai siis poikkiksen vanhempien mökille, jos nyt tarkkoja ollaan..) juhannukseksi, mutta voi olla, että m'oon jo liian tukalaoloinen moiseen.. Saa nähdä.

Huomenna täysiaikaisuuspoksuntaa :eek: Oon ihan kauhuissani. Luin äsken "38. viikko" -tekstin vauvakirjasesta ja meinasin tulla hysteeriseksi. Lapsen kehitys on enää "hienosäätöä" ja se vaan siellä pulskistuu, mutta on jo valmis tulemaan. Meille tulee vauva! Kohta tapaan sen! Miltä se näyttää! Onko se tosiaan poika! Miten sen kanssa eletään! Voi miten mä rakastan sitä! Haluan sen jo tähän! Ja toisaalta en ikinäääää, pysy siellä! Eiku ei! En mä tiiä! Hullluuuuus! :D

Rouva saga
-- niin, kai se terkkari osais käsikopelolla antaa jonkinlaisen kokoarvion. Mäpä kysyn moista seuraavalla käynnillä. Joka pitää muuten muistaa soittaa huomenna..

kardemummmma & Sulo
36+6
 
Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille.
Pitkin viikonloppua oon lueskellut kuulumisia, mutta ei oo ajatukset pysyny kasassa et sais kirjotettua oikein mitään.

Ihanasti Fiinukalla jo kaikki valmiina.

NeLa
Olihan sulla reissu ! Miten voidaan pistää kotiin vaikka synnytys on käynnissä ? Mä veikkaan et oisin kyllä siel osastolla jo ihan siks ettei mies jaksais kuunnella ja katella ku kärvistelisin kipeenä kotona. Jos vaan tosiaan pystyt liikkumaan, touhuamaan jotain niin tee se ! Jospa se antais lisävauhtia. Tai sitten vaan painelet sinne sairaalaan takasin. Ihan älytöntä joutua kärvistelemään kotona moisten kipujen kans.

Mä en tajuu noista kestoista mitään, enkä nyt ajatellu alkaa perehtymäänkään. Jospa sitten joku toinen kerta yrittäis.

Nukuttaako muita ihan hirveesti ? Mä nukun edelleenkin tosi huonosti ja katkonaisesti, mutta yleensä kuitenkin jotain 10 h / yö ja silti päivät on yhtä haukottelua. Voiskohan tää unetuksen lisääntyminen liittyä lähestyvään synnytykseen ?
Mulla kyllä öisin on supistellu lisääntyvässä määrin, et jospa se sieltä joskus tulis.

Mä haluaisin kyl kans jo et vauva syntyis. Ei enää malttais odottaa, vaik hyvähän sen tietty on kasvaa vielä tuol masussa.

Meillä ei oo sitten niin mitään juhannussuunnitelmia, yleensä ku ollaan oltu jossain festareilla. Mut tänä vuonna ei jostain kumman syystä olla menossa... :LOL: Eikä nyt jotenkin pahemmin kummankaan vanhempien mökille meno kiinnosta. Et ehkä ollaan sitten vaan kaupungissa ja päiväseltään poiketaan mökeillä tms. Vähä tylsää, mutta ei voi mitään.

Hitsit ku alkaa jo valmiiks tylsistyttämään tuleva viikko. Ei oo oikein mitään ohjelmaa / tekemistä tiedossa. Tiistaina tietty neuvola.
Tässä on jo niin kauan tullu oltua kotona, ettei oikein osaa enää nauttia. Vaikka tosiaankin pitäis nauttia ku nää viikot on viimesiä et saa olla kotona ilman et tarttee huolehtia kenestäkään muusta.

Jollain muullakin oli pienoinen paniikki vauvan syntymästä samaan tyyliin ku mulla: "Tulis jo... Apua älä nyt hyvä vauva vielä tuu, en oo yhtään valmis vielä..." Ristiriitasta !

Tasan kuukaus laskettuun aikaan ! Huiiii...
 
Olivia ja Kardemummma, oikein olet Kardemummma ymmärtänyt. Eli 2009 äitiyspakkauksessa on muotoonommellut sisävaipat, jotka tarvitsevat kuorivaipan kosteussuluksi. Ja siis myös ne kuorivaipat on siellä pakkauksessa. Juu ja FuzziBunzeja paljon tuntuu ihmiset kehuvan, mutta itse kyllä hankkisin ensin yhden ja kokeilisin, ja mikäli toimii niin sitten sen suuremman määrän. Olen ymmärtänyt, että hirvittävän yksilöllisistä on kuitenkin, että mikä sopii kenellekin.

Saga 37+1
 
Äh pitäsköhän munki oikeesti noita kestoja ruveta miettimään.. Aluksi halusin, sitten tuli laiskuus ja nyt taas vähä kiiinnostais. Mutta riittääkö puhti.

Joku täällä sano sen, että ois hienoa jos kestoihin suhtauduttais samoin kuin kertakäyttöastioihin - lomilla kertokäyttöä ja kotona kestoa. Se ajatus jäi mun mielee kummittelemaan ja on se kyllä ihan totta, että hyvä ois jos noin ajattelis.
Mun pitää nyt pistää mietinnät pystyy, että kuis tekis :)
Harsoja on vinot pinot ja kestoja jos jonkinmoisia kun saatiin käytettyjen vaatteiden seassa niitä. Hurjan paljon käytettyjä ne on, mutta eikös se imukyky vaan parane käytön myötä?

Mulla on supparit koko päivän piinannu tänään. Ihan uupunu olo, kun tulee ja menee, mutta ei muuta säännöllisiksi. Ja nyt vauva kai jotain hermoa painaa kun tuntuu että oikea jalka häviää alta. Maha kans kestokova niinku danalla, ihan paristi on tänää pehmennyt. Mut heti kun liikkuu nii johan kiristää.
Se jonku mainitsema liian tiukka vyö-tunne sopis tähän oloon aika hyvin.

Aamusta täälläki heti neuvola huomenna, katsotaan mitä siellä on.

Ja muaki väsyttää ihan hullusti! Pitkää nukuin yöt huonosti, nyt viikonlopun olen nukkunu hyvin mutta heränny kyllä vessaan monesti. Silti päivällä on ihan uupunut olo ja eilen lepäsin melkein koko päivän. Tänäänki on menny ihan iisisti.

Nojoo, omaa napaa vaan tralallalaa :ashamed:
Meen muualle valittaa, heips!
 
kardemummma ja saga KIITOS! =) Kestovaipat for dummies -kirjan tarvisin. Mutta siis noilla äitiyspakkauksen vaipoilla pääsee kokeilun alkuun ja sitten voi ostaa lisää jos innostuu. Ajattelin lähtee vaikka siitä, että kotosalla käytän 1-2 kestovaippaa päivässä ja reissussa sitten kertakäyttöisiä. Täytyys käydä tsekkaa nuo FuzziBunzetkin.

Pai Kauhee väsy vaivaa täälläkin, mutta nukahtaminen on vaikeeta iltaisin. Kaiket päivät vois sitten nukkuu...

Juu ja sekopäisyys fiilikset on täälläkin pinnalla. :) Ei millään malttais oottaa, että pieni syntyy, mutta toisaalta tuntuu, ettei iiiiiihaaan vielä tarvis tulla maailmaan. Ota näistä nyt selvää. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeLa:
me käveltii eilen siel sairaalas mut ei ollu apua... kätilö sitten ennen kun lähettii tuumas et sil ei oo mitää merkitystä käveletkö vai makaatko jos syntyy ni syntyy...
Hassua, miten erilaisia käsityksiä. Kuopus kun lähti syntymään, käytiin ekan kerran käyrillä ma-ti yönä. Ei ollu paikat avautunu, vaik supparit tuli n 3min välein.. Käskivät kävellä ja lenkkeiltiinkin mun vanhemmille (Jorvista joku reilu kilsa), meni melko kauan, ku piti pysätä suppareiden ajaks. ;) Ennen lähtöä kätilö pyys käymään käyrällä tiistaina puolen päivän tienoilla, mikäli supistukset jatkuu. Eli sillon uusiks, mutta ei edistystä. Käyrää ottanut kätilö toivo uusintakäyntiä reippailujen jälkeen, ennen oman vuoronsa päättymistä eli taas ti iltapäivällä käyrälle. Joo, suppareita tuli, muttei avannu paikkoja. Takasin eivät tuolloin enää komentaneet, toki muistuttelivat vesienmenosta ym. et tartteis tulla kiiruusti sit jos jotain muutosta tulee. Keskiviikkoiltana marssin Jorviin ja pyysin troppia, jotta sain nukutuksi, kun edelliset yöt menny kaurapussin ja konttausasennon parissa.. Ke-to yöllä tais alkaa tapahtumaan, koska (joko suppareiden tai lääkkeiden voimasta) oksensin, yökkö oli riemuissaan ja hekotteli synnytyksen alkaneen.. Aamulla olin sormelle auki ja kanava lähes hävinny -> komento kävelylle, josko supparit sais siitä tehoa.. Eli vähän joka välissä kehottivat liikkumaan, jotta homma etenis reippaasti. Meillä tiuo loppu sujui sitten ei niin kivasti. Aamupäivän lilluin ammeessa (oli ihanaa!) ja puolilta päivin 4cm auki. Iltapäivällä puhkottiin kalvot ja lopulta tipalla yritettiin tehostaa suppareita, kun en avautunu tuota pidemmälle. Ilokaasuun turvauduin, ku supparit muuttu kivuliaammiksi ja lopulta pyysin epiduraalin, ku pelkäsin ite jännittäväni ja estäväni avautumista. Illalla n klo 21 olin edelleen 4cm auki ja tuli komento leikkuriin. Siihen saakka tuo homma oli toisaalta melkein jopa kivaa.. Mut se matka leikkaussaliin ei ollu, vaan siitäkin selvittiin. Poika synty ennen puoltayötä, omien laskujen mukaan reilu 3vrk ensimmäisistä suppareista. Synn.kertomukseen olivat kuitenkin laittaneet synnytyksen alkamaan torstaiaamusta, koska vasta sillon oli supparit saaneet jotain aikaan. Koska tuo kokemus oli oikeastaan ihan ok tuohon leikkauspäätökseen asti, harmittaa melkoisesti, et tää tulee leikkauksen kautta, enkä siis saa ikinä kokea alatiesynnytystä "loppuun saakka".

Oho, tuli omanapainen romaani, vaikka piti vaan käytäntöjen eroja ihmetellä.. Vaikka tuo osastolla ollut kätilö NeLa sulle sanoikin, ettei kävelyllä olis merkitystä, kannustaisin kumminkin liikkumaan. Jollei siitä muuta hyötyä oo, voi se edesauttaa vauvaa asettumaan parhaaseen mahdolliseen tarjontaan. Se RT kun ei vielä takaa mitään, jotta sujuu kaikki hyvin, pitää pään olla oikeassa asennossa, jotta avautuminen tehostuu. (jos on väärin pää, voi käydä ku mun äidille; sisko oli "naamatarjonnassa", mutsi 10cm auki ja siinä olivat. Mitään ei tapahtunu, ei kuulemma ponnistuttanu tai edes sattunu enää vaikka supistelikin. Leikkasivat, koska lääkäri totes äidilleni, että voivat odottaa vaikka viikon, muttei sisko tuu alakautta ulos) Eli liikkeelle vaan, jos kykenet kävelemään. Tai jos kävely ei auta, pyörittele lantiota, voi helpottaa muutoinkin oloa..

OLIVIA
etkös sä asusta pk-seudulla?! (jorviin vissiin meet synnyttää?) Pääkaupunkiseudun vaippalainaamo toimii taas, toiset vaipat on Espoon keskustan tuntumassa ja toiset Helsingin Tapaninkylässä. Eli pistähän viestiä lainaamolle, et on vauva tulossa ja tarttet sen synnyttyä NB-koon pakkausta lainaks. 12vrk laina maksaa 5e, eli ei todellakaan paljoa.. Lainaamon avulla on helppo testata, et mikä systeemi sopii omaan käyttöön parhaiten, esim kardemumman ehdottamat Fuzzit sopii joillekin, mut harmittaa ja paljon, jos pistät 200e niihin ja huomaat, ettei ne syystä tai toisesta toimikaan teillä. (sitäpaitsi, harvalle vauvalle sopii taskut ihan pienenä, useimmilla toimii sisävaippa+kuori yhdistelmä parhaiten)
Tai sit tehdään treffit vaik johki asukaspuistoon tms. ja otan erilaisia vaippoja mukaan, ni voidaan yhdessä kattoo, et miten se oikeen toimii.. Laita yv:tä jos siltä tuntuu.
 
kestot:
Jotkut ovat netissä uskaltaneet verrata Babylandin kestoja noihin Fuzzibunz -vaippoihin. Niissä on paljon näppäreitä ja säätövaraa siinä sivussa eli pitäis olla vastasyntyneestä eteenpäin ainakin suunnilleen koko vaippaiän. Kehuja löysin netistä useammalta käyttäjältä, joten eivät liene aivan noloja. Niinpä itse tilasin huutonetistä niitä 4 kpl, jotta saan kokeilla. Hintaa tuli uusille vaipoille n 8e/kpl postikuluineen. Eli jos jotain kiinnostaa niin tuotakin voi harkita. Omakohtaista kokemusta ei kyllä vielä ole :)

Punaposket ja Tuhina 35+0
 
Missä kaikki on?
Sitä on ihan tottunu jo lukemaan sivullisen tekstiä, kun tänne tulee :) Nyt on ollu näin hiljaista iltakymmenen ja aamu seitsemän välissä :p Tämä emäntä starttaa neuvolaan. Mies on pelotellu, että se sijainen voisi olla joku "Repe", joka sätkä suussa istuu siellä odottelemassa... Nyt mulla on jo selvä mielikuva tästä Repestä ja mua jännittää vähän :LOL:
 
Huomenta!

Esikoisen synttäreistä selvitty. Jalat ei meinaa jaksaa enää millään. Ja sitten, kuka on vienyt mun supparit? Kaksi vaivaista tuli eilen, vaikka touhusin koko päivän. Tammikuusta asti supistellut ja nytkö ne sit loppu? Vauva onneksi liikkuu paljon ja yrittää saada itseään suoraksi, varpaat menee syvälle kylkiluiden alle. Ei tunnu oikein kivalta :ashamed: Toisaalta taas nyt oon alkanut tuntemaan suurta haikeutta, kohta vatsaa ei enää ole ja tämä on minun viimeinen raskauteni. Nyt pitäisi osata nautti kaikista näistä ihanista muljahduksista ja potkuista.

Nela Ihme toimintaa taas vaihteeksi meidän synnärillä. En kyl toisaalta yhtään ihmettele, kun itsekin olen törmännyt jos jonkinlaiseen kohteluun.

Unta tuntuu riittävän mullakin. Närästyskin näyttäis rauhoittuneen vähän, oon kyl alkanu syödä varmaan tunnin välein jotain pientä. Tuntuu, et sekin helpottaa oloa. Hassua, kun alkuraskaudessa sai pelata pahoinvoinnin kanssa ja nyt sitten närästyksen ja samoilla konsteilla.

omenaruusu 37+4
 
huomenta =)
klo 03 herätty outoon oloon ja sen jälkeen en oo saanu nukuttua kun alko menkkakivut taas vaivata sen verran kovasti... nyt tuntuu että jotain lorahtelee housuihin :whistle: jospa se kuitenkin tästä :p (oon kyl aivan varma et kun nyt tän kirjotin niin tää loppuu ja oon vaan kuvitellu kaiken :kieh: )

pyydän anteeksi että mun kirjotukset pelkkää omaa napaa mutta mun ajatukset ei yksinkertaisesti riitä muuhun :ashamed:
NeLa ja lassi 36+6
se olis huomenna poksuminen taas
 
NeLa jospa sieltä tihkuis lapsivettä ;) Toivottavasti sun ei tarvis enää kovin montaa päivää kärvistellä!! :hug: Ja uskon, että ajatukset pyörivät vain synnytyksessä!

HUOMENTA VAAN |O

Hyvin nukuttu yö takana, paitsi heräsin kerran vessaan ja oli aivan hiestä märkä... Tissivaosta lähtien :LOL: :LOL: Mikä ihaninta täällä paistaa aurinko B)

Tänään pitäis viikata pienet vaatteet kokojärjestyksessä ;) Iltapäivästä kaffittelee tyttökaverien kanssa! JEE!

Kattelin eilen appilassa miehestä kuvia, kun on ollut pieni ja sillä oli samanlainen tutan potkari, jonka oon ostanu meijän beibille :heart: :D n.28vuotta sitten oli siis samaa kuosia!!! ;)

Mä en ymmärrä kans noista kestoista mitään, mutta opastusta varmasti saisin miehen siskolta!

Jospa sitä lopettais joutavat jorinat ja nousis aamupalalle :p


Aurinkoista maanantaita! B)


Maamin ja Toivo-Justiina 36+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeLa:
pyydän anteeksi että mun kirjotukset pelkkää omaa napaa mutta mun ajatukset ei yksinkertaisesti riitä muuhun :ashamed:
Mua ei ainakaan haittaa ja onhan tuo ymmärrettävää, ettei just nyt päähän muuta mahdu! Koitahan jaksaa! Kunhan jotain selkeää tapahtuis, olis varmaan helpompaa. Siis että loppuis nyt joko kokonaan tai menis vaikka kunnolla vedet. Tuo on varmasti inhottavaa, et supistaa muttei selkeesti kunnolla (siis niin et olis varma edistymisestäkin, vaikka sattuu varmasti nytkin) tai et tihuttaa eikä oo varmuutta, et on lapsivettä.. Tsemppiä! :hug:

Ja hei, kiva kuulla, miten teillä menee! Ihanaa on, ku jaksatte päivitellä tilannetta, ei tartte montaa päivää olla epätietosuudessa, et joko tuli lähtö vai vieläkö kotona.. Hassua, miten palstan ihmiset pyörii ajatuksissa enemmän ja vähemmän.

ON: piti olla neuvola. Ei sit oo. Ei oo terkkari paikalla. On sitten viikon päästä. Edellisestä käynnistä tulee sit yli 3viikkoa väliä. Mut mitäs se noita kiinnostaa? Olis itteä kiinnostanu. Kas kun eivät jättäneet kokonaan väliin, äippäpolille kun on se aika 21.pv ja neuvolan sai sit 22.pv. Nyt ketuttaa..
 
Huomenta!

NeLa toivottavsti kohta alkaa oikesti tapahtua ettei tarviisi kärvistellä turhaan :)

rv37 poksis! H-hetki lähestyy :D


Täällä pikkusen suppailee välillä... eilen aamulla illalla tuli muutamia ilkeämpiä supistuksia vaikka mitään ihmeempää en ollu tehny.
Öttiäinen venyttelee kovasti ettei meinaa mahan väliin mahtua, niin puskee kylkiluihin :)

Viime perjantaina kävin ä.polilla tarkastuksesa taas ja kaikki OK..
Outoa kuitenki kun lapsivettä on kuuluma normaalisti mutta kuitenkin vähän? Tää lääkäri mittasi ihan koneella kun ennen on silmämääräisesti se mitattu :eek:
Painoarviota ei tällä kertaa tehny, vaan mittasi että keskivartalo on viikkoa edellä...
Samalla kävi sisät.polilla näyttämässä sokeriarvoja kun meinaavata taas olla koholla insuista huolimatta etenkin isommill aterioilla... Sämpylää ei voisi syödä ollenkaan :/

Samalla reissulla käytiin siskon kanssa ostamassa siskon tytöllle Hello Kitty matkarattaat, oli oikein söpöt =)

Ensi perjantaina taas tarkastus käynti.

Tänään vielä käytävä hammaslääkärissä, viime viikonloppuna tippui paikka hampaasta johon on juurihoitomenossa. Eilen vasta alkoi siihen koilottaa... :/

nyt puurolautasen kimppuun =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Juu kyllä täällä liikettä saatiin aikaseks ku join kaks lasii tuoremehua ja sitten makasin sängyllä ja soittelin kännykästä Yön Loistoa. Laskuissa menin sitten jo sekasin, mutta kyllä niitä liikkeitä ihan varmasti yli 10 tuli. Hyvä näin. Täytyy vaan opetella et tekee tota aina välillä jos tuntuu et on ollu hiljasempi päivä.
Hyvä juttu, et vauva rupes liikuskeleen ja hyvän kappaleenkin oot valinnut
:LOL:, mun ja meidän koulun aloittavan poitsun lempikappale :heart: .

Muffin :hug:, voin kuvitella kuinka raskas viikko sulla on ollut. Toivotaan, että tämä raskaus menee loppuun asti ja saat pikkunyytin syliisi. Voimia loppuraskauteen :hug: .

Koirista Oon tosi iloinen noista karvakorvista jo sen allergia jutskankin takia, se kuitenkin on ihan tutkittu/todettu juttu että perheissä joissa on eläimiä on vähempi allergioita (just oli muuten aiheesta artikkeli jossain lehessä;).
Itse olen atoopikko ja tyttäremme myös, vaikka kotona on lapsesta asti ollut koiria kokoajan ja kissakin. Itsellämme on nyt kissa ja tyttö on pahasti allerginen. Kävin joku vuosi sitten kuuntelemassa OYS:an ihotautipoliklinkan asiaan perehtyneen professofin luennon ja hän sanoi, et on hyvä, jos kotona on eläimiä ja eläimillä hän ei tarkoita kissoja ja koiria vaan navettaa tms. jolloin allergioita on huomattavasti vähemmän. Eli ilmeisesti koirilla ja kissoilla ei ole mitään tekemistä lapsen allergiattomuuden kanssa vaan pitäisi käyttää navetassa/sikalassa/tallilla tms. että sais sitä vastustuskykyä allergioita vastaan. Näin ainakin proffan puheesta ymmärsin. Eikä varmaan muutaman kerran käyttö riitä vaan siellä pitäisi olla enemmälti. Mieheni on lapsuutensa asunut maatalossa ja ollut navetassa jne. ja hänellä ei ole mitään allergioita. Itse taas olen lähtöisin omakotitalosta, jossa eläimenä oli vain kissa ja koira ja olen allerginen.. navetassa tms. ei juuri lapsena tullut oltua, joten uskon kyllä tän proffan puheita. Ainakin meillä näyttää pitävän paikkansa. Ja tää proffan puhe perustu tutkittuun tulokseen.

Marta Paljon onnea :hug: , olipa koskettava parketin katsastusreissu :heart: .

JP-78 Olipa mukava kuulla teidänkin kuulumisia. Ikävä lääkäri vaan sattuntu kohdallenne... Toivottavasti loppuraskaus sujuu vaimollasi hyvin ja tuleva vauva-arkikin teillä molemmilla.

OYS menijät, mulle neuvolan täti kehotti ottaan itelle ja miehelle omat jalkineet, kun on niin paljon jalkineita lähtenyt potilaiden matkaan, ettei siellä välttämättä ole itselle sopivaa kokoa ja muutenkin ovat huonokuntoisia... siis häh, kuka haluaa ottaa sairaalan jalkineet mukaan??? Itse en ole niitä kovin hyvinä pitänyt, enkä muutenkaan varastais sairaalasta tahi muualtakaan!!!! Isä saa olla synnytyksessä mukana omissa vaatteissaan, kunhan on siistit ja puhtaat vaatteet. Ei siis enää tarvi laittaa sairaalan vaatteita synnytykseen, kuten esikoisen aikaan piti laittaa - näytti kyllä ihan lääkäriltä meidän iskä niissä kuteissa :LOL: .

Liikkeistä Täällä on kans rauhallisempia päiviä ja sit niitä päiviä jolloin liikutaan lähes jatkuvasti. Neuvolan täti tuumas, et pitäähän vauvan välillä levähtääkin, kuka sitä jaksaa kokoajan "riehua" :LOL: . Pääasia kuitenkin et liikkeitä päivän mittaan tuntuu. Aikaisemmissa raskauksissa tein liikelaskentaa joka ilta samaan aikaan jo siitäkin syystä, että vauvat olivat hyvin vähäisiä liikkumaan ja puolessa tunnissa sain ehkä 5-15 liikettä. Tässä raskaudessa en ole liikelaskentaa suorittanut, kun vauveli on niin vilkas liikkuun, vakka välillä onkin hiljaisempaa... vauva nukkuu ilmeisesti silloin tai sit ite olen touhunnut niin paljon, etten ole kiinnittänyt liikkeisiin niin huomiota... Tällä vipeltäjällä tulee liikelaskennassa, jota olen välillä tv:tä katsellessa kokeillu vähän aikaa... 5 minuutissa tulee jo toi 10 liikettä.. et silleen.

maamin82 Taidetaan sit olla yhessä täällä elokuussa... Täälläkään ei oikeestaan minkäänlaisia supistuksia edes seksin, saunan, siivouksen jälkeen... eikä taida neljäs ässäkään shoppailu tuottaa tuloksia. Olo nyt ei ole mikään ruusuinen.. Viime yönä alaosasto oli tosi kipee, mut ei ne supistuksia silti ollu - ehkä jonku sortin liitoskipuja tms. Mut ei paljo kärsiny sängyssä kääntyillä ku kävi aika makiasti kipeää... ja tätä on aina silloin tällöin ollut aiemminkin, mut ei joka yö.

Jenniii-88, JaKa ja sallaelina Tervetuloa jokkoon mukaan.
Jenniii Kerroit, että kaulakanava ois pehmentynyt ja sitä olisi sentti jäljellä - muistaakseni. Sehän tarkoittaa mielestäni lähestyvää synnytystä. Ei tietenkään tarkoita, et se just nyt tai lähiaikoina syntyisi, voi syntyä piankin tai sitten voi mennä pitempäänkin - sitä on vaikea ennustaa. Mutta synnytystähän se jollain tapaa enteilee ja ennen synnytystä irtoaa limatulppa, mikä on nimensä veroisesti semmoisia limaklönttejä, joissa on monesti veriviivaa mukana. Sit tietty voi mennä lapsivedet (itselläni ei ole koskaan mennyt) ja kivuliaat säännölliset supistukset - nämähän ne on niitä synnytyksen merkkejä. Supistukset piti olla muistaakseni jotain 8 min välein tai tiheämpään, jotta niitä noteerattas säännöllisiksi ja synnytystä enteileviksi. Joku muu voi vielä tätä tarkentaa... jos haluaa.

dana88 mulla on ollut ehkäisynä molempien raskauksien jälkeen minipillerit, joita voi käyttää imetyksen aikaan - muistaakseni joku cerazette tms. oli nimeltään ja mulla ainakin vuotoa ei tullut ollenkaan niin kauan kuin pillereitä käytin. Myöhemmin laitoin hormonikierukan (laskin, et tulee halvemmaksi pidemmän päälle kuin pillerit), mut se jouduttiin poistaan vuoden kuluttua, kun rupes aiheuttaan mulle kystia. Nyt olemme miehen kans päättäneet, et kun tää on meidän viimeinen lapsi ja ikääkin on jo sen verta, ettei enää lapsia tämän jälkeen..., niin teemme sterilisaation jommalle kummalle. Ite pidin ensin itsestäänselvyytenä, et mulle se tehdään, mut neuvolan täti rupes puhuun, et keskustelkaa vielä miehen kans, kun se ois helpompi tehdä miehelle.
Mun samanikäiselle kaverille tehtiin viime vuonna neljännen lapsen jälkeen tää juttu ja se varmaan on tässä vaiheessa jo viisain ehkäisykeino - jos ei todellakaan enää halua lapsia.
Kumia en juurikaan halua käyttää, kun tuntuu, et menee koko hommasta tuntuma. Muutaman kerran on synnytyksen jälkeen käytetty ja siihen se on sit jäänytkin. Itse en kumin kans saa nautintoa ollenkaan, ilman kumia kyllä.
Niin ja imetyksen aikana ei ilmeisesti kaikenlaisia ehkäisyjä pysty edes käyttämään, joten kannattaa viimeistään jälkitarkastuksessa ottaa neuvolassa puheeksi... todennäköistä on, et neuvolan täti/lääkäri ottaa sen siellä puheeksi.

Paheneeko muilla liitoskivut maatessa?
Mulla istuminen on suht ok ja liikkuminen, mutta kun makaa niin kivut pahenee niin vietävästi. Öisin on ihan tuskaa liikkua sängystä mihinkää tai edes kääntää kylkeä kun kivut on niin kovat. Outoa, kun jotenki oisin aatellut että lepo auttais liitoskipuihin, mutta ei kyllä ainakaa viime viikkojen kokemusten perusteella auta mulla...
Mulla on ilmeisesti sama "vaiva" - maatessa tuntuu kääntyminenkin ihan hirveen kipeeltä ja olen aatellut kipujen olevan liitoskipuja. En muista aiemmissa raskauksissa tällaista olleen vaan silloin on ollut niitä puukoniskuja mm. liikkuessa - nyt niitä taas ei sitten ole ollut lainkaan. Todella erilainen raskaus tämä kaikinpuolin kahteen edelliseen verrattuna.

Kirpparilöytöjä täälläkin. Löysin oman paikkakunnan kirpparilta tosi hyviä potkareita, 4 oli paketissa ja hinta 2,5 e - ei paha. Samaten ostin housuja samaisen neljän paketin ja hinta sama. Oli kyllä kuin ois uusia ostanu. Muitakin vaatteita ois ollut, mutta kun en edelleenkään ole varma sukupuolesta, niin ostan vain neutraaleja vaatteita nyt. Kerkeää niitä tytön/pojan vaatteita ostaa myöhemminkin. Ja mulla on niitä kyllä ennestäänkin jonkun verran. Kotiutumisvaatteisiin laitoin vaatteita sekä tytölle, että pojalle - valitsee siitä sitten sukupuolen mukaan mieleiset
=) .

miesten juomingit Ajattelin vaan, että mitäs muualla on sovittu tästä asiasta, kun viikkoja alkaa olemaan aika paljon. Olen yrittänyt, jos tuossa rv 37 viimeisen kerran jotain ottaisi jos haluaa, mutta siitä vesi selvänä synnytykseen..
Meillä ei tästä asiasta tarvi ees keskustella, koska mies juo muutenkin tosi vähän. Pari saunajuomaa ottaa silloin tällöin lauantai-iltana lasten nukkumaan menon jälkeen ja lapsen syntymän lähestyessä en usko, että ottaa enää ollenkaan - tajuaa sen itekkin, niin ettei siitä tarvi ees keskustella - hyvä näin.

ironlady: Ehkäisystä tää pienokainen tulee olemaan meidän ainoa, joten sterilisaatiosta on ollut puhetta. Täytyy vaan selvittää saisiko sitä synnytyksen yhteydessä vai mikäköhän on käytäntö?
Kaverille sterilisaatio oli tehty synnytyksen yhteydessä ja tosi helppo tehdä, jos sektio. Mutta jos alakautta, niin pitää erikseen leikata ja tehdä sitten naiselle. Mut onnistuu kyllä synnytyksen yhteydessä kuulemma, tosin siitä on sit puhuttava synnyttämään mennessä lääkärille. Mutta siihen on tietty ehtoja mm. pitäs olla 3 lasta, ikääkin olikohan yli 30 vai vieläki enemmän. Googleta sterilisaatio, niin löytyy ne kriteerit sieltä.
Itellä kun alkaa 40 v. olla mittarissa ja tää on 3. lapsi, niin päädyttiin miehen kans tähän ratkaisuun myös ja uskoisin, et saadaan sterilisaatio myös, mutta aika näyttää miten käy.

Menia Mulla aikaisemmissa raskauksissa terkkari tutki varmaan jotain rv 20 lähtien joka kerta alakerran tilanteen. Nyt eri neuvolan täti ja hän katsoi vasta rv 35+4 ekan kerran alakerran tilanteen ihan mun pyynnöstä. Ja ens to mennään kattoon ultralla tarjonta ja varmaan saan eka kerran sitten rakenneultran myös painoarvion. I hope so...

mekkala
korvatulpat, yösiteet, omat tutit, kuivattuja luumuja, bepanthen, rintakumi, hammasharja, -tahna, ihovoide, sampoo ja hoitoaine, dödö, sitten tietenkin erikseen vauvan ja omat kotiinlähtövaatteet.
Korvatulpat on varmaan ihan hyvät, jos on herkkäuninen ja tottunut niitä käyttämään. Itse en ole niitä tarvinnut... sen verta väsynyt ollut, ettei ole muut melut haitanneet, hyvä kun on hoitajat saaneet ylös imettään yöllä. OYS:ssa oli esikoisen aikaan herätys 3 h välein imettään ja toisen lapsen aikaan herättivät 4 h välein imettään. Miten lie nyt???
Siteet on saanut sairaalan puolesta ainaki OYS:ssa, tuttia ei olla tarvittu ja tarvittaessa senkin on saanut OYS:sta lainaan sairaalassaolon ajaksi. Kuivatuttuja luumuja on myös saanut OYS:sta, ei ole tarvinnut omia. Ite otan mukaan Lansinohia (lampaan rasvasta valmistettu luonnon tuote, saa apteekista), josta olen tykännyt. On turvallista vauvalle ja hoitaa tosi hyvin rintoja - ei ole tarvinnut kovin montaa kertaa edes käyttää. Hammastahnan ja -harjan otan, samoin suihkusaippuan ja shampoon sekä kotiin lähtöä varten muotovaahdon ja varmaan meikitkin. Dödö ehdottomasti, omat jalkineet (neuvolan täti suositteli) itelle ja miehelle (miehelle synnytyksen ajaksi), kotiinlähtövaatteet, kamera, kampa, ristikoita/sukokuja tai muuta käsityötä - jos niitä kerkee tekeen. Nyt ei muuta tule mieleen, mut pitää katella vanha lista, jos se ois vaikka tallessa vielä edellisistä synnytyksistä =) . Olen koonnut yhteen kansioon kaikki matskut yms. mitä olen odotuksien aikana käsiini saanut/tarvinnut ja säilyttänyt niitä ja ne on olleet kyllä hyvä apu tässäkin raskaudessa. Sieltä löytyy äitiyspakkauksesta saadut vaatteiden pesuohjeet jne.

Meillä kans mies tekee kyllä kaikkia hommia... teki kukkapenkit ja minä olin piällysmiehenä, auttoi kesäkukkien laitossa, kitkee rikkaruohot yms., siivoaa, laittaa ruokaa, tiskaa, pesee pyykkiä ja tekee kaikki raskaat hommat. Kantaa kauppakassit, hoitaa lapset, nytkin on tuolla muksujen kans, et äippä saa olla tietokoneella :LOL: rauhassa. Ikkunatkin pesi ulkoa, minusta kun ei ole rappujen päälle nyt kiipeen. Siis mies on aivan ihana :heart: :heart: :heart: , en kyllä luopuis mistään hinnasta tästä kultakimpaleesta. Kaikista asioista keskustellaan ja sovitaan yhdessä. Enpä muista että ois koskaan edes riidelty tän 11 vuoden yhdessäolon aikana. Oon kyllä niin tyytyväinen puolisooni. Uskon, että liittomme tulee olemaan yhtä pitkä kuin appivanhemmilla jotka ovat olleet jo yli 40 v. naimisissa ja yhdessäkin ainakin 45 vuotta. Omilla vanhemmillani naimisissa oloa kerkes tulla melkein 30 vuotta, joka päättyi isäni kuolemaan... :'( .
Siis unelmieni mies :heart: :heart: .

Pai80 Ehdottomasti kannattaa kutinasta mainita neuvolassa, vaikka olet varmaan jo maininnutkin. Itelläkin oli esikoisen aikaan ja nyt tässä raskaudessa kutinaa jalkapohjissa silloin tällöin - tosi harvakseltaan, mut sanoin siitä neuvolassa ja heti täti passitti kokeisiin - ei siis tarvinnut edes ite pyytää sitä. Täti tuumas, et varmuuden vuoksi - eivät halua ottaa mitään riskejä...

Supistuksista Jonkun verran on tässä raskaudessa ollut harjoitussuppareita, mutta aikaisemmissa raskauksissa niitä ei ollut lainkaan. Heti alkoi kivuliailla suppareilla synnytys esikoisella rv 41+2 ja poika syntyi 41+3. Toista oottaessa kivuliaat supparit alko 41+6 ja tyttö syntyi tasan 42+0. Et mulla kun supparit tulee niin se on lähtö sitten...

NeLa Meillä tyttö aloittaa uimakoulun viikon päästä ja se kestää kaks viikkoo, sit aloittaa poika uimakoulun... eli viikon päästä ravataan Raksilan uimahallissa seuraavat 3 vkoa... onneksi OYS on lähellä, jos vauva sattuis päättään tulla maailmaan :LOL: .

Mies meillä jää nyt viikoksi lomailemaan :heart:, ihanaa - ollaan koko perhe kotosalla viikon ja tehdään miehen kans yhdessä kaikkia juttuja... Lapset käy 3 h päivässä srk:n kesäkerhossa ja sillon voidaan miehen kans tehdä kaikenlaisia kotihommia yms. ja tietty sit ku lapsetkin on kotona... miehellä vaan tahtoo kotihommat unohtua ja menee aika lasten kans kun ovat kotona :heart: . Mies tykkää hirveesti touhuta lasten kans, mut itteä sit tahtoo risoa tekemättömät työt... mut kerkeepä niitä tehä... lapset on vaan hetken pieniä. Parempaa se lasten ja perheen kans vietetty aika kuiteski on kuin et jos ravais kuppiloissa. Ja tekee mies tietty kotihommia lasten kotonakin ollessa... mut jos lapset kinuaa iskää leikkiin niin iskähän menee :LOL: . No oikeesti mies kyllä tekee kotihommia tosi paljon, et ei kyllä meikällä ole valittamista...

Olivia81
Hitto kun mua tekis mieli syödä nuo Sirkus Aakkoset, jotka ostin eilen sairaalakassiin. :LOL: Ne oikein huutaa mua... :p
Hyvä kun muistutit, salmiakkiahan/lakritsiahan mun piti kans sairaalakassiin ostaa :LOL: . Tänään ollaankin menossa kauppaan, niin pitääpä muistaa ostaa ja sit vannottaa miestä, ettei syö niitä :LOL: . Pitää pitää myös ittensä kurissa, et ei kuuntele namujen huutelua... muuten ei oo sairaalassa naposteltavaa. Tosin kyllähän se mies varmaan tuo sit namua, ku pyydän.

vatsakasilmanvauvaa Hienoa, että sait hyviä uutisia äidistäsi. Helpottaa varmasti omaakin oloa näin loppuraskaudessa.

ON: Täällä oli eilen aivan mahtava aurinkoinen lämmin kesäpäivä ja nautittiin ulkona olosta koko perhe. Käytiin koko perhe jotain 7 km lenkki, lapset pyöräili ja iskä juoksi rinnalla - välillä pysähtyivät aina odottaan, että minäkin lyllersin paikalle :LOL: . Hyvin suju lenkkeily, vaikka tätä painoakin on kertyny ihan kiitettävästi ja olo on kuin norsuankalla...

Hehhee nyt oon päässy jo sivulle 14, alle 10 sivua enää jäljellä...

RV 36 POKSSS
 
Hauskaa viikkoa kaikille!

Ihanaa olla reissun jälkeen kotona, vaikka piakkoin lähdenkin isän luo hengaamaan ja taidan jäädä sinne yöksikin...

Ja pyykkäysurakka, se tuli oneksi valmiiksi viime viikolla! Nyt on kaikki vaatteet lipastossa koon mukaan järjestettynä. Jotain hajakappaleita on vielä pyykkikorissa, eilenkin sain siskolta vielä parit lakanat, mutta menköön nyt normaalin pyykin mukana, tuhlausta pestä kahta yökkäriä yksinään tms.

Kyllä "loppua" kohti tuskaisuus vaan lisääntyy päivä päivältä... Tsemppiä ja voimia kaikille!
Nela, toivottavasti pian helpottaa ja pääset synnyttämään, tosi ikävää tuollainen kohtelu, ollaan kaikki tässä niin lääkärien armoilla.

Mä luulen, että mulla olis ne kestovaippajutut ainakin aloitusta varten aika hanskassa nyt. Vaippasideharsoja on melkein parisenkymmentä, kaikki valkoisia ja pulautusliinat kirjavia niin helpompaa miehelle. Kaks snappiakin on hankittu ja avoinainen muoviroskis niiden kuivattelua ja likaisten säilytystä varten. Kaks kuorivaippaa pitäis vielä tilata netistä ja ehkä varmuuden vuoksi lisäimut niihin. Ajattelin berryplushia, kun ne sitten muuttuis aio:ksi niillä lisäimuilla. Olisko kellään kokemusta tai suositella muita hyviä/parempia kuorivaippamerkkejä? Sain just valmiiksi sellaiset merinovillaiset vaippapöksyt vauvalle myös, teen toiset joskus myöhemmin, mutta niiden kanssa tarvis sitten sellaisen sisä- tai sisätäyttövaipan, löytyiskö kokemusta, mikä merkki olis hyvä? Sitten kolmen kuukauden kieppeillä katsotaan niitä tasku- ja aio-vaippoja, jos näillä eväillä hyvää kokemusta. Miltä kuulostaa? Kepsukka ja Rva Saga? Ja minkä kokoisia vaippoja kannattaa ihan alkuun tilata netistä? Olen myös ymmärtänyt, että nepparikiinnitys olisi paras?

Huomenna olisi neuvola, ainakin voisi siellä mainita tän joka iltaisen elefanttimaisen jalkaturvotuksen, tuskin saa kuitenkaan mitään apuja...

 
Huomenta kaikki. |O

Kauhee yö takana! Kävin eilen piiitkästä aikaa kävelemässä puolisen tuntia kun ei ole supistanut moneen päivään. Sen jälkeen imuroin ja näiden seurauksena vauva ilmeisesti päätti sukeltaa syvemmäksi synnytyskanavaan. Liitoskivut on ihan kauheet! Heräilin jatkuvasti kamalaan kipuun - alan ymmärtämään miltä muiden mainitsemat "puukoniskut" tuntuu. :|

Kepsukka Iso kiitos vaippalainaamovinkistä! Espoossa tosiaan asustellaan ja tuo Espoon Keskus ei ole älyttömän kaukana, joten sieltä ois tosi hyvä hakee vaippoja lainaan. Mulla on nyt vain äitiyspakkauksen kestot ja lisäksi tilasin eilen kolmet FuzziBunz vaipat netistä. Mutta niillähän ei kovin pitkälle pötki, jos oikein innostuu. Ois oikein mukava treffailla kestovaippojen merkeissä, jos sulla löytyy aikaa. :) Mullahan ei muuta olekaan kuin aikaa nyt kun ei ole lapsiakaan ennestään. Voisin vähän opiskellla näitä juttuja - kysymyksiä kertyy varmasti siinä matkalla. Laitan sulle yv:tä aiheesta jossain vaiheessa! Ja muutkin pk-seudun mammat on tietty tervetulleita mukaan. :)

Pai Täällä on kans vyötärön ympärys paisunut, rv 33 oli muistaakseni jotain 95 cm ja eilen näytti olevan 106 cm. Mutta sehän kuuluu asiaan. :) Hurjaa vaan ajatella, minkä kokoinen sitä mahtaakaan olla neljän viikon päästä, jos vauva pysyy masussa laskettuun aikaan asti (saatika jos menee yli LA:n!).

Oletteko muuten lukeneet netistä synnytyskertomuksia? Itse lueskelin muutaman eilen Bebesin sivuilta. Ihan mielenkiintoista lukea niitä kun ei itsellä ole oikein mitään tietoa, mitä odottaa. Tosin samalla pitää tietty pitää mielessä, että jokainen synnytys on erilainen, mutta kiva lukee muiden kokemuksia.

Jaahas, pieni koiran kuono ilmestyi tuohon mun polvelle ja mustat nappisilmät tuijottaa vaativasti eli taitaa olla hurttien ruoka-aika. Se, että koirilta sais pyyteetöntä rakkautta on muuten ihan puppua - aina ne on jotain vaille. :D

Mukavaa maanantaita kaikille! Jokohan tällä viikolla syntyis seuraava heinäkuinen vauva? :)

 
Heissan kaikille, työ olitta taas niin paljon kirjottaneet tekstiä, että meni ihan useempi tovi näitä lukiessa :LOL:

Elikkäs reissusta palauduttu, mentiinkin jo to yöllä ku miehellä oli pe vapaata, joten tulikin vähän pidempi "loma". Menomatka oli muuten jees, mut 2h ajon jälkeen kävi supistelemaan IHAN järkyttävästi, loppui onneksi sitten kun käänsin auton penkin enemmän makuuasentoon. Reissussa näin myös yhtä kaveria ja siellä sai kuulumisiaav vaihdella. Samalla käytiin miehen kanssa kirpparikierroksia ja sieltä löytyi vielä todella paljon vaatteita ja sitten se meidän kauan kaipaama sitteri, on Emma merkkinen ja todella hyvä kuntoinen, hintaa vain 10e. oikein ihana löytö. Eilen sitten käytiin siellä miehen serkun juhlissa ja siellä sai sitten selitellä odotusajastaan vaikka mitä :LOL: Mutta nyt siis turvallisesti kotona ja pitäs rueta vähän taas nuita ostettuja vaatteita pesemään

kardemimmma Siule on käynyt se mitä mie olen aina pelännyt :LOL: Mutta kyllä siis mie varmaan olisin häpeästä painunut maan alle, vaikka ihan sielle mitään voi :D

NeLa Suuresti tsemppiä siule, toivottavasti kohta on nyytti sylissä :hug:

Fiinukka Voi miten ihania kuvia. Todella hienosti olette saaneet järjestettyä kaikki :heart: Oispa meilläkin tilaa laittaa nuin

Kuuma, painon nousu ja turvotus Koko aika on kuuma ja tuskainen olo, joten ette ole yksin vaivan kanssa :LOL: Vkl tuli syötyä ku pieni porsas ja painoa on kotivaan mukaan tullut vaihtelevasti se 1,5-2kg :eek: Pitää tää alkuviikko vähän kevyemmin syödä, jottei neuvolassa alota mäkättämään..ku viimeeksi kumminkin paino oli vähän laskenut ni siihen nähden sitä on nyt sitten viikkoa kohden tullut varmaan 1,5kg :eek: :eek: :kieh: Porkkanat rules :ashamed: Ja kyllä minuu turvottaakin ihan jonnii verran..hirmusia rantuja jo jää sukista yms..

Ummetus Sitä ollut koko raskauden ajan ja vaivaa edelleen, not nice :snotty:

Ristiäiset Niistä taas eilen keskusteltiin ja samalla aaltopituudella ei todellakaan olla, että saadaan varmaan monta kertaa vielä tapella ennenku päästään jonniinlaiseen sopuun...

Virpi1980 Miula on kans sokereiden kanssa vähän ollut heittoa...täällä odotuspuolella on sellanen kun RD odottajat 2010- yhteisö ni sieltä saa tukea, en nyt valitettavasti muista ootko sie siellä, mut käy lueskele ni varmaan saat moniin kysymyksiin vastausksia =)

hoitolaukku Meillä ei sellaista ole, mutta sellaisen haluaisin..voi vaan olla, että meidän rahatilanne ei anna periksi sellaista ostaa, joten jonnekkii vanhaan laukkuun pitää sitten survoa kaikki tavarat...jonkinlainen hoitoalusta matkalle mukaan pitäs kyllä hankkia, mutta voihan se olla, että sekin jää hommaamatta...

ON Vielä tähän vähän lopuksi omaa oloa...maha on jonnii verran kipee ja niitä supisteluja tosiaan reissun päällä oli, mutta ei vielä mitään "vakavaa". Nyt täällä kotosalla taasen ollaan ja yksin jään kohan tuo mies taas kohta lähtee töihin.. Josko sitä vaikka sitten alottas siivoamaan tai jotain ni olis jotain tekemistä..Vauva on kyllä liikennöinyt ihan kiitettävästi ja siitä olen todella onnellinen :heart: Nyt tosin on alkanut sellaiset todella pahat vihlaisukivut tuonne alaosastoon, liekkö pieni päätään sinne asettelee, ei muuten tunnu kivalta...

Jooo-..nyt tullut tässä tietsikan edessä istuttua niin monta tovia, että pitää varmaan lähteä tästä jotain tekemään :LOL:

Rae ja Nyytti 34+4
 
Päivää mammoille!

Pikaseen tulin ilmoittamaan että täällä bongattu eilen limatulppaa (jippii), vaik eihän se oikeestaa mitää kerro, mutta mä olen ihan täpinöissä.
Aamupahoinvoinnit palannut, onneksi vaan aamuisin, ei kestä koko päivää niin kuin sillon ekat 20 viikkoa.
Ja voisin nukkua 24/7, melkeempä 12 tuntia nukun joka yö, miinus vessassa ravaamiset n 5 krt yö.

Hoitolaukku Ei meillä ole, varmaanki tuun käyttää sitä liberon laukkua minkä toivottavasti saa mukaan laitokselta. Tai sit ostan jonkun kivan laukun, siis ihan tavallisen isomman olkalaukun. En oo oikeen löytänyt mitään kivaa "oikeeta" hoitolaukkua, niin en kyllä mitään 60 euroa mihkään ei niin kivaan laita.

Sairaalakassi on nyt sitten pakattu niin pitkälle kuin sen tällä hetkellä voi. Oli aivan ihana yks ilta kun yhessä miehen kanssa katsottiin vauvalle kotiutumisvaatteet ja fiilisteltiin.. :heart:

Nela Paljon tsemppiä, toivottavasti et ihan 5 viikkoa joudu odottelemaan! Eihän se edes voi olla mahdollista jos se lääkäri oli oikeassa ja synnytys on jo käynnissä!!

Fiinukka laittanut kaiken niin nätisti.. :heart: Vitsi ku itelläki ois tilaa laittaa vauvalle oma nurkkaus tms. Mutta ehkä sitten seuraavan lapsen kohdalla ku on laajennus valmis jne.
Nyt meillä tulee toimimaan hoitopöytänä eteisen MALM-lipasto jossa on vauvan vaatteetkin. jne.

Juhannus vietetään äitin mökillä ja sinne sitten jäädään synnytykseen saakka jotta koirilla on sitten hoitopaikka ku meille tulee lähtö, siis äidilläkin alkaa loma juhannuksesta. Puolitoista tuntia on sitten matkaa sairaalaan, mutta eiköhän me ehditä, tuskin tämä huomaamatta täältä tulee.

Nyt taas syömään...

susanna ja papu 37+3

PS. On se ihme jos ei tällä viikolla vauvoja synny, kaikissa muissa kuukausissa syntyneitä alkaa putkahella tälleen puoli kuukautta aiemmin. Mulla ei ainakaan ois mitään omaa jakautumista vastaan.. :D
 
SMSM: Oi pirskatti kun menit salmiakista puhumaan, alko tekee mieli ihan hirveesti! :LOL:

Mullaki vyötärö on ihan järkky, 111cm jo.
Tänään neuvolassa oli kaikki ok, sf-mitta kasvanu sentin viikossa, nyt se on 34cm. Mut silti vauvan pää on kuulemma lähes kiinnittynyt. Miten se voi olla jos maha vaan kasvaa? En tajua. Ja sit neuvolantäti sanoi, että aika isolle vauvalle tää tuntuu - ja lääkäri vasta pari viikkoa sitten sano, että normaali, ehkä pienehkö. Siis minkähän kokoinen kaveri sieltä tuleekaan..

Olivia81: Mä oon aika paljon lukenu synnytyskertomuksia netistä ja sit oon lainannut kirjastosta kirjoja, joissa on kans ollut. Mutta videoita en aio kattoa ennen synnytystä, kirjalliset versiot riittää :) Niitä on ihan kiva lukea, tosiaan huomaa että synnytykset on niin erilaisia!

Äh miksei synnytys vois käynnistyä jo. Olo on niin turta, ei jaksais enää. Neuvolassa kehotti käymään paljon kävelyillä, tänään kävin jo kaks kertaa. Illalla vois mennä vielä uudelleen ainakin.
Inha paineen tunne pepussa ja tuntuu kipua luultavasti häntäluussa.

Mä kans samaa mietin kun susanna85 että ihme jos ei tällä viikolla synny jo jollekin vauva. Siis nyt ollaan jo kesäkuun puolivälissä ja heinäkuisiin on syntynyt vasta yksi pikkunen!

Sitä odotellessa, meitä kypsyneitä odottajia alkaa kyllä jo olla vaikka kuinka, heh!
 
Huomenta

Vähän sitten nukutti tänään. Heräsin tossa vähän yli 12 vasta. Pitäisköhän yrittää mennä jatkossa nukkumaan vähä aikasemmin, niin ei menis päivät tähän ? Vauva on kyl möyriny pitkin aamua ja vissiin yrittäny äitiä herätellä, mut äiti on vaan kääntäny kylkee.

Kyllä se mukavin ässä vaan sai aikaan pikkasen napakampia supistuksia viime yöks. Ässistä testattu; seksi ja shoppailu. Molemmista napakampaa supistusta. Vielä sauna ja kunnon siivous. Veikkaan et nekään ei oo ihan turhia :) Jospa tässä vielä kahdeksi kappaleeksi päädyttäisiin.

Hirmusesti kaikki on taas kirjottanu, en nyt muista mitä piti kommentoida.

Taidan mennä aamupalalle. :LOL:
 

Yhteistyössä