Hetken poissa, ni mooonta sivua tekstiä!
Alkuperäinen kirjoittaja Solnushka:
Erityisesti
Kepsukan pitäis mun mielestä perustaa joku odottavien äitien neuvontapalvelu
Just. Paljastettakoon, että oon kestovaippojen osalta "joutunu" neuvomaan ihmisiä jo useamman vuoden ja päiväkodin kautta on tullu tuettua vanhempia millon missäkin kasvatusjutussa jne. Mutta eipä sillä oo rikastunu
Odotan osanottoa hammasongelmiin. Samaa vikaa täällä, legot hajoilee vaikka niitä hoitaakin. Kuopusta odottaessa paikkautin reiän (kunnallisella) ja sain viereiseen hampaaseen jotain häikkää. Ihan varma oon, et lekuri jotenki aiheutti sen, koska tuo alko oireilla käynnin jälkeen. Rv 41+1 oli pakko käydä hoidattamassa, kun särki niin ettei nukutuksi saanu. Tekivät juurihoidon.. Ei tosin kukaan myöntäny, et olis lääkäri mokannu.
Nyt kävin tarkastuttamassa, ni ekan kerran elämässä totesivat, et hyvässä kunnossa on hampaat. Vaan viimeviikolla irtos paikka, hampaasta josta kiillepinta lohjennu irti, joten seurailen ja käyn korjauttamassa vasta kun oireilee (mun pyynnöstä tuo paikka laitettiin viimeks ja varotteli, ettei välttämättä pysy + tuskin edes tarttee paikkaa).
Alkuperäinen kirjoittaja dalailama:
Terkkari sanoi vaan sitten että no jos lähtee synnytys käynnistyyn yhtäkkiä (lapsivesi tulee) ja vauva vieläkin perätilassa, tulee soittaa ambulanssi ja makuuasennossa mennä sairaalaan. Napanuoran ulos luiskahtamisvaara olemassa...
Tuo vaara kait on olemassa myös sillon, jos pää ei ole kiinnittyny/vauva laskeutunu kunnolla. Että ei se raivotarjonta estä, jollei pää ole "tulppana". Mutta totta, lanssilla sit vaan sairaalaan.
Käännöksestä: kuulemma tuntuu ikävältä, toiset sanoo et kivuliaaltakin, osalla ei mitään ongelmaa. Että vaihtelee tapauksesta toiseen.. Tsemppiä yritykseen, toivotaan kovasti, että tajuaisi pieni kääntyä ite ja kiinnityiskin saman tien eikä kiepu eestaas!
Tylsyys nyt on pakko todeta, et mitä se on? Nuo kaks huliviliä pitää äipän tehokkaasti työllistettynä ja niille on pakko keksiä ja kehittää ohjelmaa, muuten kaatuu seinät kaikkien niskaan. Että ei oo päässy paljoa lepäilemään. Ennen saikkua ajattelin, et ihanaa sit äippälomalla kattoo kaikkia leffoja ja sarjoja, mitä on digiboxille saanu tallennettua ja ehtii noita vaippoja väsäämään ja vauvan vaatteet pesemään jnejne. Ja pas*at, kyllähän noita ehtii tehdä joo, klo 21-02, mut sit kärsii yöunet..
Että joo,
kääkkänän kuvailema hermojen menetys ei oo kaukana tuon 5½veen kanssa, siitä on tullu ihan älyttömän rasittava muutamassa viikossa. Tai sit vaan äidin hermot kestää aiempaa vähempi? Liikkuvainen ja aktiivinen lapsi, millon mitäkin pientä keksimässä, mut yleensä ihan tahattomasti aiheuttaa tilanteita. Nuo onneks viihtyy keskenäänkin, tosin viimeaikoina sitä veljekset ku ilvekset -ilmiötä on ollu havaittavissa harmillisen usein..
Juhannus mihinkään pitkälle ei uskalleta (enkä jaksaisikaan) enää lähteä, saatetaan mennä mun porukoiden mökille. Tosin tuolla yöpyminen on vähän niin ja näin, 1940-luvulla rakennettu sauna on kuulemma sisäkatostaan romahtanu, joten saunaan ei pääse.. Ilman pesutiloja toi yöksi jääminen poikien kans ei hirveesti houkuta ja sitäpaitsi, mitä on jussi ilman saunaa??
Voi,
vatsakasilmanvauvaa, ihania uutisia äidistäsi, onnea!!
Pai meillä on käytetty ihan sitä mukana tullutta patajaa. Vauvahan ei paljoa paina, joten ei sen patjankaan hirmu paksu tartte olla.
Olivia kiitos autoliiton linkistä, ei se en ollu minä.. Mutta apua tuosta on,kun meilläkin on kaukalon hankinta nyt edessä. Voi että kun ketuttaa, ostaa nyt muutaman kuukauden takia ihan uutta ja tietää, ettei siihen enää seuraavaa käyttäjää tule... Tosin puistossa tuli juttua, ni yks äiti sano kuulleensa vakuutusyhtiöstä, että ne kerää kaikki kolaroidut istuimet pois (menee niinku lunastukseen) joten aika huoleti vois käytetynkin ostaa. Silti en uskalla tuntemattomaan luottaa niin paljoa, et käytettynä hankkisin..
Ässistä: saunan voisin jättää väliin, ahistaa nää "helteetkin" välillä., mut muutoin noi muut on ollu ihan normisti kuvioissa. Eikä se mieluisampi ässä saa aikaan kun pienen kivuttoman YHDEN supparin.. että se siitä. Ei noista poikien kanssa ollu mitään apua, mutta onhan sitä kaikkea kiva kokeilla
Pyykkikone lakkas näemmä just (pakko oli poikain yövaipat pyörittää, ku lakanat ja vaipat veteli viimesiään ni koneeseen jotta on kuivaa sit, ku taas tarvii, noilla kummallakin tulee tasasesti ½ öistä kuivia ja ½märkiä, pienemmällä mitään väliä vielä mut toi isomman kastelu _ärsyttäääää_) joten narulle ne ja sit pääsee hyvin ansaituille unille..
Palaillaan taasen
Kepsukka ja masukki 34+5