Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Maamin Viime kesänä kaverin liikkeessä opettelin noita lävistyksiä tekemään ja jäi sinnekin niitä tekemään toisen työn ohelle mutta kun sitten syksyllä löytyi tuo ukkeli ja muutto tänne Vantallee oli edessä niin ei riittänyt enää vuorokaudessa aika olla 2työpaikassa,kotona ja viel koiran kanssa samaa aikaa,joten oli pakko vähentää niiden reikien tekoa. Ja sovittiin että tarvittaessa soittaa niin tulen seuraavana päivänä töiden mukaan:) Ja siel mä oon harjotellut tatuointien tekoa myös,lähinnä värittänyt kaverin keskeneräisiä kuvia loppuun yms:) Haaveissa olis kyllä joskus ihan vaikka täyspäiväisestikin saada tehdä noita töitä, asiakaspalvelua ja saa toteuttaa itseään..;D Taitaa asua sisällä pikku sadisti...... :whistle: :saint: Mutta siis en "virallisesti" tee täyspäiväsesti niitä töitä,satunnaisesti ja enemmän ns keikkaluontoisesti:)

keskiviikkoa kaikille!! :wave:

täällä TAAS tänään helteinen päivä! B) mahtavaa! :D käytiin kavereiden kanssa piknikillä ja sai samalla vähän paistatella auringossa, kun muuten en ole juurikaan jaksanut tuota auringonpalvontaa harrastaa, vaikka aiemmin sitä olen tehnyt. nyt ei siis vaan jotenkin jaksa...! :/

nukkumisesta piti sanoa, että nyt on alkanut tuo unettomuus vaivata vähän täälläkin... aikaisemmin ei ollut mitään ongelmaa ja meni monta yötä etten joutunut vessassakaan käymään, mutta nyt...huoh. illat menee myöhään kun ei väsytä ja sitten yöllä ei löydy hyvää asentoo tai muuten vaan ei nukuta. aamulla sit nukuttais mut ei viitti kauheen myöhään nukkua, kun sit ei taas saa illalla unta. näin se elimistö valmistautuu... :p

en jaksais enää odottaa sen vauvan syntymistä!!! haluun myöskin aloittaa jo sen vauva-arjen ja päästä näistä pelonsekaisista stressintunteista eroon! tää on yhtä piinaa kun koko ajan miettii, miten se vauva siellä kasvaa liian suureksi, koska eilinen pianoarvio oli jo niin hurja, ettei teistä kukaan osaa varmaan kuvitellakaan... :'( raskaat viimeiset viikot edessäpäin...

34+3 :heart: :heart: :heart:

Pitkästä aikaa pinoilemaan minäkin... Virpi, meillä sama juttu, etten tahdo millään enää jaksaa lasten kanssa. Meillä 4 tässä pyörimässä ja rähinät päällä jatkuvasti. Isoin murkkuikäinen pian 14v, sitten 11v ja 8v ja hännänhuippuna 4v poika. Nää nuorimmiaset rähisee jatkuvasti ja 8v oikein ärsyttämällä ärsyttää. Mummilassa ovat kovasti nyt olleet, kun mulla kivuliaita suppareita ja muita vaivoja.

Onko muilla kivuliaita peräpukamia? Mulla on takamus ihan tulessa ja itku tullu jo monesti kun ei pysty istumaaneikä oikein liikkumaankaan. Kyljellään pitäs vaan maata. Tänään kuitenkin käytiin synnäriin tutustumassa, uudet hienot tilat oli ja paljon pallomassuja :)

jaksamista kaikille, alkaa käydä jo kovin tukalaksi tää olo mutta jaksellaan!

Kääkkis ja lapanen 33+1

Bambina: Saanko udella painoarviota. Jos et halua vastata, niin ok. Mulla oli tänään se poli ja ekalla kertaa lääkäri sai vauvan kooksi yli 3kg ja se tosiaan veti melko mietteliääksi. En haluais kuitenkaan kahta 4-kiloista alkaa puskemaan :kieh:
Mulla viikkoja nyt 36+0

Piti trimmata taas koira, mutta tuunpas nopsaan kommentoimaan...

Kääkkänä Siis todellakin vaivaa peräpukama tuon tuostakin! Nyt se on ollut jonkin aikaa rauhassa, mutta välillä ärtyy tosi kivuliaaksi. Kävin ostaan apteekista Ac3 Comfort nimistä lääkettä mutta tuolla kaapissa se vielä odottaa korkkaamista. :D Todella ikävä vaiva, josta en ole koskaan kärsinyt ennen raskautta. Nyt kun syön rautaa, niin tuntuis maha toimivan paremmin ja pukamakin on rauhoittunut.

Uniongelmaisille tsempit! Täällä on kans nukahtaminen tosi vaikeeta. Eilenkin vaan pyöri tuntikausia synnytysmietteet päässä ja nukahdin ehkä viimein joskus klo 03 maissa. Ja joka yö herään monta kertaa vessaan. Joskun keskivaiheilla raskautta luulin, ettei tää jatkuva pissahätä vois enää pahentua - olin todella väärässä! Se ei ollut mitään tähän verrattuna. Lisäksi mua oksettaa melkein 24/7.

Mulla on sellainen fiilis, että seuraavat heinäkuiset syntyy tässä viikon sisällä? :) Vai mitä veikkaatte? Itse oon todennäköisesti kasassa vielä elokuussakin, mutta varmaan alkaa pian tapahtua pinossa. Mitähän kausalle mahtaa kuulua - toivottavasti siellä on kaikki hyvin.

Nyt trimmaamaan tuota hurttaa - katsotaan monestako sormesta lähtee tunto tällä kertaa... :headwall:

Olivia & Vauveli 35+3

Oon käyny lukemassa teidän juttuja ja katsomassa onko vauvoja jo syntynyt kausan vauvan lisäksi. Kesäkuisissa vauvoja tulee ropisemalla :) Ajatelkaa, että pian meilläkin on omat vauvat sylissä :heart:

Pai80 olen kans ymmärtänyt, että äitiyspakkauksen patja on vauvalle ihan riittävä, kun on tosiaan niin kevyt ja pieni.

bambina eikös nuo painoarviot voi mennä pahasti pieleenkin...paljon olen kuullut juttuja, että neuvolassa on puhuttu isosta vauvasta, mutta ihan normaalikokoinen on syntynyt. Voimahali sulle, on varmasti raastavaa, kun täytyy jännittää vauvan kokoa :hug:

Oletteko muuten kuulleet, että rauta-arvojen kuuluukin olla alhaiset raskauden aikana, kertoo kuulemma istukan hyvästä toiminnasta tms. en muista tarkkaan. Odotan neljättä ja kuulin tästä vasta nyt töissä yhdeltä sairaanhoitajalta :eek:

Teillä muillakin supistelee jo. Mulla on supistellut jo viikon ajan aika kipeestikin välillä. Outo tunne, ku ei tosiaan ole noista pojista supistellu ennenku h-hetkellä.

Kääkkänä
meillä kans tota tappelua päivittäin. Nyt varsinkin, kun ekaluokkalaisella alkoi kesäloma ja virtaa tuntuu riittävän...isommat pojat siis kohta 8 ja 4 ja tappelee melkein kaikesta :( mutta hyvä, että olet saanut levättyä, ku sullakin noita supistuksia ym.

Nyt pyykit kuivumaan. Jakselkaa mammat :)

Päpsy ja pikkunöösi 33+6

Nyt tulee omaa napaa. Ensin hajoaminen-->

Turvakaukaloista :headwall: :headwall: :headwall: Siis mikä järkyttävä suo onkaan tuo turvakaukalo-asia?!! Nyt kaksi tuntia koneella surffanneena olo ei oo yhtään aiempaa fiksumpi. Puuh. Miksi pitääkin olla tällanen ihminen, joka haluaa kaiken selvittää perinpohjin? Ja miksi nuo arviot ja arvostelut vaihtelee niin paljon?! Turvakaukalo-asia oli tosiaan miehen vastuulla, mutta kun ei taas mitään tapahdu, niin aloitin itse surffailun. Mitä kaukaloita olette hankkineet? Onko kokemuksia Britax baby safe plussasta turvavyötelakalla? Entä Akta Gracon Duologic II:sta?!Nuo ois käytettynä saatavilla, mutten oikeen tiedä, mitä tekis. Puuh. Meillä vissiin sais isofix telakankin, mut en kyllä rupee uutena ostamaan. Eikö toi turvavyötelakkakin oo kuitenkin jo ihan jees? ApuaPapua. Pää hajoaa kun nälkäsenä näitä miettii.

Ja sitten neuvola oli tänään ja vettä vaikutti olevan vähänlaisesti. Huomenna aamusta parempaan ultraukseen tarkistamaan tilanne. :/ Mutta tuota en jaksa nyt vielä miettiä. Huomenna selviää.

nukkumisesta Täällä nukutaan vaihtelevalla menestyksellä. Päikkärit on aika oleelliset: tänään jäi väliin ja nyt alkaa kiukku jo iskeä... :kieh:

Minuu kyllä jännittää, milloin tulee heinäkuisten seuraava vaavi. Varmaan ihan pian. IhanaaIhanaa. :) Mie varmaan oottelen sinne joulukuulle asti, ennen kuin tää tulee ulos :D

Nyt ruokaa tai pää räjähtää.

A + Myttynen 35+4

Tänään 36+0!
Kävin Hyvinkäällä ylimääräsellä käynnillä ja kaikki oli hyvin. Käyrä piirtyi hyvin ja oli kaikenkaikkiaan hyvä. Ultrassa nähtiin että teki hengitysharjoituksia ja mitat vastasivat hyvin viikkoja ja painoarvioksi saatiin 2800g.
seuraava aika 2 viikon kuluttua, silloin onkin jo 38+0!!!
Niin... ja mitään kypsymisen merkkejä ei ollut tapahtunut lootassa joten eipä sitten puhuttu 38 viikon käynnistyksestä mitään... :|

Mukavaa keskiviikko iltaa kaikille!!! =)

Muffin ja Pömppis 36+0

Hip,

mulla ei sitten mitään raportoitavaa. Tulin kuntosalilta rehkimästä, ja voi helvata kun haluaisin jotain supistuksia tai kipuja tai jotain kehiin! Laskettuun aikaan on 3.5 viikkoa, eikä mitään näy tai kuulu. LA on 5.7., ja laskujeni mukaan vauva syntyis viimeistään 21.7. (Jos menis kaks viikkoa yli ja kaksi päivää käynnistyksessä.. Eli worst case scenario.) Oon jo valmiiksi niin v*ttuuntunut, että mulla on ekojen joukossa täällä laskettu aika ja varmasti viimeisten joukossa syntyvä vavva :LOL:

Huomenna on lääkärineuvola, jännää. Siellä kai arvioidaan jotenkin synnytystapaa, ehkä vauvan kokoa, ehkä jopa ultrataan, tai sitten ei mitään näistä :D En mä tiedä mistään mitään. No, ainakin kurkataan kohdunsuuta. En todellakaan odota, että siellä olisi mitään tapahtunut, mutta oishan se hauska yllätys. Tuun sitten raportoimaan huomenna iltapäivällä!

Kaikkien pino-todennäköisyyksien mukaan tänkin lauman seuraava vauva tosiaan syntyy kyllä i-han pi-an. Kyllä noissa näkyy aina olevan joku syntynyt jo 35+jotain, viimeistään! Monissahan on parikin sellaista "tosi aikaista" vauvaa, meillä vain yksi. (Ihme tilastomatemaatikko musta tullut.. Jotenkin tää kiinnostaa :D ) Minä en enää se 35+jotain voi olla, byhyy! Haluan kesäkuisen vauvan, haluan haluan haluan! Tänään alko jännittää hulluna, kun olin torikahvilla ystäväni kanssa ja se selosti, millasia ne TYKSin synnytyshuoneet on ja kaikkee. Sen vakaa mielipide oli, että koko sairaalakassin konsepti on aivan turha, sinne tarttee kuulemma vain alushousuja ja neuvolakortin :D On aika rela tyyppi. Ei myöskään ollut koskaan kuullut sanaa raivotarjonta. Luuli, että keksin sen päästäni. Mikä muidu :LOL:

Mä oon opiskellut pari päivää tiiviisti kestovaippajuttuja ja oon IHAN fiilareissa niistä! Aiotaan eka mennä noilla Imse Vimse Newborneilla ja sitten kun ne käy pieniksi, tilaan ihan sairaaaaan hienon 15kpl setin Fuzzi Bunzeja, jota kaikki on suitsuttaneet mulle. Ne on niin nättejäkin! Aijaijaijai :heart:

Nyt pitää koota pinnasänky, että ehtii kasiksi kattomaan Unelmien poikamiestä (maailman turhin sarja, maailman karismattomin toi tän kauden poikamies, mutta pakko sitä jotain shittiä on seurata)!

kardemummma & Sulo 36+2

Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Tridian Me ostettiin Brion Primo turvakaukalo isofix-telakalla. Joku täällä aikoinaan suositteli (oiskohan ollut Kepsukka?) Autoliiton turvatestien tsekkausta, josta oli meille ainakin iso hyöty. Tässäpä vielä linkki, jos et ole käynyt. :)

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/

Kiva kun Muffinilla oli kaikki ultrassa hyvin! :)
Me ostettiin tää sama, joten tuplasuositus!
B)

bambina Onneksi tässä ei itse kelläään ole enää hirmu pitkä aika siihen ku nyytit saadaan syliin, jaksamisia :hug:

Tridian Toivottavasti kaikki hyvin huomenna vauvalla ja miekii suosittelen tuota autoliiton sivun selaamista.. se on puolueeton kaiketi.. Ja meillä on kaukalon Britax baby safe, ei ole telakkaa, et ihan vöillä laitetaan kiinni...

Kaikilla tuntuu olevan hirmusesti neuvoloita ja lääkärikäyntejä..täällä seuravaan neukkuun vielä yli viikko ja lääkäriin vielä se melkein 3,5 viikkkoa..siinä vaiheessa ku toiset saa vauvoja ni miula on vika lääkäri...reilu meininki...sais kyllä olla tuo lääkäri aikasempaan mutta minkäs teet...
Tänään on kaiketi jonnii verran supistellut ja rupeekohan miulakin nyt olemaan niitä liitoskipuja??? Kyllä on koko raskauden ajan mahaan koskenut, mutta nyt rupee tuntumaan tuolla alakerrassa jos minkäkinlaista kipua

Muffin mukava, että pikkuisella kaikki hyvin =)

Kyllä nää päivät osaa olla PITKIÄ!!! mies edelleen töissä..johan se taasen siellä on reilu 10,5h ollut... telkkarista ei oikein tule mitään katsottavaa ja kaikki kirjat ja leffat olen tästä talosta jo katsonut... Ja nyt sitten sitä vettä sataa, että enää ei oikein voi mennä uloskaan..mutta eipä sielläkään mitään tekemistä ole... Tylsyyksissäni neuloin jo pienokaiselle tumput ja sukat laitoin äidiltäni tilaukseen..itse neuloisin muuten, mutta kantapään teko vielä pahasti opetteluvaiheessa ja äiti 300km päässä ni se ei oikein pysty auttamaan jos hätä tulee :LOL:

Josko sitä lähtis vaikka kananmunia iltapalalle valmiiksi keittämään....

kääkkänä:meillä kans just tää 7v poika tahalleen ärsyttää molempia tyttöjä ja äitiä siinä ohessa myös.olenkin ollu niitä työntämässä mummolaan itsekkin tämän tästä...pakkohan tässä on aatella itseä ja vauvaa,en halua vielä kuitenkaan synnyttää tätä,vielä kun pysyis sen 4 viikkoa ainaski masussa niin hyvä olis.mutta kyllä,lapset joskus pistää ärsyttään ja paljon,vaikka onkin julmasti sanottu mutta niin se on vaan.nyt muutenki kaikki tuntuu raskaammalta kuin normaalisti.hormoonit???

mutta eipäs muuta taas.

Heipparallaa!

Ihanaa, äippäloma on alkanut! Nyt jos ehtisi aktiivisemmin keskusteluihin mukaan. Olen lueskellut säännöllisen epäsäännöllisesti juttuja, mutta hattu on kuitenkin melko tyhjä fiksujen kommenttien suhteen. Mutta yritän kommentoida mieleen jääneitä juttuja.

Turvakaukalo ja vaunut - me ostettiin Teutonian Spirit -vaunut ja Tario-kaukalo. Muita eurooppalaisia malleja oli hankala löytää. Tyytyväinen oon noihin.

Muut hankinnat - täällä mopo on karannut käsistä ja kaikki tarpeellinen ja vähän ylikin on nyt ostettu. Kestoja täytyy vielä hommata, mutta ajattelin aloittaa harsoilla ja prefoldeilla.

Onko muuten ällöä, jos maitokakat huuhtelee lavuaariin? Täällä kun ei tunneta käsisuihkuja. Ja voiko vaipat pyörittää muun pyykin kanssa samassa?

Miekkoset - täällä mies on ollu aina hyvin huomioonottavainen ja mun närästys pahenee entisestään, kun lukee kuinka jotku joutuu vääntämään tässä tilassa miehensä kanssa. Toivottavasti herrat oivaltavat itse aiheuttamansa mielipahan, koska asiasta riitely ja huomauttelu syö kaikkien voimavaroja.

Nuorista äideistä oli joskus vähän keskustelua. Itse yli 30-kymppisenä - tai kukaan samaa ikäluokkaa olevista kavereistani - ei ole koskaan paheksunut nuoria äitejä. Toki saatan pysähtyä tuijottamaan nuorelta näyttävää äitiä, mutta vastaavasti tuijotan tyhmänä vanhalta näyttävää äitiä. Kyse ei kuitenkaan ole paheksumisesta, vaan lähinnä uteliaisuudesta.

Omat vanhempani ovat vanhoja, yli 70-kymppisiä, ja olen lapsena hävennyt vanhoja vanhempiani suunnattomasti. Vannoin aina, että teen lapset nuorena, mutta tässä sitä ollaan - mieheni on suht samanikäinen kuin isäni aikoinaan, kun minä näin päivänvalon...

Eilen oli taas lääkäri ja ultra, tässä saldoa (viikot 35+2):

• paino: 1.3 kg / vko!!! järkyttävää!!! muutama viikko menikin, että tuli vain n. 200 g / vko.
    paineet: 110/75
    kohdunkaulan pituus: 3.3 cm (mittas ultralla)
    mytyn paino: 2.32 kg, painoarvio syntyessä 3.6 kg
    päänympärys tällä hetkellä: n. 31 cm

Mytyn pää oli alhaalla ja kuulemma lepäili häpyluuta vasten. Kaikki merkit kyllä indikoi, että yli la:n mennään... puuh... vielä kun täällä ilmasto on trooppinen näin kesäisin, lämmöt yli +30 ja kosteus siihen päälle. Ei ole herkkua olla viimeisillään raskaana...

Hyviä vointeja kaikille! -nennulainen & mytty 35+2

Älkää suotta vielä tuskastelko et tulee menemään LA'n yli. Vielä ehtii tapahtua vaik mitä ;).

Mä taisin löytää syyn viikonlopun supisteluihin/menkkakipuihin. Sama meno jatkunu tänään... Tiedänpähän mitä niistä kolmesta S'stä aletaan ensimmäisenä kokeilla jos on tarvis. Ja LUOJAN KIITOS se EI ole siivoaminen :LOL: .

Tridian, turvakaukaloista. Meillä Maxi-cosin Cabriofix. Saanut ainoana autoliiton testissä erinomaisen arvosanan. Miinuspuolena siinä oli tietty kalleus, kun joutuu ostamaan maxi-cosin isofix-jalustan erikseen, jos sellaisen siis haluaa. Plussana taas, että kevein kantaa kaikista turvakaukaloista. Yksi ystävä juuri valitti, että kuinka kamala ja raskas Akta Graco oli. Cabriofixissä on myös esiin vedettävä aurinkolippa. Ja lisävarusteita löytyy, jos haluaa, hyttysverkosta kesäpäälliseen ja makuupussiin. Me otettiin myös se isofix-jalusta, kun autossa oli se valmius, ja sen kanssa juuri se turvallisuus on paras. Mutta toinen ystävä valitsi myös juuri turvallisuuden takia saman kaukalon ja he eivät ottaneet isofixiä eli ilmankin pärjää. Meillä myös päätöksen takana se, että ostettiin quinny zapp matkarattaat, joihin kaukalo kiinnittyy ilman mitään lisävarusteita.

Hei jestas sentään kun oikeesti nyt tajusin, että kesäkuun puoliväli häämöttää ja ihan oikeasti tänne alkaa pian varmasti tulla lisää vauvoja. Apua!
Ja täälläki vauva alkaa pian olla täysiaikanen. Ja on ihan normia, että syntyy viikkojen 38-42 välillä. Ja viikko 38 on kohta täällä.. Siis apua. Koskahan sitä mennään.

Jännittää ihan kaikkien puolesta niin paljon! Huu :)

Täällä on tänään ollut rento päivä: siivottiin varastoa ja purettiin yks työpöytä olkkarista. Roudailtaan vanhoja kirjoja eteenpäin myös. Ja sitten ruuaksi tehtiin kanajauheliha-sipuli-aurinkokuivattutomaatti-juusto täytteisiä kesäkurpitsoja, nam!

Äsken katottiin Up in the air-leffa, filmtownissa on nyt eurodays menossa eli vip-asiakkaat saa kaikki leffat sunnuntaihin asti eurolla. Suosittelen :) Olin aikanaa liki kolme vuotta filkkarissa töissä ja työntekijöille eurodays on kyl yks vuoden pahimmista ajoista, mutta asiakkaille se on kyl oikee helpotus :)

Niin ja tilasin tänään netistä parit carriwellin imetysliivit, katsotaan mimmoset on.
http://www.pepino.fi/carriwell-saumattomat-imetysliivit-p-102.html nää tilasin mustana ja valkoisena :) Onko kellään kokemuksia näistä?

Nyt vähä surffailua ja sit unille..

Ensinnäkin pitää todeta et kauheasti tullu taas tekstiä tänään. Koitan kommentoida jotain mihin osaan sanoa jotain.

Me hommattiin Britaxin Baby-safe kaukalo sillä vyötelakalla kun autossa ei oo isofix-valmiutta. Tiiä sit lisääkö tuo telakka turvallisuutta, toivottavasti.

Tänään kävin rintsikkaostoksilla Lindexillä. Järkytys oli melkonen sen koon suhteen. Normaalisti rintsikat kokoa 75-85B ja nyt joutu ostamaan 85C ja ne oli silleen et vaan vähä reilut, et ehkäpä sitten imetyksen alettua joutuu ostamaan jotkut 85DD:t. Ihan itteäkin nauratti siel sovituskopissa et millaseks Pamelaks tässä vielä muuttuu :LOL:

Me hommattiin tänään taas lisää vauvatavaroita. Ostettiin vihdoinkin vauvalle hoitopöytä. Päädyttiin Brioon siinäkin hankinnassa. Lisäksi ostin pinnasängyn verhoille tangon, hoitolaukun, vaunuihin sadesuojan. Meinaako muut laittaa pinnasänkyyn verhot ja pehmusteet ? Meil on kasa pehmusteita ja verhoja siskolta lainassa ja nyt sitten yritän valita et mitkä otan käyttöön.

Mua kans pelottaa et tää menee vielä yliaikaseks. Vajaa kaks viikkoo sitten tilanne oli et paikat pehminny, kanava lyhentynyt ja sormelle auki. Et lupaava alku on, mutta jääköhän vaan lupailuks, eikä sitten tosipaikan tullen tapahdu mitään ?

Missäs vaiheessa muut meinaavat ottaa ässät käyttöön ? Mä tässä vielä yritän malttaa pari viikkoa ja sitten vois alkaa ihan tosissaan alkaa käyttää ässiä.

Pai80: Mä oon jo pikkuse ässiä korkkaillut, siivousta ja saunaa tosin vain. Kolmas ei nyt nappaa, jotenki niin epäseksikäs olo että ei oikein lämpene. Vai pitäskö sitä lapsensa eteen suostua myös moiseen, sillähän se alkunsa saikin :D No katotaan vielä viimisen ässän suhteen tovi..

Mä haluaisin ehdottomasti, että vauva pysyis masussa ainakin sinne rv 38+, sitten se saa tulla maalimaan heti kun haluaa. :) Toivon toisaalta, ettei ainakaan paljoa menis yli LA:n. Mulle ois hirmu tärkeetä, että pieni pääsis heti kotiin mukaan, eikä tarvis olla kauaa sairaalassa. Mutta eihän näihin paljoa voi itse vaikuttaa. Ässiä puuhaillaan täällä ihan muutenkin - ei siis vauvansavustus -mielessä. :D

Pai Pinnasängyn pehmusteita on täällä muutama jo ostettuna, verhoja en ole hommannut. Se vois olla aika kiva. Pitääs katsoa, joskos taas lähtis vähän tuhlaileen. ;)

Hetken poissa, ni mooonta sivua tekstiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Solnushka:
Erityisesti Kepsukan pitäis mun mielestä perustaa joku odottavien äitien neuvontapalvelu :)
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Just. Paljastettakoon, että oon kestovaippojen osalta "joutunu" neuvomaan ihmisiä jo useamman vuoden ja päiväkodin kautta on tullu tuettua vanhempia millon missäkin kasvatusjutussa jne. Mutta eipä sillä oo rikastunu ;)

Odotan osanottoa hammasongelmiin. Samaa vikaa täällä, legot hajoilee vaikka niitä hoitaakin. Kuopusta odottaessa paikkautin reiän (kunnallisella) ja sain viereiseen hampaaseen jotain häikkää. Ihan varma oon, et lekuri jotenki aiheutti sen, koska tuo alko oireilla käynnin jälkeen. Rv 41+1 oli pakko käydä hoidattamassa, kun särki niin ettei nukutuksi saanu. Tekivät juurihoidon.. Ei tosin kukaan myöntäny, et olis lääkäri mokannu.
Nyt kävin tarkastuttamassa, ni ekan kerran elämässä totesivat, et hyvässä kunnossa on hampaat. Vaan viimeviikolla irtos paikka, hampaasta josta kiillepinta lohjennu irti, joten seurailen ja käyn korjauttamassa vasta kun oireilee (mun pyynnöstä tuo paikka laitettiin viimeks ja varotteli, ettei välttämättä pysy + tuskin edes tarttee paikkaa).

Alkuperäinen kirjoittaja dalailama:
Terkkari sanoi vaan sitten että no jos lähtee synnytys käynnistyyn yhtäkkiä (lapsivesi tulee) ja vauva vieläkin perätilassa, tulee soittaa ambulanssi ja makuuasennossa mennä sairaalaan. Napanuoran ulos luiskahtamisvaara olemassa...
Tuo vaara kait on olemassa myös sillon, jos pää ei ole kiinnittyny/vauva laskeutunu kunnolla. Että ei se raivotarjonta estä, jollei pää ole "tulppana". Mutta totta, lanssilla sit vaan sairaalaan.
Käännöksestä: kuulemma tuntuu ikävältä, toiset sanoo et kivuliaaltakin, osalla ei mitään ongelmaa. Että vaihtelee tapauksesta toiseen.. Tsemppiä yritykseen, toivotaan kovasti, että tajuaisi pieni kääntyä ite ja kiinnityiskin saman tien eikä kiepu eestaas!

Tylsyys nyt on pakko todeta, et mitä se on? Nuo kaks huliviliä pitää äipän tehokkaasti työllistettynä ja niille on pakko keksiä ja kehittää ohjelmaa, muuten kaatuu seinät kaikkien niskaan. Että ei oo päässy paljoa lepäilemään. Ennen saikkua ajattelin, et ihanaa sit äippälomalla kattoo kaikkia leffoja ja sarjoja, mitä on digiboxille saanu tallennettua ja ehtii noita vaippoja väsäämään ja vauvan vaatteet pesemään jnejne. Ja pas*at, kyllähän noita ehtii tehdä joo, klo 21-02, mut sit kärsii yöunet..
Että joo, kääkkänän kuvailema hermojen menetys ei oo kaukana tuon 5½veen kanssa, siitä on tullu ihan älyttömän rasittava muutamassa viikossa. Tai sit vaan äidin hermot kestää aiempaa vähempi? Liikkuvainen ja aktiivinen lapsi, millon mitäkin pientä keksimässä, mut yleensä ihan tahattomasti aiheuttaa tilanteita. Nuo onneks viihtyy keskenäänkin, tosin viimeaikoina sitä veljekset ku ilvekset -ilmiötä on ollu havaittavissa harmillisen usein..

Juhannus
mihinkään pitkälle ei uskalleta (enkä jaksaisikaan) enää lähteä, saatetaan mennä mun porukoiden mökille. Tosin tuolla yöpyminen on vähän niin ja näin, 1940-luvulla rakennettu sauna on kuulemma sisäkatostaan romahtanu, joten saunaan ei pääse.. Ilman pesutiloja toi yöksi jääminen poikien kans ei hirveesti houkuta ja sitäpaitsi, mitä on jussi ilman saunaa??

Voi, vatsakasilmanvauvaa, ihania uutisia äidistäsi, onnea!!

Pai
meillä on käytetty ihan sitä mukana tullutta patajaa. Vauvahan ei paljoa paina, joten ei sen patjankaan hirmu paksu tartte olla.

Olivia kiitos autoliiton linkistä, ei se en ollu minä.. Mutta apua tuosta on,kun meilläkin on kaukalon hankinta nyt edessä. Voi että kun ketuttaa, ostaa nyt muutaman kuukauden takia ihan uutta ja tietää, ettei siihen enää seuraavaa käyttäjää tule... Tosin puistossa tuli juttua, ni yks äiti sano kuulleensa vakuutusyhtiöstä, että ne kerää kaikki kolaroidut istuimet pois (menee niinku lunastukseen) joten aika huoleti vois käytetynkin ostaa. Silti en uskalla tuntemattomaan luottaa niin paljoa, et käytettynä hankkisin..

Ässistä: saunan voisin jättää väliin, ahistaa nää "helteetkin" välillä., mut muutoin noi muut on ollu ihan normisti kuvioissa. Eikä se mieluisampi ässä saa aikaan kun pienen kivuttoman YHDEN supparin.. että se siitä. Ei noista poikien kanssa ollu mitään apua, mutta onhan sitä kaikkea kiva kokeilla ;)

Pyykkikone lakkas näemmä just (pakko oli poikain yövaipat pyörittää, ku lakanat ja vaipat veteli viimesiään ni koneeseen jotta on kuivaa sit, ku taas tarvii, noilla kummallakin tulee tasasesti ½ öistä kuivia ja ½märkiä, pienemmällä mitään väliä vielä mut toi isomman kastelu _ärsyttäääää_) joten narulle ne ja sit pääsee hyvin ansaituille unille..
Palaillaan taasen
Kepsukka ja masukki 34+5

Pikainen kysymys kaikille??? Onko kenelläkään ollut tai tietääkö kukaan mitä merkkaa se kun on kalkkia istukassa??? Mulle sano viimeviikolla lääkäri näin ja nyt sen vasta muistin ja alko vähän hirvittään:( Vähän netistä etin tietoo ja siellä tuli ilmi että tarkottaa sitä että istukka alkaa oleen vanha ja menettään toimintakykyänsä. Onko siis näin? Voiko tää vaikuttaa vauvan kasvuun jotenkin?? Ku tuntuu että mun masu ei oo kasvanut pitkään aikaan tai ainakaan vyötärönympärys ei tosta 103cm oo mihkään muuttunut.

Anteeksi omanapainen vuodatus!! Asia vaan vaivaa nyt kovasti:(

- Chili ja neiti 36+0 :heart:

Täällä kans yks yökukkuja.

Chili: Valmennuksessa oli puhetta kalkista istukassa. Vaikuttaa sen toimintaan heikentävästi ja mun ymmärtääkseni melkeinpä kaikille sitä kertyy. Näin loppuaikoina ei saisi mitään raskasta tehdä esim. nostelua, siivoilua ym. vaan todellakin ottaa rauhallisesti ja lepoilun kannalta.

Pai: Pinnasänkyyn täytyisi vielä patja ja pehmusteet hommata, sekä parit lakanat ostaa. Verhoja en usko hankkivani.

Kestovaippoja on työn puolesta tullut testailtua ja aiotaan itsekkin niitä käyttää suurimmaksi osin. Sain kaverilta lainaksi ihan pienille takoitettuja vaippoja, joten niillä aloitellaan.

Ässät on ollut täälläkin käytössä koko ajan, eikä mitään vaikutusta supisteluihin merkeissä näytä olevan. ;)

Täällä kaikinpuolin normiolo univaikeuksia lukuunottamatta. Verenpaineet on kyllä nousussa :attn: onneksi Jorvi huomenna niin katsotaan mitä lekuri sanoo, samalla pääsee näkemään pikkusta ja kuulee painoarvion, kun se nyt alkoi kiinnostaa. :)

ironlady 33+1 :heart:

Täällä ollaan silmät ristissä oltu hereillä 4:stä lähtien, että se niistä unenlahjoista :D Tulihan sitä jo huimat 4 tuntia nukutta. Ehkä sitä treenaa jo unettomia öitä :)

En nyt vielä jaksanut lukea kaikkia kirjoituksia, mutta ilmeisesti ketään ei ollut ainakaan synnärille joutunut. Mäkin kävin kääntämässä, muttei onneksi sinne vielä jääty. Neuvolatäti neuvoi kyllä ottamaan rauhallisemmin (jos se on vain mahdollista?!?)

Tehtiin taas vähän löytöjä :) Kehto-osa pinnasänkyyn ja uudinverho alkuperäistä Stokkea ja alle 50 eurolla B)

Neuvolassakin käytiin ja Sf-mitta on 31, mikä oli vähän keskikäyrän alapuolella?! Kiva päästä ensi viikolla ultraan, niin näkis kokoarviota vähän. Oudon pieni on pojaksi ja kaikki veikkaakin tyttöä. Kai ne ennenkin on ultrassa erehtynyt...

Yhteistyössä