Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

masu kuva,pieni tuo taitaa olla minun maha ku muiden asukkeihin vertaa... :eek: Noo ehkä se on sitten helpompi pukertaa pihalle.... :whistle:
Tänään sain vasta varattua ajan Kättärille sinne tutustumis kierrokselle ja se aika on sitte vasta 7.7. Aika myöhäänhän tuo tais mennä mutta parempi myöhään ku ei millonkaan:)

Kuka se puhuikaan tylsyydestä? No Shit,tääl on istuttu ja maattu kotosalla jo huhtikuusta asti,toisinaan noi seinät alkaa jo himpun kaatuilla päälle... :headwall: Ei kuitenka joka päiväänsä viittis viettää tosiaan sillä että pesee pyykkiä,imuroi ja tiskaa.. :LOL: Kirjat luettu ja koiraa ei saa lenkittää,hmm olen siis keskittynyt pitämään sohvaa aloittaa ja tyhjentämään jääkaappia ja muita ruokavarastoja... :whistle:

Millanen ja Pippuri 32+5

Me aateltiin olla kotona juhannus, yleensä ollaan oltu mökillä, mutta ei huvita lähtä kattoon sinne miehen kännisiä sukulaisia. Korkeitaan päiväreissu käydään sielä ajeleen, yöksi ei enää uskalleta jäähä, jos vaikka synnytyskäynistyis. Mökkitie ja muutenkin autossa istuminen pistää supistaa aika kiitettävästi, ei huvita alkaa synnytys puuhiin keskellä metsää savusaunanan takana :LOL:
Tosin tähtää kyll siihen ja toivon, että juhannuksena me ollaan synnärillä saamaassa pikkusta :whistle: Tarkoitus ois juhannuksen alla ottaa ne kolme S:sää käyttöön :D Viikkoja tulee 38+0 täyteen silloin.

:wave:

täällä taas hellepäivä!! aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta...ihanaa loikoilla takapihalla! B) tosiaan tuulee kyllä välillä melkoisesti, mutta hyvä vaan, muuten ei pystyisi tuolla olemaankaan...

niin ja tervetuloa kaikki uudet minunkin puolestani!! :flower:

meillä varmaan tuo synnytyspäivä sitten aikaistuu tuosta 18. päivästä parilla viikolla... tänään kävin ä-polilla ja vauvan koko jo sen verran suuri, että todennäköisesti käynnistellään sitten 38+ alkavalla viikolla. mitään ei lytöy lukkoon, koska sinne on vielä vähän aikaa, ja kontrolleissa edelleen käyn, mutta näin nyt vähän alustavasti puhuttiin... sekavat tunteet, toisaalta ihana asia koska en tiedä miten päänuppi kestäis enää niitä viimesiä viikkoja kun nytkin on tehny tiukkaa, mutta sit toisaalta taas... noh, vielä on kuitenkin aikaista miettiä sitä, mutta alan henkisesti valmistautumaan siihen, että heinäkuun alkupuolella sitten vaavi näkis päivänvalon! :heart:

34+2 :heart: :heart: :heart:

Te keitä tylsistyttää, niin tervetuloa meille siivoomaan ja pesemään sauna :D Mua ei nimittäin kiinnosta pätkän vertaa siivoominen!

Juhannuksesta ei oo mitään hajua, mut oon antanu miehelle juhannuksen viimeseks päiväks juoda enempi. Veikkaisin et oon kuskina ja käydään muutamissa pirskeissä pyörähtämässä.

Munkin mies oli taas tosi ihana lauantaina. Kysy et lähetäänkö käymään yhtien kavereiden luona tai jossain ja mie en ois jaksanu ja sanoin et en jaksa niin tää vaan et no sit minä soitan sille ja sille et kuskaa.. No lähin sit kuskiks kun se toinen vaihtoehto saattas olla et lähtee baariin ja tulee puol 5 aamulla kotio..

Kylläpäs oli eilen illalla ihme hormonityrskähdys taas.. Rupesin illalla miettii et kun mies ei haluu harrastaa seksiä ollenkaan, ei halaa eikä pussaa eikä mitään niin sit itkee tillotin vessassa sitä.. Niin ja ei meil oo ennenkään toi sänkyelämä kovin aktiivista ollu mut nyt se vaan jotenki harmittaa niin paljon..

Tänään mennään taas kattomaan yhtä paritalon puolikasta, mut tuskinpa innostutaan sitä ostaan. Pari taloo on menny jo ohi suun meiltä kun ois pitäny olla ihan sairaan nopee et ois kerenny.

Sairaalakassin arvelin tässä lähipäivinä pakkailla kun sano tuo tuleva tätikin et kannattaa jo pakkailla pikkuhiljaa, onpahan sit valmiina.
Vauvallekki pitää johonki kattoo valmiiks kotiutumisvaatteet kun sen tietää et jos jättää ne miehen tuotavaks niin se tuo jonkun unihaalarin eikä mitään muuta :D

Oijoi, miehelläkin alkas piiiiitkä loma 12.7. Pitää eka kesäloman, siihen päälle 2 vkoo isyyslomaa ja sit vuoden pitämättömät pekkaset niin bueno :) Joskus syyskuussa vasta menee takas töihi :p

Tjahas, jos siirtys vaihteeks sohvan nurkkaan lukemaan kirjaa.

Laura ja vauveli rv 33+5

Olivia81 Mua huutais miehen suklaalevy jääkapissa :D Aamulla mies vartavasten kysyi, että onko suklaalevy tallella, kun se tulee töistä. Lupasin, että en koske siihen :whistle: Mutt se huutaa mua aika isolla äänellä :LOL: Pitää yrittää taistella sen huutoa vastaan :D

neuvola lääkäri käyty :
paino oli laskenu 2kg ja enteilee kuulemma synnytystä
sf mitta oli laskenu 1cm nykyään siis 32
kohdunsuu sormelle auki, sisäsuu kiinni
kohdunkaulaa reilu 1cm mut alle 2cm kuitenkii
lääkäri oli sitä mieltä että paikat niin kypsät että voi olla että tällä kopeloinnilla lähtee jo syntymään.... :whistle: :whistle:
pää alhaalla ja erittäin vähän liikkuu eli osittain kiinnittyny olis..... :whistle:

Heips mamskut!

Ihan ensin uusille tervetuloa mukaan loppusuoralle :)

Täällä on taas vaihteeksi kesäkeli, vaikka yöllä olikin melkein hallan puolella.
Kävin tänään istumassa töissä ja nyt kärvistelen suppareiden kourissa. Kotimatkalla (meidän tie on Danan kuvaileman mökkitien tapainen) sain laskettua, että 5-9 min välein supisteli :| . Tässä vaiheessa ei kyllä ihan vielä noin paljoa tartteis :/

Juhannuksena ollaan kotona. Meillä on omat traditiot. Viime kesänä käytiin lavatansseissa ja niistä haaveilen nyttenkin. Miehellä on vaan aamuvuoroon lähtö niin, että pitäisi olla jo kuudelta töissä, joten aika hiljaista voi sillä saralla olla...
Kokkopaikka on tuolla odottamassa ja siellä se meidän piha-ilves kävi reilu viikko sitten pizzanmurusia/jämiä mussuttamassa laatikosta (en muista kirjoitinko tänne vai isompien perheiden jutustelurinkulaan). Ei kisu ollut moksiskaan hurjana haukkuvista isohkoista koirista- tyttöä säikähti kovasti ja pinkoi metsään.

Mä oon kanssa onnistunut riitelemään miehen kanssa. Ja vika oli kyllä ihan yksin minussa, oikein haastamalla haastoin riitaa ja sain sanasodan aikaiseksi. Onneksi kumpikaan ei ole pitkävihainen ja asiat sovitaan aina (huom aina). Mä en saisi muuten yöllä nukuttua, jos riita olisi päällä.

Mulla alkaa oikeasti olla pelkopyllyssä sen suhteen, että mitenköhän täältä korvesta ehtii sairaalaan. Edellisetkin on suht nopsaan syntyneet. Ja nyt varsinkin, kun ei ole tietoa, että miten paikat on kypsyneet jo ennakkoon. Lisäksi oon nyt pari kertaa nähnyt "valopalloja", sellaisia outoja pilkkuja hetken näkökentässä. Voihan se johtua ihan kirkkaasta auringonpaisteestakin, mutta se myrkytys pelottaa eniten (sanoin noista neuvolassakin). Ollaan sellaisella linjalla, että "seuraillaan..." Valkuaista ei kuitenkaan ollut, turvotusta on ja verenpaineet suht samoissa lukemissa kuin aiemmin. Mutta kun tuo on jo kerran aiemmin ollut, niin sitä osaa pelätä.

Sain myös loistavia uutisia tänään. Äitini syöpä ei olekaan aivoissa. Mä oon niin helpottunut!!!

marathonviestiä taas pukkaa: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 33+2

P.S. Vieläkään ei ole vaunuja, pinnasänkyä & turvakaukaloa hankittu. Ai, jääkö vähän loppusuoralle?

dalailama Mulla oli kans toi sama tilanne, viikon 35 alussa ei ollut viä kääntyny ja pää oli tossa ihan tissien alla, sanottiin että joudutaan käänteleen kun on nii pahassa asennossa ja anto uutta aikaa ultraan, muutama päivä sitten kuitenki oli kääntyny ittestään ja ny on pää niin että terkka tunsi alakauttakin :)

juhannus Yleensä ollaan oltu miun vanhempien luona ja otettu kuppia, mutta koska se tänä vuonna ei onnistu ni mitä todennäkösemmin ollaan täällä savossa kahelteen..tai sitten käydään miehen siskon luona..mut rauhallinen nolla linjalla oleva juhannus

bambina Varmasti on hieman sekavat tunteet, mutta hyvä kumiskin kun tarkasti seuraavat vauvan kokoa :hug:

Täällä ei jääkaapissa tai missään onneksi huutele mitään, mutta kun kauppaan ennättää ni siellä sitä vasta rupeekin karkit yms huutelemaan

NeLa siulahan rupee sitten oleen jo todellakin jännät paikat, tsemppiä :hug:

Kaveri sitten joutu perumaan leffaan tulonsa (tosin ymmärrettävä syy, ei saanut lapsillee vahtia), miehen siskosta ei ole kuulunut mitään vaikka jo eilen sitä seuraksi kysyin ja mies tuskin ennättää mukaan joten kivasta "kaverin kanssa leffaan"-illasta tulee "jälleen kerran yksin liikenteessä vailla seuraa"-ilta... Jes melkein sama olis olla kotona vaan ku kerran jo päätin, että menen ni nyt sitten menen!

vatsakasilmanvauvaa Mulla tulee kans välillä semmosia sun kuvailemia valopalloja silmiin :/ Eilen neuvolassa tosiaan löyty valkuaista pissasta :( verenpaine onneks on ollut ok, tänään mittasin 120/69.

Hyi oksensin taas :kieh: meniki pari päivää liian hyvin sillä saralla, kun ei tarvinnut oksentaa kertaakaan :headwall:

Rae89 Muakin haluttais lähtä kattoon Sinkkuelämä 2, tuntuu, että kaikki kaverit on käynyt sen jo kattoon. Ja miestä ei saa sitä kattoon, ku ei ole kattonut ykkösosaa. Toisaalta en ihan uskalla vielä lähtä kattoon sitä, kun se kumminkin kestää yli 2h, paikoillaan istuminen niin kauan saa supisteleen aika ilkeästi. Oottais, että 36+0 tulis täyteen niin sitten vois kattto sen :D

dana Ei meilläkään mies sitä ekaa osaa ole kattonut ja tuskin kyllä tulee nytkään mukaan. Miula ei pahemmin kavereita täälläpäin ole ja siksi olen vähän pettynyt kun kaveri ei mukaan pääse..olis ollut kiva pitkästä aikaa nähdä hänet...Noh mutta minkäs teet..pitää itekkin vähän kuulostella, että rupeeko supistaan ku tosiaan aikas pitkä aika istua paikallaan...

vatsakasilmanvauvaa Tosi kiva kuulla hyvät uutiset äidistäsi!!

Täällä on nyt laitettu vaunut valmiiksi. Sairaalakassia en oo vielä osannu pakata.. saa nähdä jääkö viime hetkeen. Pitäs varmaan vaan hoitaa niin ois sitte valmiina.
En ole ihan varma onko tämä vauva nyt pääalaspäin vai jotenkin vähän poikittain, kun liikkeet tuntuu pääasiassa tuossa keskivatsalla. Ens kerralla ma on terkkarilla sijainen ja saa nähdä saanko mä sen painostettua, että kurkkaa ja varmistaa ultralla oikean tarjonnan. Huonolla tuurilla pitää saada lähete mahd. pian äippäpolille. En halua veitsen alle ;)

Jussin mies on töissä joten se siitä.

Sepä siitä tällä kertaa :)

Punaposket ja Tuhina 34+2

vatsakas olet kyllä saanut loistavia uutisia äitistäsi :) Helpottavaa varmasti!

neuvolakuulumisia kaikki oli hyvin.. Parin vkon päähän sain uuden ajan, terkkari meinasi, ettei viikon välein tarvi käydä, kun ei oo mitään ongelmia! Lääkärille en saa enää aikaa, koska ei mitään tarvetta. Terkkari lupas tehä sisätutkimuksen, ehkä ensi kerralla?! Painoarviosta sanoi sen verran, että nelosella ei pitäis alkaa tän vauvan paino :whistle: Mutta arviot on aina arvioita!! Painoa oli tullut +400g/vko, nyt poksahti 10kg rikki.. Painoa on siis tullu tasan kymppi :kieh: Hb oli noussut 120->131, ihan hyvä! Saatiin ihana pampers-pakkaus neuvolasta, siellä oli rasvoja, vaippoja ja body :D

Suklaakeksit piti äsken mörssätä kaapista :kieh: Herkkuja ei saa olla lähettyvillä, kun tää mamma vetelee kyllä kaikki napaansa!!!

Nyt valmistelee "lettukestejä" kun meijän poitsun "tyttöystävä" tulee kyläilemään :heart:

Ps. Vielä 3yötä ja Tampere kutsuu :D

Neuvolalääkäriterveiset:
rv 36+5
paino + 1,540kg
Turvotus +
RR 118/88
Pissat --
Sf 33
Rt
Syke 130

Kohdunsuu pehmeä, mutta vielä kiinni, pituus 1,5-2cm. Käsikopelolla hankala sanoa sisäsuusta, mut aukihan se on ollut jo kuukausia. Pää napakasti alhaalla ja puskee tietä ulospäin. Sain vihdoin lääkkeet närästykseen, Antepsin-nimistä määräsi ja heti kipitin apteekkiin hakemaan sitä.

Meillä alkaa siis nyt normaalielämä, ei tarvi enää varoa, ihanaa. Antaa tulla supistuksia. Jumppapallo alkaa nyt saada kyytiä, kun pitäs tuo pikkuinen saada laskeutumaan, jotta närästys helpottais. Kyykkyasentoa ei suositellut, vauva voi mennä väärään tarjontaan. Eli pallon kanssa sit pomputtelen.

Mä noita suppareita oon nyt viikon kauhistellut, kun viime viikolla se toinen terkkari ei osannu sanoa miten päin vauva majailee. On siis kuitenkin pää alaspäin eikä kuulemma enää pysty
kääntymään.

Juhannuksenavoisin jo viettää vauvantuoksuista elämää, saa nähdä miten käy. Muuten ollaan kotona ja grillaillaan.

omenaruusu 36+5

omenaruusu mites sillä jumppapallolla pitää jumppailla, että sais vauvan laskeutumaan? Itellä vauva on viel aika ylhäälllä ja painaa vatsalaukkua ja muita sisuksia aika ilkeästi, niin närästys on voimakas, eikä lääkkeet auta. Koko ajan virtaa happoja ja muuta vatsan sisältöä ylös kurkkuun, kun nielasee.

HEIHEEEI!!!!!!! :flower:

Ja terkkuja neuvolasta.
Eilen poksahti ne maagiset 36 täyteen. Nyt siis neuvolakuulumiset 36+1
Hb 130 (kaksi viikkoa sitten 107) JEEEE NOUSSUT!!!!! ei nyt tiedetä onko ihan toi mahdollista, muttei se nyt kovin heitä. C-vitamiinin syönti raudan kanssa tais auttaa?
Painoa tullut lisää ;) Mutta ihan sallituissa rajoissa. Tosin, tällä elopainolla ei tarttis tulla piiruakaan. (kohta ollaan +100)
SF 33cm, rt, liikkeet ++, sykkeet noin 150, ja kaikki ok.
Paitsi oma mieliala joka kärsii noista SSRI lääkkeiden lopetuksesta.
Toivon mukaan tässä kohta pääsis synnyttelemään, niin sais taas lääkkeet aloittaa.

Eipä tässä muuta... Odotetaan.. Vielä vaan... lisää ja lisää ja lisää...

Ja tosiaan, ei ne kuulemma enää estele jos vauva meinaa tulla. No en minäkään estele. TULETULETULE ja tule terveenä :heart:

Olipas kiva lukea kuulumisia itse kultakin =)

Tää palautu just ex tempore mökkireissulta. Mies oli menossa auttamaan terassin rakennuksessa kaveriaan ja pyysi miuta mukaan. Oltiin sitten yökin siellä ja äsken tultiin kotia. Mie vaan nukuin, luin vauvalehteä, laittelin vähän sapuskoja ja rämmin koiran kanssa metsässä haistelemassa suopursuja. IHANAA! :) Hyvin tuon masun kanssa pääsin umpimetsässä eteenpäin, tosin tänään vähän pyllähdin... Ihastelin ympärillä olevaa suota, enkä katsonut tarpeeksi eteenpäin. No, saapashan solahti vauhdilla suonsilmään ja mie pyllähdin tyylikkäästi märälle sammaleelle. Siinä sitten suolla istuin ja kaksi käsin vedin saapasta ähisten ja puhisten suosta irti takamus märkänä ja suolta haisevana. Mahdoin olla näky siinä vatsani kanssa! :LOL: Mut tosiaan metsässä rämpiessä pohdiskelin, et en kyllä millään meinaa uskoa, et tää raskaus on jo näin pitkällä... Ei nimittäin mitkään rämpimiset ja muut aiheuta mitään- ainut ero normaaliin on, että hengästyn vähän nopeammin.. Toki oon hirmu tyytyväinen, että oon säilynyt kivuitta! Alkaa vaan tuntua, et tää kaveri on masussa vielä joulunakin...

Kaikille uusilletervetuloa!

Jussista Mies on töissä tai ei ole töissä. Aattelin ajella koiran kanssa vanhempien luo, jos olo on edelleen sama kuin nyt ja jos mies on töissä. Jos ei oo, niin sitten varmaan keksitään jotakin muuta. Ja miun puolesta saa juhannusolutta ottaa, jos mielensä tekee :)

Mattila Onpas siellä rautainen mimmi! :LOL: Tosi nopeesti noussut kyllä!Hieno juttu.

Herkkuhimoista Moni puhui herkuista...Onko teillä lisääntynyt herkutteluhimot viime viikkoina?? Mie voisin syödä koko ajan jotain mässyä :p Kunnon ruokaa ei juurikaan tee mieli, mut herkkuja sitäkin enemmän... Pitäs vissiin joku järki pitää tässä touhussa, mut tiukkaa tekee... Pizzasta oon haaveillut tänään. Enkä mie ees erityisemmin tykkää pizzasta!

Sairaalakassi on vieläkin pakkaamatta ja pakkaan sen varmaan ihan viime tingassa. Mut saahan tuo mies sit haettua puuttuvia tavaroita, joten siitä en jaksa stressailla. Turvakaukalo on myös hankkimatta, mutta se onkin miehen vastuulla. Ja sehän tässä vähän pelottaakin... :LOL:

Oon yrittänyt jättää gradun pois mielestä, mut se ei vaan katoa. Ja just tänään luin kirjaa odotuksesta ja varhaisesta vuorovaikutuksesta ja siinä puhuttiin äidin stressistä ja sen mahdollissta pitkäaikaisista vaikutuksista masuasukkiin :/ Miten ihmeessä mie saisin nyt mielenrauhan tähän pääkoppaan??! Puuuh.

Auttaskohan jokin herkku??Ihan varmasti. Pakko hakea jotakin kaupasta... :p

A + M (35+3)

vatsakasilmanvauvaa
Lisäksi oon nyt pari kertaa nähnyt "valopalloja", sellaisia outoja pilkkuja hetken näkökentässä.
Itsekkin olen nähnyt noita valopalloja muutamaan kertaa mutta en ole maininnut niistä neuvolassa,kun en ajatellut niiden olevan minkään myrkytyksen merkki :/ Eilinen pissanäyte ei ollut normaali,mutta meni hieman ohi mitä siitä oli löytynyt,kun olin juuri lasten kanssa ulkoilemassa...Käski käydä antamassa uuden näytteen,mutta tänäänhän sitä en enään voinut käydä antamassa.
Verenpaine oli hieman alhaalla viime neuvolassa perjantaina..eikös raskausmyrkytyksessä kuuluisi olla ylhäällä?

äiti -79- ja vauva 34+3

Mulla ainakin alhainen verenpaine aiheuttaa noita valopalloja ( ovat kuin tulikärpäsiä ).

Tais lääkärintarkastus aiheuttaa kunnon suppareita, pari tuntia tullut 3-5 minuutin välein ja kipeästi. Nyt kun makaan niin vähän välit kasvaa. Yritän supistuksen aikana rentouttaa alakertaa, jotta jotain alkais tapahtua. Nyt otetaan kaikki konstit käyttöön :D

Vatsakasilmanvauvaa Hienoja uutisia äidistäsi! :hug:

Pitäis vissiin itse kaivaa vaatehuoneen perukoilta jumppapallo ja pumpata täyteen, pumppu vaan puuttuu, shit :/ .

Neuvolakäynti meni ok. Oli puhe vauvelin hiljentyneistä liikkeistä tai lähinnä niiden puutteesta. Neuvoi juomaan kylmää, se kuulema herättelee vauvaa. Liikelaskentaa suositteli jos enemmän vaivaa ja antoi synnytyssalin (WTF?) numeron jos ei liikkeitä kuulu. Antoi myös Ä-polin numeron mut saliin kehoitti soittamaan. Kummallista...
Paino oli noussut sikana :snotty: , minkäs teet ku kaikki on niin hyvää! Verenpaineetkin harvinaisen koholla. Muuten kaikki hyvin ja pää edelleen tukevasti oikeassa kohdassa :). Parin viikon päähän varattiin seuraava aika, ja 30 pvä ois vika lääkäri :).

Vaihdettiin äsken makuuhuoneen järjestystä ja kasattiin kehto paikoilleen. Ihmeen paljon mahtuu pieneen kämppään kun vähän järjestelee ;). Enää ei tunnu niin toivottovalle tämä ahtaus.

Muuten sit kiukuttaakin. Äh, en viitsi tänne tilitellä. Sitä ei oikeastaan tajuakkaan et näitäkin keskusteluja pääsee kuka vaan lukemaan... :whistle:

Tridian :LOL: Oikeen teräspallero kohta.
Herkkuhimot NO KYLLÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tekee mieli hyväskää ja ilolla... Ja olenkin sitä syönyt... Ja sokereita en oo jaksanut mittailla.. No, ei tässä enää kovin pitkä aika oo... eihän..

Yhteistyössä