Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Mäkin voisin tänne vähän itestäni kirjotella :) Oon Tampereelta ja 22 vuotias, opiskelen lähihoitajaksi.. Huomenissa tulee 36 viikkoo täyteen ja onhan tää jo aika jännää, yksin ku asun..
Vauva voi hyvin, ultrissa on tullut ravattua jo 7 kertaa kun on ollut tota pienipainosuutta jne. nyt viikko sitten ultrassa painoi 2200g, paljonko muilla näihin aikoihin? Vauvoista mulla ei oo kokemusta oikeestaan yhtään niin näitä on kiva täällä lueskella ja opiskella valmiiks :)
 
Pai Soittelin sinne äippäpolille ja siellä sanottiin, että täälläpäin kuulema tapana tehdä synnytystapa-arviot 37+ viikoilla... sain peräti siirrettyä sitä niin, että viikkoja sillon 37+1.. Mutta että kyrsii ku terkkakin koko aika puhui että 36 viikolla ja joka paikassa lukee, että 36 viikolla ja siihen olin jo asennoitunut..noh, nyt sitä sitten vaan sinne asti odotellaan minkälainen norsu sitä tuolla masussa kasvaa..sitten JOS selviää siinä arviossa, että laps on normaalia isompi ni mie kyllä vaadin käynnistyksen, minen mitään jättilasta synnytä ja niiden saamattomuuden takia en todellakaan sektioon suostu!!!
 
Jenniii-88 meän pikkusen painoarvio 33+4 2100g

Kohta neuvolaan, tarkistellaan pikkusen syänäänet ja muut perusneuvolajutut.. saa nähä kurkkaako terkkari "alakertaan" supistellut taas aivan kiitettävästi :kieh: Ois ihan kiva tietää, mikä on tilanne, miehen reissuun lähtö riippuu paljolti "alakerran" tilanteesta.

Dana88 & Pikkune 35+3
 
Lauantaina alkoi äitiysloma sitten meikäläiselläkin.Tänään viikkoja 35 kasassa,haettiin pinnasänky ja rattaat kotiin ja tänään olisi tarkoitus kasata.Ajattelin myös pestä ensimmäisen koon vaatteet valmiiksi,johan tässä alkaa viikkoja olemaan sen verran kivasti kasassa. =)
 
Siis en käsitä... Kävin äsken neuvolassa mittailemassa verenpaineita ja taas huiteli alapaineet melkein sadassa vaikka kotona oli aiemmin tänään 87. Kai mä sitten hitto vieköön jännitän neuvolaa?! :D

Lisäksi mun paino oli tippunut viime torstaista -600g, mikä on ihan älytöntä. Parissa päivässä heittelee paino noin paljon. Vois kuulemma johtua turvotuksesta, mutta kun en kyllä huomaa, että ollenkaan turvottais.

Mystistä tämä raskausaika...
 
Olivia81 Hei mulla on ollu ihan samaa noiden verenpaineiden kans. Terkkarin mittaamana nyt viimeaikoina alapaine siel satasessa ja kotona 80-90 välillä. Saa nähdä mitä keskiviikko tuo tullessaan.
Mulla on kyl tuota turvotusta vaikka muille jakaa, sormuksesta ja sukista jää kivat jäljet.

Päänsärky viimein hellitti ku otin toisen Panadolin tän vuorokauden puolella.
 
Tulin kans hehkuttelemaan, että tänään alkoi äippäloma myös täällä. :)

Yritin tossa viikonloppuna saunan jälkeen varpaiden kynsiä leikata... vasen jalka onnistuikin, mutta sai mies nirhetä toisen jalan. Vatsa tiellä ja tuntuu, että niin jäykkä ja kipeä lantiosta, ettei mitään saumaa... En raaskinut ihan jalkahoitoonkaan mennä pelkästään kynsiä leikkauttamaan.. :D

Katsooko teillä muilla terkkarit kohdunsuun tilannetta?? Täällä terkkarit ei kuulemma katso lainkaan, että tarvittaessa laittavat ylimääräistä aikaa lääkärille. Mutta sitten taas ainakin oma terkkarini ottaa todella hyvin huomioon pelkotiloja ja jaksaa kertoa ja kannustaa niiden suhteen.. Ekaa synnytystä en tajunnut edes jännittää, mutta nyt kun tietää, mitä siellä tapahtuu ja VOI tapahtua, niin olen alkanut pelätä sitä, et onkin kesäsijaisia käytössä ja vakituista henkilökuntaa vähemmän jne. :| Mut toivottavasti huoli osoittautuu turhaksi.
 
tervehdys taas ja hyvää alkanutta viikkoa!!! :) :flower:

martalle heti todella suuret onnentoivotukset!!! kyllä tuli kylmät väreet kun luin kertomusta! ihana mies kun noin osaa yllättää... :heart: :D

kestovaipoista joo, vähän hävettää kyllä myöntää, mutta kertiksillä täälläkin mennään... ainakin niin, että alkuun päästään. se on mulle kuitenkin ihan "uusi maailma" nuo kestot ja musta tuntuu että mulla on alkuun vähän muutakin opeteltavaa, joten katotaan miten päästään vauhtiin, jos sitten vähän ajan päästä vaikka kokeilis noita kestoja.

rae voin kuvitella, että ottaa päähän!! :kieh: mutta toisaalta koita ajatella niin, että jos käynnistävät, niin sitten ei tarvii varmaankaan odotella enää kauaa.. kun tuskinpa ne ainakaan ennen tuota 38 viikkoa käynnistävät. tiiän, ettet niin ajatellukaan, mutta enpä osaa oikein muutakaan sanoo... :/ mä saan taas rampata siellä harva se viikko. :ashamed:

ON: ihana helle!! =) oon laittanut kesäkukat ja muutenkin kyykkinyt koko aamupäivän tuolla takapihalla laittamassa sitä vähän kesäkuntoon. ihanaa kun saa jotain aikaiseksi! :D ei ole tullut supisteluja tuosta kyykkimisestä, mutta eilisestä lähtien on tuo "kanava" ollut toooooosi kipee ja yöllä alkoi sitten särkeä tuo alaselkä/lantio...mitä seutua se nyt onkaan tuolla häntäluun ympärillä. :whistle: mutta käveleminen ja liikkeelle lähteminen ovat eilisestä lähtien olleet siis yhtä tuskaa... mutta ehkä se tästä! ;)
huomista ä-polia odotellessa!! :wave:

ai niin, eilen unohtui poksua!! 34+1 :heart: :heart: :heart:
 
Hei! olen lueskellut teidän juttuja mielenkiinnolla nyt viimeisen kuukauden,vihdoin päätin liittyä itsekin. olen 25 vuotta,asustelen rovaniemellä ja esikoista odotan. la on 23.7.. tässäpä hieman infoa minusta..
 
Tervetuloa Jennii-88 ja JaKa!! Ja muillekin uusille, jos en kaikkia muistanut mainita:)

Kestovaipoista: Toisaalta tekis mieli kokeilla, mut oon ihan pihalla noista jutuista.. et mitä pitäis olla, ja mitä sinne vaipan/kuoren sisään pitäis laittaa.. :/ Saas nähdä, tuleeko edes testattua, vai mennäänkö sitten kokonaan kertakäyttövaipoilla..

Martalle paljon onnea!!:) Ihana yllätys/kosinta =)

millanen: :hug: Toivottavasti saatte puhuttua ja asiat järjestymään!

Synnytyksestä ollut puhetta.. Itseä alkaa jo vähitellen vähän pelottamaan.. Esikoisen kohdalla ei niinkään kauheasti pelottanut, kun ei tiennyt mitä odottaa, mutta nyt tietää vähän mitä ois luvassa, niin jännittää/"pelottaa" sit enemmän..

Liikkeet: Täällä on myöskin aika vähäliikkeinen vauva.. :/ mut sitten kun olen tehnyt liikelaskentaa, niin on tullut tarvittava määrä liikkeitä.. joten jospa kaikki sitten olisi hyvin..:)

Mistäköhän sais suht edullisesti kivan sitterin? :)

Oma napa: Selkäkivut ja supistukset edelleen jatkuvat..muuten vointi ihan ok..ei edelleenkään kovin hehkeä:)
Tuli mieleen huvittava juttu, kun käytiin neuvolassa pari viikkoa sitten.. Odoteltiin esikoisen (1v 7kk) kanssa siinä aulassa omaa vuoroa, ja katseltiin vauva -lehteä. Kysyin sitten pojalta, että mikäs tuossa on, ja osoitin vauvaa.. Poika vaan sanoi, et "vauva... hyi yäk" :D Pikkuisen alkoi naurattamaan.. :D että lupaavalta kuulostaa ;D


 
Uusille tervetuloa!

Mä en kestä :headwall: supistaa ja koskee selkään. 22 tuntia lääkäriaikaan, saa nähdä tarviiko mennä vai lähdetäänkö Koksiin. Supistuksessa tuntuu paineentunnetta alakerrassa ajoittain voimakkaastikin. Mä en uskalla vielä kyykkyasentoa kokeilla, kun mies ei oo tullut vielä töistä. Äsken petasin vauvan sängyn ja kohta taidan hakea kaukalon varastosta ja laittaa vauvan kotiintulo vaatteet siihen valmiiksi. Sairaalakassi odottaa eteisessä. No nyt kun laitan kaikki valmiiksi niin mitään ei tapahdu. Torstaina ollaan sitten täysiaikaisia. Näitä kipuja ei kyl kovin montaa viikkoa jaksa :ashamed:
 
laura-vm86 laitoin yv:tä :D

omenaruusu, saa nähä ollaako yhessä siellä ens yönä :LOL: mulla pieniä supistuksia mutta tuntuu että alushousut kastuis vähän välii.... :whistle: kohta saunaa ja sit ihmetellää :p
 
Moro, neuvolassa käyty.

rv: 35+3 (35+0)
rr: 113/ 77 (110/75)
Pissa:
Sokeri: 2+
Proteiini: 2+
Ketoaineet: 2+
Turvotus: ++
vauvan syke: ++ 150 (kaikki nyt ok sykkeen kohdalta)

Pitää viedä aamupissanäyte labraan ja käyä verikokeissa :headwall: Peloteltiin raskausmyrkytyksellä ja raskausdiabeetteksellä :headwall: Ja koko komeuden kruunaa aivan ihana ihon kutina, verikokeissa otetaan nyt sappi- ja maksa-arvot. Ihan kuin pahoivointi ei ois riittänyt :headwall: Keskiviikkona labra ja tulokset saa torstai-iltapäivänä. Nyt pitää kotona jatkaa verenpaineiden mittausta, vaikka arvot ei oo mitkään korkeat, mutta mun alapaineen lähtöarvot on 50-60 pintaan.

Sovittiin miehen kans, että se lähtee reissuun. Itestä nuo epäilyt tuntuu aivan turhilta, väärä hälytys kumminkin, en sen takia halua pilata miehen reissua, kumminkin se reissun once-on-lifetime-kokemus. Kumminkin on poissa kotoa vain vähän päälle vuorokauden ja "seuraneitinä" mulla täällä on anoppi. Omat vanhemmat ja mummo tulee perjantaina kans tänne, niin oikeastaan en oo yksin ollenkaan.
Lähtis syömään miehen tekemään jauhelihakiusausta :p

Tervetuloa uudet tulevat heinämammat!

Millanen :hug:

Dana88 & Pikkune 35+3
 
Kuin myös dana88 :hug: pidetään peukut ylhäällä että kaikki on vaan pelottelua ja ettei oikeesti enää tässä vaiheessa odotusta (näin loppusuoralla..;) ) tarvitsisi todeta rd:tä tai myrkytystä..:/ Kovin oot kyllä kovia kokenut tuon odotuksen aikana... :hug:

Nyt on sitten auto myyty. Ja pitää löytää tilalle ehjä ja hyvä farkku jossa on oikeesti tilava peräkontti.. Käytiin muutamia autoja katsomassa tänään kun oltiin Mäntsälässä ja hintaluokaltaan sopivat oli joko melko pommin olosia/miljooniamiljoonia ajettuja tai sitten niissä oli niiiiiiin pieni takakontti että edellisen auton konttikin oli isompi:D

Saatiin kaverilta myös mukaan viellä parvekevaunut,imetystyyny ja hoitolaukku:)
Nyt saan pakattua valmiiks itselleni sairaalakassin siitä hoitolaukusta.
Miten muuten te muut, pakkaatte sairaalakassin valmiiksi lähtöä varten niin otatteko mukaan vauvalle 50cm vai 56cm vaatteet vai kenties molemmat? Ja entä vaipat,otatteko niitäkin mukaan jo sille reissulle vaikka se luultavasti on vaan sairaalasta suoraan kotiin,ainakin omalla kohdalla?
Tollasia tänään alko miettimään..:)
 
voi ei dana!!! :hug: sä oot kyllä todella saanu kokea KAIKKI raskauden ihanuudet, jopa vähän muidenkin edestä!!! huh, kyllä sulla sais kohta helpottaa...josko olis sitten helppo lapsi?? :p ja niinkun aikasemminkin sanoin, niin mitä vaikeempi raskausaika on, niin sitä viisaampi lapsi olis tulossa...! :D joten ei muuta kun suoraan mensan jäseneksi vaan!! paljon jaksamista!!!!!!! :flower:

millanen mä en ole vielä osannut päättää mitään tuosta sairaalakassista ja vauvan ja omista kotiintulovaatteista! taitaa jäädä vähän viime tippaan... :whistle: toisaalta olis ehkä fiksua jättää ne sitten miehen tuotavaksi, mutta sitten taas toisaalta olis ihanaa kun saa kaikki mukaansa, eikä tarvii miettiä muistaako se mies tuoda niitä vai ei. no joo, onhan siinä tosi paljon muistettavaa, jos ne on kantokopassa valmiina! :LOL: mutta kuiteskii... ;) mutta meillä nyt on 3min matka sairaalaan, että vaikka jotain jäiskin, niin mies voi hakee vaikka kontaten 10 minuutissa! :D niin, ja mä vähän luulen, että otetaan ehkä molempia kokoja, koska meille on tosiaan veikattu isoa, niin voipi olla että 50cm ei mee edes päälle, mutta ehkä nekin hyvä ottaa varmuuden vuoksi, jos arviot onkin pielessä... ja sairaalasta saa (kuulemma!) noita pieniä vaippoja muutaman mukaankin.

ON: viimeinen perhevalmennus takana, ja nyt pitäis olla jokseenkin viisaampi...oonkohan??? :eek: noh, ehkä sitä sitten ite tekemällä oppii! hope so, koska muuten voi mennä sormi suuhun... :p

kauheet lantio- ja alapääkivut piinanneet pari tuntia, sekä istuessa, kävellessä, maatessa... :/ plaah.
 
Järki lähtee!!!! Joka toinen päivä on vatsa kovalla ja joka toinen päivä sitten taas päinvastoin. :kieh: aiheuttaa varsinkin tuo kova vatsa inhottavia kipuja suppareihin yhdistettynä.

Tänään oli toinen perhevalmennus..joku parisuhdekerta! Hitto mitä soopaa! Aivan turha 1½ tuntia..siellä mietittiin ryhmässä ja pareittain kaikkea aivan turhaa.. Hohhoijaa, täytyypä antaa palautetta tuon hyödyllisyydestä!! :/

Täällä ootellaan torstain lääkärineuvolaa..vaikkakin ne lääkärit on siellä ollut melko tietämättömiä tähän asti. Ei siis millään pahalla, mutta semmosia vastavalmistuneita, jotka eivät ole juuri sanoneet juuta eikä jaata mihinkään asiaan. Toivottavasti nyt tsekkais kohdunsuun tilanteen kummiski. Ja toivotaan, että siellä edistystä! =)

Danalle kovasti tsemppiä...joskos nämä olis sitten jo viimiset koettelemukset ja vaavi tosiaan sekä synnytys helppoja!

Zeenah ja pikkunen 36+4
 
Ite oon pakannut kassiin vauvalle 50 koon kuteet sekä 56 koon, tosin nuo on pienikokoiset 56t.
Mekin melkeimpä asutaan sairaalan vieressä, niin miehen on helppo tuoda jos jotakin unohtuu..

Kävin tänään neuvolan jälkeen lastentarvikeliikkeessä tutkailemassa rintapumppuja, tällä hetkellä alan oleen kallistunut Avent Isiksen- käsipumppuun. Nyt oli tarjouksessa BabyStylessä 49 ?. Vois ens viikolla käydä sen ostamassa.

Tää raskaus on kyll tosiaan enemmän tai vähemmän vastustanut, toivotavasti lapsi olis helppo, tosin tuntuu siltä, että taitaa meän poika olla kolikkivauva, jolla on paha korvatulehduskierre :headwall: Noh toivossa on hyvä elää.
Vielä ois 16 päivää äippäpoliaikaan, silloin sovitaan vauvan "ulostautumisaika" ellei poitsu päättä tulla ihan ite pihalle. Nyt tuntuu siltä, että tää poitsu ei tuu pihalle kuin vasta pakolla, viihtyy mamin masussa liian hyvin. Ois pari viikkoa sitten halunnut ulos, mutta nyt ilmeisesti se asenne pojalla "että ei väkisin, en tuu sitten ollenkaan" Saa nähä millanen sisupussi sieltä sitten joskus ulos tupsahtaa :whistle: Vois kyll poika ulostautua ihan ite :whistle: puolentoista viikon päästä alkais oleen täysaikanen.

Nyt voi leikkiä raatoa sohvalla loppupäivän ja kattoa Huippumalliahaussa -sarjoja ja Good wifea ihan rauhassa. Mies painu kalaan mökille, tulee varmaan yhdentoista aikaa vasta kotia.

Dana88 & Pikkune 35+3
 
Hei!

Mua on taas tänään enempi ja vähempi supistellut :/ ja kipeestikkin. ja aamupäivästä oli lantiolta alas asti jalat kipeenä :(

Mulle tuli myös aika oysiin, se ois 15.6. eli viikon päästä tiistaina, se on synnytysosastolle. Saapa nähdä miten käy tän perätilavauvelin kanssa, että voidaanko yrittää kääntää ja miten tulee syntymään.. Mä oisin vaikka heti valmis synnyttämäään, nyt on viikkoja jo 36+1.

ei tässä muuta,

pauliina ja ville
 
Ikävä kuulla et danalla vaan vastoinkäymiset jatkuu :( Toivottavasti itse synnytys menee sitten helposti ja tulokas on helppo tapaus.

Mä en tiiä et kuvittelenko vaan, mut mua kutittaa joka puolelta erilailla ku ennen. Ei oo oikeastaan koskaan ennen kutittanu kämmenistä, mutta nyt on kutittanu kämmenistäkin ja muualtakin päin kroppaa. Tuntuu taas vaan jotenkin niin urpolta mainita neuvolassa jos onkin väärä hälytys, mut kaipa siitä pitää erikseen sanoa.

Mua tosissaan pelottaa et vauvalle sattuu jotain. En tiiä mistä se pelko tulee, mutta jostain se nyt vaan tulee mieleen vähän turhan usein. :( Mikä näihin ajatuksiin auttais ?
 

Yhteistyössä