Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Alkuperäinen kirjoittaja JP-78:
...hieman myöhemmin alkoikin sitten 2-4 minuutin välein tulevat kipeät supistukset. Tätä kirjoittaessa lorahti lakanalle lusikallinen jotain märkää, mutta ehkä se oli kuitenkin sitä "sytytysnestettä" eikä lapsivettä. Stay tuned! :)
Eipä näköjään tarvinnut lähteä Vammalaan ajamaan, eli asukki jatkaa vielä yksiönsä vuokrasopimusta. Taisi sitä kuitenkin itsellä sydän jättää pari lyöntiä väliin, kun makkarista kuului kolme sanaa "Nyt kastu lakana". :eek: Samalla sitä tajusi, että lähtö voi tulla oikeastaan koska tahansa.
 
Millanen Mukava, että koira alkaa paranemaan =) ja tuo keskusteluhetki miehesi kanssa kuulostaa ihan samalta, mitä me ollaan miehen kanssa käyty jo useemman kerran tässä odotuksen aikana. Miehen mielestä kaikki niiinkuin ennen, mutta miusta ei olla enää läheskään niin läheisiä kuin ennen... En tiijä.. Vittumainen tilanne, mutta jaksuja siulePaille ja Danalle sekä kaikille muillekkin ketkä kamppailee näiden miesasioiden kanssa :hug: On ne miehet toisinaan vaan niin ääliötä vaan eipä nuita ilmankaan taida pärjätä :LOL:

Taatu ja JP-78 Mukava kuulla teistäkin välillä =)

Muffin Voih, suuren surun olet edellisessä odotuksessasi kokenut, hirveesti jaksuja sinne ja toivotaan, että saat nyytin syliisi tuhisemaan kohtapuoliin :hug:

Nela Outoja unia juu täälläkin nähdään.. Vielä toistaiseksi en ketään tosin nistimässä ole ollut, mutta kaiken mualiman menninkäisest ja pingviinit kyllä unissa pyörii :LOL:

Marta Kyllä tuli hymy miunkin huulille kun kävin lukemassa uutisen, Onnea suuresti kihlauksen johdosta :heart:

Jenniii-88 Teretulemas vaan joukkioomme sekavaan :D

Susanna85 Kyllä miekii toisinaan mietin mihin mie tuon miehen kanssa oikein joudun ku päästelee suustaan millon mitäkin!!! Omasta mielestään varmaan vaan yrittää olla hauska, mutta eipä oikein taida ymmärtää, että moinen huumori ei minuun tällä hetkellä pure... Onneksi kysillä on ensiapu lähellä jos päätän tuota miestä jollain päähän pätkäyttää jos se jotain sopimatonta sanoo :LOL:

Liikkeet Onkohan tuota vauvan liikelaiskuutta nyt jotennii liikkeellä ihan suuremmaltikkin..meillä nimittäin masun pieni herra on ollut kanssa hyvin harvaliikkeinen tänään..Olen juonut limsaa, syönyt suklaata, pienesti kävellyt ja soittanut musiikkia ja vaan vähän liikkunut..meinasin vielä dopplerilla kuunella ennen nukkumaan menoa, vaan jos ei herra huomiseen tokene ni näytille tässä pitää lähteä..sen verta huolestuttavaa kuitekin, mutta yritän nyt tämän iltaa vielä rennommin ottaa kun sentään jotain pientä tuntunut...

ON: Tänään käytiin vielä vähän shoppailee kirppikseltä vauvan vaatteita ja lakanoita ja kohan kaverilta saan vielä toisen peiton ja pesen ne, niin miun vauvanvaateymstavarapesurumba ON OHITSE :p Ihanaa :D Sitten vaan pitäs nuista pienimmistä rueta valitsemaan ne kotiin tulo vaatteet..erikseen en käy ostamassa vauvalle mitään omia kotiutumisvaatteita vaan jos löytyy nuista sukulaisilta lainassa olevista hyviä ni niillä tulee sitten pieni kotiin...
Juu ja kuten jo mainitsin, on pieni ollut melko hiljaa ja pienesti olen mielessäni miettinyt, ettei vain olis asentoa vaihtanut ja kääntänyt itseään perätilaan.... jotennii nimittäin massu erinäkönen ja liikkeet tuntuu huonommin ja jotenkin hassusti..vaikee selittää...noh...3 viikkoa ultraan..sillonhan sen saa tietää...

Hohhoi, jokohan mie olisin kirjottanut niin paljon tekstiä, että hetkeksi voisi taas jättää kirjoittelut :LOL: Paitsi että oli miten perin oli tää vauvveli ni nyt on miulakin ruennut tuntumaan kipeetä tuonne alapäähän...taitaa rueta kroppa valmistautumaan tulevaan koetokseen :eek:

Rae ja Nyytti 33+2
 
rouva saga, kiitos vastauksesta. Mulla tuntuu näitä kysymyksiä riittävän. Ajateltiin miehen kanssa tyyliin hankkia yksi kutakin kestovaippalajia ja katsella miten onnistuu. Että sekakäytöllä mennään ainakin alkuun, jos se toimiva ratkaisu siitä selviäisi.

Vauvanvaatteiden pesurumba alkakoon huomenna!
 
Mökkireissu takana. Reilu 200 km autossa istumista kyllä riitti tälle päivälle. Menomatkalla jo supisteli aika kivasti ja perillä ei paljon muuta jaksanut kun makoilla vaan. Mutta tulipahan käytyä ja kyllä nyt väsyttää.
|O

Vauva on tänään ollut paljon vilkkaampi kun eilen, eli eipä tartte enää liikelaskentaa alkaa tekemään. Tuntuu et alkoi liikuskelemaan enemmän kun oli muuta ajateltavaa. Oliko sulla Rae istukka etupuolella ? Voisko se vieläkin vaikuttaa siihen ettei liikkeet tunnu niin hyvin ?

Juu siis en tiiä miks noiden miesten kans on niin vaikeeta ! Ja jotenkin nyt odotusaikaan tuntuu vielä vaikeammalta. Ja ärsyttää suunnattomasti kun toinen voi ja pystyy menemään ihan miten vaan ja ite ei oikein oo kyenny kokoaikana. Ja sit kai alitajuisesti pelkää et jää yksikseen kotiin ku toinen vaan jatkaa elämäänsä ihan normaalisti. Tosin omalla kohdallani luulen et miehen menot harvenee ku vauva päättää syntyä.

Mua on nyt tosiaankin alkanu ahdistamaan se synnytys. Varsinkin kun äidilläni ja siskollani ollut ongelmia ja molemmilla päädytty sektioihin. Täytyy yrittää terkkarin kans jutella asiasta, josko siihen sais jostain jotain apuja. Mut ku mun terkkari on tosi sellanen nuori ja vähä sellanen ettei oikein lähde ottamaan mihinkään kantaa... Hirmu mukava ja herttanen on mut jotenkin ehkä vähä sellanen kokemattoman olonen.
 
Juu Mekkala mä olin vielä kuukausi sitten myös ihan pihalla noissa vaippajutuissa, että ymmärrän hyvin sua. Jotenkin sitten kun sain vihdoin sen kipinän ruveta ottamaan selvää, niin jäin vaippoihin melkein koukkuun, ja tekis mieli kokeilla ihan kaikkia jonkun suosittelemia merkkejä. Mutta kun asiat alkaa selkiytyä niin ei toi kestovaippamaailma ole ollenkaan niin monimutkainen, kuin miltä se mustakin on tähän asti vaikuttanut. Se tietty on vähän ikävää, että vasta kokeilemalla ja vauvan ruumiinrakenteen näkemällä tietää mikä toimii itsellä. Eli hyvin järkeävältä kuulostaa toi teidän ajatus kokeilla kaikkea. Toivottavasti löydetään helposti toimivat systeemit niin innostuu pysyy yllä!


Ei Menia kiittämistä. Olen työkseni myynyt mm. lastentarvikkeita nyt muutaman vuoden, ja on vaan ilo jos pystyn olemaan avuksi.

saga
 
Mies toi kauppareissulta vauvalle kotiutumisvaatteet: pikkuruisen harmaan bodyn ja pipon, joissa AC/DC:n logo :LOL: :LOL: ilmeisesti meän pojasta tehään pikku hevari pienestä pitäen :D:D alkaa oleen jo useampi vauvanvaate jonkin rockbändin logolla varustettuna :whistle:
 
Pai Juu istukka on tuossa navan vasemmalla puolella edessä...liikkeet tuntuu enemmän oikealla puolella... Ja kyllä varmasti vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen..ekat "varmat" liikkeetkin tunsin vasta 20+ sillon...

Dana Ihana siun mies ku tuollasia ylläreitä tuo =) Meillä mies tänään kyllä kirppikseltä vauvan vaatteita katseli miun kanssa ja mieleisensä sieltä valitsi, mutta voin melkein 100% varmuudella sano, että ei tule IKINÄ tuomaan yhtään vaatetta kotiin omaehtoisesti..tai jos tuo ni lupaan kyllä olla kiltti ja mieliksi pitkän aikaa ;)

Ne ketkä muuten tykkää kirppiksiä kierrellä ja sieltä ostella vaatteita ni useemman kaupungin kokemuksella menkää käymään lähetyken kirppareilla, yleensä löytyy tosi hyvä kuntoista tavaraa ja erittäin halvalla...Tuossa naapurikaupungin lähetyksen kirpparilla vauvanvaatteet 0,20e/kpl ja muutamia uusiakin sieltä löysin..lisäksi löytyi tosi hyviä vauvan finleissonin (vai miten se ny kirjotettaan) lakanoita ja pussilakanoita..lisäksi löysin monta huppupyyhettä ja nekin oli vain 0,50e/kpl..muovikassillisen tavaraa sain kotiin ja 7e makso...siis paljon vaatteita, kaksi pyyhettä, lakana ja pussilakana..ei paha ei paha :whistle: Ihanahan niitä vaatteita olis uutena ostaa ja toki muutamia olen ostanutkin, mutta kirppiksiä on hyvä hyödyntää...
Miehen siskolta saatiin eilen amme (on noin 25v vanha, mutta todella hyväkuntoinen..muistuttaa sellaista missä itsekkin olen melkein 21v sitten polskinut) , vanha äippäpakkauksen patja ja hoitoalusta..siitä äippäpakkauksen patjasta modaan patjan nuihin vaunuihin..meillä tuo vaunujen kantokoppa on fleece vuorellinen ja voi olla aikas helkkarin kuuma kesähelteillä (mikäli tänne ny sellasia edes tulee) joten ajattelin, että ihan patjalla vois sitten nukkua vaunuissakin...

Huomaa,että miula ei taasen pahemmin tekemistä ole ku täällä olen kommentoimassa ja kirjottamassa taas ihan urakalla :LOL:
 
Ootteko vielä miettinyt ehkäisyä synnytyksen jälkeen? Itellä tarkoitus ois joku hormonaallinen ehkäisy aloittaa, mutt täss mietin pillerit, kapseli vai kierukka. Pillereillä vois siirtää menkkoja tarvittaessa ja veis osan menkkakivuista veks, mutta pitäis muistaa joka päivä... Kapselia ja kierukaa ei tartte muistaa joka päivä ja menkat saataa kadota kokonaan ( ei ois paha juttu, mutta hermoilisin varmaan koko ajan, että oonko paksuna ) Ja imetykseen ehkäisymuotona en todellakaan luota tai pelkkiin kumeihin. Ohan lapset kivoja, mutta en tosiaan halua toista heti perään :whistle:
 
Ja taasen mie olen täällä kirjottelemassa :LOL:

Mie olen kyllä tällä hetkellä vähän sitä mieltä, että en aijo ottaa mitään hormonaalista ehkäisyä synnytyksen jälkeen..että pelkillä kumeilla mennään...Aijemmin olen joutunut TODELLA monia pillereita käyttämään ja yhdetkään eivät oikein sopineet ja lihoin ihan mielettömästi...ja kierukkaa en jostain syystä vain halua...ja meikäläisellä tämä paksuski tulo oli niin vaikeeta, että varmaan riittää pelkät kondomit...ja jos "vahinko" tapahtuu ni tulkoot..mie haluun lapset suht pienellä ikäerolla
 
Synnytyksen jälkeinen ehkäisy: Mulle ei pillerit sovi, ainakaan tähän mennessä ei ole sopivia tullut vastaan. Luulen, että ihan kumeilla mennään.. Vaikka oishan se kiva jos niitä ei aina tarttis aatella, jos ois joku hormonaalinen ehkäisy sen sijaan. Mutta kumit ei ainakaa tuota päänvaivaa kauheesti :) Ja vähemmän sotkua tulee ;)

Paheneeko muilla liitoskivut maatessa?

Mulla istuminen on suht ok ja liikkuminen, mutta kun makaa niin kivut pahenee niin vietävästi. Öisin on ihan tuskaa liikkua sängystä mihinkää tai edes kääntää kylkeä kun kivut on niin kovat. Outoa, kun jotenki oisin aatellut että lepo auttais liitoskipuihin, mutta ei kyllä ainakaa viime viikkojen kokemusten perusteella auta mulla...
 
Heti alkajaisiksi isot onnittelut Martalle :flower: :heart: Voisinpa sanoa että vallan ihanaa :D

Täällä on pikkasen sivuttu aihetta ehkäisy ... mihinkään päätökseen ei olla vielä tultu, noista e-pillereistä mulla on huonohkoja kokemuksia. Tekee ihan haluttomaksi seksin suhteen ja paikat kuivuu entisestään. Eli onko sitten kumit käytössä vai kokeillaanko esim. minipillereitä. Jäänee vielä nähtäväksi...

Helise , mulla tuntuu välillä liitoskivut ikäviltä myös maatessa. Varsinkin jos on jumahtanut samaan asentoon pitemmäksi aikaa. Eli silloin asennon vaihto on tuskallista ja vaatii hitaita liikkeitä...

Rae , täällä olen myös hyödyntänyt kirppareita mukavasti =) Saanu aimokasan vaatteita ja muuta tilpehööriä tosi halvalla, täällä Turussa onkin kivasti tuota kirpparitarjontaa.

Pikkuisen vaatteet alkaa olla pestyinä, jotain pieniä vaatteita pitäis viel ehkä hommata kun on vain ykköskappaleita. Pinnis ois vielä pestävä ja siihen hankittava patja. Pinnis ei tosiaankaan ole mitään standardimittaa, eli sitä pitäis kysellä... Onko kellään idiksiä patjan suhteen? Pitäiskö vain ostaa joku palanen ja leikata siitä ite (oiskohan esim. Jyskissä?) vai teettää ihan jossain liikkeessä?
 
kuinka monta minuuttia menee yhdellä raskaanaolevalla laittaa sukat jalkaan?
Vastaus: yrityksessä kymmenen minuuttia jolloin tyyppi luovuttaa.

Hitsi että mä olen notkea tänään :LOL: Oikeasti yritin laittaa sukkia jalkaan.. mutta ei. Ensinnäkin maha pisti vastaan. Jotenkin tää mattila junnas niin ettei kertakaikkiaan taipunut. No seuraavaksi luonnollinen tapahan on nostaa jalkaa. Jos se siis nousee. Mutta kun ei noussut. Onko muita iskiasvaivaisia?. No jalka ei nouse, ei, ja kipu säteilee jalkoihin ja selkään.

Muuten täällä voidaan hyvin, siis odotuksen kannalta. Maha kasvaa, siellä liikutaan kovasti, ja kaikki arvot on kai ok. Mitä nyt näitä vaivoja on.. Mutta sehän selvä että niitä on..

Martalle :heart:
VÄHÄN YLI-IHANAAAAAA!!!!!!!!!!!



Tervetuloa uusille.


T; Mattila ja sen mamma 35+6
 
Heipä hei ja lämpimät kiitokset onnitteluista :) :flower: Pöljä hymy tulee aina huulille, kun näkee sormuksen tuossa sormessa :).

Mekkala ja rouva saga sisävaippoja on olemassa ihan perus sisävaippana, joka ei tarvitse erikseen imua ja sisätäyttövaippana, joka tarvitsee. Sisätäyttö tietenkin kuivuu nopeammin jos ei ole kuivuria ja itse kun olen noita vaippoja ommellut, niin sisätäyttöjä olen tehnyt. Tosin noista, mitä olen tehnyt, niin ei varmaan mikään oikeasti ole käyttökelpoinen, kun ei ole ompelu kovin hyvin hallussa :) Nyt päätinkin, että kun on alkuvarasto olemassa, niin odotan vauvan syntymää ja sitten vasta jatkan ompelua. Näkee sitten heti, miten vaipat istuu ja mitkä kaavat toimii.

Ehkäisy mulle ei kanssa pillerit sovi. Tai sopii kyllä, mutta vievät kaikki halut, joten en halua niitä käyttää. En muutenkaan halua mitään hormonaalista, joten kumeilla mennään, kuten tähänkin asti. Mä en myöskään yhtään tykkää siitä, että miehen tuotokset valuu pitkin reisiä, joten siksikin olen hyvin tyytyväinen, kun on kumit käytössä. Onneksi mies ei valita!

Etäisyydestä piti kommentoida, että kyllä tässä yhdessä vaiheessa oli aika vahvasti sellainen olo, ettei olla niin läheisiä kuin aikaisemmin. Meillä se tosin oli mun puolelta sitä, että kaipasin omaa aikaa ja omaa tilaa. Mies varmaan välillä jo tunsi itsensä vähän hyljätyksi. Nyt taas tilanne tasaantunut.

Myyrä oli eilen oikein kiltti poika ja liikkui tosi ahkerasti :). Se vallan villiintyi miehen siskon lakitustilaisuudessa. Ehkä sillä oli joku kasvupyrähdys ja keräsi siihen voimia. Viime yönä tein ennätyksen ja nukuin aamuun asti käymättä vessassa. Piti ihan silmiä hieraista, kun katoin , että kellon puoli seitsemän :). Josko tuo pikkuinen olisi jo kiinnittynyt eikä enää niin heilu tuossa rakon päällä. Ehkä vähän toiveajattelua mukana :)

Mut nyt alan pakata siivouskamoja ja lähdetään laittamaan uutta kotia muuttokuntoon. Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!!!
 
Huomenta-Päivää :wave:

kirpparilöydöistä kivasti ootte tehny löytöjä! Mä en oo pitkään aikaan löytänyt vauvalle yhtään mitään.. Tuntuu että täällä seinäjoella on kauheita rääsyjä ja hintapyynnöt ihan törkeitä... :whistle:

uusia vaatteitakaan ei oo löytynyt mieleisiä... Lindexillä on tosi huono vaihtuvuus, samat vaatteet ollut jo talvella!! ja H&M:llä on niin suppea valikoima (ainakin täällä) että kaikki hienot vaatteet menee heti... :kieh:

Pitää vaan odottaa, että pääsee vaasaan vielä shoppailee ;)

ristiäisistä oon miettinyt jo tarjottavia tms.. ja ihan kotosalla pidetään ;) Niin ollaan noitten poikien aikanakin, sillon asuttiin kylläkin rivarikolmiossa ja nyt ollaan omakotitalossa! UUDEN TUVAN JUSSIA siis odotellaan :LOL: Muutamaa nimeä pyöritellään niin pojalle kuin tytöllekkin! Ärsyttää, kun ei varmaksi tiedetä onko tämä poika... Kun rakenneultrassa kätilö totesi vaan, että tais kivespussit vilahtaa.. mä en taas nähny mitään kun vauvalla oli jalat ristissä... Jännityksellä odotetaan synnytystä :D

kummeista sekin on epävarmaa ketä pyydetään.. Tuntuu että vaihtoehdot on vähissä :whistle: Haluais kuitenkin sellaset, jotka ees joskus haluais olla tekemisissä, eikä vaan tois lahjoja synttärinä ja jouluna..

Pihalla näyttäisi olevan hieno sää.. Eikä tuulekaan, niin ku eilen.. Jospa sitä pukis päälleen ja painelis pihalle! :)

Pitkästä aikaa join puoli kuppia aamukahvia ja heti alkoi närästys ja oksu on aivan kurkussa!! Enköhän mä ny tajua, että aamukahvi ei sovi mulle.... :kieh:


Maamin ja toivo-justiina 35+2 :heart:
 
Retuli, en yhtään nyt muista tiedänkö mistä päin Suomea olet, mutta mun ymmärtääkseni Etolasta saa vaahtomuovipatjoja leikattuna haluamansa kokoisiksi. Ja ovat ilmeisesti hyviäkin.

Liitoskivuista. Maatessa ei mulla tunnu muuten, mutta asennon vaihtaminen on yhtä tuskaa. Se on oikeastaan ainoa tilanne, missä liitoskivut vetää oikein ilmeen vinoon. Kävellessä tuntuu vaihtelevasti, mutta ei kovin paljon eikä joka päivä. Toinen on sitten toi housujen tai sukkien pukeminen, jos sen tekee seisaaltaan, niinkuin mä ainakin housut yleensä puen. Kovin korkealle ja ainakaan pitkäksi aikaa ei pysty jalkaa nostamaan ilman irvistystä. Niin Mattila tosiaan mulla kyllä nousee jalka toiselle polvelle irvistämällä, siinäkin on noi liitoskivut syynä irsitykseen. Mutta kuitenkin sillon harvoin kun sukkia enää puen, yritän kuitenkin laittaa ne jollain muulla metodilla. Mulla tulee niin miesmäinen olo pukea sukat sillä toinen nilkka toisen polven päällä metodilla. Mulla on ainakin sellanen käsitys, että kaikki miehet pukee sukat niin, mutten ainakaan muista nähneeni naisten niin sukkia pukevan :)

Martalle jaksuja siivoukseen!

Saga 36+1
 
Ehkäisy:
Meillä mennään varmaan kortsulinjalla niin kauan kun imetellään.. toivottavasti ainakin vuosi siis ja sen jälkeen oon ajatellu ehkä ehkäisyrengasta..?

Kipuja mulla on ollu aika vähän, mutta alhainen rr ja hb tekevät herkästi sellaisen uivelon olon.. pyörtyillä ei onneksi silti tarvi. Sitä Iron Vital F- valmistetta onneksi maha kestää. Tai no, herkästi tuo massu on kuralla ja eilen illalla kuranneena on hekä tänään taas heikompi olo. Tsemppiä vaan kipuileville.

miesten juomingit Ajattelin vaan, että mitäs muualla on sovittu tästä asiasta, kun viikkoja alkaa olemaan aika paljon. Olen yrittänyt, jos tuossa rv 37 viimeisen kerran jotain ottaisi jos haluaa, mutta siitä vesi selvänä synnytykseen..

Punaposket ja Tuhina 34+0
 
Heissan mammat & Daddy Cool (tasapuolisuuden nimissä!) :wave:

Yhden päivän kun oon poissa koneelta niin heti sattuu ja tapahtuu. Oltiin eilen koko päivä Tampereen lähistöllä miehen perhettä moikkaamassa ja saatiin taas iso kasa vauvanvaatteita mukaan. Ei tarvi kyllä ostaa enää mitään! Aamulla ehdin myös käydä ostamassa imetysliivit. Myyjän mukaan voin odottaa rintojen kasvavan vielä kuppikoolla kun maito nousee. :eek:

Martalle mahdottoman ISOT onnittelut kihlautumisen johdosta! Aivan ihania uutisia! :flower: Onko hääpäivä jo sovittu? :)

Kurja kuulla, että JP-78:n vaimo voi vieläkin huonosti. On kyllä teilläkin ollut aika hurja raskausaika, mutta nythän se jo kuulostaa, että jotain vois tapahtua hyvin pian. :) Ja täytyypä taas ihmetelle, mistä noita idiootteja lääkäreitä löytyy... Kyllähän kaikki ymmärtää, ettei ultran tarkoituksena ole tarkistaa sukupuolta, mutta on ihmeellistä, ettei sitä voi kertoa, jos kerran selkeesti näkee. Pistää vihaksi tuollaiset!

Mullekaan ei sovi hormonaalinen ehkäisy ollenkaan. Käytin joskus nuorempana pillereitä 7 vuotta ja silloin kuvittelin, että oon ihan luonnostaan raivopää. Sitten kun jätin pillerit pois, niin tuntui kuin uusi elämä ois alkanut! Vanne ei enää kiristänytkään pään päällä. :) Jostain luin tutkimuksen, että teinityttöjen masennuksen takana on hyvin usein e-pillerit, mikä on musta tosi huolestuttavaa. Oon myöhemmin kokeillut eri pillerimerkkejä ja ehkäisyrengasta, mutta tuloksena on aina ollut järjettömän kipeet rinnat, seksihaluttomuus ja tuon renkaan kanssa paha tulehduskin. Eli meillä jatketaan kumien käyttöä vauvan syntymän jälkeen.

Liitoskivut mulla on kaikista pahimpia kun nousen istumasta. Samoin öisin kyljen kääntö on aika tuskaa. Nyt on taas pari päivää tuntunut, että kivut ois pahentuneet. Ehkä se johtuu siitä, että vauva on jo kiinnittynyt aika hyvin? En tiedä, oisko sen vielä pitänyt kiinnittyä, mutta toivotaan, ettei se haluais ulos ennen sitä rv 38.

Jenniii-88 Tervetuloa mukaan!

Tsemppiä kaikille miesten kanssa turhautuneille! Koitetaan ymmärtää niitäkin - onhan vauvan syntymä iso juttu niillekin ja taatusti tulee avuttomuuden tunteita kun ei aina ymmärrä, mitä odottavan äidin päässä liikkuu ja miten voisi olla avuksi jne. Nyt jos koskaan asioista puhuminen on tosi tärkeetä! (Puhun kuin paraskin parisuhdeneuvoja :D )

Poks 35+0 tänään! Eli 2 viikkoa täysiaikaisuuteen (EI siis täysi-ikäisyyteen, kuten koko ajan sanon...)

Olivia & Vauveli 35+0
 
Täällä oon jonkunverran tehnyt kirppareilta löytöjä vauvalle,mutta mulla on niin tiukat kriteerit..vaatteiden/tavaroitten tulisi olla kuin uusia eikä maksaa mitään :)
Tänään kävin tollasella viikonlopuna ulkona toimivalla kirpparilla,ja löysin 2 uudenveroista lindex bodya yhteensä 1e :D 62cm asti meillä on hirvee vaatevuori,mutta siitä eteenpäin ei juuri mitään..nuo oli 68cm bodyja =)
hipsu
 
Meillähän mies on tasan kerran juonut koko raskausaikana =) ja loppuun asti pidetään lähes tipatonta linjaa..ensi viikonlopuna mennään kaksin mökille ja mies ajatteli yhden oluen ottaa sinne mukaan,ja minäkin aattelin olla niin karmea äiti,että ostan yhden alkoholillisen siiderin sinne =) Enpä ole mitään juonut koko raskausaikana.
Meillä on tuo ehkäisy ihan auki..kierukka kammottaa minua,ja pillerit ovat sopineet hyvin..nyt on kuitenkin tarkoitus ettei ihan heti vauvoja suuniteltaisiin tai välttämättä ei koskaan,joten joku pitempi aikainen ehkäisy olisi hyvä..sterilisaatioon ei kyllä vielä valmiita olla =)
hipsu
 
Marta Onnea! :flower: Hyvä esimerkki siitä että osaa ne miehet olla ihaniakin ;).

Muffin Voimia loppuraskauteen! :hug:

Ristiäisistä Minä en kuulu kirkkoon, ja olisin halunnut nimenantojuhlan. Miehen muut lapset on kastettu, joten ymmärrän että haluaa ristiäiset. Kummit meillä on tiedossa, yhtä on pyydetty ja kahta muuta pyydän kunhan uskallan :D . Ristiäiset pitää varmaan pitää seurakuntakodilla. Ei minun mieleinen eikä varmasti viihtyisin ratkaisu. Vieraita ei ole tulossa kuin 20-30, mutta meille ei yksinkertaisesti mahdu. Sieltä saa samalla astiat yms. ilmaiseksi käyttöön niin ei tarvitse sitten niitä murehtia.
Mäkin olen alkanut miettiä tarjoiluja. Tekisi mieli laittaa jokin lämmin ruoka. Vieraista suurin osa tulee kuitenkin yli 100km päästä, ja monella varmasti nälkä. Sen seitsemän sortin pikkuleivät ei siinä vaiheessa paljoa kiinnosta... Noh, se jää nähtäväksi.

Liikkeistä Yllättävän moni on nyt tuntenut liikkeitä vähemmän. Samat sanat. Silloin kun liikkeitä tuntuu, niin ne kanssa tuntuu, mutta harvemmin. Ehkä siellä vaan koisataan enemmän? :)

Mä aiheutin itselleni noiden liikkeiden kanssa jo pienen paniikin. Olin torstaina ajamassa 2-vaihetta ja siellä pääsi testaamaan miltä tuntuu mennä katon kautta ympäri. Sanoivat et munkin on ihan ok mennä kyytiin. Auto siis pyörähti pari kertaa ympäri, ja sit ku se oli ylösalaisin piti avata turvavyöt ja tulla ikkunasta pihalle. Hyvin meni, mut sen jälkeen liikkeet oli tosi hiljaisia/olemattomia. Mietin et olen itse aiheuttanut pienelle ongelmia :'( , onneksi kuitenkin väärä hälytys.

Eilen käytiin kaupungissa syömässä(tosi hyvä idea lähtee päättäjäispäivänä ravintolaan, oli pöydän saanti aika työn takana...) ni alkoi kamalat "menkkakivut". Olin melkein kaksinkerroin pöydässä, särki niin kummallekkin puolelle alavatsaa ja reisiin. Kun oltiin saatu syötyä piti käydä vielä kaupassa. Oikaistiin kyllä kauppareissua aika paljon ku pääsin 2m eteenpäin ja piti taas pysähtyä. Kun päästiin kotiin maha meni ihan sekaisin ja kaikki voimat siinä mukana. Otin sit reilut päikkärit niin helpotti.
Perjantaina oli kanssa noita kipuja, muttei noin pahana. Pitää nyt kuulostella miten on tämän päivän kanssa.

Muuten masu kasvaa ja myllää ihanasti ja oma olokin aika jees :) . Kun työt on ohi, on jotenkin paljon helpompi hengittää. Oon nauttinu omasta olostani ja puuhastellu vaan kaikkea pientä.

Aurinkoisia päiviä!

Odotan & Emppu 33+6 :heart:
 
Tervetuloa joukkoon Jenniii-88 :flower:

dana ihanat kotiutumisvaatteet on miehes hommannu :heart: miten ihanaa MIEHELTÄ!! ;)

punaposket oon kans miettinyt tuota alkolinjaa, että mihin asti uskaltaa maistella... Aikaisemmat kun on menneet yli n.vkon ja esikoinen vielä käynnistettiin! Kuitenkin olis syytä ottaa varman päälle!!! Ei oo kiva mennä kaljalta/siideriltä haisevan ukon kans synnyttämään... :kieh:

[/b]kirpparikierros piti lähteä sitten tekemään hyvien löytöjen toivossa.. mutta saldo jäi pieneksi, yhet potkarit 0,50?... Kerkiäähän tässä vielä kiertelemään :whistle:

:heart: maamin ja toivo-justiina
 
Pikapäivitys! Eilen vihdoin haettiin pinnasänky Ikeasta ja kaikkea muutakin tarpeellista. Oli aika rankka reissu, mut oli ihana päästä shoppailemaan. Autossa istuminenkaan ei tuntunut kovin kamalalta, kun otin tyynyn mukaan selän taakse. Illan sitten supistelikin aika napakasti, mutta viime yönä nukuin sittten mahtavat 11 tunnin yö unet. Alakertaa juilii erittäin ilkeästi, onneksi tiistaina pääsee lääkäriin näytille.

omenaruusu 36+3
 
Pakko päästä purkamaan jonnekkin... :'(

Eilen illalla tuo idiootti lähti sitten taas kerran baariin,kello oli 12 ja asiasta aiemmin kun puhuttiin kysyi hän että loukkaannunko jos se menee baariin ja sanoin että kyllä loukkaannun. No tuo sitten lähti silti ja sanoin viellä lähtiessä et älä sit oikeesti oo kauan ku puhu että menee vaan käymään parilla ja thats it.
No heräsin sitte 3.48 ja yksin olin edelleen,soitin että missä ihmeessä se oikeen on ja sano että on tulossa. En tiedä oonko vaan helvetin vainoharhanen mutta taustalta kuulu muijien ääniä ja jotain kikattelua( selittäis hyvin miks ei seksi kelpaa... :'( ) No olin sit niin raivona ku toi tuli että olin ottanu jo itelleni sohvalle tyynyn ja peiton,ja sit alko taas se vitun marmatus et miks mun pitää aina tehä kamala show siitä ku jos se o "kerrankin" kavereidensa kanssa baarissa?! Sanoin ettei kyse ole baarissa olemisesta vaan siitä että mä en voi luottaa sen sanomisiin! Mun mielestä 4 tuntia ei ole vähän aikaa,sen mielestä on...

No ei sitten uni meinannut enää tulla,ja olin niin raivona että syke huiteli aivan varmasti reippaasti yli 100....... Sit alko viel mahaakin kiristämään ja se ei auttanu asiaa enää yhtään. Se supistus meni onneks ohi,kelloa katoin viimesen kerran about puol7. Siitä sit nukuin pikku pätkissä jonnekki 12 asti. Aamusta ku toi heräs ni yritti heti tulla jotain silittelemään ja sano että älä mökötä. Koko päivän mä oon itkeny vähän väliä ku oon niin maissa ja on niin turhautunu fiilis ku tää ei oo eka kerta ku vastaavasta asiasta meillä on riitaa. Sitte tuolla oli viel pokkaa sanoa tossa iltapäivällä et - oonko mä muka oikeesti niin paskajätkä et koko päivä pitää itkee?- OLET,koska humalassa siitä tulee niin vitun ajattelematon ja itsekäs paskapää!!! :'(

Tunti sitten se lähti viemään sen kaverilleen pleikkaria ja itku alko taas heti ku ovi meni kiinni.. Laitoin viestin sille heti perään että mulla on ihan tosi paska olla,ja että mä sanoin sille jo aamulla kun se tuli että se on mun maailmanloppu jos mä en voi luottaa siihen, ja että kun mulla on paska olla en aio alkaa peittelemään sitä vaan itken sillon kun siltä tuntuu että sen on ihan turha alkaa vittuilemaan siitä mulle. Mitään ei ole kuulunut edelleenkään.

Oon oikeesti aika toivoton tällä hetkellä. Sanoin jo äitillekkin tänään puhelimessa et mä en oikeesti halua alkaa kattelee tällästä kovin kauaa. Ja sanoin myös äitille että mä aion kyllä lapsen kanssa lähteä alta aika yksikön litomaan jos ei ala muuttua toiminta!

Aamusta ku toi tuli siinä raivoomisen ohella sanoin myös sen että voi sanoa sit suoraa jos ei kiinnosta alkaa leikkimään mitään kotia. Että reilunpaa kaikkia kohtaan jos sanoo suoraan. Ni ei kuulemma siitä ole kyse..

argggggh,mun pää levii oikeesti ihan kohta. Tässä sitten viimesiä kuukausia "ONNELLISESTI LEPÄILLÄÄN JA KERÄTÄÄN VOIMIA SYNNYTYKSEEN ja pikkusen hoitoon...." juurikin näin...
:'( :ashamed:
 
Sunnuntai-iltaa kaikille!

Martalle onnea kihlauksen johdosta :flower:

Pai itselle tuli synnytyksen suhteen paljon levollisempi mieli, sen jälkeen kun käytiin tutustumassa Jorviin. Oli todella mukava kätilö joka vastaili kaikkeen mahdolliseen ja sekin kun näki minne sitä on jossain vaiheessa tulossa rauhoitti mieltä suuresti. Toivon vaan ettei sitten ole ruuhkaa, ettei joudu jonnekkin muualle..

Ristiäisistä nimi on pojalle valmiina ja tarkoitus olisi kotona viettää, mut kummit on vielä aikamoinen kysymysmerkki. Tarjoilusta ei tietoakaan, mä olen aika onneton tämmöisissä asioissa :attn:

Ehkäisystä tää pienokainen tulee olemaan meidän ainoa, joten sterilisaatiosta on ollut puhetta. Täytyy vaan selvittää saisiko sitä synnytyksen yhteydessä vai mikäköhän on käytäntö?

Mattila Joo sukkien laittaminen on yhtä tuskaa, kun ei taivu mitenkään. Mies aina nauraa vieressä mun ähellykselle :LOL:

Mä olen tyytyväinen kun eilen käytiin ostamassa vaunut ja kaukalo, nyt on suurin piirtein kaikki tarvittava valmiina pientä varten =)

Mukavaa illan jatkoa kaikille! :wave:
 

Yhteistyössä