Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

millanen Onpa kyllä mies tosi ajattelematon! Argh! Ei ilmeisesti vaan uppoa toisella kalloon, miltä tuntuu itse pyöriä masu pystyssä neljän seinän sisällä samalla kun toinen juoksee ympäri baareja pitämässä hauskaa. Mutta eihän se mitään tarkoita, jos naisten ääniä kuuluu taustalta - ellet sitten muuten tosissas epäile, että sillä ois jotain peliä sun selän takana? Toivottavasti sulla olo helpottuu ja koita hengitellä ihan rauhassa siellä, niin ei verenpaineet pääse nousemaan taivasiin. ISO :hug: täältä!
 
Hei!

Ehkäisystä oli puhetta. Mulle ei oikein noi hormonaaliset sovi, yks minipillerimerkki sopi, ja varmaan niitä pitää sitten ottaa jälkitarkastuksessa.. oon myös miettiny sterilisaatiota, mutta se tuntuu niin lopulliselta ratkaisulta. mutta ois helppo sitten, ja kun noita muksuja on kuitenkin jo 4 kun tää syntyy..

oottelen jo kovasti milloin vauva syntyy..kaikki taitaa oottaa jo! no jos eka oottelis sitä äippäpoliaikaa, joka tulee 37.viikolle...

pauliina ja veikko rv36+0
 
Mökkimama is bäck! Ja kävin vielä kuntosalilla kiskaisemassa viikon päätteeksi salitreenin. Oli vähän pakko, koska mökillä makasin aurinkotuolissa 48 tuntia putkeen ja nousin vain syömään grilliherkkuja ja sipsejä :whistle:

Voi, miten paljon tekstiä. En yksinkertaisesti pysty taas kommentoimaan, kun en nää noita edellisiä sivuja tässä kirjoittaessa enkä muista mitä kaikkea on naputettu viikonlopun aikana.

Mieleen jäi nyt ainakin Martan kosiokokemus :D Onnea! :heart: Liikutuin hulluna sen lukemisesta! Koskakohan toi mun miekkonen tajuaa kosia. Oon moderni leidi, mutta tässä asiassa aion odottaa mieheni aloitetta. Toki olen suunnitellut häät jo päässäni ruokalistaa myöten :LOL: kuten party planner -profiiliini kuuluu.

Ja millasen miehelle grrr! Muistan paristakin edellisestä suhteesta ton "Lähen käymään yhdellä" ja sit herää klo 04:00 eikä vierellä nukukaan ketään. Hätkähtää, hermostuu, huolestuu ja saman tien vittuuntuu, koska tietää, että tuskin kyse on siitä, että toiselle on sattunut mitään. Hmph! Mutta ei ne naikkosten naurut taustalla kyllä varmaan mitään tarkoittaneet, joskin sillä hetkellä naisäänen kuuleminen kyllä on aika punainen vaate, muistan senkin kyllä.

Mun miehen kanssa ei oo tommosia ongelmia, mutta kysyn siltä silti joka päivä, että "Tajuatko sä nyt, mikä raskausviikko on menossa? Tajuatko, että synnytys voi alkaa koska vaan? Miltä se susta tuntuu? Tajuutko, miten paljon meidän elämä muutuu?" jne jne. Kyllähän se tajuaa, ja aattelee asiaa 24/7 kuten mäkin, mutta haluaisin että se jauhais asiasta kovaan ääneen koko ajan. Nyt se oli ideoinut liudan kuvia/tekstejä vauvan vaatteisiin, joita sen painotalossa työskentelevä veli painaa meille. Liikkistä! Eli bändipaitoja sun muita tulossa tähänkin huusholliin. Mutta sitä päivää joudun vielä odottelemaan, että se ostais jonkun vaatteen ja roudaisi kotiin.

Ainiiii! Muistan, että Tridian tuolla aiemmin pohdiskeli kummijuttuja. Mähän puntaroin ihan samoja kysymyksiä jo kauan sitten täällä -- Tridian ei tainnut silloin vielä kirjoitella tässä pinossa. Lopulta mä ainakin kehtasin tehdä, kuten oikeasti halusin: eli pyysin kummeiksi vain naispuoliset ystäväni, en niiden avomiehiä, koska ne ei oo niin läheisiä mulle. Sitten kummeiksi on tulossa miehen bändikavereista pariskunta, sekä mun ranskalainen ystävä, johon tutustuin 2000-luvun alussa opiskelijavaihdossa Jenkeissä. Ollaan vierailtu useaan otteeseen Pariisi-Helsinki -akselilla toistemme luona (Turussa tuo ei oo vielä ehtinyt käydä, knu oon asunut täällä vasta pari vuotta) ja tää Anna oli eka tyyppi, jolle kerroin raskaudestani :) En tahtonut kertoa vielä suomikavereille, mutta jollekin oli pakko kertoa heti testin jälkeen. Tekstarin hänelle. Siksi kummiksi pyytäminen tuntui luontevalta :heart:

Ens viikon kohokohta on lääkärineuvola/synnytystapa-arvio torstaina, woo.

Nyt suuntaan inspiroimananne kestovaippasivuille opiskelemaan!
suloista sunnuntai-iltaa kaikille,
kardemummma + Sulo 35+6

Ps. Muistakaahan kattoa kymmenen minsan päästä uuden Amazing Race -kauden startti. Kisa ei ehi ratketa, ennen kuin meidän omat "amazing racet" on finaalissa :LOL:

Pps. Ai niin, ja kivuistakin oli puhe! Mulla on yhä iskias-vihlontaa jos kökötän liian kauan istumassa. Liitoskipuja ei oo (kai) tai supistuksia, mutta kyljen kääntäminen yöllä sattuu nivusiin! Ehkä siis onkin liitoskipuja? Emmätiä!
 
millainen :hug: Tiedän tunteen mikä tollasesta tilanteesta tulee. Meillä tapahtu vähän vastaava tasan vuosi sitten. Oltiin yhdessä yksissä synttäribileissä ja sieltä sitten mentiin baariin jatkamaan iltaa. Mulle tuli sitten paha olo ja lähdin aikasemmin kotiin, mies jäi vielä jatkamaan iltaa ja lupasi tulla perästä kotiin. Noh... Ei menny niinku piti. Joskus valomerkin jälkeen tuli viesti että olivat menneet jatkoille erään mullekkin tutun naisen X luo, koska taxijono oli niin pitkä. Siitä sitten meni pari tuntii eikä miestä näkynyt eikä kuulunut, joten aloin kyselemään et missä helv... mahtaa olla, niin siellähän se edelleenkin. Ja sieltä sitten vielä jatkoi matkaa työkaverinsa luo parille samassa porukassa. Kotiin tuli joskus muistaakseni puol 10 aikaan sunnuntaiaamuna. Voin kertoo et sillon lens sormus seinään ja olin jo tilaamassa miehelle muuttolaatikoita. Pahinta oli et tää hlö X oli suhtautunut mua kohtaan TODELLA törkeesti, veemäisesti ja ylimielisesti koko illan. Olin siihen iltaan asti pitänyt ko. henkilöä ihan mukavana typpinä jne, mut sillon sen käytös paljasti jotain ihan muuta. Luultavasti hänen käytöksensä taustalla on jotain sellaista että on ainakin joskus aikaisemmin ollut ehkä ihastunut mieheeni (en tiedä olisiko sitten ollut peräti jotain sutinoitakin...)
Ei oo reilua tollanen millaisen kokema käytös missään tilanteessa. Ja vähä tuntuu ettei toinen osapuoli todellakaan tajua et mitä ihmeellistä ja pahaa tossa nyt oli jos ilta meni "vähä pitkäks".

Täällä kans mies sai palautetta kun ei viitsinyt Tampereen reissulta itsestään ilmotella ennen keskiviikkoa. Vastaus oli "Emmä tullu ajatelleeks, enkä tajunnu ollenkaan..." What ?!? Ei tullu mieleen kysästä et mikä on vointi tms...

Argh...

Täällä on hirmusen väsyny ja jotenkin turhautunut fiilis. Tuntuu et kaikki hommat on ihan vaiheessa ja varmasti ovat samassa pisteessä vielä pitkään. Laskettuun aikaan on enää 5 viikkoa aikaa ja periaatteeshan tuo vauva voi päättää tulla millon vaan maailmaan. Huih. Alkaa ahistaa ku edes ajattelee.

Synnytys on alkanut ahdistamaan ja pelottamaan kans. Lähinnä just siks et onks mitään mahdollisuuksia normaaliin alatiesynnytykseen, vaikka päällepäin näyttääkin tietty siltä et tietenkin se on mahdollista. Mut ku eipä sitä varmasti aina voi kopeloimatta sanoa. Ja pelottaa että jos esim. Jorvis on kauhee kiire ja ruuhka, niin jos tapahtuukin jotain kauheeta siinä synnytyksessä, et vauvalle tulee vaikka joku ahdinko.

Tänäiltana taas supisteli muutaman kerran oikein mukavan kipeesti. Huomaa et heti alkaa supistelee enemmän ku on liikenteessä ja pystyssä enemmän. Mut jospa nää supistukset kypsyttelis paikkoja, et sit h-hetkellä hommat etenis nopeesti.
 
Mä saatan tulla antamaan Millasen miehelle selekään.... :kieh:
Taisin aiemmin jo ilmaista, että mä olen niin negatiivinen miehien juomiseen (no saunaoluset on ihan ok) ja rilluttelemiseen raskausaikana.
Se on ainoa asia mitä mies vois tehdä kunnioituksena naiselle. Olla ikäänkuin raskaana myös. Siinä mukana. Toivottavasti saatte asiat selviämään :heart: :heart:

Toi on just sellainen asia mikä saa mun vereni kuohahtamaan.. Joo, omakin mies on harrastanut moista joskus ja nyt kolmannella kerralla lähti pari kertaa kuppilaan kun olin siinä ensimmäisellä kolmanneksella. Mä olin tosin mukana. Mutta eipä tuo muutenkaan kyllä juo.. Mutta sillä on ollut joka h*lvetin kerta kun raskaustesti näyttää positiivista hillitön menohimo, vaikka muuten onkin melkein kotihiiri, siis töiden salliessa. Että joku kriisi iskee aina vauvauutisista. Mokoma vielä kieltää ettei näin ole, mutta minkäs se voi että sillä on järjettömän älykäs ja fiksu vaimo joka huomaa kaikki B) :saint: =) :LOL:

Täällon niin moni jo ihan selvillä sävelillä kummien ja muiden juttujen kanssa. Apua. Ja mulla on tässä kaikessa pulleudessani vieläkin ihan epätodellinen olo. Tuleeks meille muka vauva? Oonks mää muka raskaana??? :LOL:
No, mulla on aina periaate: Uskon kun näen. Ja mä uskon vasta kun näen sen lapsen elävänä ulkomaailmassa. :D
 
martalle :flower: ONNEA!! Ihanan yllätyksen miehesi järjesti!
[quote:helise]Tuntuis niin paljon helpommalta käyttää kertiksiä ja aina vanha roskiin vaan.. [/quote] Tottahan tuo on, toisaalta helpomppa heittää se käytetty vaippa roskiin.. Mä haaveilen siitä, et ihmiset joskus vielä suhtautuis vaippoihin samalla tavalla ku astioihin: kertikset helpottaa reissuja, mut kotona käytetään automaattisesti kestoversioita.
Alkuperäinen kirjoittaja mekkala:
Kepsukalle lisää tyhmiä kysymyksiä... Kiitos ja ihanaa, että on joku hlö joka mulle näitä asioita selkokielellä vääntää, vaikka ole äitiyspakkauksen oppaan ja kestovaippainfon läpi kahlannut... Millainen se vaippojen kuivatusastia kannattaa olla? umpinainen muovisäiliö vai ilmava rottinkikori? Mikä on sisävaipan ja taskuvaipan ero? Kannattaako harsojen ja kuorivaipan kassa olla sekä bambulisäimu että kuivaliina esim coolmax vai mikä se nyt oli? Missä sitä snappia käytetään?
Ollos hyvä vaan, vähän niinku "virkanipuolesta" tätä kans teen. ;)
Rouva Saga jo ennättikin avittaa.. Sisävaippaan lisäimuja tarpeen mukaan ja vaipasta riippuen. Pitää kattoa ihan käytössä, mikä riittää omalle lapselle. Toisinaan jopa AIOon tarvii lisätä imua, esim. paljon pissaavalle päikkäri tai reissuvaippaan.
Meillä tosiaan on käytössä muovinen puhtaanpyykinkori ilman kantta, mutta ihan umpinainenkin astia käy (joko muovia tai sit hengittävä vaihtoehto on joku rottinkikori), mut umpimuoviämpäri kannella (tms) saa kyllä vaipat muhimaan ja pissan haisemaan, kun vaippoja laittaa pesuun. Jollei se haittaa, ni voi hyvin käyttää umpinaistakin.
Harsot+kuori riittää monesti ihan pienelle, isommalle tarvii lisäimua (bambut on hyviä), vauvan pissamäärien ja vaipanvaihtovälin mukaan. Kuivaliina ei ole välttämätön, jollei vauva kovasti protestoi märkyyttä tai iho kärsi märästä (vauvakohtasta, miten iho reagoi eri materiaaleihin). Nää kaikki on aika makuasioita, joita pitää miettiä omalta kohdalta ja kattoa, mikä vauvan kanssa toimii sitten parhaiten..
Snappi eli näpsy eli nappi-nippa jne. on tosiaan tarkotettu muotoonommeltujen sisävaippojen, harsojen ja prefoldien kiinnitykseen apuvälineeksi. Jos siis on vaikka sisävaippa, jossa ei ole kiinnityssysteemiä (neppejä, tarroja tai nauhoja) on näpsyn avulla helppo laittaa vaippa kiinni. Yleensä näpsy pysyy paikoillaan hyvin, eikä pääse vauvaa painamaan/raapimaan. Ja tosiaan, jos kuori on napakka, ei näpsyä välttämättä edes tarvita, ainakaan kun ihan pienet vauvat ei juuri rehaa ympäri kämppää niin paljoa, ettei vaipat pysyis mukana menossa.

Dana mietti ehkäsyä
Imetyksen kanssa pillereistä sopii vaan minipillerit eikä ne käyny mulle viimeksi. Tai kävi joo, mut vuotoa tuli miten sattu (2pv vuotoa, tauko 5pv, 4pv vuotoa, tauko 3pv jne ihan sekasin). Ajattelin synnytystä ennen kysellä ehkäisyvaihtoehdoista neuvolassa. Meille tuskin neljättä tulee ja jos tuleekin, ei ainakaan muutamaan vuoteen. Piuhoja en raaskis katkoa, se kun on niin lopullista, mut pillereiden kans on riski unohtaa ottaa ajallaan. Kierukkaan luultavasti päädytään, se kun on ehkä vaivattominta, halvinta (?) ja helpointa. Imetykseen ehkäsynä en luota minäkään, enkä "varmojen" päivien kans pelaamiseen.

Mattila sukat on odottajan kiusaks keksitty turhake, siksi käytetäänkin sandaaleja aina, ku mahdollista! :LOL:
Issias alkaa oireilemaan taasen, tosin onneks vaan välillä. Housujen/sukkien riisuminen ilman istumista on mahdotonta, kun jalkoja ei voi nostaa kumartuessaan.

Millanen
:hug: olipas reilu mies.. pistää ihan kiukuttamaan sun puolesta..

Omaa napaa... Tänään on ollu tosi turvonnu ja raihnanen olo, mutta johtunee pitkälti eilisestä päivästä&illasta. Vaan ihanaa oli olla ihan kaksin (ja ne melkein 18 000 muuta ihmistä) ja nauttia päivästä. Tosin fyysinen nautinto loppu jo iltapäivällä, sen verran hankalaa oli seisominen + maassa istuskelu. Siitä huolimatta oli kyllä sen arvosta.. Puolisokin herkisty fiilistelemään muutamaan otteeseen, meinas meikäläisellä tulla itku. Muutenkin oon ollu tosi herkkänä viimiset pari päivää (tänään katoin sinkkuelämää1:n ja itkin ihan kunnolla ku Kiho ei rohkaistunu tulemaan häihin)
Kumman paljon mahoja liikenteessä ja tietty poikkeuksellisen paljon niihin kiinnittää huomoitakin nyt. Eilen näin yllättävän monen mamman suht suurenkin vatsan kanssa.. Joku parin metrin päästä miehelleen kommentoikin, että tuossa olis pikkasen isompi masu, ku mitä itellä :LOL: ei tajunnu et kuulin
Meidän talonyhtiössäkin asuu joku suht nuoren näkönen nainen, joka alkaa olemaan aika viimisillään. Tänään tajusin, kun parkkiksella tuli vastaan, että sen vatsa on sitä kokoa, että vois melkein olla meidän joukossa (jos joku teistä, ni tunnustusta peliin nyt! :) ) vaan todennäköisempää, että se on jotakuinkin viikolla 25-30..
Nukkumatti tais unohtaa tulla meille tänään? Tai ainakaan vielä ei väsytä pätkän vertaa, katotaan huomenna sit taas, voi olla et aamulla nukuttaa enempi ku laki sallii..
Kepsukka ja masukki (34+2)
 
Huomenta kaikille :wave:

täällä supistukset hävinneet (huomenna poksuu rv36 ja sais syntyy ei estellä)... olen eilen leikannu nurmikon, käyny kahdesti lenkillä, siivosin pihaa ja siirtelin terassikalusteita... niin ei mitää ei supistuksia ei kolotuksia ei mitään :eek: :eek:
noh huomenna olisi neuvola lääkäri joten kaipa tuo kertoo onko mitään tapahtunu....

muakin kiinnostais noi kestovaipat mutten oikein tiedä mistä alottaa... olen kova tekemään käsitöitä joten voisin itse ommella niitä mutten tiedä et mistä kankaasta ja miten.... :ashamed: :ashamed:

millanen mä laitan sulle yv:tä...

ääh, pää lyö tyhjää en muista mitä mu piti kirjottaa... :headwall: :headwall:
NeLa ja lassi 35+6
 
Huomenta!

Millaselle paljon jaksamista täältäkin :hug: ! Edellisessä parisuhteessani jouduin noihin samoihin tilanteisiin vähän väliä ja vajaan vuoden jälkeen tuli mitta täyteen. Olisiko miehesi valmis sopimaan jotkut pelisäännöt siihen, kuinka usein baareissa/juomassa voi käydä ja sitoutua sitten siihen? Koska onhan se kyllä niin, ettei lapsiperheeseen kuulu alkoholi joka viikko. Toivottavasti saatte asiasta puhuttua.

NeLa kestovaippainfon tsi-osio (tee-se-itse) on kuin kultakaivos jos mieli tekee ommella vaippoja. Siellä on vaikka mitä infoa erilaisten vaippojen ompeluun, kaavoihin ja kankaisiin. Sinne vain opiskelemaan :). Ja mä aloitin vaippaompelun tosiaan kierrätysmatskuilla, ettei kalliit kankaat mene pilalle. Eri asia tietenkin, kun olet käsityöihminen muutenkin, mä olen ihan vihreä vielä siinä asiassa.

Olivia ei ole vielä hääpäivää sovittu :)

ON: eilen oltiin yhdeksän tuntia siivoamassa ja mä jo mietin, että on se kumma kun ei missään tunnu, että kyykkii ja hankaa kaappeja. Sitten illalla suihkun jälkeen, kun rauhoituin sohvalle, alkoi aika kova alavatsakipu. Hellitti kyllä, kun nousin ylös. Mutta kovasti olin iloinen, että ehkä tuolla alakerrassa sittenkin alkaa jotain tapahtua jos rehkii vähän enemmän. Pidän sormet ristissä.
 
Huomenta :)

Jopas meni vkonloppu nopeasti taas. Ja tuntuu, etten mitään saanut aikaiseksi. Mutta miksi pitäiskään saada? Miksi pitää koko ajan olla stressaamassa jostain? Puuh. Ihan typerää. Ihan kiva vkonloppu anyway ja kaikesta huolimatta. Täällä on ollut nimittäin vähän samat meiningit kuin millasella, jonka suuntaan lähettelen täältä voimia ja jaksuja!

Mutta meidän tilanteessa molempien kommunikoinnissa on ollut vikaa ja tää on tällasta opettelua vielä kummaltakin tää yhteiselo. Kaksi vuotta kun on kovin lyhyt aika...Meidän oli tarkoitus lähteä yhdessä liikenteeseen la ja minä en jaksanutkaan. Sanoin sitten, että senkun menee (vaikka oli jo torstainakin työpaikan päättäjäisissä)ja ei haittaa,mutta haittashan se :ashamed: Mut hyvät keskustelut oli sunnuntaina ja ilma taas raikastui. Miehen alkoholin ottamisen suhteen mulla ei oo mitään erityistä mielipidettä. Se ottaa kuitenkin (lähestulkoon) aina sopivasti fiilistellen ja nautiskellen. Niin ja on pikkuhiprakassa oikeen suloinen ja varsinainen pusukone :LOL: Eli mun puolesta saa edelleenkin ottaa ja varmaan se jossain ehtii vielä käydäkin ennen laskettua. Sairaalaan mennään joka tapauksessa varmaan taksilla :) Ehkä omaan sallivaan suhtautumiseen liittyy myös satakymmenen prosenttinen luottamus toiseen. Tiedän tasantarkkaan, että sen menot on sos.suhteiden ylläpitoa ja kavereiden näkemistä, mustis mun ei tarvitse olla, koska tiedän,ettei se ikinä mitään tekisi :) Itsekin haluisin, et mulla ois laajemmat sos.suhteet, koska oon huomannut toisen kautta, miten paljon ne tuo elämään lisää ohjelmaa ja potkua (siis muutakin kuin yömenoja!). Niin en tahdo olla liikaa estämässä toisen sos. elämää,etenkin kun tiedän miten tärkeää se sille on ja miten paljon se on meidän seurustelun myötä jo vähentynyt. Olen myös aika varma, että kun vauva vihdoin on täällä, vähentää mies menojaan entisestään...

kardemumma Tää tahtoo kanssa mökille!Ihana ois olla jossain poissa sivistyksen läheltä. Kummiasiaa...Joo niin me ajateltiin, että pyydetään nyt ne, ketä oikeasti halutaan.Ja äiti oli samaa mieltä. Eli mun puolelta ei pyydetä näillä näkymin sisaruksia ollenkaan, vaan yksi ystävä. Sitten yksi miehen hyvä ystävä ja miehen sisko. Näillä mennään :)

Martalleihan hurjan paljon onnitteluja!! :flower:

Täällä liitoskivut on melkoisia puukoniskuja nykyisen. Tulee etenkin kävellessä, mut lenkkejä oon heittänyt silti. Välillä tuskainen ilme naamalla, mut yritän silti lyllertää eteenpäin... Muuten vointi ihan jees. Harjoitussupparit on kovempia kuin aiemmin, mut kivuliaita ei oo vielä ollut lainkaan. Ja nyt sitä gradua. Ihan vähäsen jos yrittäs. Voin kertoo, et kiinnostaa kuin kilo sitä itteensä...

A + M 35+2
 
Huomenta täältäkin.

Ensimmäinen äitiyslomapäivä ja sen kunniaks takana ihan mielettömän huonosti nukuttu yö ja nyt ihan sairas väsymys. Taidanpa vielä mennä jatkamaan tästä unia, josko onnistuisin.

Vieläkin ihan rikki ton viikonlopun jäljiltä. Vaikkei tosiaan mitään kovinkaan ihmeellistä tehty; la käytiin päiväseltään mökillä (minä siellä lähinnä vaan makoilin) ja eilen käytiin vähän ulkoilemassa (istumassa lähipuistossa).

En taas muista mitä piti kommentoida.

Hirmusesti ainakin on ollut kestovaippa-asiaa, mutta niihin en osaa sanoa oikein mitään, ku täällä meinataan mennä ihan suosiolla kertiksillä. Mutta hienoa että tosi moni meinaa kestoilla.

 
Juu itsekin huomasin, että tosi paljon on asiaa kestoista...ja se ei kans oikein koske minua, kun täällä mennään tyytyväisinä ja laiskoina kertiksillä kans!! =)

Viikonloppuna sitten oikein repaistiin ja ajettiin yli 2h matka sukulaisiin viikonlopuksi. Ensin vähän epäröin mutta sitten mietin, että matkalla on kaks sairaalaa jos kiire tulee ja viikkoja on kohta kuitenkin se 37, että ei ole enää keskosesta kyse. Ja hyvinhän se matka meni..eilen tullessa alkoi oleen vähän tukalaa, mutta kiva reissu! =) tuntuu niin hullulta käydä kauempana kun olen niin kauan kotona ja petipotilaana ollut!!

Sitten testailin eilen kunnon saunomista, että saako sillä supistuksia aikaan (vaikka ei nyt ihan aika sairaalaan lähteä vielä olekaan) ja kyllähän niitä jonkin aikaa saunan jälkeen tuli. Elikkäs täällä aletaan varmaan reilun viikon päästä kokeileen kaikkia temppuja, kun ei haittais mitään vaikka pieni esim. 38 viikon maissa maailmaan jo tulisikin.

Kohta lähden osteleen viimeiset pikkujutu pienelle...kuten pulloharjan tuttipullon pesuja varten yms pientä, mikä on unohtunut ostaa..

Mutta aurinkoista alkuviikkoa kaikille mammoille!! B)

Zeenah ja pikkunen 36+4
 
:headwall: :headwall: :headwall: piiiiiiiiitkän viestin kirjotin ja se katos.... :kieh:

Ja uutta en enää jaksa alkaa rustaamaan.. :$

Kuitenkin iso hali kaikille jaksamisista ja kannustuksista! ( oli edellisessä viestissä kaikkien nimimerkitkin kaivettu.. :) )

Lyhyesti: Asioista puhuttu ja puhuttu ja puhuttu,ja eilinen meni lähinnä itkien ja niistäen.
Kai nää asiat tuntuu väsyneenä aina paljon paskemmilta tjt..
Pettänyt tuskin on,raivokiukku vaan su aamuyöllä sai valtaansa ja sillon ei ole vieraiden naisten äänet yhtään helpottavia... :eek: Varmaankaan kun kuitenkaan tuo ukko ei ole ollut ainut ihminen liikenteessä tuona iltana...

En jaksa nyt enempiä kirjottaa..

Jaksamisia kaikille sitä tarvitseville!
 
Millanen :hug: Voi kun saisit miehesi ruotuun, olis varmaan hänellä jo aika kasvaa aikuiseksi.

Marta :flower: aika hurmuri sun miehesi, vau!

Vaipoista Tällä meidän pyykkimäärällä pitäydytään kertakäyttövaipoissa.

Ehkäisyä varmaan mietitään sitten, kun jälkivuoto on ohi. Hormoonivalmisteet aiheuttaa mulle migreeniä, joten pitää lääkärin kanssa miettiä mikä sopisi parhaiten.

Ja sitten omaa oloa. Valtavan kovia ja kipeitä supistuksia tulee, jos yritänkin liikkua. Silmissä sumenee ja melkein itkettää. Viime yönä heräsin kaksi kertaa todella kipeään suppariin. Kiva vaan, kun lapsilla alkoi kesäloma ja äiti makaa.. Onneksi ovat niin isoja jo, että pärjäävät suht omillaan. Huomenna lääkäriin ja toivon, että alakerta alkais jo olla valmis synnytykseen. Mä nimittäin olen jo ihan kypsä.

omenaruusu 36+4
 
Täälläkin ois sitten virallisesti mammaloma. Ja mun kalenteri on ihan täynnä vaikka pitäis levätä... Hups! Nooh, onneksi kaikki aktiviteetit on hyvin kevyitä. :)

Meidän vauva on alkanut tekemään sellaista, että pukkaa polvilla itseään ikäänkuin suoraksi - tuntuu hurja paine yhtä aika aikaa kummassakin kyljessä ja meinaa pienet polvet tulla toiselta puolelta läpi. :heart:

Heeeii mammat, meneekö muillakin tunto sormista välillä? Trimmasin eilen toisen koiran ja trimmisakset painoi nimetöntä niin, että se puutui ja ei ole vieläkään tullut tunto takaisin. Ihan hullua. :eek:

Kommentoinpas myöhemmin lisää. Nyt aamukahvia. Ja iltapäivällä neuvolaan mittailee noita hiton verenpaineita...

Olivia & Jumppa-Vauva 35+1
 
Enhän mä mitään lisää saanu enää nukuttua. Päätä särkee edelleen, vaik aamuyöllä kävin ottamassa särkylääkkeen. Ja väsyttääkin ihan hulluna, ehkä tästä päivästä selvitään vaan kahvin voimalla ja nukahtaa sitten myöhemmin uusiks jos on nukahtaakseen.
 
Olettepa te taas olleet ahkeria :D

Onnittelut heille, joilla mammaloma on alkanut :flower:

Millanen Jaksamisia sen miehes kanssa... Kyllä oli sellanen olo, että olis tehnyt mieli ympäri korvia antaa. Toivotaan, että tilanne tasaantuu sitten synnytksen jälkeen ja mies jää ihan pienen ihmisen pauloihin :heart:

ON: Täälläkin tuo mies on päässyt älyllään loistamaan..eilen sille kertoilin miten pelkään sitä, että tulee hirveitä repeemiä synnytyksessä enkä pysty istumaan saati hoitamaan vauvaa moniin viikkoihin, noh, miedän miehen reaktioihin voi aina luottaa, se kävi nauramaan :kieh: Voitte uskoa, että oli taas pinna pikkasen kireellä ku ite yritän kertoa asioista jotka minuu pelottaa ja toinen nauraa...
Supistuksia mie en kyllä saa millään aikaan..en saunalla, en siivoomisella, noh sitä yhtä S:ää ei olla kokeiltu aikoihin...mut ei tuu supistuksia ei..tosin se vaan hyvä ku ei viikkoja ole vielä edes sitä 34, mut voishan tuo pikkuhiljaa rueta valmistelemaan tulevaan :|
Meinasin tänä aamuna saada sydärin, vauva on liikkunut viimeisenä 3 päivänä suhteellisen vähän ja tänä aamuna ei sitten mitään!!!! Aikani tökin mahaa ja sitten pieni alkoi protestina potkimaan ja riehumaan ihan silleen kivasti :heart: Hitsi, että säikäytti ku kaikkeahan vielä voi käydä, vaikka kuinka ollaan voiton puolella :(


Mitäs sitä vielä...sinkkuelämää 2 pitäs käydä kattomassa, mutta en yhtään tiijä kuka lähtis mukaan..miehen sisko lupautu ja sit yks kaveri, mutta kummastakaan ei ole kuulunut mitään ja mie haluisin sen kyllä jo kattomaan!!!!

Rae ja Nyytti 33+4
 
Voi v*tun v*tun v*ittu!!!!! Tuli kutsu sinne synnytystapa-arvioon ja olen sillon JO viikoilla 38!!!!!!!!!!! Odotin niin, että se on tämän kuun loppupuolella, jolloin tuo 36vko tulee täyteen, mutta ei! Nyt en edelleen saa tietää onko meidän pienellä kaikki hyvin ja paljon painaa!!! Pelkään nimittäin ihan hirveesti, että tästä on kasvamassa joku monsteri ja haluisin muutenkin tietää vointia kun liikkunut vähemmän kuin ennen!! Seuraavalla neukkukäynnillä (ens vko) ei ole edes oma terkka paikalla ja se kenen sinne pitäs tulla ni on kyllä ihan pihalla kaikesta!!! Miehelle soitin ja itkin asiaa ni tyypillinen mies vastaus: aha :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
 
Onnittelut uusille mammalomalaisille, kyllä tähän pian tottuu (kehuu hän puolentoista viikon vankalla kokemuksella =) ).

Semmosta se on että mitään ihmissuhdesotkuja ei kyllä tässä tilassa kaipaa eikä jaksa. Pahoittelut siis niille joilla ei ole mies syystä tai toisesta raskaudessa tukena, onneksi kuitenkin naisissa on voimaa... Itelläni on onneksi miehen suhteen ihan hyvä tilanne, vaikka aina jostain välittelenkin... Nytkin semmosta valittamista että tässä raskaudessa mies ei ole ollut ollenkaan niin kiinnostunut mun odotuksesta kuin esikkoa odoteltaessa. Esim. masukuvia ei ole otettu juuri lainkaan, kun taas esikoisesta niitä on varmaan satoja. Lienee ihan normia... tänään se kuitenkin yllätti kivasti haluamalla mukaan neuvolalääkäriin =) . On se jotenkin tärkeetä, että se toinenkin jollain tavalla odottaa...

Siellä neuvolalääkärissä oli kaikki hyvin, viikkoja siis 36+4. Paikat kivasti kypsyneet, mutta vauva ei ollut vielä ihan kiinnittynyt. Ei ole supistellut eikä muutakaan vaivaa tällä hetkellä, saapa nähdä kauanko vielä kestää... Eilen oli ihme "makarooni"päivä, ei jaksanut mitään tehdä ja jo klo 11 joutu meneen päikkäreille... huoh! Tänään on taas ihan eri meininki, ties vaikka sais jotain tehtyäkin :) .
 
Rae89 No voihan kökkö et noin pitkälle menee synnytystapa-arvio :hug:
Toi tuntuu olevan aika yleistä, ettei miehet tunnu tajuavan et mikä siinä synnytyksessä yms pelottaa niin kovin.
Oiskohan sun mitenkään mahdollista soittaa sinne ja kysyä et eikö löytyis yhtään aikasempaa aikaa ?

Mulle annettiin äitiyspoliaika 38+3. Eka laskettuaikahan oli 10.7. ja ultran mukaan 13.7. ja toi äitiyspoli on 2.7. En tiiä miks se yleensäkkin annettiin ?!? Jos nyt sinne asti pysyn yhtenä kappaleena niin meinaan kyllä pistää sit lääkärin koville et saa tsekata mahtuuko ipana tulemaan normisti jne, jollei nyt sitten terkkari ota asioihin jotain kantaa.
Tavallaan toivoisin et oma jäis vaik lomille nyt loppumetreillä, josko sitten joku toinen suhtautuis vähän eritavalla tähän kammoon mikä on nyt iskeny.

 
Paljon on kirjoitusta näin maanantaina luettavana kun viikonloppuna ei kauheasti tuu koneella istuttua.

Mä oon kyllä jo niin toinen jalka äitiyslomalla, en oo muuta tehnyt tänään töissä kun avannut postin :LOL: väsyttääkin niin pirusti. Kävin kesken kaiken hakemassa Lidl:istä jalkatyynyn 15? kun näin mainoksen niin siellähän kaikki loppuu aina heti, käteen jäi myös vauvan soiva-ankka 5,90? ei paha! Sit hain Lindexin paketin postista ja imetysliivit sai lähteä samantien takas, ihan sikaisot...ei vissiin kannata tilata :/

Mä oon kyllä mun mieheen tosi tyytyväinen, se on ihan itse tajunnut oma roolinsa ja vastuunsa, eikä mun oo tarvinnut marmattaa. Meillä tuota seksiä ei olla harrastettu mutta halittu ja pusittu sitäkin enemmän :heart: Ehkäisystä Mulle kans ei noi hormonivalmisteet sovi ja en edes halua kun olen lukenut kaikkia asioita niistä mitä lääkärit ei tietenkään mainosta kuten sellainenkin seikka että ne vähentää monia vitamiineja elimistöstä ja oma hormonituotanto lakkaa kun kehoon laitetaan ulkopuolelta :kieh:

Synnytys Tavallaan jännittää, mut sit toisaalta ei, ärsyttää kun kaikki kyselee et jännittääkö, mä oon lopen uupunut muutenkin selittämään kaikille samoja juttuja ja aina jos joku kysyy miten oon voinut, niin vastaan vaan et hyvin ja hyvinhän oon voinutkin mutta en jaksa eritellä, tuntuu et ne kysyy vaan koska kuuluu kysyä.

Että pisti vihaks viikonloppuna kun ajelin moottoritiellä ja mun edellä ajoi sellainen rähjäinen mese jossa oli pahvista tehty rekkari, kolme kertaa sieltä lensi roskia ikkunasta hesen pusseja jne. sit kun pääsin valoihin niiden viereen niin yllätys, mustalaisia auto täynnä ja kuski vaan röökiä veti vaikka takana vaan helistin heilui turvakaukalosta (saamarin sivistymättömät paskiaiset) Vaikka oon itekin polttanut joskus niin se on ihan kamalaa jos joku vetää autossa röökiä saati sit jos siel on lapsia!

Mies lohdutti tänä aamuna et enää 7 aamua mulla herättävänä töihin, onneks! Ens viikolla saan varmaan täti-tulokkaan 10-vee yökylään kun toisella alkoi jo kesäloma ja porukat on kuitenkin töissä vielä kesäkuun, ihan kiva...toivottavasti on lämmin niin vois mennä rannalle jne.

Kestovaipoista Niin ostin Ikeasta sellaisia halppis pyyhkeitä 0,50? kpl kun ajattelin et kävis sit lisäimuiks ja jos ei niin ainakin siivousräteiks.

Tervetuloa uusille ja Marta onneksi olkoon kosinnasta!

Fiinukka ja käpy 33+3
 

Yhteistyössä