Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Tridian Aivan hirvee herkkuhimo koko ajan :kieh: haluttais vaan mussuttaa koko ajan jotain karkkia ja roskaruokaa :headwall: vaikka ei kyll pysy sisällä. Ehkä mä kompensoin nyt ekaa neljää raskauskuukautta, jolloin en syönyt roskaruokaa, karkkia tai mitään herkkuja ollenkaan, kun ne ällötti niin hirveesti :whistle:

Sinkkuelämää käyty kattomassa ja nauraa sai kyllä ihan kiitettävästi :LOL: Tosin siinä vaiheessa ei naurattanut kun leffa alkoi 20min myöhässä..Masun asukki tyksi ihan hirveesti leffasta (vai leikkö siitä karkkipussista minkä söin) ja möyrys masussa ihan hillittömäti..muutamia supituksia tuli, mutta ei mitään vakavaa...

Nyt jos lähtis iltapalalle ja sitten voiskin mennä unten maille

Siis söin tänään pitsan ja tuli kyllä tarpeeseen - päänsärky lakkas ja oli vähän aikaa energiaa tehdäkin jotain. :) Eli herkut maistuis täälläkin - vähän koitan kontrolloida, ettei ihan hirmuisesti enää kertyis kiloja!

Tänään käytiin Jorvissa tutustumassa synnytysosastoon. Mulle jäi hyvä fiilis tuosta käynnistä. Näki vähän minne sitä menee sitten käytännössä. Ja sellaiset ihme pelot hellitti. Nyt on tosin jakomielitautiset tunnelmat, kun toisaalta ei malttais odottaa, että pieni syntyis, mutta toisaalta tuntuu, että "EIII vielä!". :) Mutta vauvan kans ollaan sovittu, että masussa pysytään ainakin sinne rv 38+ ja sitten saa tulla kun parhaaksi näkee.

Ens viikolla olis näillä näkymin viimeinen lääkärineuvola ja samalla nähdään meidän oma th todennäköisesti viimeisen kerran ennen vauvan syntymää, kun hän jää kesälomalle sitten. Yrittää kuulemma saada meidän kaikki loput äitiysneuvolakäynnit yhdelle ja samalle terveydenhoitajalle, ettei vaihtuis koko ajan. Ja vauvan kans mennään tosiaan sitten samalla vanhalle th:lle.

Kauheen omanapaista on ollut mun kirjoittelu tänään - pahoittelut. :)

Hirmusesti tullu taas tekstiä päivän mittaan. Enkä nyt yhtään muista mitä kaikkee piti kommentoida... Sori jo ennakkoon.

Herkkuja tekis mieli ihan kokoaika, et jos tuol kaapissa ois karkkipussi huutelemassa niin varmasti hoitelisin sen sieltä pois meluamasta :LOL: Paino ei kyllä taitais enää sallia mitään herkuttelua. En oo koskaan elämässäni varmaan painanut näin paljon kun tällähetkellä. Noh ehtiihän niitä kiloja sitten pudotella.

Juhannussuunnitelmat on vielä ihan auki. Lähemmäks 10 vuotta tuli vietettyä festarijuhannuksia ja nyt jää moinen väliin. Vähän outoo kyllä kun normaalisti on juhannussuunnitelmat ollu selvillä ja hoidossa jo viimeistään maaliskuussa ja nyt ei oo yhtään mitään. Täytyy nyt kattoo josko sitten päiväseltään poikkeis vanhempien mökeillä, tuskin mitään ihmeempiä. Eikä tietty haittais vaikka oltais Jorvissa tai sitten jo vauvan kans kotona.

Hyvä jos se tutustumiskäynti helpottaa tätä synnytysahdistusta mikä muakin vaivaa. Täytyykin muistaa huomenna soittaa ja varata se tutustumiskäynti.

Meillä kans kasattiin tänään pinnasänky ja lisäks kävin vähän kaupoissa ostelemassa vauvan tarvikkeita (vaippoja yms) ja huomenna suunnittelin vielä vähän nettishoppailua.

Yksi tyhmä kysymys lisää: Jos tekee äitiyspakkauksen laatikosta sängyn mitä sinne pohjalle laitetaan ? Siellähän on sellanen vaahtomuovipatja, mut onks se muka riittävä ? Meinasin et tilaisin jostain ne äitiyspakkauksen tekstiilit, tuleekohan siinä mukana sitten joku pehmuste myös pohjalle ?

Huomenna neuvolaan. Vähä kyl jännittää mitä tuo tullessaan...

Heipsistä vain!

Tää päivä menikin sohvalla kirjan kanssa pääasiassa, verotti eilinen siivousvimma voimia aika paljon. Käytiin illalla sitten pienellä ja rauhallisella kävelyllä ja vielä saunassa siihen päälle. Supistuksia on tänään tullut taas jonki verta, just kun pääsin sanoo ettei niitä ole ollut nyt niin mitä vielä - iltapäivällä ne iski. No ei se nyt enää niin haittaa, oon itse asiassa ihan iloinen että supistaa, jospa ei menis sitten kovin pitkälle heinäkuuhun että vauva syntyy :) Supistuksia lisää siis, kiitti vain :)

Tänään huomasin muuten myös ihan uudenlaisen supistuksen, tai ainakin oletan että se se oli. Se alko alaselästä keskeltä ja levis vauhdilla ympäri lantiota ja poltti. Siis ei supistukset ole ennen polttanut mua, ihan ihme juttu. Normisti ne puristaa tai sitten on sitä menkkajomotusta ja säteilyä jalkoihin.

No joka tapauksessa..

Herkkusia täällä uppois niin paljon kun eteen jaksaa kantaa myös :D Tänään olen syönyt kaks eskimopuikkoa ja yhden mehujätskin, hups. Mutta vastapainoksi hedelmiä, etenkin nektariineja menee ja litroittan kivennäisvettä, jossa on seassa tilkka appelsiinimehua, nams! Pullia tai rasvaisia ruokia ei tee mieli, mutta jätski on hyvää. Sitä en ennen raskautta edes kauheesti syönyt.

Juhannuksesta sen verta ettei hajuakaan mitä tehdään. Jospa vaikka synnärille... B) Oon monta vuotta halunnut mennä pohjoseen juhannuksena, yötön yö houkuttaa. Mutta ehkä ens vuonna sitten, kun ei tänä vuonnakaa päästä. Ehkä me vaan hengataan kotona tai sitten mennään johkuu grillaamaan tms.

Sinkkuelämästä en ole koskaan oikein perustanut, taidan kuulua siihen vähemmistöön jotka ei sarjasta pahemmin tykkää. En ole koskaan seurannut, kun ei oikein ole iskenyt. Ekan leffan näin ja seki oli musta huono. Mutta mun mielipide vain :) Tykkään enemmän esim Frendeistä ja sitten Greyn Anatomia on ihana :)

Jeps ei sitten muuta kaiketi. Odottelen, että pyykkikone pysähtää niin pääsee nukkumaan.

Luin muuten kans sen Minä en sitten muutu-kirjan. Joku täällä suositteli sitä joskus muistaakseni. Se oli kieltämättä aika hauska, kiva lukea vaihteeksi ihan tommosia rehellisiä ja myös kielteisiä kokemuksia raskausajasta eikä vaan sitä miten nainen on raskaana kauneimmilaan plaaplaaplaa :)

Tervetuloa uusille :flower: Mukaan mahtuu kyllä:)
Jos siä yrittäis parhaansa mukaan kommenoida jotain.

Sairaalakassia tänään pakkailin. Vielä pitäs hakee shamppoo, hammasharja ja tahna niin sit olis valmis.

Kestoilusta olitte jutellu.. meillä taidetaan mennä ihan vana kerttiksillä. Ei toi mies asiasta oikein innostunut enkä kyllä itekkään ole koskaan ollut pahemmin kiinnostunut kestoilusta. Mutta kumarrus niille joka jaksavat kestoille:)

Danalla on kyllä ollu rankka raskaus :hug: Toivotaan että tulee rauhallinen ja kiltti vauva:)

Nela Olit nähnyt oikeen mukavan unen :LOL: Toisaaltahan olis kivakin jos pääsis noin helpolla että paikat aukeis "huomaamattomasti":)

Maamin Voimia huonoihin yö uniin. Täällä herätään kans 1-2 pissalle ja olo on tosi tuskanen sillon mut uni tulee kyllä onneks nopeesti siihen autto pimennys rullaverho. Käytkö sä yöllä sit vessassa vai miks heräät?

Solnuska Voimia muutto rumpaan. Muista itte toimia vain työnjohtajana :LOL: Ihanaa.. olitte käynyt studiossa ottaa masu kuvia:) Mä oon kans yrittänyt ottaa joka viikko edes yhden kuvan masusta mutta ovat siis ihan amatööriluokka :LOL:
Tuskin sä miltään valaalta olet näyttänyt:) Varmasti oikeen kaunilta rakaana olealta naiselta:)

Sinkkuelämää 2 tuli kans eilen käytyä kattoon ja oli kyllä tosi hyvä:) Kunnolla sai kyl nauraa :LOL:

Vauvan liikkeet Täällä on kyllä ihan mukavasti vielä liikettä. Mutta ymmärrän suuresti teitä kenellä hiljasempi vauva. Se on kyllä ihan kamala tunne ku tajuu että toinen ei oo liikkunut.. tänään itekkin säikähdin ku neiti ei ollu kunnolla liikkunut vähään aikaan.

Juhannuksesta ei vielä mitään tietoo. Mun vanhemmilla ollaan aika monesti oltu. Tykkään sie olla ku on rauhallista, sauna ja kokko:) ja myös hirveesti hyttysiä :eek:
Sieltä vaan on jonkin verran matkaa sairaalaan (n.100km) et en tiiä uskaltaako sinne asti lähtee enään reilua viikkoa ennen LA:ta. Tietty toivon että olis vaavi jo syntynyt ja oltais juhannuksena jo kotona.

OnkohanNelan neuvola käynti saanut synnytyksen aikaseks?

VatsakasIhana kuulla että äitisi tila ei ollutkaan niin paha:)

Valopalloista mulla ne johtuu alhasesta vrenpaineesta ja niitä näkyy yleensä ku nousee liian nopeesti. Mä sanon niitä tähdiks :LOL:

Pai mun käsittääkseni ei sinne äitiyspakkauksen laatikkoona tarvii laittaa muuta patjaa ku se mikä sie oli. Että riittää ihan hyvin vauvalle ku on niin pieni ja kevyt. Mutta kommentoikaa muut jos oon väärässä:)

(.) Tänään oli synnytysvalmennus ja oli kyllä ihan turha käynti. Ei mitään uutta tietoo. Mutta ei se mua onneks haitannut.
Vauva on tosi alhaalla ja painaa rakkoo ja muuenkin tonne alas. Ja reisiin tulee niitä sähköiskumaisia viiltoja.
Ja täällä on kans päivisin todella TYLÄÄÄ!!!! Ihan joka päivä ei viittis kaverille tunkee kylään ja mihkään ei oikeen voi mennä ku tulee sit törsättyä kaikkeen turhaan:)
Mä alkaisin oleen jo valmis jakautuun:) Vaikkakin oon nauttinut tästä raskaudesta ja olotilasta ihan hirveesti mutta haluun jo tytön syliin ja elämään vauva arkee:)

Nyt pitää mennä maate et pääsee huomenna ihmismöiseen aikaan ylös:)

- Chili ja neiti 35+6 (huomenna poks) :heart:

huomenta :D

chili ei saanu lekuri mua jakautumaan ainakaan vielä :LOL:

eilen ei kyllä supistanu mikään, viikkasin pyykkejä, kasasin pihakiikun lapsille ja saunoin ja sit meillä oli sitä kivaa s:ää pitkästä aikaa ;) ja olo on mitä mainioin :LOL:

tänään olis ulkovaraston maalausta, nyt ei vaan jotenkin huvittais :/ pakko mikä pakko :kieh:

NeLa ja lassi 36+1

Sateista HUOMENTA |O

Bambina katkerana luin, että teillä on paistellut aurinko eilen pilvettömältä taivaalta.. :whistle: Miksei täälläkin.. Eilen oli niin kylmä, että piti lämmittää sauna! Ja vesisateella jatketaan taas tänään!

Chili herään kerran vessaan, mutta välillä herään ihan muuten vaan.. kaippa luonto opettaa yösyöttöjä varten.. :) Onneksi kuitenkin viime yö taas parempi...

[/b]herkkuhimoista kyllä täällä voitais kans mässäillä aivan kokoajan.. mutta pitää tosiaan ajatella tuota painon nousua, että enää ei sais juurikaan nousta!! On sitten hyvässä kunnossa, kun vauva on syntynyt!!

Auringon paistetta odottelin tälle päivää, mutta ei, vettä tulee kaatamalla :kieh: Vois hieman kärventää itteensä auringossa, kun jo hyvään alkuun päästiin pari viikkoa sitten!

Sängyssä makoilen koneen kanssa ja aattelin vielä pienet tirsat ottaa, kun pojatkin vielä nukkuu.. Tästä on tullut viime aikoina tapa, että hetki koneella, kun mies on lähtenyt töihin ja sitte vielä unten maille!

Vauva möyrästää urakalla, viime yönäkin teki sellasia muljahduksia :LOL:

Mukavaa tiistaipäiväää! :wave:

Maamin ja Toivo-Justiina 35+5 :heart:

Huomenia!

Vitsit näitä rikkonaisia öitä. Kerran mä yleensä käyn pissalla, mutta muuten.. Mummutauti vaivaa noin 3.30-5.30 aikana ilmeisesti kun on vaan uneton. Jopa "pirteä" jos minusta voidaan käyttää sitä sanaa..
:LOL:

Mies on tullut yöllä joskus kotiin näköjään. Oli se siinä vieressä kun heräsin siinä varttia vaille neljää. Taas ilman minkäänlaista syytä. Sitten kävin pissalla, join vettä ja Mattila heräsikin hyppimään. Ja tosiaan se muljahtelee ja liikkuu kovaa ettei tartte empiä liikutteleeko se itseään. Mahakin näyttää aina toispuoleiselta (ällöttävän näköistä).
Huoh. Että kiinnittymisestä tuskin on pelkoa, eikä aikaisesta synnytyksestä, vaikka tässä särkeekin ja supisteleekin joka päivä. Mutta ilman tehoja. Mä oon niiiiiiiiin ummessa :LOL:

Mullakin noita valopalloja/tähtiä on näkynyt, koko elämän. Just liittyy alhaisiin paineisiin tai nopeisiin nousuihin.
Niitä joskus on liitänyt tuossa sohvalla makaessa. Ja yleensä mulla on lepopaine sellaista 109/60 luokkaa, että tuokin voipi vaikuttaa.

Ja nyt mä vien noita mun mussukoita hoitoon, että saisin muka tässä itse levätä ja pojat pääsee pois remontinpölystä. Tosin remontti se vaan seisoo... Ei edisty. :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: Mä en kestä. Tästä tulee, taas, hirveä kesä pienen lapsen kanssa..

Keskiviikkoa kaikille :flower:

T; Mattilan mamma 36+2

Huomenia!

Täällä on herätty jo puoli kuudelta... Ja pyykkikone pyörii jo toista päivää. Samalla tulee käytyä läpi kaikki pienen vaatteet ja vertailtua koot, jotka muuten heittelee tosi paljon valmistajasta riippuen. Ainakin tulee nyt samankokoiset samoihin laatikoihin. Eikä ainakaan lopu vaatteet kesken tältä pojalta ja yhtään ei tarvita lahjaksi...

Saa nähdä mentäiskö parin kaverin kanssa tänään katsomaan Sinkkuelämää, tarkoitus olis, mutta saadaanko aikaiseksi on eri juttu. Muuten, poikkeuksellisesti, oon koko päivän kotona ja pyykkään ja silitän. Yleensä sitä aina osuu joka päivälle jokin syy piipahtaa keskustassa tai ystävän luona ja siinä yhtäkkiä menikin koko iltapäivä tms.

Herkuista, mullakin olis aika suhtellinen himo, mutta lähinnä jätskiin. Mansikkaeskimopakkaus tarvii olla koko ajan pakastimessa ja niitä voi mennä kaks tai kolmekin päivässä.

Täällä Turun seudulla on ollut aurinkoista, mun puolesta voisi sataakin välillä, niin saisivat pihan kukat ja pensaat vettä.

Blääh, nyt ei ole mitään kiinnostavaa sanottavaa. Poika tuntuu mylläävän vatsassa pitkin päivää. Viikon päästä olisi seuraava neuvola.

Huomenta täältäkin.

Herätty on jo 6.30 ku piti mies heittää töihin että sain auton käyttöön täks päiväks.
Rikkonainen yö oli taas täälläkin takana. Uniaikaa tuli ehkä viis tuntii viime yönä, jospa se tänään nukuttais paremmin.

Neuvolaan pitäis lähtee tossa tunnin päästä. Verenpaineita oon mittaillu kotona ja alapaine pysyttelee sitkeesti yli 90 ja yläpainekkin useimmiten yli 130. Et eipä noista lääkkeistä varmaan mitään isompaa hyötyä ole tolla annoksella ollut. Täytyy nyt jutella terkkarin kans, ku tietty huolettaa miten nää paineet vaikuttaa tonne mahaan.

Vauva mylläs taas eilen illalla ja alkuyöstä siihen tahtiin et ei ollu epäselvää hereilläolo. Kauheesti vaan alko närästämään ku oikein innostu venyttelemään.

Mulla on nyt alkanu tulemaan kunnolla sellanen VALTAVA olotila ja tosi kömpelö fiilis.
Mitenköhän sitä on sitten jos pysyy yhtenä laskettuun aikaan tai sitten vielä siitä ylikin ? Ihan kauhulla ootan jos ja kun niin käy.

Tänään ois tarkotus mennä miehen kans kaupoille pyörimään. Hoitopöytä ja muuta hoitotarvikkeita pitäis vielä käydä ostelemassa.

Täällä ei vielä vettä sada, mutta ei se kyllä kaukanakaan ole :|

Miula yöt menee suht hyvin, sen kerran kaksi käyn vessassa ja tänäkin aamuna sitten heräsin kellonsoittoon vasta 9.15 :eek: että nyt taasen uni maittaa, kohta varmaan taas ei...

Sairaalakassi edelleen vaan haaveissa...haaveen tasolla se varmaan on vielä piiiitttkkäään tovin.. Pitäs käydä osteleen hammasharjaa yms sinne mukaan... vielähän tässä ennättää :LOL:

Tiedossa taas oikein hurmaava kotipäivä..ulkonakin niin huonon näkönen sää, että jos ei parin tunnin sisään vettä tule ni suuri ihme on. Eilen ostin silityslaudan ja tänään sitten varmaan sitä testailen ja silittelen jotain... Pyykkiäkin tuo pitäs taasen pestä.. On se niin ihanaa ku on vaan muutama vaatekappale mikä mahtuu päälle ni koko aika saa kone olla jylläämässä..ja vielä pitäs keksiä sunnuntaiksi jotain mitä laittaa päälle ku on ne miehen serkun valmistujaiset, vaikeeta :attn:

Huomenna onneksi kaverin seuraksi kuopioon (mikäli ei nyt vielä peru sitä juttua ) niin onpahan jotain erilaista tekemistä ja perjantaina sitten sinne reissuun, jee, näkee porukoita pitkästä aikaa :D

Vaan josko sitä siirtyis tuonne sohvan puolelle odottelemaan millon emmerdalen eiliset uusinnat alkaa, jäi katsomatta ku olin siellä leffassa..

Rae ja Nyytti 33+6

Täälläkin oltu ylhäällä jo kuudesta asti. Minä nautin aamun hiljaisesta hetkestä ennen kuin muut herää. Usein syön aamupalan omassa rauhassa tuolloin kuudelta ja sit kömmin takas pehkuun kun mies nousee puol seitsemän. Samoin viikonloppuaamuina tykkään olla hetken hereillä ennen muita. Taidan olla outo tapaus.

Minulla on tänään äpolille meno. Vähän se kahden viikon takainen "kahdelle sormelle auki"-lupaus laittoi toivomaan, että tämä raskaus ei menis yli. Mutta saas nähdä. Olen käynyt kävelyllä, imuroinut, saunonut ja mitä kaikkea vielä, mutta en saa edes supistuksia aikaseksi. Sen viime viikon maanantain kivuliaan mylläyksen jälkeen ei ole oikeastaan tullut mitään erikoisia tuntemuksia eli taidan olla vielä heinäkuun lopussakin kokonaisena.

Ei sillä, hyvinhän tämä aika on mennyt. Tällä hetkellä vaivana on kova närästys ja sormien tunnottomuus vasemmassa kädessä. Toisin sanoen, ei juuri vaivoja, kun vertaa teihin muihin. Ja herkut maistuu täälläkin, jos sitä voi vaivana pitää :LOL:

Sinkkuelämä ei kuulu minunkaan suosikkeihin, joten en taida olla menossa sitä katsomaan.

Minulla on alkanut verenpaineet nousta nyt pikkasen. Alku- ja keskiraskaudessa olleet noin 120-130/60-70 ja nyt noi alapaineet olleet pari kertaa yli 80. Itse en ole vielä huolissani, mutta katotaan mitä polilla sanovat. Ja tietty se pissan puhtaus/epäpuhtaus vaikuttaa. Olen joskus muinoin kuullut, että paineet nousis synnytyksen lähestyessä, mutta liekö jotain legendaa :LOL:

Nyt valmistautumaan polille. Joudun ottamaan lapset mukaan sinne, siis käytävälle odottamaan. Toivottavasti eivät tykkää huonoa siitä, mutta kun ei ole hoitajaa järjestynyt.

Päiviä mammat!

Täytyypä päästä heti alkuun avautumaan,menee nimittäin hermot nuittan panskojen kans!Kaikki kolme on nyt lomalla ja mies päivät töissä joten säpinää riittää.En vaan tahdo jaksaa nuitten kans ihan sen takia kun oma olo on niin surkea,flunssa päällä,kokoajan supistelee jos vähänkään teet jotain,etenkin silloin kun nuille joutuu huutamaan.Mulla ei mitkään helpot lapset ole.Tyttö on 8v,joka osaa olla toisinaan melko rasittava,kuitenkin helpoin nuista,pojan villittemänä ihan kauhee.Sitten tosiaan poika 7v joka on ihan hirvee,ei tottele mitään mitä sanotaan,kiusaa kokoajan molempia tyttöjä,kiroilee ja isottelee,vähät välittää mitä minä äitinä sanon tai teen.Sen kans on siis hermot kokoajan koetuksella.Enkä tiedä mitä tekisin.Sitten on tämä 3v tyttö joka on maailman ihanin(vielä)vaan tämä poika saa senkin ilkeilemään ja kiroilemaan ja kiusaamaan isompaa tyttöä.Pyysin ihan sosiaali toimistosta apua kotiin katsomaan tilannetta.En tiiä onko siitä sitten mitään apua,mutta olenpahan yrittänyt.Voimat on todellakin vähissä,kun en saa pidettyä yksinään kuria niille.

Tälläinen probleema täällä tosiaan,viikkoja kasassa 33+1.Pelottaa,että milloinhan se lähtö tulee synnärille,kun viikkoja kasassa nuin vähän vasta.

Mutta tässäpä ei muuta nyt.Toivoisin saavani kantaa tähän asiaan.

Virpi ja kullannuppu

Liplatus mulla ainakin ollu hitaassa nousussa noi verenpaineet loppuraskautta kohden,tosin tuossa keskivaiheilla raskautta oli paineet kovin alhaiset(alapaine n.60-70)
Kun ekalla neuvola kerralla oli kaikki ylempänä:)

Ah mikä aamu tänään ollut..;) Piiiiiiitkästä aikaa aamu alkoi seksillä..:p Tässä viimesen 3päivän aikana ei o tarvinu kinuta,joka päivä saanut olla ihan tyytyväinen... B)

Tänään pitää mennä tekemään pari lävistystä myyrmäkeen tuttavan liikkeelle ja sit onkin tyhjää loppupäivä:) Edessä siis pakkaamista Pohjosen reissua varten:)

Mukavat päivän jatkot :wave:

Millanen ja Pippuri 32+6

Huonosti nukkujia näköjään riittää... Jaksuja kaikille :hug: Itse lukeudun tuohon porukkaan ja niinkun mattila kirjoitti, että on valveilla tietynajan pirteänä, niin sama homma mulla, pyörittelen silmiäni tyyliin, mitähän sitä tekis ja kun tietää että on aamuyö, yritän saada unen päästä kiinni, mutta se on työn ja tuskan takana :whistle:

virpi jaksamisia lasten kanssa! :hug: Meillä on vähän samanlaista, että kiusataan vuoron perään toisia ja se varmaan johtuu, ettei välillä oo lapsilla tekemistä.. Ihmettelen kyllä nykypäivän lapsia, kun pitäis kauheesti olla jotain aktiviteettiä.. Itte kun oon pienenä leikkinyt pihalla kaiken näkösiä leikkejä ja pelaillut :whistle:

millanen teetkö työksesi lävistyksiä ja tatuointeja?? :D Sulla oli komee tatuointi kädessä :D Mäkin haaveilen toisesta tatskasta pohkeeseen, mutta pitää nyt odottaa niin kauan, että imetyskin loppuu niin ehkä sitten! ;)

Tänään olisi muuten tasan kuukausi LASKETTUUN :heart:

Pyöräytin tuossa raparperipiirakan ja nyt alkais se perus imurointi-pyykinpesuRUMBA :LOL: Lupasin pojille, että käydään niitten huone läpi turhista ja rikkinäisistä leluista!! ;)

Heissan!

Huomenna neuvolaan. Liekko tää veijari kääntynyt toisin päin, viime yönä nukuin huonosti ja liikkeet tuntu eri puolella mahaa kuin ennen... toivottavasti ois menny raivotarjontaan, ja alas paino yöllä kanssa,tuntu että sinne on joku kaivautunu!nytkin tuntuu tosi inhottavalle tuolla alhaalla.. :/ muutama supistuskin tuli yöllä..

Juhannuksesta. Ollaan kotona, aina on oltu, kun maalla asutaan. Normaalisti on grillailtu jne. niin varmaan tänäkin vuonna,jos en satu olemaan sairaalassa. Mutta muut sitten grillailee täällä jos mä en oo..

pauliina ja veikko rv 36+3

Päivä ilman nettiä ja täällä on yli neljä sivua lukemista, aktiivista on =) .

Mulla meinas eilen poksahtaa selkä, en meinannut päästä sohvalta ylös sitten millään. Ei se mulla ihan tavatonta ole ilman raskauttakaan että selkä ei kestä, S1 nikaman kanssa ongelmia... mutta ei se nyt oo ärtynyt enempää, vaikka koko selkä jäykkä onkin. Käytän tota tukivyötä, vältän pahoja asentoja ja toivon parasta...

Eilen oli ihme alamahakipuja, onneksi menivät ohi. Ei supparin tyyppisiä, ennemminkin menkkakivun tapaista. No se toisaan meni ohi säällisssä ajassa eikä mitään vuodellut, joten en siitä enempiä hermostunut.

Kai sitä olis itekkin jo pakattava se sairaalakassi...

Hätävarjelun liiottelua ehkä, mutta kävin eilen ostamassa rintakumeja. Esikoisen kanssa ne oli ekat päivät tarpeen, muuten ei hommasta olis tullut mitään. Ensin kävin apteekissa niitä kysymässä, olihan siellä 2 kpl pakkaus säilytysrasian kera ja hintaa 15,50. En sitten raaskinut niitä ostaa ja marssin viereiseen Prismaan, jossa tismalleen sama pakkaus maksoikin 8,15. Tiesinhän mää että apteekki on kallis paikka ostaa mitään, mutta kyllä tuo hintaero sai vähän silmiä pyörittelemään.

Hepuli 36+6, huomenna taas poks :)

Jaksamista kaikille uniongelmien kanssa painiskeleville! Varmasti tosi rasittavaa! Täällä nukutaan taas niin hyvin, että en kehtaa juuri edes mainita. Saatan kevyesti vetäistä 12 tuntia, joko yhdellä tai kahdella vessakäynnillä, jotka hoidetaan niin horroksessa, että juuri muistan vessassa käyneeni! =) koko raskauden aikana olen varmaan max. 5 yötä huonommin nukkunut, että ei auttais kyllä valitetella.

Itsellä tuntuu liikkee (tai ainakin potkut) nyt ihan toisessa paikkaa kuin eilen...toivottavasti on pieni vaan käännellyt kylkeä. En kyllä usko, että ois kokonaan kääntynyt, eikä kyllä liikkeet siltä tunnukaan. Huomennahan se selviää, kun on vika neukkulääkäri. Huomenna täälläkin poksuu jo se 37 viikkoa! =) Viimeinen perhevalmennus myös huomenna..toivotaan sen olevan edes vähän järkevämpi kuin maanantainen höpinä! :LOL:

Ihanan näköinen ilma..aurinko paistelee ja näyttäis olla melkeen 18 lämmintä. Just sopiva ilma tässä tilassa olevalle..kuumempaa ei juuri tarvis ollakaan muutamaan viikkoon ainakaan!

Aurinkoista päivän jatkoa! B)

Zeenah ja pikkunen 36+6

Neuvolassa taas käyty.
Kaikki ihan ok.
Painoa tullut 550 g / vko.
Verenpaineet: 135/89 ja 130/85 (taitaa olla alimmat terkkarin mittaamat lukemat kokoaikana).
Sf: 33,5
Liikkeet: ++
Syke: 138
Seuraava käynti vajaan viikon päästä. Käski ottaa yhteyksiä jos tulee jotain oireita tai muuta.
Sain jopa avattua suuni tästä synnytyskammosta jne. Sano et jos rupee haittaamaan ajatukset öitä ja normaalia olemista, niin sitten voidaan laittaa lähete pelkopolille. Mut ei tilanne nyt ehkä kuitenkaan niin paha oo. Ja onhan mulla tosiaan 2.7. äitiyspolille meno, niin ehkä siel voisin kysyä et miltä vaikuttaa et mahtuuko vauva tulemaan normisti ja kertomaan tilanteesta siel vähä tarkemminkin.

Hirvittävä väsymys taas. Oon nukkunu ehkä 5 tuntia ja senkin sellasissa pätkissä ettei rajaa. Tänään pitäis mennä vielä miehen kans tosiaan kaupoille kattoo hoitopöytää ja sellasii... Ku vaan jaksais.

maamin82:kyllä,sanoppas muuta,tuntuu,että nykyajan lapset on hyvinkin vaativia vai miten sen nyt sanoisi.itsellä kun olin lapsi niin ei kyllä ollut tekemisen puutetta,sisarusten kans leikittiin päivät kesäisin pihalla,kaverilla tai serkulla olin kans maatilalla paljon.aina oli jotain hommaa tai jos ei niin katottiin telkkua tai pelattiin nintendolla tms....

omien lasten kohdalla on se että eivät osaa keskenään sievästi leikkiä hetkeäkään.aina maristaan pihalle mukaan tai leikkeihin mukaan.ei tahdo tulla mitään omien juttujen tekemisestä,kokoajan joku vaatimassa huomiota.nyt sain kaksi vanhinta uimakouluun,pienimmän kans kotona,voisi sanoa,että rauha maassa,huh huh.

illalla olis mulla kotosalla alusvaate-esittely,ihanaa,kun saa vähän hengähtää lasten vahtimisesta.täytys jaksaa vielä kuunata paikkoja jne....ärsyttää kun kokoajan saa olla siivoamassa kun toisesta päästä kakarat sotkee kun saa siivottua,sorry nää mun valitukset mutta täällä on se on helppoa ja saa vertaistukea,toivottavasti.

mutta hei taas.

Heii,

mäkin nukun tosi huonosti - nukahdan myöhään, viime yönä yhden jälkeen, herään koko aika ja käyn veskissä ja nousen ylös viimistään kasilta, yleensä jo seittemän maissa. Ärsyttävää vaan pyöriä sängyssä ja etenki kun ei väsytä vaikka tietää et pitäs todellaki nukkua.

Mulla on hartiat ihan tautisen kipeet! Sattuu kamalasti. Mistä ihmeestä seki on nyt tullut.. Mietin, että ehkä kun rinnat on kasvanut ja liivit ei välttämättä anna tarpeeksi tukea, että jos se aiheuttas kipua. Mutta voi se muutakin olla.. Kurja olo.

Nyt rupeen tutkailee imetysliivejä, jos vaikka tilais netistä.

Ja se turvakaukalo pitäs tilata, kattelin hobbyhallista paria Britax-merkkistä. Semmonen ehkä tilataa. Tavallaan tuntuu tyhmälle kun on toi vanha tossa, mutta kun en oikein luota siihen. En tiedä pitäiskö luottaa.. Tutkin netistä tota vanhaa mallia ja se taitaa olla otettu käyttää 2003, eli on sillä jonki verta jo ikää..
Mut uuden sais netistä hintaan 119e.

Poli takana: kaikki ok. A-kaveri on perätilassa ja B on poikittain. Alakautta lähdetään yrittämään, mutta varmuutta ei tiedä vielä kukaan, miten nämä lopulta syntyvät. Haluan kuitenkin ehdottomasti yrittää alakautta. Pienten kasvut näyttivät hyvältä, painoarviot 2,5kg ja 2,9kg. Kaikki virtaukset ok, pissat puhtaat, RR oli pikkasen koholla, mutta ei vaadi jatkoseurantaa enää näillä viikoilla. Kohdunsuu oli kolmelle sormelle auki.
Ja lapsetkin olivat suht nätisti koko reissun, ainakaan ei tutk.huoneeseen kuulunut kamalaa huutoa ja tappelua :LOL:

Kuka se kirjoittikaan lasten kanssa "jaksamisesta". Meillä on 10v ja 8v koululaiset ja sit tuo reilu 2,5v ja täytyy sanoa, että aika helpolla olemme päässeet. Isot ovat jo isoja ja jaksavat useimmiten pienimmän kiukut/oikut. Kaikki ovat siis tyttöjä. Tietty joskus menee tappeluksi, mutta niin varmaan kaikissa perheissä. Nyt vähän jänskättää nuorimman reaktio tuleviin. Hän on kuitenkin saanut olla "vauva" näin pitkään.

Virpi Voin hyvin samaistua fiiliksesi. Hyvä että olet pyytänyt apua, niin pitääkin jos sille tuntuu :). Minä tosiaan odotan esikoistani, mutta miehellä on kolme lasta joista kaksi asuu meillä koko ajan ja kolmas käy säännöllisesti. Esimurkkuikäinen -kun mikään ei riitä- poika, ja kuulovammainen tyttö osaavat toisinaan olla hyvin hermoja raastava yhdistelmä. Nyt varsinkin huomaan, että mun pinna ei kestä enää niin hyvin kuin ennen. Toisinaan tuleekin hurjan paha mieli kun tulee avauduttua lapsille liikaa. Mutta ihania ja ymmärtäväisiä lapsia ovat :heart: .

Jussista En vielä varmaksi tiedä mitä tehtäis. Mielisin mutsin luokse ainaski yhdeksi yöksi. Meillä on tod.näk. miehen nuorin lapsi juhannuksen niin ei mihinkään kovin ihmeelliseen paikkaan voi lähteä. Noh, oikeastaan ihan sama mulle, kunhan ei kökitä himassa!

Kävin aamulla taas vaihteeks hammaslääkärissä. Projekti saatetaan loppuun synnytyksen jälkeen. Onhan tuolla nyt jo ravattukin :). Pitäis alkaa ihmettelemään mitä ruokaa saa aikaan 0e budjetilla. Varmaan hyvät pöperöt luvassa :LOL: .

Odotan & Emppu 33+2

Yhteistyössä