Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Huomenta! Taas uusi viikko edessä :) Täällä päin on lunta tullut ihan reilusti ja kyllä heti on paljon jouluisempi olo.

Mä repäsin viikonloppuna ja ostin yhdistelmät, kun "halvalla" sai. Näitä harvoin on käytettynä ja just tälläset halusin. Heti otin testiin esikoisella,
kun eihän sitä nyt jaksa odottaa heinäkuuhun :D Tälläset tuli, tosin ainakin oman henkilökohtaisen mielipiteen mukaan PALJON hienommilla väreillä ja kovalla kantokopalla.



On vaihdettavat etupyörät eli kaupunkiin pienet ja isot sitten lenkkeilyyn. Tuplarrattaat ostan sitten käytettyinä jotkut halvat, jos koen sellaisia tarvitsevani. Esikoisella on kuitenkin Emmaljungan rattaat, niin pitemmille lenkeille pääsee ainakin koko perhe :)

Pai Onneks välipäivät on yleensä aika rauhallisia, tosin riippuu varmaan töistä. Voin lohduttaa ettet ole ainoa, ketä kituu töissä silloin. Pidän 2 päivää ennen joulua vapaata ja siinä on tän ja seuraavan vuoden lomat :LOL: (ja äitiys"lomaa" lukuunottamatta varmaan viimeisen 5 vuoden lomat)
 
Ennu Juu mä kans toivon et on hiljasta oon uudenvuoden aaton aaton ja aaton vapaalla. Ja todellakin ultrapäivänä tuun tosi myöhään enkä rupee kituuttamaan kyllä täyttä päivää, vaikka saisinkin hyviä uutisia.
Aina ollaan vaan vaatimassa joustoa ja joustoa, mutta missä työnantajan joustot ??? Meikäläisen joustot on joustettu tällä erää. Prkl.Taisin nousta väärällä jalalla.
 
Nykyään buranaan yms.tullut se telsti käyttöohjeisiin ettei saa käyttää viimeisellä kolmanneksella..tutkin yksi päivä lääkekaappia niin aika monessa oli tuo teksti =)
Torstain ultraa odotan,sitä ennen en oikein ole uskaltanut iloita raskaudesta kun noita kipuja ollut mahassa vaikka muille jakaa...sitä kohdunulkopuolista lähinnä pelkään,kun kipu oikealla eninmäkseen :ashamed:
Eilen sain eka kerran halailla pönttöä,yök..pahaolo iskee yleensä kauppareisuulla ja kaikki ruuat alkaa kuvottamaan,yritä sitten miettiä mitä perheelle ruuaksi :LOL:
Toivon tosiaan että torstaina varmistuisi että kaikki on masussa hyvin ja pääsisin nauttimaan raskaudesta ja joulun odotuksesta =)
Minunolisi itäntt plaaöihilius,,uttaaämäku oorrlisi ntovpaa kuunkassjaotanrauhllisesti,enyksinkertasesti jaksa ehdää oma työtäni raskaanaollessani,päivät on jaloilla juoksemista päivät,ja saa kannella painavia tavaroita :ashamed:
En muista mitä piti kommentoida vielä :)
 
Heips vaan!
Voimia kaikille pahoinvoinnin kanssa painiville :hug:
Pai80 toivottavasti sulla töissä vähän helpottais jotta voimia jää muuhunkin...

Ite oon yrittäny alkaa elämään taas tämän pahoinvionnin kanssa. Aamusta menee muutama tunti aina harakoille kun yrittää pystyä jotain tekemään ja varsinkin niin ettei oksennus tule heti :x Niille harvoille jotka tästä raskaudesta jo tietää oon vähän valittanut oloa mutta tuntuu että kieroon katotaan niin oon päättänyt että pidänpä vaivani tässäkin raskaudessa ihan itelläni... On vaan ollut niin huono olo että pikkasen auttaa kun valittaa :D Mutta saa mies kotona kuulla valitusvirret...

Turvotusta on tullut senverta että normi housut alkanut kiristää vyötäröltä. Varmaan tuo oksentaminenkin lisää turvotuksia.. Onneks on vielä varaa aukasta nappi ja kaapista löytyy parit reilut housut. =)

Joudun vielä odottelemaan ensimmäistä neuvolaa muutaman viikon. Aikaisemmin ensimmäiset neuvolat on ollut jo 7+ mutta nyt on ensimmäinen neuvola vasta 10+. Vissiin täällä muuttunu nuo systeemit..

mj78 ja matkalainen 7+2
 
Mä kun olen yleensä v-loput ihan pimennossa, niin jopas tänne on tekstiä pärähtänyt! :D

Haluaisin kysyä, että onko kellään muulla selkäkipuja kävellessä? Mulla on nyt muutaman päivän ollut niin, että aamuisin kun nousen sängystä, en meinaa päästä kävelemään, kun alaselässä pistää aivan julmetusti, varsinkin kun varaa vasemman jalan päälle. Sit ku oon ollu jonku aikaa liikkeellä, se helpottuu. Välillä jos istun paikoillaan pitkiä aikoja, sama homma. Tosi kurjan tuntuista! :(

Tänään pääsen miehen kanssa kaksin jouluostoksille sekä syömään, jippijaijei! :D

Nyt nakkikastikkeen pariin.... :wave:

Star86 & Hope 10+4
 
Star Kuullostaa kovasti samalta, mitä mulla on. Mulla on ollut vähän pitempään ja ilmenee kyllä koko päivän ongelmaa. Pari kertaa, kun oon kumartunut pojan pinnasängyn yläpuolelle, ollut jumissa hetken, kun jalka ei suostu toimimaan. Mä luulen et se on issias mikä vaivaa ja omalla kohdalla vielä välilevynpullistuma.
 
Star & Ennu Mulla on ollu jo pari viikkoa semmosta äkillisesti iskevää särkyä, joka lähtee tuolta "ala-alaselän"/pakaran/"ylälonkan" (oon selkeesti hyvä tässä ihmisen anatomiassa :LOL: ) kohdalta alaspäin pitkin vasenta reittä. Onneks se kipu on aika hetkellistä, mutta ärsyttävää kyllä. Meinaa lamauttaa koko vasemman jalan hetkeksi. Olin ihan että WTF, miten tässä vaiheessa nyt jotain tollasta iskee. Mutta kaisse kuuluu asiaan.

Kolme päivää NP-ultraan, mahassa alkaa velloa aina, kun asiaa aattelee. Pelkään eniten sitä, että siellä on alkio, jonka kehitys on loppunut jo useita viikkoja sitten. Sydänäänethän kuulin siis viikolla seitsemän ja kuvakin on todisteena, mutta silloinhan vauvveli oli vaan sellanen silakan näköinen möntti. Mulla ei oo mitään uskoa, että nyt siellä nyt näkyiskin joku ihmismäinen olio. Toki pelkään myös, että nään jopa paljain silmin, että se on jotenkin täysin turvonnut ja epämuodostunut ja lääkäri huoahtaa heti jotain kamalaa :'( Ei auta kuin odottaa ja luottaa.

Ai mutta tänään poxxxxxx 11+0. Jännää, että JOS kaikki menis hyvin, raskautta ois jäljellä enää alle 3 tän pituista pätkää :eek:
 
En siis ole yksin näiden pelkojen ja ajatusteni kanssa. Vähän lohduttaa lukea että muillakin samoja pelkoja ultran suhteen. Mulla on todisteena vaan raskaustestien tulokset, en ole edes vielä nähnyt tai kuullut että onko tuolla oikeasti mitään elävää...
Piinaavat kaksi viikkoa vielä edessä. :headwall:
Toisaalta pitää uskoa ja luottaa siihen että jos kaikki ei olisi kunnossa, niin ei varmasti ois ollu kuvotusta yms ja ehkäpä se ois tullu jo poiskin. Näin mä yritän järkeillä muutenhan tässä pää sekoaa.
 
Siis mulla on nyt 10+3 viikkoja ja nt-ultra vasta 22. päivä. Kardemummalla sitten taas on jo 3 päivän päästä. Mahtokohan ne nyt varata sen ihan väärälle päivälle |O

Lisäys: ainakin vau.fi:n laskuri sanoo, että ultra n. 25.12 eli ei vissiin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ennu:
Siis mulla on nyt 10+3 viikkoja ja nt-ultra vasta 22. päivä. Kardemummalla sitten taas on jo 3 päivän päästä. Mahtokohan ne nyt varata sen ihan väärälle päivälle |O

Lisäys: ainakin vau.fi:n laskuri sanoo, että ultra n. 25.12 eli ei vissiin =)
Eikuuu eiks se oo ihan loogista? Sulla on viikolla 12, ja niin mullakin. Silloinhan se on. Mulla on päivänä 11+3 ja sullakin suunnilleen. Vai oonko mä taas pihalla
:p
 
Kädet täristen takaisin työpöydän ääreen. Onneksi ei ole asiakkaita enää tulossa. Np-ultra siis takana ja siellä vipelti pieni ihminen :heart: Ihan selvästi erottuva pikku-ukko. Hirveää ravia se siellä piti, potki ja heilutteli käsiään ja kääntyili minkä kerkisi :) Uskomatonta nähdä, että toinen liikkuu, kun ei itse tunne mitään. Viikkoja ei vastannut. Menkoista laskettuna nyt 11+4 ja vauveli vastasi viikkoja 12+5. LA siis 24.6. En kuitenkaan haluaisi siirtyä tuonne kesäkuisiin, kun tämä on tuttu pino enkä sitäpaitsi hetkeäkään usko, että hedelmöitys olisi tapahtunut viikkoa aikaisemmin. Alkuspurtti vaan toisella kasvussa. Mutta en valita, pääsempähän aikaisemmin äippälomalle ;) Luoja, miten sitä voikaan ihminen olla onnellinen!!!
 
Voeee! :'( Mä oon niin iloinen Martan kuulumisista. Tuli jotenkin sellanen olo, että meillä muillakin voi tän perusteella olla siellä mahoissamme jotakin :D Oho, aika jännä toi viikkoarvio. Mutta toihan on vain ihanaa, että oli edellä aikaansa toi pienokainen, oikein potra ja ponteva tapaus. Ja ilmeisesti niskaturvotuskin oli OK eli sitä ei juurikaan ollut? Vai vastako verikokeen kanssa ne sitten kertoo jotain?
 
Heippa kaikille!

Omaa napaa: Pahoinvointi jatkuu (yllätys yllätys). Onneksi en ole kuitenkaan enää pönttöä halaillut. Tajusin nimittäin, että kun jätin pahoinvointirannekkeet pois, niin heti tuli ylös. Jostain ketjusta luinkin, että nämä rannekkeet on muillakin vieneet sen pahimman pöntön halailuterän pois. Näin tuntuu olevan täälläkin. On vaan niin hankalaa, kun mulla on paljon ¾ hihapituisia paitoja. Töihin on pakko löytyy pidempihihaisia paitoja, kun muuten joku hokaisi mistä on kyse.

Esikolla on paha uhma ja joudun olemaan paljon hänen kanssaan kaksin miehen töiden takia. Pakko myöntää, että pinna on vähän kireällä, kun itsellä on koko ajan niin huono olo. Töissä jään välillä vessaan huokailemaan ja keräämään voimia, että jaksan tehdä työni (vaikka ihan toimistotyötä teenkin).

Odotan niin kovasti jo sitä, että olo parantuisi. Kyllä sitä osaa sitten arvostaa ja olla pienestä onnellinen. Ja sitten on varmasti tälläkin palstalla eri jutun aiheet =)

9 + 3
 
kardemummma tässä sen huomaa, että olen vaan sitä elossa oloa pelännyt...mutta siis niskaturvotusta ei olut. NT mitta oli 1,2 (mm ilmeisesti) ja kaikki alle kolmen on hyvä. Sanoi, että siisti ja littana niska. Verikokeissakin kävin ja odotetaan, mitä niistä sanotaan. Soittavat jos jotain ilmenee, muuten sitten seuraavassa neuvolassa tai rakenneultrassa tulokset. 3.2 on sitten se rakenneultra.
 
Onnea Marta :flower: Ihana kuulla, että kaikki ok.

Itselläni on ultra ensi viikolla, tänään kävin verikokeissa. Huomenna pitää vielä se pissanäyte viedä.

Täällä on kaksikymmentä astetta pakkasta ja tekis vaan mieli käpertyä peiton alle. Toisaalta ihana, kun tuli talvi. Heti on jouluisempaakin. Meillä tehdään tänään viimeiset joulukortit.

Olo on kuin jyrän alle olis jäänyt. Fyysinen olo suht hyvä, jos voin välillä levähtää, mutta viime viikko oli tosi rankka myös henkisesti (lapsen sairastuminen). Eikä untakaan ole saanut 2h tuntia pitempää pätkää reiluun viikkoon. Huomenna alkais neljän päivän työputki, mutta en jaksais millään :| Anteeksi tämä valitus.
 
Marta Ihania ultrakuulumisia.. varmasti ihana tunne kun on nähnyt ja kuullut että kaikki on hyvin.. :heart:
Mulla np-ultra keskiviikkona ja voi vietävä että jännittää niin hirveesti.. :ashamed:

:hug: Kaikille sitä tarvitseville
 
Hienoja kuulumia ultrasta Marta :heart: Ihanaa!!!
Ja Dana =) Onnittelut höyryveturi-tunnelmista :heart:

Täällä olis ylihuomenna eli keskiviikkona se eka neuvola.... toivon mukaan kuunneltas sydänääniä... tiiä sit kuulusko, viikkoja vasta 8+5 tai jotain. Jännittää eka käynti =) Ja toisaalta jänskättää tuo lähestyvä joulu, kun oli aikasemmin pikkasen puhetta miehen kanssa, että kerrottas tuleville isovanhemmille. Töissä olen ajatellu kertoo vasta tammikuun puolella, NT-ultran jälkeen... jos vaan kaikki menisi nyt hyvin :xmas:
 
eilen säikäytti ihan kunnolla kun alkoi illalla tulla ruskeaa vuotoa. itkien ajoin kyssiin olin ihan varma että menee taas kesken. pieni kuitenkin näkyi ultrassa liikkuvana ja syke oli hyvä. kädet ja jalatkin näkyivät jo. ei osannut lääkäri sanoa mistä vuoto johtui. nyt alkoi taas tulla vähän tuhrua ja alavatsaa jomottaa. mä toivon niin kovasti että kaikki menis hyvin. mä oon niin stressaantunu tän raskauden aikana niiden kahden keskenmenon takia ettei oo tosikaan. ja sit tulee vielä tällästä vuotoo. ei tällästä ollut ollenkaan syntyneitten lasten raskauksissa. lääkäri sano et toisilla naisilla tulee vuotoa ja toisilla ei. kun nyt kaikki menis hyvin.
tänään oli ensimmäinen neuvolakin. onneksi sydänäänet kuului hyvin ja heti. neuvolan mukaan viikkoja on nyt 9+5 eli mulle voi vaihtaa lasketuksi ajaksi 14.7.10 ja minun ikä on 28v.
tilasin asken kotidobblerin. mä en kestä tätä epävarmuutta vauvan hyvinvoinnista. no ei se hirveen kallis ollu 45e+6e postikuluja. eiköhän se mene sitten myöhemmin kaupaksi kun en sitä enää tarvitse.
http://www.nettitilaus.fi/product_info.php?products_id=2825&osCsid=d5a488a1f4ad8c9c8d3a178a780fe3a9
tuossa on linkki jos jotain muutakin sattuu kiinostamaan. nyt vain sitä postista odottelemaan.
huono olo ja oksentelu jatkuu edelleen. täällä savossa on hirveä pakkanen melkein -20 astetta. no mikäs tässä sairaslomalla ollessa ja uunia lämmitellessä.kävin kirjastosta lukemista ja elokuvia. on jotain tekemistä kun lääkäri kielsi kaiken fyysisen ponnistelun.sain sairaslomaa vielä tämän viikon ja enköhän minä käy hakemassa lisää myös ensi viikon alkupäiville.
mukavia pakkaspäiviä teille
tiuhti ja toukka 9+5
 
Oi vitsit miten ihania uutisia Danalla ja Martalla :heart: :heart: :heart:
Aivan mahtavaa ! :flower:

Täällä ollu kunnon maanantai. Nousin väärällä jalalla ja olin huippukiukkunen. Ja kaiken kruunas että kotiovella huomasin ettei oo avaimia mukana, eikun puhelu miehelle. Nyt täytyy harkita tota jumppaan menoa. Vois tehdä ihan hyvää, vaik toisaalta tekis mieli mennä vaan peitonalle ja syödä noi After Eightit mitä viikonlopusta jäi.

Työrintamalla sentä vähä hellitti kun sain tietää ettei mun tartte osallistua ku hätätilanteessa vuodenvaihteen rumbaan. Tais vaikuttaa tää mun tila pomon päätökseen. Eikä kyllä haittaa yhtään, koska tammikuussa on sitten töihin liittyvä tentti edessä ja siihenkin pitäis valmistautua.

Tiuhtille hirveesti tsemppiä kaikkien vuotojen kanssa toivotaan että toukka pysyy kyydissä. :hug:
 
Tiuhti Toivotaan että kaikki menee kuitenkin hyvin.. :hug:

Omaa mahaa vähän.
Töistä soitettiin.. Oikeen iso pomo soitti ja kysäsi että mites jakselen, vieläkö tulee saikkua.. Mä sitten siihen että luulen niin, mutta ke on lääkäri ja sielä sitten selviää.
Pomo sitten muina miehinä kysäsi että voitasko yhteisymmärryksessä purkaa työsuhde.
Mä sitten en oikeen tienny mitä sanoa, olin ihan pihalla ja sain vaan sanotuksi että josko odotetaan keskiviikkoon ja kuunnellaan mitä lääkäri sanoo. Se siihen että ilmottele sitten heti lääkärin jälkeen illalla (np-ultra klo 16.45).
Nyt oon ihan järkyttyny ja itken vaan ja oon ahistunu.. Kyllä mä ymmärrän että ne tollasta ehdottaa tosiaan ku uus työpaikka oli ja 3 päivää vaan siel olin jonka jälkeen sitten alkoki tää mukava 4 viikon saikku ja tammikuun puolivälissä jo tää loppuuki.. Mutta jotenkin vaan oon ihan sekasin ku mulla on karenssi päällä ku irtisanouduin edellisestä työpaikasta muuton takia ja nyt jos mä sanon että puretaan työsuhde en saa tasan mistään rahaa muuta ku sitten tammikuun jälkeen + käsittelyajat (työttömyyskorvaus)..
Ja vaan ärsyttää ku mies sanoo että pura vaan sopimus ni pääset siitä stressistä että koska taas pääsee töihin ja että rahallisesti kyllä pärjätään sen palkalla.
Mutta kun MÄ EN HALUA elää toisen "siivellä" ja olla ilman ns omaa rahaa, aina pitäs mieheltä kysyä jos tarttee vaik jonkun raskauspaidan ku maha alkaa kasvaa..
Oon ihan sekasin enkä tie mitä pitäs tehä.. Tekis mieli tolle miehelleki vaan huutaa että painuu tosi pitkälle ja antaa mun olla vähän aikaa.
Saakeli... :'(
 
Voi susanna :hug:
Sulla on kyllä oikeesti ihana mies, että ottaa huomioon ton että sitten tosiaankin ois yks stressin aihe vähemmän.
Voin kuvitella miten pahalta susta tuntuu. Toivottavasti löydät jonkun sopivan ja ratkasun .
Ja jos päädyt siihen että jäät kotiin elämään "toisen siivellä" niin sitten sovitte vaan selvät pelisäännöt. Kyllä se siitä oikeesti
:hug:
Vauva on kuitenkin nyt tärkein. :heart:
 

Yhteistyössä