Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)




nikki..........monesko tulossa..........synnytyssairaala......oma ikä

30.6
Cabo..............toinen..................nkl...............33v.
tuulie..............esikoinen.................................28v.
Marika75s.......esikoinen.............Hyvinkää........24v.

1.7
Minotchkin.........toinen................Jorvi...........37v.
Zeenah.............esikoinen.............OYS...........24v.
susanna85.........esikoinen...........TAYS.........24v.
Marta.................esikoinen............SKS..........27v.

2.7
omenaruusu.......kolmas..............KOKS.........32v.
Tipu Topakka......kolmas................??.............??
helise.............esikoinen.................KOKS........21v.
Duudlari..........toinen................TAYS............35v.
Kellokanerva......viides............TAYS
Star86...........kolmas & neljäs..........SatKS....23v.

3.7
Rumo.................toinen...............Kättäri........23v.
Solnushka.........esikoinen..........KOS.............33v.

4.7
Nuu82............esikoinen...............PHKS.........27v.
Sadee80.......neljäs...............HYS..............29v.

5.7
pauliina82...........neljäs..............OYS...........27v.
kopkop....................??................??..............??
Kardemumma......esikoinen..........??...........28v.
FunkyMama........toinen.............Jorvi..........29v.
Ellunaa................toinen............SATKS........20v.
Samanta.............kuudes...........PKKS..........39v.

6.7
tyhmäblondi73.....toinen............TAYS.........36v.
Kanelitäti............esikoinen............??...........24v.
kausa............esikoinen.......Kättäri.......33v.
JP-78
jenu........esikoinen.............TAYS..............18v.

7.7
Chili24...........esikoinen.........TAYS...............25v.
NeLa..............kolmas............KYKS..............25v.
Muffin.............neljäs..............HYS................36v.
Liplatus..............??..................??..................??
jendde.........esikoinen........Kättäri.............18v.

10.7
jonttu79........kolmas.................................30v.
dana88.........esikoinen.........OYS...............21v.
Ennu.............toinen..............SATKS...........29v.
Heta-h..........toinen................??...............35v.
mammaksi2010......esikoinen.......VKS.......31v.

11.7
Maamin82.....kolmas.............SEKS............27v.
Olivia81......esikoinen............Jorvi.............28v.
Pai80..........esikoinen............Jorvi.............29v.

12.7
Madrigal........kolmas............OYS..............31v.
Nedra...........kolmas............TYKS.............26v.

13.7
elmeri99...........kolmas.........TYKS...........37v

14.7.
Lumo.............esikoinen....Hyvinkää...........20v.
Marza1970......toinen.........Porvoon aluesairaala......39v.

15.7.
Amati............seitsemäs.......PKKS.............37v.
Hiipi..................toinen..........KHKS............28v.
Tiuhti-81...........kolmas..........KYS...............??

16.7.
Musta Pantteri....??................??....................??
Toka0710...........toinen.........NKL...............33v.
Kepsukka.........kolmas.........Jorvi............27v.

17.7.
Pennonen80......neljäs........KPKS...............29v.
Sherine..............neljäs........NKL..................33v.

18.7
Hexuli................viides.........kättäri..............26v.
EricaH...............toinen........TAYS.................28v.

19.7
Bambina...........esikoinen.......??................26v
Jonskuu84...........??.............PHKS............25v.
SMSM...............kolmas........OYS...............39v.
Retuli82............esikoinen......??..................??
Punaposket82....kolmas......KPKS..............27v.
Bebek..........esikoinen .......Kättäri...........23v.

20.7.
Aranel.............toinen...............PS..............22v.
Kaneli77........esikoinen............??...............??
Emmy83...........toinen............ ..Kättäri............26v.

21.7.
Ninzuliini..........toinen................??..................27v.
Mekkala.......... esikoinen..........TYKS...............29v.
Sussu80...........esikoinen...........NKL................29v.
Päpsy79...........neljäs................TAYS..............30v.
Miranha............esikoinen...........SEKS..............27v.


22.7.
Von Lin Lin........toinen...........kättäri..............31v.
Rae89..............esikoinen...........??................20v.
Laura-vm86....esikoinen.............PKKS...........23v.
Taatu..............esikoinen.............TAYS...........26v.

23.7.
Fiinukka.........esikoinen...........TAYS............26v.

24.7
Ärrieri...............kolmas............KSKS..............33v.

25.7
Minsku82.........toinen................??.................27v.
Pikkumyy-82....ensimmäinen......??................27v.
Sitruunapippuri....toinen..............??...............26v.
Vats.ilm.vauv......viides...............KYS................33v.

26.7
Hipsu79...........neljäs................KSKS..............??
Stemia.............toinen............Hyvinkää..........27v.
Odotan.........esikoinen............EKKS............23v.

27.7
Sirri81..............toinen..............OYS................28v.
Enkelinäiti.......viides.................??..................33v.
muumurskanen..toinen..............??................??
Hiipi...........toinen.............K-HKS.............28v.
Virpi1980.........neljäs.........OYS.................29v.

28.7
Sankkuli............kolmas...........SATKS.............29v.
IituPiitu77.........esikoinen.............??.................??
zirppa................toinen..............KOS...............24v

29.7
Äitx2................kolmas...............EKKS...........28v.
Millanen...........esikoinen................??..............??
Juuliai...............toinen..................??.............29v.
Huisi hippu........esikoinen..............OYS..........19v.
Millanen...........esikoinen............Kättäri..........23v.

30.7
Viivi ja vagner...kolmas................??.............31v.
Anastacia78........toinen............K-HKS.........31v.


Aika vielä hukassa
Marie1981.......toinen................??................??
Espoir..................??...................??................??
Kesäkurmitsa...toinen.................??................??


isän näkökulmaa joukossamme edustaa JP-78.

Tuplavauvoja kasvattavat:
Liplatus
sussu80
Star86
:heart:



[/quote]

[/quote]

[/quote]



 
Moikka kaikki! Kirjoitetaan tänne uuteen pinoon, oli vanhaan tullu hirveesti jälleen tekstiä, luin ne sillai puolihuolimattomasti.

Kutinasta, olen huomannut samaa ittellä, toki mulla on atooppinen iho joka kaipaa rasvausta ympäri vuoden, mutta kun ei ole ollut edes pakkasta. Huonoa oloa tulee välillä sillai vähä aaltoillen, tulee...menee pois...tulee.... menee pois... Vihlasut jatkuu, toki pahat vihlaisut ei ole päivittäisiä, eilen loikkasin aika vauhdilla sängystä vielä illalla, niin oikealle puolella tuntu ku veitsen isku, joka kesti varmaa 5 sekkaa, mutta pistää miettimään tollaset...

Oon hirveesti alkanu pelkäämään kohdun ulkopuolista, vaikka en mä nyt tiedä onko edes oireita... outo mieli! Toisekseen mua jo jännittää ihan sairaasti se ens viikon alkuraskauden ultra, mä luulen että oon hermoraunio ennen ensviikon torstaita :headwall:

Tämä tällä erää
PikkuMyy ja Kaiffari 6+2 :heart:
 
No niin, nyt se alkaa näkyä ja tuntua. Pahoinvointia on ollut jo pidempään, mutta on se ihme kun joutuu metsälenkillä miehen ja koirat pysäyttämään että saa itse rauhassa yökkiä puolukkamättäiden keskellä... Ja tänään jäi kauppareissu lyhyeksi kun pelkäsin että oksu lentää ennen kuin ehdin edes kassalle. Oksennusta ei ole siis tullut, vielä, mutta tuloillaan näyttää joka päivä vahvemmin olevan... HUH! Kyllä huomaa, että keho käy mullistuksia läpi.

Samaten olen huomannut itselläni tuota kutinaa ja ihottumaa (varsinkin rinnassa/rinnoissa) mistä muutkin ovat puhuneet.

Me ollaan uutista jo eteenpäin kerrottu, minun perheeni (siskoineen kaikkineen) tietää, mutta miehen vanhemmille (jotka asuvat kauempana) kerrotaan jouluyllätyksenä.

Muuten jännittää aika paljon tämä elämänkäänne, varsinkin taloudellinen pärjääminen huolettaa sillä mies on tällä hetkellä osa-aikaisessa työssä ja minä opiskelen/työskentelen osa-aikaisesti paria tuntia viikossa. Kyllä kai sitä saa rahan riittämään kun on pakko, mutta olisihan se mukavaa jos ne omakotitalohaaveet olisivat edes jokseenkin realistisia....
Omakotitalo (ja aidattu piha) helpottaisi huomattavasti meidän tulevaa arkeakin, sillä perheeseemme kuuluu kaksi koiraakin. On siinä veivaamista ensi vuonna kun pitää lenkittää koirat lastenvaunujen kanssa. Miten teiltä muilta koiraperheiltä arki on onnistunut?

Miranha ja Kanelipulla 6 + 6

 
Hei!

Tänään oli sitten niin p#ska päivä :( Yks koulukaveri sai tietää, että on raskaana, kun mulla tipahti kalenteri lattialle. Se tottakai aukes siltä viikolta missä lukee "äityisneuvola". Kysy heti, että ootko pamahtanut paksuksi. Ja tyyliin oliko vahinko Tuli komenttia, että pilaat elämäs ja et ilmeisesti halua opiskellla enää, vaan jäät loppuiäks kotiäidiksi. Oikeen niin vittumaisia kommentteja, eipä oikeen tainut sekään tajunta mitään suustaan päästi :(
Saakeli, kun jotku ämmät on niin tyhmiä :kieh: Sain sen vannotettua pysymään hiljaa asiasta, mutta eipä taida hiljasuutta kovinkaan kauan kestää. Ihanaa musta tulee päivän kuumimpien juorujen puheneaihe :(

Kiva kun jokku ei käsitä, vaikka lapsen saa nuorena se voi olla suunniteltu ja toivottu Opiskella voi myös myöhemminkin, tiedä useita tapauksia, jotka ovat opiskelleet pitkälle yliopistossa, vaikka ovat saaneet lapsen aika nuorena. Itellä ainakin vois ainakin olettaa lapsen lisäävän opiskelumotivaatiota. Onneks on aivan ihana mies tukena ja molempien perheet :) Sekä kaksi parasta ystävää, jotka kannustavat ja jakavat vauva-ajatukset :) Niin ei tarvi välittää noista happamista lapsivihaaja-kanoista!

Dana88 & Pikkune 8+3

p.s Ylihuomenna eka neuvola :heart:
 
Heippa!

Ilmoittaudun uutena pinoon. Odotan kakkosta noin rv 9+4, la siis 2.7. ja tapahtumapaikkana tays. Mä pääsin alkuraskauden ultraan, koska kuukautiset meni miten sattuu. Koko 8,5 kk imetysaikana ei tätiä kuulunut, ja neljännet jäi sitten tulematta. Sen kierron mukaan olisin ollut 3 viikkoa pitemmällä!

Vakoilin jo monesti vanhaakin pinoa. Tsemppiä pahoinvoiville! Mulla pahenee aina iltaa kohden, kuten ekassakin raskaudessa, mutta nyt ei ole vielä tarvinnut oksentaa. Ilman SI-kohua voisin muuten mitä mainioimmin - mä otin rokotteen muutama viikko takaperin, enkä mitenkään vailla huolen häivää. Päädyin siihen sairastettuani 2 flunssaa esikoista odottaessa, eka niistä oli jopa aika paha. Toisen jälkeen taas ei ääni palautunut normaaliksi ja kähisin lopun 3 kk odotusajasta. Mutta korkea kuume ja raju tauti siis huoletti, enkä koskaan voi unohtaa sitä Panadol Hotin makua :$

Miranhalle kertoisin koiranomistajana, että meillä oli iso apu kantoliinoista ja nyt myöhemmin -repusta. On valtavan kätevää kun saa kädet vapaiksi ja vauva tykkää, kun alusta asti reenaa niiden käyttöä. Olen joutunut testaamaan kantovälineitä kahdenkin koiran kanssa, koska siskon koira on välillä ollut meillä hoidossa. Molemmat on lapukoita. Vaunujen kanssa en ole edes yrittänyt lenkille, kun meilläpäin on paljon portaita ja rinnettä. Meidän reppu on manduca-merkkinen.

Jään odottelemaan muiden päivityksiä. Toivottavasti huonovointisuus jää kaikilla pahimmaksi koettelemukseksi :)
 
Marta Kiitos joulukuun pinosta! :D

Tänne ei mitään ihmeellistä.. Väsyttää kamalasti ja pitäis lähteä kaverin luona käymässä ja vieläpä aattelin kävellen mennä! Huoh |O Kylmäkin on, tekis mieli vaan kömpiä sänkyyn ja ruveta yöunille!

Np-ultraan sain ajan 30.12. hitsi, kun siihen on pitkä aika. Aattelin tuos, että jos varais yksityiseltä ajan ultraan joulukuun puolessa välissä :ashamed: Jännittää!

Hyvää joulunodotusta ja myös lumisadetta odotellessa :xmas:

maamin ja TOIVO 8+2 (8+4) :heart:
 
Dana oli ehtinyt kirjoittaa tuossa välissä. Otan osaa tökerön kommentoinnin johdosta. Itse voinen odottaa päinvastaista kommentaaria (kuinka noin vanha jaksaa..), olen nyt 35.

Ihmettelen muuten, miten joissain paikoissa siirretään ja jopa jätetään väliin neuvola-aikoja sikainfluenssaan vedoten. Ja vielä joulukuussakin. Täällä (Tre) ei ole siirrelty ainakaan meidän alueella. Yleensä täällä säästetään kaikesta ensimmäisenä...
 
Nyt on sit varattu alkuraskauden ultra yksityiselle 9.12.

Vähän jännittää tuo sikainfluenssa, kun en oo rokotetta saanu ja kuulemma tänään miehen työkaverilla alkanu oireileen si.. Ja oma työpaikkakin on semmosessa rakennuksessa missä käy vaikka minkä näköstä hiihtäjää päivän aikana..

Joulun vietosta ei oo kyllä mitään hajua mitä tehdään, oma äiti on ainakin töissä aattona et sinne ei ainakaan.. Katsoo nyt..

Väsyttää ihan sairaasti koko ajan ja sit oon huomannu, et mulla ei tosiaan oo raskauspahoinvointii, vaan mun vanha ikävä kaveri sosiaalisten tilanteiden pelko nostaa päätään sillä et on töissä ja linja-autossa kauheen paha olo.. En tykkää kyllä yhtään ja en oikein tiedä mitä ton kanssa pitäs tehä :/
Ahdistaa kyllä kun ei voi rauhassa töissä kulkee, tekis vaan mieli jäädä kotio makaamaan, mut ei se mitään kyllä auta..

Mutta jospa se tästä parempaan muuttus :)

Laura rv 6+5
 
Tais olla se eilis aamun tuhru vuoto väärä hälytys....tai ainakin tänään on menny kaikki hyvin ja raskausoireet on voimakkaat :whistle: Sen verran säikädin että tilasin alkuraskauden ultran ja se on 14.12 eli silloin vasta rv 7+4 mutta se oli ainoa vapaa aika tämän vuoden puolella :headwall:

Taidan tästä lähtee tekemään lasten kanssa joulua...pipareita ne olivatkin tänään leiponeet isin kanssa :heart:

Äiti rv 5+5.
 
Tervetuloa mukaan Duudlari

Kyll kyrsii kaikenmaailma ikärasistit! Tunkevat nokkansa asioihin, jotka eivät niille kuulu :(
Noh lähtis kuntosalille purkaan pahaa mieltä ja Makuunin kautta kotia, pitää hakee kunnon pussi mässyä :p

Dana88 & Pikkune 8+3
 
Kuvottaa ja väsyttää... :x :/
Onko kellään muulla painon tunnetta alhaalla, oikeella tai vasemmalla??? Ei satu mutta outoa tuntemusta...
Mulla maatessa ja istuessa ok mutta seistessä tuota...
Häiritsee vaikka äitiyspolilla sanoivatkin sen olevan todennäköisesti harmitonta. Haluan uskoa siihen.
Huomenna 9+0
Muffin ja Tiuku 8+6
 
Jouluna me ollaan menossa oman siskoni perheen luo, jonne myös vanhempani tulevat. Viime joulu oltiin miehen sukulaisilla, joten nyt on mun perheen vuoro.

Mulla on tosiaan auttanut aamuiseen pahoinvointiin se, että syön voileivän sängyssä ja odotan hetken ennen ylösnousemista.

Jännittää edelleen se varhaisultra perjantaina, olis kaikki vain hyvin...
 
miranha me asutaan sen verran landella, että meillä koirat voivat ulkoilla pihalla vapaana-ei siis ole aidattu piha ollenkaan. Koirille on pihalla aitaus ja navetasta ½ asuintilanaan. Lisäksi juoksunaruja löytyy. Kyllä hihnalenkkejäkin tehdään, mutta enimmäkseen hurtat on irti ja telmivät meidän perheen kanssa pihalla. Autotie menee talon edestä. Päivällä siitä ajaa peräti 2 autoa, naapurin ja meidän =)

dana

Ootpas sinä saanut kurjia kommentteja. Minä sain esikoiseni 20-vuotiaana, koulut oli kesken. Moni epäili miehen ja mionun suhdetta, kun oltiin niin nuoria. Saman miehen kanssa edelleenkin jaetaan arki iloineen ja suruineen. Kävin koulun ja nyt opiskelen amk:ssa ihan loppusuoralla. Töitä teen opiskelun ohessa. Lapsen saamisessa nuorena on omat puolensa. Meillä on ainakin tosi paljon yhteistä lasten kanssa. Ei ole hirvittävää "ikäkuilua" välissä, vaikka taloudellisesti olikin tiukempaa lasten ollessa pieniä. Nyt sitten tulee ikäeroa vähän enemmän. Mukava on varmasti saada jälkikasvua niin, että talous etc. on turvattu. Omissa ystävissäni vaan kovin moni on odottanut liian myöhään ja käy nyt läpi lapsettomuushoitoja. Ne on vaan niitä henkilökohtaisia valinta/arvokysymyksiä.

Jännä, rinnat ei enää ole niin arat...heti lisääntyi pahoinvointi. Meillä valmistetaankin nyt helppoja pakasteruokia. Isommat lapset saa jo kotitaloustunneilta ruoanvalmistusläksyjä = minun pelastus!
 
Moikka!

Yipii, hiipii se pahoinvointi tännekin.. Tänään ollut ensimmäinen päivä kuin oikeastaan kuvottanut koko ajan, ja lounaaksi nautitut silakkapihvit (kun pitää sitä kalaa syödä) maistuu edelleen suussa. :p Myös lämpöilyä näköjään pitää taas yllä.

Dana, koita unohtaa tollaset kommentit. Ne ei tiedä mistä puhuu, ja jokainen tekee omat päätöksensä miten ja missä järjestyksessä elonsa rakentaa.

Meillä oli eilen ensimmäinen äitiysneuvola. Vähän pettynyt olo, kun ei (tietenkään) edes yritetty kuunnella sydänääniä (ettei tulevat vanhemmat vaan huolestu suotta). Nyt siis odotellaan aikaa saapuvaksi NP-ultraan, joka pitäisi olla vielä ennen joulua. Mulle voi muuten laittaa synnäriksi Kättärin eli KOSsin. Oisi voinut täti varoitella, että sekin pitää sitten päättää ensimmäisellä käynnillä, niin oisi voinut vähän tiedustella mielipiteitä NKL vs. KOS.. Mutta nyt mennään sinne missä itse olen syntynyt. Perinteitä kunnioittaen. :)

Mihin tulokseen olette päätyneet NP testien + verestä otettavien (down-) testien osalta? Sekin tuli vähän yllärinä, että kaik' tuollaiset piti jo heti päättää vaikka niistä ekan kerran vasta kuuli. Nyt siis otetaan testit ja katsotaan mitä tuleman pitää.

Täällä mennään joulu perhepiirissä: aatto appilassa, joulupäivä mun vanhemmilla. Molemmat asuu onneksi suht lähellä (alle 20 km säteellä), joten siirtyminen on melko vaivatonta. Vaikkei rauhassa saa yhdessä paikassa ollakaan..

SI-rokote. Olen periaatteesta vähän sitä vastaan. Eikä kyllä neuvolantätikään sitä mitenkään muistanut mainita. Vasta kun mies muisti kysyä.. Neuvolasta oli jo rokotukset päättyneet, joten jonnekin terveyskeskukseen olisi raahauduttava. Taidan joka tapauksessa odottaa ainakin sinne 12+ viikoille (ja toivoa, että mieskin siihen mennessä unohtaa koko taudin) =) Hän kun sitä meillä enemmän kannattaa..

Nauttikaahan kanssasisaret, ja tsempataan toisiamme vaikka aika tuntuukin kuluvan niin hitaasti, ultraa ja neuvoloita saa odottaa jne. jne.

Kausa 9+1 (POKSuipas taas eilen)
 
God dammit! Kirjoitin taas pitkät pätkät ja hukkaan meni teksti! :x Nyt pitää kirjoittaa uudelleen ja ehtii tulla kuvotus kun tulee 15 min tauko syömiseen... :whistle:

dana88 Plaah, kun on tyhmiä ihmisiä olemassa! Mitä ihmettä se kenellekään kuuluu, milloin te teette lapsia. Jätä omaan arvoonsa tuollaiset idiootit!

Duudlari Tervetuloa joukkoon ja iso KIITOS mainiosta kantoliina-vinkistä! :) Olen miettinyt pääni puhki, miten pärjään vaunujen ja kahden remmissä kiskovan hurtan kanssa, mutta tuohan auttaakin alkuvaiheessa!

äitx2 Kiva kuulla, että tuhruttelu meni ohi. :) :heart:

Mahtavia vinkkejä kaikille pahoinvoiville - olin kuolla kuvotukseen iltapäivällä töissä, mutta sitten hain törpön karkkia ja ilmeisesti verensokerin nostaminen tosiaan auttaa. Olo oli mitä loistavin ainakin 43,5 minuuttia. ;) Toinen mikä auttaa mulla pahoinvointiin ihan älyttömän hyvin on Mama nuudelit, kanan maku ja koko chili pussi mukaan. Nam!

Olivia &Vauveli 8+2 (taisin eilenkin väittää samaa - raskausajan dementia vie myös laskukyvyn...) tai 7+5

 
Kiitti marta uudesta pinosta,itse en uskaltanut aloittaa :kieh:

dana88: Meidän esikoinen syntyi kun olin 21-vuotias (ja mielestäni siis ihan aikuinen ja lapsentekoiässä) ja myös me saimme kuulla muutamiltya kommentteja siitä, kuinka elämä loppuu, ei voi enää juosta baareissa yms. Tuntui että meidän päätöksenteko- ja arvostelukyky teilattiin täysin. Päivääkään emme ole katuneet esikoisen syntymää, päinvastoin on ihanaa, että olen nuorena saanut hänet ja meillä on mahtava suhde. Nyt nämä kaksi seuraavaa syntyvät (kakkonen syntyi maaliskuussa) pitkällä ikäerolla esikoiseen ja tällä kertaa ihmiset ihmettelevät, että miten ne vielä tekee lapsia ja onkohan lapsilla edes sama isä (on niillä!!). Ei kannata välittää ihmisten puheista, itse kun odottavat liian kauan niin pian voi käydä niin, että lasta ei kuulukaan...

Olivia81: meillä myös on tuo Manduca. Oikein hyvä kantoreppu vaikkakin hinnakas. Huuto.netistä niitä voi bongata silloin tällöin.
 
9+0 poks!

Poksahduksen "kunniaksi" onkin ollut taas über-huono päivä pahoinvoinnin osalta, vaimo on oksentanut enemmän mitä on suustaan pistänyt alas. :( Vau.fi laskurin mukaan alkion pitäisi alkaa liikkumaan tänään, mutta en tiedä onko sillä mitään yhteyttä tuohon pahoinvointiin, eilen ja toissapäivänä sitä oli kuitenkin selvästi vähemmän.

Neuvolan antamassa lapussa luki, että np-ultra pitäisi tehdä viikoilla 10 - 12+6. Terveystalon ajanvarauksessa kuitenkin sanottiin, että se pitää tehdä viikolla 11+0. Aluksi sielläkin kyseltiin tuosta aikavälistä ja valittiin vaan joku päivä noilta viikoilta, mutta sit sieltä löytyikin joku np-ultraa koskeva "ohje", jossa luki 11+0. Sattumalta ekaks tarjottu vapaa aika osuikin juuri tuolle päivälle, eli 15.12. päästään mittauttamaan pikkuihmistä seuraavan kerran.

Joulun aikataulutuksesta meillä ei ole vielä mitään suunnitelmia. Riippuu hyvin pitkälti siitä milloin vaimon pojat ovat meillä ja milloin isällään. Nyt molemmat pojat ovat olleet kovassa flunssassa, 7-vuotiaalla alkoi 38.7 asteen kuumeella torstain ja perjantain välisenä yönä ja 5-vuotiaalla päivää myöhemmin oksentamisella. Tänään vanhemmalla ei ollut enää kuumetta, yskää ja nuhaa kylläkin. Nuoremmalla oli tänään 39 astetta kuumetta ja lisäks yskää ja nuhaa. En tiä, onko possuflunssaa vai jotain muuta. Vaimolla tuli tänään tasan 4 viikkoa possurokotteesta. Itse en ole rokotetta saanut, mutta ei ole onneksi räkätautikaan kumpaankaan vielä iskenyt. Ei tässä oikein olisi nyt varaa kaatua sängynpohjalle, kun vaimo siellä jo pahoinvoinnin takia melkein kaiket päivät viettää.
 
Eka neuvola ensi viikolla (vko 7) ja neuvolatäti kehotti hakemaan H1N1-piikin vaikka työmatkan varrelta mistä tahansa terveyskeskuksesta. En ole vielä käynyt, pitänee jutella tarkemmin sitten naamatusten ja miettiä asiaa.

Eihän tuolla viikolla ole vielä odotettavissa vielä mitään ultraa tms.? Ihan julkisella puolella asioidaan ja minun puolestani kunnan palvelut saavat riittää, jos ei tule mitään ihmeellistä eteen. Tosin tällä hetkellä terkkarit tekevät töitä kovan paineen alla, kun on tuo jättimäinen rokotusrumba käynnissä.

Ja joo, piimä, viili, salmiakki ja ohut,vaalea näkkäri ovat päivän pelastajia. Laatta ei lennä, mutta naama vihertää aamusta iltaan ja auta armias, jos menee nälkäisenä nukkumaan.
 
dana88 Elä kuule yhtään välitä niistä immeisitä ketkä väittää ettet lapsia vois tarkotuksella hankkia. Mie olen nyt 20v (19v olin naimisiin mennessäni) ja meillä ovat sukulaiset ja ystävät jo useamman vuoden toivoneet että pienokaisia saisimme. Kateellisten panettelua sanon mie. Minen aineskaan ota kuuleviin korviinikaan jos joku miule rupee äpisemään etten ois jotenkin kykenevä hankkimaan lapsia. KAIKKI päättää sen itse! Eli vaikka se pahalta tuntuu semmoset arvostelut ni jätät ne vaan omaan arvoon, ei se niille kuulu!!! Tsemppiä :heart:

Omaan aamuun kuului tänään ensimmäistä kertaa erittäin voimakasta pahoinvointia, ei onneks tarvinnut pönttöä halailla...mutta ei sekään kaukana ollut. Muuten jatketaan taas tällä samalla kipuilu linjalla. Huomenna aijon soittaa opiskelupaikkakunnan neuvolaan ja kysyä josko ne minua auttais ku ei tää oman kunnan palvelu toimi. Kyllä jonkun tarttee auttaa kun olen tosiaan huolissani tästä kyytiläisestä.

Kohtahan tuo nukkumaan pitäsi mennä, että jaksaa huomenna kouluun...

Rae ja ihme 6+5
 
dana tiedän sun tunteen! yritä olla huomioimatta noita kommentteja. mä kun aloin esikoista oottamaan, oman äitini kommentti oli että, et oo tosissas, onks pakko pilaa elämäs, sä et oo taas yhtään miettiny mitä teet.. tokan lapsen odotuksen kohdalla äiti vaan tuhahti mutta äidin sissko sanoi että onko kiva sit kohta olla kahden lapsen yh....
tästä syystä nyt tän kolmannen kohal, melkien kaikki muut tietää et ootan mut äitini ei, en vaan halua kertoa hälle kun ei viitsi ees onnitella...
 
Dana, :hug: Älä välitä muiden kommenteista. :heart:

Meillä on ergoreppu, oon tykännyt. Nyt näin (eilen selailin kaksplussaa neuvolan odotustilassa) mainoksen jostain sellasesta kantojutusta jonka kyllä ehdottomasti haluan jos kaikki menee hyvin. Se on Lodger Shelter. =)

Mä sain jo sen possupiikin. perjantaina tulee se kaksi viikkoa täyteen eli pitäisi olla kohta täydessä tehossaan..

Me ollaan kerrottu tästä odotuksesta jo perheille ja lähimmille ystäville. Jotenkin ollaan niin läheisissä väleissä että nämä ihmiset haluaa rinnalleen kävi miten kävi, iloissa ja suruissa. :heart: Ollaan kerrottu jo varovasti lapsillekkin että voi olla että äitin masussa kasvaa vauva. No, toi meidän keskimmäinen (3,5v) onkin sitten huudellut sitä mm kerhon käytävillä: "meidän äitin masussa on vauva!" :LOL: Oon kyllä koittanut sanoa että ei kerrota siitä vielä muille.. :D

Eilen oli eka neuvola. Mutta eipä siellä nyt oikein mitään ole. Verinäytettä se ei saanut multa otettua joten labrakeikka tiedossa. No, siellä pitäisi kuitenkin käydä joku aamu viemässä se pissanäyte joten siinäpä se sitten samalla menee. Mua vaan inhottaa kun en muutenkaan tykkää kun pistellään (saattaa alkaa pyörryttää) ja sitten noi mun suonet on niin kadoksissa että joutuvat aina pistää monta kertaa kun eivät löydä suonta. :(

Eilen varasin ajan np-ultraan. se ois nyt sitten 23.12. Toivon niin kovasti että saan sitten silloin ihanan joululahjan.. :heart:

sadee80 & kirppu 8+4 :heart:
 
Olivia81 Juu Jorviin oon suuntaamassa. Jänskää ja stressaa ihan hulluna se ultra.

Dana Jätä omaan arvoonsa tollaset kommentoijat. Ei ole kenenkään muun asia kun haluat tehdä lapsia nuorena. Ja eikös se ole niin että noin nuorena vielä jaksaa paremmin kun täällä lähempänä kolmeakymppiä ? :) Itekkin oisin mielelläni kyllä hankkinut lapsia nuorempana, mutta tilanteet nyt vaan on menny näin että täytän 30 v kuukausi lasketunajan jälkeen.

Hitsit mä yritin saada vielä paria välipäivää vapaaks, mutta eihän se tietenkään lähtenyt onnistumaan. Sitten totesin pomolle et on siinä ma sellanen meno että en tiiä mitä siitä sitten seuraa / mitä siel selviää (tosi tolleen ympäripyöreesti)... Lopulta sanoin sille et joo oon siis mennossa ekaan ultraan sillon ja tosiaankin pelottaa et mitä näkyy jne. Nyt on sitten pomollekkin kerrottu tilanne. Tavallaan helpotti ku sai sanottua, jos nyt sitten tulee jotain niin ei tarvi alottaa A:sta vaan voi vaan ilmottaa et nyt on näin... Mutta jotenkin en tiiä et voinko luottaa siihen et asia pysyy salassa. Sanoi kyllä mulle et on täysin luottamuksellista jne ja kyllä täällä meillä on peitelty yhden työntekijän pitkän sairaslomankin syytä, niin miks sitten tämmönen asia puhuttai ohi suun ?

Tultiin eilen miehen kanssa siihen tulokseen että kerrotaan tuleville isovanhemmille nyt viikonloppuna, vaikkei siis olekkaan tietoa että onko kaikki ok jne. Mutta on kait se sitten on kuitenkin niin et parempi kertoo et raskaana ollaan ja sit jos tulee jotain niin voi kertoa ettei kaikki olekkaan kunnossa, kun että pudottais pommin et oon raskaana, eikä mikään ole hyvin. Meneepä sekavaks :LOL:
 

Yhteistyössä