Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Tuntuu, ettei koskaan olla oikeassa iässä :LOL: Liian nuoria tai vanhoja aina. Ihme kyllä ketään ei ole mulle kommentoinut mun ikääni. Omalla kohdalla olen sinäänsä tyytyväinen, etten tehnyt nuorena lapsia (huono parisuhde, mikä päättyi vielä huonommin). Tavallaan harmittaa, kun en tavannut nykyistä miestäni aiemmin, muttei sellasiin vaan pysty vaikuttamaan.

Huomenna pääsee äippäpolille ja toivon niiin paljon ultraa, mut taitaa olla turha toivo :( Neuvolakin on vasta parin viikon päästä (tuntuu olevan hirveän myöhään), joten tuskin pääsen ultraan tämän vuoden puolella.

Meillä koiran kanssa on mennyt hyvin. Aluksi vein vaunut ulos ja sitten hain koiran, mutta nykyisin onnistuisi varmaan yhtäaikaakin. Äkkiä se koirakin oppii vaunuihin. Tosin me asutaan omakotitalossa, joten astetta helpompaa. Kantoliinassa meidän poika ei koskaan viihtynyt ja vähän aikaa meillä oli baby björnin kantoreppu, mutta en pystynyt siinä kantamaan (poika oli niin painava ja sattui hartioihin). Silti yritän uudestaan kantoliinan kanssa. Mä olen vaan niin malttamaton, etten opi koskaan kunnolla niitä eri sidontoja :whistle: Sais tehdä jonkun oppaan kantoliinailu for dummies :LOL:

Sadee: meillä on Lodgerin vaunuihin tarkoitettu pussi ja on kyllä vallan mainio. Ostan itse varmaan sen mistä saa kantoliinan tai pussin turvakaukaloon vielä lisäksi :)
 
POKS 7+0 :heart:

täällä takana ihan kamala yö, neiti päätti sitten huutaa tai kitistä klo 24- 04, pääsin aina sänkyyn ja peitto korviin ja silmät kiinni, niin johan toinen jo toinen vänkäs vastaan. huoh... No jospa sitä jossain vaiheessa pääsisi jo päiväunille.

Olo suht hyvä, mutta aamukahvi ei mene enää alas. Pitää varmaan alkaa juomaan teetä , kun kahvin hajukin jo tökkii. Mun pitäis käydä ostamassa jotain vitamiineja apteekista, onko kukaan ostanut niitä raskausvitamiineja joissa on kaikki mitä tarvitsee? onko se hyvä ostos?

ulkona -2 astetta ehkä se talvi sitenkin tulee. Jos vaikka sitä lähtis ulkoilemaan neidin kanssa vähän pidemmän kaavan mukaan jos ei tänään kastuisi.

emmy ja pirpanan 7+0
 
Duudlarin ja kausan tiedot päivitin tonne ekalle sivulle.

Eilinen oli täällä taas kunnon oksupäivä. Jännityksellä odotellaan, mitä tämä päivä tuo tullessaan. Syöminen on ollu tosi hankalaa, kun mikään ei maistu ja sitten on huono omatunto, kun pitäisi syödä terveellisesti. Onneksi on vitamiinipillerit ja lohdutan itseäni sillä, että vauva kyllä ottaa, mitä tarvitsee. Ja kuten Olivia sanoi, niin nuudelit on huippu juttu nyt. Etenkin kun jättää liemen siihen mukaan. Saa nestettäkin, niin ei ihan kuivu kasaan. Vettäkin on nyt viime päivinä voinut juoda, kunhan se on tosi kylmää. Elämän pieniä iloja :)

Joulua me ei vietetä miehen kanssa yhdessä, vaan molemmat on aaton kotonaan. Meilläkin siis vanhemmat asuu samassa kaupungissa, niin aattoilta ja yö ollaan omilla tahoillamme ja sitten joulupäivänä kotiin. Mä en ole koskaan viettänyt (edellisten poikaystävienkään kohdalla) joulua muualla kuin kotona, eikä kukaan mies ole ollut meillä. Saa nähdä sitten, miten ensi joulu järjestetään, kun on vauva mukana. Nyt vkonloppuna ajattelin laitella vähän joulua tänne kotiin.

Eilen kävin hypistelemässä vauvan vaatteita ja voi luoja ne on niiin suloisia. En millään malta odottaa, että pääsen ostamaan jotain!

 
Huomenta ja tervetuloa uudet!

Martalle kiitokset uudesta pinosta :flower:

Meilläkin on Manduca ja se on kyllä hyvä. Sitähän voi käyttää jo muistaakseni 3,5kg vauvalla (eli käytännössä vastasyntyneestä ), kun siinä on se integroitu vauvaosa.

Plääh, ei tästä kirjottamisesta tuu mitään, kun on niin paha olo. Palataan paremmalla ajalla.

Sherine + masu 7+4 (aika matelee...)
 
Huomenta!

Minä olin 19v. kun aloin esikoista odottamaan,20v kun neiti synty.. ja kaikenlaisia kommentteja sitä on kuultu siitäkin. Minä olin käynyt toisen asteen tutkinnon ennen raskaaksi tuloa, mutta työttömänä olin äippälomaan asti. Miehen kanssa mentiin naimisiin raskauden puolivälissä juuri kun itse ehdin täyttää 20v. Kakkonen synty vain vuosi esikoisen jälkeen, sen jälkeen kukaan ei oo enää ihmetelly meidän vauvahommia ainakaan ääneen. Toki sairaalassa luultiin että kakkonen on meidän esikoinen,mutta äkkiä asian korjasivat kun kattoivat papareista. Kolmosen syntyessä olin 24v ja nyt kun tää neljäs syntyy heinäkuussa olen 28v. Töissäkin kävin kahden vanhemmin syntymän jälkeen, mutta nyt on ollut omavalinta olla kotiäitinä,ja varmasti olenkin niin kauan kun nuorimmainen täyttää 3v.

Meillä on jo sitten hoitopöytäkin vauvalle. Saatiin se yhdeltä sukulaiselta,kun heillä ei oo enää tarvetta. Olen ajatellut hommata jonkinlaisen kantoliinan vauvalle, vois alkusyksystä sen kanssa kuljeskellä tuolla metsässä :) ja muutenkin siinä kannella vauvaa jos on kovin itkuinen. Rintapumppukin täältä jo löytyy. Vaatteita oikeestaan tarvii oikeestaan vaan ostella vauvalle.

Ens ti ois eka neuvola :) sitä ootellessa.

rv 9+3
 
emmy83 Mie kävin ostamassa semmosen Multivita raskaus ja imetys purkin. Siinä pitäs olla kaikki mitä tarvii ja on kuulemma edullisin kun niitä otetaan vaan 1 tabletti päivään kun tais kaikissa muissa olla et otetaan 2-3 päivään.

Onpas ihana kun on vapaapäivä (tosin ei niin kiva mennä lauantaina töihin). Nukuin 1½ tuntii pitempään kun piti.. vissiin vähän väsyttää :D
Oli tosi mukava syödä kunnon aamupala kun työaamuina ei saa juuri mitään syötyy..
 
Paljon tekstiä tullut, tosi kivaa lukea kaikkien kuulumisia =) Käytiin tänään varhaisultrassa 7+0 viikot ois tänään. Oli kyllä ihana kokemus kun näki miten sydän löi kovaa tahtia ja kaikki oli muutenkin hyvin, kyll sitä on vaan niiiiiiiiiin onnellinen :heart: :heart: :heart: Ens viikolla neuvola, kivaa!! En ole vielä rokotusta ottanut, ajattelin jutella siitä neuvolassa miten kannattais tehdä. Laitoin just tyttösemme nukkumaan ja nyt ajattelin selailla vauva sivuja ja katella tuplarattaita ja muuta vauva juttuja =) Hyvää päivänjatkoa kaikille!!!
 
Mulla on kans tota Multivitaa. En nyt juurikaan ole eroa huomannut, yhtä väsynyt oon jatkuvasti söin sitä tai en. Mutta kaipa siitä sitten todellisuudessa jotain apua voi olla.

Ninzuliinille paljon onnea sydänäänistä. :heart:
Hitsi ku tekis mieli mennä johonkin varhaisultraan, mut ei vaan uskalla... Joten pakko odottaa sinne välipäiviin asti.

Oon kuvitellu et onnistun pitämään tämän asian salassa hyvin, mutta nyt kerroin yhdelle työkaverillenikin tilanteestani ja hän lupasi olla ihan hiljaksiin asiasta. Ei vaan ite pysty olemaan hiljaa. :LOL: Ja ku olotilat menee melkolailla laidasta laitaan, niin helpompi et edes joku töissä tietää. Pomokin aamulla sano et pitää sanoo jos on huono-olo ja tuntuu ettei jaksa hirveesti töissä.

Meillä on joulusuunnitelmat vielä ihan avoinna. Yleensä ollaan käyty molempien vanhemmilla ja sitten oltu ihan kotosalla.


 
Hei!

Mullakin oli tänää taas vuosisadan pahoinvointi heti aamusta. Menin kouluunki pari tuntia myöhässä, en vaan pystyny aikasemmi menee. Pyörällä en uskaltanu lähteä ja bussimatka oli tuskaa kun oksetti. Samoin oppitunnit. Vähän kun sain sitten syömistä niin autto, mutta yök yök ja yök. Eli tän olon perusteella pitäis kyl matkalaisella olla kaikki ok :) Alle 2 viikkoa ekaan äippäpolikäyntiin ja kai siel se ultrakin on.. Jes.

Mä oon syönyt elokuusta asti multitabsin raskausmonivitamiinia 1x2 ja foolihappoa 1mg/pv. Nyt pitäisi viel alkaa syömää kalkkia, koska en käytä tarpeeksi maitotuotteita. Mulla on ostettuna Kalcipos-D-mite - purkki apteekista, mutta en uskalla alottaa :LOL: mun mielestä aina kaikkien uusian vitamiinien kanssa se aloitus on vaikein kun ei tiedä, että mitäs jos se ei sovikaan just mulle.. Mutta aika turha huoli.

Nyt ois aika siirtyä kouluhommien pariin, reilu kaksi viikkoa ja sitten koittaa ansaittu joululoma! Mutta apua, meillä ei ole rahaa joululahjoihin. Kääk!

Onko muut jo hankkinut tai tehnyt joululahjoja?
 
luovutin sitten ja kävin hakee tänään sairaslomaa.oksettaa ihan kokoajan,ja yrjö lentää vähän väliä. en yksinkertasesti pystyny olemaan enää töissä. huomenna tulee 8vko täyteen ja heti aamulla on ultra,saa lääkäri jatkaa sit sairaslomaa. mieskin lähtee nyt mukaan ultraan kun on hyvin todennäköistä ettei pysty muihin tulemaan töiden vuoksi.
kaupassa on karseaa käydä,kaikki ruuat mitä katsoo oksettaa kun vaan ajatteleekin niitä. sain sentään mukaan mehukeittoa ja muroja.
ihme kumma mun ei tee yhtään mieli suklaata,muuten kyllä söisin sitä vaikka kokoajan jos sais..
danalleolipa ikävä kommentti koulukaverilta.anna mennä vaan toisesta korvasta siään ja toisesta ulos.minä olin 23 kun ensimmäinen synty ja laitoksella sanoivat minua nuoreksi äidiksi =) en minä kyllä enää itseäni niin kovin nuorena pitänyt silloin.

meillä uutinen on otettu iloiten vastaan, äitini ja anoppini.tietävät meidän keskenmenoista niin toivovat hekin kovasti nyt että kaikki menisi hyvin. ja ovat myös olleet suurena tukena vaikeina aikoina.
onnea ninzuliini mukavista ultra kuulumisista.
lähden kohta käymään hierojalla,toivottavasti ei ala yökkäyttämään kun joutuu vatsallaan makaamaan.
me kerrotaan melko varmasti jouluna sitten muille raskaudesta. on jouduttu käyttämään verukkeina lastenhoito ongelmia kun ei olla menty pikkujouluihin pämppäämään. kun ei tätä vielä tässä vaiheessa haluta tuoda ilmi.törkeää valehtelua :D mut ei huvita kyllä yhtään lähteä edes katsomaan känniläisiä. saa nauttia tästä pahoinvoinnista ihan omalla kotisohvalla.

meillä saa muuten nyt lapset reippaasti sängystä ylös kun pääsevät heti avaamaan joulukalenterit.tekisi niin mieli kertoa jo lapsille että heille tulee pikkusisko tai veli.mutta odotetaan sinne ensimmäiseen viralliseen ultraan,jotta säästetään heitä sitten pettymyksiltä.
mukavaa joulukuun alkua kaikille heinäkuisille.
tiuhti ja toukka 7+6 :heart:
 
Marta kiitos uudesta pinosta ja mulle sais aikaistaa päivällä mun LA:ta eli neuvolan laskennan mukaan se olisikin 8.7. :) Vaikka eihän päivän heitto nyt niin paha ole... =)

Dana et oo ainut joka on nuorena ensimmäisensä saanut. Minä olin 19 kun odotin esikoistani ja 20 kun hän syntyi ja 22, kun kakkonen syntyi. Jokainen tekee itse valintansa. Älä anna muiden mielipiteiden harmittaa, vaikkei tuollaiset kommentit kivalta tunnukkaan! :hug:

Ninzuliini onnea :heart: äänistä! :flower:

Neuvolakuulumisia myös tänne, koska kerho-puolella oli aika hiljaista:

Pissa puhdas
Verenpaine 130/80 <-- ei ikinä ollut minulla noin korkea. Mutta neuvolatäti sanoi, että laitetaan ekan käynnin piikkiin ja seuraillaan sitä.
Hb 125, olisin toivonu, et olis ollu huikan korkeempi
Painoa tullut jo 1,3kg lisää, mutta niin oon keränny sen 20kg jokaisesta ennenkin ja hyvin on takas tippunu. Toivotaan, että niin käy taas. =)
Verikokeita yritettiin ottaa molemmista käsistä, mutta eipä onnistunut ei. Ensikerralla uus yritys lääkärineuvolan jälkeen, joka on 15.12. Jos silloinkaan ei onnistu, niin sitten lähte labraan.
Ultralähetteen neuvolatäti laittaa lähtemään tänään tai huomenna ja sieltä pitäs sitten ajan tulla kotio. Sijoittunee tuonne jouluviikon tienoille.

Opiskelijakin pääsi siinä sitten seurailemaan enismmäistä käyntiäni tämän raskauden tiimoilta. Ja aika tyhjentävästi neuvolatäti kaikista asioista höpötteli, jotta opiskelijakin sai mahdollisimman paljon tietoa irti. Itselleni ei juurikaan tullut mitään uutta, mutta kivahan niitä on kertailla.

Minun neuvola täti sitten sanoi taas graavilohesta, vaikken edes kysynyt, että sitä ei suositella raskaudenaikana syötäväksi lainkaan, koska se on raakaa kalaa, ja raa-assa kalassa on aina se listerian mahdollisuus, tiedä sitten...

Nyt riisi-broilervuoan kimppuun! :wave:

Star86 & Hope 8+6 :heart:
 
Hyvää keskiviikko päivää kaikille :)

Tänne on yhtäkkiä ilmennyt pömppis, aikasemmin ollut ihan littiä vatta ja alavatsa näyttää nyt kuin oisin pitemmälläki raskaana. Farkut on ihan tuskasta piettää, kun kiristävät vatsan kohdilta :( Tekis koko ajan mieli olla vain lökäpöksyissä. Tänään olisi pikkujoulut edessä, pitäisi lähtä ulos syömään ja muut juopottelevat siinä samassa. Ei taida vaatekaapista löytyä mitään päälle pantavaa :( Pitänee laittaa hame ja sukkikset, niin olo ehkä hieman rennompi vatsaseudulta. Taitaapi huomenna olla ostoksille meno edessä, pitää käydä ostaan isompia housuja tai äippäpöksyt. Olin ajatellut, että olisin pärjännyt omilla normipöksyillä viikolle 12 asti ainakin.

Kiitoksia kaikille mukavista kommenteista ja lohduttavista sanoista, koskien tuota lapsenhankinta ikää. Eipäs tullut mentyä eilen salille tai haettua karkkia. Koko ilta meni nukkuessa ja pyykätessä.

Ei kukaan haluis tulla tekeen meille ruokaa? :wave:

Raanlihan haju on vähän :x

Huomenna neuvola :)

Dana88 & Pikkune 8+4

p.s Tänään on ollut ihan pahoinvoimaton päivä, ei ole oksettanut kertaakaan :) *koputtaa puuta* Noista rannekkeista on ainakin mulle ollut apua :)
 
Hei mulla kans on pari viikkoa kiristänyt farkut tosi tosi epämukavasti etenkin istuessa niin sitten vaan jätin napin auki ja laitoin pitempiä paitoja. Ja koska se aukinainen nappi sillee jää töröttämään niin ponnarilla pistin lenkin napin ja napinläven väliin niin, että se ponnari pitää nappia lähempänä ihoa ja silti ei törrötä :) Mukavasti antaa lisätilaa farkkuihin :)
 
Helise Tein just saman patenttin tänään :D Pelottaa vaan hieman, että onko pikkuselle vaaraa liian kireistä vaatteista...Oon kuulut semmosta kauhujuttua joskus yläasteella, että joku tyttö joka oli siel raskaana käytti niin kireitä vaatteita, sen vauva kuristu tai rutistu hengiltä vatsaan :(
 
Kiitoksia uudesta pinosta =)
Toista odottelen ja TYKS:in menossa synnyttämään...
Täälläpäin ilmassa outoa keskenmenon pelkoa jostakin syystä, vaikka en aiemmin ole tätä kokenutkaan, eikä nytkään minkäänlaista vuotoa tms. näkyvissä... Ihmetyttää itsekin oma pää ja sen ajatukset.

Varasin juuri ensimmäisen nla käynnin, jonka sain 22.12. Samalla neuvolaterkkari sanoi, että np ultra on sitten vk 2, eikä mitään antanut mitään pidempää aikaväliä kuin tuo viikko.

Minusta jokaisella on se "oikea ikä" saada lapsia, kun niitä aletaan hankkia, eikä kenelläkään ole mielstäni varaa arvostella toisten valintoja.

Si-rokotteesta vielä, itse sain rokotteen jo aikoja siten ensimmäisten joukossa ammatin vuoksi, joten siitä ei ainakaan oletettavasti ole mitään haittaa raskaudelle.

Pahoinvoinnista vielä, täälläpäin lähinnä oireina ainoastaan todella lieva etominen. Ruoka maistuisi enemmän kuin saisi, kun tuota ylipainoa on jo entuudestaan, ja pelottaa kaiken lisäksi tuo raskausdiabetes, jos sellaisenkin vielä saa. :/ ¨

Lisäksi alavatassa outoa kuplintaa/kutitusta?!? ihan outoa, eikä harmainta ajatusta mistä voisi johtua, onko muilla kokemusta moisesta?

Mutta hyvää Joulukuun alkua kaikille :wave:

muumurskainen ja ihmetys 6+1
 
Danalle halitukset :hug: Ikäviä tollaset puheet! Ehkä kyseinen henkilö tosiaan on kateellinen sulle, eikä itte olis välttämättä valmis äidiksi..

Normaalit yökötykset oli aamulla... Yleensä ruoan jälkeen tulee huono olo ja varsinkin jos syö liikaa :ashamed: Kylmä taas, piti laittaa takkaan valkea, mikä on ihana, näin kun väsyttääkin kivasti |O Tekis mieli kallistua tuohon sohvalle ;)

Mulla on ihana kaveri, kun oli tuonut ruoka-annokset postilaatikkoon (pitää lounasravintolaa).. Pääsin niin helpolla ettei tarvinnut hikoilla lieden äärellä.. Talo kaipais siivousta, mutta tämä Rouva on niin väsynyt ettei sitten tippaakaan kiinnosta!

Pitäis kans hakea vitamiinipurkki, sellanen jossa on myös kalsium, kun en myöskään syö maitotuotteita riittävästi. Rautaakin pitää ostaa, mutta vasta rv10 tienoilla! Mulla oli hb vaan 110 :whistle:

Huomenna olis parturi, pääsee hemmoteltavaksi. Perjantaina mennään kaveriporukalla ulos syömään, niin oon sitten nättinä :D Uuden paidankin ostin viime lauantaina.

Lupauduin menemään lauantaina ylitöihin,,,, saas nähä kuinka tän mamman käy, kun väsy on niin kova muutenkin.. SUnnuntaina oli suunnitelmissa leipoa lasten kanssa pipareita!

Illanjatkoja :wave:

maamin ja TOIVO 8+3 (8+5) :heart:
 
Ninzuliini Onnea sydänäänistä :heart:

Onko kellään muulla jotain muutoksia rinnoissa?

Mulla on ollut rinnat kipeät oikeastaan kaiken aikaa mutta ei nännit. No tämäkin muuttui pari päivää sitten, enkä oo siihen sen koommin kiinnittänyt huomiota, enkä tosiaan eilen kirjoittaessani tänne vielä huomannut siitä mainita. Mutta tosissaan menin eilen illalla suihkuun ja suihkusta tullessani mun nännit tuntui ku ne olis ollu tulessa, vaikka en pyyhkellä niihin ees suuremmin koskenut. Mies tuli kattomaan että mitä voivottelen makkarissa ja tuuma siinä sitten "Sulla on hassun väriset nännit, onko niihin tulos joku kuolio!" (miehet :LOL: ) :ashamed: "TÄ?" Piti oikein ittekki kattoa, mun nänninpäät on tummentunu????? :eek: Välillä työpäivän aikanakin tulee yhtäkkiä sellasia että nännejä ns. nipistelee/jomotta...mitä lie???

PikkuMyy ja Kaiffari 6+3
 
ei pahoinvointia edelleenkään! :) voi olla suht tyytyväinen kun kuitenkin tietää kaiken olevan kunnossa... vatsaa ei ole tullut vielä yhtään, kaikki vaatteet menee mitkä on menny ennenkin. päinvastoin tuntuu et kun on yrittänyt syödä vähän terveellisemmin, niin menis jopa vähän paremmin. olis varaa vähän hoikistuakin, mutta nythän toki ei saa laihduttaa.

itse en oikein usko tuohon "liian kireät vaatteet voivat tukahduttaa vauvan"-myyttiin. voiko olla totta? kun viikolle 20 saa harrastaa liikuntaakin ihan normaalisti, niin tuntuisi hassulta, että vaatteet voivat tehdä tuollaista... mutta en tiedä.

sikarokotteesta: olen itse ottanut just reilu 2 viikkoa sitten. mutta olen täysin lopen uupuuneen kyllästynyt koko sika-keskusteluun ja siihen onko siitä haittaa vai ei. kummastakaan kannasta ei ole selvää näyttöä ja ite haluun asian puimisen jättää siihen. piste! (tai siis huutomerkki... :LOL: ) ei millään pahalla muille, mutta tätä on jauhettu täälläkin jo loputtomiin. ne jatkakoon ken haluaa, mutta meikä lopettaa spekuloinnit nyt. ;)

pikkumyy rinnat ovat todella kipeät!! ekat raskausoireet olikin nännikipuilut, ja olikin ainoat oireeni... :LOL: nyt nännikipu on muuttunut koko rinnan kivuksi. eikä ole lähtemässä pois... nännit ovat vähän turvonneet, mutta eivät vielä ainakaan muuttaneet väriä...

lastenhankkimisiästä olen muiden kanssa samaa mieltä, että danan saamat kommentit olivat aika tylyjä... :ashamed: jos vanhemmat itse lapsen haluavat, niin iällä ei ole tällöin väliä, jos lapsi on toivottu ja rakastettu! olen toki työni puolesta joutunut kohtaamaan niitäkin tapauksia, että lapsi on ollut silkka vahinko ja saatu liian nuorena, kun on haluttu elää oma elämä ensin. mutta nämä ovat täysin eri planeetalta olevia asioita! joten dana älä välitä, itsepähän tiedät kuinka asian laita todella on! ja me täällä!!
:D :heart: :heart: :heart:

ihania pakkas- ja ulkoilupäiviä kaikille! :wave:
 
Pikaisesti ultrakulumisia!

Tänään aamulla käytiin alku-ultrassa ja sykkeitä löytyi kaksin kappalein :heart: :heart: !! Toinen kyllä oli kooltaan jkv pienempi ja sykekin laiskempi että saa nähdä miten käy. Lisäksi näkyi hieman jotain pientä hematomaa. Nyt kyllä stressaa meneekö kaikki hyvin! Parin viikon päästä kontrolliultra!

Kommentoin muiden kirjoituksia kunhan saan päätä vähän selvitettyä!
 
sussu80, oih, ihanaa, onnea!! :heart: :heart: SAnoiko se ultraaja sulle mitään tosta hematoomasta? siis että onko kuinka vaaraksi yms. Mullakin nimittäin näkyi kohdussa joku vuoto (hematooma??) mut se ultraaja ei oikein sanonut siitä juuta eikä jaata ja jäi se asia vaivaamaan omaa mieltä.. :/
 
mulla nännit muuttuivat ekan raskauden aikana aikas tummiksi ja vaaleni taas tässä välissä ja nyt ovat taas aika tummat pikaisesti komeentoiden =)

Niin ja sussulle onnea kaksistä sykkeistä. :heart:
 
Sadee80: Ei se oikeen siihen mitään ottanut kantaa. Ei osannut sanoa voiko alkaa esim vuotamaan lisää. Mulla se vuoto/hematooma oli toisen alla, sikiöpussin ulkopuolella. Sanoi ettei välttämättä haittaa mitään jos alkio vaan pystyy vuodosta huolimatta kunnolla kiinnittymään. Epäselväski jäi ja senkin vuoksi huolettaa. Mullahan viime viikonlopuuna oli tosi voimakkaita kuukautismaisia alavatsakipuja, liekö tuolloin vuotoa tapahtunut. Edelleen jkv kipuilee, mutta ei enää niin pahasti. Toivotaan että on kummallakin vaaratonta.
 

Yhteistyössä