Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

heips vaan kaikille!

Tässä on nyt muutaman päivän ollu tosi surkea olo. Joutunut väliin oikein keskittyyn ja puhalteleen ettei oksennus tule ihan missä sattuu. Toissapäivänä kun kävin nuorimman kanssa kävelemässä joutui puskaan kakomaan :x Kyllä tämä tästä kun taas tottuu tähän oloon...
Älytön närästys kans mukana kun tuo laatta lentelee mutta närästyslääkkeet pikkasen auttaa.

Hankinnoista: Meille kun on jo kolmas muksu niin aika paljon on jo valmiina tavaraa. kestovaippoja oon alkanut pikkuhiljaa hankkimaan koska sitä ei aikaisemmin olla tehty. Nuorimman kanssa oisin alkanut aikanaan jo kestoileen mutta mies pani hanttiin...

Äitiysvaatteita löytyy jo ennestään mutta aion kyllä varmaan hankkia jotain lisääkin. Katotaan nyt miltä tuntuu.

mj-78 ja matkalainen 6+6
 
mj78: Kuulostaa kyllä tutulta toi sinun olo. Mulla ehkä hitusen verran on helpottanu tuo pahoinvointi, tai no erittäin huomaamaton muutos tai sitten vaan kuvittelen. Ruokaa en pysty kyllä vieläkään syömään mitenkään päin. Nyt en edes leipää. Ekat suupalat mitkä jotenkin pysyy sisällä voin syödä vasta myöhään iltapäivällä. Tänään kyllä on mokkapalat maistunu. Mutta tuo että oikeen joutuu keskittymään siihen ettei oksut lennä niin oikein tutulta kuulostaapi :/ Ja ihan tajuton päänsärky iski nyt yllättäen.... :headwall:

Mun täytyy myös alkaa kohta varmaan ostelee mammahousuja kun alkaa jo aikalailla kiristäämään joka puolelta. Ei enää toivoakaan että pystyis tavallisten farkkujen kanssa istumaan vaan aina täytyy nappi avata. Ja kyllä se niiden pukeminenkin alkaa olla aikamoista pungerrusta ja änkemistä päälle. Tänään ei sitten millään meinannu mennä just pesusta tulleet farkut päälle, oli meinaan vähän vaikeuksia tuon vetoketjun ja napin kanssa :D
 
10+0 *poks*

Hierojareissu nautittu/kärsitty, nyt koko kroppa tuntuu olevan ihan jumissa :/
Käytiin kattoon yhtä aivan ihanaa asuntoa tänään, se oli hissittömän talon ullakkohuoneisto ja portaat oli tosi JYRKÄT. Vuokra olisi ollut ehkä ihan ok, mutta kolmen kuukauden takuuvuokra ihan liikaa :( Joten jätettiin väliin tuo asunto ja jatketaan asuntojen kattelua pitkin kevättä. Jos sitä löytyis kolmio rivari :)

Halit kaikille pahoinvoinnista, jatkuvasta nälästä, väsymyksestä ja kolotuksesta kärsiville :hug: :hug:

Onnittelut :heart: sykkeistä :)

Dana88 & Pikkune 10+0
 
Kiitoksia kaikille tervetulotoivotuksista :)!

Kiva päästä lueskelemaan muiden ajatuksia ja oloja. Toisinaan niin yksinäinen olo näiden höpöhöpö-olojensa kanssa, vaikka yksin en olekkaan :D.

Aiemmin oli puhetta itkuherkkyydestä. Töissä on soinut nyt joka päivä joululaulut, sehän riittää. koko ajan saa niiskuttaa. onneks olen lähimmille työkavereille kertonut. Kai jotenkin toivon että ne antaisi mun jatkuvan haukottelun ja kiukuttelun anteeksi sillä verukkeella :D.
Tänään ois ollu duunipaikan pikkujoulutkin, onneksi sain ne sujuvasti ohitettua matkan pituuteen viitaten. Ei paljon näillä väsymyksillä hotsita mihinkään lähteä.

Onko kukaan teistä nähnyt raskausaikana outoja/ahdistavia unia? Ihan vain uteliuuttani kyselen, ku mulla vähän turhankin kiireistä toi yö-elämä :LOL: .

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Odotan 7+3
 
Iltaa :)

Tänään onkin ollut mukava päivä: tentti meni aamulla hyvin ja lääkelaskukin meni ekalla läpi (!!), koulussa oli vaan pari tuntia opetusta, kävin ekaa kertaa bodybalancessa ja tykkäsin, ja lisäksi kävin entisen työporukan kanssa syömässä firman piikkii! Jams.
Sitten kävin moikkaa äippää ja tulin nyt vasta kotii. Unten aika ois.

Niin ja tilasin hennesiltä vaatteita, ne tuli tänään,mutta äippähousut tulee vasta loppukuusta :(

Mies lähti tänää kertaamaan armeijan harmaisiin, on siellä viikon, mutta tulee jo ma kotona käymää kun mennää käymää siellä äippäpolilla ja ultrassa mun käsityksen mukaan. Eli ei paha.
Olokin on ollut ihan kiva, mutta hammasta koskee.

Että semmonen pikapäivitys ja nyt unille!

Mukavaa viikonloppua ja tsemppiä!

helise ja pikkukaveri 11+0 POKSPOKS
 
Mäkin oon alkanu näkemään kaikkia ihmeellisiä unia... Ja tosi ahdistavia ne on. Esimerkkinä vaikka että yhdessä unessa tapoin tosi raa'asti ihmisen. :eek: Mistä noita tollasia unia voi edes tulla?? Oon käsittänyt että unet tulee alitajunnasta, mutta en mä kyllä mitään ihmisten tappamisia haudo mielessä... Joka yö näen jotain unta ja muistan ne aina tosi selvästi, vaikka ennen raskaustta näin aika harvoin mitään unia, ja jos näin niin muistin niistä vaan jotain pätkiä... Hassua. Voi kyllä olla että tämä jatkuva stressi ja huoli tekee tehtävänsä ja kaikki ahdistukset purkaantuu sitten unissa. Tai näin mä ainakin koitan järkeillä. :D
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa.... :D

Jotenkin koko sivusto unohtunut, kun on ollut niin kiirettä.. Kaikki tekstit luin, mutta puoliakaan en muista :ashamed: Haleja niitä tarvitseville :hug: Onnea hyvistä ultra ja neuvolakuulumisista :heart: ja uusiakin oli tullut, tervetuloa :flower:

Tänne ei mitään ihmeellistä. Pahoinvointia on aaltoilevasti kokoajan, mutta oksentaa ei oo tarvinnu, lähellä on kyllä ollu.. NP-ultraan olis vielä muutama viikko ja jännittää! Ens viikolla pitäisi mennä otattamaan verinäyte seulaa varten. Aika tuntuu menevän nopeaa.. Nyt jo kympit paukkuu :D

Äippävaatteista oli puhetta.. Mulla ei oo mitään jäljellä! Kaikki hävitin kuopuksen jälkeen, mutta äippämuotikin on muuttunut siitäkin aika radikaalisti, niin kiva että voi ostaa uusia muodikkaita vaatteita.. Ja nyt on noi tunikat muotia, niin ne menee varmaan hyvin päälle vaikkei ookkaan mitään mammavaatteita. :)

Vauvalle oon ostellu vaatteita, jo ennen kun olin raskaana. Kuopukselta on jääny jotain vaatteita, ne on vaan kierrossa mun siskoilla. Pinnasänky on valmiina, sekin on vielä lainassa, mutta saadaan se sitten kun on tarvis. Turvakaukalo ja vaunut pitää ostaa. En aio ottaa äitiyspakkausta, sillä rahalla voi hakea vaikka lindexiltä/hmltä vaatteita, saa ainakin mieleisiä.. =)

Pitäis valmistautua lasten kanssa joulumyyjäisiin meijän kaupunginosan koululle. Huomenna on päiväkodin/eskarilaisten joulujuhla, saa nähä kuinka tää mamma märäjää siellä, tuntuu että nyt jo liikutun kun ajattelen koko juhlaa! JOulumieltä löytyy. Piparitkin leivottiin viime vloppuna ja jouluvaloja on asenneltu, vielä kun sais siivot tehtyä, niin laittaa tonttujakin paikoilleen.. =)

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:


Maamin ja TOIVO 9+6/10+1 :heart:
 
Ja ihmeellisiä unia on nähty jo jonkin aikaa ja melkein joka toinen yö... :ashamed: Yhtenä yönä näin unta että, olin varastanut jonkun vaatteen (olin päivällä shoppailemassa) ja poliisi laittoi viestin mun kännykkään, että mun pitää mennä putkaan





:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :headwall: :headwall: :LOL: :LOL: :LOL: :headwall: :headwall: :headwall:
 
Täällä on pikkujoulut juhlittu, kotona olin jo klo 20 aikaan. Ihan väkisellä alkoi unettamaan niin hulluna siel bileissä |O Viime yönä unta riitti 11 h verran ja ois varmaan riittäny enemmänkin, mutta pakko kait se on yrittää päiväsaikaan olla hereilläkin.

Täällä ei oo vielä tehty mitään vauvahankintoja vaikka kovasti tekisikin jo mieli hommata jotain. Jospa sitten ekan ultran jälkeen jotain uskaltaisi ostaa. Siskoltani tulen saamaan varmasti aika paljon kaikenlaista, esim. vaatteita. Turvakaukalo meinataan hommata kyllä ihan uutena. Äitiysvaatteitakaan en ole vielä edes katsellut, kun omat vaatteet menee vielä ihan ok päälle. Mutta kaipa niitäkin vois alemyynneistä koittaa löytää. Osaako joku sanoa onko Pk-seudulla olemassa jotain liikettä mikä myisi erityisestiä äippävaatteita ?



 
Joo, unimaailma on mulla aina ollut melko värikäs, mutta jotenkin kiihtynyt entisestään... Viime yönä ohjasin uuden Johnny Depp -elokuvan, jossa Depp esitti tärähtänyttä miestä nimeltä Amy Eames [Eimi Iims] :LOL: Puri naisten kauloista paloja ja veri suihkus. Onneksi kaikki oli vain elokuvaa.. Ja toisessa unessa murhaaja jahtas mua yms klassikkosettiä. Kolmannessa olin sairaalassa ja sanoin, että mulla on aika paha paineen tunne alapäässä. Ja samantien sieltä putosikin lattialle noin puolivuotiaan näköinen vauva :LOL: Lääkäri huusi että "ei saatana!"

Ja nuo vain viime yönä... Koska toisten ihmisten unet on yleensä aika haukotuttavaa kuultavaa, en tuu raportoimaan joka aamu näitä litanioita, ällös peljätkö...

Np-ultraan viisi päivää. Jännittää niin pirusti heti, kun asiaa alkaa ajatella. Siirryn siis patonkimässäilyn pariin!
 
Taidan näyttää miehelle nämä unikeskustelut :) Se on jo pidemmän aikaa ollut sitä mieltä, että mulla on jotain pahasti vialla, kun unimaailma on niin värikäs. Tiedä sitten onko se nyt raskauden myötä vilkastunut, mutta ihan pähkähulluja unia on tullut nähtyä kyllä. Olen myös nähnyt kaksi vauvaunta. Toisessa meillä oli pieni tyttö ja sitä opettelin imettämään ja toisessa pieni poika, josta yritin neuvolakortista etsiä jotain tietoa, että milloin se on syntynyt ja paljonko on olleet mitat. Mutta voi elämä se oli kaunis lapsi!! Täydelliset pienet nyrkit ja niin kauniit kasvot. Huokaus. Harmitti herätä.

Täällä ihan armoton väsymys päällä. Mies lähti pelaamaan ja sitten sillä on joukkueen iltamat, joten koko päivä ja yö on ihan omaa aikaa :) Otan kirjan mukaan ja hautaudun sänkyyn enkä tee mitään, mikä ei huvita.
 
Jes, muillakin yhtä sekopäisiä unia :LOL: .

Mua vaivaa eniten se että unissa pyörii exät ym. miehet :| . Tulin siihen tulokseen, et varmaan tään masun myötä käyn elämääni jollain tavalla läpi. Ei mikää kiva fiilis kuitenkaan.
 
Yli tunnin hölkkälenkki takana! Hyvä minä, jee! (täytyy muistaa kannustaa itseään näinä tärkeinä aikoina). B)

Kuvittelin jo kuvotuksen helpottaneen, mutta se iski taas eilen illalla oikein voimalla päälle. Mä voin kaikista huonoiten kun makaan sohvalla. Kaikenlainen puuhailu autttaa. Kauheen ristiriitaista kun makaa siinä sohvalla ja oksettaa hitosti, niin viimeinen ajatus tosiaan ois vaikka lähtee lenkille. Mutta sitten kun pääsee liikkeelle, huono olo helpottaa heti.

Mulla on kans unet olleet tosi vilkkaita viime viikkoina - ei ehkä ihan yhtä vauhdikkaita äksönpläjäyksiä kuin kardemummalla, mutta kuitenkin. ;) Oon kans nähnyt paljon sairaala ja lääkäriunia ja kaikista kamalinta niissä on se, että lääkärit on aina mun työkavereita niissä!! Sairasta ja varsin huolestuttavaa, koska oon toimistotöissä... :p

Nyt päikäreille.

Olivia & Vauveli 9+6
 
Hah, ihanaa kun muutki näkee ihme unia!
Mä oon nähny mm semmosen unen missä seikkaili verisiä käsiä?!??!? :LOL:

Ja viime yön uni oli oikee herkku: siinä oli twilight leffasta se edward, ah komea jotenkin musta, ja jotain muita tyyppei ja sit ne otti mut mukaansa pakomatkalle kun joku hullu tappaja jahtas mua. Ja sitte me oltii jossai super kauniissa metsässä ja jollain kallioilla ja jonku ihme laiturin luona.. Mut oikein aina heräämisen jälkee pinnistin et sain saman unen takas, ku sitä edwardia mieluusti katteli :LOL:

Tänää oonki siivonnu, pyykänny, tiskannu ja käyny kaupungil äipän ja mummon kanssa. Sain ihka ekat mammahousut! Sittenkin! :) Eikä purista. Mun paino on taas tippunu pari kiloa, mutta vatsa silti pullottelee. Etenki just siitä vetoketjun kohdalta nytten mitä farkuissa on.

Nyt kanajauhelihakeiton tekoon ja illlalla tuleekin sitten kaveri kylään :)

Heippahei!
 
Odotan, mäkin oon nähnyt monia exiin liittyviä unia ja tehnyt saman johtopäätöksen (jonka kallonkutistajani vahvisti). Raskaus käynnistää (varmaan erityisesti ekalla kerralla) niin valtavia psyykkisiä prosesseja alitajunnassa (ja toki ihan tietoisessa tajunnassakin), että tulee kelattua läpi mielettömästi mennyttä valmistautuessa tulevaan. Koska tän totaalisempaa elämänmuutostahan ei varmaan olekaan. Tärkeitä siis jok'ikinen näistä kreisiunista! =)

Pitäis tsempata meikkiä naamaan ja jaksaa yhet pikkujoulut. Onneks ne on kotibilemallia, voi lojua sohvan nurkassa vaan.
 
moikka kaikille :wave:

nyt tulee hieman omanapainen purkaus, pyydän anteeksi jo etukäteen.... :ashamed:

stressi aivan kauhea, mua syytellää sellaisista asioista joita en todellakaan ole tehnyt ja tämän seurauksena menetin muutaman tärkeän (tai ainakin itse luulin heitä tärkeiksi) ihmisen... tuntuu että olen aivan yksin, ilman ystäviä ja kavereita.. sitten tietysti nyt alkoi se viikko kun mies poissa ja olen yksin lasten kanssa.
mulla todettu keskivaikea masennus ennen, ja epäilty että se olisi esikon ns "peruja" eli hoitamaton synnytyksen jälkeinen masennus joka vuosien saatossa pahentunut.
nyt tuntuu että kaikki masennus oireet palautuu, en saa mitään tehtyä, olen todella puhki, valvon öisin, ym...
olen ollut s-lomalla töistä, ja nyt kun menin töihin niin pomo kohteliaasti ilmoitti että s-lomia on liikaa... antaisi sitten potkut ei tarvitsi jatkaa... tänään taas soitin töihin ja sanoin olevani s-lomalla, kun nuorimmainen lapsi oksensi ja ripuloi yöllä.. työkaveri kyseli multa puhelimessa että tiedänkö sijaistilannetta???
inhottaa jo valmiiksi mennä töihin kun tuntuu että kaikki kattoo "kieroon" et saas nähä kauan taas olen töis ennen ku joku sairas...
aaarghhh ahistaa!!!!!!

anteeksi tämä purkaus mutta pakko johonkin purkaa kun kaikki kaatuu niskaan...

 
NeLa Koita jaksaa, oletko puhunut noista tunnoista neuvolassa?
Ja jos menetit ihmisiä "turhan takia" niin ei ne kai sitten ollut tosi ystäviä, itse menetin parhaan ystäväni kesällä enkä oikein vieläkään ymmärrä miksi. :ashamed:
Onko sun työpaikka vakkaripaikka?
Voi tuntua aika tylyltä mun ehdotus tai mun ajatukset, mutta jos ei ole vakipaikka, niin hae sairaslomaa vaikka äippälomaan saakka, ymmärrän täysin että ei tuollaista touhua jaksa kukaan.
Mä jouduin viime vuonna pomon puhutteluun poissaolojen takia, olin siis todella kipeä ja syykin oli selvä, meidän työpisteessä hometta jota ei meinata korjauttaa, kaikki pitkäaikaissairaita (krooninen poskiontelontulehdus, astma jne) mutta tilanne rauhoittunut heillä ku on ollu kauan töissä, mä olin uus ni mulle kaikki tulehdukset jylläs päälle täysillä..
Meinaan vaan että masennuksen läpikäyneenä ja sitä edellen pelkäävänä sinä et todellakaan kaipaa tuollasta ympäristöä juuri nyt.. Mene lääkäriin ja anna tulla kaikki pahaolo ulos, älä välitä työstä ja mitä sielä sanotaan koska SINÄ itse olet tärkeämpi kun mikään työpaikka. Ja ei todellakaan ole sun vika että lapset sairastaa eikä todellakaan ole sun asia ajatella kuka sijaistaa.. :hug:
En tietenkään sano että sun on pakko hakea saikkua, mutta mulla se todellakin auttoi kun lääkäri samantien kirjoitti 3 vko lomaa ja sain hermoja leputtaa..

odotan ja kaardemumma mulla kanssa joka yö melkeen pyörii unissa exät.. olen tullut samaan tulokseen että nyt käyn läpi "entistä elämää". Mutta kyllä joskus aamuisin ahdistaa kun tajuaa että päässä pyörii vaan exät ja oma mies kyselee että näinkö kauniita unia.. =)
 
Voi NeLA Kuulostaapa inhottavalta tilanteelta. Mulla myös masennus tausta ja vieläkin jonkin asteista koko ajan päällä. Tuli surku sun puolesta. Tänne on hyvä purkaa oloa. JA YV:tä voi laittaa jos haluaa!!!

Tänään ollu tsuper väsy päivä. Nukuin 3 h päiväunet Tytön kanssa. Huomenna pitäis jaksaa mennä ristiäisiin.

unista Mä kävin ekan aikana kaikki exät ja kaikki läpi unissani, se on kuulemma kuten joku sanoi ihan normaalia, tosin välillä aika ahdistavaa, mutta nyt olen vielä saanut olla suht rauhassa oudoilta unilta, tai jos niitä on niin olen niin väsy,e ttä en niitä muista.

TÄllä kertaa ei enempää, kirjoittelen myöhemmin jos jaksan.

Emmy ja pirpana 8+3
 
kiitos! itku tuli silmään kun luin kirjoituksenne :'(
tuosta s-lomasta, niin pelkään että miten rahallisesti pärjätään kun mies nyt työtön.... tiedän että se helpottaisi mut viimeksi sain 3vko s-lomaa kun lääkäris kävin, ja sit palasin töihin, viikko töissä ja oireet palasi...
 
En ole näköjään sit luonnonoikku noiden entisten pomppiessa unissa. Ihanku eläisin öisin jotain kaksoiselämää, mikä ei tosiaan kiinnosta. oon kyl huomannu et viikonloppuisin nään paljon rauhallisempia unia, et varmaan vähän stressitasoonkin sidoksissa.

NeLa Jos sinulla on lääkärin/sh'n todistus sairaslomiisi, ei kenelläkään pitäisi olla niihin mitään nokankoputtamista! Toisinaan elämäntilanteet on vaikeita, ja sairaslomaa voi tarvita monestakin syystä. Ei pitäisi kenekään "tuomita ennekuin tuntee". Voimahaleja!
 
Omenaruusu :hug:

NeLa kovasti jaksuja, onpa ikava tilanne :hug:

Jahas, mulla ei nakojaan toimi kaikki kirjaimet :/

Odotan tervetuloa!

Onnea kaikille hyvista ultrakuulumisista! :heart:

Ma en ole kauheesti jaksanut edes lukemassa kayda. On vaan koko ajan tosi huono olo ja vasymys on jarkyttava. Oksu lentaa yleensa kerran tai pari paivassa. Ekassa neuvolassakin tuli eilen kaytya ja vino pino papereita haettua. Siis jarkkya... Helsingissa on taas neuvolakaynteja vahennetty. Seuraava neuvola on vasta n. viikolla 22 eli rakenneultran jalkeen :eek: . Siis ihan uskomatonta. Meilta on terveyskeskuksesta lahdossa labra pois helmikuussa ja nyt haluaisivat paikallisen kirjastonkin lakkauttaa. Hohhoijaa, oikeesti viekoot kaikki palvelut vaan pois |O |O |O .

En osaa nyt mitaan kommentoida, on niin huono olo. Tulee varmaan enemman kirjoiteltua, kun taa pahoinvointi lakkaa. Lakkaispa vaan pian, kolmosesta kesti melkein puoleen valiin raskautta :kieh: .

Sherine ja masu, tasan 9 rv poks poks
 


NeLa Jos sinulla on lääkärin/sh'n todistus sairaslomiisi, ei kenelläkään pitäisi olla niihin mitään nokankoputtamista! Toisinaan elämäntilanteet on vaikeita, ja sairaslomaa voi tarvita monestakin syystä. Ei pitäisi kenekään "tuomita ennekuin tuntee". Voimahaleja![/quote]
osaan on todistus osa on se sallittu 3pvä ilman todistusta...
 
NeLa: Jaksamisia sulle, kuulostaa tosi ikävältä toi sun tilanne. Ei varmaan lohduta yhtään, mutta asioilla on tapana järjestyä... :hug: En oikeen muuten tiedä sua lohduttaa..

Aika hassuja unitarinoita tänne tullut :D Monilla näköjään exät pyörii unissa, mutta ei mulla vaan... Monesti näen kyllä sellasia unia missä mies pettää mua ja tietysti pimahdan siitä ihan täysin ja sillon niissä unissa saatta olla myös noita ihmisten tappamisia mistä jo aikasemmin mainitsinkin... :x :LOL:

Sherine: Miten ihmeessä sulla voi olla noin pitkä väli neuvoloissa?? Kuulostaa ihan hirveen pitkältä ajalta jos kerta vasta rakenneUÄ:n jälkeen on seuraava... Ite kävin ekassa neuvolassa viime kuun puol välissä ja nyt seuraava känti on ens viikolla. Ja mäkin siis olen Helsingistä... Aika uskomatonta kyllä on... :eek:

Tänään oon onneksi jo pystyny syömään vähän paremmin, kun muuten tahtoo tämä pahoinvointi ja ruokahaluttomuus olla ihan järjettömiä!! ... No en sentään viitti sanoa että olis helpottanut jo kun joka kerta kun noin sanon tai ajattelen niin melkeen siltä istumalta alkaa äklö olo...
Värjäsin tänään hiukset blondeista melkeen mustiksi, tai nää on nyt jotain puna-ruskee-musta sekotusta, mutta niin tummat on etten meinaa itteäni enää tunnistaa kun blondi olen ollut melkeen aina. Paitsi mitä nyt joskus tullu tämmösiä äkillisiä päähänpistoja että vois vaikkapa värjätä "jollain tosi erilaisella"... Tuli kyllä aikas radikaali muutos! No ei se mitään, vaihelu virkistää =)

Kivaa loppuiltaa vaan kaikille, mää lähen syömään :wave:
 

Yhteistyössä