Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

tänään tulee 9rv täyteen.
ihana kuulla että en ole ainoa joka voisi nukkua vaan kokoajan. mua ahdistaa jo kun pitää mennä ens viikolla töihin ja mun on herättävä viideltä. miten mä pysyn töissä hereillä. :eek:
edelleen on huono olo,joskus vähemmän joskus enemmän. ensi maanantain neuvolaa odotan kovasti. pyydän kyllä kuuntelemaan sydänäänet heti ensteks,ennen kun aletaan yhtään lippulappua täyttämään. vieläkin on epävarma olo vaikka olen sydämen nähnyt kahdesti sykkivän. pelottaa kovasti ja jatkuvasti vessassa käyn pikkareita kurkkimassa..

ikäerosta:meille tulee vanhemman kanssa 5,5v ja nuoremman vajaa 3v. pojalle 5v kerroin että ois kesällä tulossa vauva ja toivottavasti kaikki menee hyvin. viisi vuotiaan pätevyydellä sanoi että kyllä se vauva nyt varmasti tulee meille ja kysyi olenko käynyt lääkärissä katsomassa onko vauva kunnossa ettei ole nyt kuollut. sanoin että nyt on elossa ja yksi vauva on tulossa.toivon niin kovasti että kaikki menisi hyvin ettei poikakin jotutisi taas pettymään.

onko kukaan vielä kaivanut/ostanut äitiysvaatteita.minä etsin ne jo kaapin pohjalta. mulla on niin turvonnut olo etten voi kuvitellakaan pitäväni mitään kiristävää. mahallaan maatessa tuntuu jo pieni pallo alavatsan kohdalla. pitäs nyt nauttia vielä kunsaa nukkua vatsallaan. kohta se on vain kaukainen haave :)

meillä työnantaja tietää raskaudesta,työkaverit ei. kerron sitten niille kun viitsin.

minä en varmaankaan ota äitiyspakkausta.on niin paljon vaatteita ennestään,varsinkin tytön.ja kaikki muutkin tavarat on valmiina ei tartteis mitään ostaa,mut itseni tuntien aina tulee jotain uutta hankittua. ostin silloin kun odotin kaksosia joitain vaatteita.ne on edelleen pussissa kaapissa en ole niitä pystynyt tähän päivään mennessäkään katsomaan. katson niitä sitten joskus kun on varmempi olo. ja on käyty ultrissa ym.

onneksi joululoma alkaa puolentoista viikon päästä. viikonlopuksi lähdetään minun isän luo pohjoiseen. kerrotaan siellä sitten uutiset. suurin osa täällä päin taitaa jo tietää kun olen tälläinen lörppö.

terveisin tiuhti ja toukka 9+0 poksPOKS

Heippa vaan kaikille tasapuolisesti. Eka ultrakutsu tuli, on 30.12.09.

Tämä aamuna tuli sitten ekan kerran oksennus. Harjasin hampaita ja oli pakko lopettaa, kun alkoi todella kovin oksettamaan. Täytyy toivoa, että tästä ei tule jokapäiväistä nyt. Onko kellään muulla kokemusta, että olisi alkanut ihan kunnolla oksettamaan vasta viikolla 8 (tänään 8+6)? Pahoinvointiahan mulla on ollut koko ajan (paljon enemmän kuin ekassa raskaudessa), mutta oksennusta ei ole tullut aiemmin.

Kyllä tämä on haastavaa, kun täytyy hoitaa itsensä, lapsensa ja käydä vielä täysipäiväisesti töissäkin. Todella odotan, että pahoinvointi vähenisi.

Töissä on varmaan ilmoitettava asiasta tammikuun lopulla viimeistään. Jos kaikki menee hyvin, niin jään kesälomalle toukokuun puolessa välissä ja siitä sitten suoraan äitiyslomalle.

Koitetaan jaksella
=)

Laura-vm86 Mulla lukee kaikissa noissa s.lomalapuissa tolleen kanssa.. Ei hirmu kiva, ois mun mielestä voinut laittaa vaan sen koodin.

Marta Mulla ihan samat fiilikset ton pahoinvoinnin osalla.. En millään voi uskoa että tää tästä lähtis pois kohta, vaikka parempi olo onkin ku sillon rv 6.

sukupuoli Meillä mies on sanonut että ihan sama, mä saan päättää haluunko tietää, mutta kun mun milipide vaihtelee joka toinen päivä =) .
Toisaalta ois ihanaa odottaa ja saada tietää vanhalla tavalla, eli vasta syntymän jälkeen, mutta toisaalta ois ihana tietää jo nyt että onko tulossa typykkä vai poitsu..
Onneks sinne rakenneultraan on viel pitkä aika, kerkii muuttaa mielipidettä useesti. :p

Tiuhti-81 Mä ostin ekat äippävaatteet jo pari viikkoa sitten, ei toivoakaan että tavalliset farkut mahtuisivat jalkaan enään! Puristaa niin kovin.. Ostin yhet äitiys farkut ja yhet sellaset aivan ihanat lokäpökät, siis verkkarit.. ja yhden paidan..
Oon tosi ilonen että ostin jo ajoissa, koska musta tuntuu kauheelta että ahtautuisin tollasiin tiukkoihin lannefarkkuihin jotka painaa just vauvan kohdata.. :ashamed:

Itsestä ei mitään uutta, kovasti pää kipeenä ja huonoa oloa.. Niska ihan jumissa tästä makaamisesta.
Koitan arpoa että lähteäkkö kävelylle jommankumman koiran kanssa vai ei, jotenkin tuntuu että kallistun tuohon ei:hin..
HUomenna poksuu taas.. kovasti viikot menee eteenpäin, ja ensiviikolla on se np-ultrakin.

susanna ja papu 10+6 :heart:

Hei kaikki :wave:

Ja kiva taas lueskella hyvistä kuulumisista. Tosin mulla on aivan huono omatunto kun niin moni kärsii kurjasta olosta & oksentelusta, ja itse vaan ihmettelee kun ei tunnu oikein miltään :ashamed: Eli oireita on _todella_ paljon vähemmän kuin esikoisesta, jonka kanssa voin pahoin krapulafiiliksellä viikot 6-12. Huomenna paukkuu 7+0 ja olo on mitä mainioin. Rintoja vähän aristaa, vähän enemmän ehkä väsyttää ja välillä tulee lievä huonon olon aalto mutta siinä se. Mystistä. Nooh, tositettavasti siellä yhden vauvan sydän sykkii jo ja uusi kurkistus ensi viikolla, joten ei johtune siitäkään.

Hankinnoista: yhden lapsen jälkeen meillä on edelleen vaatetta noin jätesäkillinen per vaatekoko (shoppaushullu äiti... ;) ), toki jos tyttö tulee niin joutuu hankkimaan enemmän lisäyksiä. Muuten pärjätään hyvin pitkälle noilla. Toki muutaman vaatteen haluan uudelle tulokkaallekin itselleen ostaa. Turvakaukalo joudutaan ostamaan uusi, sillä edellinen meni jo kiertoon serkkuvauvalle. Vaunujakin on mietitty, nykyiset Teutonian yhdistelmät ovat palvelleet kyllä tämän kolmen vuoden aikana sen 700 euron arvosta sentilleen. Olemme ulkoilleet niin paljon ja eri maastoissa, lisäksi nyt ratasmoodissa olevia vaunuja säilytetty paljon ulkona, joten voi olla että hankimme jotkut edullisemmat uudet tälle pienelle.

Sukupuoli selvitettiin 4D-ultrassa viimeksikin, sama tehdään myös nyt kun on ajankohtaista. Molemmat haluamme tietää. Tämähän on puhtaasti mielipideasia, mutta itse ajattelen että haluan asennoitua vauvaan jo persoonana odotusaikana - vaikkei sukupuoli tähän oleellisesti välttämättä liitykään, niin musta on vaan erilaista ajatella olevansa tytön kuin pojan äiti. Molemmat ovat yhtä toivottuja, esikko toivoo poikaa luonnollisesti seurakseen ja jollain tavalla ehkä itsekin miellän uuden vauvan näin alkuvaiheessa pojaksi. En tiedä miksi. Viimeksi olin varma että meille tulee tyttö. joten ultrayllätys käänsi asiat päälaelleen. Kiva nähdä kuinka nyt käy :)

omenaruusu :'( oon tosi pahoillani sun puolesta.. :hug:

Nyt on taas käyty pönttöä halailemassa ja edelleenkin mietin että pitäskö/jaksasko lähtee koirien kanssa ulos. |O

Tietääkö kukaan koska vaunumallistot vaihtuu ?
Siis kun ajattelin että vois kattella jotain viime vuoden malliston emmaljungia.. mutta koska uudet mallistot tulee kaupoille?

Pikainen :wave: kaikille!

omenaruusulle ja muillekin tätä tarvitseville: :hug:

Ihan turhaan murehdin pahoinvoinnin loppumista - olisi pitänyt iloita vaan hetken hyvästä olosta - eilinen ja tämä päivä onkin ollut yhtä yökkäilyä. Maanantainen np-ultra jännittää jo melkoisesti ja uniin tulee kaikenlaisia pelkotiloja.. voi kun olisin vähemmän murehtivaa tyyppiä, asiat kuitenkin on niin kuin ne on ja sellaisina ne pitää ottaa! Mut silti panikoin.. kuulunee asiaan :whistle:

Oon sen verran utelias, että luulen haluavani tietää aikanaan että kumpi on tulossa. Jostain syystä nyt on ihan tyttö-olo, mihin lie perustuu =) Ja ihan käytännön syistäkin musta olisi kiva ostella "oikeanvärisiä" vaatteita jne. tulokkaalle, mutta toisaalta olishan yllärikin aika kiva juttu.

Tää oli tällanen pikamoikkaus, nyt syömään taas vaihteeks..oon muuten lihonu jo 5kg rankasta oksentelusta huolimatta! :eek:

Nuu ja lilliputti 10+4

Täällä tapahtuu niin hirveesti että ei tahdo teidän perässä pysyä. :LOL:
Pahoitteluni ja osanottoni isovaarin poismenon johdosta omenaruusu :hug: Tiedän itse, että uutinen voi tulla koska vaan, oma vaari täytti itsenäisyyspäivänä 93 ja vaikka hän on suht hyvässä kunnossa voi muutos tulla ihan yllättäen!

Onko teillä muilla pinna kireänä? Mä huomaan kaipaavani ihan omaa aikaa itekseni ja miehen naama värkki tökkii normaalia enemmän :LOL: :ashamed:

Me mennään 4 d ultraan ja mielellään halutaan tietää etukäteen kumpi. Itse epäilen tyttöä koska olo on niin päinvastanen mitä pojasta.

Töissä tiedetään ja hyvä niin.Voipi huoletta mennä neuvolaan työaikana. Pikkujouluristeilyllä vaan vähän tuppas ärsyttämään kun työtoverit pienessä sievässä tuli taputtelemaan mahaa ja kysymään kuinka Pulla voi...Hoh hoijaa...

Ai niin ja mun äiti on taas seonnut(sama juttu jätkästä) se jo ostelee kirpparilta pikku nuttuja...no eipä tartte itte ostella(onhan mulla jätkästä kuitenkin äippäpakkaus tallessa sekä muita pienen pieniä )kun äiti kantaa kylki vääränä...

Hankintoja aletaan keväämmällä miettimään.Toivon mukaan saadaan miehen likan(on ex luona varastossa) vanha pinnasänky joten sitä ei tartte ostaa mutta vaunuja olen vähän vakoillut joskaan liikkeeseen asti en vielä tohdi mennä. Myös auton kaukalo joudutaan ostamaan.Jätkältä ehtii jäädä tuo oma istuin pois siihen mennessä että vähän isompi istuin löytyy jo.

Mamma sammarit ja farkut jo käytössä ihanaa kun ei purista eikä kiristä!

Ai niin tänään poksutaan 11+0 *poks*

15.12 on np-ultra..sitä odotellessa...

Mino ja Pulla

Muh, enpä saanut kuulla sydänääniä... :'(
Pakko jaksaa odotella ensiviikkoista ultraa. Tässä vaiheessa voisin todella mieluusti pahoin, mutta kun edes tunnu, että olisin raskaana. Tää oli siis lääkärineuvola, ja täti lohdutteli, että noilla niiden laitteilla ei saa välttämättä kuulumaan sydänääniä ennen kuin rv 12, vaikka amatillakos ne oli kuuluneet jo joskus 8+ viikoilla? No, panen toivoni siihen, että syynä olisi ollut neuvolan dopplerin aataminaikuisuus.

Pitäisi vain ajatella, ettei maailma siihenkään lopu. Tekemistäkin riittää, töitä on tuskaksi asti, joululahjat on kaupassa jne.

Ai niin, piti mun vielä jakaa viisauttani kantoliinoihin ja -reppuihin liittyen. Mulla oli siis trikoinen ja kudottu liina sekä manduca, joka on vieläkin käytössä. Liinoja en osannut aluksi käytellä, ja tuntui ettei lapsikaan tykkää, mutta sitten menin sellaiselle vauvatanssikurssille, jossa tuli vähän varmuutta sidontoihin. Melkein jokainen vauva viihtyy kannettavana, jos saa totutella, ja äiti jaksaa liikkua - pysähdyksissä siellä kyydissä on jostain syystä tylsempää. Meillä manducaa tykkää käyttää mieskin, joka ei edes suostunut kokeilemaan liinoja. En suosittele rintareppua, koska sitä ei kestä hartiat, eikä se asento ole ilmeisesti hyvä vauvallekaan.

Osanotto omenaruusulle! :hug: Me ollaankin melkein samoissa päivissä, jos tuolla masussa nyt on vielä elävä olento.

Kaikille energiaa ja hyvää mieltä näin joulun alla

toivoo Duudlari (huomenna rv11 POKS)

Marta tais kirjoitella tuosta itkuherkkyydestä. Mulla on ihan ongelma tämän kanssa - mua alkaa itkettään töissä aina kun jotain menee vähänkin pieleen! Enkä ole koskaan ennen itkenyt töissä... Argh! Ne luulee, että mulla on hermoromahdus. :D

Vähän muutenkin on masentanut viime päivinä... Väsy, huono olo ja liikkumattomuus ottaa patttiin.

Olivia & Vauveli 9+4

omenaruusu :hug:

Pikakertomuksena:
Lopulta kun pääsin sinne lääkärille asti niin siellähän se näkyi pienen pieni sydämen syke :heart: :heart: :heart: Tämä mamma ja tuleva isi ovat niin onnessaan :heart: Pikkuinen vastas tasan viikkoja 8+0 (Niinkuin tänään kuuluukin olla)!!!

Ajattelin tässä että onko muilla vain näkynyt se syke vai oletteko myös kuulleet sen? Riippuukohan se noista laitteista...? Koska miula vain näkyi siinä monitorissa... MUTTA lääkäri sanoi (ja ihana lääkäri olikin) että kaikki näyttää todella hyvältä =)

Rae ja ihme 8+0

Rae89 Ultrassa ei tieten yleensä äänet kuulu. Mutta sitten kun neuvolassa dopplerilla kuunnellaan sydänääniä, niin silloin kuuluu sydänäänet, mutta ei ole kuvaa. Tämmöinen tieto minulla ainakin on - oikaiskoon jos jollain on parempaa tietoa asiasta =) .

Kiitos vastauksista :) Näin itsekkin ajattelin että näkyy vain, olis kait se lääkäri jotain sanonut jos niitten olis pitänyt kuulua :LOL:

Meinas senkin lääkärissä käynti mennä ihan pyllylleen kun ohjasivat väärään aulaan istumaan..ihmettelin kun miun vuoroa ei tullut ja menin sitten lopulta kysymään ni kävi tosiaan selväks että lääkäri oli toisessa päässä rakennusta ja olivat ohjanneet väärään aulaan. Onneks lääkärillä ei ollut kiire tai muita potilaita tulossa niin otti minut sitten 30min myöhemmin kuin aikaisemmin oli tarkoitus. Onnellinen loppu sille lääkäri reissulle =)

Terppa =) Onnea kaikille ihanista ultrakokemuksista :heart: Täällä mennään laskurin mukaan jotain 8+3, ultran mukaan siis olisi 7+6... eli mennään tolla vikalla kunnes toisin todistetaan. Neuvola onkin sitten ensi viikon keskiviikkona, pikkasen jänskättää tuon verenpaineen kanssa, koska olen siitä mittauksesta tehnyt itselleni peikon! Saan huimia lukuja aina, kun joku muu mittaa, kotona yksin mittaillessa normilukuja... siksipä omistankin oman laitteen, niin voin seurailla verenpainetta tarpeen mukaan.

Omenaruusu , lämmin osanottohalaus :hug:

onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

nyt taitaa tulla omanapaista tarinaa.. varoitus!

mulla on ihan järkyttävä pahaolo kokoajan 24/7.. paljon pahempi kun aiemmin.. kokoajan huippaa ja välillä pyörryttää.. on jano ja pissattaa.. ei mulla aiemmin ollut tällästä..

äitiyspakkaus meinataan ottaa, tottakai kun esikoista odotetaan :) olen kyllä jo hankkinut neutraalin värisiä vauvan bodyja jotka käy tytölle tai pojalle.. lähinnä alennuskoreista..

toivon niin että tää pahoinvointi loppuisi!

Bebek ja :heart: 9+3 (tai ultran mukaan 8+2) :heart: :heart: :heart:

Moi!

Ilmeisesti olen taas raskaana..tein tänään testin ja plussaa näytti, eikä voi johtua keskenmenosta ku tässä välissä oli jo miinusta...Toivon niin että nyt onnistuisi..keskenmenosta on nyt 25 päivää ja kaks viikkoo sitten oli ovis...Onnea teille kaikille "isovatsaisille"

Omenaruusu :hug:

Täällä sydämensykkeet nähty :heart: ja meidän 1 cm kokoinen vaaveli sielä kellui lapsivedessä :heart: :heart: :heart: Saatiin mukaan kaksi kuvaakin :heart: Nyt tää tuntuu todellisemmalta! Uskomatonta! Lapsettomuushoidoista todellakin on apua!!! Meille vielä tämän vuoden tammikuussa sanottiin ekaksi että todennäköisesti mikään hoito ei auta, miehellä oli NIIN vähän hyviä siimahäntiä ja nyt ollaan tässä :heart: Toivotaan että kaikki jatkuu hyvänä!

Äitiyspakkauksen otan minäkin, koska ensimmäistä odotellaan.

Sukupuolesta, minä haluaisin tietää etukäteen mutta mies ei halua...

Mä en uskalla ostaa vielä vauvalle mitään vaatteita tai mitään muutakaan, odottelen tässä nyt jonnekkin asti, kaveri piirissä on tapahtunut niin paljon kaikkea surullista, että vasta kun kaikki alkaa näyttämään varmalta voin ostaa. Tietysti kattelen ja mietiskelen että millaista vaunua sitä pitäisi ostaa sitten kun ostaa, mutta ajatuksista tekoihin en vielä tartu.

Laskettuaika pysyi muuten 25.7., mutta päivällä muuttui tämän hetkinen tilanne. Mun laskujen mukaan oli 7+4, mutta se onkin 7+3, kun hedelmöittymispäivä pystytään määrittelemään tarkasti hoitojen takia.

PikkuMyy-82 & Kaiffari 7+3

Meilläkin iloisia uutisia. Tänään käyty varhaisultrassa ja masussa on kuin onkin pieni ihmisen alku. Mulla tänään menkoista laskettuna 7+0, sikiö vastasi 7+2, eli ainakin hyvin on kasvanut. Nyt jotenkin tosi huojentunut mieli, kun on pikkuinen nähty. Mies oli jo varma, että on tyttö kyseessä ja kastoi toukan Claraksi! :LOL:

Hankinnoista Mä en usko, että ostelen vaatteita etukäteen kun on pojan vanhoja niin paljon ja varmaan saadaan taas lahjaksi. Jos tietäis, että tyttö tulis, ostaisin ehkä jotain.

Poika nukkuu nyt pinniksessä, mutta sitten varmaan ostetaan lastensänky, kun vauva syntyy.

Onko muuten tuplarattaat pakolliset, kun meille tulee ikäeroa 1v 10 kk. Jaksaako sen ikäinen jo seistä seisomalaudalla. Pojan kanssa tein kyllä pitkiä vaunulenkkejä. Ei vaan viitsis laittaa rahaa uusiin vaunuihin, kun vanhatkin on niin hyvät.

Äitiyspakkauksen otan ehkä. Saadaankohan jo uusi?

juuliai ja "Clara" rv 7+0

Hei!

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille :)

Kävin tänään ostamassa parit äippäfarkut, oli iloista huomata, että ei niitä ulkonäöllisesti erota normifarkuista :) Alko jo lantiofarkut hieman ahistamaan.

Äippäpakkauksen aattelin ottaan, kun kyseessä on esikoinen. Ootan innolla että saan pakkauksen, haluan päässä penkoon sitä :D Todennäköisesti sukulaisilta saahaa vanhoja vauvanvaaatteita pitkin kevättä ja itekki aletaan osteleen niitä vuoden vaihteen jälkeen.

Huomenna jälleen hierojalle :) ja 10+0 *poks*

Yhteistyössä