Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Pahoittelut keskenmenon saaneille :hug:
Ihania ultrakuulumisiakin täältä saa jo lueskella :flower:

Itellä alkanut nyt tuo pahoinvointi nostaa päätään. Aikaisemmissakin raskauksissa alkanut näillä viikoilla. Toivottavasti ei kuitenkaan yhtä pitkään kestä... Aamut menee pönttöä halaillessa ja päivällä alkaa öllöttää jos päästää mahan tyhjäksi. Ja sitten tuo inhottava närästys..
Ensimmäinen neuvola on vasta 10. viikon tietämillä joten siellä sitten samalla varmaan saa kuulla sydänäänetkin. Mutta sinne nyton vielä matkaa..

mj78 ja matkalainen 6+3

aattelin kirjoitella kerhon puolelle sitten tarkemmin jos ultrassa kaikki hyvin..jostain syystä pelkään kohdunulkopuolista kauheesti..oikealla puolella ollut kipua enenmän tosin nyt sekin on hävinnyt =) Edellisestä lapsesta tein + testin juuri ennen ulkomaan matkaa josta ostelin sitten kaikkea vauvalle..samaan aikaan oli monta ystävää raskaana,niin aattelin että annan tavarat sitten heille jos keskn menee =) Matkalaukku oli täynnä siteitä kun olin varma että vuoto kuitenkin alkaa =)

Huomenta!

:hug: huonoja uutisa saaneet :'(

Täällä eka neuvola takana =)

Kaikki oli ok ja sydänäänetkin löyty voimakkaina kotvasen etsiskelyn jälkeen :heart: kerkesin jo ajatella että mitäs jos ei löydykkään.... :eek: no onneksi löyty ja itkuhan siinä tuli :LOL:

Kohdun koko oli reippaasti iso viikkoihin nähden mutta ultraan varattiin aika vasta rv12 ( mikä normi ) eli 31.12, siellää sitten nähdään onko viikkoja enemmän vaiko kaksi matkassa :D
Ensi viikolla on sitten labrassa käytävä antamassa verinäytteet seulaa varten :ashamed:
ja minulla aloitetaan jo nyt sokeriseuranta aikaisempien odotusten takia kun on ollu raskausdiabetesta....

eipä tämän kummempia :D

a rv8+5

Tiistaita kaikille!

Pikaisesti ultrakuulumiset vaan: eilen siis alkuraskauden ultrassa ja kaikki hyvin :) :heart:

Sentin mittaisen ihmisenalun sydän sykki ja verenvuoto on istukan asettumisesta johtuvaa.

Onnellinen Päpsy ja pikkunöösi 7+6 (7+2)

Voi, miten surettaa nuo keskenmenouutiset! :hug: Kunpa kenenkään ei tarvitsisi kokea moista.

Ensi viikon ultra tuntuu edelleen kovin kaukaiselta... Nämä km-pelot eivät pääse unohtumaan, vaikka Olivia on kyllä enemmän kuin oikeassa siinä, että odotusaika on oikeestaan liian arvokasta sellaiseen. Lisämausteensa antoi kaveripariskunnan uutinen: heille on tulossa keväällä vauveli, jolla on vakava sydämen kehityshäiriö. Se tietää kolmea leikkausta ennen 1-vuotispäivää, jos vauva vain jaksaa käydä ne läpi! Selviytymisprosenttikin on vain hieman yli 50.

No, ultran ja lapsivesinäytteen perusteella tällä sydänvauvalla on muuten kaikki hyvin, ja tehotarkkailu on tietysti rauhoittavaa. Oli tosi ikävä kuulla, että kaikki näistä sydänvioista ei jää rakenneultrassa edes kiinni - tämä antaa musta uutta perspektiiviä siihen 4d-ultrakäyntiin, jota parjataan hupitutkimukseksi. Ainakin meillä se oli todella tarkka syyni, ja juuri sydämen rakenne käytiin läpi tarkasti tutkimuksesta saadussa kirjallisessa raportissa.

Toiselle kaverilleni syntyi kesällä down-tyttö yllätyksenä. Heidän kunnassaan ei ilmeisesti ollut seulontaa edes tarjolla, mutta tietääkseni senkin tarkkuus on vain reilu 80 % luokkaa(?). Korjatkaa, jos tiedätte paremmin. Tämäkin uutinen tuntui yllättäen jotenkin surulliselta, vaikka lapsi (heille ensimmäinen) on iloinen tytteli ja muuten terve. Omissa asenteissakin voisi siis olla korjailun varaa :ashamed:

Pahoinvointi on loiventunut entisestään, kahvikin menee. Ainoastaan pasta carbonara jäi viime viikolla syömättä, kun se nautasika tuoksui yhtäkkiä niin sikamaiselta. On siis vain jaksettava uskoa ja luottaa ja odotela sitä ultraa. Ai niin, neuvola on sitä ennen, ja sydänäänten pitäisi kuulua :whistle: Tästäkin tulee pitkä viikko.

Tervetuloa uusille odottajille ja onnea amatille ja päpsylle hyvistä uutisista. Toivottavasti pahoinvointi pysyy kurissa kullakin. Eihän JP-78:n vaimo vain joutunut jäämään osastolle?

Jännityksessä kärvistelevä Duudlari 10+4

Onnittelut hviä ultrauutisia saaneille! :flower:

No niin, mitäs sitä pitikään mennä sanomaan, että omat raskausoireet ovat häipyneet taas taka-alalle? Tänään sitten tuli aamupala iha pyttyyn asti, saman tien ruokailun jälkeen! Se on siis eka kerta mulla, kun aaltoileva kuvotus muutui ihan oksenteluksi. Toivotaan, että jäi myös vikaksi kerraksi...

Pakko oli vauvalle ostaa euromarketin tyhjennysmyynnistä semmonen fisher price:n sitteri:

Kuvaus:

Rauhallisen värinen sitteri, jossa irrotettavissa oleva lelukaari kahdella lelulla.

Sitteri jäljittelee äidin sydämen ääniä, joka auttaa pientä vauvaa rauhoittumaan. Sitterissä on valittavana myös kahdeksan tuutulaulua.

Tukeva pään tuki pienillekin vauvoille. Turvavyö lapsen turvalliseen kiinnitykseen.

Kyllä halvalla lähti. Alenuksesta sai vielä alennuksen ja maksettavaksi jäi hiukan päälle 30?. (sh 99? ja netissä myydään vieläkin kalliimmalla)

Eilen tuli postissa ultra-aika, ja THE päivä tulee olemaan vielä kivasti ennen jouluaattoa, eli 23.12 :D Toivotaan, että heillä on meille antaa paras joululahja! :heart:

Jos menis keittelemään hiuka kaakaota!

Star86 & Hope 9+5

moi!

Eilen kävin siellä neuvolassa. Eipä siellä mitään uutta tullut esille. Verenpaineet hyvissä lukemissa ja hb 130. Sokerirasitukseen joudun painoindeksin takia, vaikka ei se oo kun lievästi yläkantissa. Eka rasitus tehdään rv16-18, ja toinen 26-28viikolla. Kahdessa edellisessä raskaudessa on tehty vain yksi sokerirasitus noilla myöhemmillä viikoilla. Minulla ei silloin oo ollut mitään häikkää noissa sokereissa.. Ens viikolla meen labrassa käymään ja pitää vielä päättää osallistuuko siihen seulontaan,ite oon enempi sen kannalla ettei osallistuta... pe pitää viimeistään terkkarille ilmottaa,jos osallistun,että kirjottaa lähetteen labraan. Seuraava neuvolakäynti on tammikuun 14.päivä ja se on lääkärineuvola, silloin on jo viikkoja 15+... Huomenna mulla on naapurikunnassa ultra. Sain sen ajan eilen neuvolassa sinne, kun sanoin että mietittyttää että onko masussa elämää kun ei silloin kuukaus sitten näkynyt sykettä rv6... Meillä on kunnan tarjoama ultra vasta n.rv20, se rakenneultra niin ois aika pitkä aika ootella sinne. Eikä sydänääniä neuvolassa kuunnella ennen kuin tammikuun lääkärineuvolassa...

Nyt oon innostunu liikkumaan, pitää koettaa käydä melkein päivittäin jonkinlainen lenkki kävelemässä, niin että hiki tulee.. meinaa kunto olla huonontunu,kun ei oo alkuraskauden aikana jaksanu liikkua ja on masentanu nää ilmat, onneks nyt näyttäs talvi tulevan ja mielikin piristyy :) Nyt oon vetäny kuopusta pulkassa tuon lenkin.

Huonovointisuus alkaa olla vähentyny,tosin tulee jos ei muista tarpeeks usein syyä.. ja aamulla ei oikein tee mieli syyä mitään, mutta hyvin aamupala on menny alas.

:hug: kaikille sitä tarvitseville
Ja onnittelut niille ketkä ovat hyviä uutisia saaneet :)

Miun piti tänä aamuna viedä koira rokotukseen, mutta päätin sittenkin jäädä kotiin kun vähän oli huono-olo... Äsken tuossa leipää yritin mutustella ja sitten se kävi... Jouduin juoksemaan vessaan ku halus tulla leipä pois...Pyttyä joku tovi halailtiin :ashamed:
Hieman vain pelottaa tuo näin myöhään tullut pahoinvointi (tosin raskaus ei välttämättä ole niin pitkällä kuin luulen) jos se enteileekin jostain muusta, pahemmasta :(
Onneksi se alkuraskauden ultra nyt torstaina...sinne asti kun vielä jaksais sinnitellä niin tietäs vähän että miten tätä elämää lähdetään suunnittelemaan....

Rae ja ihme 7+5 (?)

Kiitos onnitteluista :)

Duudlari toivotaan, että sydänäänet seuraavalla neuvolakäynnillä jo kuuluu! Kuuluu ne :)

Mun oli tosiaan pakko varata ultra, ku verta tuli sen verran ja kipujakin oli, että aloin pelätä, eikä hommista meinannu tulla mitään. Nyt mieli rauhoittunu, ku vuodon syy selvisi.

Pauliina82 hyvä, kun olet jaksanut liikkua päivittäin =) Mäkin päätin tässä raskaudessa olla mahdollisimman aktiivinen liikunnan suhteen, jaksan sitten paremmin touhuta isompien muksujen kanssa. Varsinkin 1 ja 3 vuotiaat poikani pitävät huolen, että äiti ei liikoja koneen ääressä istuskele :D

Nyt takaisin ruoanlaittoon, kaalilaatikkoa nam!

Päpsy ja pikkunöösi 7+6 (7+2)

pai80 hiivaa hoidetaan raskausaikanakin ihan sillä canestenilla. Silloin vaan otetaan se kuuri joka kestää 3päivää ja asetinta ei saa käyttää.

star86 meillä samana päivänä np-ultra eli 23.päivä. =)

TYLSÄÄÄ... Mulla on niin tylsää, mi8es tänään iltaan ellei yöhön asti töissä... Ulkonakin on jo ihan pimeää, ei oikein tuon neidin kanssa joka pelkää pimeää jaksaisi sinne lähteä... Vali Vali...

Täällä olo ollut tänään hyvä, mitä nyt uni ois maistunut, mutta enpä juurikaan ole saanut viime yönä nukkua, nuha siirtymässä tuohon tyttöön, joten voi olla ensi yökin valvomista tiedossa. Mutta paha olo on ollut hyvässä mallissa, että ei ole kuin kerran tarvinnut yökkiä. Tosion nyt kun pitäis alkaa ruokaa syömään, niin alkaa inhotus kaikkea kohtaan. Toi ruoka ei oikein innosta. No mutta jos ees jotain saisi alas suusta.

Joten eiopä tänne sen kummempia. Mietin ,mitä sitä sunnuntaina laittaisin pääleeni veljen tytön ristiäisiin. Tuntuu että mitkään omat vaatteet ei tunnu hyvälle päällä, enkä nyt raaskis ostaa kyllä uusiakaan vaatteita. No on sitten illaksi tekemistä kun tyttö menee nukkumaan, ellen sitten mene heti sänkyyn lukemaan kirjaa kun sitä kerkee ihan liian vähän tekemään nykyisin.

Ja huomenna poksuu viikot eli nyt on 7+6

:hug: Kaikille sitä tarvitseville :hug:

Tää likka alkaa toipua viikonlopun rankasta shoppailu-reissusta Tallinnaan ja pitkistä ajomatkoista.

Täällä oli tosiaan viikonloppuna lauantaina että sunnuntaina ekat aamupahoivoinnit, ihan kuin kauhee krapula, joka onneksi helpotti lopuuksi syömällä edes vähä jotain. Huonoa oloa meinaa aina välillä tulla päälle, mutta katoaa välillä ihan ittestäänkin pois. Tänään on ollu vatsa muuten sekaisin, en tiedä onko tullut syötyä jotain epämäärästä vai onko tautia vaiko kuuluuko tämäkin raskauteen...??? Tänään tuntu myös ilkeä viilto alavatsalla oikealla noiden vessareissujen jälkeen...
Oon niin alkanut pelkäämään kohdun ulkopuolista... toivottavasti pelko on turhaa!! Jännittää hirmusesti torstainen varhaisultra!!! :eek:

Niin ja masu edelleen turpee...

PikkuMyy & Kaiffari 7+2

Heii!

Voi että luin taas viestejä uusia, mutta samantien unohdin mitä piti vastailla. Oon kehittäny tavan, että kirjotan aina wordille avainsanoja lukiessa ja sitte siitä vaan tarkistan mitä halusin sanoa, mutta tänää en sitä tehnyt kun aattelin että muista. Vaan kuinkas sitten kävikään :)

Tänään mulla on ollut ihan ok olo, tosin ei ollut koulua, joten sai nukkua pitempää ja herätä rauhassa. Mutta mulla on alaselkä ihan tosi kipeä, vihloo aina kumartuessa ja välillä myös ihan istuessa ja kävellessä. Aatelin tänää mennä pumppii mutta en ookkaa varma että uskallanko mennä rääkkää sinne selkäparkaa. Toisaalta liikunta tekis hyvää. Ehkä käyn vaan pitkällä lenkillä tms.

Hei oon vähän hassu, mutta koska ulkolaiset pakastemarjat pitää kuumentaa ennen syömistä niin saako sitten suomalaisia itse pakastettuja marjoja syödä ilman kuumennusta?
Esimerkiksi vaikkapa jäisiä kotimaisia mansikoita? Koska juuri äsken tein niin ja ah maistui tosi hyvälle! :)

Alle viikko aikaa ennen ultraa, jes! Saapi nähdä mitä siellä on.

Mukavaa illanjatkoa ja tsemppiä meille kaikille! :)

helise ja pikkukaveri 10+4

helise kotimaisia marjoja voi syödä huoletta kuumentamattakin =) Ihania herkkuja kyllä ovat. Itse ajattelin juuri aloittaa vielä vispipuuron keiton.

Täällä on tosiaan niin paljon kirjoittelijoita, etten pysty kommentoimaan kaikille - pahoittelut :ashamed: Kivoja kuulumisia kuitenkin enimmäkseen odottajilla onneksi. Itsekin voin hetkeksi huokaista helpotuksesta, sillä kävin tänään luottolääkärilläni yksityisellä (vaaleanpunertavaa/rusehtavaa vuotelua ollut eikä juurikaan mitään raskausoireita) ja siellä sen ihanan pienen sydän jumpsutti tarmokkaasti :heart: :heart: :heart: Itku kyllä pääsi ilosta. Vuodolle ei löytynyt syytä, kontrolloidaan vielä viikon päästä varmuudeksi. Kaikki siis ok nyt, viikot tarkentuivat eli 6+4 suunnilleen nyt ja LA 30.7. Huh kun helpotti. Nyt uskaltauduin jo kertomaan muutamalle ystävällekin, jotka ovat tienneet tästä pitkästä yrityksestä. Surraan sitten kimpassa jos jotain kamalaa vielä tapahtuu. Nyt olo on kuitenkin onnellinen ja seesteinen, vaikkakin päällä jylläävä flunssa lievästi huolettaa. Sikapiikin sain jo muutama viikko sitten, joten tavallista lentsua taitaa olla. Mutta silti, ei mikään virustauti sikiölle hyvää tee :/

Kysymys: te jotka olette töissä, milloin aiotte kertoa raskaudestanne? Ja jännittääkö?

Hei!

Tervetuloa kaikki uudet mukaan ja halit ja osanotot pikkuisensa menettäneille :hug:

Tässä pikaisesti luin useamman päivän kirjoitukset, monia asiota piti kommentoida, mutta muisti ei pelaa juuri nyt. Ollaan oltu lomareissulla perjantaista lähtien ja tänään palasimme kotia.

Raskauspahoinvointi alkaa pikku hiljaa helpottamaan, olo on huono vain silloin huono kun unohtaa syödä. Pikkuinen masu nyt ilmestynyt, sellanen raskausmasu :D Näyttää söpöltä normi tiukan t-paidan kans :LOL:

Ostaa tärräytettiin tänään sitten vaunut :D:D Emmaljungan Duo Edge tutun tutulta saatiin erittäin halvalla kaikilla lisävarusteilla, vuoden 2006 vaunut. Olleet käytössä yhdellä lapsella (nukutusvaunuina pääasiassa) ja aina säilytetty sisätiloissa. Aivan uutta vastaavat, jos olisi kaupassa tullut vastaan oisin auttamatta olettanut niiden olevan pakasta vedetyt :D Ne on aivan ihanat :heart: Värikin on just sellanen millasen oisi ottanut, jos oisin uutena ostanut. Kävi todella hyvä tuuri :) Nyt vaan pitää toivoa ja uskoa, että pikkuinen pysyy matkassa loppuun saakka:)

Pitää huomenna käydä lukemassa kerhon puolelta kaikkien kuulumisia.
Nyt nukkumaan :)

Dana88 & Pikkune 9+4

Anastacia78 Töissä kertomisesta kyselit...
Mulla tuli viime viikolla tilanne että sanoin lähimmälle esimiehelleni. Tarkoitus oli todellakin salata raskaus mahdollisimman pitkään. Mutta yritin saada lomapäivää ultrapäiväksi, niin ei lähtenyt onnistumaan ja sanoin sitten syy miksi tarvitsisin vapaan... Mutta ei se kyllä tilannetta muuttanut, muutoin kun että pomo sano et jos ultras selviää jotain ikävää niin sitten mennään sen mukaan ja tuun töihin ultran jälkeen kun vaan ehdin. Esimies lupasi että asia on minun ja hänen välinen, mutta saas nyt nähdä sitten miten käy kun aikaa kuluu yli tuon viikon 12. Ja ihan mielenkiinnolla odotan miten raskaus alkaa vaikuttamaan työmääriin tuossa ensi vuoden puolella.
Esimiehen lisäksi pari työkaveria tietää, mutta ovat hekin olleet hiljaa. Sen hiljaa pysymisen tiedän, koska jos asia olisi lähtenyt leviämään se olisi kyllä jo kantautunut korviini.

Tänään on ollut taas heikompi aamu. Joutui ihan tosissaan taistelemaan et sai aamuupalan menemään alas ja pysymään kans siel missä pitääkin. Ja tämä väsymys ! Ihan järjetöntä ettei 8 tunnin unet muka riitä ?!?

Dana on oikeen räväyttänyt sit :) Hyvin viikkoja ainakin on, joten eiköhän vaunut voi ostaa mikäli tilaa vaan löytyy. Mäkin oon vähän aatellu, että voi sitä ittekin ostaa ajoissa ja käyttää ratasosaa sitten esikoisella :saint: Mäkin haluaisin Emmaljungat tai Gessleinin yhden tietyn mallin, mut saa nähdä laitanko niin paljon rahaa. Viimeeksi vaunuosa oli tosi vähän aikaa käytössä (4 kk)

Kerhon jäsenyyttä nyt anottu, joten kohta pääsee sinnekin kirjoitteleen!

Työnantajalle kertomisesta Mulle etitään jo suurinpiirtein sijaista :LOL: Yritän koko ajan toppuutella, ettei tässä nyt vielä tiedä miten käy ja kuinka kauan olen poissa työelämästä. Meillä on kuitenkin mies kotona, joten voin tulla suht äkkiäkin takaisin.

Pai Mulla on kanssa sama homma. Eilen nukahdin iltakahdeksalta sohvalle ja en sitten muka jaksanut kuudelta kunnolla nousta. Mies oli sinä aikana rempannut pesutiloja jo vaikka kuinka paljon ja jopa siivonnut. Kyllä hävettää, kun hän saa melkeen kokonaan hoitaa kämpän ja mä käyn vaan töissä. Just ja just jaksaa olla sen 8 tuntia täällä ja sen jälkeen onkin ihan puhki.

Tänään mennään joululahjaostoksille :heart:

Juu siis normaalin mittanen työpäivä tekee tiukkaa täälläkin. Joku 4 tuntii ehkä just ja just jaksais. :ashamed:
Vielä ois 1,5 tuntia ennen ruokista. Tässä yritän jotenkin pitää pahan olon kurissa. Pari päivää tässä menikin paremmin ja tänä aamuna taas hirmunen olo.

Hui, tänään on se varhaisultra..
En tiiä uskaltaisko kysyä siltä lääkäriltä sairaslomaa samalla kun esim viime yönä sain nukuttua ehkä 4 tuntia kun tuli paha olo ja sit jotain puoli unta nukuin loput. Syöminen on päivällä yhtä tuskaa, illalla helpottaa.. Mie en jotenkin jaksa yhtään pahoinvointia, en pysty ajattelemaan mitään muuta sit kun sitä että on paha olo..

Mutta no joo, lisää sitten iltapäivällä kun on ultrassa käyty..

Laura rv 7+6

Eilinen päivä tulikin loikoiltuu kokonaan melkein sängyssä. Välillä tein vaan ruokaa lapsille ja muuten taas olin pitkälläni. Oli kauhee väsymys, semmonen kestokrapulafiilis ja pieni päänsärkyjomotus tuli siihen vielä kaupan päälle, eikä ainuttakaan panadoolia koko talossa, tietenkään! Mutta siitäkin päivästä selvittiin! Tänään on uus päivä ja melkoisesti parempi sellainen, ehkä... :D

Onnea Laura-vm86 varhaisultraan! :flower:

sadee80 saadaan jännätä sitten samaan päivään asti! =)

dana88 Kiva, et löysit mieleisesi vaunut! :)

Nyt on pakko mennä tiskaamaan, ku ei ainuttakaan lautasta oo enää kohta kaapissa. Kui niin saamaton olen? ;)

Star86 & Hope 9+6 :wave:

Ennen aikojani taisin hehkuttaa pahoinvoinnin vähenemistä. Nyt tosin olen vain iloinen jos oksennan koska sillä se olo helpottaa ainakin hetkeksi. Ja se väsymys, huh huh! Pai80 täällä ei ole toivoakaan, että pärjäisi 8h unilla. Kymmenen jälkeen ei ole mitään mahdollisuutta olla enää hereillä (ellei sitten ole nukkunut monen tunnin päikkäreitä) ja nyt, kun ei ole ollut töissä (viime vko saikulla, tämä koulussa) niin ennen kahdeksaa en ole edes yrittänyt herätä. Ensi vko pelottaa jo valmiiksi, kun pitää taas mennä töihin.

Ja nyt uutena juttuna on tullut itkuherkkyys. Olen aina ollut herkkä itkemään, mutta nyt se on jotain ihan pimeää. Joululaululevyn mainos sai tänä aamuna aikaan kyyneleet ja se pampersin ja unicefin yhteismainos, jossa vauvoja, itkettää aina. Vaikka tiedän, että tämä on ihan normaalia, niin on se silti jotenkin omituista. Toissa yönä näin unta pienestä poikavauvasta enkä millään malttaisi odottaa ensi kesää. Se oli niin kaunis ja pieni ja oikein ärsytti, kun herätyskello soi.

Sellaista tänne, nyt päikkäreille, että jaksan lähteä iltapäiväksi ja illaksi kouluun.

Hitsit mitä vaivoja tää raskaus tuo tullessaan.
Ihan järjettömän kova kipu iski tuohon vähän kylkiluiden alapuolelle kylkeen (suolien kohdalle ?) Sattu niin kovin ettei pystynyt kunnolla hengittämään. Nyt tuntuis et alkaa helpottamaan. Onkohan tullut syötyä vähän turhankin kuitupitoista ruokaa ja liikuttua liian vähän et menee suolet jumiin ? :LOL: Eiks oo kiva että jaan tämän kaikkien kanssa.

Mäkin voisin taas vaihteeksi kirjoittaa muutaman rivin. On vielä jotenkin niin epävarma olo koko raskaudesta, ettei uskalla vielä kovinkaan paljon iloita. Maanantaille on varattu alkuraskauden ultra. En malttais millään odottaa. Kunpa uutiset olis hyviä.

Mulla on ollut tosi vähänlaisesti oireita, rinnatkaan ei ole aristaneet ollenkaan. Tällä hetkellä väsymys on kyllä ihan hirveää. Lisäksi viime viikonlopusta kun rv 6 oli tullut täyteen alkoi pieni kuvotus ja pahoinvointi, joka painottuu ennen kaikkea iltaan. Aamuisin on ihan hyvä olo ja alkaa ällöttää lisääntyvästi päivän aikana. Pahat hajut kuten likaiset tiskit aiheuttavat yökkimistä.

Ikäerosta Meille tulee ikäeroksi 1v 10 kk. Teetettiin isovanhemmille joululahjaksi kalenterit pojan kuvilla ja ajettelin kirjoittaa heinäkuulle kyseisen päivän kohdalle, että masuvauvan la. Ei olla siis kerrottu vielä. Toivon, että ensi viikolla saadaan hyviä uutisia ja uskaltaisi vähän hengähtää.

juuliai ja masuvauva rv 6+6

Yhteistyössä