Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Jännää! Mulle sanottiin, että rakko pitää olla ihan tyhjä. Ja passitettiin vielä utraääniyksikössä viime hetken pissalle. Mutta mulle se tehtiin siis alakautta.

Mulla poksuu tänään 10+0. Kymmenluku tuntuu hienolta :heart: Koitan ajatella zeniläisesti, että vaikka nyt kävisi mitä, kukaan ei voi ottaa näitä viikkoja multa pois. Olen ollut odottaja ja äiti ja kantanut lasta nämä viikot. Se on jo upeaa.

Ei sillä, ettei ensi viikon torstain ultraan olisi AIVAN liian pitkä aika. En vaan voi mitenkään käsittää, että siellä olisi kaikki hyvin. Se tuntuu ihan mahdottomalta. Typerä minä ää wää!

Ensimmäinen neuvola takana. Siellä meni yli tunti :eek: Miten mä muistelisin että viimeks selvisin sieltä nopeammin. Nyt on onneks eri neuvolantäti kuin viimeks (se on jäänyt eläkkeelle, luojan kiitos) en tykännyt siitä ihmisestä meinaan yhtään. Kaikki neuvola käynnit se vaan juorus muiden asioista :kieh: Uutta oli tullut sen verran että nyt pitäis päättää menenkö veriseulaan vai en? Asiaa pitää miettiä. Ja viikot on nyt sit kuitenkin päivän enemmän kuin luulin eli 7+1 on tänään ja la on 25.7.

Noista ultrista, että tosiaan jos se tehdään sisäkautta niin rakko olisi hyvä olla tyhjä ja jos mahan päältä, niin täynnä. Ja ainakin täällä alkuraskauden ultra ja niskapoimu ultra tehdään alakautta. Rakenneultra sitten mahan päältä.

Mua väsyttää ihan hirveästi. Likka herätti taas viideltä ja sen jälkeen en ole kuin torkkunut klo 7 asti. Puolen tunnin päästä pitää lähteä töihin... huoh :|

Paljon tullut tekstiä tänne, ite olen vaan lukenut nyt vähän aikaa näitä enkä kirjotellut ollenkaan. Mutta on se kiva välillä vaan seurata muiden kuulumisia :) Mulla tuntuu siltä, että pahoinvointi on vähentynyt tosi paljon. Nyt oon pystynyt jo syömäänkin normaalisti muutamana päivänä. Huh, oli jo aikakin helpottaa. Tänäänkään ei mitään huonoa oloa ole ollut, paitsi mitä nyt vähän tossa ihan aamusta mutta meni nopeeta ohi.

Jännittää kamalasti tuo tuleva ultra :/ Odotan sitä kyllä nyt enemmän kuin mitään muuta mutta silti se pelottaa ihan kauheesti. Toivottavasti kaikki olis hyvin ettei mene joulufiiliksetkin siinä. (ultra 21.pvä) Kohta tulee 10. viikkoa täyteen, tänään 9+4. Viikot menee kauhean nopeesti, mutta kuitenkin niin hitaasti. Sitä vaan haluais olla nyt varma tästä raskaudesta ettei tarvis koko ajan huolehtia :headwall:

En nyt keksi kenellekkään mitään henkilkohtaisesti vastata, kun niin paljon juttua jo tullut tänne, mutta olen kuitenkin mukana teidän kanssa :hug: Kaikille keskenmenon saaneille paljon voimia ja jaksamista. Voin vaan kuvitella miten raskas kokemus se voikaan olla...

Täällä puhuttiin noista tyttö/poika- oloista, niin mulla on sillä lailla, että jotenkin tuntuu että poika sen täytyy olla, mutta silti "haaveilen" tytöstä ja mietin tyttöjen nimiäkin jo :LOL: Mutta joku kumma kutina on että poika tulossa! Varmaan vaan omaa vainoharhaisuuttani.

Mukavaa päivää kaikille, minä lähden tästä makkarakeiton tekoon! :p

Luin tekstit ja oli iloisia ja myös surullisia asioita tapahtunut.

Von Lin Lin, äitx2 ja Stemia voimahalit teille :hug: :hug: :hug:

Ninzuliini onnea sykkeestä :heart:

Sussu80 onnea tuplasykkeestä :heart:

Ihana vauvamasu sulla jendde :)

Kiitos kaikille ultrakysymykseen vastanneille. Tietääpä vähän että mihin varautuu kun menee sinne ultraan. Jännittää jo muutenkin niin pirusti... Vaikka vielä 3 viikkoa pitää odottaa.
Kaipa tuo eka ultra sitten on jotenkin parempi/varmempi tehdä alakautta... Ja enhän mä tiiä et mitä tietoja ne siel Jorvissa näki...

pai80 miten meni isovanhemmille kertominen eilen? vai olitkos jo siitä puhunut en ainakaan mun silmään osunut.

Mulla ois pe ensimmäinen neuvola, käski aikaa soittaessa tulla jo 7.45 kun aika ois vasta klo 8, kun on kuulemma aina paljon puhuttavaa :eek: ... Voi olla hiukan vaikeaa saada itsensä nion aikaisin liikenteeseen.

Mulla meni eilinen ihan penkin alle, oli niin kauhea olo, oksetti ihan kamlasti, kaikki hasut teki tosi pahaa, syöminen oli todellista pakko pullaa. Ei pliis toista tuollaista päivää, ainakaan niin että olen tytön kanssa kaksin kotona. Tissit on alkanut tulemaan taas aika kipeiksi varsinkin nännit... Kahvia en pysty enää juomaan, tekee mieli aivan kamalasti, mutta kun saan kupin nenän eteen niin voihan yökötys

ikäero tulee aikalailla tasan tarkkaan 1½ vuotta.

poika tai tyttöolosta mä puhun jo kuin ois tyttö tuloillaan, meidän suvun kaikki serkukset ovat tyttöjä ja mullakin on 3 sisarusta ja vain yksi veli jotenkin se poika ois niin yllätys, mutta iloinen sellainen.

Jeeps mutta nyt ois hetki aikaa siivota tai vaan olla. Oli muuten koettelemus, saada nukkuva 11kk, kauppakassi, ja käsilaukku raahata 3 kerrokseen, mutta selvisin siitä, ja neiti jopa jatkoi unia sängyssä. MÄ hauluan se HISSIN!!!!

Emmy ja pirpana 7+5

Täällähän oli taas teksitä :)

Täällä yritetään silmät ristissä lukea tentteihin ja tehdä muita koulujuttuja, mutta keskittymiskyky on mitä on. Siivotakkin pitäis....
Miule kans sanottiin että tuohon ekaan ultraan (yksityisellä vkl:lla 8+0) että rakon pitää olla tyhjä..siitä etiäpäin sitten rakko täys.
Miula vaihtelee oireet laidasta laitaan, välillä huonoa oloa ja välillä ei mitään...Mutta ne kivut pysyy edelleen messissä :/
Torstaina ollaan sitten sitäkin viisaampia, mutta nyt lukemaan :p

Rae ja ihme 7+4

Voisko joku laittaa mulle kerhon salasanat. Ainakin mä kävin klikkailemassa jotain hae kerhon jäsenyyttä kohtaa, tosin mitään siitä ei tapahtunut. Käsi :LOL: Nyt jo tuntuu monimutkaiselta.

Ihanaa sain parturin tälle viikolla ja varasin värjäyksenkin, vaikka jotenkin on epävarma olo hiusten värjäämisestä (viime raskaudessa värjäsin huoletta). Taitaa sitä vähitellen seota :D

Ennun kysymykseen pohdintaan löytyy teratologisen sivuilta vastaus:
"Hiusvärit (koti- sekä kampaamotuotteet) eivät ole kohtuudella haitallisia sikiölle. Hiuksia voi värjätä samalla aikavälillä, jolla kävisi esim.kampaajalla. Viikottaista värjäämistä ei kuitenkaan suositella. Hiusvärien aiheuttamia mahdollisia sikiöhaittoja (esim.syöpäriskin lisäystä ) on tutkittu, eikä kirjallisuudessa ole tullut esille selkeää viitettä lisääntyneestä riskistä.

Hennavärien karsinogeenisyydestä on esitetty epäilyjä ja siksi toistuvaa käyttöä raskauden aikana voi välttää." http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437,26267

emmy83 Hyvin meni uutisten kertominen. Laitettiin kakku pöytään ja koriste päälle niin ei jäänyt mitään epäselvää kenellekkään. :LOL:

Ajattelin tänään olla itselleni armoton ja raahaudun jumppaan, vaikka ei TODELLAKAAN jaksaisi eikä viitsisi, mutta pakko kait se on jotain yrittää tehdä ettei ihan levähdä tässä vaiheessa jo.

Täällä ei ole ollut kovinkaan hyvä olo.. viimeviikon sairaslomalla töistä kokonaan(maanantai päivä meni yökkäillen koko päivä ja sohvalla maaten ilta 6 asti,tiistaina vähän parempi olo. keskiviikko taas yhtä tuskanhikeä koko päivä ja torstai hieman paremmin. perjantaina taas olo aivan erinomainen. kuten lukea voi olotilat ovat heitelleet tosi paljon päivästä riippuen.
vkoloppu meni ihan hyvin mutta tänään taas aamusta asti huonoa oloa. sanoivat mehiläisessä että positiivista vain tämä pahoinvointi,tuottaa ainakin istukka normaalisti hormoneja :)

lauantai iltana tuli hieman tuhrua paperiin vessassa käydessä ja kyllä sitä ehti huolestua ja itku käydä silmässä niin minulla kun poikaystävälläkin. :| mutta sunnuntai iltaan mennessä se oli loppu :)

meillä tosiaan ensimmäinen neuvolakäynti on ensiviikon maanantaina eli 14.12 :)
jännittää isosti :D poikaystävä tulee mukaan,niin on sitten kädestä pitäjä mukana :p

lauantaina oltiin kavereiden luona pikkujouluissa ja minun juomattomuudestani tuli kamala numero. huijattiin kaikkia että olen kipeä ja mulla on menossa antibiootti kuuri jossa on kielletty alkoholin käyttö antabus reaktion takia..:D
kun monille ei olla kerrottu ollenkaan,ihan vain sen takia että raskaus on niin alussa ja pelottaa mahdollinen keskenmeno :(
äitini,veli ja isäpuoli + muutamat läheisimmät ystäväni tietävät ja poikaystäväni on kertonut vain parhaimalla ystävälleen.

ihan hissun kissun tässä mennään veillä eteenpäin ennen kuin viikkoja on enemmän kasassa että isompi pelko harteilta vierähtää pois :)

rv 6 + 4

Toinen varhaisraskauden ultra nyt takana, ja on se vaan niin ihanaa!!! :heart: :heart: Nyt tuli ensimmäiset sellaiset todelliset pakahtumisen tunteet! aiemmin pelkäsin kovasti tuulimunaa, sitten ekan käynnin jälkeen olen pelännyt, että kehitys on loppunut kesken, mutta jos sitä nyt osaisi jo olla ja vaan nauttia! siellä ne näkyi jo pienet kädet ja jalat... ja se on mun vaavi!! ..anteeksi meidän.. :LOL: mies oli mukana, kun ekaan ei päässyt, ja oli kyllä hänkin vähän ihmeissään, mutta positiivisella tavalla. oli pikkukaveri kasvanut jo paljon ja nähtiin hänen liikkuvankin! :D oih, kuinka hyvä olo nyt on. ja gyne tuumasi, että sen verran vahvalta raskaus ja sydämenlyönnit näyttävät, että tuskin mitään tapahtuisi (vaikka eihän tästä elämästä aina tiedä ), mutta kun kysyin niin sanoi että kyllä varmaan jo jouluna uskaltaa kertoa. joten tulee sukulaisille ihana jouluyllätys! (molempien vanhemmat kyllä tietävät, mutta muille...tiivis suku kun on...) ihanaa!!! :heart: :heart: :heart:

tyttö- ja poikaolosta en osaa sanoa, kun ensimmäinen on, mutta jostain syystä olen aivan varma pojasta. ei ole mitään "tuntemuksia", mutta se on sellanen mutu-tuntuma... eipä sillä kauheesti väliä kuitenkaan ole, kumpi tulee kun tulis vaan elävänä...

niin ja tervetuloa taas kaikki uudet!! :flower:

ja iiiiiiiiiiiso :hug: sitä tarvitseville!!!

P.S laskettu aika muuttui 16.7 joten nyt mennään 8+3

Olen vaan huomannut, ettei tuo ultrassa käynti riitä kantamaan elossa olo fiiliksiä kuin pari päivää... harmi sinänsä. :|

Tuntuu siltä, että harva äiti saa "nauttia" raskaudestaan. Joko on paha olo, ikettää, pelottaa, tai muuten vain sekaisin....

isänkin Odotus Nautinto kärsii siinä sivussa. Harmi vain.

Meillä siis isä odottaa siinä missä äitikin, paitsi tuo keskivartalo turvotus.

izä varmasti aika yleistä. Ennen varhaisultraa olin sata varma, ettei siellä mitään ole ja pitkään meni sen jälkeenkin, että sellaisia ajatuksia tuli. Vaikka lapsi olisi kuinka toivottu molemmin puolin, niin naisen kropassa ne muutokset aina tapahtuu. Mä en oleta, että mieheni samaistuisi ajatuksiin ja tuntemuksiin, joita koen, koska se on mahdotonta, mutta odotan häneltä myötätuntoa ja kuuntelua. Ja omassa ääneen juttelussa on myös läsnä se esittämätön kysymys siitä, että olethan minun tukena, jos joku meneekin pieleen.

Toivottavasti puolisosi pian alkaa uskoa, että mahassa pieni elämä kasvaa ja kehittyy ja pystyy täysin siitä nauttimaan. Se vaan on hyvin vaikeaa, ainakin alussa. Ja jaksamista sinullekin. Väliaikaistahan tämä vain on :) Kohta sitten uudet huolen aiheet.

Mulla on kyllä varhaisultran (7+4 tai 7+0) jälkeen ollut koko ajan luottavainen olo, että kaikki on hyvin ja vauva on mukana matkassa. :) Raskausaika on liian arvokasta hukattavaksi jatkuvaan hermoiluun! Ja jos sille tielle lähtee, niin sehän ei lopu rv 12 jälkeen, eikä rv 20 jälkeen, vaan sitten kun vauva syntyy stressaa kätkykuolemasta ja sitten kun se on teini, niin siitä tulee narkkari jne. :D

Tietty tää jatkuvasti vellova kuvotus muistuttelee hyvin, että raskaana ollaan. Vaikka kuuluisinpa sitten mielummin siihen puolikkaaseen odottajista, jotka ei kärsi pahoinvoinnista. ;)

Tervetuloa muuten kaikille uusille ja onnittelut sykkeistä ultranneille!

Olivia & Vauveli 'virallinen' 9+1 (tai 8+4)

Heipä hei kaikille :wave:

:'( Pahoittelut kaikille joita on kohdannut epäonni ja suru :hug: suurella sydämellä teitä ajattelen <3

Onnittelut kaikille neuvolassa ja ultrassa käyneille =)

Olen ollut niiin väsynyt töiden jälkeen etten koneelle oo päässyt,ja iltapäivä/ilta pahoinvointi on hirveä. Kaikki tulee ulos mitä sisälle laittaa jos on vähäkään "raskasta" ruokaa. Pinaattikeitto pysyy sisällä :LOL:

Viime keskiviikkona oltiin ultrassa TAYSissa ja sielä pieni :heart: löi vimmatusti ja pöpönen vastasi täysin viikkoja. Listaan saa päivittää lasketuksi ajaksi 22.7 :)

Neuvola on perjantaina..kotiin tuli postissa jo hirveä nippu täytettäviä lappuja. Ei malta odottaa :snotty:

Rinnat on edelleen arat,maha on iltaisin varsinkin ISO mutta myös muutenkin turvonnut..mietinkin että joko se nyt jo alkaa näkyä..hassua!

öö..en osaa käyttää sitä suljettua keskustelua,iik..meinaatteko kaikki sinne karata?? älkää jättäkö :ashamed:

Onko kukaan ostellut vauvalle jo jotain pientä? mun tekee niin joka kauppareissulla mieli mennä ja ostaa pieni body tmv..mutta saan itseni pidettyä kurissa. Ärsyttää oma asenne koko ajan joka asiaan;JOS JOTAIN SATTUU... Pitäis nyt vaan osata nauttia tästä hetkestä! Viisi vuotta hoitoja,3xICSI+alkion siirrot ilman tulosta ja nyt sitten viimeisellä "helpolla" hoidolla INSSILLÄ tärppäs. Elämässä voi muutenkin sattua yllättäviä asioita ja silti pitää osata elää iloiten ajattelematta koko ajan pahinta..niin pitäis tässäkin tilanteessa,mutta eipä se ole helppoa :/

Jaksakaahan mammat oireiden parissa,toivotaan että saadaan paljon lunta ja kiva kirpeä pakkanen jouluksi :heart:

:heart: Taatu ja pöpönen 7+4

Mä en oo vielä uskaltanut ostaa pikkuiselle mitään. enkä neuloa. (rakastan neulomista, sitä tulee tehtyä lähes päivittäin ;) ). jotenkin kun vielä niin alussa mennään ja oli se vuotokin siellä kohdussa (alku-ultrassa) 23.12 meillä on np-ultra. jos sitten kaikki on ok, niin ehkä sitten voisi alkaa pikkuiselle ostaa tai tehdä jotain.. :heart:

Mulla tuli taas yhtenä raskausoireena hiivatulehdus. |O Se on inhottavaa. Poikia odotellessa se oli odotusaikana jatkuvasti, tyttöä odottaessa ei kertaakaan joten oiskohan poika taas... B)

eilen olin toooosi väsy, en yöllä saanut nukuttua ollenkaan. Sitten vielä neuvolasta soitettiin että mulla löyty pissanäytteestä (taas tässäkin odotuksessa, oli viimeksikin) streptokokki. JOtenkin se väsymys ja taas sama huoli tosta sreptosta teki sen että iso itku tuli. :snotty: tänään taas parempi päivä kun sain yöllä nukuttua kaikki herätysten välit. (meillä tyttö 9 :heart: :heart: :he,5kk) tekee hampaita ja herää öisin monen monta kertaa.. :p )

onnea kaikille jotka ovat saaneet ihania ultrakuulumisia!
:heart: :heart: :heart:

sadee80 & rusina 9+3 :heart:

Huomenta piiiitkästä aikaa!

Lueskelin tässä suurimman osan kuulumisista, joita oli tullut paljon. Onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille ja iso :hug: kaikille sitä tarvitseville. Keskenmeno on valtava menetys, mutta ajan myötä suru kyllä helpottaa ja muuttuu kauniiksi kaipaukseksi :hug:

Mun piti taas kommentoida vaikka mitä, mutta enhän mä nyt muista.. palailen myöhemmin paremmalla ajalla. Viime viikko meni lähes kokonaan saikulla, oli niin hirveä olo eikä mikään pysynyt sisällä. Itsenäisyyspäivänä oireet loppui sitten kun seinään, ja sehän se huolettaa nyt :ashamed: Tänä aamuna kyllä oksensin hampaiden pesun jälkeen, mutta muuten olo on ollut pelottavan normaali - ei armotonta väsyä, ei ällötysoloa ja rinnatkaan ei ole juurikaan kipeät. Pitäisi ehkä olla vaan iloinen, mutta kun ei osaa. Ja totta kai mieleen tulee aiempi keskenmeno joka ilmoitti itsestään juuri oireiden loppumisella.

Onko kenelläkään muulla oireet selvästi jo helpottaneet?? Niin ja mahan turvotuskin on selvästi vähentynyt, outoa että viikolla 8 masu oli ihan raskaana olevan näköinen ja viikolla 10 aika lituska!? :|

Np-ultra on 14.12. eli ens maanantaina, voi kun kaikki olisi hyvin niin uskaltaisi taas vähän hengähtää..

Mukavat päivänjatkot kaikille! :)

Nuu ja lilliputti 10+2

sadee80 Mitenkäs tuota hiivaa näin raskaana sitten voi lääkitä ?

Mulla on pahoinvointi ehkä vähän laantunut, tai sitten alan tottumaan siihen kuvotuksen tunteeseen. *kopkop*

Joku vissiin aikaisemmassa ketjussa mainitsi siitä kun kutittelee alavatsasta... Mulla on nyt monena päivänä ollut alavatsassa sellasta jännää kutinaa ja siis sisäpuolella. Juu ja en siis kuvittele et vois olla liikkeitä vielä (jollei sitten olla pitemmällä)
:LOL:

Yhteistyössä