Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Tänään tullu nyt vähän enemmän veristä tuhru vuotoa ja nyt juimii ikävästi mahaa ja selkää ja kaikki raskausoireet hävinny...taitaa mennä kesken :'(

Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville :hug:

Äiti rv 6+1?
 
Stemia :hug:
Von Lin Lin :hug: , voihan harmi - voimia.
äitx2 :hug: toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin - voimahalit teille kaikille

Tervetuloa uudet kaikki mukaan.
Väsyttää niin, etten ole moneen päivään jaksanut kommentoida. Touhuttavaa on riittänyt esikoisen 6 v. synttäreiden järkkäämisessä ja hallinnassa, kun kymmenkunta 5-6 -vuotiasta oli juhlimassa omien lisäksi. Onneksi mies järkkäs niille kovasti ohjelmaan, niin ite seurailin vaan enemmän sivusta ja järkkäsin naposteltavaa. Aamusta on vielä hiukan virkku olo, mut sit se haukottelu alkaakin. Muutapa oiretta ei oikeen ole, mitä nyt rinnat isontuneet ja aristavat. On itelläkin jo käynyt mielessä, et onkohan tuolla oikeesti ketään..

Kantoliinoista on ollut juttua ja itsekin olen niitä tykännyt käyttää kahdella aikaisemmalla lapsella ja käytän tulevallakin, jos sinne asti päästään. Kotoa löytyy babu, joka on hyvä liina vasta-alkajalla, antaa sidontavirheitä anteeksi. Ja sit löytyy haikarankehto. Molempia liinoja olen käyttänyt ja tykännyt kovasti.

SMSM ja hippu rv 7+4
 
Stemia, Von Lin Lin ja äitx2 Voimahalit :hug:

Eilen ehdin jo nauttia elämästä ilman pahoinvointia, kunnes...
menin käyttämään lasta lääkärillä. Vastaanotolla odotettiin ja odotettiin, mentiin lopulta sairaalaan ja taas odotettiin ja odotettiin. Mietinkin siinä, että että en ollut syönyt päivän aikana mitään ja ei ollut yhtään huono olo. Viimeisellä vastaanotolla lääkäri tutki lasta ja sitten se tapahtui. Meitsi pyörtyi :| Sitten iski sellainen hirveän huono heikko olo. Ja lopulta potilaan äiti pötkötti siinä potilaan paikalla :ashamed:
 
stemia ja von lin lin :hug:

äitx2 toivotaan että kaikki kuitenkin ok pikkuisella :hug:

jendde, ihana vauvamasu! :heart:

Mulla taas huoli nousee pintaan. Tuntuu että oireet hävinneet/vähentyneet. Ennen aamusin huono olo, hyvä kun sai aamupalaa syötyä ja nyt ei enää mitään. Aamukahvikin taas uppoaa, kun yhes vaihees ei pystynyt aatteleekkaan.. :| Jotenkin aika matelee, sinne np-ultraan tuntuu olevan vielä ikuisuus aikaa. :p

No, tänään on ihana päivä tiedossa. Meen ihanien tyttökavereiden kanssa iltapäivällä ravintolaan syömään. Me ollaan kaikki pienten lasten kotiäiteinä, nyt ansaittu pikkuvapaa ravintolassa hyvin syöden. ;)

sadee80 & rusina 9+0 POKS
 
Tänä aamuna alkoi sitten kunnon vuoto ja kävin päivystyksessä...maanantaina pitää tilata verikoe aika loppuviikolle...kattovat sit vissii raskaushormonien määrän tai jotain sellaista...mut 99,9% varmuudella tää on keskenmeno :'( Eivät ultraa ku viikkoja vast 6+2. Tuun sit loppuviikolla kertomaan kuulumiset mut varmaan putoon täältä :ashamed:
 
Tervetuloa uusille :wave:
Stemia, Von Lin Lin, ja äitix2 :hug: :hug: :hug: :hug:

oon ollut nyt viikon s-lomalla kun oma olo todella huono, voimat ihan pois. no ensi viikolla taas töihin. meillä mies lähtee viikoksi etelään vielä ennen joulua ja tietysti juuri sillä viikolla kun on pois niin mulla eka ultra :( pelottaa mennä sinne yksin, mitä jos kaikki ei ookaan hyvin :ashamed:
tänään jos yrittäis lähtä hieman kaupoille, kaverin kanssa, jospa se vaikka piristäisi päivää :p kaikille jaksuja ja halit
NeLa ja onniemmi 9+4
 
Onnea Sussulle tuplista! Kiva, että heinäkuisiin tuli toinenkin kaksosten odottaja. Miltä asia tuntuu, kun olet saanut sulatella pari päivää? Minä olen nyt tiennyt jo useamman viikon, mutta pää on vieläkin jotenkin sekaisin ja kysymyksiä tulee kokoajan lisää. Kai ne tässä matkan aikana selviää.

:hug: Kaikille pudonneille tai ylimääräisten vuotojen kanssa kamppaileville.

JP:lle ja hänen vaimolleen jaksamisia. Uskomattomalta kuulostaa teidän tarina. Toivottavasti pian helpottaa.

Minulla oli eilen kamala olo: närästystä ja maha ihan täynnä ilmaa(?). Yön aikana mennyt ohi ja nyt nautin suht normaalista voinnista. Eiköhän se päivän mittaan taas huonone. Eilistä ennen oli viikon verran aivan normaali ja hyvä olo, välillä jo kävi mielessä kaikkea kamalaa, kun pahoinvointia ei ollut ollenkaan. Nyt joudun kyllä perumaan viime kertaisia puheitani siitä, että masu ei olis kasvanut mihinkään. Minä olen kuin norsu, ainakin eilen illalla :LOL: Vaikea näin alkumetreillä kuitenkin sanoa mikä on entistä pehmytkudosta, mikä turvotusta ja mikä vauvamasua. Odotellaan ja katsellaan.

Nyt pakkaamaan, suuntaamme mökille iltapäivällä. Mukavaa viikonloppua kaikille.
 
Hei taas!

helise vaikka en alan asiantuntija olekaan, niin en usko, että sun ku tarvii huolehtia enää noilla viikoilla. Mun käsityksen mukaan se alkaa viimeistään vkolla8 toispuoleisesti oireilla kovalla, kokoaikaisella kivulla. Uskoisin, että noilla viikoilla olisi jo munatorvi räjähtänyt,( jos ei ennen sitä olisi tullut pois) koska alkio on jo niin iso.

ON: pahoinvointi on pari päivää ollut siedettävällä tasolla. Saa nähdä, miten ensi vko menee, kun ei enää saikkua ole. Yritän uskoa kaikkiin oppaisiin, että näihin aikoihin pitäisi jo alkaa helpottaa. ´Syöminen on ollut koko viikon hankalaa, kun mitään ei tee mieli ja siitä sitten huono omatunto koko ajan. Nyt miehenkin kanssa sukset ristissä ja vielä vähemmän on mitään ruokahaluja. Kovasti ihmettelen, miten pääasiassa niin ihana mies voikin välillä olla ihan täysi paska. Huokaus. Ei jotenkin tässä tilanteessa jaksaisi yhtään toisen murjottamista ja mykkäkoulua. Lähdinkin porukoille evakkoon ja jätin ukon murjottamaan keskenään. Vähän helpottaa omaa oloa, kun ei tarvi toisen naamaa katsella. Meidän pikku asunnossa, kun ei edes pääse näkymättömiin ja kuulumattomiin jos ei mene saunaan istumaan.

Mukavaa viikonloppua kuitenkin kaikille! Ihana, kun on pakkasta ja kuuraa :)
 
Huomenta tupaan!

Marta: Kiitos, oot varmaan ihan oikeassa tosta. Ja sen munatorven räjähtämisen kyllä varmasti tuntis, joten ehkäpä nyt yritän vaan iloita tästä ja odotella hyvillä mielin ultraa vielä viikon verran. Toivottavasti on kaikki kunnossa siellä :heart:
Semmosista tapauksista oon kuullut, että on ollut kohdun ulkoinen mikä on paljastunut vasta np-ultrassa, mutta silloin alkio on ollut jo kuollut varhaisilla viikoilla eikä vaan ole tullut ulos. Mutta silloin ei ole ollut myöskään oireita, mitä mulla kyllä riittää.

Ehkä mulla kaikki vihlonnat sun muut johtuu vaan niistä kasvukivuista ja liitosten lyöstymisestä.

Ja Marta mä harrastin tota saunassa istumista kotokotona, siellä oli hyvä mököttää ja purkaa kiukkua :LOL:

Näin muuten unta nelosista! Huh miten semmosen määrän kanssa selviäisi heti alkuun kun miettii jo ihan vaikka ulkoilua tai yhtään mitään perusaskareita. Huh! :whistle:

Me mennää tänää vähän ostelee joululahjoja ainakin mun vanhemmille ja sisaruksille ja varmaa myös miehen puolen suvulle.

Semmosille keitä ei juuri nähdä niin tehdään vaan isot ja kauniit piparit, herrrrrkullista :)

Joku sanoi jotain rintojen tummumisesta, sain tänää kuulla saman kommentin mieheltä: Sun rinnat on ihan tummat tästä. Jaahas :D

Mutta nyt yritän vähän syödä jotain, katsotaa tuleeko ulos saman tien niinkuin on tässä muutaman päivän ajan tapahtunut :x :'(

Ja :hug: kaikille teille jotka kamppailette vuotojen kanssa!

Mukavaa lauantaita!

helise ja pikkukaveri 10+1
 
Stemia, Von Lin Lin ja äitx2 kovasti voimia! :hug:

Ja paljon onnea sykkeistä :heart:

Bebek mulla kanssa tulee syönnin jälkeen aina paha olo. Mikään ei siis ole hyvä. Jos ei syö, tulee paha olo ja jos syö, taas tulee paha olo :/ . No, ei pidä valittaa, nyt on ollut pari parempaa päivää sekä pahoinvoinnin että väsymyksen osalta. Olen kyllä joka päivä vähintään kerran oksentanut, mutta ei ole niiiin järjettömän paha olo ollut kuin alkuviikosta.

Tekstiä oli taas tullut niin paljon, etten yhtään muista mitä piti kommentoida. Ai niin jenddelle ainakin tervetuloa pit toivottaa ja olikos muita uusia :ashamed: . Tervetuloa kaikille anyway. Ja älä jendde turhaan stressaa, hyvin kaikki menee vaikka nuori oletkin!

Oon yksiä tuplarattaita katellut ja nyt ois ne ehkä mahdollistaa käytettynä ostaa (niitä on aika harvoin tarjolla). Nyt en vaan tiedä uskaltaako niitä vielä ostaa, kun mitä vaan voi vielä tapahtua. Toisaalta tekis mieli ostaa, jos ne nyt hyvällä hinnalla sais, mut... Äh, kertokaa mitä mä teen?

Sherine + masu (rv 8+0, poks poks)
 
Hei kaikille! Kauheeta kun en oo ehtinyt juuri ollenkaan kommentoimaan juttuja tällä viikolla - työpäivät on venyneet järjestään yli 12 tuntisiksi. Sitten siihen päälle flunssa ja punkteeraus nro 4, kuvotus sekä uskomaton väsy. Ei voi kuin sanoa, että onpa ihanaa, että on viikonloppu. :)

Stemia, Von Lin Lin ja äitx2 Paljon tsemppiä ja halauksia teille! Tälläisissä tilanteissa meinaa aina sanat loppua, mutta lähetän täältä paljon lämpimiä ajatuksia teidän suuntaan.

Samoin JP-78 vaimolle! Toivottavasti teillä pian helpottaa pahoinvointi! Niinkuin joku aiemmin mainitsikin, teidän tarinan lukeminen pistää kyllä omat kuvotukset ihan uuteen perspektiiviin.

Mitäs muuta? Aivot ei todellakaan enää suostu yhteistyöhön ja jos tähän malliin jatkuu, niin saan kohta potkut töistä. :D Positiviinen juttu sen sijaan on se, että pääsin tänään ekaan kertaan 4 viikkoon taas punttisalille! Oli ihan tajuttoman ihanaa päästä treenaamaan! :) Ihan täysillähän en vielä saa huhkia, mutta parempi tämäkin kuin sohvalla makaaminen. Tosin ens viikolla ois sitten 5. punkteerauskerta edessä, joten ei vielä saa liikaa innostua.

heta-h taisi ihmetellä vatsan pullotusta. Täällä on sama juttu. Eihän raskaus vaan vielä voi näkyä?! Ikävä myöntää, että kyseessä taitaa sittenkin olla liikkumattomuudesta ja jatkuvasta syömisestä johtuva puhdas lihominen. Mutta kyllä mua nauratti eilen kun pomo töissä silmäili mun mahaa hyvin epäluuloisena. :D Sitä mekkoa en sitten ilmeisesti enää pidäkään töissä...

Jaahas, lauantai-illan viettoon.

Olivia & Vauveli 8+6
 
Lähetin mieheni vuorokaudeksi miesten reissulle juopottelemaan mökille ja vietän itsenäistä lavvantai-iltaa. Kahviteltiin äsken tuttavien kanssa ja paistoin kookoslettuja, nyt aloitan suuren munakoiso-mozzarella-lasagneprojektin. Ja piparitaikinankin aion väsätä kokoon.

Ennen nää viikonloput meni bilettäessä ja tuopposia kumotessa, aikamoinen elämänmuutos tää "yksin lauantai-iltana kotona vetämässä rasvaruokaa toisensa perään" (tai no rasvaruuasta olen kyllä tykännyt aina, ei siinä mitään). Tiedän, että tänäänkin voisin lähteä baarissa pyörähtämään ja juoda alkoholitonta olutta tai limua tai mitä vaan, mutta ei vaan jotenkin viitsi. Ei ole motivaatiota. Vähän harmittaa.


Kaikille
Mä oon tosi huono tällasen foorumi-netiketin kanssa, luen kyllä kaikkien jutut, mutta tekstiä tulee niin valtava määrä, etten jotenkin ehdi/jaksa tehdä niitä nimimerkin boldaus -sunmuitakiemuroita ja kirjoittaa monille henkilökohtaisia vastauksia. Myötäelän silti ihan jokaisen kanssa, keskenmenouutiset ja muut koskettaa, vaikken muistaisi kaikkea kommentoida. Kun tähän istahtaa hetkeksi, on mielessä yleensä jotain omaa napaa koskevaa. Toivottavasti en vaikuta sen johdosta töykeältä tms.

Kardemummmmma & Sultsina 9+5 =)
 
Poika 2v oli aiemmin kommentoinut fiksusti mun nimimerkillä jo teidän juttuja.. joten siinä kai ne tärkeimmät :D

Vielä 1,5vkoa neuvolaan ja ekaan ultraan. Pahoinvointi jatkuu. Eipä tässä kummempaa. Tervetuloa uudet ja tsemppiä vuotaville.

Punaposket ja Tuhina 7+6
 
Huoh olipas aamuherätys, tytöllä kakat housussa ja kun sitä alan vaihtamaan niin eikös tää mamma yökkäile koko pesuoperaation ajan.. Huoh vieläkin alkaa oksettamaan kun mietin asiaa.. MEinasin mennä miehen herättämään, että tule pesemään toi mun puolesta,mutta urheasti vedet silmissä sain sen vaihdettua.. JEE hyvä minä

Täällä on pieni flunssan poikanen ois täällä iskemässä, nenä ihan tukossa, kurkku oli yks päivä kipeä , mutta se meni onneksi ohi. Tänään piti mennä mun vanhemmille mutta päätettiin pysyä kotona, että ei siellä tartuta.

Kardemummmma., mulla on ihan sama ongelma, etä en ikinä muista kenellekään henk koht juttuja kirjoitella. TOivottavasti ihmiset sen ymmärtävät :ashamed:

Mies rupes eilen pelottelemaan kaksosilla, kun maha on niin turvonnut... Ei mulla mun mielestä viime raskaudessa ollut tällaista turvotusta, tosin mulla on vielä toi maha aika venynyt tuosta ekasta raskaudesta...

Eipä tässä sen kummempia, taidan mennä sohvalle pötköttämään...

Emmy ja pirpana 7+4
 
Hyvää Itsenäisyyspäivää!

:hug: menetyksen kokeneille! Kolme kertaa keskenmenon kokeneen voin vain sanoa, että haavat paranevat, toisinaan vain tuskallisen hitaasti.

Itsellä pää sanoo, ettei tästä taaskaan tule mitään vaikka kroppa kertoo muuta. Pahoinvointi jatkuu välillä kovanakin ja olen joutunut turvautumaan Postafen tabletteihin, varsinkin, jos lähdetään ostoksille tai kyläilemään. Syödä pitää tunnin välein ja se alkaa näkyä valitettavasti painossakin. Onneksi lähtöpaino oli vain 54kg, joten kiloja saa tullakin, kohtuudella.

Olikos jo kysytty, paljonko teillä tulee sisaruksille ikäeroa? Meillä tulee noiden keskenmenojen takia aika paljon, 11 ja 7 vuotta, mutta minkäs teet?! Tästä tulee sitten iltatähti ja kaikkien lellikki :)

Omenaruusu 10+3
 
ikäero: poika 5v , poika 3,5v, tyttö 9kk. pojilla on 1v7kk ikäeroa. sitten on vähän pidempi tauko ja keskimmäisellä ja nuorimmalla on 3v ikäeroa. ja nyt tulee tytölle ja tulevalle pienokaiselle 1v4kk ikäeroa.

hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :heart: (ostin illaksi kaikkea herkkuja linnanjuhlien seurantaa varten :p mies ei kyl välitä seyrata niitä juhlia yhtään, onneks on kaksi telkkaria. :D )

onkos teillä muuten jo tyttö tai poikaoloa? Mulla on poikaolo. tai lähinnä sen takia että oireet nyt samat kuin poikia odotellessa.. saas nähdä. =)

sadee80 & rusina 9+1 :heart:
 
Huomenta täältäkin!

Ikäero: Meillä poika 12v. ja tyttö kohta 9 kk. Nuorimmaiseen ikäeroa tulee 1 v 4 kk.

Tyttöolo tällä hetkellä kun samanlaiset oireet on kuin tyttöä odotellessa. Tällä kertaa emme aio kysyä sukupuolta ultrassa vaan pidämme itseämme jännityksessä synnytykseen saakka :D
 
Huomenta!

Ikäerosta: Esikoinen on vauvan syntyessä 7v, kakkonen 6v, ja kolmonen 3,5v.

Haluaisin tietää kumpi on tulossa, eri asia näkyykö se sitten rakenneultrassa. On myös puhuttu 4d ultrassa käynnistä, aiemmilla kerroilla ei olla siellä käyty..

Oireita ei kyllä enää ole juuri mitään, en oo ees koko viikkona nukkunu päikkäreitä. Toivottavasti ei oo huono merkki.Tosin kahvi närästää jos sitä juo liikaa, sama kyllä oli ennen raskautta. Tosin kupillisen vähemmän nyt juon kahvia päivässä kun ennen raskautta...

Huomenna on eka neuvola.

tänään poksuu rv10
 
Meille tulee ikäeroiksi 13-v., 10-v. ja 2-v.3kk. Eilen kerrottiin isoille muksuille vauvasta. Esikoinen oli iloinen, mutta keskimmäinen on jotenkin järkyttyneen oloinen, pilke silmäkulmassa kuitenkin ;)

Mulla on ehkä hitusen tyttöolo, mutta en tiedä johtuuko se siitä, että toivon tyttöä niin paljon.
 
Ilmoittelen nyt sit tännekkin, että eilen tuli sairaalasta vastaus koetuloksille. Raskaana ollaan oltu, mut eipä olla enää. Hcg-arvot selvästi laskusuunnassa :( Mut tsemppiä kaikille odottajille ja meikkis siirtyy takas tonne kuumeiluosastolle =)
 
Täällä herättiin uuteen aamuun pienoisen vatsakipuilun kera, mutta ei vieläkään mitään vuotoja, joten kuulunee asiaan.
Viikonloppuna on tullut nukuttua sellaisia 10-12 h unia, niin eipä sitten kuvotakkaan samallatavalla kun vähemmillä unilla. Jotenkin on vähemmänoireista ollut tässä pari päivää... Toivottavasti ei kuitenkaan huono merkki ?
Ultraan on vielä aikaa sellanen 3 viikkoa, pelottaa, jännittää, ahistaa ihan pirusti. Mut minkäs teet ? Ei voi muuta kun odottaa vaan.
Stemia :hug: Jaksamista hirmusesti :flower:
 
Rauhallista itsenäisyyspäivää kaikille!

Meinaan laittaa paistin uuniin ja tehdä oikein kunnon perunamuusin (kun kerran vuodessa tekee, niin se on tehtävä kunnolla ;) ) Kauhee himo iski perunamuusiin... Sais kyllä vähän helpottaa jo tää huonovointisuus, vois sitten alkaa taas syödä normaaliin tapaan terveellisesti.

Ja tää väsy... Nukuin pe-la yönä 10 tunnin unet, sitten söin aamupalan ja nukahdin sohvalle 30 min ja sitten alkuillasta taas 1,5 päikkärit. Eikä mitään ongelmia saada unta illalla puoli kahdentoista maissa!

Pai80 Älä jännittele liikaa! Sulla on jo raskaus niin pitkällä, että ois jo ilmoitellut jos ois väärässä paikassa tms. Oon ihan varma, että kaikki on ok. :) Mulla on kans nyt tämän viikon kiristellyt alavatsaa, sellaista pientä kirvelyä ja nipistelyä. Kohtu siellä vaan kasvaa!

Onkos ihmiset muuten paljon kirjoitelleet jo tuonne kerhon puolelle? En oikein tiedä kummalla puolella tässä pitäis turista omia turhia jorinoitaan...

Tämä tyttö lähtee taas jääkaapille... Pitää ilmeisesti saada verensokeri kattoon ennen kuin uskaltaa salille.

Poks 9+0 tänään!
 
Stemialle voimia, toivottavasti ei tarvitse kauaa kuumeilla!

Liplatus: Täällä mennään aika epäuskoisissa fiiliksissä. En kyllä ole vielä oikein edes uskaltanut ajatella että kaksi olisi tulossa. Toinenhan meillä tosiaan oli pienempi ja sillä oli laiskempi sykekin. Parin viikon päästä kontrolliultrassa nähdään jaksavatko molemmat kehittyä! Hirvittävä stresi vaan siitä että jos toinen ei jaksa niin menee koko raskaus kesken. Olisi se kyllä aika hurjaa saada kaksi kerralla! Menee kyllä kaikki kuvitelmat ja suunnitelmat uusiksi!

Pai80: Mulla kans on välillä ollu niitä kipuja aika paljon, nyt ei kyllä taas muutamaan päivään! Luotetaan että ne on vaan niitä kasvukipuja!

Eilen ja tänään ollut harvinaisen huono olo. Pitänyt jopa oksentaa muutaman kerran. Voi olla että viikonlopun valvomiset nyt kostautuu!

Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille!
 

Yhteistyössä