Heinäkuun Hurmaajat 2010

Alkuperäinen kirjoittaja kardemummma:
Dana, miten sä ehit jo koneelle, sä tipuit just BBstä :LOL: Olipas "uskomattoman hauska" vitsi.

Suloista alkavaa viikkoa kaikille hurmureille&mamoille!

Nopeet syö hitaat
:whistle:


Ihan off-topic galluppi, mistä teän nickit tulee?
Mun nicki tulee Sonata Artrican kappaleesta Letters to Dana
Satuin just kuunteleen kappaletta, kun rekistöin itteni Kaksplussaan...
 
mun nicki tulee siitä että kun halusin jonkun mikä liittyy vauvaan ja katoin nettisanakirjasta et mikä se on eri kielillä niin Bebek oli sitten turkiks.. vois se nicki olla jollakin muullakin kielellä vauva.. löytyy varmaan kauniimpiakin sanoja vauvalle :LOL:

mutta tällänen nicki tällä kertaa siis

Bebek
 



nikki..........monesko tulossa..........synnytyssairaala......oma ikä

30.6
Cabo..............toinen..................nkl...............33v.
tuulie..............esikoinen.................................28v.
Marika75s.......esikoinen.............Hyvinkää........24v.

1.7
Minotchkin.........toinen................Jorvi...........37v.
Solnushka.........esikoinen..............................33v.
Zeenah.............esikoinen.............OYS...........24v.
susanna85.........esikoinen...........TAYS.........24v.

2.7
Marta.................esikoinen............SKS..........27v.
omenaruusu.......kolmas..............KOKS.........32v.
Tipu Topakka......kolmas................??.............??
helise.............esikoinen.................KOKS........21v.

3.7
Rumo.................toinen...............Kättäri........23v.

4.7
Nuu82............esikoinen...............PHKS.........27v.

5.7
pauliina82...........neljäs..............OYS...............27v.
kopkop....................??................??.................??
Kardemumma......esikoinen..........??............28v.
FunkyMama........toinen.............Jorvi..........29v.
Ellunaa................Toinen............SATKS..........20v.

6.7
toiveissa4............neljäs.............MKS..........29v.
tyhmäblondi73.....toinen............TAYS.........36v.
Kanelitäti............esikoinen............??...........24v.
JP-78

7.7
Chili24...........esikoinen.........TAYS...............25v.
NeLa..............kolmas............KYKS..............25v.
Muffin.............neljäs..............HYS................36v.
Liplatus..............??..................??..................??

9.7
Star86...........kolmas..........SatKS..............23v.

10.7
jonttu79........kolmas.................................30v.
dana88.........esikoinen.........OYS...............21v.
Ennu.............toinen..............SATKS...........29v.
Sadee80.......neljäs...............HYS..............29v.

11.7.
Maamin82.....kolmas.............SEKS............27v.
Olivia81......esikoinen............Jorvi.............28v.
Pai80..........esikoinen.............??................29v.

12.7
Madrigal........kolmas............OYS..............31v.
Bebek..........esikoinen .......Kättäri...........23v.
Nedra...........kolmas............TYKS.............26v.

13.7
elmeri99...........kolmas.........TYKS...........37v

14.7.
Lumo.............esikoinen....Hyvinkää...........20v.
Virpi1980.........neljäs.........OYS.................29v.

15.7.
Amati............seitsemäs.......PKKS.............37v.
Hiipi..................toinen..........KHKS............28v.

16.7.
Musta Pantteri....??................??....................??

17.7.
Punaposket 82...kolmas......KPKS...............27v.
Pennonen80......neljäs........KPKS...............29v.
Sherine..............neljäs........NKL..................33v.

18.7
Hexuli................viides.........kättäri..............26v.
EricaH...............toinen........TAYS.................28v.

19.7
Bambina...........esikoinen.......??................26v
Jonskuu84...........??.............PHKS............25v.
SMSM...............kolmas........OYS...............39v.
Retuli82............esikoinen......??..................??

20.7.
Aranel.............toinen...............PS..............22v.

21.7.
Ninzuliini..........toinen................??..................27v.
Mekkala.......... esikoinen..........TYKS...............29v.
Sussu80...........esikoinen...........NKL................29v.
Emmy83...........toinen............ ..Kättäri............26v.
Päpsy79...........neljäs................TAYS...............30v.
Miranha............esikoinen...........SEKS................27v.


22.7.
Von Lin Lin........toinen...........kättäri..............31v.
Rae89..............esikoinen...........??................20v.

23.7.
Fiinukka............??.....................??................??

24.7
Ärrieri...............kolmas............KSKS..............33v.

25.7
Minsku82.........toinen................??.................27v.
Pikkumyy-82....ensimmäinen......??................27v.
Sitruunapippuri....toinen..............??.................26v.

26.7
Hipsu79...........neljäs................KSKS..............??

27.7
Sirri81..............toinen..............OYS................28v.

28.7
Sankkuli............kolmas...........SATKS.............29v.
IituPiitu77.........esikoinen.............??.................??
zirppa................toinen..............KOS...............24v

29.7
Äitx2................kolmas...............EKKS...........28v.


Aika vielä hukassa
Marie1981.......toinen................??................??
Laura-vm86....esikoinen.............PKKS...........23v.
Taatu..............esikoinen.............TAYS...........26v.



isän näkökulmaa joukossamme edustaa JP-78.



[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
Hyvää huomenta kaikille! Auttaakohan tämä väkisin puskettu virkeys heräämään itseä paremmin?
Söin just aamupalaksi hieman mysliä jääkaappikylmän maidon kanssa. Siinä sitten aina kulloisenkin olon mukaan mietin otanko lusikkaan enemmän mysliä vai pelkkää maitoa ja poiminkö mysliin enemmän vai vähemmän niitä makupläjäyksiä... Tää on todella sitä raskaana oloa :) Kun paha olo aaltoilee ja vaihtuu niin nopeesti että joka lusikalle tuntuu eriltä..

Mulle on muuten tämä raskaus tuonut tullessaan activia-vaikutuksen. Onko kukaan muu huomannut samaa? Taas tuntuisi hotelli helpotukselta.
Mulle ei ole vielä iskenyt ihan hirveä väsy. Toivottavasti ei tulekaan. Kyllä huomaa jotain mutta ei onneksi mitään aivan älytöntä, kun ei muksujen kanssa nukkuminen onnistukaan ihan miten vain... ei yöllä eikä päivällä.
Mukavaa maanantaita vaan kaikille!

Punaposket ja Tuhina 6+3
 
Juu siis mä oon huomannu ton samaisen Activia-vaikutuksen. Ensimmäinen päivä pariin viikkoon et meen töihin bussilla. Ei kauheasti nyt nappaa, työmatka kestää kuitenkin tunnin suuntaansa. Mä jouduin kans ahtamaan aamiaisen vatsaan puolväkisin.
 
Huomenia!

Olipa paljon tullut tekstiä viikonlopun aikana. Kiva, että on paljon kirjottajia!

Mahtaako mullekin nytten iskeä se poskiontelontulehdus :headwall: Oikeaa poskipäätä pakottaa todella kovasti.

Käytiin pojan ja miehen kanssa viikonloppuna mummolassa (omat vanhemmat asuu hieman kauempana). Tulee kalliiks, kun piti käydä vähän Ikeassa shoppaileen (ja tietysti hypistelemässä kaikkea pinnasängyistä leluihin) :LOL: Mä oon huomaavinani, että väsymys on hieman väistymässä VIHDOIN.

:flower: Hyvää viikonalkua kaikille! :flower:
 
Huomenta! :wave:
Huh onpas taas kertynyt paljon tekstiä. Kiva lukea teidän kuulumisianne.

Nickigalluppiin: Mun nicki tulee edesmenneen koirani mukaan.Hän oli grande persoona mun paras kaveri 10 vuotta! Mini :heart:

Mulla on pistoskohta possiksen jälkeen vieläkin kosketusarka. kävin kuitenkin uimassa lauantaina tai siis vesijuoksemassa ja tänään taas,

Tehtiin muuten aivan ihania suussasulavia kaalikääryleitä lauantaina. :p Löysin myös kahdet äitiyshousut, farkut ja sammarit. :)

Pahoinvointi tulee ja menee..mutta kiukku on ja pysyy :ashamed: Mies raukka on saanut osansa ihan täysillä... Ai että näitä hormooneja. :kieh: Välillä itteänikin hirvittää, että kuka tuo raivotar oikein on?! Onko muilla?

Mino ja Pulla 8+4
 
Mä en ymmärrä ! Mä en raivoa ollenkaan, ennen olen ollut varsinainen raivoaja :LOL: Ei ole paljon tarvinnut miehen kun vihjata et voi mennä ilta vähän pitkäks... Nyt viikonloppuna suurinpiirtein yllytin että voisi lähtee kyllä jatkamaan iltaa pidemmäkskin aikaa kaverinsa luota... :LOL:
Eikä muutenkaan pinna pala.
Pienoista paniikkia vaan sen ekan neuvolan ja ultran suhteen, mutta ei sekään saa raivoamaan.
 
Milloin muut ovat ajatelleet kertoa uutiset tuleville isovanhemmille ja ennenkaikkea miten ?

Kertomiseen kaivataan vinkkejä, kun olisi kiva ettei näin suurta uutista kuitenkaan ihan ohimennen vaan kerrottais.
 
Maanantai! Argh! Koko viikko edessä!

Pai80 Me kerrottiin omille vanhemmillemme aika pian. Itse asiassa soitin omalle äidille samana päivänä kun tein plussatestin. Miehen vanhemmat kuuli pari päivää myöhemmin. Olisin mieluusti kertonut kasvotusten iloiset uutiset, mutta me asutaan niin kaukana, että nähdään seuraavan kerran vasta jouluna. Oon niin läheinen äidin kans, ettei se koskaan ois antanut anteeksi, jos veisin siltä ensimmäisen 3kk ilot odotuksesta. :D

Ennu Ou nou, käy äkkiä ostaan nenäkannu apteekista! (Niitä valmistava firma vois ehkä alkaa maksaa mulle tästä aktiivisesta markkinointityöstä... :p ) Toivottavasti sulle ei iske tämä sama vaiva. Vaikka yleensähän poskiontelotulehdukset paranee itsestään, mutta ei tää hauskaa ole.

Onko teillä muuten vauvan nimiä mietittynä tulevalle pienokaiselle? Meillä on tytön nimi olemassa, mutta pojalle on tosi vaikee miettiä mitään järkevää nimeä... Onneksi on aikaa vielä. =)

Olivia ja vauveli 7+1
 
Heippahei!

Eka neuvola on sitten takana. Käytii papereita läpi ja olin ilmeisesti helppo ja nopea tapaus kun vastailin vaan, että ei ei ei. Me ei juurikaa käytetä alkoholia enkä tupakoi nii sen takia ei tarvinnu täyttää muutamia papereita olleskaa :)

Mutta ei me niitä sydänääniä kuunneltu :'( Sitä toivoin niin että ois edes yritetty. Voi. Seuraava neuvola on neljän viikon päästä maanantaina eli jouluviikolla. Noin kolmen viikon päästä on ultra ja se tehdään alakautta kuulemma, viikkoi sillon on se 11-12.. Kunpa se ultra-aika tulis pian postista niin tietäs tarkan ajan ja ois selkee ajankohta mitä odottaa!

Mun nicki tulee mun etunimistä, mutta eipäs paljasteta nimiä etten narahda täältä ;)

Ja tosiaan! Laskettu aika ei ole 4.7, vaan se vaihtui neuvolassa 2.7. katsotaan mitä sitten ultrassa sanotaan..

Voi kurjuus kun ultraan on pitkä aika :(
Neuvolassa haaveillen kattelin sitä doppleria mikä siellä nurkassa nökötti.. :heart:
 
Huomenta!

Onko muilla täällä allergioita? Sain tässä viikonloppuna huomata, että mandariinit ja muut semmoiset saa jättää syömättä kun nielu turpoaa. Sama juttu kaiken maailma hajusteiden kanssa, esim. kaupan pesuainepuoli saa myös nielun turpoamaan. Ois kiva tietää, että saako allergia lääkkeitä käyttää raskauden aikana. Nielu turvonnut, tuntuu jokin kuristai kaulaa :( Yritin soittaa lääkäriaikaa, mutta en päässyt linjoilta läpi.

Ai niin Ultra on jo tänään, se siirty täks päiväks :)

-Dana88 & Pikkune 7+2
 
Mulla on seuraava neuvola ensi tammikuussa! :eek: Joulukuun np ultraan asti saa jännätä ihan ittekseen et onko toinen hengissä vai ei....Nyt on kaikki minimissä kun terkka on rokottamassa.... :headwall: :kieh: Näin meillä Espoossa...Kattelin vanhaa korttia jossa kävin kerran kuussa tarkastuksessa.... :/ Kyllä pännii!
 
Minotchkin Missä päin Espoota käyt neuvolassa? Me käydään Suvelan Lastentalossa ja on ihan hyvin toiminut. Taitaa olla vähän kiiinni terveydenhoitajastakin. Meilläkin np-ulta joulukuun lopussa Jorvissa. En malttais odottaa! Onneksi tällä viikolla yksityiselle ultra varattuna.

dana88 Onko sulle alkanut allergiat nyt raskausaikana? Mulle tuli ihmeellista ihottumaa käsiin joskus rv 4 tienoilla. Ihan kuin ois atooppinen iho, vähän helpotti nyt. Kannattaa kysyä noista allergialääkkeistä lääkäriltä. Ja tulehan kertomaan ultra-kuulumiset, kun olet käynyt! :)
 
Moikat! :wave:

Viikkoja kasassa 7+3 ja oon huomannu, että alussa kun mulla oli ainoona oireena se sellainen alavatsan särkyily, ni nyt mulla ei oo ollukkaan enää lainkaan mitään vatsatuntemuksia. Se on hiuka laittanut pelottamaan. Onko täällä ketään muuta, kellä ei olis mitään vatsan nippailuja/jomotuksia/vihlaisuja? Turvotus on mulla ainoa vatsa oire. Muut oireet tällä hetkellä ovat edelleen aaltoileva pahoinvointi sekä ylimääräinen energia vaihtumassa väsymykseksi ja saamattomuudeksi.

Ekaan neuvolaan vielä reilu viikko. Mutta enpä sitä juurikaan odota,sillä siellä käydään vaan läpi paperijuttuja.Lähinnä odotan enismmäistä ultraa jossa pääsisi näkemään, että siellä vatsassa varmasti on joku. Luulen ultran olevan jouluviikon tienoilla...

Nyt syömään! Tänään on vuorossa makaroonia&jauhelihakastiketta ja huomenna veripalttu&muusi. ;)

:wave:
 
Olivia: Mä käyn Karakalliossa. Sano suoraan heti että nyt on minimissä kaikki käynnit vain pakolliset hoidetaan. Kyllä se silti tuntui pahalta varsinkaan kun ei pääse kuulemaan sydänääniä lainkaan ennen tammikuuta... :/ NP ultra on joulukuussa että siellä nähdään kyllä.Kuunteliskohan ne siellä samalla jos kysyis.Se on niin hieno hetki se jumputuksen kuuntelu. Ois kyllä ollut kiva käydä joulukuussa kuuntelemassa varsinkin kun nyt tulee väliä se 2 kk. :/
 
Josko sitä uskaltaisi ilmoittautua mukaan, eka neuvola on kuitenkin vasta joulukuun puolessa välissä. Mutta itse olen laskenut, että laskettu aika olisi 13.7.2010.

elmeri99...........kolmas.........TYKS...........37v



 
Heippa vielä,

Huomasin tuolla että oltiin keskusteltu milloin asiasta kerrotaan isovanhemmille. Pitää todeta tähän että meillä ei ole sitä ongelmaa????...........
Olen kolmannen kerran raskaana ja äitin huomasi sen jo taas heti. Samoin kun kahtena edellisenä kertana.

Mitään juttu ei vauvoista eikä raskaudesta ole ollut vaan äitini sanoi, että taas hän näki sen (tuntee kuulemma niin hyvin minut.....)
Pakko se oli sitten myöntää kun kysyi, että olenko raskaana.
Mutta muille kerromme vasta kun vauvamasu näkyy, koska ikää on tässä jo kertynyt ja sain possurokotteen, niin sitä ei tiedä miten tässä vielä käy. Jos ultarssa näkyy jotain epäilyttävää olemme valmistautuneet siihen, että tämä raskaus joudutaan vielä keskeyttämään.

Niin eikä sydän ääniä ole vielä edes kuultu......

Olen voinut ensimmäistä kertaa tosi huonosti, pahaoloa ja oksentamista. No nyt huomaa jo että housut kiristää....apua! Olen varmaan joutunut syömään pahaanoloon koko ajan joten alkaa kiloja kertyä. En ole muutenkaan mikään keijukainen joten ei näitä kiloja ole kiva ottaa.
Miten teillä muilla koska teillä on vaateet alkaneet kiristää? Varsinkin kolmannen odottajalla?
No viime synnytyksistä onkin aikaa lähemmäs 10 vuotta joten en enää muista.....:)


 
Minotchkin Vois kuvitella, että siinä np-ultran yhteydessä kuuluis sydänäänetkin? En kyllä tiedä tarkkaan, kun ensimmäistä odottelen. Oishan se kiva kuulla pienet sydänäänet, että tietäis varmasti kaiken olevan kuosissa. Mutta siitä lähdetään, että kaikki on kunnossa, vaikkei ääniä pääsiskään kuunteleen ihan heti. :)

Tervetuloa mukaan elmeri99!
 
Tervetuloa mukaan elmeri99 ja muutkin!

Nikikallupista: oma nimi tulee (varmaan ylläri kaikille) omasta nimestä ja syntymävuodesta :D Hirmu omaperäistä!

Joku kyseli että onko kukaan miettinyt jo nimeä tulevalle pienokaiselle, meillä on 1 tytön nimi ja 2 pojan nimeä valmiina, ajateltiin että ihan sellasia normaaleja nimiä varmaankin vaan mietitään, eli meillä Mia, Eetu ja Jesse ois niminä nyt. Saa nähä monestiko vaihtuu nimet, ja varmasti huomataan sitten ku vauva on syntynyt että eihän se pieni näytä yhtään noilta nimiltä... :LOL:
Mitä nimiä te olette miettinyt? Vai haluaako kukaan kertoa edes? :)

Mulla jatkuu sairasloma, viikko takana ja viikko edessä, tänään ottettiin musta varmaan kaikki veri ulos ku testejä oli niin paljon.. Toivotaan ettei niistä kuitenkaa mitään löydy, ja on vaan normaalia nämä kaikki pyörtyilyt jne..
Ainakin koirat on ihan onnessaan ku mamma on kaiket päivät kotona päästämässä niitä ulos ja sisään ja taas ulos.. B)

Eilen muhun iski ekaa kertaa oikeen kunnon ahdistus ja itkuraivarit sain.. Ottaa niin päähän ku kokoajan on ihan järkyttävä nälkä, mutta mitään ei oikeen voi syödä, ja kaiken lisäks kun ravinto koostuu lähinnä jugurtista ja vanukkaista (+ hei eilen sain alas yhen perunan) niin kaikki hyvät ravintoaineet jää saamatta. Ostin niitä raskausvitamiineja pari viikkoa takaperin ja oon niitä saanu alas tasan 2, kaikki muut yritykset on tullu nopeemmin ylös ku mitä niitä sisään oon saanut.
Onko kellään tietoa että voiskohan nuo pillerit ehkä murskata? jos murskais ja laittas vaikka ton viilin sekaan??
 
Kiva lukea kaikkien kuulumisia, en ole itse vähän aikaan päässyt kirjoittelemaan. Täällä voidaan oikeen hyvin jos muistan syödä vähintään parin tunnin välein :LOL: Meillä on varhaisultra reilun viikon kuluttua ja en millään malttais odottaa =) Neuvolaan on pari viikkoa vielä. Kun odotin esikoista niin jossain vaiheessa alko hirveet aamupahoinvoinnit mutta en oikeen muista milloin ne alko, ainakin tähän mennessä on voitu todella hyvin. Tekee hirveesti mieli katella kaikkia vauva juttuja koko ajan netistä mutta meillä on aika lailla kaikki esikoisen tavarat tallessa joten hirveesti ei tarvii ostaa..mut kiva niitä on katella kuitenkin =) Esikoinen on nukkumassa joten taidan itsekin ottaa pienet päikkärit. hyvää uutta viikkoa kaikille :)

Ninzuliini ja lillis 5+5
 
Noh hajuste yliherkkyys ollut varmaan aina, mandariinit alko tänä viikonloppuna ärsyttään. En kyll keksi muutakaan syytä, miksi nielu on ihan turvonnut. Soitin eilen illalla arvauskeskukseen ( = tk yhteispäivystykseen), kun mulla oli nielemis ja hengitysvaikeuksia. Käskivät pysyä kotona eikä tulla sinne, kun henkeä ei ahdista tarpeeksi! :kieh: Kun ei ole kuumettakaan vaan mystinen kuristuksen tunne kaulassa, ei kuulemma päivystykseen mitään asiaa. Kyll ite tiiän milloin henki kulje kunnolla, eikä pef-arvot tai muut siihen vaikuta. Leukaa en voi painaa rintaa, tuntuu että taju lähtee kun en saa happea :( Menis tänään käymään siel päivystyksessä, vaikka ilman sitä pirun kuumetta. Paineen tuntu kurkussa pistää oksentamaan, muuten olo ois ihan ok.

Sori pienoisesta purkautumisesta!

Hyvää maanantaipäivää kaikille!

Dana88&Pikkunen 7+2
 

Yhteistyössä