Heinäkuun Hurmaajat 2010

Musta tuntuu välillä että mun äklötysolo on ympäri vuorokautista :p Oksentanut en oo kertaakaan mutta huono olo on aina välillä.

Liikunta: Ainoo liikunta on se mitä tässä touhuu lasten kanssa ja välillä käyn kävelyllä. Pitäis kyl enemmän käydä kävelemässä.. :p

Hain eilen meijän pojille possurokotteet ja sain sitten samalla itsellenikin. Nyt on sitten kaikki meijän perheestä rokotettu (jotka sen siis saa, eli kaikki muut paitsi mies). nyt vaan täytyy toivoo että rokotteet ehtii alkaa vaikuttaa ennenkuin itse tauti iskee..

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille :heart:

sadee80 & kirppu 7+0 :heart:
 
Tänään on ollut kyllä melkonen väsymys. 4 tunnin päikkärit tuli vedettyä ja siltikin tekee mieli kaivautua peiton alle. Eli eipä tarvi selitellä juomattomuuttaan kenellekkään, kun ei jaksa lähtee mihinkään.
Hui kauheeta eka neuvola lähestyy uhkaavasti ja sitä myöten eka ultra. Nyt alkaa tosiaan jännittää ja pelottaakkin.
Mielialat menee kyllä melkosen laidasta laitaan. Välillä sentä pystyy jo ajattelemaan jotain muutakin kun masuasukkia.
Mua vähän kans hirvittää tuo raskausajan painonnousu, lähtötilanne ei mitenkään kauheen hyvä 169 cm ja 76 kg. Tosin on se 10 kg vähemmän ku reilu 2 vuotta sitten. Varmaan noille lukemilla "pääsee" sokerirasitukseen yms mukavaan. Lisäks on toi verenpaine vähän sellanen et tahtoo aina olla kohollaan kun jossain lääkärissä tai terkkarilla mittaillaan. Mulla on sentä kotona mittari niin saa niitä kotilukemiakin talteen. Mikäköhän auttais tohon ettei paineet nousis niin kovin siel terveydenhuollon mittauksissa ? Niillä lukemilla nimittäin oon melko pian saikulla.
Argh... Nyt alko taas ahdistaa tää oma kroppa siis ku ei voi olla "normaali". Vaan melko suurella todennäköisyydellä ties mitä riskejä

:headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hipsu79:
on tulossa neljäs lapsi ei toinen =) mutta välillä kyllä itekkin unohtaa kuinka monta näitä on :LOL: Ikää mulla on 30-vuotta.Jotenkin ihan hukassa oleva olo,ja kaikki mahan nippaisut pelottaa..ihan kun ensimmäistä taas oottaisi :)
samoin meille olis niinku neljäs tulossa ja silti tuntuu että paljon asiaa on unohtunut.niinku esim:se että mitä ei suositella syödä raskauden aikana.voiskos joku auttaa.ikäkin meillä on melkeinpä sama =)

tänään keskimmäiselle puhkesi korkea kuume,heitellyt 38-39.5.valittaa päänsärkyä ja yskii.onkohan possutautia?miten häntä nyt kannattaisi hoitaa ja milloin mennä lääkäriin?kovin mielellään en lähde oysiin päivystykseenkään jonottaan.

sitten toiseksi mua ei ole rokotettu possutautia vastaan.luin jostain että jos on raskaana ja possutauti iskee niin kasvaako se keskenmenon riski?plaah,että oon toope,kun en tiiä mistään mitään. :LOL: :headwall:

mulla on vähän sellanen olo että mitään ei tee mieli,mahaa viiltää aina välillä,ummetusta on,puhkesi heti hiivatulehdus jne.... :/

torstaina se olis sitten se eka neuvola aika,vaan on kuulemma paljon mahdollista että se siirtyy kun possupiikit menee edelle kaikesta :| kunpa ei enää siirtyisi tuo aika niin saisi sen ultra ajankin sitten tilattua.

mutta nyt saunomaan

love virpi1980 ja masuasukki?6+4
 
Hellow!

Me käydään rakenneultrassa, mutta niskapoimu/veriseulassa ei käydä. Kun ollaan ajateltu että vaikka olisi down niin ei keskeytettäisi joten jotenkin mukavampi näin. Olen joskus hoitanut kehitysvammaisten ryhmäkodissa ja siellä tuli jotenkin sellainen olo että näin on menty. Eikä meillä kyllä hirveästi tyrkytelläkään noita, pääsee jos haluaa.

Mulla oli kaks ensimmäistä selkeästi iltapäiväpainotteista pahoinvointia, nyt alkaa jo aamulla. Jos hampaitten pesu tekee tiukkaa niin hankkikaa ihan pikkulasten hampiharja, ihan oikeasti! Yökkäilin kakkosta odottaessa isolle harjalle niin että naama oli verenpurkaumilla. Pikkuharjalla sai jotenkin pestyä :)

Punaposket ja Tuhina 6+0
 
Meiltä löytyi yksi :heart: :n syke perjantaina varhaisultrassa.
Varovasti eteenpäin.
Tiuku vastasi viikkoja 7+2 ja kaikki oli juuri niin kuin pitääkin tässä vaiheessa.
Lasketuksi ajaksi annettiin 7.7.
Muffin ja Tiuku 7+3
 
Onnea muffinille :heart: :n sykkeestä!

Tällä mammalla on taas tänään hormoonit sitten heitellyt häränpyllyä. Nytkin itkettäis ja mietinkin että joko sitä meinis sänkyyn lukemaan, Juu ei ole helppoa olla nainen.



 
Ihanaa lukea noita teidän sykeuutisia :heart:
Toivottavasti itsekkin saa kuulla ja nähdä että kaikki on kunnossa.
Tänään taas ollu sellanen päivä et hirmusen vaikee uskoo et kaikki ois kunnossa ja menis hyvin. Vaikka ei tosiaankaan ole ollut mitään mikä viittais etteikö olis kunnossa.
Vatsaa juilinu menkkamaisesti... Toisaalta jos en olisi raskaana niin menkat alkaisivat taas kohta lähestymään, et sitäköhän juilii. Ja tuntuu et alaselkäkin ihan jumissa.
Emmä mihinkään jaksanut lähteä, koti-ilta tuli taas...
 
onpa täällä ahkeria kirjoittajia tosiaan!

alkuun: onnea plussanneille ja tervetuloa joukkoon kirjavaan! :heart:

liikunnasta: itse harrastan lentopalloa ja sulkapalloa sillälailla amatöörimäisesti mutta kuitenkin "tosissaan" ja mietinkin, että kuinka kauan sitä uskaltaa jatkaa, kun on ne kaikki hypyt, kaatumiset, nopeet liikkeet ja kaikki...vähän pelottaa, mutta sit toisaalta kehoitetaan jatkamaan niitä harrastuksia mihin on tottunut...hmm, enpä tiedä.

eläimet: mun siskolla ja vanhemmilla on koiria, ja aion kyllä lapseni niihin totuttaa, vaikka eivät samassa huushollissa asustakaan. siskoni (tai oikeastaan hänen miehensä ) vei jo synnäriltä lapsentuoksuisia rättejä kotiin, joihin koirat saivat sitten rauhassa tutustua. toimi hyvin, eikä kotiintullessa ollut mitään ongelmaa. riippuu aina tietty koirista.

ON: samat ajatukset kuin Pailla! välillä niin vaikee uskoa tätä koko juttua! tulee välillä tunne, että onkohan siellä masussa ketään, meneekö kaikki hyvin jne. ja siis kun tosiaan ei ole ollut niitä merkkejä, etteikö kaikki olisi kunnossa. mutta silti. pahoinvointia EI YHTÄÄN, tissit tullu taas uudestaan vähän kipeiksi. eka ultra (yksityisellä ) ens viikolla, kun on 6+3, ja niiiiiiiiin kovasti odotan niitä sydänääniä, ja samalla vähän pelkään, että kuuluuko niitä. tämän oman "ahdistukseni" ja harhaluuloisuuteni takia yritän vähän keskittyä tähän muuhun elämään ja antaa ajan kulua ja päivien vierähtää. yritän siis vähän vähentää käyntejäni täällä, jotta pystyn rauhoittumaan ja toisaalta yrittää alkaa nauttia tästä tilanteesta, koska onhan tää kuitenkin aika ihanaa!! :heart: :heart: :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Punaposket82:
Me käydään rakenneultrassa, mutta niskapoimu/veriseulassa ei käydä. Kun ollaan ajateltu että vaikka olisi down niin ei keskeytettäisi joten jotenkin mukavampi näin. Olen joskus hoitanut kehitysvammaisten ryhmäkodissa ja siellä tuli jotenkin sellainen olo että näin on menty. Eikä meillä kyllä hirveästi tyrkytelläkään noita, pääsee jos haluaa.
Ei mekään keskeytettäis, jos olis down. Ajattelen sen lähinnä niin, että olisi sitten henkisesti aikaa valmistautua asiaan, jos näin olisi. Viime raskaudessa en osallistunut np-ultraan/seulaan ja tuntui, etten millään olisi jaksanut odottaa rakenneultraan asti. Aika tuntui matelevan. Senkin takia ajatettelin nyt np-ultraan mennä :)


Onnea sykkeistä Muffinille!
 
Noist alkoholittomist juomist tuli mieleen et miulla ei tää raskaus vaikuta mitenkään juomisiin ku oon ollu jo reilu kaks vuotta absolutisti :D

Isovanhemmista kysyisin et onko sinulla ja miehelläsi vanhemmat elossa? meillä kaikki kuolleet :ashamed: 1994 kuoli miehen äiti 50-vuotiaana, 1995 kuoli minun isä 46-vuotiaana, 2003 kuoli miehen isä 58-vuotiaana ja 2007 minun äiti 59-vuotiaana :heart: lisäksi minun ja miehen mummot ja papat kuolleet. Lapsille aika ikävää kun ei ole mummoja ja pappoja ollenkaan :'(
 
Onnea sykkeistä Muffinille :flower:

Virpi: toivotaan ettei oo possu flunssaa!!! meillä lapset rokotettu reilu viikko sitten ja ite saan maanantaina piikin...

Oon tänää imuroinu, pyyhkiny pölyjä ja pessy kaikki kuusi ikkunaa ja lenkkeilly omien lasten ja ystävän 1v tytön kanssa...mies epäili et minulla pesän rakennus vietti heränny ku en yleensä jaksa tehä mitää koti hommii :LOL:

Tänää oli tämän viikon ainoo vapaa...nyt nukkuu et jaksaa aamul herätä 5.15 töihin lähdön vuoks...öitä :eek:
 
äitx2 Meillä on molempien vanhemmat elossa.
Olettko ajatelleet näitä sijaismummoja ja -pappoja (tai mitä ne sitten viralliselta nimeltään ovatkaan) ? Joskus näistä oli juttua telkkarissa ja vaikuttaa molemmille osapuolille tosi kivalta.
 
Ompas täällä paljon porukkaa :) Ilmoittaudun porukan jatkoksi, rv 5+3 menossa ja LA 21.7. Ikää minulla 27 ja miehellä 30. Esikoistamme odotetaan, ja tämä meidän tapaus tuli yllätyksenä, vaikka annettiinkin tälle yllätykselle melkoisesti mahdollisuuden varaa =)

Onkohan muilla normaalina alkuraskauden oireena ollut väsymyksen lisäksi uskomaton hajamielisyys? Älykkyysosamäärä tuntuu tippuneen reippaasti alaspäin, tänään keittelin (poltin) riisit pohjaan ja unohdin miten kananmunat keitetään. Sitten kun muistin miten homma toimii niin olin ajatuksissani napannut levyn pois päältä... Meni niihin kymmenen minuutin muniin sitten vähän pidempi aika... :LOL:
 
Heippa! onpas tullut tekstiä..itse pääsen kirjoittaa niin harvoin ku on paljon tötä ym. Mutta kyllä sitä vielä ehtii useimmin..joskus =) Viel olis ultraan melkei 2 viikkoo..pelottaa ettei sielä mitää ole. Tänää tuli pyyhkiessä paperii joku veriviiru mutta sen jälkee ei mitää,ehti jo pelästyä :eek:

Meillä on vuoden vanha kultsu-uros joka rakastaa lapsia :) Mutta on tähän asti ollu meidän vauva ja saanut hyvin paljon huomiota..saas nähdä kuinka reagoi kun omaan kotiin tulee pysyvästi pieni nyytti. Lisäksi on kaksi kissaa,niiden reaktio on ihan arvoitus :/

En osaa sanoa sikarokotteesta mitään..ehkä asia selkiytyy paremmin ultran jälkeen. Oireet on jotenki tasaantuneet..rinnat on arat mutta masutuntemukset on hiukan jääneet pois..huolestuttavaa?? :ashamed:

taatu ja pöpönen 5+2 kai..
 
huomenta kaikille
meillä kotona kone temppuilee joten harvoin pääsee kirjottamaan :(
nyt lyhyesti on: voihan pyhä yrjö!!!!!! :x :x :x kaikki tulee aamuisin pihalle komiasti ja sitte loppupäivän olo onkin ihan puhki... töissä nyt kauhea putki, siis työpäiviä monta putkeen ja teen kuolemaa :kieh: :kieh: ei jaksa!!!!
anteeksi purkaus :hug:
NeLa ja onniemmi 7+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja virpi1980:
tänään keskimmäiselle puhkesi korkea kuume,heitellyt 38-39.5.valittaa päänsärkyä ja yskii.onkohan possutautia?miten häntä nyt kannattaisi hoitaa ja milloin mennä lääkäriin?kovin mielellään en lähde oysiin päivystykseenkään jonottaan.
Meillä oli tuommoinen kuumetauti kans ja kyllä sitä joku possutaudiksi arveli tais olla miehen työterveyshoitaja. Kuume sahas 36,8 - 39,7 välillä meidän perheessä, osalla oli päänsärkyä, lihassärkyä, yskää, kurkkukipua ja lopulta nuhakin. Kaikilla ei ollut kaikkia oireita noista ja koko perheen kävi läpi, minullakin kuume sahas 36,8 - 38,1 ja yleensä mulla ei ole koskaan kuumetta. Viikonpäivät tauti kesti ja kuumelääkkeillä hoidettiin, ei tarvinnu lähtä lääkäriin (OYS) jonottaan. Päiväkodilla tuo tauti on riehunu jo muutaman viikon ajan, joten tulihan se lopulta meillekin. Mutta eipä siinä voi kuin seurata potilaan tilaa ja katsoa ettei ole sen kaltaisia oireita kuin mitä sikaflunssa tiedotteessa sanotaan, milloin viedä lapsi lääkäriin/itse lääkäriin.

Täältä löytyy ohjetta hoitamiseen:
http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/ah1n1v

Mukavia :heart: -uutisia on ollut monella - onnittelut =) .

Nyt lähtee aamutouhuin, esikoinen siellä katselee jo isukin kans piirrettyjä ja nuorempi vetelee vielä hirsiä =) . Tää nuorempi onkin melkoinen unikeko, eivät meinaa saada sitä päiväkodissakaan hereille päikkäreiltä - hyvät on unenlahjat =) .

 



nikki..........monesko tulossa..........synnytyssairaala......oma ikä

30.6
Cabo..............toinen..................nkl...............33v.
tuulie..............esikoinen.................................28v.
Marika75s.......esikoinen.............Hyvinkää........24v.

1.7
Minotchkin.........toinen................Jorvi...........37v.
Solnushka.........esikoinen..............................33v.
Zeenah.............esikoinen.............OYS...........24v.
susanna85.........esikoinen...........TAYS.........24v.

2.7
Marta.................esikoinen............SKS..........27v.
omenaruusu.......kolmas..............KOKS.........32v.
Tipu Topakka......kolmas................??.............??

3.7
Rumo.................toinen...............Kättäri........23v.

4.7
helise.............esikoinen.................KOKS........21v.
Nuu82............esikoinen...............PHKS.........27v.

5.7
pauliina82...........neljäs..............OYS...............27v.
kopkop....................??................??.................??
Kardemumma......esikoinen..........??............28v.
FunkyMama........toinen.............Jorvi..........29v.
Ellunaa................Toinen............SATKS..........20v.

6.7
toiveissa4............neljäs.............MKS..........29v.
tyhmäblondi73.....toinen............TAYS.........36v.
Kanelitäti............esikoinen............??...........24v.
JP-78

7.7
Chili24...........esikoinen.........TAYS...............25v.
NeLa..............kolmas............KYKS..............25v.
Muffin.............neljäs..............HYS................36v.

9.7
Star86...........kolmas..........SatKS..............23v.

10.7
jonttu79........kolmas.................................30v.
dana88.........esikoinen.........OYS...............21v.
Ennu.............toinen..............SATKS...........29v.
Sadee80.......neljäs...............HYS..............29v.

11.7.
Maamin82.....kolmas.............SEKS............27v.
Olivia81......esikoinen............Jorvi.............28v.
Pai80..........esikoinen.............??................29v.

12.7
Madrigal........kolmas............OYS..............31v.
Bebek..........esikoinen .......Kättäri...........23v.
Nedra...........kolmas............TYKS..............??

14.7.
Lumo.............esikoinen....Hyvinkää...........20v.
Virpi1980.........neljäs.........OYS.................29v.

15.7.
Amati............seitsemäs.......PKKS.............37v.
Hiipi..................toinen..........KHKS............28v.

16.7.
Musta Pantteri....??................??....................??

17.7.
Punaposket 82...kolmas......KPKS...............27v.
Pennonen80......neljäs........KPKS...............29v.
Sherine..............neljäs........NKL..................33v.

18.7
Hexuli................viides.........kättäri..............26v.
EricaH...............toinen........TAYS.................28v.

19.7
Bambina...........esikoinen.......??................26v
Jonskuu84...........??.............PHKS............25v.
SMSM...............kolmas........OYS...............39v.
Retuli82............esikoinen......??..................??

20.7.
Aranel.............toinen...............PS..............22v.

21.7.
Ninzuliini..........toinen................??..................27v.
Mekkala.......... esikoinen..........TYKS...............29v.
Sussu80...........esikoinen...........NKL................29v.
Emmy83...........toinen............ ..Kättäri............26v.
Päpsy79...........neljäs................TAYS...............30v.
Miranha............esikoinen...........SEKS................27v.


22.7.
Von Lin Lin........toinen...........kättäri..............31v.
Rae89..............esikoinen...........??................20v.

23.7.
Fiinukka............??.....................??................??

24.7
Ärrieri...............kolmas............KSKS..............33v.

25.7
Minsku82.........toinen................??.................27v.
Pikkumyy-82....ensimmäinen......??................??

26.7
Hipsu79...........neljäs................KSKS..............??

27.7
Sirri81..............toinen..............OYS................28v.

28.7
Sankkuli...............??...................??................??

29.7
Äitx2................kolmas...............EKKS...........28v.


Aika vielä hukassa
Marie1981.......toinen................??................??
Laura-vm86....esikoinen.............PKKS...........23v.
Taatu..............esikoinen.............TAYS...........26v.



isän näkökulmaa joukossamme edustaa JP-78.



[/quote]

[/quote]

 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista muffin :)

Tervetuloa mukaan miranha :)

äitx2: Teillä on ikävä tilanne, ettei yhtään isovanhempaa oo elossa :hug: Kuinkas onko tätejä? Meillä on molempien vanhemmat elossa ja lisäksi mulla on 2mummua ja miehellä mummu ja paappa. :)

Mäkin kallistun tohon veriseulaan+niskapoimu-ultraan.. Laskeskelin että menee varmaan tonne johki jouluviikolle.. Milläs viikoilla toi verinäyte otetaan?

Heräsin jo näin aikaisin, vaikka vasta puoli kahdelta oltiin yöllä kotona |O Mahtava keikka oli (amorphis), jos ei lasketa kun mies rupes kitisemään mahaansa :kieh: Rupes vatuttaa, kun monta kuukautta sitten ollaan liput jo ostettu ja mies kyllä ymmärsi kuinka iso juttu tää oli.. Provinssissa oltiin kattomassa kanssa ja sillon itellä tuli laskuhumala, joten piti lähteä kesken keikan kaljatelttaan ja se pisti harmittamaan :kieh: Nyt ei ollut pelkoa laskuhumalasta :LOL: Hauskaa tosiaan oli ilman alkomahooliakin, ehkä sitä vois lähteä toistekkin :) Törmäsin siellä pallomahaan, la tais olla jo aika lähellä. Tais vauva vetää kunnon polkat masussa, kun niin kovat rockit soi :LOL:

Jos menis aamupalalle, niin päästään hakemaan poikia kotiin! :) Äiti jo ikävöi :'(

Heipparallaa ja hyvät sunnuntait :wave:

Maamin ja TOIVO 7+0 POKS :heart:
 
Huomenta leidit! Toivottavasti muistan kommentoida kaikkea mitä piti, kun niin paljon tuli juttuja mieleen.

Virpi jos lapsella alkaa olla hengityksen kanssa ongelmia, niin sitten päivystykseen. Muuten voi käsittääkseni olla kotona ja antaa kuumetta alentavaa lääkettä. Toivottavasti paranevat lapset pian ja itse säästyt taudilta.

Pai80 mulla ollut myös noita menkkajuilintoja ja eilen olin jo ihan varma, että tässä on jotain häikkää. Sitten äidiltäni ( se on lääkäri) ja yhdeltä th ystävältä (joka töissä neuvolassa) asiasta kysyin ja sanoivat, että kyllä näillä vkoilla on vielä ihan normaalia. Kaipa se kohdun muuttuva koko ilmoittelee itsestään erilailla eri ihmisillä. Ja siitä sokerirasityksesta, niin se tehdään yli 25-vuotiaille automaattisesti oli paino mikä hyvänsä. Ja neuvolassahan (ainakin meillä) sokerit katsotaan pissasta joka käynnillä. Ja tuon hermoilun tunnistan hyvin. Hetkeksi helpotti se uä, mutta ei sekään ihmeitä tee, kun on tällainen stressaajaluonne. Yritetään nauttia parhaamme mukaan, vaikka se välillä vaikeaa onkin.

Np-ultraan ollaan menossa, mutta noista verikokeista ei ollut mitään puhetta. Ei meillä edes kysytty, että halutaako se ultra, vaan se oli ihan automaatio, että aika tilataan. Ja siis erittäin hyvä niin, mä haluan ainakin kaikki mahdolliset ultrat, mitkä saada voi.

Maamin82 Amorphis on niiiin hyvä! :)

Liikunnasta sen verran, että oma liikkuminen keskittyy lähinnä lenkkeilyyn ja ulkoiluun. Salikortti meni just vanhaksi enkä viitsi sitä taas vuodeksi ottaa, kun en oikein ole sali-ihminen. Jää yksi stressi vähemmälle ja nyt kun tulot tippui tänä syksynä, niin 64 euroa on iso raha. Uimassa olen ajatellut alkaa käydä pitkästä aikaa, kun se olisi hyvä selälle ja hartioille.

Meillä molempien vanhemmat on vielä elossa ja asuvat vieläpä samassa kaupungissa. Me ollaan molemmat miehen kanssa paluumuuttajia takaisin kotikonnuille. Ihana kyllä, että ovat niin lähellä ja hyvässä kunnossa, niin ovat apuna ja tukena.



 
Kiitos.
Mun kohdalle voi laittaa neljäs. Hys. 36v
Kolmatta elävää siis yritetään mutta meidän Pikkuveikka on aina kolmas vaikka nukkuikin pois. siitä siis tuo neljäs.
Kiitos jos joku osaa sen listaan päivittää... :flower:
 
Huomenta kaikille B) Aurinko paistaa, jee!

Eilen siis juhlittiin nuorimmaisen 1-vuotissynttäreitä, sankari oli hieman ihmeissään saadustaan huomiosta :D Kivasti meni juhlat ja tarjottavatkin onnistui. Ennu tein mm. niitä rieskarullia, hieman eri täytteellä, ja porukka tykkäs, kiitos vielä vinkistä!

Tännepä on tullut paljon lisää odottajia, hieno homma :) Tervetuloa äitx2, nedra, hipsu79, Sirri81, PikkuMyy-82 ja miranha munkin puolesta mukaan :flower:

Mukavaa sunnuntaita!

Päpsy ja pikkunöösi 5+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marta:
Pai80 mulla ollut myös noita menkkajuilintoja ja eilen olin jo ihan varma, että tässä on jotain häikkää. Sitten äidiltäni ( se on lääkäri) ja yhdeltä th ystävältä (joka töissä neuvolassa) asiasta kysyin ja sanoivat, että kyllä näillä vkoilla on vielä ihan normaalia. Kaipa se kohdun muuttuva koko ilmoittelee itsestään erilailla eri ihmisillä. Ja siitä sokerirasityksesta, niin se tehdään yli 25-vuotiaille automaattisesti oli paino mikä hyvänsä. Ja neuvolassahan (ainakin meillä) sokerit katsotaan pissasta joka käynnillä. Ja tuon hermoilun tunnistan hyvin. Hetkeksi helpotti se uä, mutta ei sekään ihmeitä tee, kun on tällainen stressaajaluonne. Yritetään nauttia parhaamme mukaan, vaikka se välillä vaikeaa onkin.

Tuossa sokerirasituskokeessa on varmaan sitten paikkakuntakohtaisia eroja, koska esikoista odottaessani 32 vuotiaana ei minulle tehty sokerirasituskoetta, pissasta kyllä katotaan sokeri joka kerta. Kakkosta odottaessa tehtiin jostain syystä sokerirasituskoe, en muista miksi - mutta hyvät oli sokeriarvot silloinkin - kuten ovat olleet aina. Saa nähä miten sitten tätä kolmatta odottaessa.

Liikunnasta sen verran, että itellä on tuo crosstraineri, jolla polkasen kotona silloin tällöin. Sitten käyn kerran viikkoon kaverin kans kävelylenkillä ja kesän poljin pyörällä työmatkat 45 km ja hölkkäilin. Nyt kun ei tuo pyöräily enää ole niin mielekästä eikä hölkkäilykään näillä säillä (liukasta) niin odottelen, et tuli lunta sen verta, et pääsis hiihtään. Valaistu latu menee tuossa vieressä ja sitä tahkosin kevättalvella yli 1000 km. Malttamattomana odottelen taas, että pääsen hiihtään =) . En ole varmaan pariinkymmeneen vuoteen hiihtänyt, mutta viimevuoden lopulla puras joku outo kärpänen ja siitä se sit lähti taasen.
 
En halua olla hankala,mutta tosiaan meillä on neljäs tulossa ei toinen :)
Meillä tuo possutauti jyllää esikoisella,ja eilen jouduin viemään lapsen sairaalaan :'(
Ei jaksanut tehdä mitään vaan nukkui koko päivän kuume 40astetta..eikä lääke laskenut kuumetta yhtään.Lääkäri sanoi ettei mitään epäilystä on varmasti possutauti.
Nyt kuume poissa,ja toivon ettei nouse enää..
Raskaus on jäänyt tuonne jonnekkin sivuun,kun olen ollut lapsesta huolissaan..ja pelottaa tietysti tulevan vauvan puolesta miten kestää masussa taudin,kun varmasti tämä nyt muihinkin tulee :ashamed: Rokotetta en aio hakea koska tauti jo talossa,tamiflu aloitetaan minulle heti jos oireet alkaa.
Isovanhemmat on meillä kaikki elossa,ja miehellä yksi mummo ja minulla 1 mummo ja ukki =) Äitini on ollut apuna lasten hoidossa,vaikka asuukin kaukana.
Mulla on alaselkä ollut tosi kipeä ja kipeytyy pienestäkin rasituksesta..kiva kun selkä jumissa jo viikolla 5..mikähän on tilanne jos päästään viikolle 40 :/
 

Yhteistyössä