Heinäkuun Hurmaajat 2010

HUOMENTA;PÄIVÄÄ :D

Sherine: Mulla on kans 2keskenmenoa, joten säikähdin tuolloin että taas meni kesken muttei onneksi. Ekassa keskenmenossa vuosin kirkasta verta ja maha oli niin kipeä että itku meinas tulla.. :ashamed:

Äitx2: Ensimmäinen neuvola rv 7+5.

Ruoan sain tehtyä juuri uuniin. Kokeilin tänään hieman uudenlaista: Jauhelihavuoka, johon tein tomaattijauhelikastikkeen ja juustokastikkeen sekä perunasuikaleita. Laitoin ne sit niinku lasagnessa. Katsotaan mitä lapsoset tuumaa!

Ihana auringonpaiste ulkona. Kivasti näkyy lasten sormenjäljet ikkunoissa, vaikka ne ovatkin pesty ihan hiljan. Pihalla on myös tosi lämmin +8astetta :whistle: Eilen oli tosiaan joulunavaus ja joo ihan siltä tuntuukin,,, niin harmaata,, onneksi toi arska näyttäytyy B)

Eilen oli niin joulumieltä, että oli pakko väsätä joulutorttuja :p

Näin muuten edellisyönä kamalaa painajaista. Vuosin kirkasta verta ja olin ihan varma, että on keskenmeno. Aamulla piti oikeen tarkistaa tuleeko verta ja onko pikkarit veressä. Aivan hirveä painajainen. :'( Viime yönä näin taas painajaista, ei nyt ihan niin kamalaa kun toi edellinen, mut kuiteski. Oltiin myity meijän rakas omakotitalo ja muutettu kerrostaloon vuokralle. Itkin unessa ja heräsin siihen kun silmistä valui vesi.. :'( Tekeeköhän raskaushormonit tällästäkin, että näkee paljon (kamalia) unia.... :/

Tulipa sepustus :whistle: Aurinkoista lauantaita :wave:

Maamin ja TOIVO 6+6 :heart:
 
mulla on eka neuvola rv 8+2 eli 2.12. :) ei ole enää pitkä matka.. ja esikoista odotan (ehkä sillä on jotain vaikutusta neuvolakäynnin ajoitukseen) np-ultra-aikaa en vielä tiedä, ehkäpä se neuvolassa selviää :D

Bebek ja "PL" 6+5 :heart:
 
Keskenmenoista: minullakin ollut kaksi keskenmenoa ennen noita syntyneitä lapsukaisia...ekaa siis yritettiin vuos ja mukaan mahtu kaks keskenmenoa...sit toine tärppäs heti tokast yrityskierrost ja ikäeroa lapsille tuli 1v3kk ja nyt tää kolmas tärppäs heti ekasta yrityskierrosta ja ikäeroa tulee ykköseen 6v voipi tulla jopa tasan ja kakkoseen 4v9kk :heart:

Rattaista: eiköhän myö viel selvitä noilla ikivanhoilla emmaljungilla(kirjoitinkohan tuon oikein) :LOL:

Lemmikeistä: meillä koht 9v kultainennoutaja :heart:

Painosta: juuri laihdutin 7kg ja paino nyt 57.5kg/165cm...ruoka maistuu sen verran hyvin et koht painan 100kg :headwall:
 
Lauantaita kaikille. :)

äitx2 Mulla oli eka neuvola jo rv 5+3. Siirrettiin aikaisemmaksi, niin sain haettua sen possupiikin. Oli tosi hyvä, että menin jo niin aikaisin, koska todettiin samalla aika korkea verenpaine, jota pitää seurailla.

maamin82 Mäkin näin noita verenvuotounia viime viikolla kolmena yönä peräkkäin. Oli todella ihana tunne herätä ja tajuta, että näki vain unta! Viime yönä näin sellaisen unen, että olin jossain supermarketissa ja siellä keski-ikäiset muorit tuijotteli mua ja sanoi, että "tuolle on kyllä tullut keskenmeno kun se ei käyttäydy kuin raskaana olevat" tms. Ihmeellinen alitajunta. :D

Onko muita, joilla pahoinvointi alkaa vasta iltapäivällä? Mulla on nyt viimeisten päivien aikana alkanut joskus kolmen tienoilla tosi kova yökötys... Koko ajan pitää olla syömässä, ettei tulis oksennus. Kuinhan käy töissä ens viikolla kun saikku loppuu. :/ Aamut ei ole ollenkaan niin pahoja.

Mua meinaa tosissaan masentaa tää sairastelu... Tiedän, että pitäis vaan kärsivällisesti levätä, mutta järki lähtee kun ei oo päässyt liikkumaan moneen viikkoon! Mutta eipä tässä nyt ole vaihtioehtoja. Sori avautuminen. :x

Tänään kuitenkin 6+6 - jei! =)
 
Minulla kuvotus alkanu kaikissa raskauksissa yleensä just iltapäiäl/illal :headwall:

Kuntoilusta: oon käyny säännöllisesti salilla 2-3 aamuna viikossa ja ajattelin ainakin viel toistaiseksi jatkaa...oliko jotain liikkeitä mitä ei sais missää nimes tehdä? Onko täällä muita jotka harrastaa jotain liikuntaa ja mites nyt odotus aikana? Lisäks käyn koiran kans lenkillä 2-3 kertaa päivässä ½-1 tunnin mittasii :whistle:
 
Mä treenailen kans yleensä 3-6 kertaa viikossa ja tarkoitus ois raskauden aikana jatkaa ihan normaalisti niin kauan kuin pystyn (jos ikinä paranen tästä flunssasta, argh!). Musta tärkeintä on raskauden aikana kuunnella omaa kroppaa ja liikkua sen mukaan. Salitreenihän on tosi hyvä, kun sen voi muokata just itselleen sopivaksi. :)

Mulla on tarkoitus käydä vielä alussa combatissa, spinningissä ja puntilla salin puolella. Lisäksi tykkään core ja pilates tyylisistä jumpista. Nehän menee niin kauan kuin maha ei ole tiellä. Ja tietty koirien kanssa tulee käveltyä useamman kerran päivässä. Toivotaan vaan, että vointi pysyy hyvänä eikä ala supistelemaan tms. :)

Mun kans samoilla bodycombat tunneilla käy nainen, joka oli taannoin raskaana ja vielä viikkoa ennen laskettua aikaa jumppas ihan täysillä mukana (teki kaikki hypyt jne). Ja sitten se kävi pyöräyttämässä vauvan ulos ja oli takas combatissa viikko sen jälkeen. Musta ei tuu olemaan siihen! :D
 
Merkkailemassa... =)

Jotenkin on laiskotus fiilis. Ei jaksais tehdä mitään. Ihan nuutunu olo. Ja pahaolo... Tekis hyvää lähtee ulkoilemaan, mut en kerkiä, ku pitää laittaa lapsosille ruokaa ja sit päikkäreille.

Tää oli tämmönen pikavisiitti! Heissulivei! :wave:

Star86 ja Hope 7+1
 
on tulossa neljäs lapsi ei toinen =) mutta välillä kyllä itekkin unohtaa kuinka monta näitä on :LOL: Ikää mulla on 30-vuotta.Jotenkin ihan hukassa oleva olo,ja kaikki mahan nippaisut pelottaa..ihan kun ensimmäistä taas oottaisi :)
 
Sporttailusta Mä käyn kolmesti-neljästi viikossa kuntokeskuksessa pumpissa, pacessa ja muissa jumpissa. Toivon tosiaan kanssa, että sitä voisi jatkaa ihan tosi pitkälle. Kyllä siellä joka tunnilla joku mahan kanssa heiluu, joten ennuste on ihan hyvä kai =) Ooh, ollapa treenaamassa taas viikko vauvapullautuksen jälkeen! Ois kyllä unelmaa.
 
Ilmoittaudun varovasti mukaan Heinäkuun Hurmaajiin 2010 :)

Meillä yritystä takana reilut kaksi vuotta ja elämäni ensimmäinen plussa pärähti keskiviikkona ensimmäisen ICSI hoidon seurauksena :heart: Tää on aika uskomatonta...

Mulla alkuraskauden ultra, jossa katsotaan ettei ole kohdunulkopuolista + että kaikki on hyvin näin alkuun, hedelmällisyyshoidon takia 10.12.2009 joka on noin rv 8 aikoihin. Tämän jälkeen saan vasta kuulemma ottaa yhteyttä oman paikkakunnan Neuvolaan. Tässä on ikävä kyllä vain hieman suurempi mahdollisuus keskenmenoon kuin normaalisti alkaneissa raskauksissa, mutta eipä tässä auta kuin ottaa päivä kerrallaan ja toivoa että kaikki menee hyvin loppuun asti.

Laskurit näyttäisi lasketun ajan olevan sunnuntaina 25.7.2010.


Tarrasukkia kaikille!!

PikkuMyy ja Kaiffari 4+6
 
Heijaa!
Nukuin sitten kellon ympäri unet, pääsin eilen töistä klo 23.15 ja nukkumaa puolen yön jälkeen. Heräsin siis nyt puoliltapäivin.. Ja tarkoitus oli mennä pumppii aamulla, vaan sepä oli jo ohi kun silmäni avasin! :(

Pahoinvoinnista: Mulla on tosiaa ihan vuorokauden ympäri, aamulla eka olo on yök, ja se jatkuu sitten ihan nukkumaan menoo asti ja melkeinpä vika ajatus ennen nukahtamista on, että on huono olo. Pikkusen auttaa jos saa herätä omaa tahtii ja hetken maata sängyssä ennenku nousee, mutta jos on kouluaamu ja kellonsoiton jälkeen heti noustava niin voi itku sitä oloa :'( Olikohan se toissa-aamu kun meinasi oksu tulla, mutta kävikin sitten niin että illalla hampaiden pesun yhteydessä oksensin oikein iloisesti. Hampaiden pesu muuten ällöttäää mua nyt, ihan ihme juttu. Ja eilen töissä mulla oli kunnon eväät: jälkiuuniruisleipä siivuja, omena, hedelmäsoseita ja pillimehuja, että sain pahaa oloa helpotettua. Koko ajan piti jotain olla näykkimässä, ettei tuu kunnon nälkä ja ihan kaamee olo.

Eka neuvola: Mulla on eka neuvola viikolla 8+3, eli nyt tulevana maanantaina, ylihuomenna!! Ultrasta ei mitää tietoa, mutta toivon että edes sydänääniä kuuntelis maanantaina... :heart: Voipi olla että ihan keskustelua vaan on. Toisaalta mä oon käyny raskauden suunnittelussa perussairauden takia loppukesästä ja sillon käytii kaikki peruskysymykset läpi yms.

Urheilusta:
Normaaalisti mä käyn kuntokeskuksessa neljä tai viisi kertaa viikossa eri jumpissa, mutta nyt on menny muutama viikko ihan nollilla :ashamed: Tuntuu kurjalta kun ei yksinkertaisesti jaksa. Kotona oon vähän jumpannu, mutta ihan silmissä huomaa miten keho muuttuu ku ei tee kunnolla mitää. Toivon, että ens viikolla ois parempi olo niin takuulla meen jumppii! Mulla on oikeesti huono omatunto kun en jaksa jumpata..

Tänään ois iltavuoro. Nyt taidan tehdä vähän kouluhommia ja käydä kirjastossa ja apteekissa myös.
Oikein mukavaa viikonloppua myös mun puolesta! :)
 
Heipsan täältäkin.

Meillä huylinat päällä miehen poika tämän viikonlpoun meillä joten on taas talo täynnä touhua, mutta pikku neiti tykkää ihan hirmuisesti, saa äitikin olla kerranbkin konellaa ilman että joku koko asjan ois kiskomassa eri suuntaan v;)

Liikunnasta: No mun liikunta rajoittuu lähinnä noihin rattailla lenkkeilyyn tytön kanssa, just muutettu uudelle paikkakunnalle, joten en tunne täältä ketään, joten lenkille lähtö on itsestä kiinni. Ja edellisestä raskaudesta ois vielä pari kiloa jäljellä, tul huimat 24 kg, noin paljon ei saa mitenkään tulla nyt. Olen nyt hieman ka´tsonut mitä suuhun laitan, mutta onneksi himotus kohdistuu noihiun terveellissiin juttuihin vielä. Mutta sokerirasitus onm kyllä edessä kun bmi on sen verran iso... :ashamed:

pahoinvointi tulee täälläkin aina näin iltapäivästä, aamulla menee ihan hyvin, sain jopa pari kuppia kahvia juotua, mutta nyt kun ois lounas syöty ja muutenkin niin hirvittävä ällötys. ja lupasin tuon miehen pojan kanssa leipoa piparkakkuja iltapäivästä... Katsotaan.

M;un eka neuvola on 11.12 joten olen silloin rv 8+2 , mietin vain kun neuvolan täti sanoi, että eiköhän nuo viikot juuri riitä, että yriuttäisikö ne kuunnella sydänääniä ?? Mulla ei viimje raskaudessa niitä ekassa neuvolassa edes yritetty kuunnella.

Olettekos te menossa niskapoimu-ultran yhteydessä siihen verikokeeseen?

Nyt sohvalle pötköttelemään

Emmy ja pirpana 5+3

Onko muuten kellään virkatun vauvapeiton ohjetta?? Haluaisin tehdä sellaisen?tai mistä moista vois alkaa metsästäää?
 
helise Siis aivan totta! Kroppa tuntuu muuttuvan älyttömän nopeaa kun ei treenaa. Tai ehkä se on vaan itsellä päässä? Ois niin kiva syyttää tätä raskautta turvotuksesta, mutta taitaa syy olla vielä liikkumattomuudessa. :) Mutta toisaalta, eihän treenistä ole kauheesti hyötyä, jos olo on todella huono ja väsynyt. Enemmän silloin treenatessa tekee hallaa itselleen kuin hyvää. Eli älä ota huono omatuntoa yhtään! Pystytkö käymään ulkona esim kävelemässä? Se vois tehdä hyvää. Toivon, että sulla olo paranee pian!

PikkuMyy-82 Hurjasti onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! :)

Tämä lähtee nyt syömään jogurttia (korjaan aikaisempaa pahoinvoinnin alkamisaikaa, tänään jo klo 13.00). Outoa, mutta ainoa asia, mitä tekee mieli on oikein tulinen chilihärkä kiinalaisesta tai jäätelö... Kaikki muu aiheuttaa ällötyksen tunteen.

 
Heipsis!

Ja tervetulloo mukaan kaikille uusille ja paljon Onnea plussista :heart:

Eipä täälä juuri kerkee oleskelemaan, kun poitsu ja päivän rutiinit ja extrat pitää huolen toiminnasta ;)

Pahoinvoinnista sen verran, että nyt on kyllä alkanut jonkun asteinen yökötys, koska en meinaa saaha syötyä juuri mitään ja varsinkaan aamulla.. :(

Siis mitään ruokaa ei tee mieli, ennen kuin jotain suuhunsa vaan väkisin laittaa. Sitten ei enää oo ongelmaa kyllä, kuhan alkuun pääsee. Eli tästä voi vetää johtopäätöksen, että raskaana ollaan edelleen :heart:
Vaikkakin yöllä oli aika kovia vatsan väänteitä, aika jänniä sellaisia, piti oikeen asentoa vaihdella :eek: Onkohan ne niitä elimien sopeutumisväänteitä =) Kaikki elimet hakee uuden paikan mahassa...
Kyllä mielessä kävi ihan jotain muuta, mutten sano ääneen, etten ala ressaan... :|

Tosta Liikunnasta olitte jutelleet...
Mulla on kans kuntokeskuksen kortti ja siellä ajattelin käydä noin 3 kertaa viikossa, miten nyt pääsee ja kerta viikkoon käyn ratsastamassa, jota ajattelin jatkaa ihan siihen asti, kun vatsa alkaa olla tiellä ja itestä tuntuu hyvälle. Eihän sitä kovin kauaa voi jatkaa, kun kumminkin aikas pomputtavaa, niin voi tuntua hieman ikävälle :|
Koira perheessä pitää myös päivittäisistä lenkeistä huolen =) Että ihan hyvällä mallilla tässä liikunta on ainenkin, kuhan jaksaa vaan pitää siitä kii.

Tosta Koiran suhtautumisesta olitte kans kyselleet jotkut ja siihen ei voi etukäteen oikeen mitenkään valmistautua. Koira suhtautuu sitten miten suhtautuu ja tilanne tulee vasta sitten eteen, kun nyytti kotiutuu =)
Meillä meni tosi hyvin ja ovat lapsen kanssa tosi hyviä kavereita, vaikka kyseessä iso rotu. En ollut missään vaiheessa huolissani, että jouduttais vaikeuksiin.
Jos koira tuntee paikkansa perheessä alimmaisena laumassa, ei pitäis ongelmaa syntyä.
Kannattaa pitää huolta, ettei koiralla oleellisesti muutu mikään ja samat asiat jatkuu kuin ennenkin, niin kyllä sillä on aikaa siinä totutella pikku hiljaa vauvaan :heart:

Hauskaa viikonloppua kaikille ja muistakaa syödä :heart:
 
Heis! Onnea uusille plussille ja tervetuloa mukaan :)

Tänään poks 7+0 :heart:

Ekasta neuvolakäyneistä oli ollut puhetta niin mulla eka neuvola olis 3.12 eli 8+5 ja eka ultra on 24.11 eli 7+3 :) Eli enää muutama päivä pitää ootella :)

Täälä ruoka on inhokki numero yksi, mikään ei pysy sisällä ja kaikki ällöttää. En kohta uskalla syödä, kun koko homma menee oksentamiseksi :'(

Yleensä käyn 3-4 kertaa viikossa kuntosalilla ja melkein päivittäin tunnin juoksu/hölkkälenkin. Mutta nyt flunssailun ja pahoinvoinnin vuoksi kummastakaan ei oo tullut mitään :( Perussairauden vuoksi liikuntaa saa harrastaa vain terveenä, muuten meen aika kurjaan kuntoo ja paraneminen pitkittyy :( Haaveilen täss, ett jos flunssa katoais ja paha olo helpottois ois ihanaa taas harrastaa vapaasti.

Olivia81: mulla kans pahoinvointi on pahimmillaan iltapäivisin ja pahee iltaa myöten. Aamut suht.koht. inhimilliset, silloin saa jotain jopa aikaiseksi.

Äh, pitää lähtä lukeen tentiin :/ ens viikolla kolme tenttiä |O ei inspaa nyt lukea, mielummin vaikka lukisin kirjastosta haettuja Vauva-lehti pinoja pienemmäksi :LOL:
 
Hirveesti tekstiä taas tullut :)
Kiva että tääl on muitakin liikkujia. Mulla on kans jääny liikkumiset syystä tai toisesta vähäsiks. En sen sikapiikin jälkeisen lämpöilyn aikana uskaltanut liikkua ollenkaan ja muutenkin jos on vähänkin heikompi olotila niin en mene. Ja sen kyllä huomaa sitten kun menee jumppaan tms.
Mä oon käyny crossingissa, spinningissä ja sitten jossain muissakin ohjatuissa jumpissa. Oon niin mielettömän huono käymään salilla, ku sieltä voi vaan lähtee pois ku ei nappaa. :LOL:
Tänään ajattelin mennä salille vaan crossailemaan hetkeks.

Mä oon muuten kans nähny hirveesti painajaisia, viimeks viime yönä oli kunnon toimintaleffat taas menossa ihan omasta takaa. Muutenkin oon nukkunu tosi huonosti, heräilen monta kertaa yössä ja joskus neljän aikaan mun mielestä vois nousta jo ylös.
 
Tervetuloa pikkumyy-82, onnea ja tarrasukkia :flower:

Lapset lähti äsken mummulaan ja äitiltä pääsi melkein itku, haikea mieli tuli, vaikka vain mummulaan menivät ja yhdeksi yöksi. Herkistynyt mieli on, itku tulee niin pienistäkin asioista! :ashamed:

Lähetään tästä miehen ja koiran kanssa pururaalle lenkkeilemään. Tykkään niin käyä kiertää rataa. Viime raskaudessakin kiersin sitä sauvojen kanssa ja kyllä oli mamma hyvässä kunnossa.. Tavoite olisi tuo sama. Synnytyksen jälkeenkin olin heti hyvässä kunnossa ja kilot karisivat jo melkein synnytykseen! Mutta en niin hyvässä kunnossa ollut, että olisin viikon päästä voinut lähteä salille :whistle:

Ihana nauttia kahden keskisestä ajastakin. Kohta sitä tulee olemaan entistäkin vähemmän. Mies jo painaa tukka putkella ylitöitä, että saadaan ostaa mieleiset kärryt pikkuiselle :heart:

Pitää käyä vielä siivoamassa poikien huone ennen lähtöä, niin on heijän mukava palata huomenna kotiin.

Lauantai-illan jatkot :wave:

Maamin ja TOIVO 6+6 :heart:

Ps. Huomenna POKSPOKS :D
 
Niin ja mietityttää toi veriseula... Viimeksi en siinä käynyt, vaikka tarjottiinkin.. Onko kaikki aikaisemmin käynyt ja meinaa mennä nytkin? Ikää on nyt kuiteski jo enemmän kun viimeksi... Kertokaas muut!!! :/
 
Meen itse kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin ja seuloihin mitä vaan tarjotaan. Eihän se tilannetta miksikään muuta, mutta on sitten tietoa enemmän. Itselläni on kehitysvammainen sisko, joten haluan ehdottomasti tietää, jos omalla vauvelilla ei olisi kaikki kunnossa. Mutta siitä lähdetään tietenkin, että kaikki on hyvin. :)

Näihin seulontoihin osallistuminenhan on jokaisen perheen oma päätös - pitää tehdä niin kuin itsestä hyvältä tuntuu!

(Mulla on muuten saikulla selkeesti liikaa aikaa roikkua netissä...)
 
Tervetuloa PikkuMyy ja paljon onnea plussasta!

Olivia minulla oli kolmannessa raskaudessa iltapäivä-/iltapainotteista. Aina sai töissä mennä ruokailun jälkeen pönttöä halimaan ja usein illalla myös. Toisaalta oli kyllä hyvä, että oli noin, niin sain aina aamupäivällä hoidettua asiakastapaamiset, joita iltapäivisin ei ollut.

Liikunnasta mua harmittaa ihan hirveästi, kun aloitin nyt syksyllä kuntokoriksen ja se on ollut tosi hauskaa. En nyt sitten tiedä, miten kauan siellä uskaltaa käydä. Ei ehkä paras laji raskauden kannalta. Ennen tuota kolmosta kävin pacessä, mutta raskauden jälkeen en ole saanut itteäni niskasta kiinni, et alottais taas. Onhan se pacekin hauskaa, mutta tykkään eniten pelata joukkuelajeja, kuten just korista, sählyä tms.

Maamin ymmärsin kätilökaverini puheista, että ainakin täällä Helsingissä nuo veriseulat olis vähän aikaa sitten tulleet kaikille mahdollisiksi. Kolmosta, kun odotin seulat otettiin vain riskiryhmäläisiltä. Mä varmaan osallistun kaikkiin, mitä tarjotaan.

Piti varmaan jotain muutakin kommentoida, mutta en taas muista mitään. Jaksuja kaikille pahoinvoiville :hug:
 
Huhhuh, onpas tänne tullut taas kovasti kirjoituksia, kiva lukea niitä. Tervetuloa mukaan kaikki uudet. Mukava saada lisää odottajia =) . Pikkujouluihin olen tässä valmistautunut, niitä onkin vielä kolmet jäljellä tämän jälkeen. Tosin yhdet niistä on miehen työpaikan järkkäämät lasten pikkujoulut eli koko perheelle tarkoitetut. Onneksi ei tarvi alkoholia lipittää, kun ei ole ilmaisia tarjoituja ja itse ostaessahan voi ottaa vaikka pommacia tai alkoholitonta siideriä =).

Veriseulaan menosta kysyi maamin82. Olen käynyt molemmissa aikaisemmissa raskauksissa veriseulassa ja aion mennä nytkin. Haluan, että tutkivat kaikki mahdolliset tutkimukset, niin tietää ainakin, että kaikki on kunnossa. Olen ollu 33 v. esikoisen syntyessä (nippanappa kerkesin täyttää 3 pv aikaisemmin, kun esikoinen syntyi) ja 34 v. pikkukakkosen syntyessä. Nythän onkin sitten ikää jo 39 v. kohta, joten kaikki tutkimukset on tervetulleita =) .

ON: Edelleen täysin oireeton olo, ainoa merkki raskaudesta on tädin puuttuminen ja isontuneet rinnat. Mutta näin helppoja mulla on ollut aikaisemmatkin raskaudet, luojan kiitos =) .

SMSM 5+5
 
Tutustuin tänään Citymarketin alkoholittomien feikkiviinasten valikoimaan. Rasti seinään :D Nyt on illan pippaloihin yksrosenttista Stowford Pressiä ja jotain alkoholitonta olutta. Eilen maistoin suullisen punkkua toisissa pirskeissä ja se maistui myrkyltä. Hyvin tää luontoäiti osaa tehtävänsä, vanha viinisieppokin näköjään talttuu kun on tarvetta. Jesh B)

Ihanata lavvantai-iltaa kaikille heinäkuisten hurmurien kantajille!
 

Yhteistyössä