Heinäkuun Hurmaajat 2010




nikki..........monesko tulossa..........synnytyssairaala......oma ikä

30.6
Cabo..............toinen..................nkl...............33v.
tuulie..............esikoinen.................................28v.
Marika75s.......esikoinen.............Hyvinkää........24v.

1.7
Minotchkin.........toinen................Jorvi...........37v.
Solnushka.........esikoinen..............................33v.
Zeenah.............esikoinen.............OYS...........24v.
susanna85.........esikoinen...........TAYS.........24v.

2.7
Marta.................esikoinen............SKS..........27v.
omenaruusu.......kolmas..............KOKS.........32v.
Tipu Topakka......kolmas................??.............??

3.7
Rumo.................toinen...............Kättäri........23v.

4.7
helise.............esikoinen.................KOKS........21v.
Nuu82............esikoinen...............PHKS.........27v.

5.7
pauliina82...........neljäs..............OYS...............27v.
kopkop....................??................??.................??
Kardemumma......esikoinen..........??............28v.
FunkyMama........toinen.............Jorvi..........29v.
Ellunaa................Toinen............SATKS..........20v.

6.7
toiveissa4............neljäs.............MKS..........29v.
tyhmäblondi73.....toinen............TAYS.........36v.
Kanelitäti............esikoinen............??...........24v.
JP-78

7.7
Chili24...........esikoinen.........TAYS...............25v.
NeLa..............kolmas.............kyks...............25v.

9.7
Star86...........kolmas..........SatKS..............23v.

10.7
jonttu79........kolmas.................................30v.
dana88.........esikoinen.........OYS...............21v.
Ennu.............toinen..............SATKS...........29v.
Sadee80.......neljäs...............HYS..............29v.

11.7.
Maamin82.....kolmas.............SEKS............27v.
Olivia81......esikoinen............Jorvi.............28v.
Pai80..........esikoinen.............??................29v.

12.7
Madrigal........kolmas............OYS..............31v.
Bebek..........esikoinen .......Kättäri...........23v.

14.7.
Lumo.............esikoinen....Hyvinkää...........20v.
Virpi1980.........neljäs.........OYS.................29v.

15.7.
Amati............seitsemäs.......PKKS.............37v.
Hiipi..................toinen..........KHKS............28v.

16.7.
Musta Pantteri....??................??....................??

17.7.
Punaposket 82...kolmas......KPKS...............27v.
Pennonen80......neljäs........KPKS...............29v.
Sherine..............neljäs........NKL..................33v.

18.7
Hexuli................viides.........kättäri..............26v.
EricaH...............toinen........TAYS.................28v.

19.7
Bambina...........esikoinen.......??................26v
Jonskuu84...........??.............PHKS............25v.
SMSM...............kolmas........OYS...............39v.
Retuli82............esikoinen......??..................??

20.7.
Aranel.............toinen...............PS..............22v.

21.7.
Ninzuliini..........toinen................??..................27v.
Mekkala.......... esikoinen..........TYKS...............29v.
Sussu80...........esikoinen...........NKL................29v.
Emmy83...........toinen............ ..Kättäri............26v.
Päpsy79...........neljäs................TAYS...............30v.

22.7.
Von Lin Lin........toinen...........kättäri..............31v.
Rae89..............esikoinen...........??................20v.

23.7.
Fiinukka............??.....................??................??

24.7
Ärrieri...............kolmas............KSKS..............33v.

25.7
Minsku82.........toinen................??.................27v.


Aika vielä hukassa
Marie1981.......toinen................??................??
Muffin
Laura-vm86....esikoinen.............PKKS...........23v.
Taatu..............esikoinen.............TAYS...........26v.



isän näkökulmaa joukossamme edustaa JP-78.



[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
hiipi: mullakin tuli vaan yhdet menkat pillereiden lopetuksen jälkeen.. siis ne ekat luomumenkat ja veikkaankin että laskettuaika saattaa siirtyä viikolla eteenpäin, mutta tällä hetkellä menen siis niillä viikoilla jotka on kuukautisista laskettuna.. :)

Marta, helise, Dana88 ja Rae89: mä opiskelen myös hoitoalaa.. enkä kerkee valmistuu ennen kesää.. mulla on onneks harjottelu jo 3/10-4/10 joten sen varmaan pystyn suorittaa ihan hyvin raskaanakin :) kylläpäs me tän alan opiskelijat ollaan kovia lisääntymään :LOL: mulla on nyttenkin menossa harjottelu ja päivät menee niin nopeesti et oon ihan poikki kun tuun himaan.. huomisen jälkeen aion kyllä nukkua kunnon yöunet kun nyt on jääneet vähän vähälle..enkä ole kerennyt kiinnittää huomiota oireisiin tai pahoinvointiin työn touhussa..

mä ostin tässä pari päivää sitten ensimmäisen vauvan vaatteen.. sellasen beessin bodyn kun oli alennuksessa ja se käy siis tytölle tai pojalle ja sitten ostin jo yhden lelunkin ja olen katsellut vaunuja netistä, vaikka en niitä netistä aio ostaa kuitenkaan.. Brion Happy tai Kombi, Emmaljungan jotkut yhdistelmät tai Ora/Jovi yhdistelmät ois ne mitä tuun katselee tarkemmin ja varmaat jotkut näistä ostetaan.. vaikka ovat kyllä aika hintavia :eek:

nyt on pakko mennä nukkumaan :)

Bebek ja "PL" 6+3

Onnellista odotusta kaikille! :heart:
 
Kuulkaa, vaikka mie täällä jo kurkin, voitte poistaa mut listalta. Tuon yhden haamun jälkeen en ole saanut kuin roskishaamuja testeihin, joten en lue itseäni raskautuneeksi :(
Ilmottaudun sitten uudelleen, jos testi vielä näyttäisi minullekin plussan...
Kuvotus tosin sen kuin voimistuu ja menkat jo päivän myöhässä :D
 
Kiitos Punaposket listan päivityksestä :flower:

KS09 voi harmi! Toivottavasti pääset vielä takaisin tähän pinkkaan :hug: .

Mulla tuli äsken pientä ruskeaa vuotoa vessakäynnillä pyyhkiessä. Voi itku, jos tää menee taas kesken. Se ois jo kolmas keskenmeno n. puolen vuoden sisään. :'(
Noh, eipä auta muu kuin toivoa parasta.
 
Sherine: toivotaan, että on vain vähäistä harmitonta vuotoa. Tarrasukkia pikkuiselle.

Tervetuloa kaikille uusille!

Minä käyn täällä vähän harvakseltaan, kun työt vie minusta kaikki mehut ja iltaisin menen jo ysiltä nukkumaan. Eilen kyllä jouduin nousemaan yhdeltätoista syömään! Joko se nyt alkaa. :eek:

Minä kannatan kerhoa tänne sitten vähän myöhemmin.

Joku kyseli kananmunakastikkeesta. Meillä se on ihan vaan valkoinen kastike, jossa on kananmunan puolikkaita.

Kylläpäs nyt aamulla on pää tyhjä. Kaikille mukavaa päivää!
 
heippa kaikille :wave: Uusi ilmottautuisi mukaan. olin tuolla kesäkuisissa koska kuukautisten mukaan la ois ollut 30.6. eilen kävin varhaisajanultrassa ja siellähän se sydän sykki :heart: Oli vaan luultua pienempi ja La siirtyi 10.7. Olen 29vuotias. Meillä on kolme lasta (5v, 3v ja 9kk) joten neljättä odotellaan. :heart: Synnytyssairaala tulee olemaan HYS.

Oli ihana huojentunut olo kun näki sydämen sykkeen. Ainoa huoli on nyt se että ultraaja näki kohdussa nestesirpin (vuoto). koitin kysyä että onko vaarallinen ja vastasi vain ympäripyöreesti että ainahan se olisi parempi kuin sellaista ei olisi.. :( Joten päivä kerrallaan mennään ja niin toivon pikkuisen pysyvän kyydissä mukana.. :heart:

KS09 ja Sherine :hug: toivon että kaikki on ok molemmilla :hug:

sadee80 & kirppu 6+6 :heart:
 
Huomenta vaan kaikille.
Täällä palattiin vielä perjantaiks töihin. Yöllä heräsin vatsakipuun, joka meni sitten kyllä ohi kun nousin ylös ja kävin vessassa. Mitä sitten lie olikaan...? Ei ainakaan mitään ylimääräisiä vuotoja ole ollut, eikä ollut yölläkää. Laskujen mukaan nyt olisi normaalissa tilanteessa ovulaation aika lähettyvillä, voikohan kroppa vielä jotenkin hämääntyä ja yrittää jotain vaikka oonkin jo raskaana ? :kieh:
 
KS09 ja Sherine :hug: toivottavasti kaikki ok ja pysytte heinäkuisissa.

ON: Olen maanantaista asti ollut kuumeessa ja flunssan kourissa, niin ei ole hirveästi tullut palstailtua. Nyt alkaa pikkasen jo helpottamaan eikä kuumetta ole enää. Kävin hakeen saikkulapun neuvolasta ja autolla ajo tuntui kuin ois pienessä sievässä ajellu...

Maanantaina alkais sitten viimeinen viikko töitä ja oloneuvoksen päiviä sitten vietteleen. Eli työt loppuu, mutta en ota siitä ressiä, saanpahan laittaa poitsun synttäreitä ja joulusiivota rauhassa. Poika jatkaa eskarissa ja tyttö 10 pv/kk hoidossa.
Oireita ei juurikaan ole vieläkään, mitä nyt nippailee vatsan seutua aika-ajoin ja vessassa pitää ravata usein, yölläkin monta kertaa. Eka neuvola oli 9.12. (jollakin muullakin oli samana päivänä).

Oli mukava lukea toisten neuvolakuulumisia. On aina herkkä hetki nähdä pienen sydämen lyönnit :heart: . Onnea :flower: .
Kyllä minunkin puolesta voidaan oma yhteisö perustaa, mutta kuten muutkin kirjoittivat, niin odotellaan vielä viimeisetkin heinäkuiset mukaan listalle.

SMSM 5+4
 
Tarrasukkia Sherine ja KS09 :hug:

Ja onnittelut sadee80 sydämen sykkeen kuulemisesta :heart:

Itse täällä eletään hyvin epäuskoisia aikoja...Vähän tunnostaa siltä,että ne vähäisetkin oireet häviää :'( Tänään uutta testiä kehiin ja toivotaan parasta. Luonnetta kysyy jos tää ei onnistukkaan...

Mutta hyvä huomenta vaan kaikille ja toivottavasti päivästä tulee kumminkin hyvä, itse pitäs ravitsemuken tenttiin koululle rynnätä:D Infoan illalla mikä tilanne...

T: Heidi ja ihme 5+1
 
maamin82 Meillä on kaks cockerspanieliurosta, toinen 3 vuotta ja toinen 8 kk. Eipä puutu säpinää talosta.

Sherine Toivotaan, että vuoto loppuu pian eikä ole mitään vakavaa!

Jouduin kuin jouduinkin sitten eilen punkteeraukseen, molemmat puolet. :eek: Hankalaa kun oon allerginen penisiliinille, eli mulle ei voi antaa mitään antibiootteja eikä voi edes ottaa röntgenkuvia. Tiistaina puhkotaan päätä uudelleen...

Lääkärin mukaan joillekin tulee poskiontelotulehdus heti kun ne tulee raskaaksi ja jatkuu koko raskauden. Onko kellään kokemuksia moisesta?

Olivia ja vauveli 6+5
 
Olivia81 Hui kauheeta :hug:
Ootko kokeillut tuohon poskiontelokierteeseen suolapiippua ? Niitä saa apteekista. Olen kuullut että monet poskionelokierteiset ovat saaneet piipusta apua.
Kannattaa tietty jutella ensin lääkärin kanssa että vaikuttaako raskaus tuollaisen käyttöön jotenkin.
 
Huomenta!

Taas tullut uusia mukaan, kiva =) Rae89 ja Sherine tervetuloa mukaan ja Sherinelle suuri :hug: toivottavasti pieni pysyy matkassa :hug:

KS09 kyllä sinäkin sen vahvan plussan vielä saat, jos et tässä kierrossa niin seuraavassa sitten! b :) d

Tänne on tullut kyllä tosi paljon tekstiä. Osa on jo käynyt neuvolassa ja saanut hyviä uutisia, osa vielä odottelee. Vauvahankintoja mietitty ja Dana88 oli suklaavanukkaita ostellu :D

ON: Mä lainasin eilen kirjastosta kaksi odotusaiheista kirjaa, kiva niitä iltasella lukea. Tässä neljännessä raskaudessa yritän pitää itsestäni ja pikkuisesta mahdollisimman hyvää huolta liikkumalla ja syömällä terveellisesti. Roskaruoka maistuu mulle liiankin hyvin, koitan siis sitä välttää :whistle: Jaksan sitten paremmin muksujen kanssa touhuta mahankin kanssa, kun en sitä liian isoks päästä. Huomenna juhlimme nuorimmaisen 1-vuotissynttäreitä. Onko teillä ideoita suolaiseksi tarjottavaksi? Ei aina viitsis tehdä piirakkaa ja voileipäkakku taitaa olla liian työläs.

Rae89 älä liikaa murehdi oireettomuutta. Mulla oli kaksi ekaa raskautta oireettomia ja hyvin meni kaikki.

Päpsy ja pikkunöösi 5+2
 
Päpsy: me tehtiin sellasia tonnikalarullia eli ostaa vaikka rieskaa ja sinne sisälle tuorejuustoa, tonnikalaa ja muita täytteitä. Sit kääräsee koko komeuden rullalle (itse laitettiin "merirosvolipuilla" eli hammastikuilla ne kiinni) ja pätkäsee sopivan mittasiksi. Helppoa ainakin ja meni kuin kuumille kiville.
 
Pahoinvointi on ympärivuorokautista ja olipa tänä aamuna ihan kiikun kaakun, ettei menty oksulle. Täällä on vielä 2-3 vkoa ensimmäiseen neuvolaan ja ultraan. Ei viitsi vielä laskea tarkemmin ettei mene päivien laskemiseksi. Jos lähtisi tekemään ruokaa :)
Mukavaa päivää kaikille! Ja tarrasukkia epävarmoille..

Minä ja Tuhina 5+6 :)
 
Miut voi varmaan näin alustavasti puotella listoilta pois...Tätipunainen tekee tuloaan.... pitää katella muutaman päivän päästä uudelleen mutt näin alustavati ei meille näytä heinäkuun hurmaajaa tulevan..

Järkytys ja pettymyt on suuri :'(
 
Pai80 Kiitos vinkistä! Täytyy käydä apteekissa vähän tutkimassa asiaa. :)

Rae89 Kurja jutttu. :hug: Toivotavaan, ettei täti kuitenkaan löytäis tietään perille ja jos niin käy, niin toivottavasti pääset liittymään elokuisiin!
 
:rae89 :hug: hali sinulle, toivotaan kuitenki ettei se täti tulisi, mutta jos tulee, niin ei ku uutta yritystä kehiin.. :heart:

[/b]Punaposket: Mulla on kanssa ihan hirveet pahat olot.. yli viikon oon nyt maannut ja ei toivoakaan että vois töihin mennä.
Eilen jouduin viedä koiran äkkiä eläinlääkäriin heti herättyä ku se oli aika huonona ni koko päivä meni pieleen, ei oo kyllä pitkään aikaa ollut niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin huono olo.. ei tää tän päivänen paljoo parempi ole, mutta ees vähän.

Joku kyseli koirista.. Mulla on yks tollanen howavart/labbis mixi ja sitten toinen on laika/saku mixi.. Jännittää kyllä ton nuoremman, eli laika mixin kanssa ku se ei ole lapsiin tottunut, mutta tuo toinen on ollut ekan vuotensa joka päivä hoidossa äidilläni joka on pph, niin sen kanssa en yhtään jännitä, luulen että tessa tulee suojelemaan lasta kaikelta.. on niin ihana mamman kulta :heart:
 
Koin äsken jotain todella absurdia. Menin alkuraskauden ultraan, johon neuvolatäti varasi mulle ajan saman tien kun soitin ekaa neuvolakäyntiä. Ajattelin, että tämä on siis ihan rutiinia ja kuuluu asiaan, että näin aikaisin käydään ekassa ultrassa.

Äsken astuin sitten ultrahuoneeseen, jossa maailman kirein ja töykein keski-ikäinen äijälääkäri kysyy ensitöikseen: "Kerropa nyt, miks sä oikein oot täällä." Menin aivan sekasin, olin että "Ööö, en tiedä? Alkuraskauden ultrassa?" Lääkäri kertoi, että neuvolassa on täytynyt käydä jotenkin merkittävä keskustelu, koska minut on lähetetty moiseen. Sanoin, että ei käyty, ja että aika varattiin jo ennen ekaa neuvolakäyntiä. Lääkäri ei edes kuunnellut vastaustani, puhisi jotain turhista käyntikerroista, tenttasi monta kertaa "Mitä sinulle sanottiin siellä neuvolassa, miksi olet täällä?" ja vastasin koko ajan, että "Ei mitään erityistä, en tiedä miksi!" Jotenkin ylimalkaisen ylimielisesti hän kehotti makaamaan siihen jalustintuolitsydeemiin ja sanoi, että "No katotaan nyt mitä täällä sitten muka näkyy.." Sitten se jo yhdessä vaiheessa unohti, että viikot oli 7+jotain ja sanoi "Hirveen pieneltä tää nyt näyttää.." Katsoin huolestuneena mieheeni päin, jolloin lääkäri jo oli että "Heh, eiku aijaanii, tää oli seiskaviikolla, joo ihan oikeen kokoinen se on" :/ Olipa todella luottavainen olo hänen käsissään.

Tutkimuksen jälkeen (joka kesti ehkä 55 sekuntia) se hakkasi tiedot koneelle sillä tavalla, että tietsikan näppäimet suunnilleen lenteli irti. Kohoteltiin mieheni kanssa kulmakarvoja, vaihdettiin merkitseviä katseita ja muodostin huulillani lauseen "MITÄ VITTUA?" :D

Kun päästiin huoneesta ulos, oltiin molemmat aivan pihalla ja järkyttyneitä. En siis muista enää puoliakaan niistä tylyistä kommenteista, joita lääkäri lateli. Nyt kyllä soitan neuvolatädilleni ja kysyn, että mitä hittoa täällä tapahtuu.

Käynti oli niin kamala, että sivuasiaksi meinasi jäädä se, että sikiön sydän löi 135 iskua minuutissa ja kaikki oli sinänsä hyvin :heart: Lääkärin mukaan vastasi viikkoja 7+1. (Mun omien laskujen mukaan oisin nyt 7+4, en sit tiä mitä tää tarkoittaa varsinaisesti? Alanko nyt elää niiden lääkärin viikkojen mukaan, tai siis en "elään" vaan laskemaan? Heh.)

No, mutta. Vauva on mukana, jostain käsittämättömästä syystä olen alkanut kutsua häntä Sultsinaksi :D
 
Ennu kiitos vinkistä, kuulostaa namilta :p

Rae89 voimahali sinulle :hug:

Kardemumma mulle on kans noita ikäviä lääkäreitä sattunut kohdalle. Kurjaltahan se sillon tuntuu, mutta täytyy vaan koittaa muistaa, että meitä on niin moneen junaan. Toisaalta, huonosta kohtelusta on ihan aiheellista tehdä vaikka valitus. Täytyy pitää omista oikeuksista kiinni. Mutta hieno juttu, että masuasukilla sydän sykkiä pomputti komeasti :heart:
 
Kävi kuten tollasissa sokkitilanteissa usein; vasta hetken sen tapahtuman jälkeen alkaa itkettää ja tajuaa, mitä oikein on tapahtunut. Mieheni yritti lohduttaa että unohdetaan se tohtori saman tien ja keskitytään siihen tärkeimpään: että vavva oli mitä parhaimmassa kunnossa ja pirtsakka ja eläväinen. Mulla jää silti pyörimään toi vähintään loppupäiväksi mieleen.

Soitin äsken neuvolantädille ja kerroin kokemuksestani. Hän pahoitteli lääkärin puolesta ja sanoi, että virhe oli hänen, ei missään nimessä minun (no, se nyt kyllä oli selvääkin :p ). Ja eikä se neuvolatyyppikään varsinaista virhettä tehnyt: hänen mielestään jos kktiskierto on epäsäännöllinen, tollanen ultra voi olla tarpeen. Aion silti vielä lähettää palautetta lääkärin käytöksestä. PERKELE!
 
kardemumma Siis aivan törkeetä!! Lääkärillä ei oo mitään oikeutta puhua sulle tuolleen! Kannatta ehdottomasti antaa palautetta sinne neuvolaan! Vaikka ois vahingossakin varattu liian aikaisin eka ultra, niin tuollaista käytöstä ei tarvi sietää lääkäriltä. Ammattitaidoton k*****ä!

Mrrr... Mulla nousee verenpaine. :)

Mutta mikä tärkeintä - IHANAA, että pienen sydänäänet kuului ja kaikki on hyvin! Paljon onnea! :heart:
 

Yhteistyössä