Nuu82 Tuskin se ammattilainen raskaana olevalle suosittelee käyttöön mitään myrkkyä, sinuna hakisin huoletta
bambina Juu, meilläkin näkyi syke ja pieni rapunen 6+1. Ja lääkäri sanoikin kun 4+5 käytiin ekan kerran (luultiin että olis jo rv 7 ainakin menossa menkoista päätellen) että kun ei siellä näkynyt kuin sikiöpussi, että tulkaa 10pv päästä uudelleen, ja sitten kun mentiin niin näkyihän siellä jumpjump :heart:
Viime vuonna kun tulin raskaaksi, sanoin yhdelle työkaverille heti kun olin jo 7rv - en malttanut olla kertomatta kun olin niin onneissani! Sitten muillekin paljastelin pikkuhiljaa eli ihan alussa. Paljon mukavampi oli olla töissä kun muut tiesi ja pomo tiesi, sai jakaa tuntemuksia pitkin raskautta alusta asti ja ne sai seurailla mun käytöstä ja mahaa
Kyllähän mä alussa mietin että kerron vasta kun 12rv on onnellisesti ohitettu, niin sitten uskaltaa..mutta enhän mä malttanut.. Lähipiirillekin kerroin alkumetreillä. Nyt on sama juttu, äidille ja anopille ja siskoille oon kertoillut ja joillekin kavereille. Onhan se ihana ilouutinen kun toinen vauva taas tulee
ja täytyy vain luottaa että loppuun asti päästään :heart:
Mulla ei ollut pahoinvointia yhtään tyttöä odottaessa, söin kaikkea makeaa ja suolaista, kaikkea mielin määrin. Vanukkaita mies toi kaupasta selkä vääränä! Yksikin viikonloppu vedin parikymmentä. Kokista en kertaakaan juonut, lattea ja kaakaota join töissä päivittäin joitakin kupposia. Silloin kun ekoja sydämensykkeitä neuvolassa tytöstä kuunneltiin ja se oli nopsa, niin neuvolatäti muistaakseni sanoi että olisikohan tyttö.. Tytöillähän on kai yleensä nopeampi syke. Nyt on sitten pahoinvointia ollut, mutta ei joka päivä pahasti, enkä ole oksentanutkaan kertaakaan vielä..nyt ihan hyvä olo, väsymystä on kyllä aika mykke! Mutta pitäsikö tästä nyt sitten päätellä että seuraava on poju?!
Heh, ei näihin ole uskomista sanon minä, ei sitten lainkaan! Ne on ihan tarua
Ja rakenneultrassahan sitten (ei siihen montaa viikkoa ole, aika hurahtaa kuulkaas hyvin nopsaa) voi selvitä sukupuoli, ainakin meillä sanottiin viimeksi että tyttelihän se siellä, tai tarkemmin sanoi kätilö näin samalla kun kuvan pysäytti ruudulla: "no, tuosta voitte itse päätellä kumpi siellä on"
mä en heti tajunnut mutta pimperohan se oli!
Viimeksi raskauskiloja kertyi kaikenkaikkiaan 20kg. Hui! Nyt ei taida tulla noin paljoa, en ainakaan ole niin kova ahmimaan herkkuja nyt (vielä..) kun ei tee mieli ja kun on tuo vajaa 7kk typykkä niin ei ihan ehdikään mässyttelemään mitä huvittaa ja milloin vaan..
Minotchkin Toivottavasti sulle ei tuu niska- ja pääkipua ja ällöä oloa rokotteesta. Mulle tuli, no - huono olo saattoi olla myös raskaushuono-oloakin.. Mutta ota sitten iiiiisisti
Ja hei, jälkioireet mitä nyt ehkä tuleekaan, niin kestää sen 1-2 pv, mulla oli yhden päivän ja käsi useamman päivän, mutta missään vaiheessa käsi ei ollut niin kipeä että ei ois voinut nostella esim. tyttöä ollenkaan. Tsmp!
Nyt mä teen valmispuuron, omenakanelin.. hellurei ja hellät tunteet masuillenne! :flower:
FunkyMama & minitomaatti 7+2