Heinäkuun Hurmaajat 2010

Juu mä kans yritän suhtautua noihin uutisiin niin et keskenmenot voivat johtua myös muista syistä. Ja eihän niille muutenkaan tahdo löytyä selitystä. Mutta inhottavaa että noista nyt uutisoidaan vähän tohon sävyyn. Pääseepä taas jotkut "viisaat" syyllistämään odottajia, jotka ottaa rokotteen. Prkl. :headwall:
Mä täällä nyt sitten taas lämpöilen. Olo on sellanen et ois oikeesti kuumetta, mutta mittari näyttää sen 37,3 eli taitaa mennä raskauslämpöilyn piikkiin vielä toi lukema ? Ku normaali lämpö on se 36,6 niin alkaa nääkin lukemat jo tuntumaan... :( Täytyy nyt seurailla et jos alkaa nousemaan korkeammalle täytyy lähtee sitten kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1771216

Tosi kiva lukee näitä juttuja alla vuorokausi rokottamisen jälkeen :'(
Plaah, ihan huuhaata. Samalla tavalla vois uutisoida, että "Nainen söi viime viikolla etanan ja sai keskenmenon 6 päivää myöhemmin". Tottahan nuo pitää tutkia, mutta kuten mainittu, niin keskenmenoja sattuu eikä niille useinkaan löydy syytä.

En itse enää ollenkaan lue näitä juttuja, järkihän siinä lähtee. Tosin oon aikoja sitten laittanut pannaan iltapäivälehdet muutenkin. Joka ikinen päivä kauheet paniikki uutiset sikainfluenssasta - ja joka toinen päivä Satu Tuomisto kannessa. ;) Kaunis nainen, ei siinä mitään, mutta rajansa kaikella.

Ohhoh, menipäs off-topic! Siitä ei varmaan rangaista täällä? :D

6+3 tänään!
 
Nyt vissiin alko kunnolla tää aamupahoinvointi :/ ei tahdo aamupala maistua, kaikki hajut vaan yököttää... Onneks sain kuitenki mandariinin alas ja olo koheni ja meni jopa paahtoleipä ja kupillinen jogurttia, mutta kahvista ei tarviikkaan haaveilla. Onneks ei oo tarvinnu kuitenkaan oksentaa.. mutta olo on melkosen heikko!

Mun olis tarkotus tänään leipoa pullia, katotaan jaksaako sitä.. Tuntuu,että väsyy ihan vähästäkin ja vois vaan istua ja makoilla koko ajan. Tuntuu,että yössä on liian vähän tunteja, aamulla on väsynyt olo ja aina herää herätyskelloon, vaikka ennen raskautta melkein aina heräsin ennen kelloa..

Meillä kerrottiin lapsille viime viikolla vauvasta, ja nythän siitä sitten tietää vissiin isompien tyttöjen kaverit.... ja kenelle he sitten lie kertoneet. Ja taitaa ainaki miehen sukua pian asiasta tietää. ja varmaan viikonloppuna selviää mun siskolle ja isällekin,kun on keskimmäisen tytön 6v. synttärit.

rv7+3
 
Pai80
Siis aivan! Vois jonnekin listata, ettei halua kahteen seuraavaan viikkoon lukea 1) sikainfluenssas 2) vaalirahoista 3) säästä 4) Satu Tuomistosta. =) Pitäisköhän ehdottaa Iltasanomille?

pauliina82
Mulla kans auttaa jogurtti huonoon oloon. Ja kun vois vaan nukkua. Toivottavasti pahoinvointi helpottaa pian!
 
Huomenta
Täällä painiskellaan myös ton rokotteen kanssa..Ottaako vaiko ei.. :/ Saisin sen itselle ja pojalle torstai-perjantaina... :| Yritän vältellä noita lööppejä koska pää hajoaa jos niitä alkaa seuraamaan.
Tänä aamuna eka vaikea aamu tulla töihin..eikä oksupussia mukana, tietenkään. :headwall: Kakotutti, kiva ajella autoa kun oksettaa, mutta sain pidettyä oksun loitolla. Vieläkin on hutera
Väsymys on täälläkin kroonisena päällä.
Mino ja Pulla 7+6
 
Huomenta tytöt! Meillä näyttää olevan melkoisen pahoinvoiva pino :) Mulla tuntuu olevan ihan tuurista kiinni, mikä milloinkin oloa helpottaa ja mikä pahentaa. Tänä aamuna tuli mustikkajugurtti kaaressa ulos, vaikka olen sitä voinut ihan hyvin syödä tähän mennessä. Ja kahvista ei tosiaan tarvi haaveilla. Mulla loppui sen juominen jo melkein kaksi viikkoa sitten.

Aamulla oli taas "joulukalenterin" luukun avaus, eli sai lukea siitä vau-kirjasta uuden viikon. Tänään rikki 8+0. Nyt tuntuu, että aika on mennyt tosi nopeasti, vaikka vielä viime viikolla ennen ultraa tuntui, että se matelee ihan hirmuisen hitaasti. Hirveän paljon tuolla mahassa kyllä tapahtuu näinä ekoina viikkoina ja jännä ajatella, että alkiossa alkaa olla jo ihan ihmisen piirteet, vaikka se onkin noin kirsikan kokoinen vasta :)

Mukavaa päivää kaikille ja tervetuloa taas uusille :flower:
 
Tunnen itseni hirmu ulkopuoliseksi, kun juon tässä jo aamun toista kahvikuppia. :p

Marta
Ultran odottaminen kyllä hidastaa ajankulun ainakin puoleen... Meillä ois vielä reilu viikko tapettavana. Hassua kun mulla on vahvasti sellanen olo, että kaikki on hyvin, mutta siltikin pelottaa, ettei sydänääniä näykään tms.

Ajatelkaa, miten paljon helpommalla meidän vanhemmat ja isovanhemmat on päässeet odotuken kanssa. Ei niillä ole ollut nettiä ja tätä tietomäärää, mikä meillä on. En usko, että ovat samalla tavalla osanneet pelätä keskenmenoja, kohdunulkoisia, tuulimunia sun muuta. Mutta toisaalta silloin aikanaan on ollut paljon suurempi lapsi kuolleisuus tms...

Argh. Työn pariin, mars!
 
Kyl nyt on hyvä fiilis :heart: Kävin lääkärissä tän diabeteksen suhteen ja oletin samaa vanhaa puhetta, että pitää katsoa mitä syö jne. mutta ei. Lääkäri laittoi heti lähetteen keskussairaalaan, niin saadaan lääkitys ja muut oikein heti alusta asti. Kyllä on helpottunut olo :)

Onko monet miettinyt 4D-ultraa?

 
Helou Mammat!!!

Sellaista tekisi mieleni kysyä, että onko täällä ketään, kellä olisi ylimääräistä energiaa?!?! Kaikki tuntuvat olevan väsyneitä, ja ihmettelen, että miksi itse oon nyt parina päivänä herännyt pirteenä kuin peipponen. Mulla väsymys ajoittuu ennemminkin tuonne iltapäivään... |O

Täällä aaltoileva pahaolo jatkuu. Varsinkin aamusti kun on kova nälkä, tekee pahaa kyllä ihan hulluna, eikä mitään ruokaa tekis mieli, mut pakolla syön ja jo vain olo helpottaa hetkeksi. Erityisiä mielihaluja mihinkään ruokaan ei oo, mutta normisti syödään iltaisin jätskiä jälkkäriks, niin sitä ei oo tehny sit tippaakaan mieli. Tilalle vetelen yleensä mandariineja. Ehkä hyvä niin! :D

Olivia81 Mulla oli mun esikoispojan odotuksessa niin, että alkuraskaudessa teki oikein mieli kahvia. Join melkein puolikin pannullista kahvia aamulla. Kyllä se into siitä sitten myöhemmin laantu! =)

Mulla oli ihan selkeesti erilaiset oireet ja mielihalut poika ja tyttöraskauksissa, mut tää on ollu nyt semmonen alkuraskaus, et joko oon oireeton tai vähäiset loput oireet sekoittuvat sekä edellisiin tyttö että poikaraskauksiin. Ei voi siis vielä ainakaan senkään perusteella veikata, et kumpi nyt olis tuloillaan. Mites te muut joilla on jo lapsia, onko teillä ollu tyttö tai poikaoireta edellisissä raskauksissa?

Jahas. Jos menis leikkii lasten kanssa hetkeks ennen kotihommia! :wave:
 
täällä kevyen flunssan kourissa... ja vähän vielä muutenkin varovaisin mielin, sillä jostain syystä pelkään tosi kovasti tuulimunaraskautta. ehkä siksi en osaa vielä iloita täysillä... ensi viikolla siis varhainen ultra, josta yritetään kovasti löytää sydämensykkeet, sillä olen sillon vasta viikolla 7. piinaavaa odottelua!

mutta koska esikoinen kyseessä, niin en tiedä noista tyttö- /poikaraskausoireista... eli onko jotakin selviä merkkejä? ja siis mitä ne ovat? :p koska itse en ihan hirveästi usko niihin, sillä usealla kaverilla ollut ihan sattumanvaraista, eikä oireet ole täsmänneet lainkaan sukupuoleen... mutta yritetään olla avoimin mielin ja tarkkailla oireita, jos ne vaikka pitäisivätkin paikkaansa... :) (vaikka luulenkin jo tietäväni kumpi olis tulossa, jos siis ei ole tuulimuna!)
 
Huomenta kaikille! :hug:

Täällä se vaan pyörrytys ja pahoinvointi jatkuu, pääsin kuiteski ylös sängystä ja raahauduin makaamaan tänne sohvalle.. :D
Mulla on tänään ultra, jee jee... Jännittää kyllä hirmusesti ku koko yön näin painajaisia..
Eka että meijän pihalla oli hirmu kesy ilves(!) ja ei uskallettu enää koiria ulos yksin päästää-... ja sit ku se uni loppu ni jatkukin sellaset " täältä ei kyllä nyt sydämmen tykytyksiä näy".. oli kauheeta herätä tollaseen uneen ku sanotaanki että ei näy sydäntä..
Noh.. enää 4 tuntia 12 minuuttia ja sitten selviää että mitä täällä mun sisällä on.. :heart:

Mä meinaan mennä sinne 4 d ultraan kyllä ihan varmasti kanssa, miehen sisko kävi sielä kanssa ja oli kyllä mahtava dvd minkä ne sieltä sain..

Mukavaa päivän jatkoa kaikille..

susanna ja papu 8+4
 
susanna85 Tuuhan kertoon sitten, mitä ultrassa näkyi. Uskotaan vakaasti, että siellä on kaikki kunnossa! :)

Mun yskä on tänään saanut kaverikseen kipeän kurkun ja tukkoisen nenän. Vähän epäilen, että mun alkusyksyn poskiontelontulehdus on uusinut... Saakohan tässä vaiheessa mitään antibioottia?! Kauhee jos joutuu suorilta punkteeraukseen... :eek:
 
POKSPOKS rv 6 :heart:

Tälläkin pientä flunssaa mutta ei onneksi kuumetta :snotty: Eilen olin kyllä pois töistä ja vielä tänään kun en viitsi mennä vanhuksia päin aivastelemaan ja räkää valumaan :/ Huomenna olis iltavuoro ja perjantaina työpaikan pikkujoulut... Ehkä onni onnettomuudessa tämän flunssan kanssa, nyt voin vedota siihen kun ei alko maistu :D
 
Varovaisesti uutena kurkistelen tänne. Maanantaina sain tk:n labrasta vastauksen, että raskaustesti on positiivinen - vaikka olin jo lähes 99 % varma asiasta. Raskauden alut minulla on aina olleet samanlaiset eli oireettomat, ainoa mistä ns. on tiennyt olevansa raskaan on kun täti ei olekaan enää kurvannut paikalle.

Eilen soitin ekan ajan neuvolaan ja sain sen 9.12. Tänään soittivat neuvolasta, että haluanko possurokotteen, mutta mietin, tohinko sitä näin alkuraskaudessa ottaa... Ja ei ne sitä vielä edes anna minulle, koska olen flunssassa ja kuumeessa. Poika aloitti tämän rumban perjantaina, lauantaina sairastu tyttö, sunnuntaina mies ja maanantai-iltana nousi kuume minullekin. Niin siis meillä on siis 2 lasta ennestään 2003 syntynyt poika ja 2005 syntynyt tyttö.

SMSM rv 5+3
 
Juu, siis kyllä nyt taas saadaan otsikoita tosta keskemenojutusta ja oikeen lisätään vettä myllyyn koko ajan lisää.

:kieh:

Ärsyttää oikeen, kun avaat sitten netin, radion, telkkarin tai ihan minkä vaan lehden, niin johan on jotain juttuu tästä SIKAINFLUENSSASTA aaarggg :kieh:
Media on saanut ihmiset ihan sekaisin kuten yleensä aina ja sitten eri lääkärit vaan kertoilee mielipiteitään ja sitten vielä toi kaiken huippu toi Linkola =)
Se siellä varmaan odottaa jotain joukkokuolemaa jo, jotta väestö ei kasvais liikaa...huh huh :x


Ok, tulipahan avauduttua taas, sori :heart:

Täällä ei mitään uutta, en saanut taas soitettua neuvolaan, kun puhelinaika meni ohi ja vastaaja päällä, kaippa sinne pitää jättää sitten viesti, kun kohta taas koitan soittaa :|

Tää on muuten aivan erilaista tää raskaus, kun esikoisen kohdalla. Välillä unohdan täysin, että tuolla masussa joku asustelee jo :heart:
Esikoisen kohdalla sitä ei saanut juuri mielestään ja pyöri ajatukset vaan vauvassa =)
Tuo poika kyllä juu pitää ajatukset hyvinkin itsessään tuolla omalla touhullaan =)
Mites muilla jo "lapsellisilla" ?
 
Heipsis!
Ja onnittelut kaikille uusille! Erityisesti mieltä lämmitti SMSM:n plussa :) Samassa pinossa jatkettiin!!! :flower:

Täällä ei kummempaa. Miehen kanssa vuosisadan riita.. voihan siihen varmaan vaikuttaa nuo raskaushormonitkin. Jospa se taas tästä. Meillä kerrotaan varmaan tuolle lähes kolmivuotiaalle sitten kun mahaa näkyy, että on helpompi selittää. Tuolle 1,5v:lle...?? En tiedä, ehkä sitten että "kato vauva" laitoksella :)
Tänään on ainakin toistaiseksi ollu helpompi päivä pahoinvoinnin kanssa. Suht vähäisiä määriä tulee syötyä, mutta nyt en ressaa siitä, enkä mistään muustakaan. Eka kertalaisille tiedoksi että neuvolatädit voivat olla joskus vähän ajattelemattomia. Esikoista oottaessa väänsin itkua kun etomisien kanssa paino laski hiljalleen (yhteensä ehkä 3kiloa) tuonne viikolle 15 asti. Terkka meinasi, että pitäisi tulla sitä painoa puoli kiloa viikossa. Onneksi mulla oli ihana opettaja koulussa, joka koulutukseltaan kätilö ja se sitten sanoi että "höpöhöpö".
Missä viipyy lumi??
Mä tässä odottelen sopimuksen jatkoa tuonne heinäkuulle ennen kuin puhun töissä suuremmin mitään. Lähemmille työkavereille olen jo sanonut, kun töissä on sellaisia "ei raskautetuille"- juttuja. Lähiviikkoina pitäisi tietää sitten jatkosta.

Mulla ei tissit tiedä tästä raskaudesta mitään. Aikaisemmissa ne on aina paisuneet ja väri on muuttunut ja aratkin on olleet. Mä ajattelin että ne on jo karaistuneet jatkuvaan "vauva masussa tai tississä roikkumassa"- elämäään :) 3 kuukautta sitten loppui tuon pienemmän pojan imetys.

Vaan kyllä tää on ihanaa! Mulla on vähän sellainen tyttö olo nyt josta kannan lähes huonoa omaatuntoa, kun meillä edelliset poikia. Mulla on ollu enemmän etomista tai ainakin aamusta asti mitä ei oo ollu pojilta ja tyttö kuulemma teettää hieman enemmän pahoinvointia. Mutta vaikka siellä olisi kolmas ihana pieni poika tulollaan niin rakas ja tervetullut on!
Sellaista :)

Minä ja Tuhina 5+4
 
Heis! Pari päivää sitten ihmettelin mihin mun raskausoireet oli kadonneet, eipä ne mihinkään häipyneet. Tunti tekstin kirjoittamisen jälkeen piti käydä pyttyä tervehtimässä, kun iltapala lensi ulos. Ainut ruoka, mikä pysyy sisällä varsinkin aamuisin, on ruisleipä. Tänä aamuna ruisleipä oli loppu, joten söin muroja aamupalaksi :S Eipäs ne kauaa sisällä pysynyt :( Onneksi tällä viikolla ei ole aamutunteja, sillä ei opinnoista tulisi varmaan mitään vetämätön - ja pahaolo koko ajan. Pitäis imuroida ja pessä pyykkiä nyt, mutta kaikenlainen kumartelu pistää oksentamaan :(
Muistelin tuossa äitin kertomia raskausjuttuja, kun se ootti mua se okseni koko raskauden ajan, pahoinvointi alkoi tosi aikasten jotain viikolla 4. Veljeä oottaessa oksensi vain pari kertaa koko aikana.

Enää kuusi päivää ultraan :) Tilasin ajan Meri-Oulun neuvolaan onko muita Oulu-alueelta käynyt siellä?

Onko muut viel miettineet/ hankkineet hankintoja tulevalle vauvalle? Pinnasängyt ja hoitopöydät ollaan kateltu valmiiksi, ennen jo raskautta. Kärryjäkin ollaan käyty katteleen, miehen mielestä vaunujen pitää olla Emmaljunga. Oon ihastunut yhteen vuoden 2008 väriin, jota ei valmisteta enää :( Ei näytä Huuto.netissäkään olevan sitä väriä myytävänä. Vaikka väriasia on aika turhanpäiväinen, mutta ainakin mun mielestä väri ja malli pitää olla mieluisa, niin vaunut tulee käytetyksi eikä dumpattua nurkaaan.

Sitten vähän asianvierestä, joku mainitsi sen lista, mitä ei halua lukea lehdistä. Niin Satu Tuomiston on kans mun listoilla, se on ollut viimisen kuukauden ajan vähintään toisen iltalehden/sanoman kannessa vkl-numerossa, jotain rajaa! Onhan se nätti nainen, mutta ei sen tarvis joka viikko kannessa olla:LOL: Ehkä ens vkl joku toinen ex-missi koristaa lehtien kantta :D

Dana88 & Pikkune 6+4
 
Mulla on kuumeinen olotila edelleen, mittari näyttää sellasen 37,5. Päätin lähtee kotiin potemaan tätä lämpöä. Johtuu varmastikkin siitä eilisesetä piikistä, mut enhän voinu sitä tietenkään duunissa sanoo ääneen. Totesin vaan et lämpöä on ja mihinkään ei vielä ainakaan satu.
Katon illalla tilanteen uudestaan, jos pysyy lämpö noin kohollaan jään kyllä huomennakin kotiin lepäämään. Hitsiläinen ku tietäisivät töissäkin mistä kyse niin ei varmasti kellään ois poikittaista sanaa sanottavana missään kohtaa. Mutta odotellaan vielä... Ja tosiaan ku oon normaalitilassa flunssassa niin näillä lämmöillä oon todellakin jo petipotilaana.
 
Hyvää keskiviikkoa kaikille! Onpas täällä vilkasta keskustelua, hyvä hyvä!

Tänne oli uusiakin ilmestynyt, ainakin hiipi ja SMSM, tervetuloa munkin puolesta :flower:

EricaH mulla on menny kaikki kolme edellistä yli LA:n, semmosen neljä päivää. En mäkään joka hetki mieti, että kannan ihmisenalkua sisälläni niinkuin ensimmäistä odottaessani :D Mun kolme poikaa pitää tän äipän ajatukset pois masusta päivisin, illalla sitten ku itsekin rauhoittuu saa miettiä tuota masuasukkia :heart: =)

Semmosta vielä haluisin kaikille kanssasisarille täällä sanoa, että nyt lakataan turhasta murehtiminen ja nautitaan alkuraskaudesta, muuten kohta huomataan, että raskaus on puolivälissä ja mitenkäs se alku niin pääsi ohi vilahtamaan :/ Rokotuksen suhteen ajattelen, että tehty mikä tehty, miettisin asiaa joka tapauksessa. Ja parempi tosiaan jättää noi sikainfluenssaan liittyvät uutiset lukematta ja keskittyä muihin juttuihin. Nautitaan, että elämä on nyt näin!

Päpsy ja pikkunöösi rv 5+0 *POKS*
 
Alkuperäinen kirjoittaja päpsy79:
Semmosta vielä haluisin kaikille kanssasisarille täällä sanoa, että nyt lakataan turhasta murehtiminen ja nautitaan alkuraskaudesta, muuten kohta huomataan, että raskaus on puolivälissä ja mitenkäs se alku niin pääsi ohi vilahtamaan :/ Rokotuksen suhteen ajattelen, että tehty mikä tehty, miettisin asiaa joka tapauksessa. Ja parempi tosiaan jättää noi sikainfluenssaan liittyvät uutiset lukematta ja keskittyä muihin juttuihin. Nautitaan, että elämä on nyt näin!
AAMEN! Olen niin paljon samaa mieltä, ettei enempää voi olla. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Alkuperäinen kirjoittaja päpsy79:
Semmosta vielä haluisin kaikille kanssasisarille täällä sanoa, että nyt lakataan turhasta murehtiminen ja nautitaan alkuraskaudesta, muuten kohta huomataan, että raskaus on puolivälissä ja mitenkäs se alku niin pääsi ohi vilahtamaan :/ Rokotuksen suhteen ajattelen, että tehty mikä tehty, miettisin asiaa joka tapauksessa. Ja parempi tosiaan jättää noi sikainfluenssaan liittyvät uutiset lukematta ja keskittyä muihin juttuihin. Nautitaan, että elämä on nyt näin!
AAMEN! Olen niin paljon samaa mieltä, ettei enempää voi olla. =)
Niin samaa mieltä:) Mitä sitä turhia murehtia ku itse ei voi niihin enään vaikuttaa.

Tervetuloa taas uusille:)

Ja samaa mieltä oon kyllä tosta iltalehdestäkin ihan turhaa vöyhötystä koko lehti täynnä vaikka pakko myöntää et sen netistä aina luen.
Ja vaikka rokote oliskin aiheuttanut nää keskenmenot niin eikö se ole kuitenkin parempi niin että luonto hoitaa kun että syntyy sairas lapsi. Ja jos mitään ei tuu niin toivotaan että kaikki sillon hyvin. Näin mä ainakin yritän ajatella:)

).( On niiiiin huono olo koko ajan:x En kestä tätä... perjantaina olis pikkujoulut ja jouluruokaa mut saa nähdä miten käy.. En mitenkää pysty "iloita" tästä huonosta olosta edes sillä et on raskaus oire ja et hei meille tulee vauva.. Ku se on vieläkin niiiin epätodellinen ajatus.. Onneks viikon päästä olis neuvolalääkäri niin sit saa tietää.. ja ehkä tää sit toivottavasti muuttuu todellisemmaks.
Tää huono olosuus on vaan niin perseestä.. Ei voi jääkaappia aukasta että ei yökkis varsinkin jos sie haisee joku :snotty: Ja toinen on tiskikone.. jätin suosista likaset astia pöydälle.. laitan sitten ku ei ihan hirveesti tee huonoo..

Onko muilla jo alkuraskaudesta närästystä? Tää on ihan hirveetä:( Rinnassa sellanen tunne et sie kiehuis joku.. Onneks rennie ja purkka auttaa asiaan muuten menee yökkäykseks..

Kahvia ei oo täällä menny enään viikkoon.. Kiva vaan käydä kyläileen ku automaattisesti mulle kaadetaan kahvia.. ja ei kauheesti viittis kieltäytyä että ei sit kukaan arvaa..

Tais tulla taas vähän pitkä.. sori..

Chili ja masumato 7+0 pokspoks :heart: :heart:
 
Juu yritän nyt alkaa keskittymään muihin juttuihin kun tuohon possuflunssaan, kostan sitten jouluna kinkulle... :LOL: :LOL: :LOL:
Alkuraskaus kyllä hujahtaa varmasti huomaamatta ohi. Mullakin jo 6+3 :heart:
Tänään meinas kyllä töissä jäädä syömättä kun haistoin ruokalaan mennessä silakat :$ Muutoin pahoinvointi ollut kovin vaihtelevaa. Keskivartalo on kyllä jo nyt alkanut turpoamaan siis ihan joka suuntaan, mutta paino ei onneks vielä oo pahemmin noussu.

Asiasta viidenteen... Onko täällä paikalla muita Pk-seutulaisia ? Osaakos joku kertoa vähän tarkemmin noista synnytyssairaala vaihtoehdoista ? Jorvi, Naistenklinikka vai Kättäri ? Pitäis tässä parin viikon sisällä päättää sekin asia.

Chili25
Mulla ainakin on ollut pienoista närästystä, mutta Rennie on tosiaan auttanut. Ja myös se etten syö esim. jogurttia tai jäätelöä.
 
Joku joskus kirjoitti ruokalistoista. Meillä syötiin eilen perunat ja kananmunakastike, tänään menee lasagne. Huomisesta ei vielä tietoa :LOL:

Tänään ollut todella raskas päivä. Keskimmäisen lapsen sokerirasituksen arvo koholla ja nyt on ihonalainen vrk-mittaus meneillään. Voi kamala, jos nyt iskee hänelle diabetes :'(

Luin tuolta monikkoperheet-otsakkeen alta kaksosten synnytyksistä. Huhhuh, monilla näytti tulleen raskausmyrkytys lopussa ja sen vuoksi sit oli käynnistetty. Ei pitäis ehkä tässä vaiheessa lukea kaikkea mahdollista, jos on tällainen panikoijaluonne. Ja toinen juttu, useinhan nämä kaksosvauvat ovat vähän pienempiä kuin ykköset. Mitenkäs kummassa sellaisia hoidetaan, jos paino alkaa kakkosella saati ykkösellä. Minulla kun on kokemusta vaan sellaisista nelikiloisista.
 
Yhtään ei huono olo vaivaa vielä meikäläistä, mutta katsotaan ajan kanssa, sillä nyt vasta 5+2. Jos muista tuntuu että aika kuluu nopeasti, niin mulla kyllä ihan päinvastaiset tunteet! ehkä toisaalta toivon, että pääsisin niihin viikkoihin, kun tulee pahoinvointia - että tiedän että jotakin tapahtuu. tai että pääsis sinne ultraan. tietty kun töissä oli hiljaista (possunuha-aalto) ja nyt itse toista päivää kotona flunssan kourissa, niin on ollut aikaakin ajatella vain sitä vatsassa olevaa ihmettä. Vieläpä kun on ensimmäinen tulossa... :heart: ajattelin alkuun, ettei epäilystäkään, ettenkö luottaisi testeihin, joiden mukaan olen raskaana, mutta kappas vaan, kun kaikki oireet (kohtukipu ja tissi- /nännikivut) ovat poistuneet, niin tänään huomasin tekeväni kaappiin jäänyttä raskaustestiä. no tulihan siihen se pos. viiva ennen kontrolliviivaa, joten ei siinä mielessä aihetta huoleen...tää oma pääkoppa vaan huolestuttaa! :LOL: toivoisin et pari viikkoo menis hujauksessa, niin olisi ehkä vähän helpompi olo.
 

Yhteistyössä