Heinäkuun Hurmaajat 2010

Heips!!

Vieläkö mahtuu mukaan Heinäkuusiin?
Plussasin viime viikolla ja kaksi viivaahan siihen lehahti, joten ensimmäisellä yrityksellä tärppäs ja pikkukakkosta odotellaan sitten syntyväksi noin 18.7 :heart:

Esikko nyt 1 v 2 kk, joten ihana ikäero tulee kyllä :heart:
Neuvolaankin pitäis soitella vissiinkin, mutta eipä tässä kai kiire oo...Josko huomenna rimpauttais.
Niin ja Tampereelta ollaan, joten Taysihan se tulee oleen taas päätepysäkki tässäkin raskaudessa toivottavasti

=)
 
sain plussan testiin 12.11. LA on menkkojen mukaan 21.7. Minulla on ennestään kolme iloista ja vauhdikasta poikaa :heart: Olen 30v. Synnytyspaikkana TAYS.

Olen tosi onnellinen raskaudestani, mutta en pysty täysin nauttimaan tästä, ku otin tuon possurokotteen eilen ja nyt pieni huoli kulkee matkassa, vaikka terveydenhoitaja ihanasti mieltäni rauhoittelikin. Kallistuin rokotteen ottamisen puolelle, ku ajattelin, että enemmän murehtisin rokotteen ottamatta jättämistä, jos jotain sattuisi. Millaisia oireita teillä muilla rokotteen ottaneilla on ollut? Mulla on käsivartta särkenyt eillisestä asti, kurkku ollut vähän kipeä ja lämpöä.

Päpsy ja pikkunöösi rv 4+6
 
päpsy kiva kun liityit seuraan!!!

ja erica, tervetuloa myös!

rokotteesta: käsi armottoman kipeä, kosketusarka. sellanen punanen iso ampiaisenpureman näköinen jälki pistoskohdassa. ja pistoskohta on kova ja kuuma. kurkkukipua ja vähän päänsärkyä, mutta eipä juuri muuta.

5+1
 
Bambina mukava olla mukana tässä porukassa :) samoja oireita sulla ku mulla tosta rokotteesta.

Olivia81
mulla kans tota palelua.

EricaH meillä on lasketut ajat aika lähekkäin, mulla 21.7 ja mullakin TAYS synnärinä =)
 
nyt on varattu aika gynelle ennen ekaa neuvolaa. aika on jo ens viikolla, silloin 6+3 eli viikolla 7. näkyyköhän siellä vielä sillon mitään ja kuuluukohan sydänäänet jo? pelottaa otinko liian aikaiseksi. gyne ite suositteli vasta siitä seuraavalle viikolle aikaa mut kun se ei sit mitenkään sopinu ja sit seur. onkin jo neuvola...voi voi...sit masentaa jos ei vielä sillon mitään näy.
 
Tervetuloa uudet :flower:

Onnea Liplatus tuplaodotuksesta :heart:

Ihana olla kotona. Pitkä ja uuvuttava työpäivä takana. Väsytti tänään niin että silmissä sumeni koko päivän |O Mulle ei myöskään maistu kahvi enää, teehen on pitäny siirtyä, ihmeellistä toi kahvi kun heti tulee paha olo, jos sitä juo :x mutta niin on ollu aikasemmissakin raskauksissa.

Mä oon ostellu jo vaatteita. Aina kun löydän kaupasta tai huutonetistä jotain ihanaa (uusretroa) niin pakkohan se on ostaa.. Meijän pitää ostaa vaunut ja turvakaukalo. Pinnasänky ja sitteri löytyy.. Ainahan sitä tulee osteltua kaikkea uutta tai näin oli ainakin sillon kakkosen aikana, vaikka esikoiselta olikin jääny vanhat. Tämmönen hömppänä kun oon :LOL: :LOL:

Jospa menis huilimaan ja kattois viimesen jakson Lipstick junglesista :D

maamin ja TOIVO 6+2 :heart:

Ps. Neuvola lähestyy!
 
Heippa kaikille pitkästä aikaan!
Kiva ku on saatu niin paljon lisää porukkaa tänne.

Mä sain sika rokotteen viikko sit ma ja siitä lähtien oon ollu kipeenä ja kaks kertaa tarkkailussa 4 h kerrallaan. Eka ma iltana nous lämpö ja koko kroppa oli hälyytystilassa, kaikki sattu, ku mies silittiki ni tuntu että se ois hakannu, samalla alko hengen ahdistus ja aattelin oikeasti etten selviä yöstä hengissä, särkylääkkeen kuitenki otin ja 4 saakka sain nukuttua kunnes sama kpu jatku. Aamulla ensiapuun ja sielä sitten katottiin paineita ja happea jne.. 4 h siel olin makaamassa tarkkailussa ja sit takas kotiin ja lepoa. Ke vielä ihan kuollu, mutta to menin aamulla töihin kun oli aamulla ok olo. Pe menin vielä töihin, mutta ku olin tunnin ollu ni meinasin pyörtyä pari kertaa vaikka olin istumassa, siis silmissä vaan sumeni. Taas ensiapuun ja sinne ku menin ni paineet oli 100/42, tunnin kuluttua jo alapaine 60.. Taas makasin 4 h kunnes mies tuli hakemaan.

Mä päätin tollon että en enää ikinä ota mitään noita influenssa rokotteita, lääkärit ei oikee osaa sanoo juuta eikä jaata, vissiin vaan joku reaktio kun on raskaana ja otti rokotteen.
Olo on vieläkin aivan kauhea, raskauspahoinvoinnit jyllää ja kokoaikainen pyörrytys, päivässä ehkä n 2 h kun ei pyörrytä. Eilen lähdin taas töistä kesken päivän ja suoraan lääkäriin, nyt vihdoin lääkäri otti tosissaan ja anto viikon saikkua + maanantaille seurantakäynnin. Ohjeena lepo lepo ja lepo. Nyt jo oon huomannu että vaikka ois hyvä olo ni turha alkaa tekee mitään koska siihen loppuu se hyvän olon tunne. :D

Hirveen huono omatunto on ku ei voi mitään tehä ku vaan makaa, mies siivoo ja laittaa ruuat ja käy kaupassa.. Kyllä se mua lohduttelee että nyt vaan lepäät ja sitten ehit kyl auttaa kotitöissä, mutta ei se paljoa auta ku mä oon tällanen aika touhukas.

Kaiken tän jälkeenkää mä en periaatteessa kadu pistosta, uskon kuitenki että se on vauvalle parempi ku että jos sairastusin sikainfluenssaan ja meillä päin sitä on tosi paljon, päiväkodistaki 10 siinä jo ollu.
Ja en halua mitenkää pelotella enkä mitään, mulle kävi vaan huono tuuri ja rokote ei sopinu mulle, toivottavasti ei ollu vaikutusta vauvaan.
Mies sai samaan aikaan rokotteen, mutta ei tullu mitään oireita.

Meillä on jännät paikat huomenna kun pitäs tonne Tampereelle suunnata ja varhaisultraa.. Jännittää niin kovasti että näkyykö sielä se syke vai ei... :heart: Ihan sydämestä ottaa ja se on vielä huomenna iltapäivällä vasta 15.40, koko päivän joudun hermoilla.. :D
Noh.. toivotaan että kaikki menee hyvin..

Onnellista odotusta kaikille :hug:

susanna + papu 8+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja päpsy79:
Millaisia oireita teillä muilla rokotteen ottaneilla on ollut? Mulla on käsivartta särkenyt eillisestä asti, kurkku ollut vähän kipeä ja lämpöä.

Päpsy ja pikkunöösi rv 4+6


Minä sain rokotteen torstaina kahden jälkeen ja olkapää kipeyty vasta illalla mutta ei haitannut nukkumista. Perjantai iltapäivästä tuli sitten vähän flunssainen olo, päätä pikkuisen kolotti ja poskionteloita "vaivasi", lämpö oli 37,2 mutta ei koskenu lihaksia niinku yleensä jos on kuumetta... Pää kipuilu jatku vielä sunnuntaihin asti.
Olkapää oli eilen vielä vähän kipeä jos painoi pistos kohtaa.
Nyt ei mitään vaivaa enää...onneksi!


Tervetuloa uudet minunkin puolesta! =)

Pikkuisen on alkanu öklö oloa pukkaamaan, eilen melkein koko päivän ja tänään vain hetkisen ulkoa tultua, piti keksiä ja maitoa huitasta =)

a5+5
 
Dammit... Äiti oli sitten ajatuksissaan esitellyt naapurin rouvalle vauvalle neulomiaan nuttuja ja nyt koko kylä tietää, että ollaan raskaana. :whistle: Onneksi asun 700km päässä kotikunnilta!

susanna85: Älä ota huonoa omatuntoa - ei se auta kuin ottaa rauhallisesti! Ajattele silleen, ettei susta paljoa hyötyä ois kauppakäynneissä ja siivouksessa, jos pyörtyilisit koko ajan. ;)

Niin ja tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille! :wave:
 



nikki..........monesko tulossa..........synnytyssairaala......oma ikä

30.6
Cabo..............toinen..................nkl...............33v.
tuulie..............esikoinen.................................28v.
Marika75s.......esikoinen.............Hyvinkää........24v.

1.7
Minotchkin.........toinen................Jorvi...........37v.
Solnushka.........esikoinen..............................33v.
Zeenah.............esikoinen.............OYS...........24v.

2.7
Marta.................esikoinen............SKS..........27v.
susanna85.........esikoinen...........TAYS.........24v.
omenaruusu.......kolmas..............KOKS.........32v.
Tipu Topakka......kolmas................??.............??

3.7
Rumo.................toinen...............Kättäri........23v.

4.7
helise.............esikoinen.................KOKS........21v.
Nuu82............esikoinen...............PHKS.........27v.

5.7
pauliina82...........neljäs..............OYS...............27v.
kopkop....................??................??.................??
Kardemumma......esikoinen..........??............28v.
FunkyMama........toinen.............Jorvi..........29v.

6.7
toiveissa4............neljäs.............MKS..........29v.
tyhmäblondi73.....toinen............TAYS.........36v.
Kanelitäti............esikoinen............??...........24v.

7.7
Chili24...........esikoinen.........TAYS...............25v.
NeLa..............kolmas.............kyks...............25v.

9.7
Star86...........kolmas..........SatKS..............23v.

10.7
jonttu79........kolmas.................................30v.
dana88.........esikoinen.........OYS...............21v.
Ennu.............toinen..............SATKS...........29v.

11.7.
Maamin82.....kolmas.............SEKS............27v.
Olivia81......esikoinen............Jorvi.............28v.
Pai80..........esikoinen.............??................29v.

12.7
Madrigal........kolmas............OYS..............31v.
Bebek..........esikoinen .......Kättäri...........23v.

14.7.
Lumo.............esikoinen....Hyvinkää...........20v.
Virpi1980.........neljäs.........OYS.................29v.

15.7.
Amati............seitsemäs.......PKKS.............37v.
Hiipi..................toinen..........KHKS............28v.

16.7.
Musta Pantteri....??................??....................??

17.7.
Punaposket 82...kolmas......KPKS...............27v.
Pennonen80......neljäs........KPKS...............29v.

18.7
Hexuli................viides.........kättäri..............26v.
EricaH...............toinen........TAYS.................28v.
SMSM...............kolmas........??....................??

19.7
Bambina...........esikoinen.......??................26v
Jonskuu84...........??.............PHKS............25v.

20.7.
Aranel.............toinen...............PS..............22v.

21.7.
Ninzuliini..........toinen................??..................27v.
Mekkala.......... esikoinen..........TYKS...............29v.
Sussu80...........esikoinen...........NKL................29v.
Emmy83...........toinen............ ..PS..................26v.
Päpsy79...........neljäs................TAYS...............30v.

22.7.
Von Lin Lin........toinen...........kättäri..............31v.

23.7.
Fiinukka............??.....................??................??

24.7
Ärrieri...............kolmas............KSKS..............33v.

25.7
Minsku82.........toinen................??.................27v.


Aika vielä hukassa
Marie1981.......toinen................??................??
Muffin
Laura-vm86....esikoinen.............PKKS...........23v.
Taatu..............esikoinen.............TAYS...........26v.
KS09
Ellunaa................Toinen............SATKS..........20v.

isän näkökulmaa joukossamme edustaa JP-78.



[/quote]

[/quote]

 
Punaposket82 kiitos, ku lisäsit mut listaan :flower:

Susanna85 hui, olipa sinulla kurja tsäkä :( Huilaa nyt vaan ihan hyvällä omallatunnolla, ku mieheskin niin sanoo, ehdit varmasti vielä touhuamaankin =)

Kiitos rokotuskysymykseeni vastanneille :flower: Oli hyvä lukea kokemuksianne.
 
Heippa kaikille!

Voisin kanssa liittyä seuraanne pikkuhiljaa.. Viimeyönä (aamuyöstä) tein positiivisen raskaustestin ja voi sitä jännityksen tunnetta!! Olin jo melkein unohtanut ;)

Minulla ja miehelläni on ennestään yksi poika, syntynyt 11/08 eli juuri täytti vuoden.

Pillerit jätin pois syyskuussa ja viimeisimpien menkkojen mukaan LA olisi 15.7.2010. Tiedä sitä sitten muuttuuko johonkin suuntaan myöhemmin.
Oireita ei juurikaan vielä ole, mutta muistelen edellisestä alkuraskaudesta että pysyin lähes oireettomana, hieman etomista silloin.

Mukavaa täällä jännäillä jatkossa muiden kanssa!
 
Tervetuloa ja onnittelut uusille :flower:
Mäkin kävin ottaa piikin tänään. Vielä ei ole mitään oireita, vähän aristaa tota pistokohtaa. Mutta kuvottaa kyllä ihan hitosti verrattuna viikonloppuun. Ja siis kuvotti jo ennen piikkiä.
 
hei :) ultra-aika saatu 2.12..ja jännittää ihan hirmu paljon!! Kunpa kaikki olisi hyvin ja pikkuinen löytyisi oikeasta paikasta!! Klinikalla hoitaja laski että nyt mentäis rv 4+5 ja ultra olis sit n. rv 7 jollon sydän äänien pitäis jo kuulua :heart: :heart: olo on ollut kyllä raskaana oleva:nälkä,jano,väsy,rinnat todella arat,pissattaa koko ajan..masua nipistelee aika ajoin ja selkää jomottaa. Aamuisin oon tosi pirteä jo kukonlaulun aikaa mutta muuten päivällä väsyttää koko ajan :LOL:

Niin olen 26 vuotias ja synnytyspaikaksi tulee ilmeisesti TAYS jos sinne saakka päästään ja laskettu aika tarkentuu sitten ultrassa..
 
Täällä hyvä päivä takana, ihan pikkasen vaan heikotti päivällistä tehdessä, mutta pikainen leipäpala auttoi. Käytiin lasten kanssa kävelyllä 2,5 km ruuan jälkeen ja oli kyllä pimeää. Minä sain siis kehoituksen liikkua paljon nyt alkuraskaudessa, jotta kunto olis sit loppua kohti edes kohtalainen ja lopussa varmaan liikkuminen on tosi työlästä.
Mietin, että milloin uskaltaisin kertoa noille vanhemmille lapsille asiasta. Sanoinkin miehelle, että vaikka me olemme asiasta innoissamme, voivat he olla eri mieltä. Ja se heille suotakoon. Joko teillä toisilla isot sisaret tietävät tulevasta vauvasta?
Nyt nukkumaan, huomenna on herätys kuudelta ja rankka päivä edessä.
 
Tervetuloa ja onnittelut uusille!! :flower:

Olivia81, oi voi. :D Noo, onneksi asutte aika kaukana niin ei haittaa jos kyläläiset pikkasen juoruilee.

susanna85, hui mitkä oireet sulle oli tosta tullu. :O Koeta nyt vaan lepäillä. Toivottavasti kaikki menis kuitenkin hyvin. Oisko mahdollista et oisit jollekkin aines osalle allerginen?

Meillä olis piikitys edessä ylihuomenna. Kyllä pelottaa ja paljon. Vien ton 1v. poitsin sinne niin kysyn, jos saisin samalla sen sitten. Pitää vaan toivoa että ehtis rokotteen suoja ennen kuin saa tartunnan. Pitää toivoa että kaikki menee hyvin rokotteesta huolimatta. Pikkasen epäileväinen olo et näinköhän heinäkuulle selvitään.

).( oireita on ollu nyt aika vähän. Tissit kasvannu varmaan kuppikoon verran ja kutisee ja pikkasen aristaa. Muuten ihan hyvä olo. Väsymys painaa ja joku normiflunssa päällä. Jännä kun menkkojen aikaan oli ihan hirveesti oireita ja nyt ne tuntuu hävinneen tai lieventyneen. Kiukkuinen oon ollu kun mikä ja hajuaisti on terävöityny. Mut muuten ihan hyvä olo. Mut niitä pahoinvointeja odotellessa. esikolta alkoi vasta 6+ kunnon ällötykset.

Tarrasukkia ja hyviä vointeja kaikille!!

Aranel ja hattivatti 5+0
 
Huh huh, täällä on alkanut näköjään tänään aivan mieletön väsymys. Koko päivän väsyttänyt niin paljon ettei oo meinannut hereillä pysyä ja kohta pitää kyllä nukkumaan tästä lähteä. Tissit on kipeet ja kaikki maistuu oudolle.. Lähinnä joko mauttomalle tai tosi pahalle.
Ja listaan voipi päivitellä että esikoista odottelen (toivottavasti) ja synnytyssairaala tulee olemaan PKKS.
Nyt menkoista laskettuna rv 4+5, ikää 23 vuotta.
Nyt nukkumaan :)
 
Päpsy79: Kiva juttu, et on sama synnäri ja LA:t lähekkäin =) Mulla kyllä meni viimeksikin yli ja poitsu syntyi 41+2 , joten voipi mennä nytkin, jää nähtäväksi.

Mä kävin ottaan myös ton possurokotteen viime viikolla ja käsi oli kyllä illalla kipee ja ei voinut nukkua vasemmalla kyljellä ollenkaan. Lämpö nous sen juuri 37.2 asteeseen, et tunsi hieman kuumeista oloa. Siinä se kuitenkin sitten oli kaikkinensa. Helpolla vissiin päässyt, kun vertaa muiden kokemuksiin...

Silloin en tiennyt vielä olevani raskaana, epäily kyllä oli, mutta otin silti rokotteen kerta se oli mahdollista saada.

Mulla ei juuri oireita ole raskaudesta =) No ehkä ruoka ei maita niin hyvin kuin ennen, mutta ei juuri muuta. Mahassa on menkkamaista juilintaa hetkittäin, ei juuri muuta.
Mutta en usko, että näin vähällä päästään, sillä edellisestä laattasin sen noin 8 viikosta 16 viikkoon asti sata kertaa päivässä :kieh:
Että kattellaan vaan muutama viikko eteenpäin.... ;)

Ai niin ja ikää oli 28 vuotta, jos joku lisää listaan ;) kiitti!
 
Pai, luin just kans ton uutisen. Keskenmeno voi kuitenkin johtua niin hirveän monesta eri asiasta, että yritä olla murehtimatta liikoja! :hug:

Täällä on niin hirvee yökötysolo, että saa nähdä mitä työpäivästä tulee.. join äsken joka-aamuisen rooibos-teekupin ja ekaa kertaa se vaan pahentaa ällötystä.. :/

Mukavaa keskiviikkoa kaikille, johan se on tämäkin työviikko voiton puolella!
 

Yhteistyössä