Heinäkuun Hurmaajat 2010

http://www.studio55.fi/artikkeli/996668/

Tähän mennessä oon vaan löytäny puolesta puhujia, mut tää on pelottavaa! :$

Kertoilkaas mulle, mitä menuita teillä on tänään ja tällä viikolla? Meillä syödään tänään broilerisoppaa, mut ku tuntuu, että koko ajan pyörii samat ruoat tuossa listalla.. Olis kiva välillä tehdä jotain muuta. Jos vaikka teiltä sais jotain hyviä vinkkejä! :D
 
Heipsis kaikille! Toista päivää jatkuva öllötys mutta ei haittaa. Vähän ihana olla raskaana :) Saa nähdä kuin kauan tää fiilis kestää. Mutta kun tää on nyt luultavasti viimeinen raskaus niin täytyy ottaa kaikki ilo irti :) Mä varmaan sitte synnytyksen jälkeen märisen, että se oli sitte siinä :)

Meillä sai tänään pojat sikapiikin ja pari viikkoa on omasta. 10.12 on neuvola ja siihen on luvattoman kauan. Silloin myös ultrataan :)

Minä ja Tuhina 5+2
 
Neuvola ohi. Tätsy oli mun makuun vähän liiankin hempee ja lässynlää, mutta sou not. Laskettu aika aikaistui päivällä 5.7. En tiijjjä, millä perusteella. Ei toi neuvolakäyntikään vielä mitään uskoa muhun valanut, ultraa ootellessa siis :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Star86:
http://www.studio55.fi/artikkeli/996668/

Tähän mennessä oon vaan löytäny puolesta puhujia, mut tää on pelottavaa! :$

Kertoilkaas mulle, mitä menuita teillä on tänään ja tällä viikolla? Meillä syödään tänään broilerisoppaa, mut ku tuntuu, että koko ajan pyörii samat ruoat tuossa listalla.. Olis kiva välillä tehdä jotain muuta. Jos vaikka teiltä sais jotain hyviä vinkkejä! :D
Hmmh... Pelottava juttu.

 
Onnellinenx5 :hug:

Tervetuloa uusille :flower:

Star86: Toi sun laittama juttu kyllä kuullostaa pelottavalta.. Olikohan sittenkin virhe ottaa rokote! :'(

Kaverin mies on tänään sairastunut sikalenssuun ja me oltiin kamun kans eilen just kahvilla... Kohta se on meilläkin :kieh:

Tää päivä oli ihan järksy töissä. Aluksi kuvotti koko aamun ja sit kun se helpotti niin rupes väsyttämään, nyt joten kuten pysyn hereillä ja vielä pitäis kauppaan jaksaa mennä..

Ruokaideoita kaivataan tännekkin! Tuntuu kans et samat pöperöt pyörii päivästä toiseen.. :x

Täällä tuskin aijotaan kestoilla. Hyvä selitys: Pyykkiä tulee muutenkin, eikä oo kuivausrumpuakaan :whistle:

Tänään syömme lohikiusausta ja salaattia.. :p

Heipparallaa :wave:


Maamin ja Toivo 6+1 :heart:

 
Heis! Itse tuossa juuri pyöräytin kanajuustolaatikkoa :p hyvää oli :)

Tuntuu ihan kuin kaikki raskausoireet olisi kadonneet, tai ainakin lieventyneet. Kuvotus vaivaa koko ajan, mutta se on aika normia.
Ruoka tosin on alkanut maistuu enemmän, tänään oon syönyt kaksi aamupalaa :D ja kolme lämmintä ruokaa :D

Vielä kahdeksan päivää niin on ultraääni :heart: Pääsee kattoon pikkusta ( siis jos oon raskaana) Epäluulo raskaana olemiseen on suuri :kieh: tarttee konkreettisia todisteita raskaana olemisesta, ei ilmeisesti kolme digitaallista testiä riitä. Oon hieman skeptikko, entä jos oon kuvitellut kaiken :|
Pelottaa kauhistutaa ja hirvittää nyt, tulis toi ultra-aika nopeammin niin sai vastauksia.

Epäluulot taitaa olla ihan normia juttu, jokaisella raskaana olevalla tai yleensä ottaen naisilla...


Ai niin, Tervetuloa mukaan uudet pikkuisten heinäkuiset odottajat :)

Onnellinenx5 :hug:
 
Sieltä löytyi kaksi vauvanalkua :heart: :heart: ja sykkeet molemmille.
Minä jo viime viikolla aavistelin tällaista, kun olo oli niin huono ja yleensä minulla on alkanut pahoinvointi vasta viikolla 8. Meistä tulee sit suurperhe (5 lasta), jos kaikki menee hyvin. Melko pyörällä on pää. Onko meissä ketään, jolla entuudestaan kaksoset/kolmoset?

 
Tervetuloa joukkoon kirjavaan uudet odottajat :flower: =)

Onnellinenx5 :hug: Voimia uuteen yritykseen.

Täällä se sit alko.. meinaan pahoinvointi :x Tää on ihan hirveetä :kieh: :( Torstaista asti nyt kestänyt huonoaoloa. Välillä pahempana ja välillä vaan öklötyksenä. Ja tänään joutu sit pönttöökin jo morjestaan tosin hieman avustettuna kun oli niiiiiin paha olo :snotty:
Mitään ei oikeen pysty syömään kaikki haisee ihan hirveeltä.. äsken pystyin väkisin syömään kaksi pientä perunaa ja vähän nakkikastiketta. Miten niitä raskauskiloja muka tulee?:) Mä alan tätä menoo vaan kuihtuun, vaikka kyl varaa vähän oliskin.
Pelottaa vaan et mitä tää syömättömyys tekee pikkuselle ku se yrittää kasvaa? :(

Neuvolalääkäriin olis sit aikaa enään 9 päivää.. jännittää ihan hirveesti. Maanantaina pitäs sit palata taas töihinkin pitkän saikun jälkeen. Osaankohan mä tehä enään mitään? Ja miten ihmeessä mä salaan tän pahan olon töissä? Apua!

Oireina täällä tosiaan huono olo, rinnat todella kipeet, väsyttää koko ajan. Miten saan itteni ylös ku pitäs mennä töihin, ku nyt en saa edes kymmeneltä herättyä |O

Hauskaa illan jatkoo kaikille:)

Tänään 6+5 :heart:
 
Hei!

OnnellinenX5: :hug:

Onnea Liplatus kaksoslupauksesta!! :flower:

maamin82 ja punaposket82: kiitos teille onnitteluista, seurasin teitä tuolta vauvakuume-puolelta tänne ;)

Ruokalistalta löytyy tällä viikolla mm. Miilunpolttajan spagettia (ihanaa,nopeaa tehdä ), poronkäristystä ja nakkikeittoa....mies kokkaa meidän perheessä, joten itse pääsen helpolla :D

Sikapiikki on nyt otettu ja käsi on hel**tin kipeä. Toivotaan ettei muita oireita tuu...

Mukavaa viikon alkua kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Alkuperäinen kirjoittaja Liplatus:
Sieltä löytyi kaksi vauvanalkua :heart: :heart: ja sykkeet molemmille.
Ihanaa! Paljon onnea! :) Millaisia fiiliksia uutinen herätti?
Ensimmäinen oli sellainen jee, ihanaa. Puolen tunnin päästä iski sellainen paniikki, että apua, eihän tästä voi selvitä. Olin silloin auton ratissa ja ajattelin jo, etten varmaan sais ajaa nyt autoa, kun ajatukset menee vuoristorataa. Nyt aika rauhaisa mieli. Minulla on kaksossisarukset, joten silleen ajatuksena ihan tuttu. Kun vaan nyt menis kaikki hyvin loppuun asti. Taidan lähettää mummuille kuva-arvoituksen sähköpostina =)
 
Liplatus:
Onnea, ihanaa! :flower: =)
Mäki salaa toivon kaksosia, hih :heart:

Ruokalistalla meillä oli tänää kanajauheliha lasagnettea, hyvää! Meillä ei ollenkaa syödä punaista lihaa, kun mä en voi sitä syödä. Pistää mahan ihan tillintallin :(

Viikko neuvolaan! Jihuu!
 
Heipä hei..

vähän varauksella nyt kirjottelen en tiedä ees pitäskö kirjottaa vielä. mut joo tätä tulosta on nyt odotettu 2vuotta ja tänään se sitten ilmesty. fiilikset vaihtelee hurjasti ilosta-pelkoon ja siihen että se testi oli vaan huijari :ashamed: en tiedä koska saisin nauttia siitä että se olikin oikea ja todellinen.. mutta joo pitihän se sit käydä laskemassa ja LA olis 25.7.10 ja toinen lapsi olis kyseessä ikää mulla 27v.
Perjantaina käyn neuvolas tekee testin ja saan ehkä varmuuden jos edes uskallanan mennä sinne asti.. se fiilis on että kyse oli vaan pelkästä maanantai kappaleesta joka ei pidäkkään paikkansa..

:heart:
 
Onnea liplatus!! kuulostaa ihan mahtavalta, ja toivottavasti tulee sitä olemaankin, ensin varmaan vähän totuttelua...vai eroaako se sit kuitenkaan...? mene ja tiedä! :LOL:

Onnea minsku!!! :heart:

täällä myös sikapiikki otettu tänään, mutta myöhästä se oli, sillä kun pääsin töihin (päiväkotiin) niin kuulin, että 10 lasta pois, 1 varma testattu sikaflunssa ja muut todennäköisiä. eli kyllä se sitten tulee jos on tullakseen... plaah, tän jos olis tienny niin oisin miettiny piikkiä uudestaan.

täällä myös jotenkin vaikea uskoa tuota raskautta vielä, kun ei mitään oireita enää, ei edes sitä kohtukipua, mikä viime viikolla vaivasi ihan selvästi. tissit vähän kipeet, mutta siinä se. pelottaa. harkitsin että menisin yksityiselle gynelle ennen neuvolaa, joka on viikolla 50. jotenkin haluisin varmistusta vielä ennen neuvolaa kun tuntuu että sinne on vielä niiiiiin pitkä aika. Hätäilenkö??

5+0
 
monenlaisia uutisia taas tänne tullut kaikilta, hyviä ja huonoja.
mulla meni tämä päivä saikulla. olin jo aamulla lähdössä töihin mut just enne lähtöä tulikin aamupalat ylös, joten päätin että pihkura sentään, en kyllä lähe töihin kun on näin epävarma olo. tod.näk. oon huomisen ja keskiviikonkin vielä pois kun omalla ilmoituksella saisin olla. jos tietäisinkin että tää lämmönnousu ja pahoinvointi on vain raskaudest johtuvaa niin luultavasti kittuuttelisin töissä. mutta kun on myös nuhaa ja kurkkukipua vielä jäänteenä viikon takaisesta kunnon sairastelusta ja tätä possunuhaa jälkitauteineen liikkeellä niin otan nyt varman päälle. mahatautiakin on lähipiirissä liikkeellä...

tuntuu kyllä vähän lusmulta, mitä mahtaa työkaveritkin ajatella kun oon koko ajan pois töistä....

se on muuten jännä että pahoinvointiin auttaa itse asiassa nimenomaan syöminen. hedelmät on tosi hyviä, ne raikastaa oloa eikä tule liian tuhti ja äklö olo. ja pitää muistaa toi vinkki että pitää suussa koko ajan pastillia tai purkkaa, se varmasti auttaa ällöön makuun suussa.
 



nikki..........monesko tulossa..........synnytyssairaala......oma ikä

30.6
Cabo.............toinen..................nkl...............33v.
tuulie............esikoinen.................................28v.
Marika75s.....esiloinen.............Hyvinkää........24v.

1.7
Minotchkin.........toinen................Jorvi...........37v.
Solnushka.........esikoinen..............................33v.
Zeenah.............esikoinen.............OYS...........24v.

2.7
Marta.................esikoinen............SKS..........27v.
susanna85.........esikoinen...........TAYS.........24v.
omenaruusu.......kolmas..............KOKS.........32v.
Tipu Topakka......kolmas................??.............??

3.7
Rumo..............toinen...............Kätilöopisto....23v.

4.7
helise.............esikoinen.................KOKS........21.v

5.7
pauliina82...........neljäs..............OYS...............27v.
kopkop....................??................??.................??
Kardemumma......esikoinen..........??............28v.

6.7
toiveissa4............neljäs.............MKS..........29v.
tyhmäblondi73.......??.................TAYS.........36v.
Kanelitäti......esikoinen............??..................24v.

7.7
Chili24...........esikoinen.........TAYS...............25v.
NeLa..............kolmas.............kyks...............25v.

9.7
Star86...........kolmas..........SatKS..............23v.

10.7
jonttu79........kolmas.................................30v.
dana88.........esikoinen.........OYS...............21v.
Ennu.............toinen..............SATKS...........29v.

11.7.
Maamin82.....kolmas.............SEKS............27v.
Olivia81......esikoinen............Jorvi.............28v.
Pai80..........esikoinen.............??................29v.

12.7
Madrigal........kolmas............OYS..............31v.
Bebek..........esikoinen .......Kättäri...........23v.

14.7.
Lumo.............esikoinen....Hyvinkää...........20v.
Virpi1980.........neljäs..........??...................??

15.7.
Amati............seitsemäs.......PKKS.............37v.

16.7.
Musta Pantteri....??................??....................??

17.7.
Punaposket 82...kolmas......KPKS...............27v.
Pennonen80......neljäs........KPKS...............29v.

18.7
Hexuli................viides..........??..................??

19.7
Bambina...........esikoinen.......??................26v
Jonskuu84...........??.............PHKS............25v.

20.7.
Aranel.............toinen...............PS..............22v.

21.7.
Ninzuliini..........toinen................??..................27v.
Mekkala.......... esikoinen..........TYKS...............29v.
Sussu80...........esikoinen...........NKL................29v.
Emmy83...........toinen............ ..PS..................26v.

23.7.
Fiinukka............??.....................??................??

24.7
Ärrieri...............kolmas............KSKS..............33v.

25.7
Minsku82.........toinen................??.................27v.

Aika vielä hukassa
Marie1981.......toinen................??................??
Muffin
Laura-vm86
Taatu
Nuu82
KS09

isän näkökulmaa joukossamme edustaa JP-78.



[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
Just nyt ei tee pahaa.. jee! Mysli on musta sellaista hyvää syötävää kylmän maidon kanssa. Samoin nuo heldelmäpiltit ja ihan oikeet hedelmät. Taitaa taas paino lähteä ensin laskuun... no, terveitä reilu 4 kiloisiahan noista edellisistäkin on tullu vaikka äitin paino on alkuun laskenu.

Onnea Liplatukselle :flower:

Tuosta artikkelista:
Eli kyllähän rokotteessa voi olla riskejä mutta se on saletti että taudissa on myös riskejä joten kyllä mä silti olen tyytyväinen rokotteeseen, nyt kun on pakko valita tuon nöfnöftaudin takia jonkinlainen kanta. Ja sen lisäksi, tietääkö kukaan oikeasti milloin Suomessa olisi pakolla rokotettu jotain??? Kyllähän rokotteet aina perustuu suosituksiin ja vapaaehtoisuuteen.

Minä ja Tuhina 5+3
 
Ja tuo Studio55-linkin takaa löytyvä kirjoitus on yhden yksittäisen lääkärin mielipide asiasta. Mitä nyt olen kuullut niin Tamifluta kirjotetaan melkein kaikille, joilla on vähänkin enemmän kunnon influenssaoireita (vaikkei siis kuuluisikaan riskiryhmään...) Liekkö hyvä vai paha asia tämäkään...?
 
Moikka kaikille :wave:

Jospa minäkin uskallautuisin tänne jengiin mukaan....

Eilen plussasin ja rv 4+5 tänään, tai ainakin lähellä tuota.

Olin alkukesästä vielä mukana tuolla tammikuu 2010 odottajissa, mutta ekassa ultrassa tuli ikäviä uutisia, joten olen todella skeptinen tämän suhteen...

Toivotaan että meillä kaikilla on hyvät tarrasukat mukana tuolla masukissa :heart:

Oireita on palelu, rintojen arkuun, julmettu alaselkäjomotus, nenä tukossa. Etova olo tulee juuri silloin kuin huvittaa ja menee ohikin yhtä yllättäen, toki syöminen auttaa asiaa :p

No mutta nyt olen itseni tänne ilmoittanut ja ekaa nlaa odottaen ( 1.12.2009).

Mukavaa päivää kaikille :hug:
 

Yhteistyössä